Tak jsem dostal možnost si tohle kolo osahat a vyzkoušet. Absolvoval jsem na něm jízdu do práce a musím říct, že se mi na něm jelo překvapivě dobře. Což jsem vzhledem k malým kolečkům nečekal. Navíc jsem na podobným typu kola nikdy nejel víc než pár desítek metrů na srazu. Jelo se mi snad ještě snadněji než na mojí čtyřce. Sice kladu skoro stejný odpor vzduchu jako na klasice, ale oproti ní je to nádherně pohodlné. Rychlost do kopců byla mnohem větší než na čtyřce a jelo to opravdu skoro samo. Sice je fakt, že díky nadšení a tomu že jsem spěchal, jsem se utavil a teď se mi nechce ani zvednout :o)) Ale fakt mám z toho kola co se týče jízdních vlastností skvělé pocity. Pouze absenci jakéhokoli odpružení vnímám negativně:o( Stačily klasicky rozbité silnice a kostky v Říčanech a bylo to dost nepříjemné. V lese si to už vůbec představit nedovedu. Ale na silnici a tuplem pro začátečníka naprosto skvělé kolo!! Přemýšlím jestli koupit přítelkyni tohle nebo klasiku-tedy Azub 4 :o)
Mě podobně příjemně překvapilo Céčko, jel jsem na něm asi 20km, ale převážně po stezce a po rovině. A má vzadu silentblok. Nicméně na té stezce bylo skoro tak rychlé jako Azub (přesněji ujel jsem to za stejnou dobu, ale vím jistě, že vyšším výkonem).
Malá kola nejsou takový hendikep jak si lidi většinou myslí. Max potřebuje 26" ve skutečnosti fakt jen do toho lesa, jinak to nemá význam. Akorát lidi jsou na to zvyklí, takže Max kupujou kvůli tomu, jak ty dvě 26" kola vypadají, a ani nezjistí, že krom terénu to nemá výhody. Naopak váha, moment setrvačnosti a výška sezení a hlavně šlapání mluví proti.
jak píše Jirka: menší kola jsou při vyšších rychlostech (menší odpor vzduchu) a do kopců (menší hmotnost) spíš výhodou. Samozřejmě na hrbolech malinko více skáčou.
Jel jsem na (myslím že to byl) azub easy na veletrhu v Brně po kostkách a přiško mi to překvapivě pohodlný - byla tam hodně měkká sedačka. Rychlost přiměřená. Na ježdění po městě myslím skvělý kolo. Na delší cesty bych ale volil klasiku (tedy 4 nebo 5 nebo jak tomu teď říkají) nebo maxe - mimo jíné proto, že víc uveze.