Ale mám takový dojem ,že je to rubena
Nevím jak v terénu, ale na silnici mě Rubena neohromila. Má sice obrovskou životnost, ale kvůli ní je tak tvrdá, že adheze je nula nic. Dovolený tlak a výsledný valivý odpor taky nepatří k přednostem.
Na 20" kola se dají sehnat Schwalbe buď Marathony (slušná životnost, střední adheze, malý valivý odpor) nebo Stelvio (menší životnost a odolnost + minimální odpor + dobrá adheze = závodní guma) od Azubu, nebo v obchodech co zásobují BMXkáře a podobné rampové a streetové skákače pláště pro BMX. Ty bývají velice odolné a s vynikající adhezí, ale taky těžší širší. Ale občas se najde vhodný kompromis.
Mam ten nejaky Rubeny na svym mestskym kole a mam pocit, ze hodne tvrdnou pri nizkych teplotach. Jak je pod nulou, tak se skoro nechovaji jako gumovy ... :]
Taky jsem začínal s Rubenama. Když se na podzim ochladilo, ztvrdly tak, že se na nich skoro nedalo jezdit. Přilnavost byla opravdu minimální a měl jsem z nich dost nepříjemný pocit. Ale jsou nezničitelný, po 2000 byly jak kdybych je včera nasadil. Koupil jsem si obyčejný Kendy, a jezdí se mi na nich výborně, mám na nich cca 1500 a zatím vypadají dobře a je to obrovský rozdíl. Rubeny mi asi úplně ztvrdnou v dílně.
Měl jsem z nich za chladu podobný dojem.
Teď mám vpředu nějakou Specialized gumu na BMX a vzadu Schwalbe Hurricane a vyhovuje mi to. Pořád ještě blokuju zadní kolo i na asfaltu, ale chce to brzdit hodně i vpředu a dělám to spíš naschvál když na to mám náladu. Smyky je třeba trénovat, pak nás nepřekvapí když se stanou nechtě:-).
Nevím, jaké jsou pláště Rubeny na horská kola. Na zimním kole, které není nijak zatěžováno, mám 622×28, ale na trek nesmí z Rubeny nic.
Jak vypadá duše z Rubeny, lze vidět po nafouknutí jí samotné. Už jen pohled na ni stačí.
Při jízdě v noci přes Duklu (oficiálně město, podle mne spíše dědina v Polsku) jsem vjel na ocelovou plotnu, kterou kdosi vhodil na silnici, a prorazil jsem bok pláště Alpine-Cross 47-622. Díra byla tak velká, že byla potřebná výměna pláště. Stalo se tak ve Svidníku a jediné štěstí bylo, že majitel prodejny mě přesvědčil, že výměnu udělá on sám, abych se neušpinil. Po ujetí 12 km na plášti Rubena 47-622 se ozvala rána a okamžitě jsem jel po zadním ráfku. Na rozdíl od Alpine-Cross, kde přes patku byly 2 kordy a ještě další zpevnění a 4 či 5 drátů, Barumka byla zcela bez kordu v patce a jen s jediným drátem. Ten sice zůstal v ráfku, ale guma se z něj utrhla v délce dobrých 25 cm.
Složitě jsem se dostával zpět do prodejny a několik set km domů pak dojel na přetíženém plášti Author 37-622 (Dal jsem jej dopředu a přední Alpine-Cross 47-622 dozadu).
Jaké pneu, nenapsals jaký uvažuješ rozměr?
Na mém lehokole Stercl Ro A.D. mám v předu 16 palců Walrus Rubena - je supr, ale jeho nevýhodou je velmi nízký tlak. Takže není problém jej přefouknout a taková exploze uprostřed křižovatky nepřeqapí jen vás. :(. A aby to byla ještě větší sranda, tak duše existují pouze ve verzi s cykloventilkem, takže chce to dobrý odhad.
Zadní mám 26 palcový Panaracer - jakási drahá závodní pologaluska, předloni jsem měl Schwalbe - supr, před před - kdysi dávno jsem jezdil Rubenu - tu nejdražší z nabídky tehdy. Dobrá, ale ojela se za sezonu cca 3000 km a něco
Mio,bylo by někde tvoje lehokolo k nahlédnutí, myslím tím nějaké foto ??
http://album.volny.cz/honday/browse.php?album...
tu je na fotce, Mio lepší fotku určitě nemáš - zdravím.
Nejspíš jdu s křížkem po funuse, ale koupil jsem si nedávno 20" Maxxis Hookworm http://www.maxxis.com/products/bicycle/product...
Je trošku širší, ale naprostá spokojenost, na moji neodpruženou přední vidli značka ideál. Koupil jsem si teda tu samou značku i dozadu 26" ale nedostal jsem ho na kolo přes zadní stavbu.