Viděli jste už někdo v reálu tuto raritku ? Nestačím se divit a zírat ;-)
http://www.bicy.cz/obrazky/doprodej-zbozi-26228...
http://www.bicy.cz/forum/obrazky/germana-12331...
http://www.bicy.cz/forum/obrazky/germana-12331...
Ještě názornější obrázek:
http://bikeapart.nl/shop/images/GA-force_new.jpg
Jo, videli. Mozna to funguje, ale je to na kole pekne hnusny, zas..a se to bahnem, tak se pres to musi vozit takova neoprenova krabice.
Kdyz uz karbonova vidle, tak se zeptej ckp13, jak je spokojenej se svou Pace :o)
Tak já se tomu spíš směji ;-) Hrozné monstrum... 6 čepů, ničím nechráněno atd.
Mimochodem, mně se nelíbí ani Lefty nebo Fatty na Cannonu ;-)
Zas až tak rychle bych to nezepsul.Cena je odpudivá,ale to soupáčí bude na funkci i údržbu lepší než běžné kluzné nohy,alespoň tam kde není požadavek na velký zdvih.
Tohle řešení už tu bylo před 100 lety. Někdo vždycky opráší s velkou slávou něco co už dávno zapadlo a vyrábí to několik let jako obrovskou senzaci. Když lidi pochopí že to není o nic lepší než zbytek produkce, zase to uloží spátky k ledu.
Karbonové řešení je třeba taky tady:
http://pcshop.pells.cz/shop/default.asp?cls...
Ale tomu už se nedá říkat odpružená vidlice.
Někde jsem na nějakém slovenském bike serveru četl nadšenou recenzi GA Kilo Force, prý fantastické vlastnosti. Mě se ta vidle líbí,paralelogramy mám rád, ale 20 za ní nedám, jezdím ještě se starou AMP, ani se oní moc nestarám, jenom mažu čepy. GA začal osazovat 4ever, kteří jim dělají myslím i zastoupení.
Exotické jsou i vidle parafork (www.parafork.de, zajímavá rubrika tam je "Kompletträder" , Nicolai Nucleon je hustý, viz ten převod se dvěma řetězy a řazením v nábě).
Paralelogramové řešení není nic nového. Před lety byly podobné vidle na K2 - Proflex. Jen měly tehdy hliníkové nohy a pružil tam elastomer. Tohle mi připadá jen jako snaha se odlišit. Příliš mnoho čepů = do budoucna problém s vůlemi. Ale kdo ví... :o)))
//OT
Prosimte Honzo... nemas ty nejake problemy v domacnosti? Napsals tenhle tyden uz vic jak 4 prispevky. Jestli to pujde dal timhle tempem, tak mozna zase zacnes jezdit na kole :)
To je právě tím, že žádné problémy nemá :o)))
No jo - kolo!!! Já na něj úplně zapomněl!!! Jen co ho najdu tak zase vyrazím :o)))
Jen jestliještě víš, jak vypadá :o)))
Když tak se koukni na nějaké fotky :o)))
Budu muset. Kolo doma není. Bůhví kde se courá. Ale já to tuším... :o)
No dobře, tak já ti to teda prásknu - nechává tě doma ajezdí s námi po výletech. Prý se jinak ven nedostane :o))) Aspoň na balkón ho občas dej, ať se dostane na vzduch :o)))
No, minulou sobotu s vámi opravdu málem vyjelo - a beze mě. To byste se divili, kdo by ho sedlal... :o))
Kočka... :o)))
Ale nevešla se do bot, že jo :o)))
Bingo!!! Nechtěl jsem jí půjčit tretry, protože má strašně chlupatý pacičky a zrovna líná - měl bych boty plný chlupů.
A když kočka ztrácí chlupy, tak končí zima a jaro je za dveřmi. Zítra natahuju kraťasy, najdu kolo a vyrážím vstříc slunečnému dni... :o)))
paralelogramovy vidlice mely kotorky uz v 30. letech minulyho stoleti. asi vedeli, proc je prestali delat...
tyhle pokusy mi pripadaji jako zoufalstvi...
aspon ja bych to na kole nechtel...
Paraleogramy mají také automobily. Jinak konstruktéři obvykle preferujeme čepy než lineární vedení, ale nechci to posuzovat z hlediska použitelnosti na vidlicích.
Nejsem odborník na automobily, ale domníval jsem se, že tlumiče aut jsou v zásadě "stejné" jako tlumiče na kolech - jde o lineární pohyb, ne o paralelogram. Ale možná se mýlím???
Systému odpružení na automobilech je mnoho. Ale zrovna nejrozšířenější McPherson, a vůbec systémy zkrutných a vlečných ramen, a přitom vše postaveno na systému tlumiče ve vinuté pružině má do paralelogramu hooooooooodně daleko :o)))) Nejde sice o čistě lineární pohyb, protože prvků je tam víc, ale i tak.
Jediné, kde jsem viděl paralelogramové řešení bylo u některých nákladních a vojenských vozidel, kde to bylo použito u nápravy, tzn. byla odpružena celá náprava, místo nezávislého zavěšení kol.
to je ale tzv. tuhá náprava. dan měl na mysli lichoběžníkový zavěšení http://www.atsservis.cz/buggyclub.htm
stejně jako u tý vidle je tady pohyb po oblouku (křivce, definovaný tvarem, velikostí a polohou ramen...)
kde je umístěna "pružina" a tlumič není rozhodující
No vidíš, to mi nedošlo a proto jsem to také nezmiňoval. V tom máš samozřejmě pravdu.
Díky za vysvětlení, Matyxi. Až si jednou budu muset koupit auto (samozřejmě na vodíkový pohon, bez emisí - abych si neznepřátelil Medvěda...), tak i tuto oblast nastuduji aspoň tak dobře jako systémy zavěšení zadní stavby u současných fullů :o)))
Máš pravdu tyto vidlice byli na starých motorkách.Sam mám motorku ČZ175 z roku 1938.Vidlice je skvělá vyžehlí každou nerovnost.Oproti pozdějším které nepruží vůbec.Na kole bych se bál,že se to rozpadne a ten zdvih není nijak vysoký.
Jsem docela překvapen, kolik lidí ví, co je zastaralé a co se osvědčilo (ale nikdo tu nepopsal konkrétní praktické zkušenosti s p. vidlí) a jen ti retrofilové od Proflexu (jezdil jsem ji taky, byla dobrá, jen né v zimě), GA, Paraforks nebo Girvina a AMPu furt něco líčí a jejich vývojáři objevují Ameriku. Vidle jsou dobré, zdvih OK (130 u GA, 165 u PF stačí, ne?), údržba normální, čepy a pouzdra v pohodě, to je stejné jako na fullech. Je to prostě něco jiného a to se v Česku, zdá se, moc nenosí. . Kdo nic nedělá, nic nezkazí a jen čekám, kde a kdy čeští vývojáři také s něčím a VIDITELNĚ přispějí do celosvětového kolařského inovačního mlýna (zatím se předhánějí spíš ve změnách log).
To mě to zas tak nepřekvapilo. Češi jsou nejchytřejší národ na světě, vždycky hned vědí, co je dobré a co ne. Cyklistická veřejnost je hodně konzervativní všude a u nás obzvlášť, lišit se je hrdelní zločin. Sotva jsem otevřel první obrázek, bylo mi jasné, jaké budou reakce. Zase jednou má někdo tu drzost zkusit něco dělat jinak než ostatní, honem ho odstřelme, co kdyby to nedejbože náhodou fungovalo. Vždyť to bychom pak všichni vypadali neschopní a hloupí, když něco děláme nějak a celou dobu tu byla lepší možnost.
Tu vidlici jsem měl v ruce, váha je fakt neuvěřitelná. Pro mě osobně váha rozhodně není něco, za co bych si připlatil, byť jen pětikilo, takže tuhle vidli si asi nekoupím. Nejel jsem na ní, takže nemám ponětí, jak dobře pracuje. Vím jen, že chytrým rozvržením těch ramen se dá docílit při pružení i jiný pohyb než po přímce ve směru noh, což může být k něčemu dobré. A čepy fungují na zadních stavbách dobře, takže mě nenapadá, proč by na vidlici měly dělat problémy. Tudíž téhle vidlici předpovídám životaschopnost, určitě si najde skupinu zákazníků, kteří si ji koupí.
takze chcete rict, ze v zahranici se hojne pouziva??? asi ne...
klidne si ji kupte, ja vam to nevymlouvam, ale ja bych si to na kolo nogdy nedal.
Říkal jsem, že na ni nemám, jen že se mi líbí jako technické řešení dosahující na odpruženou vidlici nevídanou hmotnost.
Je to myslím celkem nový výrobek (ne princip, ale tenhle superlehký kousek konkrétně), takže těžko soudit jak moc se kde prodává. Ale podle mých zkušeností mají lidi na západ od nás podstatně otevřenější myšlení, nepřekvapilo by mě, kdyby třeba v Německu připadalo na tisíc vidlic deset těchto a u nás jen jedna.
A má to "nogdy" nějaký důvod?
Muzu te uklidnit, ze venku je to asi stejna rarita, jako v Cechach. V CR, kde jsem minimalne, jsem tohle reseni videl dokonce vickrat. Kdyz to bylo naposledy, tak jsi u toho byl taky- Novorocni jizda v Brne, mel ji Zdenek, jak jsme spolu jeli k Pryglu. Tady na "novinkam otevrenym zapade" jsem se s ni setkal jenom jednou jedinkrat.
Jak jsem psal uz na zacatku, nevidim duvod, proc by ta vidle nemela fungovat, jenom se mi nelibi, je urcite nachylnejsi na zas..ani bahnem a at se na mne nikdo nezlobi, ale konstrukce na cepech na vidlici je mnohem krehci nez do sebe zasouvajici se trubky s prumerem 32 mm. Gramy radeji usetrim jinde.
Zdeňka a jeho vidli si pamatuju, akorát to nebylo vidět pod tím neoprenem co na tom měl.
Já to řeším tak, že gramy nešetřím nikde:-).
Zajímalo by mě srovnání poměru odolnosti ku hmotnosti u těch kluzákových a čepových vidlic, ale to tu asi dohromady nedáme. Je možné, že je tahle vidlic opravdu snadněji zničitelná, jde o to, jestli je zničitelná o tolik snadněji o kolik je lehčí, a to fakt netuším. Ostatně ani netuším, proč někdo chce mít vidlici tak lehkou nebo tak nezničitelnou, ale to už sem nepatří.