Ahoj cykloturisti, stalo se vám už, že vám praskl ráfek při cestě? Jak jste to řešili? dá se tomu předejít. Stalo se nám to při cestě po Ukrajině na relativně dobré cestě. Boční část ráfku se začala najednou trhat, přeřezala se duše a následovala obrovská rána.. a bylo!:) Na ukrajinském venkově sehnat nový ráfek byl vcelku problém ..:) Máte taky nějaké zkušenosti s prasklým ráfkem?
Podle toho,co popisuješ jsi dost nezodpovědně vyrazil na cesty s probržděným ráfkem :-o))).Prostě si jen kontroluj stav nového ráfku,jak vypadá vizuálně,dále si kontroluj špalíky-někdy i u nových velmi brzy vyleze nosná kovová část a rychle zlikviduje ráfek.O samozřejmostech jako je kvalitní dvoustěnný-či komorový(jak kdo chce)ráfek s nerezovým výpletem je asi zbytečné psát-ale pokud chceš jistotu,pořiď si ráfek od firmy Remerx v provedení RDS(jejich patent)-při opotřebení začne prolínat červené barvivo,kterým je naplněna dutina po obvodu ráfku a je jasné,že přišel jeho čas :-O))))
Upřesnění-systém RDA-už v tom mám taky hokej :-O))) a o bezpečnosti si najdi vše na www.remerx.cz
Ahoj, jo nezodpovednost to byla, tim kolega skoncil a odcestoval domu..:( Chybami se clovek uci...
Diky za tip.
Mám - v Mikulově v sobotu večer, pondělí-úterý byl svátek.
Ráfek praskl podélně asi 12cm. K opravě posloužila plechovka od semtexu a kapesní nůž. Pruch plechu se po delších stranách ohnul (kvůli zpevnění), pak se vytvořila smyčka. do té se navlíkla prasklá část rávku a oba konce se podvlékly pod pneumatikou. Tlak patky pláště na zdravé straně ráfku držel oba konce plechu dostatečně pevně, aby se prasklý ráfek na druhé straně nevyboulil. V místě, kde byl ráfek prasklý svisle byl ještě zpevněn "dlahou" z několikrát přehnutého plechu a ve tvaru obráceného "U" nasazen na místo. Pro jistotu jsme plášť s duší v tom místě ještě podložili kouskem plátnýnka.
Ujel jsem na tom určitě min. 100 km s naloženýma brašnama a pak ještě i po Praze než jsem pořídil nové kolo a fungovalo to (kromě brždění) až překvapivě dobře. Ani plášť to nepoškodilo. Někde mám i fotky.
Kdybych si ale nevšiml, že se zadní kolo chová nějak divně a nechal to až do roztrhání, tak by to asi nešlo.
Kdyby to slo a fotky bys nasel, prosim, posli mi to. Neni tomu tak davno, co jsme resili podobny problem uprostred narodniho parku na Sicilii, v sobotu odpoledne....... Neveril jsem, ze to lze opravit. Takze kdybys je nasel, docela mne to zajima.
Už jsem fotky našel. Chtěl jsem je dát někam na web, ale to zatím stále neumim.
Použili jsme ještě izolačku, ale ta byla dobrá spíše zvenku, aby ty konce plechu nezachytávaly za brzdy.
Email jsem nenašel, tak mi ho pošli na [email protected]
Ten popis opravy zni tak divoce, ze bych to taky rad videl. Nauc se davat fotky na web... :] prosim pekne.
Tak se mi to podařilo nějak divoce tam dostat oba obrázky:
http://orma.wz.cz/rafek1.jpg
http://orma.wz.cz/rafek2.jpg
Jednou mi někdo ukazoval, jak se zakládá stránka a jak se přpojuje pře ftp v Total cmd a po paměti se mi to povedlo. Ale kdyby mi chtěl někdo poradit, jak tam dostat víc složek s různýma fotkama a s náhledama, a aby to bylo dostatečně jednouduchý, tak budu vděčen.
http://jalbum.net/
Mrkni na tohle, je to free soft pro tvorbu fotoalb, umi to co jsi rekl a ftp klienta a mnohem vic :-) Akorat to je napsane v Jave, to je vsak jen mala vada.
Díky. Myslím že už jsem to jednou zkoušel. Inspirovalo mě to k větší trpěllivosti, netloukl do altF4 už po pátém zaseknutí přenosu a vydržel jsem a domyslel i to, že nemůžu mít háčky v názvech složek. Už mi SKORO všecny složky fungují :-)
orma.wz.cz/cyklofotky
Narychlo na zkoušku pár fotek z loňska..
Teda, chvalím, výborně jsi to zmáknul. U nás byl problém v tom, že jsme se si toho všimli zřejmě pozdě a pak jsme jen mohli pozorovat jak se trhlina šíří až do přeřezání duše. Vše se odehrálo jen v pár sekundách. Na opravu už bylo pozdě. Měj se fajn..
Zlate, ceske packy....
Mě nepomohlo ani to, že jsem měl celkem nový ráfek. Domnívám se, že to bylo tím, že ve sjezdu nejdřív praskla hodně nahuštěná duše od toho jak se ráfek přehřál při brzdění. Pak jsem dopadl zadním kolem na šutr a ráfek prasknul z části jako rovně, svisle, nebo jako to říci, cca 2 cm. Zároveň tam, ale byla tak 1/3 obvodu odloupnutá stěna ráfku.
Bylo to v Alpách (sedlo Ververa kousek od Bormia) a jediný štěstí bylo, že ten den jedna účastnice přejezdu odstupovala. Přivolal jsem ji velmi složitě zpět, sehnal odvoz stopem do údolí a půjčil si celé zadní kolo. Po půlnoci jsem měl kolo opět v pohodě a v 8. ráno jsem byl na startu. Jinak díky za inspiraci s tou plechovkou.
Říkal jsem si, že v civilizovaných Alpách bych snad našel někoho, kdo by mi vypletl nové kolo.