Mám problém s hydr.kotoučovkou. při brzdění mi přední kotoučovka vrní , kmitá.nevíte někdo příčinu? Díky.
Zřejmě se u tebe má dobře. Nechceš-li ten zvuk poslouchat, neopečovávej ji tak jako dosud ... 8-)))
díky,jako ftip dobrý.potřebuju ale radu:-)
Nejdřív bych se mrknul zda není zkřivený kotouč. Pokud ne, zkusil bych vyndat a očistit brzbové destičky. Pokud to nepomůže a pokud nejsi zkušený v seřizování kotoučovek tak holt hajdy do servisu. Oni si s tím poradí.
Co je to za brzdy ? Já jsem měl problém s Hayes Sole,ale to bylo u nového kola.....měnili mi kotouč-nepomohlo to ,ale výměna destiček to vyřešila.Teď už jsou v pohodě.
jsou to avid juice 5 sou tam nový destičky a kotouče sou starý 2 měsíce.zkusim sundat kolo a mrknout na to co ste mi poradili.díky moc.
Záleží co přesně ti kotoučovka dělá. Pokud jen vrní (pouze zvuk) a nijak se to neprojevuje v plynulosti brždění, tak to většinou způsobují větší díry v kotouči a ničemu to nevadí, neřešil bych.
Pokud pocukává v delší intervalech (tzn. v intervalech otočky kola), tak to bývá nejčastěji ohnutý kotouč (jak už tu ostatní uváděli) nebo kotouč je od výroby v jednom míně nepatrně širší (stačí pár setinek mm, což okem není vidět). To se časem někdy samo spraví a někdy ne (pak je třeba vyměnit kotouč). Přeměř přesnější šuplérou kotouč na více místech po celém obvodu a uvidíš.
A pak pokud to jsou přímo vibrace, tak je to problém nejhorší a nejhůře se hledá původ problému.
U Juice 5 i 7 se obecně problém s vibracemi vyskytuje poměrně často.
Obecně na vibrace má vliv velké množství faktorů a to zejména malá tuhost nebo vůle v jakémkoliv prvku brzdné soustavy (tzn. kotouč, třmen, náboje, výplet).
Další faktor jsou nezafrézovné křivé úchyty pro adaptér na vidlici nebo rámu. V každém slušném servisu ti je přesně zarovnají.
Nejhorší je, že většinou problém nezpůsobuje pouze jeden faktor sám o sobě, ale podílí se na problému těch faktorů více a proto je obtížné někdy problém dohledat.
A pak konkrétně u Juice 5(7) byl problém způsoben jejich polygonálním kotoučem. Pokud tedy máš ještě Avid polygon (nově už se dodávají jen s tím kulatým), tak zkontroluj zda destičky zasahují bržděním mimo brzdnou plochu kotouče do ramen kotouče. Pokud ano, tak dej pod třmen podložku, aby do ramen nezasahovaly. Hodně lidem tohle pomohlo.
Pokud destičky do ramen kotouče nezasahují a není žádný problém v celé brzdé soustavě, tak už pak jedině zkusit vyměnit kotouč.
Já musel u přední J7 nakonec kotouč vyměnit, dal jsem kulatý Avid a bylo po problému.
Předchozí příspěvek je ode mě, jen jsem zapoměl v profilu přesdívku.
A zapomněl jsem ještě na jednu věc. Poměrně často se stává u dost kol, především u zadní brzdy), že po nasednutí se nedokonalou tuhostí rámu/adaptéru/náboje/třmenu posune kotouč vůči třmenu.
Pak je nutné pro perfektní chod brzdy štelovat brzdu ve chvíli, kdy sedíš na kole (tzn. vzít si někoho na pomoc) nebo už mít odhad a předem brzdu štelovat schválně křivě (tak aby po nasednutí kotouč byl přesně uprostřed mezi destičkami).
Někdy se to stává když se vymění destičky, nebo kotouče . Destičky si musí na kotouče sednout. To se stane až když se trochu obrzdí. Měl jsem ten samej problém, a po cca 500 km se to srovnalo samo.
jojo děkuju , už sem klidnější.
Také si to myslím. Obzvlášť když si člověk koupí nějaký ten designový výstřelek kotouče... Nechápu, jak některé vůbec mohou fungovat ;-)
Každopádně si to spolu musí nejdříve sednout. Pokud se po nějaké době nedostaví kýžený výsledek, tak potom vyměnit jedno nebo druhé.
Tos me privedl na jednu myslenku- tazatel pise, ze ma desticky novy, zatimco kotouce stary 2 mesice. Jaky tam jsou ty kotouce? Original, nebo jaky druh? Neoriginaly, zvlast cim jsou derovanejsi a hlavne zubatejsi (Alligator a spol.) se muzou malinko sekat, takze pri jizde vlastne vibruji.
Dal me napada jeste jedna zalezitost, a to upevneni trmene brzdy. Pred montazi- pokud sis tam ty brzdy daval sam- by se mely dosedaci plochy nejlepe ofrezovat, zbavit laku a necistot, aby telo brzdy dobre dosedlo. Dalsi vec s tim souvisejici je nastaveni trmene vuci kotouci, neni namontovany trochu nakrivo? Ono se to casem zbrousi a sedne si to, jak pise Petrun (coz musi ostatne vzdycky), ale v pripade vetsiho vykyvu by se to opakovalo vzdycky pri vymene desek, nehlede na docasne snizenou ucinnost a jejich nizsi zivotnost.
A mozna blbost, protoze ses na to asi uz mrkl- ale v prvni rade bych se podival na poradny dotazeni kotoucu k nabam a uchyceni trmenu k vidlici (ramu).
Se vším souhlas, jen u toho utažení kotouče k nábám bych si dal pozor. Chce ho utáhnout tak akorát. Pokud se kotouč přetáhne, tak to naopak může problém způsobit, protože se začně nepatrně (není to moc, takže okem to není vidět) deformovat úchyt na nábě a tím se zkroutí kotouč.
Mě se to stalo u mechanických brzd a imbusem mi dotahly šroub na brzdě a přestalo to.
Dlouho´s tu nebyl ... Myslel jsem, že ses zaběh´...
Já tomu nějak nerozumím - máš 2 měsíce nový kotouče a už tam máš nový destičky nebo jde o ty, co tam jsou ty dva měsíce?!?
Za dva měsíce totiž oddělat destičky na výměnu, to bys musel odjezdit docela slušnou porci kilometrů.
Jinak být tebou, tak bych byla klidná - taky mě ze začátku vyděsilo, když jsem "brousila pilu", ale chce to sundat kolo a očistit destičky. Časem si na tyhle niance zvykneš - prostě dostane se ti do toho sajrat a "brousí" to... :o))) A nevhyneš se tomu - stačí trošku nečistoty nebo déšť a je to :o)))
Hezky řečeno. První měsíc po namontování hyder jsem se vyděsil po každém zaskřípění nebo cinknutí a neustále jsem poslouchal co dělají. Při vibracích které jsou u nové sady normální jsem propadal panice a neustále kontroloval a měřil. Dneska už to nevnímám. Celé si to sedlo, a když to začne hrát, kašlu na to. Je to jen prach, bláto a písek nic víc.
A víš jaký úděs pro mne byl, když jsem z dovolené volala do servisu, že mi to "brousí pilu" a oni mi řekli - sundejte přední kolo... Měla jsem dva měsíce nové kolo, za které jsem dala více jak 40 tis. a teď bych měla sundavat přední kolo, což jsem nikdy předtím nemusela dělat!!! Nebýt zrovna v Jeseníkách, tak jim to jdu hodit na hlavu... Takhle jsem to musela rozjezdit a bylo to :o)))
Tak tohle u mně funguje i v životě. Pokud mně něco nebo někdo na..re, tak to jdu rozjezdit. Je až neuvěřitelné jak moc je to účinné. Kolu vděčím za to že jsem se ještě nezbláznil.
Já zas za to, že jsem se zbláznila :o)))
Je vidět, že jsi problémové kotouče ještě neviděla. Občasné cinkání nebo jen vrnění nebo zasran... kotouč, to je vše normální, jak píšeš.
Ale pokud brzda hodně vibruje, tak to může být až tak, že při ostřejším brždění proběhnou vibrace rámem tak, že budeš mít problém vůbec v tu chvíli vydržet na kole.
Nebo trošku nepovedený kotouč dokáže způsobit takové cukání přední brzdy, že se s tim opravdu nedá brzdit.
Tim neříkám, že to musí být jeho případ, ale pokud ano, tak si to rozhodně nesedne a nezvykne si na to a není to způsobeno nečistotami nebo deštěm.