To je taky zima, misto aby clovek resil jaky gumy do snehu tak jezdi po blate a preliza haluze nebo rovnou cely stromy popadany na cestu. A kde nejsou cely stromy, jsou aspon maly nenapadny vetvicky, svine.
To jsem takhle vcera jel lesejckem a kdyz jsem z nej vyjel, citim ze mi nejak plave zadni kolo a pak koukam, ze je poloprazdny! A samozrejme nebylo jen tak poloprazdny, ale uchazelo porad dal az uplne uslo. 15km pred domovem, to uz mohlo vydrzet... Kdo se s tim ma lepit kdyz je pul sesty a tma na krku?
No jo, normalka, pichani patri k veci. Nejak jsem se s dofukovanim dohrabal domu, postavim kolo na zada a ze to necham na zejtra. Jenze zejtra, teda dneska, prijdu ke kolu a koukam, predni kolo taky prazdny! No fuj.
Tak to vsechno sundam, v prednim kole akatovej trn. Mrcha. Mam takovej vzorek plnej cudliku, jen naokraji behounu jsou pismenka A-u-t-h-o-r a P-a-n-a-r-a-c-e-r ... no a kam se ten trn trefil? Do cudliku, aby se ulomil a dal pokoj? Nee, trefil se presne doprostred toho trojuhelnicku v tom - A - , mrcha.
No dobry, tak jeste zadni kolo, copa tam mame? Taky akatovej trn, to je prekvapeni. Hm... a co tady o deset centimetru dal? Druhej! No to je radosti.
Odjakziva - no to ne, ale co jezdil na kole - jsem nenavidel akatovy trny. Ale nasbirat hned tri prupichy naraz, to je snad poprvy, a to nastve. Kam si mam jit postezovat? Akat je u nas zavlecena drevina, nerozjedeme nejakou kampan proti? Ze by se pak likvidoval a prejizdel BVPckama, jak se to delalo s bolsevnikem...
Pořiď si pořádné pláště ;-)
Ale povídka se mi líbila ;-)
S tema samejma plastama jsem jezdil od kvetna bez defektu. Takovejch 4000km - tak bych nerekl, ze jsou vylozene mizerny a na vine...
Mizerný bejt nemusej, ale po čtyřech tisících už jsou na defekty zralý, zadní určitě.:-)
Ale no jasne, ale rikal jsem si, ze pres zimu jeste prezijou a novy koupim az na jaro, prece nebudu s novyma jezdit v nasoleny brecce :] .. i kdyz ta teda zatim byla tady u nas tak tejden z cely zimy...
Apropo, samozrejme ze je to kus od kusu a typ od typu a taky podle terenu a vahy jezdce a stylu jizdy atd atd...
ale prece jen, tak orientacne, po kolika km zhruba obvykle menite plaste? Nebo jen kazdej spravnej biker kouka, jak je zrovna konkretni plast opotrebenej a na km pritom vubec nemysli?
Ja treba kolikrat nevim, treba je vzorek neosoupanej, plast vypada dobre, nema trhlinky atd... ale vim, ze ma najeto dost a asi uz to neni ono - ale zas si rikam, prece ho nevyhodim, kdyz >>vypada<< jako novej ? Coz pochopitelne nemusi znamenat, ze je stejne dobrej jako novej...
Plášť měním jen když je na můj vkus už moc sjetý (nedrží stopu v horším terénu nebo v bahně) nebo začíná mít trhliny na bocích (zpuchřelý apod.).
Mezi plášti jsou dost obrovské rozdíly. Když bylo moje současné kolo nové, tak vzadu mi plášť vydržel něco málo přes 700km. Další jsem tam dal úplně jiný, od jiného výrobce, ale s podobným vzorkem a měnil jsem ho až po 4500km a jenom proto, že prozměnu začínal puchřet na bocích, vzorek byl ještě O.K. Toto všechno bylo za stále stejného způsobu jízdy a za stejných podmínek co se terénu týče.
A vo vo vo tttoom to je :o))
4000km na prumernym plasti ??? To se pak fakt neni cemu divit.
Ja menim plaste po 600-800km, tzn. hned jak se zacnou prostredni spalicky nebezpecne priblizovat k povrchu plaste (Tioga YK/BD, Schwalbe Nobby Nic). Coz mi pri tom co najezdim a kde jezdim naprosto vyhovuje.
Pokud jezdis takhle mnoho km a nechces moc investovat do neustale vymeny plastu, tak se musis smirit s horsi adhezi a jit do neceho takoveho:
http://www.schwalbe.de/gbl/en/bicycle/on_tour...
aneb zde je zminen v recenzi, konkretne ve ctvrtem odstavci s nadpisem "odolnost proti defektum":
http://www.treking.cz/testy/pneumatiky.htm
... pak az nebudou akatove trny trnem v oku :o))
Copak akáty, ale jalovce na slovenských škrapách, to je děs běs...
Tak sis to mohla vykompenzovat borovičkou.:-)
Borovičkou?!? V těhle končinách při Maďarský hranici?!? Člověče, tam v hospodě točili akorát pivo a měli 2 či druhy jakési lihoviny - většinou karpatská horká, vodka a rum.
Stejný plášť, stejný problém. Stálo mě to dvě duše než jsem ty mrchu, tenkej drátek, schovanou v špuntu pláště vyšátral. Duše nelepím, ale kupuju nové s tím, že defekty nebudou tak časté. Tentokrát se předpoklad nesplnil.
Poučení:
- vyměnit pláště (ja přešel na Schwalbe Hurricane)
- vozit pod zadkem náhradní duší
- nepíchat v lese
to kazdopadne. to by se dalo klasifikovat jako vytrznictvi, naruseni obcanskeho souziti. takovy pichani v lese. fuj ;)
A navíc to není bikerské. S vyjímkou lehokol, která jsou k tomuto účelu od počátku konstruována.
Kvuli 8-9 lonskym defektum jenom kvuli trnum letos zkusim No Tubes system- v podstate jde o bezdusovy system, jenom s pouzitim klasickyho rafku a klasickyho plaste. Pry to funguje, tak potom poreferuju, az na tom neco najezdim.
Nebo takovy ty celogumovy obruce jak mivaji beckovy detsky kola, nektery kocarky nebo nektery karky? Pripadne kostitrasy... :]
Uplne nejlepsi by mozna bylo loukotovy kolo s kovovou obruci, jak za starejch dobrejch casu... na fullu by to mozna ani tak nevadilo :]
Kup si pořádný freeridový pláště a máš pokoj.
http://www.mtbr.com/reviews/Tire/product_23280...
127tpi!!! jěště se mi nestalo abych je pích, jsou nezničitelný.