reklama

Kolo a pivo

Tak mi včera volal kamarád - někdy v říjnu ho kolem půlnoci zastavili policajti, když se vracel domů na kole. Projel jednosměrku a vyjel na chodník - prostě prohřešek nic moc. Stáli tam pěkně zhasnutý.
Dostal dýchnout, což měl za 1,38. Kolo šlo do kufru a dotyčný byl odvezen k doběru krve na druhou stranu Prahy, kde strávil 3 hodinky a naměřili mu 1,14.
No a včera si došel na magistrát pro vysvědčení - má to za 11.000 českých...
Je to první případ, o kterém jsem slyšela, ale mám pocit, že mi na kole tekutý vitamín B asi přestane chutnat...

[ Zpět ]
Datum: 07.02.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
  • Re: Kolo a pivo

         

    Tak přejdi na becherovku nebo griotku, tam béčko není.:-))

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    To uz bych nemusel jezdit vubec. Vzdyt ja na kole jezdim (hlavne) proto abych si udelal poradnou zizen. Takze pro mne beze zmen, pokracuji v krasojizde. Ale je fakt, ze asi zacnu rozvijet myslenky, jak jim v pripade nutnosti ujet.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: mgt
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    mně se tenhle zákon zdá přemrštěný... kdyby aspoň tolerovali určité malé množství, jko třeba ve Francii, nebo v Německu. je to stejná blbost, jako pokuta za zranění sebe sama na kole.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: ozy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Já přidám skutečnou historku z Uhříněvsi, stalo se teď před Vánocema. Kamarádka jela na kole po chodníku, zastavili ji městský policajti, jakto že jede po chodníku a tak, dali jí dejchnout - nic, na pokutu u sebe neměla, tak si zapsali údaje z občanky. Za čas ji přišlo předvolání na městskou policii, aby se dostavila ve věci vysvětlení přestupku jízdy po chodníku. Nešla tam a ani se neomluvila. Policajti to dali nadřízenému orgánu, ten si ji pozval - nešla tam, neomluvila se. Dostala upomínku - opět se na to vykašlala. Výsledek - 1000,- Kč za správní řízení + pokuta 25 000,- Kč. Je v plném invalidním důchodu, stará se o dceru. Tak si aspoň dohodla, že to bude splácet 52 měsíců po pětistovce. Ponaučení - nevyplatí se ignorovat úřední orgány.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: Airline
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      To je pravda, jak komu. Obyčejný holotě určitě ne.:-(

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2007
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        Zkušenost je dobrá škola, ale to školné je někdy moc vysoké.:o(((

        [ Zpět ]
        Datum: 07.02.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (kocour)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      A tady je názorně vidět jaký pičoviny řeší naši policajti, za úplnou kravinu tě vočešou jako největšího kriminálníka. Takovou pokutu ti nedají ani když omylem někoho přejedeš v autě na tramvajové zastávce.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2007
      Autor: šmudla
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Asi se ti to nebude líbit, ale mě to přijde v pořádku. A to nejen teď, když jsem léta abstinet. Řídit a pít pro mne bylo vždycky tabu. I v těch nejhorších chlastacích letech. A je fuk jestli řídíš auto, motorku, nebo třeba bicykl. Sice je méně pravděpodobné, že někoho usmrtíš na kole než v autě, ale srážka chodce a cyklisty ve 30 km/h skončí minimálně zraněním.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      :-) je widět, že nepiješ před jízdou. Jinak bys wěděl, že ožralej na kole 30 jet nejde, a za b) w naprostý wětšině potkáš dříw pangejt, strom, sloupek, než chodce.
      Ale co bych wážně netolerowal, je opilý cyklista na silnici (dejme tomu I. a II. třídy), tady bych tu mastnou pokutu widěl adekwátní. ...ale jinde mi to přijde moc. Neřikám netrestat, ale důležitá je wždycky míra (u všech přestoupení zákona)

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2007
      Autor: Rigger
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        Pro mě je nejdúležitější jestli ohrozí ostatní / zapříčiní nehodu nebo ne.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.02.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Luboš2)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Přesně timhle směrem by se mi líbilo, kdyby se zákony ubíraly. Např. w Irsku jsem widěl na silnicích welice málo omezení rychlosti, ale před každou zatáčkou byl nápis "slow", popř. "very slow" (jednou jsem viděl "dead slow" ;-) ...a každý, ať si jezdí, jak uzná (w záwislosti na počasí, kwalitě wozidla, apod.) Dowedu si ale předstawit tu parádní pokutu, pokud se i přes tohle upozornění wymázneš.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.02.2007
          Autor: Rigger
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            Tenhle směr se mi taky líbí. Nemám rád omezení. Taky by se mi líbilo, kdyby žádná hranice alkoholu nexistovala a bylo to čistě na tobě. Ale pokud zaviníš nehodu a máš v krvi alkohol nebo nějakou jinou drogu, tak naprosto drastický tresty. Prostě, dělej co chceš, ale počítej s tím, že jestli svou nezodpovědností zaviníš nehodu dostaneš šílenou paletu.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.02.2007
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo a pivo

                   

              Ani elektrickej fotel nenahradí pozůstalým zabitýho. Copak nevíš, že alkohol ovlivňuje lidské chování? Nejsme všichni jako ty, nemáme takový sebeovládání a sebekontrolu. Moc ti nerozumím.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.02.2007
              Autor: abernathy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo a pivo

                     

                Jistě že to vím. Proto je zakázané pít před jízdou. Ale pro někoho, kdo pije dvacet piv týdně (což není v čechách nic neobvyklého) je jedno pivo nic. Na jeho reakcích ho nikdo nepozná a pokud si on bude vědom toho, že ho měl a pojede pomaleji a opatrněji proč ne. Např. Bratr mé babičky se šoférováním živil. Podle babičky nikdy za celý život nejel střízlivý. On si dával panáka každé ráno a po jídle pivko. Nikdy ale taky nezpůsobil žádnou nehodu.
                Mě se prostě nelíbí moc zákoných omezení. Nechal bych to víc na lidech. Všichni vědí, že chlast ovlivňuje reakce a pít před jízdou by se nemělo. Nechal bych to na nich jestli pojedou či nikoli, jestli na to mají nebo ne, ale s tím, že pokud třeba jen nabourají plot budou následovat obrovské tresty.
                Vím že ani křeslo nikomu nenahradí zabitýho příbuznýho, ale zákon ho neochrání, pokud ho někdo poruší. Pořád to chci trestat, jan bych změnil přístup k tomu omezení. Nechal lidi víc myslet a nechal to víc na jejich morálce.
                Jo aby nedošlo k omylu, já neobhajuju chlast. Opilci se mi hnusí a jsem abstinent.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.02.2007
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  Už ti vidím v praxi... Půjdeme se někam zaregistrovat, pak na nějaké věrohodné testy a pak dostaneme potvrzení, že normálně zvládáme 10 piv na posezení a nic to s námi neudělá ;-) Takže do 2 promile jsme bezpeční pro okolí ;-)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.02.2007
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Ale ne!!!
                    Prostě by to bylo tak, že by ti nikdo chlast neměřil dokud by se nestala nehoda. Něco podobnýho mi vyprávěl známej, akorát newvím která země to byla. Německo? Já fakt nevím. No zkrátka vylezli z hospody, nasedli do auta a jeli. On jako čech upozorňoval na policajty stojící vedle a bylo mu řečeno, že to je v pořádku. Pomalu dojeli těch deset kilometrů k domovu sledováni policejním autem a po zaparkováním jim policajti zamávali a jeli pryč. NA otázky toho známýho mu místní odpověděli, že je to v pořádku dokud nic neprovedeš. Že to nechají na tobě jestli se na řízení cítíš nebo ne, ale kdyby se něco stalo, tak by ho hned sebrali a zavřeli.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.02.2007
                    Autor: Jurimír
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Já jsem si z toho dělal jen legraci ;-) Samozřejmě, že je to pitomost...

                      Taková praxe jak popisuješ, by asi byla nejlepší...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 07.02.2007
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Jirko dneska nesouhlas. :-(
                      Jakékoli množství alkoholu za volantem v silničním provozu je pro mě nepřípustné. A zrušit kontroly a nechat to až se něco stane, na to jsme moc neukázněnej národ kde příliš lidí tuto volnost bude zneužívat. Dneska mnoho řidičů ohrožuje cyklisty a představa, že ještě k tomu bude každej druhej nacamranej, protože "hele vole fpoho, to mám f paži" je docela děsná. Pokud mě srazí ožralej řidič tak spíš než jakej trest bude následovat mě bude zajímat, jak to, že si za ten volant vůbec sednul. Ovládání auta v dnes již tak náročném provozu podle mého absolutně vylučuje požívání alkoholu.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 07.02.2007
                      Autor: Zakarr
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      a další neblahej aspekt tvýho řešení. vem si, kolik řidičů dneska ujede od nehody a nechá na místě zraněnýho. víš, co by se dělo pak?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.02.2007
                      Autor: vette
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Ano, tak to bylo např. v Německu a ve Francii. Jestli to ještě platí, nevím.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.02.2007
                      Autor: Bin-Laďin
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Nebo ještě lépe - když jsou v řidičáku uvedeny skupiny vozidel, např. A, B, C, T, tak by tam mohla být ještě kolonka "alkohol" a tam uvedena v promile maximální hranice, kdy takový člověk ještě neohrožuje okolí ;-)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.02.2007
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  Nerozumím tomu, že se ti opilci hnusí a přesto bys jim dal takovou obrovskou šanci ohrožovat. A už vůbec nechápu, proč bys kvůli jedné výjimce (bratr...) změkčoval zákony. Nebo bys stanovil za různé promile alkoholu různé tresty? Jak? Interpoloval bys, nebo odstupňovával? Nějak mi tvoje mozkové pochody připadají rozporuplné, ale může bejt, že je to můj problém.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.02.2007
                  Autor: abernathy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Tak dobře, tak vysvětluju. Hnusí se mi opilci, ne lidé, kteří pijí alkohol, s jejich chováním sice také nesouhlasím, ale nijak mi nevadí, pokud mě nenutí k témuž. Neobtěžuje mne, na rozdíl od opilců, a je to tedy tím pádem jejich věc. Bratr mojí babičky je dávno pod zemí, takže to rozhodně není kvůli němu, byl to příklad. Nemám rád zákony všeobecně. Všechny. Jsem v podstatě anarchista. Mám pocit, že co je dobrý a co ne by měl každej poznat sám. Přemíra zákonů z nás dělá blbce, co si bez předpisu jak to mají dělat a jak ne za chvíli nedokáží dojít ani na záchod. Jistě vždycky bude nějaké promile lidí mentálně narušených, kteří to nepoznají. Upřímně řečeno nevím co s nimi, ale sešněrovat kvůli tomu všechny ostatní absolutně nepřehlednou kupou předpisů, zákonů a nařízení mi přijde moc. Navíc se to vždy dá vyložit nejednoznačně (jinak by nebyl důvod k existenci advokátů) a ti největší hajzlíci z toho vždycky vyjdou dobře.
                    No nic zpátky k alkoholu. Nechci změkčovat zákony, nechci stanovovat různé tresty a různé promile. Prostě bych zákon postavil jinak. Tak aby přesunul větší zodpovědnost na lidi. Nelíbí se mi, že jsme jak chovanci v ústavu. Vyrůstají z nápak lidi, kteří těmi zákony stejně pohrdají a snaží se neustále najít nějakou skulinu mezi. A když ji někdo najde je borec a vlastně ho všichni obdivují. Ale nejsem politik ani právník nic. Představoval jsem si to možná naivně, možná na to nemáme, ale v tom případě je to smutné.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.02.2007
                    Autor: Jurimír
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Máš jistě svoji pravdu, ale já to vidím trochu jinak.:-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.02.2007
                      Autor: abernathy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Měl by existovat jediný zákon - zákon silnějšího :-) V přírodě taky existují mezi zvířaty určité zákony nebo pravidla. Sice nepsané, protože oni moc neumí číst, ale fungují.No a my se od té divé zvěře lišíme tím, že používáme víc tu výplň hlavy.Tvoje názory jsou - podobně jako Medvědovy teoreticky správné. Já s nima v obecné rovině souhlasím. Ale praxe je jiná. Bohužel. Je hodně zákonů a stejně se porušují. Kdyby se měl každý chovat podle svého názoru, co je dobré, tak by nám zbyly nakonec ty kyje. Pokud by vůbec někdo přežil.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.02.2007
                      Autor: Zden42
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Džungle nebo společnost?

                             

                        To je velmi zajímavý postřeh. Každé lidské společenství si musí vytvořit souhrn pravidel, kterými se bude řídit. Právě existencí takových pravidel se společnost liší od prosté sumy (společensky neukotvených) jednotlivců.

                        V každé lidské komunitě je v podstatě konstantní míra násilí. Pokud spoutáme společnost velkým množstvím (vymahatelných) pravidel, přesouvá se to násilí na centrální úroveň (totalita), ale mezi lidmi je ho pak výrazně méně. (Srovnejme si úroveň obecné kriminality za komoušů a teď.)

                        Pokud toto sevření uvolníme a poskytneme prostor individuálním svobodám, je toho centralizovaného násilí méně, ale o to víc je ho pak mezi lidmi, v jejich vzájemných vztazích, neboť někteří ("silnější") jednotlivci pak mají tendenci nabytou svobodu zneužívat na úkor ostatních ("slabších") členů společnosti.

                        Proto je třeba oba extrémy vyvážit tak, aby centralizovaného "násilí" bylo jen tolik, aby ochránilo jedny členy společnosti před zneužíváním "svobody" druhými.

                        Prostě: Buď dáme kyje do rukou někomu, kdo je bude používat k vymáhání dohodnutých pravidel, nebo je rozdáme mezi lidi a bude fungovat právo silnějšího.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 08.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      kdyby byli lidi takový, aby fungoval tvůj model světa, tak by fungovalo i "každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb". taky utpie...
                      ale dnes? kyje, jak píše zden42

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.02.2007
                      Autor: vette
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    To je podobné, jako vlastnictví střelných zbraní. Kolik lidí je drží a vypadá to tu, jak na Divokém západu? Semtam někdo někoho střelí, ale zrovna tak by ho mohl zapíchnout kudlou. I já jsem odpůrce alkoholu a opilci se mně hnusí, ale podobnou praxi tolerance bych zavedl a nemyslím si, že by nehodovost ovlivnila.

                    Notorika neodradí nic a ten, kdo se napije střídmě a pojede opatrně se zvýšenou pozorností, ať se napije a jede, ale když zaviní nehodu (ne potahovat ho kvůli cizímu zavinění), pak ať se pořádně prohne.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.02.2007
                    Autor: Bin-Laďin
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo a pivo

                   

              Ono to taky tak dříve bylo, že se mohlo pít. Jenomže si všecko to lidé udělali sami tím, že nepili s rozumem, ale chlastali (bez prominutí). Výsledkem bylo neúnosné množství pracovních úrazů, nezřídka smrtelných a množství nehod na silnicích.

              Začátkem 60. let se ještě alkohol považoval za polehčující okolnost, protože dotyčný nevěděl, co pod vlivem něj dělá (zajímavé je, že dnes to platí na zfetované). Potom konečně došlo na zdravý selský rozum, který říká, že neměl pít, protože dobře ví, že tolik nesnese, že bude řídit, atd., tudíž právě naopak začal být alkohol brán za přitěžující okolnost a byl za volantem zakázán zcela a na pracovištích bylo povoleno jen 7° a 8° pivo.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.02.2007
              Autor: Bin-Laďin
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        a) Opilej jsem na kole víc jak 30 jel a mockrát viděl jiný.
        b) to je věc náhody. Záleží na frekvenci chodců.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.02.2007
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Jenom jestli víš co říkáš/píšeš (viz příspěvek 7.2. 13:13)
          :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 08.02.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Francy-)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            Vím. V pubertě jsem udělal spoustu debilit a tohle byla jedna z nich. Od doby dospělosti to pro mne bylo vždycky tabu. Tedy kromě bruslí. NA těh jsem jezdil opilý i potom.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.02.2007
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo a pivo

                   

              Jo na bruslích, to jsem opilý i za střízliva.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.02.2007
              Autor: Francy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      Ožralcovi co se motá pod kolama na silnici nikdo žádnou pokutu za ohrožování silničního provozu nedá? Pokud člověk svým chováním nikoho neohrožuje a navíc riskuje hlavně že si rozbije vlastní hubu tak je do toho policajtům úplný prdlajz. Kdyby se při dejchnutí dala měřit i promile lidské blbosti tak blbýmu zakážou řídit do smrti na čemkoliv.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2007
      Autor: šmudla
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      Blbost! Cyklista po jednom pivu není pro dopravu nebezpečnější než nakulený chodec a těm nikdo dýchnout nedává!
      Uznávám, že 1,38 promile je celkem dost, to mi normální nepříjde, ale pivo ke kolu patří (viz známý borec Jéňa Kopka) a "po jednom" se zdá i ten největší kopec o něco nižší.
      Bohužel dle našich zákonů musíš solit, i když si čuchneš ke šputu, pokud tě chytí.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.02.2007
      Autor: Francy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        Tak jsem dočetl celý thread a zjistil, že prakticky ve všech větách opakuji, co už bylo řečeno.
        Tož tak...

        [ Zpět ]
        Datum: 08.02.2007
        Autor: Francy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        Policista s IQ tykve je pro společnost rozhodně nebezpečnější tím že z obyčejných občanů dělá zločince.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.02.2007
        Autor: šmudla
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Ano, ale je třeba zauvažovat nad tím, jestli není lepší otravovat (nemyslím šikanovat) deset nevinných než nechat řádit na silnici jednoho skutečně nebezpečnýho ožralu.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.02.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            Až na to, že nebezpečného ožralu na kole - a to ani nemusí mít žádný alkohol v krvi - poznáš a ani nemusíš otravovat nevinné.

            [ Zpět ]
            Datum: 08.02.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Frany)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Já osobně se teda nemíním nenechat otravovat a buzerovat kterýmkoliv kreténem, ať je ožralej nebo má náhodou na sobě uniformu a v hlavě nasráno.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.02.2007
          Autor: šmudla
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            Oblíbený mýtus českých furiantů: "policistu musím poslechnout jen pokud se mi zdá pokyn rozumný". Zákon nařizuje poslechnout policistu bez ohledu na subjektivní rozumnost pokynu a odhadovaný obsah jeho mozkovny. Pokud neposlechneš může policista použít škálu donucovacích prostředků. Eventuelní námitky proti pokynu lze vznášet až později. Je jasné, že to předpokládá vysokou odbornou a etickou úroveň policisty, která ehm, není vždy přítomna. Leč jeho pravomoc přítomna je. Námitky typu "co když mi nařídí skočit z okna" - viz paragraf o možnosti porušit zákon, pokud tím odvracíš událost jejíž důsledky by byly závažnější než toto porušení. Tohle je znění zákona, ne moje názory.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.02.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Luboš2)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo a pivo

                   

              a proto je po jednom pivku na kole rozumné neuposlechnout pokynu policisty k zastavení nikoliv proto, že bych ho považoval za rozumný, ale protože jsem si toho pokynu na té polní cestě ani nevšiml, jsem zrovna koukal do země (což není proti zákonu, narozdíl od toho když nedáváš pozor při řízení auta), v uších jsem měl sluchátka (což na kole také můžeš), a prostě jsem jel dál .... a protože to bylo na polní cestě, kde se jen snažil naprosto zbytečně a doslova buzerovat, protože jediné motorové vozidlo tam za celý týden byla otřískaná policejní felicie, tak do ní stejně nesedl, protože při pokusu mě stíhat by mu u první díry upadla náprava ....
              toto není můj názor, to je realistické řešení takové situace, když se snaživý MP rozhodne dávat dýchnout cyklistovi kousíček od hospůdky, od které k cyklistovu domovu vede právě ta rozbitá polní cesta se zákazem vjezdu motorových vozidel .....

              a ostatně právě tím by ten cyklista rozhodně odvrátil důsledky závažnější než rozhodnutí než toto porušení, když už tě tedy cituji podruhé .. protože tím neuposlechnutím se vlastně vůbec nic nestane (vyjma poškozeného ega policisty), cyklista dojede v pořádku domů a život jde dál. Pokud by ale uposlechl, mohl by dostat pokutu tak vysokou, že by nemohl nějaký čas jezdit do hospůdky na pivo, možná by musel prodat kolo a začít jezdit autobusem, pak by kvůli depresi přišel o práci, jeho rodina se ocitla na okraji životního minima a ten cyklista by si nakonec prohnal kulí hlavu ......

              .... hlavně to ber prosím s rezervou, ju ? :o)))))))

              [ Zpět ]
              Datum: 09.02.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo a pivo

                     

                Dej vědět až půjdeš na nějaké správní řízení, rád se pobavím. Ale myšlenka "kdo uteče vyhraje" má hluboký půvab.

                [ Zpět ]
                Datum: 09.02.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Luboš2)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo a pivo

                     

                Je fajn, že běžné kolo jede mnohem rychleji než dovede běžný policista utíkat, pokud teda k zastavení cyklisty nepoužije tři kulky do zad. Hele Luboši(o řádek výš): když nejde o život tak jde o hovno, tak se tím občas taky trošku řiď a nemoralizuj tady s nějakým teoretickým právním rozborem autority policisty.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.02.2007
                Autor: šmudla
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  příhodu jsem líčila jednomu JUDr a protože občas spolu na kole jedme, pivo si dáváme, tak prohlásil, že jedině ujet :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.02.2007
                  Autor: HMS
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  Přesně tak... Pokud bude policie postihovat přestupky jak se jim zrovna hodí a hlavně aby s nachytáním hříšníka měli co nejméně práce (např. zbytečné měření rychlosti na přehledném úseku, nedostatečné označení zákazu zastavení apod...), tak já si také budu vyhlášku vykládat po svém... Mám svůj mozek, používat ho umím, tak si na polní cestě pojedu klidně i po těch 10 pivech... Hubu si rozbiji sám, do toho nikomu nic není...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.02.2007
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo a pivo

                     

                No, ma to ale jeden problem.
                V nasich koncinach tam bude nejspis znacka "Zakaz vjezdu vsech vozidel", protoze tu tvoji nejspise zna pouze zakon.
                A pri umu buzerace nasich MP zavola kolegou kolegu a ten bude cekat na drue strane.
                Ale jinak s tebou naprosto souhlasim. Me vzdy doma tvrdili, ze nejdhorsi je srazka s blbcem. Tak bych se ji take rad vyhnul.
                :))

                [ Zpět ]
                Datum: 11.02.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (keni)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo a pivo

                     

                To mi jako vysvětli od kdy je kolo(vozidlo) a odkdy se na kole nesmí jezdit do zákazu vjezdu(motorových vozidel) či co je to za značku červený kruh s bílým vnitřkem. Na kole pokud vím tak v civilizovaných zemích jezdí i v protisměru v jednosměrkách(akorát někde je tento faktický výklad pravidel doplněn značkou(vjezd cyklistům povolen)).

                [ Zpět ]
                Datum: 12.02.2007
                Autor: šmudla
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  V tom zákoně si přečti hlavně výklad pojmů. http://www.novapravidla.cz/uplne_zneni_zakona_o...:-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.02.2007
                  Autor: abernathy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Takže vozidlo nemotorové je i chodec s ručním vozíkem a tím pádem by měl každý cikán co jede do lesa s vozíkem na hříbky do zákazu vjezdu všech vozidel automaticky dostat pokutu až se z něho zakouří. To mi jako chceš říct že takhle si je třeba doslova vykládat značky? Cesta je od toho aby se po ní jezdilo, a jeslti je tam značka tak proto aby tam nejezdili auta pro nezpůsobilou kvalitu povrchu polnačky mimo traktory a aby je nemuseli tahat z bláta.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.02.2007
                    Autor: šmudla
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      To co říkáš je sice logické, ale o to bohužel nejde. Jde o to, jak je to podle předpisů a zákonů a to s logikou nemá co dělat. Bohužel :o(((((
                      NA značky se zákazem vjezdu v lese taky nereaguju, pokud tam není vyloženě zákaz kol. Ale počítám s tím, že nesmím potkat policajta, a když tak mu ujet. To též v jednosměrce. Jezdím tam, ale dávám si majzla.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.02.2007
                      Autor: Jurimír
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Podle zákona je třeba rozlišovat účastníka silničního provozu a vozidlo. Ruční vozík není vozidlo, ale občan s ručním vozíkem je účastníkem silničního provozu.

                      Rozhodně není dobré si význam dopravních značek vykládat po svém. To by mohlo vést k horším následkům než jen k nedorozuměním s policií.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.02.2007
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kolo a pivo

                             

                        ...
                        d) řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti,
                        e) vozka je řidič, který řídí potahové vozidlo,
                        f) vozidlo je motorové vozidlo, nemotorové vozidlo nebo tramvaj,
                        g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,
                        h) nemotorové vozidlo je vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo,
                        i) jízdní souprava je souprava složená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel,2)
                        j) chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích nebo kolečkových bruslích anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně,

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.02.2007
                        Autor: stan-pilot
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Kolo a pivo

                               

                          Pod tíhou argumentů opravuji: Občan vedoucí ruční vozík je nejen účastníkem silničního provozu, nýbrž též řidičem nemotorového vozidla. :o)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 12.02.2007
                          Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Nemám žádnou kvalifikaci k výkladu zákonů. Jenom jsem ti dal na znění zákona odkaz. Vyložit si zákon můžeš, jak chceš.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.02.2007
                      Autor: abernathy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Vozidlo nemotorové jest ruční vozík a z kategorie základních pojmů vypadne jen do chodcůl vozík užší než 60cm. Což nákladák cikány používaný nesplňuje. Sorry, sem anarchista takže právnické debaty prosím stop(Mě nepřesvědčíte že mám dodržovat nějakej zákon kterej nemá praktický důvod a je aplikovaný zbytečně tam kde to nikoho nepálí).

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.02.2007
                      Autor: šmudla
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kolo a pivo

                             

                        Tak tady asi nikdo nedodržuje vyhlášku na 100%. To by se asi opravdu nikam nedojelo ;-) Já používám svůj mozek a snažím se jezdit tak, abych na silnici nemusel vůbec nebo tak abych co nejméně překážel ostatním. Takže i občas po chodníku a do zákazů, ale určitě si netroufnu opačně do jednosměrky...;-) Zatím mi to žádný příslušník nemusel vysvětlovat ;-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.02.2007
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kolo a pivo

                             

                        Tady jde o míru. Jeden člověk koriguje jen opravdu křiklavé nesmysly a ostatními příkazy se řídí, jiný dodržuje předpisy jen když se mu to hodí. Princip je stejný: Oba budou říkat, že používají rozum.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kolo a pivo

                             

                        jedmosměrku mi už jeden snaživec vysvětloval (asi jako demonstraci svého IQ), nikde nikdo asi neměli co na práci. Jednosměrkou se zvýšenou opartrností a sníženou rychlostí projet jde a po opuštěném chodníku se dá jet taky, což risknu radši než si vymlít hubu na díře pro kanál nebo při uhýbání držkopádu skončit pod koly jako zajíc.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.02.2007
                        Autor: šmudla
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  Vítám tě zase doma, Šmudlo, jak bylo na ostrovech?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.02.2007
                  Autor: stan-pilot
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  To je poněkud svérázný výklad pravidel silničního provozu. My se tady musíme (bohužel?) řídit zdejšími zákony a ty praví, že jízdní kolo je vozidlo a že bílá kulatá značka s červeným okrajem znamená zákaz všech (tedy i nemotorových) vozidel. Na zákaz vjezdu motorových vozidel je značka jiná.

                  Jinak samozřejmě jsem pro to, aby většina stávajících zákazů vjezdu VŠECH vozidel byla nahrazena zákazem vjezdu MOTOROVÝCH vozidel a aby se cyklisté mohli prohánět jednosměrkami v obou směrech - v protisměru ovšem pouze se zvýšenou opatrností.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.02.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  Někdo se překlepl a hold napsal že značka zákaz vjezdu všech vozidel má platit jen pro motorová vozidla. Kdo to bude platit tu vvměnu 99procent značek. A já si říkal že si ze mě někdo dělá prdel že zákaz vjezdu platí i pro kolo :) Si asi dělají prdel zákonodárci a silničáři z nás všech. Kdyby platilo všude co je psáno to je dáno tak pro samou pokutu ani nevystrčím paty z baráku.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.02.2007
                  Autor: šmudla
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Nikdo se nepřeklepl, když je tam značka "všech vozidel", tak se tam správně nesmí ani na kole. Druhá věc je ale to, že mnohdy jsou takové značky umístěné špatně. Prý i z důvodu nedostatku těch správných, kdysi někdo kompetentní tvrdil v TV ;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.02.2007
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Fakt je, že dopravních značek, hlavně zákazových, je příliš mnoho. Ale dokud jsou platné, moc toho nenaděláme. Můžeme se snad jen snažit tlačit zákonodárce nebo jiné kompetentní orgány k tomu, aby ty nejhorší nespravedlnosti a zbytečné zákazy pomalu (nebo i rychle) odstraňovali.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.02.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Náprava nevyhovujícího stavu jest velice snadná :) Cajti u nás rádi za jeden takový zbytečný zákaz vjezdu pokutu kasírují pravidelně rybáře odjíždějící od přehrady- s tím že na přehradu bude dokonce i někdo jezdit se jaksi zapomělo. A světě div se, týden po jejich akci inkriminovaná značka způsobující žaludeční vředy zmizela z povrchu zemského. Čili kdo chce kam, pomožme mu tam.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.02.2007
                    Autor: šmudla
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      Takoví jsou nejhorší, vyléčení alkoholici.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.02.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (beloki)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        Podle toho, co a jak Jurimír píše, určitě není "vyléčený" ani bývalý alkoholik. To by se poznalo. Kromě toho nic jako "vyléčený" ani bývalý alkoholik neexistuje. Pouze dobrovolně abstinující alkoholik.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.02.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Přesně, tenhle termín používal i doc. MUDr Skála, CSc.Já používám termín napravenej kuřák i alkoholik. Nikdy se to nedá vyléčit, zůstává to v mozku do konce života jako Kainovo znamení.:-) Někdy stačí podlehnout impulsu a je nastartováno.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.02.2007
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            Souhlasím. Nikdy se nestanu znovu nekuřákem. DO konce života budu už jen abstinující kuřák. S alkoholem je to jednodušší, na tom jsem nikdy závislý nebyl. Pil jsem sice kdysi dost, ale ne v míře v Čechách neobvyklé.

            [ Zpět ]
            Datum: 11.02.2007
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo a pivo

                   

              Když si tu svou minulost promítnu, tak vidím, že ač jsem abusu alkoholu propadal často a silně, nikdy se mi nepodařilo závislost vypěstovat. Podle doc. Skály jsem byl někde ve třetí skupině. A i tohoto zařazení jsem se zbavil velice snadno, dokonce bez odborné pomoci. Kouření to je ale jinej tabák.:-))

              [ Zpět ]
              Datum: 12.02.2007
              Autor: abernathy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo a pivo

                     

                Nemyslím to osobně, ale míru závislosti je málokdy schopen stanovit postižený sám. Většinou bývá naopak poslední, kdo si tuto skutečnost uvědomí.

                [ Zpět ]
                Datum: 12.02.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  Souhlas pane!
                  Přesto mám zkušenost, analogickou s abernathy.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.02.2007
                  Autor: stan-pilot
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  V tu chvíli nikoli, ale při pohledu zpátky to schopen posoudit jsi.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.02.2007
                  Autor: Jurimír
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Jo, ale opravdu až když jsi z toho "venku".

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.02.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Tak to ten Kácov asi letos zrušíte. Budeme muset zjistit, kde je nějaká moštárna. :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (kocour)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Nebylo to vždycky tak (ba naopak), ale s přibývajícími léty jsem tyhle dva sporty přestal kombinovat. Prostě jsem k tomu nějak multifaktoriálně došel. Ale taky se vždycky kousnu do jazyku než abych ostatním něco nutil či vykládal. Co k tomu říká zákon snad každý ví a zda se bude podle toho chovat nebo ne je jeho rozhodnutí a zodpovědnost. V tomhle případě podle nových zákonů je to nad 1 promile trestný čin, pod jedno promile přestupek, ale podruhé už také trestný čin. tudíž hypoteticky to může skončit vězením. Pivo mám rád, ale dávám si ho až po "ukončení jízdy". Jestli je zrovna tenhle zákon blbý nebo ne mě nějak nevzrušuje.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Luboš2)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Ač jsem zarytej odpůrce jakéhokoli množství alkoholu za volantem, u kola se na to koukám trochu jinak. Je mi jasný, že zákon platí pro všechny, bez rozdílu, tedy i pro cyklisty. Nechci se zastávat opilců na kole, nebo vyloženě opilejch lidí,to ne, ale přecejen, jedno pivo, mimo provoz, neřikám po silnici, ale někde po polňačkách, v lesích...... Já si to pivo dám (jednotné číslo). Ovšem s vědomím, že tim porušuju předpisy a přijímám veškerou odpovědnost. Nechci se nějak vykrucovat, že to je špatnej zákon, že pro mě to neplatí, že jedno pivo nevadí atd. Předpis je jasnej a platí pro všechny.Pokud mě někde chytnou, zaplatim pokutu. Tak to prostě je. Přesto v cyklistovi kterého potkám někde na polní cestě, kterej si dal na zahrádce jedno od cesty, nevidím nebezpečí.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      :-) taxme současně psali wlastně totéž ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2007
      Autor: Rigger
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    No jestli tomu tvýmu kamarádovi naměřili 1,38 promile, tak to je zhruba pět piv nebo necelý litr vína - a to už se s jízdou na kole moc neslučuje!

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: Ligi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Dokud mne nějací aktivní příslušníci nechytí, ukazuji tomuto nesmyslu zdvižený prostředníček... Na polních a lesních cestách mne to nezajímá, všude je tolik místa, že by byla opravdu svinská náhoda někoho trefit a být
    popotahován za alkohol za řídítky kvůli jednomu, dvěma pivům... To samé široko daleko prázdný chodník... A pokud budu už tak opilý, že bych mohl ohrozit ostatní i sebe, tak už na tom kole stejně moc daleko nedojedu ;-)

    Holt se naše policie opět "snaží" jen tam, kde se moc nenadřou a mají nejrychlejšíší úlovek ;-(

    Dodržuji jedinou výjimku, a to jsou silnice vyšší třídy...

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: Jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Alkohol + kolo = průšvih na dosah. Kdo si myslí opak, ať si šetří na pokuty! Nejsou malé. Jakékoliv diskuze o tom, zda jsou policajti takoví či makoví, jsou jen kecy a nepomůžou, jakékoliv diskuze o tom, že to snad není na kole tak důležité jako za volantem, jsou kecy a nepomůžou. Každý, kdo se doposuští přestupků, musí počítat s možnými následky. Tečka.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Švestka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      Přestupek z toho ale udělal ten nedomrlý nový zákon...

      Nevidím žádný problém, když si na výletě dám po obědě jedno orosené a pak se budu další půlden pohybovat někde v lesích či polích. Ohrožovat budu především jen sebe a dokud se mi opravdu něco nestane, tak do toho nikomu nic není...
      Tímto přístupem by mohli zakázat všechny ostatní adrenalinové sporty (i cyklistiku jako takovou), protože se budou někomu zdát příliš nebezpečné...

      Ta naše slavná zákonná ochrana před následky (a někdy vlastně i před sebou samými) je někdy už přespříliš...

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2007
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        To není zákoná ochrana tebe před tebou samým. To je ochrana všech před ožralými individui motajícími se po silnici na kole.
        V lese sem nikdy policajta neviděl. Navíc po jedno pivu tedy rozhodně nenadejcháš výše zmíněných 1,35 promile. Pokud si zvyklý pít tak taky v jednom pivu osobně nevidím problém.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.02.2007
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Dojet si na kole na pivo je na českém venkově zcela normální a přirozené. Ten zákon vymysleli a schválili asi marťané či kdo.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.02.2007
          Autor: tlamsa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Covece-ja ujedu za den treba 250km//samozrejme na silnicce/ a jsem schopen vypit i 12 pivecek.To clovek vypoti. DEHYDRATACE JE SVINA---kdo to nepoznal,neuveri--že jo.Mam projetu celu EVROPU--a policajti sou kamaradi!!!

          [ Zpět ]
          Datum: 07.02.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (OTO)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            Myslím, že nevypotíš vůbec nic, akorát vodu a minerály a nějaký jedovatiny. Alkohol se odbourává v játrech, nepatrně v plicích. Schopnost odbourávání alkoholu v organismu se u každého liší, ale se slušnou peavděpodobností se potřebná doba nechá spočítat. To, že se necejtíš ožralej ještě neznamená, že ti nenaměřej. Něco si o tom přečti.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.02.2007
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo a pivo

                   

              abernathy---samozrejme mas pravdu. My jezdime hodne na WIEN z JM. Nejvic km.za den 420.-to je nas rekord.Jinak s tema pivama ---kazdy kdo chce neco ujet si to musi rozmyslet!!! Jinak zdravim z oblasti HANE.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.02.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (OTO)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo a pivo

                     

                :-))) Začalo tady posněhávat.:-(((

                [ Zpět ]
                Datum: 07.02.2007
                Autor: abernathy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  Toz a u nas je sucho .Vy v tom PRAGLU ---ten TOPOLANEK Vam asi zblbnul hlavy.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.02.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (OTO)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Chodilo ho po dvoře. Díky za optání.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.02.2007
                    Autor: abernathy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo a pivo

                   

              Spočítat se dá všecko. Vypitý alkohol přechází postupně do krve a dosahuje v ní maxima asi po 1,5 hod. Podle jedince pak dochází k jeho spalování rychlostí 0,12 – 0,18 promile/hod.) Problémem je při delším pití (obvyklé) určit konečnou úroveň alkoholu v krvi (ono maximum). Koeficient se počítá průměrný, t.j. 0,15 (u žen je nižší, u těžce fyzicky pracujících nejvyšší).

              Tolik jsme se učili na školeních. Chtělo by to ale praktické zkoušky, protože ta 1,5 hod. na maximum alkoholu v krvi nesedí s doporučovanými časy na odbourání alkoholu, jak je různě uváděno.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.02.2007
              Autor: Bin-Laďin
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo a pivo

                   

              Ach jo, zase musím nesouhlasit. Kromě toho, že každý odbourává jinak, je tam ještě jeden výrazný efekt. Víš vůbec, co ti začne provádět metabolismus, když letiš na kole s tepem 155 a na to pivko si z bidonu sosáš Isostar ?
              Tak jako tak, ne nadarmo mají lidé s nemocnými játry zakázanou zátěžovou fyzickou činnost. Ono totiž jinak alkohol odbouráváš, když jsi unavený, nebo odpočatý, najezený nebo nalačno. Záleží na tom, jestli se hýbeš nebo sedíš/ležíš, jestli piješ alkohol samotný nebo to prokládáš např. litry vody atd.
              Lidské tělo je inteligentní organizmus a reaguje pružně na podmínky. Když budeš nemocný, a místo léčení to přechodíš, tak pokud jde o lehčí chorobu, tak budeš zdráv mnohem dříve než při řádném léčení, ale zase to nechá následky. A s alkoholem a jízdou na kole je to stejné. Při velké zátěži jedou játra naplno a menší množství alkoholu odbourají až několikanásobně rychleji, než by tomu bylo v sedě u televize, i za cenu vlastního poškození či nadměrného opotřebení. Větší množství alkoholu ti potom stejně nedovolí na kole jet, nebo pokud ano, tak pokus o jízdu ve vyšším tepovém pásmu skončí pravděpodobně kolapsem, protože už to organizmus prostě totálně rozhodí.
              Takže ta doba se fakt nedá se SLUŠNOU pravděpodobností spočítat, ale pouze jen velmi hrubě odhadnout.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.02.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo a pivo

                     

                Proti nesouhlasu nemám námitky, proti ostatnímu už ano. Jak jsem napsal, mám v paměti ze školení (skutečnými odborníky) informace popsané výše. Například tu o maximu alkoholu v krvi jsem se nikde jinde nedověděl. Také uvádím krajní meze 0,12 a 0,18. Do nich se (údajně) vejdou všechny odlišnosti. Cosi o ženách a těžce fyzicky pracujících jsem taky uvedl.

                Tempo 155 a pivko s Isostarem je nesmysl. Tady byl začátek debaty o tom, že se někdo napije, sedne na kolo a je chycen. Nic jiného. To už bychom se mohli zabývat tím, jestli je vhodné přímo při sprintu do cíle polykat léky a zapíjet je slivovicí.

                [ Zpět ]
                Datum: 09.02.2007
                Autor: Bin-Laďin
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  Ale já reagoval na Abernathyho, nikoliv na tebe ;o))) Šlo mi jen o to, že Abernathy sice správně uvedl, že alkohol z piva nevypotíš, ale přišlo mi důležité dodat, že při pocení (předpokládejme tedy velkou fyzickou zátěž) se alkohol odbourává rychleji, u někoho třeba i mnohem rychleji. Nic víc, nic míň.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.02.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Omlouvám se za přehlédnutí. Všiml jsem si až po Tvém upozornění.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.02.2007
                    Autor: Bin-Laďin
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Já v lese také ne. Zatím... Ale už se na několika místech psalo, že loni kontrolovali poblíž letiště Točná, na polní cestě... Ona je tam totiž vyhlášená cyklistická osvěžovna... Normální člověk, který bere kolo aspoň trochu vážně, se přeci neuvede do takového stavu aby pak lezl na kolo opilý. To mi spíš připadají nebezpečnější "střelci" co jezdí hlava nehlava...
          Tady by opravdu mohl být zaveden nějaký limit, kdy se to ještě dá tolerovat. Pokud ale způsobím nějaký průšvih, tak bez pardonu...

          Pít zvyklý jsem, neboj ;-) Sice to s věkem se mnou jde z kopce, ale něco ještě bez následků vydržím ;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 07.02.2007
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            Také se tam občas "osvěžuji", ale vždycky se vracím lesem. Horší je to v Černošicích, tam se sice zpátky jede podél řeky, ale většinou po silnici. Že by někoho takhle kontrolovali a pokutovali jsem ještě neslyšela :-( .To by bylo pokut, kdyby si stoupli k jakékoliv hospodě podél cyklostezky.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.02.2007
            Autor: HMS
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kolo a pivo

                   

              V Černošicích myslíš podél vody nebo podél kolejí?!?
              Podél vody bych se teda rozhodně nebála, podél těch kolejí je to trošku horší, ale tam jsem nikdy neviděla ani nit z policajta. Navíc u nádraží sjedeš k vodě a pálíš to podél Berounky až do Prahy...

              [ Zpět ]
              Datum: 07.02.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kolo a pivo

                     

                já nerada jezdím tou chatouvou osadou po levém břehu, je tam dědek, který nutí cyklisty vést kolo, dokonce tam je značka "cyklisto sesedni". Tak jedu do Lipenců a než se dojede na stezku musí se stejně po silnici a pak na Zbraslavi taky, takže si nevyberu.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.02.2007
                Autor: HMS
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kolo a pivo

                       

                  V Trebani je taky na moste napsano, ze je poskozeny povodni (PRED SKORO 5 LETY a porad neopraveny!!) a at se na nem nejezdi na kole :) Nektere veci jsou jen xmichu.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.02.2007
                  Autor: wewerka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kolo a pivo

                         

                    Tak zrovna o tom jsme se bavili v sobotu, když jsme přes něj šli - co vlastně tomu mostu uškodí víc
                    20 cyklistů, kteří most v houfu přejedou nebo 20 cyklistů, kteří jdou v houfu přes most pěšky :o)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.02.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Cyklisté vedoucí kolo nesmí pochodovat synchronizovaným vojenským krokem, aby nedošlo k dalšímu poškození mostu vzniklými vibracemi.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.02.2007
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kolo a pivo

                             

                        Nic takového tam napsáno nebylo :o)))
                        Ale je fakt, že i když jsme nepochodovali, dusot cyklistických bot to teda byl slušný.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.02.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Kolo a pivo

                               

                          To co říká Medvěd, je známá poučka z vojny. Pokud jednotka přechází můstek nebo lávku, vždy se předem dává povel "zrušit krok". To neznamená zastavit se, ale z pořadového kroku přejít do normální chůze.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 09.02.2007
                          Autor: Zakarr
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Kolo a pivo

                                 

                            Na vojně jsem nebyl (Gott sei Dank!), ale tenhle princip je snad známý i některým laikům v oblasti vojenství.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 09.02.2007
                            Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kolo a pivo

                           

                      Ja jsem to jela, protoze mam celoodpruzene kolo a podhustene plaste 2,25" tzn. negeneruji tolik vibraci jako pri chuzi :)))
                      Jinak je to hnusny alibismus nebo priserna lenost. Za 4-5 let meli sanci ten most opravit nebo zavrit. Misto toho je tam ta "zebracka" cedule ze ktere je mi na bliti.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.02.2007
                      Autor: wewerka
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kolo a pivo

                             

                        pro Medvěda 22:30
                        Medvěde, je to možný, ale potvrdit to nemůžu, poučku jsem se dozvěděl na vojně (2 roky) .

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.02.2007
                        Autor: stan-pilot
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kolo a pivo

                             

                        zrovna tady kolo vždycky vedu, i když by ho už fakt mohli opravit, ale jinde takovéhle hlášky a značky nerespektuji. Nevím proč se musí sesedat ve Vyšehradském tunelu, když tam někoho potkám, tak buď se vejdem nebo jeden sleze

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.02.2007
                        Autor: HMS
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            Já myslím, že bývaly doby, kdy tě policajt nechal přejít po rovný čáře na zemi a hned bylo jasný jak nějaké to pivko zvládáš. To byl myslím lepší systém i když ne úplně spravedlivý.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.02.2007
            Autor: tlamsa
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    „Jak můžeš jet tak dobře, když nepiješ pivo?“
    Jan Kopka

    Při extrémní zátěži nevidím 1 pivo za 50 km jako problém. To člověk vypotí tak rychle že mu ani nestačí stoupnout do hlavy.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2007
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      Do hlavy nestoupne, ale klesne do nohou.:))

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2007
      Autor: Navara
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    motorové vozidlo - NO ALCOHOL
    kolo vs. 1-2 pivka - jedu
    kolo vs. < 2 pivka - vedu
    kolo po 1-2 pivech vs. policie - ujedu

    .... no problem ...

    [ Zpět ]
    Datum: 08.02.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    No, kéž by to byla pravda. Není to tak dlouho, co jsme si tu pod tématem "Silniční vši" vysvětlovali nebezpečnost alkoholu za volantem/řidítky. Zkrátka-buď chlastejte, nebo jezděte na kole. Obojí najednou nejde.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.02.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Oldřich Jirků ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      :-) To žiješ v těžkým bludu, jde to, jak vidno z názorů některých debatérů.:-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 08.02.2007
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        To pardón, ale jedno pivko během vyjížďky, třeba k obědu, nebo dvě deci vína, není podle mého chlastání. Ve většině evropských zemí s cyklistickou tradicí i bez, je nějaká menší míra alkoholu povolená. U nás je nulová tolerance zavedená jako kolektivní trest kvůli pitomcům, co to s pitím přehánějí, ale rozumný policista by měl mít možnost a schopnost diferencovaně posuzovat.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.02.2007
        Autor: tlamsa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Na to nejsem schopen odpovědět a kromě toho jsem na chlastací otázku reagoval v jiném smyslu. Ale možná by stálo za to, postesknout si ombudsmanovi, to je náš ochranitel.:-)

          [ Zpět ]
          Datum: 08.02.2007
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            A kromě alkoholu nám zakážou i jezdit na kole... Jako bys je neznal...

            [ Zpět ]
            Datum: 08.02.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kolo a pivo

                 

            P. S. Nebo vrátit platnost zákonu, který považoval vliv alkoholu při dopravní nehodě za polehčující okolnost a byl neprozřetelně zrušen při dosažení socialismu.:-)

            [ Zpět ]
            Datum: 08.02.2007
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      Souhlasim. Buď chlastat, nebo jezdit na kole. ...ale jedno piwo neni podle mě chlastat, ale doplnit ionty.
      Jak už jsem psal nahoře, powažuju za důležitou míru. Zdá se mi, že se tu poslední dobou diskutuje dost radikálně, resp. wnímání některých lidí je dost černobílé, a myslím, že to není dobře.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.02.2007
      Autor: Rigger
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        Jak to říkal ten krejčí na žižkově: Všeho s mírou a zmlátil ženu metrem. :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 08.02.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (kocour)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      "Zkrátka-buď chlastejte, nebo jezděte na kole. Obojí najednou nejde".......souhlas, akorát že podle mě brečíš na špatnym hrobě, tohle vykládej lidem, který používaj kolo na cestu do hospody a domů pak jedou nalitý jak pupence. Na tomto fóru a pro cykloturisty vůbec to nemá valný smysl, protože menší část (dle zkušeností bych to viděl tak cca 20%) při jízdě pivo nepije vůbec a ten zbytek (včetně mě) když si dá 1 - 2 piva během celodenní vyjížďky, tak mi snad nechceš tvrdit, že chlastaj!!!

      [ Zpět ]
      Datum: 08.02.2007
      Autor: Ligi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        V Rakousku je povolená hranice alkoholu tuším 0,8 ale jen do doby pokud nejste účastníkem nehody. Potom je vše přičteno k horšímu.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.02.2007
        Autor: Holfi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Taky zastávám názor, který už tu byl několikrát zmiňován, že nějaká nízká hranice by měla být povolena.
    Viděl jsem velmi pěkný pořad, kde testovali reflexi po pití piva při řízení auta.
    A bylo tam pěkně ukázáno, že po prvním pivu se reflexi dokonce o malý chloupek zlepšily a jízda byla nejlepší. Po 2. a každém dalším se začaly velmy rychle a drasticky horšit.
    Ta hranice není u každého stejná, ale při jedné zastávce si dát jedno malé nebo jedno velké pivo (podle toho jak u koho) je naprosto v pohodě.
    Ovšem druhé pivo při jedné zastávce (nebo bez delšího časového odstupu, tím myslím 2h a více) už reflexi u téměř každého zhoršuje (i když si to mnoho lidí po 2. pivu ještě neuvědomuje).

    Já pak v praxi se držím téměř vždy maximálně jedno piva při jedné zastávce a tak maximálně 3 piva během celodenního výletu (tzn. během 10-12h) a většinou spíš jen to jedno až dvě za celý den.
    Ale navíc k tomu jezdím téměř výhradně terénem. Pokud je pak někdy úsek po silnici, kde jezdí auta, tak se pivu snažím vyhnout úplně.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.02.2007
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      Nevím, cos viděl, ale u nás dospěli kompetentní odborníci k názoru, že jakákoliv porce alkoholu může ovlivnit schopnost řídit. Takže se to nesmí. Jo, tolerantní sem k lecčemu, ale zrovna u tohohle mi to nějak nejde. Domáháte se tu pořád, abyste byli respektováni jako rovnoprávní účastníci silničního provozu, postavení na roveň motoristům, a přitom nejste schopni dodržet ani tak jednoduchý pravidlo, jako je před jízdou nepožít alkohol. Ono ani k cyklistice jako ke sportu mi to nějak nesedí, lejt to do sebe, když se považuju za sportovce? To je nějaký divný, ne?

      [ Zpět ]
      Datum: 09.02.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Oldřich Jirků ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        Tady ale nikdo neobhajuje žádné opíjení... Jedno, dvě piva za celý den na kole není žádné nalejvání...Na výletě, když si v restauraci k obědu dám něco mastnějšího, tak to prostě musím zapít pivem. Nic jiného můj žaludek totiž nesnese... Buď mne bude po zbytek cesty bolet a předvádět různé kreace nebo v tom horším případě v nejbližším roští vrhnu... Mám to už bohužel několikrát vyzkoušeno s různými limonádami... Prostě míchání omastku se samotnou bublavou (i neperlivou) vodou už riskovat nemíním... Ono také alkohol jako takový pomáhá trávení tuků nebo tak nějak. Doma v klidu si také po knedlo-vepřo-zelu asi těžko dáš Kofolu... Pokud tedy nejsi abstinent ;-)
        Nealkoholické pivo je v mém případě pro tyto účely také nepoužitelné...

        [ Zpět ]
        Datum: 09.02.2007
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kolo a pivo

               

          Přesně tak, pivo si taky během vyjíždky dávám v 80% jen k jídlo(a ty dvě piva se sejdou snadno, protože na celodenních výletech jdeme občas na jídlo i 2x :-)
          A z těch zbylých 20% je téměř ve všech případech pivo až po vyjížďce na zahrádce v hospůdce naproti baráku.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.02.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        Tak já se tu jednak žádného rovnoceného postavení s motoristy nedomáhám a jak jsem uvedel, tak po silnici jezdím jen velmi zřídka a v těchto případech se alkoholu vyhýbám úplně.
        Pak přirovnání mojich 2 piv během 12-hodinové výletu jako lití do sebe mi připadá trošku mimo.
        A kde vidíš, že se považuju z nějakého extra sportovce? Nenajedu ročně nějak extra málo, vždy kolem 5000km (což téměř čistě v terénu tak málo není), ale stejně se považuju za pohodového turistu.
        A moje omezené pití piva během výletů v terénu je podle mého názoru zcela srovnatelné s pitím u pěších.
        Navíc žádné jednoduché pravidlo neporušuji, protože se zákaz požití alkoholických nápojů na mě mimo pozemní komunikace nevstahuje (tady připouštím, že to není úplně 100%, protože sem tam ojediněle to pozemní komunikace je, ale vždy bez provozu aut - tím myslím, že tam auta běžně nesmí, že je tam např. závora).

        [ Zpět ]
        Datum: 09.02.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kolo a pivo

           

      Jsem proti alkoholu při řízení.
      Po a přiměřeně i při jízdě na kole si ale pivo dám, nicméně snažím se pak nejet po silnici, ale jinudy.
      To se mi to ale kecá, když mám ze "Zahrádek" domů 707m po polňačce...
      Zdravím Mloku!

      [ Zpět ]
      Datum: 09.02.2007
      Autor: stan-pilot
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kolo a pivo

             

        U řízení auta jsem také proti jakémukoliv množství a nikdy jsem po alkoholu ještě neřídil (ani po jednom pivě v čase kratším než 3h po něm).
        Ten pořad se uváděl jen pro dokreslení, jaký moc vliv má pro jízdu na kole po tom jednom pivu.
        A taky zdravim!

        [ Zpět ]
        Datum: 09.02.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Staří sedláci říkali, že jalůvka ví, kdy má přestat (pít). Jestliže mu naměřili 1,38, nezapíjel žízeň.

    Já jsem byl dříve úplný abstinent. Když jedu za tepla nebo horka a jsem pořádně vycucnutý, dám si jednu vychlazenou desítku a ta mě postaví na nohy. Asi 10 minut cítím, že jsem něco vypil (když jsem v horku totálně vyřízený, jako bych ani alkohol nepil, necítím nic, než posílení). Chvilku ještě posedím a jedu dál a necítím žádný negativní vliv ani na reakční dobu.

    Co se týká kola, toleroval bych jedno až dvě piva (jestli už má opravdu někdo tak velkou žízeň, že na ni spotřebuje celý litr). Za volant bych ale nesedl ani po hltu.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.02.2007
    Autor: Bin-Laďin
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo a pivo

         

    Nechcem sa robiť múdry, ale ak jazdíte nepite alkohol. To môj názor a sám to aj dodržiavam. Čo sa týka zákona o pozemných komunikáciách u nás je to 315cka vodičom sa rozumie aj ten kto vedie nemotorové vozidlo teda aj bajk. Vodičovi je zakázané okrem iného viesť vozidlo pokiaľ pred jazdou požil alkohol a počas jazdy mu je požitie zakázané. vzhľadom k tomu, že 315cka platí na diaľniciach, cestách pre motorové vozidlá, cestách prvej a druhej triedy a prístupovývh komunikáciách je zrejmé, že tu piť nesmieme. Trochu odlišné je situácia na súkromných pozemnkoch na lúkach a a v lesoch tu 315cka neplatí a teda teoreticky je možné viesť vozidlo aj pod vplyvom alkoholu. Ako viem ale od nehodovkárov aj poľné a lesné cesty berú v tomto prípade ako cesty, takže opäť bez alkoholu.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.02.2007
    Autor: diviak
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

199 cyklistů (15 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024