Chcel by som sa spýtať ze ci sa dá v teréne jazdiť s brašnami na zadnom kolese. Piste ci mate s tým nejake skusenosti. Ake brašny a nosice by ste na to odporucali. diki
Záleží na hmotnosti bagáže. Pokud je toho přes 20 kg je nutné použít i přední nosič. Jinak se ti při jízdě do prudkého kopce zvedá přední kolo. Já používám expediční Sport Arsenal, ale jedině ocelové. Dají se svařit i mimo civilizovaný svět. Brašny používám SA řady SNC což bohatě stačí (Michal Jon a Lucie Kovaříková s nimi objeli svět).
Naprosto souhlasím, zadní brašny do cca 20kg + ocelový expediční nosič Sport Arsenal = průchodnost prakticky všude. Brašny používám TWIST od Pigeonu - jsou z cordury a poněkud větší, takže mi stačí pouze 2 boční. Do prostředka nosiče dávám pouze stan. Na řidítkách mám vyztuženou brašnu od Sport Arsenalu (klifix) - vzhledem k výztužím snese naložená (cca 2kg) prakticky všechno. Na představci ještě vypolstrovaná brašnička na foťák (je to pohotové a foťák to zatím bez protestů snáší už 3 roky - ČR, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina - všechno hory)
"Na představci ještě vypolstrovaná brašnička na foťák..." Něco takového už sháním delší dobu. Nemáš na tento výrobek nějaký odkaz? Kde a kdy jsi to koupil? Díky.
Myslim, ze zrovna SportArsenal neco takoveho dela....
Myslíte tuto?
http://www.bike-eshop.cz/brasny-sa-na-riditka...
V žádném krámě jsem jí ještě neviděla. 8-(
No tak to jsem zaspal. Měl jsem spíš napsat vyráběla před 5-ti lety. Tohle vypadá na nový model. Ale je to docela praktický kousek, šetří místo na řídítkách. Jinak adresa na SA je :
http://www.sportarsenal.cz/zaloha/index.html
No SA (www.sportarsenal.cz) dělal 2 typy, jednak to je Art. 500 Brašna na řídítka s kapsou pro mobil určená přímo na foťáky a mobily - s tou nemám zkušenosti, měl jsem ji sice v ruce, taže vím, že je shora sice velmi odolná, ale prakticky úplně chybí polstrování dole - tam kde je to nejdůležitější - když ji přiděláš na představec, největší údery inkasuje zdola od představce (leda by do ní někdo shora mlátil šutrem :-). Tu co používám já jsem v katalogu SA už nenašel (ale vyráběla se hodně dlouho, takž by se možná ještě někde sehnala) - je trojúhelníková se zipem, na představec se přidělávala pomocí suchých zipů - do ní jsem ještě po celé ploše dal cca 3cm silný molitan s cca 0,5 cm vybráním pro foťák. Ten je tam jak v bavlnce (CANON S60) - zatím tam snesl úplně všechno včetně pádů na kole na sjezdovce.
Mám výbornou zkušenost s přední brašničkou typ „Art. 510 Brašna na řídítka s nosičem“ Od Sport Arsenalu http://www.sportarsenal.cz/zaloha/pages/brasny... Delail najdeš na http://www.sportarsenal.cz/zaloha/hires/510.jpg Uvnitř jsou příhrady z měkého materiálu - polstrování. Dno polstrované není, ale nechá se to vypolstrovat třeba molitanem. Zdá se mi to ale zbytečné. 3.500km po kambodžských cestách tuhle brašnu dokonale prověřilo a můj foťák tu Kambodžu přežil bez nejmenší úhony. Vejde se tam mnohem víc než jenom foťák. Brašna má i spoustu bočních, předních a horních kapes- velmi praktické. Vynikající je veliké nepromokavé pouzdro na mapu. Moc se hodí i popruh přes rameno když se jdeš bez kola projít. Jediný háček - je promokavá. Ale s tím jsem počítal. Mohl jsem koupit i „Art. 310 Vodotěsná brašna na řídítka“ - http://www.sportarsenal.cz/zaloha/hires/315.jpg z řady „Expediční“ stejně jako jsem koupil velké brašny Art. 312 Vodotěsná - Expediční http://www.sportarsenal.cz/zaloha/hires/312.jpg ale ta by neměla to množství nepostradatelných kapsiček. POZOR: Nejdůležitější vůbec je na všech brašnách na řídítka - cituji prospekt „k brašně je dodáván plastový nosič klick-fix pro snadné a spolehlivé uchycení“ Nechá se za 1 vteřinu sejmout a opět zaklapnout. Nejdůležitější částí dobrého držáku řídítkové brašničky je LANKO. Bez lankového nosiče je asi každá řídítková brašnička téměř nepoužitelná.
Řada SNC od Sport Arsenalu asi nebude špatná. Já ale po důkladném rozmýšlení koupil brašny Sport Arsenal Expediční - http://www.sportarsenal.cz/zaloha/pages/brasny... - myslím, že se skoro vyrovnají brašnám Ortlieb, které patří k nejlepším na světě. Zatím jsem s nimi najel 4.100 km, z toho 3.500 po kambodžských cestách a jsem přímo nadšen. Nemají chybu.
Jezdil jsem s brašnama na neodpruženým MTB a bylo to úplně v pohodě. Měl jsem ale zadní i přední brašny (přestože bych to asi uvezl i jen vzadu) - lepší rozložení hmotnosti. Akorát když jsem jezdil hodně drsně, tak se to moc nelíbilo výpletu, lepší je odpružený kolo, kde nosič je umístěn na odpružené části rámu. Ale i tak je asi lepší rozložit hmotnost rovnoměrně.
S naloženým zadkem se mi vždycky jezdí líp než bez brašen :o)))
Používám klasický nosič arsenal a k tomu brašny a rozhodně je nešetřím.
Radko....on mysli MTB na vice dni. Ne to nase stehovani:-)
Ale mysli tak 2-3 dny. Tak jsem ho odkazal na Petruna do vedlejsiho vlakna.....zdarak, pidi stan, karimatka. To se mu vejde do tricitky batohu na zada.
ako ked sa to da a po vyskusani bude ok tak aj viac dni. A myslis ze do batohu to zbalim?
Plna tricitka batoh se na kole neprijemne proveze, musi perfektne sedet, jinak si za cely den muzes odrit zada atd... je to otrava. Jak muzu, tak se pouzivani batohu pri jizde radeji vyhnu (s vyjimkou lehkehu uzkeho 10l cyklobatuzku, ten je fajn na doklady a jine dulezite veci, clovek je ma stale u sebe i kdyz na chvili opusti kolo (a to i neplanovane, treba teoreticky pri padu).
Ja jezdim s taskama v terenu pomerne bezne - kdyz jedu nekam na vypravu, neomezuju vyber trasy temer nijak, kdyz se mi to hodi pres les, tak to tudy vezmu... Da se to, ale je potreba pocitat s tim, ze musis jet pomaleji a opatrneji, jinak brzy zrusis kolo - ac se to nezda, vlastni hmotnost i nezkuseny jezdec dost kompenzuje svym pohybem, ale tasky na nosici natvrdo na kazdem kamenu a schodu posilaji razy do vypletu. Pri delsich cestach se delaji osmy a praskaji spice. Mit nosic na odpruzenem kole by jiste bylo lepsi, ale to jsem nezkousel. Pouzivam aspon co nejrobustnejsi plaste, rafky, muzu-li si vybrat (kdyz nechavam treba kolo preplitat), beru co nejtlustsi draty... od te doby, co takhle jezdim na horaku a ne na treku je to o dost lepsi. Ale kdysi jsme absolvovali tritydenni trek na tezko na Favoritech, a taky to slo, jen jsme proste jeli hoooodne opatrne. Cim mas pevnejsi kolo, tim min se o nej budes bat a tim vic si uzijes vylet.
Nosic se mi osvedcil trubkovy Sport Arsenal, ale myslim, ze na typu az tak nezalezi - dulezite ale je, aby svym tvarem dostatecne z boku podeprel tasky - neni nic hnusnejsiho, nez kdyz se taska vykyvem dostane do vypletu a zachyti ji draty - bud znicis tasku, nebo vyplet, pripadne oboje, k tomu jeste muzes skarede upadnout. Takze urcite vybirej tasky a nosic, ktere se k sobe hodi a tuhle moznost vylouci.
Doporuceni rozlozit hmotnost i na predni nosic je sporne - je to dobre pri normalni cykloturistice, mj. kolo mnohem lip jde do kopcu ... ale taky se mirne zhorsi ovladatelnost predniho kola, coz v tezsim terenu muze byt o usta.
I kdyz by to clovek treba necekal, nalozene kolo hur brzdi (i kdyz mas vlastne jen deset dvacet kilo navic, subjektivne ten rozdil muze byt znacny) a muze chvili trvat, nez si zvyknes, ze je potreba zacit brzdit trochu driv atp. Ale to asi zalezi taky podle typu brzd, u nekterych to mozna nebude vubec problem.
... a tak dale. :] Urcite se toho neboj, i v terenu se da s nalozenym kolem jezdit. Ale fakt spis odnekud nekam jet, v ramci turistiky, jestli se chces vyblbnout, tak to asi jedine nalehko. Tech par kilo mrtve vahy ma na kolo fakt vyrazny vliv, mnohem vetsi nez kdyz si stejnou vahu das na zada.
Jaaa bych to delal jako zdejsi Mirek. Od ubytovani k ubytovani:-) A na zadech malej batuzek, v jedne kapse svacu a v druhe Visa:-)))
Ja jsem nikdy terenem natezko nejel a ani me to nelaka. Prijde mi, ze si to pak tolik neuziju. Kdezto, kdyz jedu nalozenej po nejake stezce....to se to pak kouka na panoramata:-)
Jinak s tim brzdenim....kdyz si rozlozis vahu, bude se ti brzdit lepe nez kdyz budes mit vse vzaru...je to jen fyzika.
Jak jsem psal. Kdybych si chtel uzit teren, vyblbnout se a jet "expedicne", tak bud Mireckuv styl, nebo se zbalit do minima (pidi spacak, pripadne zdarak...). S tricitkou jezdim na kole bezne a nevadi to...jde jen o zvyk.
když dáš na předek kousek od osy otáčení 6 kilo, tak to na ovladatelnosti po chvíli zvykání ani nepoznáš, kdežto na posunu těžiště celkem dost. Citelně se odlehčí zadek. Ani v terénu se s předním kolem nemusí škubat a s naloženým kolem ještě míň. A při skákání a přenášení kola přes překážky je rozložená váha rozhodně příjemnější. Batoh je co do jízdních vlastností asi úplně nejlepší (až na to, že máš pak zbytečně vysoko těžiště, což se v některých situacích taky projeví dost nepříjemě), ale celej den s batohem na kole a ještě v terénu teda aspoň pro mě není příliš lákavá představa.
Pro nedosttek času jsem nečetl předchozí, takže jen moje zkušenosti (většina polských silnic = naše polní cesty polité asfaltem, takže v podstatě terén).
Nosič bytelnější, který nekmitá do stran. Dá se vyzkoušet vzorek na kole v prodejně rukou. Dát si pozor na to, aby vzpěra byla kolmá (je-li jediná), jinak při častých nebo větších nárazech (otřesech) hrozí její ohnutí.
Al-trubkovy nosic(nie dratovy-nema dostatocnu nosnost a tuhost k hmotnosti) s min nosnostou 20kg, dostatocne bocne vystuhy aby nevosla taska do kolesa. V brasnach zas taky rozdiel nie je, ktora sa zmesti a da sa dobre uchytit.