Zdar,mám chvilu ten věšák na kolo,co se za něho zahákne přední kolo a zbytek visí dolů opřenej o zeď,tak mám další postřeh že z mé vidle Man. Axel protože je ve visu vidlica nakolěná asi vytíká olej,nevím jestli je to závadou na vidlici nebo je to obecný jev že když se to nahne tak má olej tendenci vytíkat,ale dejte si na to bacha,já du řešit co s vidlou a řešení je asi věšet za zadní kolo nebo nevim...
no, ja myslim, ze pokud jinak ten volej netece, nechal bych to bejt...pokud to kolo visi za predni kolo, je tam urcity pnuti...
...tim sem myslel, ze bych nechodil do servisu, ale snazil bych se ho povesit normalne
Stejný názor mám i já.
Sice jsem se nikde nedočetl, jestli jiná poloha než "pracovní" vidlici nějak vadí, ale třeba s hydraulickými brzdami by se kolo nemělo obracet vzhůru nohama... Kvůli zavzdušnění a tak.
S brzdami to tak není, to je pověra, systém je uzavřený a můžeš obracet kolo vzhůru nohama jak chceš a k žádném zavzdušnění nedojde.
Problémy se zavzdušněním mohou nastávat až při zmačknutí páky, pokud mezi destičkami není kotouč.
Vidlici poloha nevadí, ale pokud už nejsou v perfektním stavu stíráky, tak olej v téhle poloze utíkat může a přitom při ježdění k problému nedojde.
Ale stejně bych takhle kolo nevěšel. Vidlice je zbytečně dlouhodobě namáhána v nevhodném směru (i když ne velkou silou).
Hele, nechte toho!!:-)
Já věším taky tak. Jinou možnost nemám.
Ale je teda pravda, že už mě taky napadlo, co na to říká vidlice. Zatím teda nic, až někdy na jaře navštívím servis, optám se, jaký na to budou mít mistři mechanici názor.
Nebylo by třeba lepší vidlici zamykat? Ale to asi ničemu nepomůže...
Nic, už nechám úvah:-))
On ten vliv bude asi minimální (i když je to dlouhodobé), já bych spíš měl takový blbý pocit. Jediný vliv může být na zvětšování vůle v pouzdrech. Ale zase ta síla je malá. V terénu pak působí síla i 20x větší.
Zamykat určitě nepomůže, to s tím nesouvisí.
Pověra možná, ale když jsem studoval servisní manuály k mým novým brzdám (Shimano LX), tak na to upozorňují...
Jinak souhlas...
To se jistí. Problém by mohl být, kdyby špatně těsnila expanzka. A pak může nastat problém, že když je trošičku vzduchu v expanzce a otočí se to vzhůru nohama a pak zmáčkne páka, tak by se taky mohly zavzdušnit. Ale jedna je třeba zase mačkat páku a pak by v expanzce vzduch být něměl (ale stává se že tam nějaký je a normálně je na povrchu a do systému se nedostane).
Jinak jsem běžně převážel kolo vzhůru nohama (pouze mezi destičky vždy vloženo něco pro zajištění) a nikdy se brzdy nezavzdušnily a to vždy k nějakému tomu zmáčknutí páky při nakládání dojde.
O.K. Psal jsem to jen jako ukázku toho, že se to někdy může stát, ale ne že by to bylo pravidlem.
Jak jinak by se měnila třeba duše zadního kola ? Celé jízdní kolo se prostě musí otočit vzhůru nohama, jinak zadní kolo těžko vymontuji ;-)
Musíš vozit skládací montážní stojan :-) Ale vážně: já taky doma kolu věším, ale jen tak napůl. Zadní přitom tojí na zemi. Už asi 10 let a bylo to s vidlemi Judy, Pilot a teď Reba a nikdy nic neteklo. Ale stejně si myslím, že když úplně visí, tak to musí být stejné. A protože mám brzdy HFX9, tak když je kolo svisle, tak je expanzka právě nahoru. Takže to taky nevadí. Když kolo sundám, musím před jízdou chvíli počkat a pak ještě 20x stlačit, podle návodu. Jednou jsem to neudělal a když jsem dal vidlici plnej nátisk, tak byla ta Reba u pravé korunky mastná.
Ty brzdy HFX9 musi mit ale zvlastni paky, kdyz pri svisle poloze kola jsou nad brzdou. To potom v bezne vodorovne poloze musi presahovat pred osu predniho kola :o)
To nekolikanasobny stlaceni se u Reby (a asi i jinych vidlic) dela pro drivejsi steceni oleje pres prepousteci trysku dolu. Ono to stece i bez nej, jenom to proste trva trosku dyl a taky mezi tim nefunguje "blokovani" s funkci MC.
Nerozumím tomu, ale když jsem kupoval háky na kolo, tak mi říkali, že jestli mám olejovou přední vidli, tak to mám radši věšet za zadní kolo právě aby nevytíkal olej. Nevím teda, kdybych měl obě kola s olejovým tlumičem...