Letiště bývají na cestách bikera klíčovými místy.Musí je najít, dojet na ně třeba i po dálnici. Musí se pohádat s personálem a vyvrátit mu chybné představy o transportu bika a příplatku za něj. Čelit vůbec nesmyslným cenám za cokoliv. Přebalit zavazadla, tvrdit, že 28 je 19 (kg váhy zavazadla) . Musí zde často i přespat, když jeho bike doletí někam zcela jinam. Nakoupit ve freeshopu portské, opít bázlivé spolucestující ještě před startem ve 4 ráno. Vecpat se na poslední chvíli do letadla při krátkém přestupui. Je dobré znát lokalizaci letiště, jeho vybavení, přítomnost balicích strojů apod.
Jaké máte zkušenosti ?
Věnováno pánům Zakarrům, abernathyům, banánovníkům a dalším nepřátelům civilního letectví a Los Rodeos zejména.
Je to bikerské létat na Kanárské ostrovy letadlem, když kdejaký černoušek z Afriky to zvládne na voru. Mirku nepodceňuj se. :o)))
Zkušenosti nemám žádný, jsem výhradně tuzemskej pseudojezdec. Akorát mě udivuje tvoje snaha po falšování váhy batožiny, když jezdíš jenom s trpasličím dojtříkem.:-))
No tak počítej kolo v krabici je nejmíň 15 kg, do krabice se něco přidá. Noa když pak někdy bereš spacák a tak tak to problém je. Ale pomáhá, když se člověk směje na tu slečnu v kostýmku u odbavení a současně necháš tu krabici jako přečuhovat přes pás k sobě a nártem ji takhle přizvedneš. Dostal jsem to takhle až na 11 kg, kolo, nářadí, spacák, karimatka.
Ty se dobrovolně pokoušíš uvést v praxi to, před čím jsme tě s abym varovali. Falšovat váhu zavazadla, je koledovat si o veliké problémy. Váha zavazadel, se propočítává a ty se potom nakládají do jednotlivých compartmentů tak, aby mašina byla vyvážená. Takže až si budeš bryndat kafe po dresíku, tak to letí naštorc kvůli tvému kolu. Navíc - váha zavazadel spolu s váhou paliva atd., se zadává do tkzv. Loadsheetu, podle kterého piloti nastavují vzletový režim motorů. Mylná je doměnka, že pracují naplno. Takže se dobře koukej z okénka a až uvidíš ta světla co jsou na konci dráhy a pořát pojedeš po zemi, tak je to zase kvůli tvému kolu.
No - trochu přehánim, ale fakt je, že pokud by ti na to u check-inu přišli, tak tě můžou vyloučit z přepravy bez mrknutí oka.
Nepřeháníš, nacpat takhle 767 jenom bikery, kteří by si to podobně zfalšovali, tak se chudákovi Boeingu rozjedou kolečka od sebe :o))))
No jo, člověče a mě bylo divný, že ty letadla lítaj takový nakloněný a ono to moje falšování o)))))
Problém je v tom, že slovutné letecké společnosti se chovají při přepravě kol hůř než ajznbońáci. Málokdy Ti předem řeknou jasná pravidla a pak chtějí doplatky. Takhle mne Swiss airlines skásli až na letišti o 3 tis Kč. Kolo jsem měl dle jejich dispozic zabaleníé v krabici, ale baba v kukani trvala doslova na tom, že musím mít "kufr Samsonite" takže i tuhle prohru si kompenzuji.
To nic, já jen žertovala.......
Hlavně se nespleť a na ten pás si nestoupni k tomu kolu :-))) ta nadváha se fakt může prodražit :-)
Ad 2.: U Swissu mě to ani nepřekvapuje.
Dej Zakarre, prosím Tě něco do placu z toho velkýho světa civilního letectví.Třeba jak to teď někde řídíte z věže co je úplně jinde než letiště. I ten popis letiště Ruzyně a jak se tam chovat s bikem by nebyl od věci. Je to takový zajímavý svět.
Ten Swiss je nějak profláklej? Mě už je to celkem jedno, už jsem se na nich zahojil. Podruhý jsem na té samé lince neplatil nic. Úplně čistě jsem se z toho vykecal tam i zpět.
My neřídíme, my jsme řízený. Máme v mozku takovej čuflík, pomocí kterého dostáváme pokyny. Teď nás říděj z Jenče. A když něco provedu, tak dostanu takovej malej elektrošok na dálku jako napomenutí.
Ááááááúúúúúúú
:-)))
Co se týče těch swisáků, záleží na koho tam narazíš u odbávky. Jak bych to tak nějak decentně..........řekněme, že některé ze zástupkyň jsou takové ještě pečlivější, než nejpečlivější předpis.
Něco se pokusim zjistit. I od toho swissu.
A teď už musím končit....áúúúú.....šéfové se koukaj....áúúúú....musim běžet.....áúúúúú
Nebejval ten matterna tak zlej.o)))))
Hele, mirečku, je mi jasné, kde seženeš krabici pro cestu z ČR. Ale jak to potom děláš cestou zpět?!? Kde sháníš škatuli na zpětné zabalení kola?!?
Řeším teď jednu přepravu - chci letět tam, tam 14 dní jezdit na těžko a pak zase zpět. Jen mi chybí vymyslet, kde seberu krabici na zpětné zabalení kola, pokud ji nechci celých 14 dnív láčet sebou :o)))
V jedne mi prislo kolo z Nemecka, za 12 EU je tvoje :))))
Zlevni, vydřiduchu, konkurence je obrovská :o)))
Tak 5 plzenskych dvanactek :) Teda aspon doufam, ze to je to co chces :) Je na tom napsano BikeGuard a pravdepodobne si to jeste par mesicu necham pro pripad treba zlomeneho ramu :))
Jako že je vypiješ najednou?!?
Ty následky si ani neumím představit a mám pocit, že je ani nechci zažít "in natura" :o)))
radunko, zase nedáváš pozor, když se baví dospělí: http://www.nakole.cz/dosveta/tema.php3?id=443
Kam je to "tam"?
mirečku, taky nedáváš pozor :o)))
no přece do Francie...
Zase chceš zatížit lidstvo dalšími zplodinami z leteckých motorů? Styď se! Do Portugalska dojedeš na kole a do Jižní Ameriky přeplaveš na gumovém člunu, který si složíš do Deutera :o))
Naopak obětuji své individuální lidské právo hromadné přepravě v letadle. A dělám to s chutí. Neznám nic krásnějšího, než zamknout auto a odletět s kolem.
S plavbou drobným plavidlem na moři mám hodně zkušeností a tak vím, že má své limity.
No já sem viděl frajery, co si vozili kanoe zasebou na vozíku...
Já mám zkušenosti minimální. U nás je jen jedno letiště a to patří panu XY, mému chlebodárci. A když jedu na kole okolo a je tam paní továrníková, můžu dostat kafe a buchtu. :)))
Jestli to je Airport Lipová, tak ten jsem viděl. Kolik má pan továrník eroplánů?
Viděl jsi správně. (A víc neřeknu :)
Koukal jsem teďka na satelitní foto, nejni to nějak propojený s tím lomem ? Jestli jo, to by tam jedna liberecká firma mohla mít schovaný MiGy a Mily, ne?
Ne, propojený to není, ale je to těsně vedle sebe.
Za socíku to byla plocha pro práškovací letadla, hangár a oplocení stavěl až pan továrník.
Za letištěm je hezké místo "Vlčí prameny", ale to samozřejmě víš. Škoda, že lomáci z přístupové cesty dělají tankodrom.
Je pravda, že je nutno vypustit duše (ne bikerské - gumové) kvůli rozdílu tlaků?
Už jsem to tady určitě ventiloval. Letištní zaměstnanci mají fobii, že se musí vzduch upustit. (Možná někdo vysvětlí její reálný základ.) Já jsem jednou ve zmatku na letišti zapomněl kola (úplně nabouchaná) upustit a pak jsem za letu chtěl jít za kapitánem a říci, že mám strach, že to bouchne:o))). Ale vůbec nic se nestalo.
To je pochopitelné. Létá se vzduchem a vzduch v pneu je tedy nošení dříví do lesa. A taky, automobilisté chtějí co nejvíce silnic a letci zase vzduchu :)
To nevim, ale pokud ano, tak vážně nevim proč. Nákladovej prostor je přetlakovanej stejně jako kabina cestujících, tj. na cca 2000 - 2500 m.n.m.
Ta vzduchová vidlice je už něco jiného. Pokud budu předpokládat, že při odbavení vůbec bude někdo, kdo pozná co je to odpružená vidlice, natož vzduchová a o tom dost pchybuju ;-), ano, potom by mohl požadovat vyfouknutí. A to podle předpisu na přepravu nebezpečného nákladu, konkrétně tlakových nádob. V těch vidlicích je tlak tušim někde kolem 80 - 100 PSI a to je , ať chceme nebo ne, tlaková nádoba. "IATA dangerous goods transport manual" nám totiž nestanovuje o jak velkou nádobu se jedná, ale hovoří zcela konkrétně o "přepravě tlakových nádob", tzn. třída 2.2 kód RNG - nehořlavý plyn, které sice můžeme na letadle přepravovat, musíme při tom ale dodržet danné podmínky. Je to z toho důvodu, že v případě požáru může nádoba s takovým tlakem udělat pěknou paseku. Nebo se třeba musí nakládací instrukce pro let přizpůsobit tak, aby nebyla vedle sebe naložena tlaková nádoba a explosivní náklad(náboje) a halavně se musí tento náklad uvést v hlášení kapitánovi tkzv. notification to captain, to proto, aby když zjistí že má dole požár, tak aby věděl, že se mu ta plechová pixla za chvilku rozpadne pod zadkem. :-)
Ale teď tady píšu čistě teoretické předpisy, praxe je trochu jiná. I v případě, že se na přepážce nedopatřením pochlubíte novou "fakt dost hustě natlakovanou vidlí", supervisor odbavení (který je za to zodpovědný) vám předpokládám v těchto výjimečných případech přepravu tohoto příšerně nebezpečného nákladu zcela jistě povolí a to na základě "limited qantities" - Přeprava nebezpečného zboží v omezeném množství.
Ale pokud bude trvat na vyfouknutí, bohužel, má na to právo.
Není to pravda. Nejen že je letadlo celé v podtlaku/přetlaku (dle výšky, jak píše Zakarr výše), ale duši je to především úplně jedno. Ta by nebouchla ani ve vesmíru, ten materiál je natolik pevný aby vydržel větší rozdíl tlaků. Nemluvě o tom, že v nákladovém prostoru je děsná kosa, což samo o sobě snižuje tlak v plášti a i kdyby v tom nákladovém prostoru tlak z nějakého důvodu unikal, tak tam ta teplota klesne natolik, že pláště spíš změknou (rozdílový tlak mezi pláštěm a okolím nebude ani takový, jako bude vliv na hermeticky uzavřenou duši, nafoukanou při pokojové teplotě a ochlazenou na řekněme -40 stupňů Celsia :o)))).
Takže KLÍÍÍÍÍÍDDDD !!!! :O)))
Nemohu souhlasit s tou kosou nákladovém prostoru. Jakpak bychom asi přepravovali třeba takové tropické papoušky. S transformací z papagáje na tučňáka se běžně při dopravě živých zvířat nepočítá. :-)))
V bagáži je stejně jako nahoře. Už nelítáme dakotama ;-)
No v ATRkách, co létají třeba do Polska, je to pořád jako u těch Dakot :o)) Možná tu klimu mají schválně staženou, když ví že se tam neveze nic živého, to fakt netuším, ale tak jako tak je kufr totálně prochladlý (i když rozhodně ne zmrzlý !) hned jak ho vyndají ze zavazadlového prostoru.
Jo tam je to na palubě mezi cesťákama a posádkou. Možná v tomhle úseku letadla to tolik netopí :-), to fakt nevim, ale zeptám se mechaniků jak je to u týhle létající kánoe.
A nebo jsi ho měl připláclej na dveřích a trošku to profukovalo, no.
Byly takhle studený při každym letu? Předpokládám teda, že mluvíš o kabince kterou si bereš hned po tom co vystoupíš a máš to připravený u dveří?
Ano, přesně tak, a po každém letu. Ten kufr byl zevnitř prochladlý de facto vždy, i když vyjel na klasicky na pásu až za pasovkou, ale to jsem příkládal klimatizaci nebo chladnému počasí venku.
Tak jsem se ptal přímo na informacích největšího českého leteckého dopravce, jak na to , když si chci s sebou vzít kolo.
Takže 1) Je důležité, aby byl převoz kola vyžádán už při rezervaci letenky. Dopravce jeho přepravu musí vždy schválit.
2) Kolo bude k přepravě přijato pouze tehdy, pokud budou řidítka otočena do podélné osy kola a budou odmontované pedály. Toto nařízení je pravděpodobně z objemových důvodů a z obavy před možným poškozením ostatních zavazadel pedálem.
3) Kolo by mělo být zabaleno v papírové krabici, případně jiném speciálním obalu a obaleno fólií. A to tak ABY BYL MINIMALIZOVÁN POHYB PŘEDNÍ VIDLICE KOLA.
4) Při INDIVIDUÁLNÍ přepravě kola, nenahlíží se na tlumič vzd. vidle jako na nebezpečné zboží. Viz víše psané, bod DGR - limited quantities.
5) Taky sem se ptal na poplatky za nadváhu zavazadel, například pro trať PRG - LHR. Jízdní kolo se započítává do celkové váhy zavazadel, jenž je na tuto linku 23kg(jako na celou evropu - myslim?) Za každý kg, který překročí tuto váhu zaplatíte momentálně 323kč. Poplatky za nadváhu se ale mohou měnit, s čímž je nutno počítat.
Toliko tedy od našich vlajkových aerolinií
Závěrem: předtím, než poletíte někam s kolem, obraťte se na vašeho leteckého dopravce. Všichni mají call centra, e- maily, internetové stránky. Podmínky mohou být u každého rozdílné. Včasným informováním si ušetříte minimálně nervy před odletem. A nebojte se informvat, platíte za letenku, platíte si soubor služeb - a to tak že draze. Tak ať se snažej!
Já mám zkušenosti se Smart Wings. Kolo se musí nahlásit zvlášť a je za něj poplatek - konkrétně PRG - Heraklion -25 euro jedna cesta. Musí být zabaleno - krabice, přepravní vak. Možná by to šlo ukecat jako spoluzavazadlo. To může být jedno a do 20 kg. To mi ale nikdy nevyšlo. Kolo+obal+brašny+ostatní nikdy nevlezlo do váhy 20 kg, natožpak do jednoho obalu. Takže brašny s částí vybavení mám jako spoluzavazadlo zdarma a zbytek je v obalu s kolem za poplatek.