Nemáte náhodou někdo zkušenost s touto vidlicí? Díky za zkušenosti.
Titulek je pryc: ROCK SHOX RECON 327 U-Turn
Čirou náhodou ji mám já, a Wewerka, jestli ještě někdo další tady z Nákoláků, to netuším :o)
Mohl bys prosím nějak specifikovat ten dotaz ? Víš co od té vidlice můžeš očekávat, a jen se ptáš na naše zkušenosti, jestli to splňuje, nebo ti jde o celkový popis (což by vyšlo na pár stran :o)) ?
Bohuzel, ja mam 351 :)
a rozdíl ? :o)))
Motioncontrol.
no dobře no ;o)
Coz znamena IMO absenci lock outu a to bych si na kolo nedala :)) Lock out pouzivam v posledni dobe docela casto. Vidlice je mekka a to neustaly houpani do kopce je dost vysilujici.
Lock by měly mít obě vidlice stejný ale to se tady budeme bavit mezi sebou o případných detailech ale stejně pochybuju, že to tázajícímu něco řekne.
Kdo někdo položí takhle všeobecný dotaz, stejně většinou čeká jednoduchou odpověď "jo je dobrá běž do ní" a nebo, "dobře jsi udělal".
Další detaily které budem probírat jsou potom čistě jenom pro nás, kteří diskutujem ale u tázajícího většinou nedopadnou na úrodnou půdu.
Myslím, že k ničemu jinému než potvrzení o správném rozhodnutí tyhle všeobecně a jednoduše položené dotazy nesměřují.
Mimochodem i fura lidi, co ji ma (pochopitelne i jiny vidlice) uz dal nic nezajima. Skoro bych rekl, ze snad i vetsina lidi ani nema pruzici jednotky nastaveny spravne, tim "zabiji" kdeco, at uz to stoji klidne i desetitisice :o(
http://www.sram.com/en/rockshox/crosscountry...
Sloupek nalevo ma v sobe privirani motioncontrol, ktery v uplnem zavreni dela lockout. Ten levnejsi model to nema. V pravem sloupku je pak u-turn.
Kazdopadne je to dobra vidlice, mozna kdyz si tam da adekvatni pruzinu jeho vaze, tak lockout nebude potreba. Ja ji mam o hodne mekci nez by mela byt.
No tak v tom případě motion control mám, a přitom mám 327ku, alespoň dle papírů. Tak teď těžko říct, možná to u GT přehodili, když jsem to kupoval (také by tam dle dokumentace měl být vepředu 160mm kotouč a ve skutečnosti tam dali 200mm.). Dohledat už to nepůjde, jestli byl model někde na vidli na nálepce, tak už není, protože ty šly dolů a místo nich jsou reflexní samolepky.
Ta pružina je samozřejmě důležitá a já se přiznám, že mě připadá, že je u všech vidlic montována jedna tvrdost pružin.
Ověřit by to šlo měřením, je to ten graf charakteristiky a podle toho by šlo posoudit co tam ve skutečnosti máš.
Zatím jsem se ale nesetkal, že by někdo potvrdil, že se pokusil měnit pružinu.
Je to samozřejmě to základní a následné nastavení a případné používání i Locku za jízdy to už jsou kapitoly další a pokročilejší.
Do Reconu podle manualu existuji 4 typy pruzin. K nam se dovazi jen 3. Montuje se defaultne 70-80kg.
Průběh téhle pružiny právě znám ale jak vypadají ty druhé nevím, jak jsem psal, nikdo se zatím o tohle nezajímal a pružinu neměnil.
A prohlásil snad někdo někdy, že mu pružina nevyhovuje?
Tohle je právě o tom, že lidi rozlišují jenom název vidlice ale s tím, jak je nastavená už si nikdo hlavu nelámě, jak tady správně připomenul martyx.
No CKP13 mel na zapujcene celoodpruzene meride tu mekci pruzinu. Byla OPRAVDU mekka :))
Jinak u tehletech vidlic je nastaveni vedlejsi, prave protoze se da nastavit v podstate jakkoliv :) Me stacilo zjistit, ze je to zehlicka a jednou se projet na Matyxove kole. Vahala jsem mezi dual air a pruzinou. Znacka byla jasna, zvitezila spis cena a jsem spokojena.
U té pružiny se opravdu nedá nic nastavovat ale výměna by mohla být na místě. Citlivodst vidlic ovšem jakoby předbíhala zkušenosti lidí a tak se mnohdy jezdí na daleko tvrdším nastavení.
U solo airu je nastavení pouze tlaku jedné komory a tady už je často přefukováno, dotazy takového typu, které tohle potvrzují už tady byly a přicházejí většinou od lidí, kteří přecházejí od necitlivé vidlici k citlivé a nemohou si zvyknout. tady vidím docela téma k povídání a upřesňování mezi majiteli.
Motion kolikrát slouží k podobnému umravnění vidlice, když není k dispozici takové přefouknutím, tak sečato bere, že Motion a jeho zavírání je určen právě k takovémuhle pro někoho žádanému chování vidlice.
Takhle je míněno ono špatné nastavování a opravdu se to tak děje.
Tak přesně tohle se stalo mně. Mám navíc dojem že standartně dávají příliš měké pružiny, viz Manitou :
Black Platinum sada pružin extra měkká modrá 59 kg a méně
Black Platinum sada pružin měkká modrá 59 až 68 kg
Black Platinum sada pružin střední červená (z výroby) 68 až 77 kg
Black Platinum sada pružin tvrdá žlutá 77 až 86 kg
Z výroby 68-77 kg je zvěrstvo! To je snad pro malé děti. Když člověk vletí do nějaké travou zarostlé stružky, jde na hubu, výměna podle vlastní váhy je nezbytná.
Zamykání tam mám. Přechod od otevřené až po úplně zavřenou, tzn. můžu si i jen přitlumit. Tak teď úplně nechápu, cos tím myslela, ale jak píše tunning-test, je to jedno :o)
Ty mas prece taky 351.
Jak jsem čekal bavíme se spolu, to je v pořádku, jinak se o tom ani nedá ostatně bavit než se zapálenými majiteli :-)
351 by měla mít Motion a ten se stejně neliší v celé řadě jenom možnostmi seřizování ale jeho základní funkce je vždy staejná a s tím seřizováním se jistě shodneme, že každý vyuřívá polohu zamčeno nastavenou na výrazné zamykání a používá jí jenom do výjezdů.
tak tak, případně "přivření" když se z lesní cesty vyjede na asfaltku a dupe se do pedálů, tak aby to tolik nehoupalo, když stejně člověk za chvíli zase sjede někam do lesa, to potom nemá smysl šroubovat dolů zdvih
Shodou okolností jsem se teď podíval na bike-forum a v tématu k motion controlu jsem se dočetl třeba to, že majitel zapoměl vypnout zavřený motion při sjezdu a poznal to až dole. Myslím, že tohle bys nepřehlédl a to rozhodně pocitem.
Co ty na tohle podání? Slušná pohádka a nebo tvrdé nastavení vidlice tak, že nejde rozeznat zda je zamčená a nebo odemčená?
Tohle je takové čtení mezi řádky.
Není to přímo k tématu U turn ale chci navázat k těm názorům o tom, jak může být vidlice opravdu prakticky nastavená a že to bývá docela problém.
To se mi deje obcas taky. Proste pred kopcem nebo na rovince uzamknu a pak pri seskakovani chodniku citim, ze reaguje jen zadni tlumic. Kdyz dostane vidlice naraz, tak se ozve takove mnouknuti a to me okamzite probere :) Ale da se s tim jet po polni ceste bez mnoukani, pze i v locknuti ma par cm vuli.
To je pro wewerku, dole mám vyčerpané příspěvky a končím, stane se to samozřejmě ale hned to poznáš, znáš sjezd s velkými překážkami, kde by se dalo takhle splést?
Tohle uvádím jako nejbližší příklad, který je zrovna souběžně v jiné diskuzi.
To ne, ve sjezdu by to zacalo mnoukat (staci koren nebo i 10cm dira v silnici).
Ja osobne tam mam velky sag tzn pri lockoutu mi vidlice jakoby stoupne nahoru, ale zase se na to rychle zvykne :) Nekdy proste clovek vic sleduje teren nez nastaveni vidlice nebo zadniho tlumice nebo nastaveni x6 svetel :))) Porad jen neco prepinam :)