Čím a jak mazat bowdeny když jsou po celé délce lanka (tedy nejsou nikde přerušeny a nahrazeny rámem kola - v takovém případě se většinou dá bowden stáhnout na takové místo a odkryté lanko namazat)? Nebo je lepší čas odčasu zadřené lanko vyměnit (což funguje)?
Ahoj!mazat WD40 spray nebo teflonové,silikonové oleje ve spreji.Stříkad do bovdenu uvolněného z brzd nebo řazeni,nechat zatéct.Bude to lépe chodit zcela určitě.Lanko brzd vyháknout z čelistí ohnutoutrubičku tím se uvolní celé lanko i u brzdové páky a vysune se z drážky v páce. Spreje mají aplikační trubičku tou to jde dobře.Kolu zdar!
To vim taky jak se demontují brzdy:-). Já chci ale hlavně promazat bowdeny od řazení. A to ten sprej fakt zateče až dovnitř? Třeba metr daleko? Nejlépe asi koupit a vyzkoušet.. Dík za radu.
WD40zateče všude on vytěsňuje vodu,a je hodně vzlínavý,dají se sním ůspěšně povolovat šrouby,závity.Pokud máš páčková řazení musíš odšroubovat kryt,křížové šroubky,a nastříkat do lanka.Je mi divné,že máš bowdeny bez přerušení v okách rámu.to jsou chyceny jen vrchním páskem přez bwden? U otočného řazení je to docela problém,musíš se dostat s aplikátorem do výstupu lanka z řazení,třeba někdo ví lepší řešení,ale zatím se neozval tak čau at se daří!
Díky, zkusím to.
Mám nepřerušené brzdy na silničce od Nakládala (nevím, proč to není okem v rámu - tehdy se to možná ještě nedělalo:-) ) a na lehátku mám nepřerušené všechno, většinou to jinak nejde i když pár centimetrů na řadicích lankách, kde by se dalo lanko přerušit pro usnadnění mazání by se našlo, na zadní vidli i vpředu na rámové trubce.
Jestli to fakt zateče všude, dalo by se mazat taky opačným směrem, tedy od měničů, taky stačí zařadit fyzicky velký kolo a páčku přeskákat jakoby na malý, pak se dá bowden na kousek odtáhnout a páčka se rozebírat nemusí. Ale normální olej tam dostatečně nezateče, ten sprej bude snad lepší.
Já tam stříkam teflonový sprej TF2 z obou konců, do brzdových i řadících bowdenů. Dělám to ještě navíc tak, že nastavím lanko aby co nejvíc na daném konci vyčnívalo, nastříkám kolem něj do bowdenu trubičkou na spreju a přesunu ho opačně, tím se natáhne do bowdenu pár kapek navíc, pak se to nechá chvilku vzlínat. Když už to někde drhne moc, tak vyndám lanko, prostříkám bowden a lanko vrátím staré nebo dám nové.
Uvažoval jsem, kde by se daly bowdeny přerušit (na Azubu) a vést lanko po rámu, ale všude by se vystavilo lanko nečistotám od kol, ty by se pak jeho pohybem natahovaly do bowdenů a člověk by si zase moc nepomohl.
Souhlasím WD40,TF2.GT80 to je správná volba, žádné lepivé oleje !oni to akorát spolu s prachem ucpou a zalepí.
Já na to používám výhradně "Olej na jízdní kola + šicí stroje" - spokojenost.