Tak mi včera volal kamarád - někdy v říjnu ho kolem půlnoci zastavili policajti, když se vracel domů na kole. Projel jednosměrku a vyjel na chodník - prostě prohřešek nic moc. Stáli tam pěkně zhasnutý.
Dostal dýchnout, což měl za 1,38. Kolo šlo do kufru a dotyčný byl odvezen k doběru krve na druhou stranu Prahy, kde strávil 3 hodinky a naměřili mu 1,14.
No a včera si došel na magistrát pro vysvědčení - má to za 11.000 českých...
Je to první případ, o kterém jsem slyšela, ale mám pocit, že mi na kole tekutý vitamín B asi přestane chutnat...
Já přidám skutečnou historku z Uhříněvsi, stalo se teď před Vánocema. Kamarádka jela na kole po chodníku, zastavili ji městský policajti, jakto že jede po chodníku a tak, dali jí dejchnout - nic, na pokutu u sebe neměla, tak si zapsali údaje z občanky. Za čas ji přišlo předvolání na městskou policii, aby se dostavila ve věci vysvětlení přestupku jízdy po chodníku. Nešla tam a ani se neomluvila. Policajti to dali nadřízenému orgánu, ten si ji pozval - nešla tam, neomluvila se. Dostala upomínku - opět se na to vykašlala. Výsledek - 1000,- Kč za správní řízení + pokuta 25 000,- Kč. Je v plném invalidním důchodu, stará se o dceru. Tak si aspoň dohodla, že to bude splácet 52 měsíců po pětistovce. Ponaučení - nevyplatí se ignorovat úřední orgány.
Asi se ti to nebude líbit, ale mě to přijde v pořádku. A to nejen teď, když jsem léta abstinet. Řídit a pít pro mne bylo vždycky tabu. I v těch nejhorších chlastacích letech. A je fuk jestli řídíš auto, motorku, nebo třeba bicykl. Sice je méně pravděpodobné, že někoho usmrtíš na kole než v autě, ale srážka chodce a cyklisty ve 30 km/h skončí minimálně zraněním.
:-) je widět, že nepiješ před jízdou. Jinak bys wěděl, že ožralej na kole 30 jet nejde, a za b) w naprostý wětšině potkáš dříw pangejt, strom, sloupek, než chodce.
Ale co bych wážně netolerowal, je opilý cyklista na silnici (dejme tomu I. a II. třídy), tady bych tu mastnou pokutu widěl adekwátní. ...ale jinde mi to přijde moc. Neřikám netrestat, ale důležitá je wždycky míra (u všech přestoupení zákona)
Pro mě je nejdúležitější jestli ohrozí ostatní / zapříčiní nehodu nebo ne.
Přesně timhle směrem by se mi líbilo, kdyby se zákony ubíraly. Např. w Irsku jsem widěl na silnicích welice málo omezení rychlosti, ale před každou zatáčkou byl nápis "slow", popř. "very slow" (jednou jsem viděl "dead slow" ;-) ...a každý, ať si jezdí, jak uzná (w záwislosti na počasí, kwalitě wozidla, apod.) Dowedu si ale předstawit tu parádní pokutu, pokud se i přes tohle upozornění wymázneš.
Tenhle směr se mi taky líbí. Nemám rád omezení. Taky by se mi líbilo, kdyby žádná hranice alkoholu nexistovala a bylo to čistě na tobě. Ale pokud zaviníš nehodu a máš v krvi alkohol nebo nějakou jinou drogu, tak naprosto drastický tresty. Prostě, dělej co chceš, ale počítej s tím, že jestli svou nezodpovědností zaviníš nehodu dostaneš šílenou paletu.
Ani elektrickej fotel nenahradí pozůstalým zabitýho. Copak nevíš, že alkohol ovlivňuje lidské chování? Nejsme všichni jako ty, nemáme takový sebeovládání a sebekontrolu. Moc ti nerozumím.
Jistě že to vím. Proto je zakázané pít před jízdou. Ale pro někoho, kdo pije dvacet piv týdně (což není v čechách nic neobvyklého) je jedno pivo nic. Na jeho reakcích ho nikdo nepozná a pokud si on bude vědom toho, že ho měl a pojede pomaleji a opatrněji proč ne. Např. Bratr mé babičky se šoférováním živil. Podle babičky nikdy za celý život nejel střízlivý. On si dával panáka každé ráno a po jídle pivko. Nikdy ale taky nezpůsobil žádnou nehodu.
Mě se prostě nelíbí moc zákoných omezení. Nechal bych to víc na lidech. Všichni vědí, že chlast ovlivňuje reakce a pít před jízdou by se nemělo. Nechal bych to na nich jestli pojedou či nikoli, jestli na to mají nebo ne, ale s tím, že pokud třeba jen nabourají plot budou následovat obrovské tresty.
Vím že ani křeslo nikomu nenahradí zabitýho příbuznýho, ale zákon ho neochrání, pokud ho někdo poruší. Pořád to chci trestat, jan bych změnil přístup k tomu omezení. Nechal lidi víc myslet a nechal to víc na jejich morálce.
Jo aby nedošlo k omylu, já neobhajuju chlast. Opilci se mi hnusí a jsem abstinent.
Už ti vidím v praxi... Půjdeme se někam zaregistrovat, pak na nějaké věrohodné testy a pak dostaneme potvrzení, že normálně zvládáme 10 piv na posezení a nic to s námi neudělá ;-) Takže do 2 promile jsme bezpeční pro okolí ;-)))
Ale ne!!!
Prostě by to bylo tak, že by ti nikdo chlast neměřil dokud by se nestala nehoda. Něco podobnýho mi vyprávěl známej, akorát newvím která země to byla. Německo? Já fakt nevím. No zkrátka vylezli z hospody, nasedli do auta a jeli. On jako čech upozorňoval na policajty stojící vedle a bylo mu řečeno, že to je v pořádku. Pomalu dojeli těch deset kilometrů k domovu sledováni policejním autem a po zaparkováním jim policajti zamávali a jeli pryč. NA otázky toho známýho mu místní odpověděli, že je to v pořádku dokud nic neprovedeš. Že to nechají na tobě jestli se na řízení cítíš nebo ne, ale kdyby se něco stalo, tak by ho hned sebrali a zavřeli.
Jirko dneska nesouhlas. :-(
Jakékoli množství alkoholu za volantem v silničním provozu je pro mě nepřípustné. A zrušit kontroly a nechat to až se něco stane, na to jsme moc neukázněnej národ kde příliš lidí tuto volnost bude zneužívat. Dneska mnoho řidičů ohrožuje cyklisty a představa, že ještě k tomu bude každej druhej nacamranej, protože "hele vole fpoho, to mám f paži" je docela děsná. Pokud mě srazí ožralej řidič tak spíš než jakej trest bude následovat mě bude zajímat, jak to, že si za ten volant vůbec sednul. Ovládání auta v dnes již tak náročném provozu podle mého absolutně vylučuje požívání alkoholu.
Nerozumím tomu, že se ti opilci hnusí a přesto bys jim dal takovou obrovskou šanci ohrožovat. A už vůbec nechápu, proč bys kvůli jedné výjimce (bratr...) změkčoval zákony. Nebo bys stanovil za různé promile alkoholu různé tresty? Jak? Interpoloval bys, nebo odstupňovával? Nějak mi tvoje mozkové pochody připadají rozporuplné, ale může bejt, že je to můj problém.
Tak dobře, tak vysvětluju. Hnusí se mi opilci, ne lidé, kteří pijí alkohol, s jejich chováním sice také nesouhlasím, ale nijak mi nevadí, pokud mě nenutí k témuž. Neobtěžuje mne, na rozdíl od opilců, a je to tedy tím pádem jejich věc. Bratr mojí babičky je dávno pod zemí, takže to rozhodně není kvůli němu, byl to příklad. Nemám rád zákony všeobecně. Všechny. Jsem v podstatě anarchista. Mám pocit, že co je dobrý a co ne by měl každej poznat sám. Přemíra zákonů z nás dělá blbce, co si bez předpisu jak to mají dělat a jak ne za chvíli nedokáží dojít ani na záchod. Jistě vždycky bude nějaké promile lidí mentálně narušených, kteří to nepoznají. Upřímně řečeno nevím co s nimi, ale sešněrovat kvůli tomu všechny ostatní absolutně nepřehlednou kupou předpisů, zákonů a nařízení mi přijde moc. Navíc se to vždy dá vyložit nejednoznačně (jinak by nebyl důvod k existenci advokátů) a ti největší hajzlíci z toho vždycky vyjdou dobře.
No nic zpátky k alkoholu. Nechci změkčovat zákony, nechci stanovovat různé tresty a různé promile. Prostě bych zákon postavil jinak. Tak aby přesunul větší zodpovědnost na lidi. Nelíbí se mi, že jsme jak chovanci v ústavu. Vyrůstají z nápak lidi, kteří těmi zákony stejně pohrdají a snaží se neustále najít nějakou skulinu mezi. A když ji někdo najde je borec a vlastně ho všichni obdivují. Ale nejsem politik ani právník nic. Představoval jsem si to možná naivně, možná na to nemáme, ale v tom případě je to smutné.
Měl by existovat jediný zákon - zákon silnějšího :-) V přírodě taky existují mezi zvířaty určité zákony nebo pravidla. Sice nepsané, protože oni moc neumí číst, ale fungují.No a my se od té divé zvěře lišíme tím, že používáme víc tu výplň hlavy.Tvoje názory jsou - podobně jako Medvědovy teoreticky správné. Já s nima v obecné rovině souhlasím. Ale praxe je jiná. Bohužel. Je hodně zákonů a stejně se porušují. Kdyby se měl každý chovat podle svého názoru, co je dobré, tak by nám zbyly nakonec ty kyje. Pokud by vůbec někdo přežil.
To je velmi zajímavý postřeh. Každé lidské společenství si musí vytvořit souhrn pravidel, kterými se bude řídit. Právě existencí takových pravidel se společnost liší od prosté sumy (společensky neukotvených) jednotlivců.
V každé lidské komunitě je v podstatě konstantní míra násilí. Pokud spoutáme společnost velkým množstvím (vymahatelných) pravidel, přesouvá se to násilí na centrální úroveň (totalita), ale mezi lidmi je ho pak výrazně méně. (Srovnejme si úroveň obecné kriminality za komoušů a teď.)
Pokud toto sevření uvolníme a poskytneme prostor individuálním svobodám, je toho centralizovaného násilí méně, ale o to víc je ho pak mezi lidmi, v jejich vzájemných vztazích, neboť někteří ("silnější") jednotlivci pak mají tendenci nabytou svobodu zneužívat na úkor ostatních ("slabších") členů společnosti.
Proto je třeba oba extrémy vyvážit tak, aby centralizovaného "násilí" bylo jen tolik, aby ochránilo jedny členy společnosti před zneužíváním "svobody" druhými.
Prostě: Buď dáme kyje do rukou někomu, kdo je bude používat k vymáhání dohodnutých pravidel, nebo je rozdáme mezi lidi a bude fungovat právo silnějšího.
To je podobné, jako vlastnictví střelných zbraní. Kolik lidí je drží a vypadá to tu, jak na Divokém západu? Semtam někdo někoho střelí, ale zrovna tak by ho mohl zapíchnout kudlou. I já jsem odpůrce alkoholu a opilci se mně hnusí, ale podobnou praxi tolerance bych zavedl a nemyslím si, že by nehodovost ovlivnila.
Notorika neodradí nic a ten, kdo se napije střídmě a pojede opatrně se zvýšenou pozorností, ať se napije a jede, ale když zaviní nehodu (ne potahovat ho kvůli cizímu zavinění), pak ať se pořádně prohne.
Ono to taky tak dříve bylo, že se mohlo pít. Jenomže si všecko to lidé udělali sami tím, že nepili s rozumem, ale chlastali (bez prominutí). Výsledkem bylo neúnosné množství pracovních úrazů, nezřídka smrtelných a množství nehod na silnicích.
Začátkem 60. let se ještě alkohol považoval za polehčující okolnost, protože dotyčný nevěděl, co pod vlivem něj dělá (zajímavé je, že dnes to platí na zfetované). Potom konečně došlo na zdravý selský rozum, který říká, že neměl pít, protože dobře ví, že tolik nesnese, že bude řídit, atd., tudíž právě naopak začal být alkohol brán za přitěžující okolnost a byl za volantem zakázán zcela a na pracovištích bylo povoleno jen 7° a 8° pivo.
a) Opilej jsem na kole víc jak 30 jel a mockrát viděl jiný.
b) to je věc náhody. Záleží na frekvenci chodců.
Jenom jestli víš co říkáš/píšeš (viz příspěvek 7.2. 13:13)
:-)
Ožralcovi co se motá pod kolama na silnici nikdo žádnou pokutu za ohrožování silničního provozu nedá? Pokud člověk svým chováním nikoho neohrožuje a navíc riskuje hlavně že si rozbije vlastní hubu tak je do toho policajtům úplný prdlajz. Kdyby se při dejchnutí dala měřit i promile lidské blbosti tak blbýmu zakážou řídit do smrti na čemkoliv.
Blbost! Cyklista po jednom pivu není pro dopravu nebezpečnější než nakulený chodec a těm nikdo dýchnout nedává!
Uznávám, že 1,38 promile je celkem dost, to mi normální nepříjde, ale pivo ke kolu patří (viz známý borec Jéňa Kopka) a "po jednom" se zdá i ten největší kopec o něco nižší.
Bohužel dle našich zákonů musíš solit, i když si čuchneš ke šputu, pokud tě chytí.
Policista s IQ tykve je pro společnost rozhodně nebezpečnější tím že z obyčejných občanů dělá zločince.
Ano, ale je třeba zauvažovat nad tím, jestli není lepší otravovat (nemyslím šikanovat) deset nevinných než nechat řádit na silnici jednoho skutečně nebezpečnýho ožralu.
Až na to, že nebezpečného ožralu na kole - a to ani nemusí mít žádný alkohol v krvi - poznáš a ani nemusíš otravovat nevinné.
Já osobně se teda nemíním nenechat otravovat a buzerovat kterýmkoliv kreténem, ať je ožralej nebo má náhodou na sobě uniformu a v hlavě nasráno.
Oblíbený mýtus českých furiantů: "policistu musím poslechnout jen pokud se mi zdá pokyn rozumný". Zákon nařizuje poslechnout policistu bez ohledu na subjektivní rozumnost pokynu a odhadovaný obsah jeho mozkovny. Pokud neposlechneš může policista použít škálu donucovacích prostředků. Eventuelní námitky proti pokynu lze vznášet až později. Je jasné, že to předpokládá vysokou odbornou a etickou úroveň policisty, která ehm, není vždy přítomna. Leč jeho pravomoc přítomna je. Námitky typu "co když mi nařídí skočit z okna" - viz paragraf o možnosti porušit zákon, pokud tím odvracíš událost jejíž důsledky by byly závažnější než toto porušení. Tohle je znění zákona, ne moje názory.
a proto je po jednom pivku na kole rozumné neuposlechnout pokynu policisty k zastavení nikoliv proto, že bych ho považoval za rozumný, ale protože jsem si toho pokynu na té polní cestě ani nevšiml, jsem zrovna koukal do země (což není proti zákonu, narozdíl od toho když nedáváš pozor při řízení auta), v uších jsem měl sluchátka (což na kole také můžeš), a prostě jsem jel dál .... a protože to bylo na polní cestě, kde se jen snažil naprosto zbytečně a doslova buzerovat, protože jediné motorové vozidlo tam za celý týden byla otřískaná policejní felicie, tak do ní stejně nesedl, protože při pokusu mě stíhat by mu u první díry upadla náprava ....
toto není můj názor, to je realistické řešení takové situace, když se snaživý MP rozhodne dávat dýchnout cyklistovi kousíček od hospůdky, od které k cyklistovu domovu vede právě ta rozbitá polní cesta se zákazem vjezdu motorových vozidel .....
a ostatně právě tím by ten cyklista rozhodně odvrátil důsledky závažnější než rozhodnutí než toto porušení, když už tě tedy cituji podruhé .. protože tím neuposlechnutím se vlastně vůbec nic nestane (vyjma poškozeného ega policisty), cyklista dojede v pořádku domů a život jde dál. Pokud by ale uposlechl, mohl by dostat pokutu tak vysokou, že by nemohl nějaký čas jezdit do hospůdky na pivo, možná by musel prodat kolo a začít jezdit autobusem, pak by kvůli depresi přišel o práci, jeho rodina se ocitla na okraji životního minima a ten cyklista by si nakonec prohnal kulí hlavu ......
.... hlavně to ber prosím s rezervou, ju ? :o)))))))
Dej vědět až půjdeš na nějaké správní řízení, rád se pobavím. Ale myšlenka "kdo uteče vyhraje" má hluboký půvab.
Je fajn, že běžné kolo jede mnohem rychleji než dovede běžný policista utíkat, pokud teda k zastavení cyklisty nepoužije tři kulky do zad. Hele Luboši(o řádek výš): když nejde o život tak jde o hovno, tak se tím občas taky trošku řiď a nemoralizuj tady s nějakým teoretickým právním rozborem autority policisty.
Přesně tak... Pokud bude policie postihovat přestupky jak se jim zrovna hodí a hlavně aby s nachytáním hříšníka měli co nejméně práce (např. zbytečné měření rychlosti na přehledném úseku, nedostatečné označení zákazu zastavení apod...), tak já si také budu vyhlášku vykládat po svém... Mám svůj mozek, používat ho umím, tak si na polní cestě pojedu klidně i po těch 10 pivech... Hubu si rozbiji sám, do toho nikomu nic není...
No, ma to ale jeden problem.
V nasich koncinach tam bude nejspis znacka "Zakaz vjezdu vsech vozidel", protoze tu tvoji nejspise zna pouze zakon.
A pri umu buzerace nasich MP zavola kolegou kolegu a ten bude cekat na drue strane.
Ale jinak s tebou naprosto souhlasim. Me vzdy doma tvrdili, ze nejdhorsi je srazka s blbcem. Tak bych se ji take rad vyhnul.
:))
To mi jako vysvětli od kdy je kolo(vozidlo) a odkdy se na kole nesmí jezdit do zákazu vjezdu(motorových vozidel) či co je to za značku červený kruh s bílým vnitřkem. Na kole pokud vím tak v civilizovaných zemích jezdí i v protisměru v jednosměrkách(akorát někde je tento faktický výklad pravidel doplněn značkou(vjezd cyklistům povolen)).
V tom zákoně si přečti hlavně výklad pojmů. http://www.novapravidla.cz/uplne_zneni_zakona_o...:-)
Takže vozidlo nemotorové je i chodec s ručním vozíkem a tím pádem by měl každý cikán co jede do lesa s vozíkem na hříbky do zákazu vjezdu všech vozidel automaticky dostat pokutu až se z něho zakouří. To mi jako chceš říct že takhle si je třeba doslova vykládat značky? Cesta je od toho aby se po ní jezdilo, a jeslti je tam značka tak proto aby tam nejezdili auta pro nezpůsobilou kvalitu povrchu polnačky mimo traktory a aby je nemuseli tahat z bláta.
To co říkáš je sice logické, ale o to bohužel nejde. Jde o to, jak je to podle předpisů a zákonů a to s logikou nemá co dělat. Bohužel :o(((((
NA značky se zákazem vjezdu v lese taky nereaguju, pokud tam není vyloženě zákaz kol. Ale počítám s tím, že nesmím potkat policajta, a když tak mu ujet. To též v jednosměrce. Jezdím tam, ale dávám si majzla.
Podle zákona je třeba rozlišovat účastníka silničního provozu a vozidlo. Ruční vozík není vozidlo, ale občan s ručním vozíkem je účastníkem silničního provozu.
Rozhodně není dobré si význam dopravních značek vykládat po svém. To by mohlo vést k horším následkům než jen k nedorozuměním s policií.
...
d) řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti,
e) vozka je řidič, který řídí potahové vozidlo,
f) vozidlo je motorové vozidlo, nemotorové vozidlo nebo tramvaj,
g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,
h) nemotorové vozidlo je vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo,
i) jízdní souprava je souprava složená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel,2)
j) chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích nebo kolečkových bruslích anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně,
Pod tíhou argumentů opravuji: Občan vedoucí ruční vozík je nejen účastníkem silničního provozu, nýbrž též řidičem nemotorového vozidla. :o)
Vozidlo nemotorové jest ruční vozík a z kategorie základních pojmů vypadne jen do chodcůl vozík užší než 60cm. Což nákladák cikány používaný nesplňuje. Sorry, sem anarchista takže právnické debaty prosím stop(Mě nepřesvědčíte že mám dodržovat nějakej zákon kterej nemá praktický důvod a je aplikovaný zbytečně tam kde to nikoho nepálí).
Tak tady asi nikdo nedodržuje vyhlášku na 100%. To by se asi opravdu nikam nedojelo ;-) Já používám svůj mozek a snažím se jezdit tak, abych na silnici nemusel vůbec nebo tak abych co nejméně překážel ostatním. Takže i občas po chodníku a do zákazů, ale určitě si netroufnu opačně do jednosměrky...;-) Zatím mi to žádný příslušník nemusel vysvětlovat ;-)
Tady jde o míru. Jeden člověk koriguje jen opravdu křiklavé nesmysly a ostatními příkazy se řídí, jiný dodržuje předpisy jen když se mu to hodí. Princip je stejný: Oba budou říkat, že používají rozum.
jedmosměrku mi už jeden snaživec vysvětloval (asi jako demonstraci svého IQ), nikde nikdo asi neměli co na práci. Jednosměrkou se zvýšenou opartrností a sníženou rychlostí projet jde a po opuštěném chodníku se dá jet taky, což risknu radši než si vymlít hubu na díře pro kanál nebo při uhýbání držkopádu skončit pod koly jako zajíc.
Vítám tě zase doma, Šmudlo, jak bylo na ostrovech?
To je poněkud svérázný výklad pravidel silničního provozu. My se tady musíme (bohužel?) řídit zdejšími zákony a ty praví, že jízdní kolo je vozidlo a že bílá kulatá značka s červeným okrajem znamená zákaz všech (tedy i nemotorových) vozidel. Na zákaz vjezdu motorových vozidel je značka jiná.
Jinak samozřejmě jsem pro to, aby většina stávajících zákazů vjezdu VŠECH vozidel byla nahrazena zákazem vjezdu MOTOROVÝCH vozidel a aby se cyklisté mohli prohánět jednosměrkami v obou směrech - v protisměru ovšem pouze se zvýšenou opatrností.
Někdo se překlepl a hold napsal že značka zákaz vjezdu všech vozidel má platit jen pro motorová vozidla. Kdo to bude platit tu vvměnu 99procent značek. A já si říkal že si ze mě někdo dělá prdel že zákaz vjezdu platí i pro kolo :) Si asi dělají prdel zákonodárci a silničáři z nás všech. Kdyby platilo všude co je psáno to je dáno tak pro samou pokutu ani nevystrčím paty z baráku.
Nikdo se nepřeklepl, když je tam značka "všech vozidel", tak se tam správně nesmí ani na kole. Druhá věc je ale to, že mnohdy jsou takové značky umístěné špatně. Prý i z důvodu nedostatku těch správných, kdysi někdo kompetentní tvrdil v TV ;-)
Fakt je, že dopravních značek, hlavně zákazových, je příliš mnoho. Ale dokud jsou platné, moc toho nenaděláme. Můžeme se snad jen snažit tlačit zákonodárce nebo jiné kompetentní orgány k tomu, aby ty nejhorší nespravedlnosti a zbytečné zákazy pomalu (nebo i rychle) odstraňovali.
Náprava nevyhovujícího stavu jest velice snadná :) Cajti u nás rádi za jeden takový zbytečný zákaz vjezdu pokutu kasírují pravidelně rybáře odjíždějící od přehrady- s tím že na přehradu bude dokonce i někdo jezdit se jaksi zapomělo. A světě div se, týden po jejich akci inkriminovaná značka způsobující žaludeční vředy zmizela z povrchu zemského. Čili kdo chce kam, pomožme mu tam.
Takoví jsou nejhorší, vyléčení alkoholici.
Podle toho, co a jak Jurimír píše, určitě není "vyléčený" ani bývalý alkoholik. To by se poznalo. Kromě toho nic jako "vyléčený" ani bývalý alkoholik neexistuje. Pouze dobrovolně abstinující alkoholik.
Přesně, tenhle termín používal i doc. MUDr Skála, CSc.Já používám termín napravenej kuřák i alkoholik. Nikdy se to nedá vyléčit, zůstává to v mozku do konce života jako Kainovo znamení.:-) Někdy stačí podlehnout impulsu a je nastartováno.
Souhlasím. Nikdy se nestanu znovu nekuřákem. DO konce života budu už jen abstinující kuřák. S alkoholem je to jednodušší, na tom jsem nikdy závislý nebyl. Pil jsem sice kdysi dost, ale ne v míře v Čechách neobvyklé.
Když si tu svou minulost promítnu, tak vidím, že ač jsem abusu alkoholu propadal často a silně, nikdy se mi nepodařilo závislost vypěstovat. Podle doc. Skály jsem byl někde ve třetí skupině. A i tohoto zařazení jsem se zbavil velice snadno, dokonce bez odborné pomoci. Kouření to je ale jinej tabák.:-))
Nemyslím to osobně, ale míru závislosti je málokdy schopen stanovit postižený sám. Většinou bývá naopak poslední, kdo si tuto skutečnost uvědomí.
Souhlas pane!
Přesto mám zkušenost, analogickou s abernathy.
V tu chvíli nikoli, ale při pohledu zpátky to schopen posoudit jsi.
Jo, ale opravdu až když jsi z toho "venku".
Tak to ten Kácov asi letos zrušíte. Budeme muset zjistit, kde je nějaká moštárna. :o)))
Nebylo to vždycky tak (ba naopak), ale s přibývajícími léty jsem tyhle dva sporty přestal kombinovat. Prostě jsem k tomu nějak multifaktoriálně došel. Ale taky se vždycky kousnu do jazyku než abych ostatním něco nutil či vykládal. Co k tomu říká zákon snad každý ví a zda se bude podle toho chovat nebo ne je jeho rozhodnutí a zodpovědnost. V tomhle případě podle nových zákonů je to nad 1 promile trestný čin, pod jedno promile přestupek, ale podruhé už také trestný čin. tudíž hypoteticky to může skončit vězením. Pivo mám rád, ale dávám si ho až po "ukončení jízdy". Jestli je zrovna tenhle zákon blbý nebo ne mě nějak nevzrušuje.
Ač jsem zarytej odpůrce jakéhokoli množství alkoholu za volantem, u kola se na to koukám trochu jinak. Je mi jasný, že zákon platí pro všechny, bez rozdílu, tedy i pro cyklisty. Nechci se zastávat opilců na kole, nebo vyloženě opilejch lidí,to ne, ale přecejen, jedno pivo, mimo provoz, neřikám po silnici, ale někde po polňačkách, v lesích...... Já si to pivo dám (jednotné číslo). Ovšem s vědomím, že tim porušuju předpisy a přijímám veškerou odpovědnost. Nechci se nějak vykrucovat, že to je špatnej zákon, že pro mě to neplatí, že jedno pivo nevadí atd. Předpis je jasnej a platí pro všechny.Pokud mě někde chytnou, zaplatim pokutu. Tak to prostě je. Přesto v cyklistovi kterého potkám někde na polní cestě, kterej si dal na zahrádce jedno od cesty, nevidím nebezpečí.
Dokud mne nějací aktivní příslušníci nechytí, ukazuji tomuto nesmyslu zdvižený prostředníček... Na polních a lesních cestách mne to nezajímá, všude je tolik místa, že by byla opravdu svinská náhoda někoho trefit a být
popotahován za alkohol za řídítky kvůli jednomu, dvěma pivům... To samé široko daleko prázdný chodník... A pokud budu už tak opilý, že bych mohl ohrozit ostatní i sebe, tak už na tom kole stejně moc daleko nedojedu ;-)
Holt se naše policie opět "snaží" jen tam, kde se moc nenadřou a mají nejrychlejšíší úlovek ;-(
Dodržuji jedinou výjimku, a to jsou silnice vyšší třídy...
Alkohol + kolo = průšvih na dosah. Kdo si myslí opak, ať si šetří na pokuty! Nejsou malé. Jakékoliv diskuze o tom, zda jsou policajti takoví či makoví, jsou jen kecy a nepomůžou, jakékoliv diskuze o tom, že to snad není na kole tak důležité jako za volantem, jsou kecy a nepomůžou. Každý, kdo se doposuští přestupků, musí počítat s možnými následky. Tečka.
Přestupek z toho ale udělal ten nedomrlý nový zákon...
Nevidím žádný problém, když si na výletě dám po obědě jedno orosené a pak se budu další půlden pohybovat někde v lesích či polích. Ohrožovat budu především jen sebe a dokud se mi opravdu něco nestane, tak do toho nikomu nic není...
Tímto přístupem by mohli zakázat všechny ostatní adrenalinové sporty (i cyklistiku jako takovou), protože se budou někomu zdát příliš nebezpečné...
Ta naše slavná zákonná ochrana před následky (a někdy vlastně i před sebou samými) je někdy už přespříliš...
To není zákoná ochrana tebe před tebou samým. To je ochrana všech před ožralými individui motajícími se po silnici na kole.
V lese sem nikdy policajta neviděl. Navíc po jedno pivu tedy rozhodně nenadejcháš výše zmíněných 1,35 promile. Pokud si zvyklý pít tak taky v jednom pivu osobně nevidím problém.
Covece-ja ujedu za den treba 250km//samozrejme na silnicce/ a jsem schopen vypit i 12 pivecek.To clovek vypoti. DEHYDRATACE JE SVINA---kdo to nepoznal,neuveri--že jo.Mam projetu celu EVROPU--a policajti sou kamaradi!!!
Myslím, že nevypotíš vůbec nic, akorát vodu a minerály a nějaký jedovatiny. Alkohol se odbourává v játrech, nepatrně v plicích. Schopnost odbourávání alkoholu v organismu se u každého liší, ale se slušnou peavděpodobností se potřebná doba nechá spočítat. To, že se necejtíš ožralej ještě neznamená, že ti nenaměřej. Něco si o tom přečti.
abernathy---samozrejme mas pravdu. My jezdime hodne na WIEN z JM. Nejvic km.za den 420.-to je nas rekord.Jinak s tema pivama ---kazdy kdo chce neco ujet si to musi rozmyslet!!! Jinak zdravim z oblasti HANE.
Spočítat se dá všecko. Vypitý alkohol přechází postupně do krve a dosahuje v ní maxima asi po 1,5 hod. Podle jedince pak dochází k jeho spalování rychlostí 0,12 – 0,18 promile/hod.) Problémem je při delším pití (obvyklé) určit konečnou úroveň alkoholu v krvi (ono maximum). Koeficient se počítá průměrný, t.j. 0,15 (u žen je nižší, u těžce fyzicky pracujících nejvyšší).
Tolik jsme se učili na školeních. Chtělo by to ale praktické zkoušky, protože ta 1,5 hod. na maximum alkoholu v krvi nesedí s doporučovanými časy na odbourání alkoholu, jak je různě uváděno.
Ach jo, zase musím nesouhlasit. Kromě toho, že každý odbourává jinak, je tam ještě jeden výrazný efekt. Víš vůbec, co ti začne provádět metabolismus, když letiš na kole s tepem 155 a na to pivko si z bidonu sosáš Isostar ?
Tak jako tak, ne nadarmo mají lidé s nemocnými játry zakázanou zátěžovou fyzickou činnost. Ono totiž jinak alkohol odbouráváš, když jsi unavený, nebo odpočatý, najezený nebo nalačno. Záleží na tom, jestli se hýbeš nebo sedíš/ležíš, jestli piješ alkohol samotný nebo to prokládáš např. litry vody atd.
Lidské tělo je inteligentní organizmus a reaguje pružně na podmínky. Když budeš nemocný, a místo léčení to přechodíš, tak pokud jde o lehčí chorobu, tak budeš zdráv mnohem dříve než při řádném léčení, ale zase to nechá následky. A s alkoholem a jízdou na kole je to stejné. Při velké zátěži jedou játra naplno a menší množství alkoholu odbourají až několikanásobně rychleji, než by tomu bylo v sedě u televize, i za cenu vlastního poškození či nadměrného opotřebení. Větší množství alkoholu ti potom stejně nedovolí na kole jet, nebo pokud ano, tak pokus o jízdu ve vyšším tepovém pásmu skončí pravděpodobně kolapsem, protože už to organizmus prostě totálně rozhodí.
Takže ta doba se fakt nedá se SLUŠNOU pravděpodobností spočítat, ale pouze jen velmi hrubě odhadnout.
Proti nesouhlasu nemám námitky, proti ostatnímu už ano. Jak jsem napsal, mám v paměti ze školení (skutečnými odborníky) informace popsané výše. Například tu o maximu alkoholu v krvi jsem se nikde jinde nedověděl. Také uvádím krajní meze 0,12 a 0,18. Do nich se (údajně) vejdou všechny odlišnosti. Cosi o ženách a těžce fyzicky pracujících jsem taky uvedl.
Tempo 155 a pivko s Isostarem je nesmysl. Tady byl začátek debaty o tom, že se někdo napije, sedne na kolo a je chycen. Nic jiného. To už bychom se mohli zabývat tím, jestli je vhodné přímo při sprintu do cíle polykat léky a zapíjet je slivovicí.
Ale já reagoval na Abernathyho, nikoliv na tebe ;o))) Šlo mi jen o to, že Abernathy sice správně uvedl, že alkohol z piva nevypotíš, ale přišlo mi důležité dodat, že při pocení (předpokládejme tedy velkou fyzickou zátěž) se alkohol odbourává rychleji, u někoho třeba i mnohem rychleji. Nic víc, nic míň.
Já v lese také ne. Zatím... Ale už se na několika místech psalo, že loni kontrolovali poblíž letiště Točná, na polní cestě... Ona je tam totiž vyhlášená cyklistická osvěžovna... Normální člověk, který bere kolo aspoň trochu vážně, se přeci neuvede do takového stavu aby pak lezl na kolo opilý. To mi spíš připadají nebezpečnější "střelci" co jezdí hlava nehlava...
Tady by opravdu mohl být zaveden nějaký limit, kdy se to ještě dá tolerovat. Pokud ale způsobím nějaký průšvih, tak bez pardonu...
Pít zvyklý jsem, neboj ;-) Sice to s věkem se mnou jde z kopce, ale něco ještě bez následků vydržím ;-)
Také se tam občas "osvěžuji", ale vždycky se vracím lesem. Horší je to v Černošicích, tam se sice zpátky jede podél řeky, ale většinou po silnici. Že by někoho takhle kontrolovali a pokutovali jsem ještě neslyšela :-( .To by bylo pokut, kdyby si stoupli k jakékoliv hospodě podél cyklostezky.
V Černošicích myslíš podél vody nebo podél kolejí?!?
Podél vody bych se teda rozhodně nebála, podél těch kolejí je to trošku horší, ale tam jsem nikdy neviděla ani nit z policajta. Navíc u nádraží sjedeš k vodě a pálíš to podél Berounky až do Prahy...
já nerada jezdím tou chatouvou osadou po levém břehu, je tam dědek, který nutí cyklisty vést kolo, dokonce tam je značka "cyklisto sesedni". Tak jedu do Lipenců a než se dojede na stezku musí se stejně po silnici a pak na Zbraslavi taky, takže si nevyberu.
V Trebani je taky na moste napsano, ze je poskozeny povodni (PRED SKORO 5 LETY a porad neopraveny!!) a at se na nem nejezdi na kole :) Nektere veci jsou jen xmichu.
Tak zrovna o tom jsme se bavili v sobotu, když jsme přes něj šli - co vlastně tomu mostu uškodí víc
20 cyklistů, kteří most v houfu přejedou nebo 20 cyklistů, kteří jdou v houfu přes most pěšky :o)))
Cyklisté vedoucí kolo nesmí pochodovat synchronizovaným vojenským krokem, aby nedošlo k dalšímu poškození mostu vzniklými vibracemi.
Nic takového tam napsáno nebylo :o)))
Ale je fakt, že i když jsme nepochodovali, dusot cyklistických bot to teda byl slušný.
To co říká Medvěd, je známá poučka z vojny. Pokud jednotka přechází můstek nebo lávku, vždy se předem dává povel "zrušit krok". To neznamená zastavit se, ale z pořadového kroku přejít do normální chůze.
Na vojně jsem nebyl (Gott sei Dank!), ale tenhle princip je snad známý i některým laikům v oblasti vojenství.
Ja jsem to jela, protoze mam celoodpruzene kolo a podhustene plaste 2,25" tzn. negeneruji tolik vibraci jako pri chuzi :)))
Jinak je to hnusny alibismus nebo priserna lenost. Za 4-5 let meli sanci ten most opravit nebo zavrit. Misto toho je tam ta "zebracka" cedule ze ktere je mi na bliti.
pro Medvěda 22:30
Medvěde, je to možný, ale potvrdit to nemůžu, poučku jsem se dozvěděl na vojně (2 roky) .
motorové vozidlo - NO ALCOHOL
kolo vs. 1-2 pivka - jedu
kolo vs. < 2 pivka - vedu
kolo po 1-2 pivech vs. policie - ujedu
.... no problem ...
No, kéž by to byla pravda. Není to tak dlouho, co jsme si tu pod tématem "Silniční vši" vysvětlovali nebezpečnost alkoholu za volantem/řidítky. Zkrátka-buď chlastejte, nebo jezděte na kole. Obojí najednou nejde.
:-) To žiješ v těžkým bludu, jde to, jak vidno z názorů některých debatérů.:-)))
To pardón, ale jedno pivko během vyjížďky, třeba k obědu, nebo dvě deci vína, není podle mého chlastání. Ve většině evropských zemí s cyklistickou tradicí i bez, je nějaká menší míra alkoholu povolená. U nás je nulová tolerance zavedená jako kolektivní trest kvůli pitomcům, co to s pitím přehánějí, ale rozumný policista by měl mít možnost a schopnost diferencovaně posuzovat.
Na to nejsem schopen odpovědět a kromě toho jsem na chlastací otázku reagoval v jiném smyslu. Ale možná by stálo za to, postesknout si ombudsmanovi, to je náš ochranitel.:-)
A kromě alkoholu nám zakážou i jezdit na kole... Jako bys je neznal...
Souhlasim. Buď chlastat, nebo jezdit na kole. ...ale jedno piwo neni podle mě chlastat, ale doplnit ionty.
Jak už jsem psal nahoře, powažuju za důležitou míru. Zdá se mi, že se tu poslední dobou diskutuje dost radikálně, resp. wnímání některých lidí je dost černobílé, a myslím, že to není dobře.
Jak to říkal ten krejčí na žižkově: Všeho s mírou a zmlátil ženu metrem. :o)))
"Zkrátka-buď chlastejte, nebo jezděte na kole. Obojí najednou nejde".......souhlas, akorát že podle mě brečíš na špatnym hrobě, tohle vykládej lidem, který používaj kolo na cestu do hospody a domů pak jedou nalitý jak pupence. Na tomto fóru a pro cykloturisty vůbec to nemá valný smysl, protože menší část (dle zkušeností bych to viděl tak cca 20%) při jízdě pivo nepije vůbec a ten zbytek (včetně mě) když si dá 1 - 2 piva během celodenní vyjížďky, tak mi snad nechceš tvrdit, že chlastaj!!!
Taky zastávám názor, který už tu byl několikrát zmiňován, že nějaká nízká hranice by měla být povolena.
Viděl jsem velmi pěkný pořad, kde testovali reflexi po pití piva při řízení auta.
A bylo tam pěkně ukázáno, že po prvním pivu se reflexi dokonce o malý chloupek zlepšily a jízda byla nejlepší. Po 2. a každém dalším se začaly velmy rychle a drasticky horšit.
Ta hranice není u každého stejná, ale při jedné zastávce si dát jedno malé nebo jedno velké pivo (podle toho jak u koho) je naprosto v pohodě.
Ovšem druhé pivo při jedné zastávce (nebo bez delšího časového odstupu, tím myslím 2h a více) už reflexi u téměř každého zhoršuje (i když si to mnoho lidí po 2. pivu ještě neuvědomuje).
Já pak v praxi se držím téměř vždy maximálně jedno piva při jedné zastávce a tak maximálně 3 piva během celodenního výletu (tzn. během 10-12h) a většinou spíš jen to jedno až dvě za celý den.
Ale navíc k tomu jezdím téměř výhradně terénem. Pokud je pak někdy úsek po silnici, kde jezdí auta, tak se pivu snažím vyhnout úplně.
Nevím, cos viděl, ale u nás dospěli kompetentní odborníci k názoru, že jakákoliv porce alkoholu může ovlivnit schopnost řídit. Takže se to nesmí. Jo, tolerantní sem k lecčemu, ale zrovna u tohohle mi to nějak nejde. Domáháte se tu pořád, abyste byli respektováni jako rovnoprávní účastníci silničního provozu, postavení na roveň motoristům, a přitom nejste schopni dodržet ani tak jednoduchý pravidlo, jako je před jízdou nepožít alkohol. Ono ani k cyklistice jako ke sportu mi to nějak nesedí, lejt to do sebe, když se považuju za sportovce? To je nějaký divný, ne?
Tady ale nikdo neobhajuje žádné opíjení... Jedno, dvě piva za celý den na kole není žádné nalejvání...Na výletě, když si v restauraci k obědu dám něco mastnějšího, tak to prostě musím zapít pivem. Nic jiného můj žaludek totiž nesnese... Buď mne bude po zbytek cesty bolet a předvádět různé kreace nebo v tom horším případě v nejbližším roští vrhnu... Mám to už bohužel několikrát vyzkoušeno s různými limonádami... Prostě míchání omastku se samotnou bublavou (i neperlivou) vodou už riskovat nemíním... Ono také alkohol jako takový pomáhá trávení tuků nebo tak nějak. Doma v klidu si také po knedlo-vepřo-zelu asi těžko dáš Kofolu... Pokud tedy nejsi abstinent ;-)
Nealkoholické pivo je v mém případě pro tyto účely také nepoužitelné...
Přesně tak, pivo si taky během vyjíždky dávám v 80% jen k jídlo(a ty dvě piva se sejdou snadno, protože na celodenních výletech jdeme občas na jídlo i 2x :-)
A z těch zbylých 20% je téměř ve všech případech pivo až po vyjížďce na zahrádce v hospůdce naproti baráku.
Tak já se tu jednak žádného rovnoceného postavení s motoristy nedomáhám a jak jsem uvedel, tak po silnici jezdím jen velmi zřídka a v těchto případech se alkoholu vyhýbám úplně.
Pak přirovnání mojich 2 piv během 12-hodinové výletu jako lití do sebe mi připadá trošku mimo.
A kde vidíš, že se považuju z nějakého extra sportovce? Nenajedu ročně nějak extra málo, vždy kolem 5000km (což téměř čistě v terénu tak málo není), ale stejně se považuju za pohodového turistu.
A moje omezené pití piva během výletů v terénu je podle mého názoru zcela srovnatelné s pitím u pěších.
Navíc žádné jednoduché pravidlo neporušuji, protože se zákaz požití alkoholických nápojů na mě mimo pozemní komunikace nevstahuje (tady připouštím, že to není úplně 100%, protože sem tam ojediněle to pozemní komunikace je, ale vždy bez provozu aut - tím myslím, že tam auta běžně nesmí, že je tam např. závora).
Jsem proti alkoholu při řízení.
Po a přiměřeně i při jízdě na kole si ale pivo dám, nicméně snažím se pak nejet po silnici, ale jinudy.
To se mi to ale kecá, když mám ze "Zahrádek" domů 707m po polňačce...
Zdravím Mloku!
U řízení auta jsem také proti jakémukoliv množství a nikdy jsem po alkoholu ještě neřídil (ani po jednom pivě v čase kratším než 3h po něm).
Ten pořad se uváděl jen pro dokreslení, jaký moc vliv má pro jízdu na kole po tom jednom pivu.
A taky zdravim!
Staří sedláci říkali, že jalůvka ví, kdy má přestat (pít). Jestliže mu naměřili 1,38, nezapíjel žízeň.
Já jsem byl dříve úplný abstinent. Když jedu za tepla nebo horka a jsem pořádně vycucnutý, dám si jednu vychlazenou desítku a ta mě postaví na nohy. Asi 10 minut cítím, že jsem něco vypil (když jsem v horku totálně vyřízený, jako bych ani alkohol nepil, necítím nic, než posílení). Chvilku ještě posedím a jedu dál a necítím žádný negativní vliv ani na reakční dobu.
Co se týká kola, toleroval bych jedno až dvě piva (jestli už má opravdu někdo tak velkou žízeň, že na ni spotřebuje celý litr). Za volant bych ale nesedl ani po hltu.
Nechcem sa robiť múdry, ale ak jazdíte nepite alkohol. To môj názor a sám to aj dodržiavam. Čo sa týka zákona o pozemných komunikáciách u nás je to 315cka vodičom sa rozumie aj ten kto vedie nemotorové vozidlo teda aj bajk. Vodičovi je zakázané okrem iného viesť vozidlo pokiaľ pred jazdou požil alkohol a počas jazdy mu je požitie zakázané. vzhľadom k tomu, že 315cka platí na diaľniciach, cestách pre motorové vozidlá, cestách prvej a druhej triedy a prístupovývh komunikáciách je zrejmé, že tu piť nesmieme. Trochu odlišné je situácia na súkromných pozemnkoch na lúkach a a v lesoch tu 315cka neplatí a teda teoreticky je možné viesť vozidlo aj pod vplyvom alkoholu. Ako viem ale od nehodovkárov aj poľné a lesné cesty berú v tomto prípade ako cesty, takže opäť bez alkoholu.