http://www.novinky.cz/krimi/na-silnicich...
dan motorismu / civilizaci
ale o cyklistech mlcej, je to sice lednovy zpravodajstvi, kdyz neni na silnicich tolik cyklistu, ale uz jen fakt, ze to nemusej definovat jako jednu kategorii (jako treba spolujezdce) je fajn. holt, v terenu zas tolik aut nepotkas ;)
O cyklistech a chodcích ale nemlčí policejní zpráva http://www.mvcr.cz/statistiky/doprava/2007/1... ze které článek v Novinkách vychází:
Leden 2006: usmrceni 3 cyklisté a 10 chodců
Leden 2007: usmrceni 2 cyklisté a 21 chodců.
Přírodu se svejma nástrahama jsem eliminovali. Alespoň tedy myslím, že počet sežraných byl u nás loni i letos na nule. Ale vytvořili jsme si jinou džungli a jiná nebezpečí. Umíráme na auta na deprese a na srdeční onemocnění. Přetváříme si svět podle svého a máme, co jsme chtěli. Či ještě lépe máme přesně to, co si zasloužíme. Jsme to totiž my, kdo ty podmínky vytváří a my kdo v nich žije.
Množina těch, kteří tyto podmínky svým bezuzdným konzumem vytvářejí, a těch, kteří jimi trpí, mají sice velký společný průnik, ale nejsou totožné. Existuje tedy skupina, která je POUZE postižena.
V republikovém nebo třeba evropském či euroamerickém měřítku je tato skupina relativně malá, ale v globálním měřítku představuje velkou většinu světové populace.
Což nijak nevyvrací to, co jsem tvrdil. Za stav světa či společnosti apod. můžem všichni. Ti co ho aktivně přetváří i ti, co si to nechají vnutit a líbit.
Průšvih je to, že jako jednotlivec nemám moc šancí si něco nenechat vnutit. Tam, kde to aspoň trochu jde, odolávám, ale stejně je člověk hodně omezen tím, v jaké společnosti žije. A v tom si moc vybírat nemůže.
Podle mne si vybrat můžeš vždycky. Netvrdím, že je to jednoduchý, ale na výběr téměř vždycky máš. Jako jedinec možná nemůžeš okamžitě změnit státná zřízení, ale můžeš zorganizovat další nespokojené jedince a prosadit referendum, změnu zákona nebo třeba revoluci.
Pro mne to není. Jednak jsem pohodlnej, ale hlavně to, že dokážu pojmenovat, co se mi na současném světě nelíbí, ještě zdaleka neznamená, že vím, co s tím dělat a jak to dělat lépe.
A tím k tím bych skončil, protože tohle už se kola nedotýká vůbec a nemá to na tomhle servru asi co dělat.
Jo ještě něco v nějakém tématu ti někdo navrhoval šířit tvé myšlenky v novinách a ty jsi z různých důvodů všechny zmiňovaná periodika zavrhl. Co tohle: http://www.a-kontra.net/ Kupuju si celkem pravidelně jako protiváhu k mainstreamovým tiskovinám.
To je velmi zajímavé. Nejsem sice anarchista, ale určitě jsou některé mé myšlenky s tímto směrem kompatibilní. Rozhodně se do toho občas podívám a udělám si přesnější obrázek.
Obecně vzato sdílím vaše názory, a snažím se žít podobně šetrným životním stylem, nicméně někdy mne napadá, že luxus žít ekologicky, alternativně, nám umožňuje existence okolní, tržní společnosti, toho dravého a naše hmotné potřeby zajišťujícího molocha. Může si luxus našich ekopocitů dovolit chudý Ind, Peruánec či Etiopan.
Indové si svůj ekopocit umožněný tržní společností intenzivně užívali v Bhópálu...
Když už jsme se dostali až do Indie, ze statistik OSN vyplývá, že pokud by všichni lidé na světě "znečišťovali" ovzduší třeba i dvakrát více než průměrný Ind, planeta by to unesla.
Naše "ekologické uskrovňování" v podmínkách tržní společnosti znamená asi tolik, že místo desetinásobku udržitelného znečištění produkujeme pouze pětinásobek. My máme pocit, že pro přírodu něco děláme, ale opak je pravdou. Ten Ind takový pocit nemá, a přesto je pro celosvětovou ekologii mnohonásobně menší zátěží než ekologicky uvažující a chovající se našinec.
Byl jsi někdy v Indii ?Jestli ne, tak se tam jeď podívat. Vřele ti ti to doporučuji. Třeba tam pochopíš, že statistika OSN, tvoje názory na Indii a indická realita nějak nejdou dohromady. Nic o problematice Indie nevíš.
Toto jsou veřejné webové stránky. Máš právo sem psát, tak jako každý jiný. Uvědom si ale, že hodně toho lidem napsat neznamená hodně toho lidem sdělit.
tak nám napiš, co víš o Indii, kde se Medvěd, OSN a realita od sebe liší ve vnímání OSN.
Myslím, že když cituji (i když volně) materiály OSN, pak moje informace nepostrádají určitou věrohodnost. Neřekl bych, že bych přímo na místě zjistil víc. Myslíš, že kdybych přijel do Indie a prošel se po několika tržištích, že bych mohl psát fundovaněji o míře produkovaného znečištění v přepočtu na osobu?
Moje zdejší příspěvky nejsou primárně informativní. To ani není jejich smyslem. Přesto myslím, že se mi podařilo leckoho přimět nad určitými věcmi přemýšlet a určitě i pár informací sdělit.
Ze statistik jasně vyplývá, že ožralí řidiči způsobili méně smrtelných nehod než střízliví, takže by mělo být uzákoněno, že střízliví za volant nesmějí.
Je třeba vysoce ocenit úspěšnost bodového systému, který jednoznačně ukazuje, že je nutno zvyšovat bezpečnost účastníků silničního provozu. Pokud zemřelo výrazně méně spolujezdců s ochranou připoutáním a stále rozšířenějším airbagem spolujezdce, je nejvyšší čas zavádět ochranná opatření pro cyklisty a chodce, protože ti svou neukázněnou ignorancí své vlastní ochrany před ostatními účastníky silničního provozu způsobili 100% nárůst nehod s jejich usmrcením.
Vyzývám poslance a senátory, aby zákonem nařídili chodcům a cyklistům používat přilby, nafukovací gumové reflexní kombinézy a odrazky na čele. Chodci musí být od 15hodin do 6 hodin ráno světlem žluté barvy s výkonem 40wattů. Musí být umístěno tak, aby neoslňovalo řidiče ani v případě pádu chodce.
Za naprosto zásadní považuji zvýšení bezpečnosti dětí v kočárku. Všechny kočárky je nutné vybavit katapultovacím systémem s padákem. Kočárky musí být vyztužené a podrobené atestům na tlak odpovídající přejetí Kamazem. Hůl pro slepce musí být označena třemi reflexními pruhy a blikající svítilnou červené barvy s výkonem nejméně 25wattů.
Chodci i cyklisté jsou povinni nosit s sebou lékárničku nejvíce půl roku starou, v zimě je povinný zimní vzorek na galuskách i škorních.
Za porušení těchto ustanovení bude přistiženému udělena pokuta ve výši ceny nejbližšího ohroženého auta a ročního příjmu řidiče. Bude navržen bodový systém pro chodce. Po nasbírání 12 bodů bude chodci udělen zákaz vycházení na 1 rok.
Jediný, komu bude používání bezpečnostních prvků zakázáno, je pan Šimonovský.
Nejvíc se mi líbí první odstavec, i když jako řidič-abstinent bych musel poslat stížnost do Štrasburku. Ten katapultovací nápad má ale několik úskalí. Riziko neotevření podomácku sbaleného padáku, nutnost přivyknout děti katapultážnímu zrychlení a venkoncem mě děsí představa, aby řidiči tento systém nezneužívali taranováním kočárků pro vlastní beztrestné obveselení. S těmi nafukovacími kombinézami taky nevím. Dovedeš si představit jak by to vypadalo třeba v historickém centru Prahy? Štamgasti by se nedostali k Tygrovi! Je to syrové, ale jako první schůdek klopotné cesty bezpečnosti dobré.:-))
Je výborné, že se zamýšlíš nad dalšími dopady.
Pravděpodobně bude nutno zbourat historická centra měst, aby chodci v kombinézách, auta i cyklisté měli dost prostoru pro bezpečnou přepravu. Hlavně aby se auta nezdržovala v těch proklatých křivolakých uličkách.
Co mě ale osobně nejvíce vadí, je bezohlednost chodců na přechodech na víceproudých komunikacích. Ti magoři si myslí, že když jim zastaví auto v jednom pruhu, že mohou klidně jít. S drzostí jim vlastní se vrhají pod SUV ve druhém pruhu určeném pro rychlejší auta.
Nakonec nejcennější myšlenka pro bezpečnost silničního provozu je, že stromy podél silnic jsou překážky silničního provozu. Takže se cestáři konečně dali do kácení těch všech těch nebezpečných stromů, kteří již svou existencí ohrožují řidiče. Jen doufám, že to je jen první krok, tzv. trojský kůň dalšího zvyšování bezpečnosti. Jako další vývoj vidím kácení stožárů elektrického vedení, semaforů, mýtných bran, sloupů veřejného osvětlení a dalších překážek provozu kolem silnic. Doufám, že společnost brzy dospěje k tomu, že tak nedisciplinovaní účastníci silničního provozu, jako jsou srnky, jeleni (zrovna nedávno kvůli takovému jeden řidič zemřel), kanci a další bezohledná zvěř bude ze silničního provozu vyřazena. Jakmile se objeví blíže silnici než 100m, budou dostávat body. Po dosažení 12 bodů budou separování v zoologických zahradách. Při způsobení nehody budou bez slitování odstřeleni.
Další pokrok vidím v tom, že budou odstřeleni i všichni chodci, někdy se chovají hůř než ta zvířata. Zatím poslední výrazný příspěvek k bezpečnosti spatřuji ve vybudování tzv. doletových bezpečnostních zón podél všech silnic, aby když auto náhodou vylétne ze silnice, dopadlo do měkkého a nehořlavého materiálu. Obětovat těch pár set tisíc hektarů půdy za to stojí.
Hodlám založit politickou stranu pro prosazení těchto myšlenek. Bude se jmenovat "Pro Rychlejší Dopravu Eliminujme Lidi". Jen ještě nevím, jakou budeme mít zkratku:-)))