Ahoj, prosím o radu. Měla jsem takový problém s kolem - při jízdě (zvláště po nerovnostech) mi v něm lupalo, šlo to jakoby od vidlice. V servisu mi řekli, že je to povolené hlavové složení a že mi ho seřídili. Skutečně lupání přestalo, ale při druhé vyjížďce se zase objevilo. Je mi to divné, že by se hlavové složení zase tak rychle povolilo. Nevíte, jak je to možné? Díky moc za všechny reakce.
možná odlepené/vyvaklané misky? Těžko říct takhle, zkus to rozebrat a koukni, jestli misky drží pevně v rámu nebo jesli jdou vyndat (mají držet pevně) pokud jdou vyndat, nějakým lepidlem zalepit (já to lepil jakýmsi epoxidem s přídavkem kovu) (ale nevím, co máš za ložisko)
Povolené hlavové složení se dá poznat při zabržděné přední brzdě a pohybování kolem dopředu a dozadu. I přes snahu opraváře může dojít po úplné demontáži a montáži k dodatečnému sednutí a je zapotřebí tuto vůli co nejrychleji vymezit. Zároveň lupání může též způsobovat nečistota na spoji představce a řiditek. Je mnoho typů hlavového složení a vlastním též jedno co se rádo povoluje.
A vadí to nějak, když člověk jezdí s povoleným hlavovým složením? Nedokážu si moc představit, že s tím budu po každých 50-ti km chodit do servisu a sama si to spravit neumím.
Rozhodne to vadi - mj. proto, ze kdyz je povolene, ma tendenci se pri jizde povolovat porad vic a vic... az to bude prilis. Behem toho vyviklavani se s nejvetsi pravdepodobnosti vymacka co muze a pak bude mnohem obtiznejsi to resit.
A co to přesně má dělat, když se zabrzdí přední brza a pohybuje se kolem dopředu a dozadu? Zkoušela jsem to a měla jsem pocit vůle, ale nevím jestli to nebylo pružení od vidlice.
Nad ničím nekoumej a jeď s tím zpátky do servisu - na každou orpavu máš záruku půl roku, takže opravu reklamuj!!!
Bohužel nad tím musím koumat, protože mám zkušenost, že když do servisu přijde člověk (a zvláště ženská), který kolu nerozumí, tak se nechovají zrovna poctivě.
tak nam to musis bliz popsat.... co je to za kolo?
Je to Author Reflex, model z roku 2005, mám na něm najeto cca 800 km. Lupání se začalo ozývat poměrně záhy, nejdřív jsem se tím nezabývala, ale později jsem měla pocit, že je silnější, tak jsem s tím šla do servisu. Tam mi řekli, že je to povolené hlavové složení a že to seřídili. Opravdu inkriminovaný zvuk zmizel, ale dlouho to nevydrželo, an druhé vyjížďce se zase objevil. Do servisu s tím půjdu, ale nejdřív o tom chci trochu něco vědět, protože mám bohužel zkušenost, o které píšu výše.
dival sem se na net. zatimco model 06 ma uz ahead set slozeni, starsi modely maji este klasicky slozeni.
V tom pripade je tezky neco radit. Nepredpokladam, ze budes mit doma spesialni naradi...ale zeptam se aspon, jestli mas velkej stranovej klic #30 nebo #32 a sikovky?
Tak tuhle vec jsem bezne na crossu utahovala za jizdy. Takovy kolecko nahore se porad povolovalo. Jednou se to povolilo opravdu hodne a vidlice mela vakl. Uz jsme vidlici chteli dat do reklamace, az jsem prisla na to, ze je to timhle koleckem. Bratranek tenkrat silne zklamal :)
no, to je presne vono....to kolecko by se nemelo povolovat, protoze je zajistany kontramatkou.
casto bejva z Al a ten zavit je hodne jemnej, takze se snadno strhne a pak to dela tohle....
Anebo tam neni podlozka mezi miskou a kontramatkou takze to v podstate nelze dostatecne zajistit proti povoleni. Nebo tam ta podlozka je, ale nema ten zub co brani otaceni vuci krku vidlice. Pokud tam je podlozka i zoubek na ni a take kontramatka ma v poradku zavit, neni problem to seridit a zajistit tak aby to zustalo serizene.
jestli je to naky starsi levnejsi kolo s klasickym slozenim, bude to nejspis strzenym zavitem na vidlici nebo na matce, ktera tu vidlici drzi. u slozeni ahead set byse to stavat nemelo, leda ze by byl poskozenej sloupek vidlice...
v servisu by na to na to meli prijit. Pokud ne, najdi si jinej, lepsi servis.