Počasíčko pro cyklistiku jako stvořené, co? Jestlipak to někoho z vás neodradilo?
asi bu popojet aspon do kanclu než to rozsolej. jasně že na kole:-P
To jsi tedy čacký muž.
jak čacký??? zaprvý nevim co toje a zadruhý mě to uráží
:-)
Význam si vygoogluješ.
Takhle komentuje jezdce na kole na mrazu na sněhu na ledě moje žena, pokaždé když je spatří. Asi by chtěla, abych byl také čacký. No, nejsem.
no nevim. většina lidí si myslí spíš něco o nedostatku zdravýho rozumu:-)
Může existovat někdo ještě čačtější než nejčačtější?:-))
myslíš něco jako nejvíce nejčačtejší?:-)))
omyl, mělo by to být nejčactější :o)))
Možná nejčačtější z nejčačtějších, ale to se tak blbě píše, že to asi nebude vono.:-)
cami reagovala na to, jak se dneska mluví "česky" v televizi, jak už se to tady rozebíralo. dvojitý druhý stupen typu: více aromatičtější. z toho nás bere čert a už si z toho děláme srandu. můžeme proti tomu protestovat, můžeme s tím nesouhlasit ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat:) další, u čeho se můžeme uškubat, je, když někdo přečte např. "2,6m" jako "dvě celé šest metru". to bych vyletěl z kůže
Zaznamenávejme si ty lingvistický kraviny z televize, rozhlasu a tisku a dejme tomu za měsíc si to můžeme porovnat. Lepší bude na chatu, abysme tady neopruzovali.:-)
A co založit téma lingvistické lahůdky z našich médií a tam postupně přispívat ať se zasmějem všichni :o))
Tak za tohle se teda přimlouvám :o)))
No mně dokáže dorazit slovo "potažmo"... Co to je za nesmysl? Nebo pokud někdo (a že jich je většina) nedokáže použít správně slovo "řádově" a spojuje si ho se synonymem slova "asi". To mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě.
Jinak, co je špatně na tom 2,6 = dvě celé šest metru? Je to správně ne?
Dvě celé, šest desetin metru bych řekl , že je správně :o))
Pravda, na to jsem zapomněl. Je jasné, že např. 2,06m bych taky nečetl dvě celé nula šest, ale dvě celé šest setin metru. Ale mám pocit (možná špatný), že pokud se jedná o desetiny, nemusí se to explicitně uvádět, protože je jasné, že jde o desetiny. Je pravda, že se s tím člověk setkává každý den ;)
Obě varianty by ale byly jazykově správné. V Tebou zatracovaném případě "dvě celé nula šest metru" prostě jen čteš číslovku zvlášť a jednotku zvlášť bez vzájemné gramatické vazby. V druhém případě čteš obojí jako jeden údaj.
Ten výraz "dvě celé" je totiž zkrácená podoba slovního spojení "dvě celé JEDNOTKY". Proto ten ženský rod. Číst následující desetinný rozvoj je pak možné jako dvojčíslí či trojčíslí nebo po jednotlivých cifrách. Čtení po jednotlivých cifrách se logicky dává přednost, pokud desetinný rozvoj začíná nulou. Od čtyř desetinných míst výše pak už jen po jednotlivých cifrách. Jak jinak bys přečetl třeba číslo "pí" 3,1415926535897932384626433...?
Výraz "potažmo" je z lingvistického hlediska v pořádku. Jedná se o výraz ve významu "vlastně" nebo "respektive". Označuje vztah nebo zřetel k něčemu.
Osud tohoto výrazu je v dějinách českého jazyka velmi zajímavý. Velmi pravděpodobně vznikl doslovným překladem (kalkem) z německého "beziehungsweise", známého také pod zkratkou "bzw." Je doložena i podoba "potahmo" - například u J.K.Tyla.
Výraz "potažmo" byl po nějakou dobu (50. až 80. léta) považován za zastaralý, archaický a vlastně mrtvý. V posledních desetiletích ale prožívá návrat do českého jazyka. Toto je ale běžná záležitost. Mnoho slov se po určité pauze do jazyka vrací, ať už se stejným nebo lehce pozměněným významem.
Nadužívání výrazu "řádově" je skutečně chybou. Ale i to je přirozený vývoj jazyka. Mnoho dnes naprosto běžných slov se používá v posunutém nebo jinak změněném významu, tedy původně na základě původně nepřesného nebo chybného použití. Jedním z dalších případů posunutého významu je přejaté slovo "pünktlich" z němčiny jako "pinktlich" (někdy též "pintlich" nebo pinklich"), které se v češtině užívá ve významu "přesný" či "puntičkářský", ale v němčině má význam "dochvilný".
Na způsobu čtení desetinných čísel není chybného nic. Je to naprosto korektní zjednodušená a zkrácená forma. Zjednodušená tím, že se nerespektuje rod jednotky (zde metru) a užívá se prostě množné číslo ženského rodu (DVĚ). Zkrácená tím, že se již neuvádějí ty "desetiny", "setiny" či "tisíciny".
Toto téma ale patří do diskuse "Jazykové perly" http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=4074, kde se takových a podobných případů řeší podstatně víc.
Díky Medvěde za objasnění situace ;). U těch čísel, jsem si myslel, že jsou korektní obě varianty.
U slova potažmo jsem si naopak vsugeroval, že lze o nějaký novodobý výraz vymyšlený našimi "slavnými" politiky. Mám k tomu slovu docela averzi, ale možná si na něj časem zvyknu :)
Naši "slavní" politici se chtějí za každou cenu zviditelňovat, proto se snaží používat hodně cizích slov tam, kde existuje adekvátní český výraz, a nutí ostatní, aby je poapouškovali. Kdo před "revolucí" znal například slovo "konsensus"? Do té doby se běžně říkalo "shoda" (vyslovované v Čechách jako /schoda/, na Moravě jako /zhoda/) a nikomu nepřipadalo nutné vymýšlet nějakou latinskou náhražku, aby ukázal, jak je "vzdělanej". Něco podobného se týká archaických slov, která se tímto způsobem vracejí do běžného použití. Například spojka "nicméně" nebo třeba i to "potažmo".
Po "revoluci" jsem poprvé v životě začal až moc slýchavat slovo "pragmatik" a "pragmatický ústav". Je ale možné, že je to jen moje chyba, že jsem si toho dříve nevšiml...
To samé mne docela dokáže nadzvednout "jeho zranění nebyla slučitelná se životem"...
Ano, toto slovo je pro polistopadovou dobu naprosto příznačné. Původně řecké slovo "pragmatický" znamená "věcný, nezaujatý, chladně a obchodnicky kalkulující". Neznamená tedy nic jiného než absenci předsudků, ale také jakýchkoli citů a ohledů. To slovo je vlastně opakem takových slov jako "lidský", "ohleduplný" nebo "empatický".
Co se týče toho ústavu, máš asi na mysli předrevoluční "Prognostický ústav Československé akademie věd", ze kterého vzešli téměř všichni pozdější tuneláři a rádoby pravicoví liberální politici (Klaus, Zeman, Češka, Dyba, Dlouhý a další), kteří mají na svědomí pozdější rozkradení českého průmyslu. Postupovali přitom opravdu navýsost pragmaticky, tj. krajně bezohledně.
Jednalo se o osoby připravované už před "revolucí" komunistickým režimem pro účely převzetí kontroly nad českým hospodářstvím v době po "sametové revoluci". Jejich hlavní metodou bylo postupné odstavování někdejších disidentů od politické a hospodářské moci tak, aby hlavně hospodářská moc zůstala v rukou bývalých komunistů přetřených namodro.
Co se týče těch "(mnohočetných) zranění neslučitelných se životem", jedná se o obyčejné hloupé klišé sloužící jen k tomu, aby nemuseli záchranáři pokaždé specifikovat, co bylo bezprostřední příčinou smrti té které oběti na místě nehody.
Hehe, je vidět, že jsem Ti parádně nahrál na smeč ;-)
No, a s tím prognostickým ústavem jsem to teda pěkně zmotal... To je tak, když se tu používají samá cizácká slova :-)))
Jarda: Protože AV je zneuznaný učitel národů co čeká na pochodeň pod hranici ;-)
No jinak myslím, že už se za posledních pár let zviditelnili až až, radši už to nebudu komentovat, nebo se zase rozčílím. Kvůli nim už se ani pořádně nemůžu koukat na zprávy, protože to je opravdu adrenalinový zážitek... A stejně se tam člověk nic nového nedozví. Samé aféry, kdo koho podvedl, kdo koho žaluje apod. Kam až jsme to došli?
Mezi námi, mně se taky spousta lidí diví, když jedu v -4 stupních na kole do práce.
omylem jsem ten předchozí příspěvek předčasně odeslal. Pokračování: osobně se jich vždy ptám, proč se tak strašně diví? Po pravdě jim říkám, že na kole mi je v tom počasí vedro, do práce přijedu pěkně spocený, prostě se podle počasí obleču. Naopak argumentuji, že když náhodou jedu autem, je mi pár minut pěkná zima, usedat na studené sedadlo a pak jít v zimě na metro, brrrr, to je tak o zápal plic.
Navíc vždy přirovnávám k běžkařům. Proč se nikdo nepozastavuje nad tím, že běžkaři jezdí na lyžích třeba celý den v -10 stupních a já, když jedu 26 kilometrů hodinu do práce, měl bych být podle všeho blázen?
Uznávám, kdyby si klepali na čelo, že jezdím na náledí na kole, ale takhle, na suché vozovce? Nechápu. Doufám, že většina z vás má na to stejný názor.
Jj, tak ty běžkaře dávám jako příklad často .-) ale sám v mínusovejch teplotách nejezdím :-((
"...podle sebe soudím tebe..."
A lidé, lidé jsou plní různých předsudků a jeden z nich je, že kolo pro ně dnes už není dopravní prostředek, ale sportovní náčiní a považují to navíc za "letní" sport.
A taky jsou plní odsudků. A ten "Kdo dělá něco jinak než já, je debil" je jeden z nejrozšířenějších :o(((
Já kromě běžkařů uvádím i sjezdaře, tam je ještě to čekání a jízda na vleku kdy asi člověk může dost vychladnout, ale je to jako když mluvím do dubu.
A ještě si za to platí nehorázné peníze ;-) V tomhle ohledu je kolo opravdu pohoda...
Pohoda? To co jsem vrazil do kola jsem do lyží, včetně permanentek, asi nenacpal za celej život:o)))))))))))
:-)))
Spíš jsem to myslel tak, že kdybychom měli platit takové prachy ještě za to, že se někde projedeme na kole, tak se opravdu nedoplatíme. V poměru délky sjezdovky + peněz za to (pak si spočítej kolikrát se za celý den na těch našich trapných krátkých sjezdovkách s frontami na vlek stihneš svézt...) a toho, kolik najezdíš na kole zadarmo... Teď do toho samozřejmě nepočítám provozní náklady. Pořizovací jsou asi přeci jenom trochu jinde :-)))
Vcera vecer z prace jsem jel, snehu uz bylo dost, ale dneska rano jsem MHD.
Z okynka tramvaje jsem videla jen par messiků, ale vůbec jsem jim nezávdilě - podkluzovalo jim to pěkně...
Jestli to vydrží do soboty, tak zatím zvažuji, jestli dám běžky, nebo protáhnu kolo.
Včera jsem jel k večeru autem a potkal jsem asi 3 zoufalce na kolech. Na cestě asi 10 cm rozsolené břečky.Nerozhrnuto. Když jsem viděl jak se potácí a motají po cestě,auta je objíždí širokým obloukem, tak jsem byl docela naštvaný. Tohle není hrdinství, nebo láska ke kolu. Tohle je hazard! .Sněžilo od rána takže není výmluva, že by je to zaskočilo během dne. Někteří se chválí, že jezdí za každého počasí. Tak za takových podmínek je to podle mě pitomost.
V Prase snezilo az odpoledne. Ale jinak mas pravdu, v te brecce co byla na silnicich je to hazard. Ja jel vcera i dnes po chodnicich a stezkach. Dokonce to na nich podle mne klouzalo mene nez v tom polorozpustenem cernem svinstvu na silnici.
Právě jsem se vrátil z Hradu, máme tady odhadem 13,5 mm sněhu, silnice mokrý, bez břečky. V prodejně Favoritu jsem váhal, koupit-li plášť Ritchey Z max za akčních 299,- nebo přední pětidiodovku za stejnou cenu. Vzal jsemto druhý, stávající předek ještě vydrží. Budu tam kupovat, jsou to lidumilové.:-)
No když vidím jak se potácí a motají po cestě auta tak to fakt hazard je.
Tak to jsou kydy, lepší je jet na kole a neničit životní prostředí auty. Pak by nebyli takovéhle výkyvy počasí. Autem jezdím jen když musím (dovolená s rodinou apod.) a ne zbytečně sám pár km do práce, protože na kole neumím.
Ještě větší pitomost je že potkávám v týhle slotě stejný množství motorizovaných mongoloidů jako když svítí slunce. Navíc 2/3 aut s 1 řidičem. Kdyby tak Taliban zavřel kohoutky úplně. Posrali by jste se z toho až by jste museli jezdit autobusy nebo vlakem.
No, nechci ti brát iluze, ale když byl ten první záchvěv, že Družbě zavřeli kohout, tak jsem si tak přemýšlela, jak by to asi vypadalo, kdyby nebyla ropa a nejezdily by ty auta a všude by byla fůra cyklistů a rikš a možná koňských potahů a podobně a pak jsem došla k tomu, že by se vlastně nic nezměnilo - již dnes jsou totiž elektromobily a auta na plyn...
Ona ropa nebyla pořádně ani za války a přesto se jezdilo. Ne tolik, ale jezdilo. Na provoz elektromobilů by se ale musel postavit nějaký Temelín, před lety jsem měl v ruce výpočet energie v spotřebovaném benzínu a naftě proti spotřebované elektřině. Už si to bohužel nepamatuji, ale myslím, že to bylo docela srovnatelné. Nehledě tedy na to, že kdyby se omezily dodávky ropy/plynu tak průser nebudou ta auta, ale chemický průmysl, protože bez auta se horko těžko obejdeme, ale bez "plastů" nikoliv.
Temelín je out. Opravdová krize by alespoň přinutila velmoce investovat do vývoje použitelného termojaderného reaktoru, a do vodíkového pohonu.
Plasty to je organická chemie, a nemusí se nutně vyrábět z fosilních zdrojů (pravěkých) - ropa, zemní plyn, uhlí. Lze je vyrobit i z recentních (současných) dřevo, pryskyřice, různé rostliné a živočišné zemědělské produkty. Pet láhve už umíme vyrobit z brambor!
Já jsem stará struktura, tak si jen pamatuju, že nás učili, že třeba v ropě jsou složité organické molekuly, které se obtížně syntetizují a že je tedy kravina ropu pálit v autech. Ale pravda, že za posledních pár let chemie udělala velký krok cesty dopředu, takže je to možná jinak.
Také je to samozřejmě otázka ceny, z té ropy/plynu to zatím asi vychází levněji.
Když už o tom pindáme, tak jsem kouknul do statistické ročenky. V 1. pololetí 2006 se u nás prodalo 984 tis. tun benzínu a 1884 tis. tun nafty což mě přijde docela ohromující číslo.
http://www.czso.cz/csu/nsp.nsf/csuskupina...
A tenhle sajrajt dejcháme. Už se vůbec nedivim že umírá tolik lidí na rakovinu.
No, ono další z příčin bude i to čím nás dneska krmí celý slavný potravinářský průmysl... "To co se dnes vydává za "potraviny" už s jídlem nemá moc společného ;-) Samá umělotina, náhražka, "přírodně identické" a podobné zdravé příměsi...;-) A jako zákazníci s tím moc udělat asi nemůžeme...
Ble, radši ani nevědět ;-(
Ale můžeš Jardo. Stačí to nejíst. I obchody s jídlem fungují na jednoduchém principu poptávka-nabídka a co nejmenší náklady s co největším ziskem. Z toho vyplývá, že když to lidi nebudou kupovat, nebudou to prodávat ani vyrábět. Jasně, můj životní styl, kdy nejím naprosto žádný Ečka apod. a tedy v běžných obchodech téměř nenakupuju, vyžaduje obětovat nákupu potravin více času a většinou i více peněz, což většina lidí neudělá, ale lze to alespoň minimalizovat. Téměř vždy máš alernativu. Tak si vybrat tu s méně Ečky. Když to udělají všichni ty z Ečkama prostě přestanou vyrábět. Moje přítelkyně mi taky tvrdila, že se tomu nejde vyhnout. NAučil jsem jí číst ty malinký písmenka se složením na zadní straně, který musí na každém výrobku být. Aby to bylo měsíce v regále bez toho, že by to začlo hnít, tam sice nějaký konzervant být musí, ale stačí jeden. NAjednou zjistila, že jsou téměř identické výrobky za skoro stejnou cenu, ale v jednom je deset nebo patnáct Eček a v tom vedle jen jedno. Vzhledem k tomu, že je těžký alergik, tak se přesvědčila snadno. Tahle jednoduchá politika výběru jí totiž během několika týdnů umožnila snížit množství aplikovaných léků.
Takže za to co jíme si můžem sami. Je to opravdu jen zákon nabídky a poptávky a všichni chtějí vydělat. Před pár lety bylo hodně složitý najít nějaký krám se "zdravou výživou" (nemám ten název rád, ale ustálil se) a dneska je alespoň jeden v každém městě v republice a praze nespočet. Obchodníci se tomu, co budou lidi vyžadovat přizpůsobí. Nic jinýho jim totiž nezbyde.
A vóóótom to je,
prostě že lidé si mohou vybrat jak jídlo tak dopravu nebo celkový přístup k životnímu prostředí, ale bohužel v poslední době výtězí lenost (auto, nerecykování apod.) než kolo nebo MHD.
Kolu zdar.
MHD je oproti kolu furt ještě sto let za vopicema, jak finančně tak časově. Kdo si počká ten se dočká, a mačkat se jak sardinka to je fajn :)
Pro mne tohle ale zní jen jako pohádka...
Tolik času zase nemám, abych ještě po práci po večerech lítal po celé Praze a sháněl něco k snědku. A ani se mi nechce trávit svůj volný čas nákupy... A docela se mi i příčí za to platit více... Proč si mám vůbec připlácet za něco, co nepoškozuje (nebo poškozuje o něco méně) moje zdraví ? Není v tomto systému něco špatně...?
E-čka si na výrobcích občas hlídám, ale nakupovat ve "zdravé výživě" mne nikdo nedonutí. Ono je to sice zdravé, ale mně to nechutná ;-) Vím, že jsi tu už kdysi psal, že se na to dá zvyknout, ale já tomu moc nevěřím, na to jsem dost zmlsaný...;-) A také dietní věci, kterých tam mají většinu, mi nic neříkají. Já tu dietu zas tak tolik nepotřebuji, spíš naopak ;-)
Občas podlehnu a něco zdravého koupím, ale dělá mi dost potíže všechno v obchodech číst, takže nakonec nakoupím rychle a nezdravě. Přesně jak psal kousek níž Jarda co je zdravé není moc dobré.
CO je zdravé není dobré - - - Tak to je omyl.
Já jsem u nás v rodině vyjímka. Všichni ostatní jsou tlustý masožrouti. Přesto když jsem na oslavě svých narozenin uvařil a každýmu dal i několik druhů sladkostí atak, tak se oblizovali všichni. Totéž v práci, když jsem kolegům párkožroutům dělal jednohubky z celozrnýho pečiva a matlal je různejma pomazánkama z luštěnin apod. CHutnalo to všem a zmizlo to skoro ihned. Když si přinesu vlastnoručně pečenej chleba, tak mi ho užíraj. Musíš umět vařit a pak je to dobrý. Neuíš je to hnusný. Nic jinýho v tom není :o))
Dobrá, netvrdím, že všechno není dobré, celozrné pečivo také jíme, ale práce s takovým vařením je mnohem víc. Jo když to někdo udělá, věřím, že stůl je prázdný hned. V týdnu toho moc nenavařím, skoro samá zelenina, těstoviny atd. Nemyslím, že je to o neumění uvařit dobře, ale v dnešní době o čase. To dám raději do pekáče nezdravé maso a stihnu ještě něco mimo, ale lidi co si zdravě vaří docela obdivuji :-)
Zabere víc času?!? Já mám brokolici nebo kapustičky nebo špenát uvařený za 10 minut ani ne, zatímco hovězí jsem pekla včera 3 hodiny než jsem ho mohla předhodit rodině k sežvějkání :o)))
Navís kus kus nebo jáhly - to stačí v podstatě jen namočit do vody, to se ani vařit nemusí.
...a tech penez navic co by kazdej by mel
Tady v hlavnim meste- tj. Lucemburku "spocitali", ze v drtive vetsine aut ve meste sedi jenom jedna osoba, tj. ridic sam a jede na vzdalenost do 3 km. Kolik to bylo % uz bych kecal, davali ten dokument uz pred par mesici. Kazdopadne i kdyz nejsem "hura ekolog", je to sila, kdyby ti lidi sli pesky, krome pozitivniho dopadu na zivotni prostredi by si usetrili i cas (parkovani), nervy (dopravni zacpa) a penize (provoz auta + zase parkovani). Vitejme v Evrope.
Já bych to bral. Ono je to o konkurenci. V současnosti dojíždím (pokud jsem v ČR) 40+40km denně. Na auto jsem si zvyknul, je to pohoda, odvezeš toho, kolik chceš a dost rychle. Kdybych byl jako Medvěd (určitě víš, co myslím), tak by mě to hodně znevýhodnilo, protože bych alternativní dopravě musel strašně moc obětovat, tzn. od základů změnit svůj život a tak. Což by samo o sobě bylo moc prima, jenže v současné situaci by mě to těžce znevýhodnilo, a to jak prakticky, tak sociálně. Smutné, ale je to tak.
Ono kohoutky se nezavřou, buďme realisté, Amíci by se jich zmocnili do pár týdnů za pomoci své válečné síly, a s podporou aliance. Ale kdyby přece, tak by to bylo vážně moc pěkné. Pěkné proto, že by v tom člověk nebyl sám. Bylo by v tom celé "člověčenstvo", a najednou by se situace otočila.
Jenže to se prostě hned tak nestane, ty "kohoutky" dřív vyschnou, než by je někdo zavřel. Takže prostě nezbývá, než se s tím smířit, nebo na dvě, tři desetiletí vypadnout někam, kde to ještě nemá takový dopad na mikroklima.
Kdyby lidi používali auta jen pro vzdálenosti 40+40 km denně (a větší), byl by tu ráj na zemi. A až by to viděli, možná že by ten život ještě rádi "od základů" změnili, aby nemuseli tak daleko jezdit. Ono totiž nejde jen o to zvolit alternativní způsob dopravy, ale naučit se žít tak, abych tak velké vzdálenosti vůbec nemusel překonávat.
V tom to je .. dokud takhle můžu dojíždět, tak prostě budu, pokud si třeba nenajdu zaměstnání, které by mě bavilo víc a přitom mi umožnilo si udržet navyklý životní standard. Kdybych takhle dojíždět nemohl jenom já, tak mám handicap. Pokud by nemohl nikdo, změní se celá společnost a handicap všech již není handicapem. Ale stejně je to zatím hooodně vzdálené sci-fi.
Ale dobrá zpráva je, že se problematikou ekologie a životního prostředí obecně začínají vlády zabývat rok od roku více a více.
Nedávno jsem koukal na docela zajímavý dokument z Portugalska. Tam bojují s tím, že díky relativně dobré životní úrovni a zároveň klesající ceně techniky si de facto každý pořizuje klimatizační jednotku. Nejen do kanceláří, ale především domů. Nárust spotřeby elektřiny je zvláště v letních měsících neúnosný a vláda to začala řešit.
Je to svobodná země, takže to nemohli vyřešit plošným zvýšením ceny elektřiny, protože by to postihlo celou společnost, ale odnesli by to spíš jen sociálně slabší, zatímco střední a vyšší vrstva by si dál klimatizovala a jen platila o něco víc za elektřinu.
Zakázat klimošky také nemohli. Tak na to šli od lesa. Zavedli novou stavební normu a certifikaci pro budovy, které jsou postavené tak, aby izolovaly dobře nejen v zimě (a nemuselo se de facto topit), ale především dokázaly udržet rozumné klima i v létě. Takové budovy (mnoho stávajících lze takto i upravit) dostanou certifikaci, jejímž výsledkem je vyšší cena té nemovitosti, a i přes vyšší "nájemné" se lidem vyplatí v ní bydlet, protože ušetří za elektřinu na klimatizaci a navíc je to ještě nějak dotované z fondů na ekologii, takže za bydlení v takové budově má obyvatel tuším nějakou paušální slevu na daně.
Celkově to zatím funguje velmi dobře. Projekt beží teprve chvíli a ve vybraných lokalitách údajně již v rámci horkého podzimu odběr elektřiny výrazně klesl.
Navíc tam děti na základních školách mají ekologickou nauku, kde se učí takové základní věci, jako třeba nenechávat zapnutou televizi když se na ní nedívají, vypínat klimatizaci když odchází z domu na celý den a tak podobně.
Prostě mi přijde, že dobře nastavenou pozitivní diskriminací a správnou osvětou od útlého věku se dá dosáhnout nejlepších výsledků. Toho se u nás asi hned tak nedočkáme, naši politici mají zatím jedinou starost a to je rvačka o koryto (a to bohužel platí i pro ty, co si ekologii dali do názvu strany - jejich projekty jsou zatím buďto neuskutečnitelné, nebo s minimálním dopadem).
Něco podobného mají snad i v Japonsku. Tam navíc dokázali podstatně snížit spotřebu energie tím, že zrušili povinnost zaměstnanců chodit v oblecích. Všichni začali chodit v košilích s krátkými rukávy a klimatizaci najednou nepotřebovali.
Stranu zelených jsem v posledních volbách volil, ale to, co předvádějí posledního více než půl roku, ukazuje, že to byla chyba. Jejich praktická politika je všechno jiné než to, co jsem od nich očekával. :o(( Existuje sice pravověrnější zelená alternativa "Hnutí Zelení" (http://www.hnutizeleni.cz/), ale je zatím nepříliš známá.
Koukám, že ten odkaz nefunguje. Zkusím to ještě jednou:
http://www.hnutizeleni.cz
Pekne, ma to je jedinou nevyhodu. Volit je de facto znamena podporit komunisty, protoze je to ztraceny hlas, ktery by chybel pravici a levice se bude s komunisty vzdy dohadovat (po volbach, pred nimi CSSD samozrejme tvrdi, ze nikoliv) a to nedopustim. V soucasne CR je uvedomelost o ekologii natolik miziva, ze vsechny hlasy timto smerem jsou stejne ke strane zelenych a tebou zminene hnuti by si sahlo tak na max. 1 kreslo.
Tohle je na hlubší politologickou nebo sociologickou diskusi, kterou to tu asi nebudeme zaplevelovat. Jen jedna myšlenka: Pokud budou všichni taktizovat a nebudou volit podle skutečného přesvědčení, pak se v tom parlamentu budeme muset dívat na pořád stejný ksichty, protože se žádná nová strana do sněmovny nedostane.
Hlas pro stranu zelených přece býval taky dlouhá léta "hlasem odevzdaným komunistům". Kdyby nebylo jednoho zmanipulovaného předvolebního výzkumu (leden 2006), který přisoudil Straně zelených 4,8% hlasů (dvojnásobek skutečnosti), dodnes by se potácela kolem dvou procent, protože by ji neměl nikdo odvahu ji volit.
Tady by pomohlo zrušení té pětiprocentní "uzavírací klausule" pro vstup do sněmovny. Popřípadě nerozdělovat hlasy "neúspěšných" stran mezi velké strany a sněmovnu obsazovat pouze podle volební účasti, tj. při padesátiprocentní volební účasti by ve sněmovně zasedlo jen sto poslanců.
To je dobry napad, obsadit snemovnu podle ucasti volicu :-) to by stalo za prosazeni. Jinak ochrana prirody a politicka strana by byla asi hooooooodne dlouha a nikdy nekoncici diskuze. Zatim asi jedine uskupeni, ktere chce pro zivotni prostredi opravdu neco delat a zaroven tomu rozumi je STUZka.
A Hnutí Duha jsou snad ropáci? Já myslím, že takových uskupení, která to s přírodou myslí dobře, je hodně. Asi by se i přes svou rozdílnost měla nějakým způsobem "semknout" a vystupovat na politické scéně jednotně. Strana zelených jako možný zastřešující orgán tuhle šanci ostudně propásla.
Hodně věcí, které jsou dnes samozřejmé, bylo před padesáti lety "ještě hooodně vzdálené sci-fi"...
Vcera jsem jel do prace na kole, vcera jsem jel z prace na kole....a ted se chystam jet do prace na kole...:-) Tady neni ani vlocka:-)
Ja prijel vcera z vyjizdky trochu zmrzly, ale po oklepani rampouchu jsem namazal retez a dnes vyrazil znova. Docela se mi to libilo, akorat mi cesta do prace trvala zhruba o polovinu dele. Mozna o trochu min. Ale ta legrace u toho! :-)
Jo sranda to je, zase si zvykat na kluzký koleje. Asi snížím tlak.:-)
To jsem udelal hned rano - ted mam vpredu necele dve, vzadu 2,5 atm.
To už je skoro na procvaknutí.:-)
To je pravda, taky doufam, ze ten snih ty hrany trochu zjemni, uvidime. Po suchem to dost plave, ale v hlubsim snehu, parada.
Ja mam vepredu skoro porad 30 PSIku.
Jo, vsiml jsem si. Nebojis se, ze to v nejake zatacce sundas z rafku?
To opravdu ne :) Drzi to krasne a obcas se mi zda, ze to je az moc nafoukle. Krasne to tlumi treba jizdu po kocicich hlavach a ma to vybornou adhezi. Navic v zatacce nesleduju zadny podlouzavani. Ted jsem predni NN dala na 40 a bylo to docela moc i na silnici.
Vzadu to mam (kvuli vaze) 50-55PSIku.
Ja ano..
A dle toho co jsem "vystopoval" na Letenske plani jsem rozhodne nebyl sam.. :o)
Nicmene klouzalo to paradne. :o(
Dneska zatím 12 km po Praze. Průměrná (a asi taky nejčastější) rychlost: 13,76 km/h, max.: 41,3 km/h. Nejlepší zážitek: cyklistické rodeo na udupaném sněhu na neprotažené "cyklostezce" na Nuselskym mostě. Největší problém: snížená účinnost brzd. Nejhorší následky: bolest při rozmrzání prstů u nohou. Přesto si nemyslím, že by se jednalo o hazard.
41,3? Já jel odhadem z kopce třicet a nemaje brejlí, musel jsem v tom sněžení brzdit.:-)
Bylo to nejspíš na magistrále mezi Vinohradskou a Hlavním nádražím. Byla tam sice vrstva rozježděného sněhu, ale v téhle fázi nehrozí ještě žádné zmrazky, které by mě s toho kola sundaly. Brýle jsem měl svoje celodenní dioptrické, jiné na kolo nenosím. Fakt je, že je mívám taky občas Štaidlovsky zaváté...
Když mně za dálkový půlky dost fouká, budu si muset obstarat něco čirýho u Lidla. Do ouklejí za tři litry se mi nechce.:-))
Dřevorubecká firma Lidl prodává taky brejle? Měli by spíš nezištně pomáhat s likvidací polomů.
Ráno jsem stoupal jako obvykle východní stěnou Petřína (chvíli vedle kola chvílku na kole) a podle stop ve sněhu jsem nebyl první. Na Ladronce v prašanu paráda! Na Vypichu nebylo poznat kde je chodník. Cesta trvala o půl hodiny déle, všude bílo prostě bezvadný zážitek.
Kudy jezdíš přes Petřín?!? Tam je přece vjezd cyklistům zakázán. Já vím jen o silnici z Pohořelce, že tam není zákaz (teda jestli ho tam už nedali), ale jinak je to všude značený jako že ne...
újezd(zoubkův památník-začátek(konec)lanové dráhy-první křižovatka cest doprava-hladová zeď-mácha-hladová zeď-lanovka-hladová zeď-průchod-pár schodů nahoru-pár kroků k opravené vyhlídce-po pěšině podle skal-výjezd šermířská.žádný cedule proti bicyklistům si nevybavuju, jen dole asi všeobecný zákaz vjezdu, ale ten zatím neřeším, protože kromě několika spících bezdomovců a pár pejskařů po ránu nikde nikdo.jen kolo a kopec(a dost pěknej výhled na prahu).
Jo tak tady cedule nejsou a mám pocit, že tady není ani snad namalováno nic na cestě. Ale to by stejně dneska vidět nebylo.
Dík, zkusím se tudy někdy vysápat :o)))
jojo někdy to zkus, je to cca 12 minut supění a kochání
Než dosáhneš vrcholu, že.
prostě bezpečný sex ,i když dneska to moc bezpečný nebylo
Protože jsi nenasadil zimní gumu.
No tak chlapci, takovéhle myšlenka a před desátou?!? Teda ono už je po desátý, ale ne po tý správný :o)))
Jinak Petřín už jsem si párkrát "vyhopkla" a že bych na vrcholu měla zrovna tyhle hříšný myšlenky, to ani náhodou. Spíš jsem se nsažila vzpomenout si, ve které části jsem zahodila plíce :o)))
Ale ještě si ho párkrát cvičně vyvrcholim a třeba si pak taky zavrcholim :o)))
Koukam na tu fujavici z okna, asi budu muset jit prohazovat. Sme tu zapadly jak vlastenci :-))
Dneska v busu telefonovala nejaka holcina, ze pry z )( u vas nejezdi busy a ze ji nahodou nekdo vzal autem.
Jo, joo, Honza se nedostal do skoly. Misto aby vzal hrablo a trochu si zacvicil, tak sel s ostatnima koukat nekam na video >:-(
Pokud je Honza synator, tak se jedna o zcela normalni postup. Pocka az SE to udela. V lepsim pripade pak prijde a rekne "Mel's to nechat, ja bych to PAK udelal" ... :-)))
No vloni v zimě naše holka jednou jedinkrát (nebo dvakrát) šla uklízet chodník dobrovolně - prý aby se protáhla a zahřála. Mé úsporné topení slavilo úspěch :o)))
Copak cyklisti, ti když se jim nechce, tak do sněhu vyjet nemusí. Ale maminy s kočárkama...to je lahůdka! Ještě si to moc dobře pamatuji, i když je to více než 20 let.
No jo a tenkrát byla sakra zima - sněhu po kolena i tady u nás a teploty padaly pod stupnici teploměru... To byl vždycky nářez dotlačit kočár s kojeneckýma minerálkama ty dvě stanice tramvaje domů...
Tak to já jsem děti do školky a do jeslí vozil na kole, jedno na sedátku na trubce a druhé na nosiči. Za tři roky jsme sebou na sněhu švihli jenom jednou.
A mamina to taky přežila ve zdraví? Nebo netušila, jakým způsobem dětičky převážíš? :-)
Mamina věděla a přežila (šila na ten nosič speciální plštářek) a dětičky taky přežily.
Děcka,
copak cyklysti,
copak maminy s kočárkama
ale Jozivek na trojkolce
když jsem ho tak dnes ráno
po sídliští tlačila
a
tahala
(podle kopcovitosti terénu)
za tu moji tyčku s hákem
(tlačím tyčkou, táhnu hákem)
ztrácel se mi synek, ztrácel v závějích,
ještě, že mám ten hák
a na něm
Jozivka.
Pa Pa
právě mi zvoni GMS
prý Jozivek uváznul
už běžím.....
Ja jel i neska (15km) i vcera (8km) po Brne s prumerem 16,4 a max 42,5. Bylo to naprosto vpoho, sice sem jel mnohem pomaleji a do nerozjezdenych a nerozpustenych zatacek pri odbocovani skoro zastavit, ale jel sem tak abych nezavazel. Kdyz se ke me treba zezadu blizil nakladak a nemel misto na objeti, klidne jsem zastavil na kraju v ty brecce a pustil ho. A auta me snad poprve v zivote (mysleno u nas, v civilizovanych koutech sveta samozrejmost) objizdela s odstupem vetsim nez minimalnim.
Tož na Hané to zatím není tak hrozné - pár cm břečky - jasná zpráva - vyjel jsem,ale na silnici jsem se neodvážil,chodníky byly odhrnuté.
Děcka,
Jozivek se stratil.
nezachytila jsem signály GMS
všude plno sněhu
nevím, co si počít
a sněží - v lednu!
Pa
děcka,
jdu chytat signál.
Ja ho videl! A nereknu kde je...ale byl posranej. Hold to do vejtahu nestihl.
:o)))
Tak to mě okamžitě napadlo taky :o)))
Taxme to dneska ráno vytáhli, já dopoledne, to bylo v praze sněhu mírně nad kotníky. Většinu cesty jsem tlačila, občas se popovezla a několikrát mi to podklouzlo. Václav odpoledne vyrazil na finančák a po půl hodině to vzdal a vrátil se. To už u nás bylo sněhu po kolena.
Aspoň za sebe myslím, že v tom zapadlém koutečku prahy jsme byli kapku za blázny.
Já zastupoval cech magorů na Praze 6. Kolem sedmé večer jsem si šel zkusmo zabikat na svou oblíbenou minitrasu Kulaťák Hanspaulka Šárecké údolí a podle vody a kolem architekrury zpátky. Na treku s letními plášti to bylo místy "mírně obtížnější". Tj. lesem dolů do Šár. údolí mne kolo vedlo vedle sebe. Navíc jsem celou cestu nechtěně procvičoval všechny svalové skupiny. Ale nakonec bez pádu, jízda večerním údolím prostě nádhera. Po cestě dva zapadlé autobusy MHD. Zítra by měly dorazit dva okované zimní pláště a hurá do závějí.
Ja jsem si dal asi 35km vylet :]. Bylo to fajn, jen vitr mezi poli byl ledovy a ve meste nechutna brecka. Ale venku, kde je umrzlo, je to nadhera...
vyjel jsem a bylo to supr
Dneska jsem to už nevydržel a ještě po práci, než se sešeřilo jsem vyrazil na sníh. Díky aussigerským silničářům, že nestihli prosolit všechny cesty, asi po 1 km od domu byla silnice bílá,sníh nerozježděný, jen pár kolejí od čtyřkolek ... Chtěl jsem si projet mojí oblíbenou trasu při nedostatku času - asi 10 km, půl na půl kopce a sjezdy ... tři čtvrtiny terén - "cesta" mezi loukama a lesní bahnitá cesta, dnes všechno s 30 cm prašanu a čtvrtina silnice, místy prosolená. Do kopce se v té vrstvě sněhu ani nedalo pořádně jet, ... přední kolo se vzpíralo a podjíždělo i při mírném vychýlení nabíralo sníh a chtělo zatáčet (většinou jsem ho přepral, ale v návějích jsem podlehnul a musel ho strkat) ... po rovince to šlo a z kopce paráda .... tedy dokud mě nepřekvapila bahnitá louže schovaná pod sněhem ... to byl fajn gejzír, okamžitá ztráta rychlosti a skoro utržené ruce ... no a domů jsem přijel zase jako prase ...
koukam že sis v tom vyložene liboval.
včera ráno jsem jednoho viděla z tramvaje na nábřeží, dneska jen messengera. Těším se na běžky, snad do soboty vydrží trocha závějí, po nedělním výletě v lese mám na zadním kole prasklé dráty, takže stejně nemohu vyjet :-(
Vyjel jsem jako každý den do práce a zpět, konečně je to ta pravá zimní idylka, aspoň na chvíli... V pondělí 29.1. už zčne obleva.
Tak dneska jsem vyjel. Přezul jsem kolo na gumy do sněhu a jel to projet. Na uježděným sněhu se jelo fajn. NA napůl prošlapanejch lesních cestách jsem neustále ujížděl a prohrabával a velkou část cesty potupně tlačil. V neporušeným sněku se sice jet dalo, i když to podkluzovalo, ale zas nevidím větve, na kterých to klouzalo do stran a ani pařezy. Jeden pěknej mě zarazil na fleku :o)) Ujel jsem nula nula prd a nohy bolely. Asi bych jel ještě dál, ale potkal jsem po cestě přes vesnici kamaráda, co hrál na ulici s dětma hokej a nějak ve mě zvítězilo dítě nad bikerem a zahrál si s nima :o))
Dneska dalsich asi 70, ma cenu to sem furt psat? :o)
Má, už si lepší než wewe :o)))
Ona si na tom tak zaklada? Ted, kdyz se objevuju i na silnicich, stejne nema sanci :o)
Nezakladam, ale postupne zjistuju, ze to vadi ostatnim a vic se pak snazi.
No kdyz ma nekdo takovyhle duvod k jezdeni na kole, ...
Ego je hrozna vec. Nekteri z toho maji depku a snazi se me dojet (Radka ti doda i jmenny seznam :))
Ja mam rada evidenci (nezamenovat prosim za poradek) a tak si to zapisuju, ale nutne najizdet nemusim. Kolo jsem vytahla naposledy v pondeli.
Tak jsem dnes vyjel, ale jen z donucení, abych nevyjetím nepoškodil ve vidlákově svou dobrou pověst. Včera mne totiž vidělo několik lidí jít pěšky a už z toho byly řeči.
Všude samej sajrajt, ani na běžky to moc není, ještě, že mne hřeje v kapse letenka na Tenerifu, tady to nebude stát za nic a globální oteplení je v nedohlednu.
Jediné, co ti mohu přát, abys tu letenku neztratil :o)))
Kdy že to tam letíš ? Já jen že tam to také není a v nejbližší době nebude nic extra ;-) http://wwwa.accuweather.com/world-forecast...
No právě, to je ten problém.Chtěl jsem dřív, ale všechny info jsou, že je to tam k tomu až v březnu. Mám to na závěr března, ale můžu si přidat jeden týden před. Jinak to nevypadá špatně.
http://home.vrweb.de/~k-d.redeker/bike/Bike_ten...
nebo
http://www.mtb-active.com/Mountainbike%20Active...
hodně prašné, ale jinak paráda !!!
Letí až v březnu, tohle ho nechá chladným...
Ále ono by se to taky dalo vydržet:o))))
Dnes to byla opravdu síla. Počasí pro cyklistiku opravdu ideální. Jízda směsí zmrazků, uježděného a rozbředlého sněhu, navíc v poměrně hustém dešti je fakt zážitek. Úplně nejlepší moment jsem měl na Nuselském mostě, kde jsem dostal od nějakého auta plný zásah vodou z louže. Plnou hubu slané vody jsem na kole ještě nikdy předtím neměl. A pak že mi kolo už nemůže přinést nové zážitky...
Dneska pracuju, ale zítra bo pozítří bych se rád mrknul na Novořeckou hráz, jak to tam vypadá. Probíhají tam nějaký opravy - zpevňování hráze larsenovou stěnou, tak by mě zajímalo, jak jim to v tomhle počasí jde:))
Podej zprávu, to mě taky zajímá :-).
Já byl včera v Ratajích n. Sáz. a naštěstí to neklouzalo :-)
Tak z výletu prozatím sešlo:-(. Za poslední 2 dny jsem projel Světskou a Opatovickou hráz a vzal jsem to přes Hradeček, a závěr je asi takový, že většina neudržovaných cest se po nepatrném roztátí a opětovném zmrznutí sněhu proměnila v absolutní kluziště, po kterém se nedá pořádně ani jet, ani jít. A jet nějaký dva kilometry půl hodiny jako posr...ý - pěkně děkuju, až tolik mě to zas nezajímá:))
Nicméně opravy budou probíhat až někdy do jara, a ta myšlenka mě v principu samozřejmě neopustila. určitě se dočkáš:))
To ja jsem se uz dorazil. Jezdil sem po Brne cely minuly tyden a vse celkem vpoho, dojel sem dom v patek nak v 5 vecer a pohoda, citil sem se skvele, nic me nebolelo, neskrabalo, proste pohoda. Asi za hodku me zaclo bolet v krku, zacinal sem citim unavu po celem tele, za dalsi hodinu to bylo 2 krat horsi a v 9 vecer jsem nemoh kvuli nesnesitelne bolesti v krku polykat a skoro ani mluvit, presel jsem na posunkovou rec. Celou sobotu sem byl totalne na hromade. Dneska uz sice zas docela dobry, ale asi na par dni kolo odlozim..
Každý den jezdím. Za prvních 7 dní nového roku 255 Km. Jízda po ledu člověka naučí držet balanc. Vše je to jen o psychice :-)))))))))
To jsi borec.Včera jsme vyjeli s Finnem a Vladazou za sucha,projeli se kolem Olomouce za hustého sněžení.Zpět by se dalo na běžkách.Byl to drsný zážitek(1 auto v příkopu,jeden pád těsně před odhrnovacím vozem-a to jsem nepil pivo),ale vzpomínáme vesele na zasněžená kola.Finn vyrobyl pár hezkých fotek.Lepší nž měli pražáci v sobotu na ledu
Ahoj.A kudyma ste vzali kolem Olmika.Snad ne Hrubka a dal Jivova, Pohořany?
vzali jsme to z Grygova /místo srazu/ údolím do Přestavlk, zastavili jsme se v Týnci u mohyly a v téže obci zakotvili Na zámku na několik málo pivisek /vyjma Pedra abstinenta/, společně zpět do Grygova a pak už každý jiným směrem, opět musím pochválit pláště švalbe maraton Cross 26x1,75, i ve sněhu si vedou docela dobře
jak to řešíš, když potřebuješ změnit směr jízdy ?!
Někdy je lepší nechat se vést ledovým korytem ze zmrazků a než se o změnu směru pokoušet. Pokud tě to vede a nepokoušíš se z toho vyjet ven, tak nespadneš (většinou). Jinak velmi lehce zpomalit, téměř zastavit a opatrně se točit do správného směru.
Petrune - udělal jsem si Tvůj vynález = molitan do přilby a musím přiznat, že to je tak dobrý jako bych to vymyslel já sám :-)))
Já jsem tedy nevyjela, chraň panbú, v tomhle ani náhodou. Ale včera v lese jsem viděla spoustu stop od kol a několik cyklistů jsem i potkala. Měli hoši co dělat v tom čerstvém sněhu. 8-)
Včera jsem zjistil prázdnou přední, dnes zkusmo nafouk (srandistů je v baráku dost a už to ani nedávám do bytu) a vskutku - střep, pomalej defekt. Zítra možná přezuju, vyměním duši a na jaře už nezaseju. :-)))
:-)))
Tak už jsem ani nevyměnil duši, natož abych přezouval, defekt je tak pomalej! Za dva dny dvě kila dole, dám tam sedm šťouchů a jsem zpátky na svým.
To ted mluvis o vlastni pneumatice a 7 pivech? :))
Ne, o pivech ne. Nemám tak malej trychtýř a pipetou by to šlo pomalu. :-))
Já mám píchlej předek cca 6 týdnů, vždycky před jízdou to nafoukám a do rána druhého dne to je prázdný. Posledních cca 1350 km jezdím na meridě jen se zadní brzdou - nějak nejsou lidi, který by to spravili :-)))
(čekám, že taky někdy bude pršet, pak se dám do oprav)
Vyjel jsem podle tradice na Nový rok a to mi do konce března stačí.
Olomóčáci v neděli jedem zase.Bille nevzdávej to sníh není hlášen a trocha ledu nevadí.Je menší odpor,tudíž méně námahy.Jezdi rovně jak radí zkušení nákoláci a budeš v pohodě.Ta poslední jízda byla nejhezčí.I hospoda mě příjemě překvapila.Tak lehni!
treba i driv. Dnes necelych 50, ale i kdyz je silnice sucha, neznamena to, ze nebude co cistit :-( ale to se zjisti az po
Tak už jsem včera a dneska taky vyjel. Kolo už je doma a jezdí o moc líp než předtím.
AKorát je hnusně vedro. A to jsem ráno se oblíkl o dost míň než včera večer a všude je bahno:o(
DOcela mi ty mrazíky okolo nuly vyhovovaly....
Jojo, bahna ještě trochu v těch nejhorších místech bude, ale pokud bude teplé počasí, které předpovídají a málo srážek, snad to brzy vyschne.
Už mi ten těžší terén tak nějak chybí, takže si to o víkedu řádně vynahradím ;).
Ale vedro je teda pekelné, to je pravda :). Už je to takové to problémové rozhraní - na dlouhé zimní rukavice vedro, na klasické prsťáky zima (asi), v neoprenových návlecích se taky asi upeču, ale bez nich tretry slušně profouknou. No nic, to jsou naštěstí jen takové ty drobné detaily, nemůže být všechno ideální ;)