Ahoj, kterou z těchto vidlic by jste si vybrali vy? A proč? Díky
Axela .... ale proč ti neřeknu, jinak by mi zase Vašek nebo Tuning-test vynadali, co to tady plácám :o)))
Nevynadal neboj :-))
Autor ti dal vybrat a tys z nabízeného vybral správně, na svůj dotaz dostal jasnou odpověď a víc zřejmě nepotřebuje.
:o))) jo, Axel, ale proc ti taky nereknu, jinak by mi tuning-test vynadal, co to tady placam i ja :o)))
Tak já to teda zkusím rozvést, když se Vám do toho nechce :-)
Bude to ostatně spíš pro Vás dva, protože takovýhle výklad stejně tazatele, který se ptá na vidlice dle svého výběru stejně zaskočí.
Obě vidlice mají průměr nohou 28 mm je to to nejméně tuhé provedení, které jde doporučit pouze pro lehké jezdce. RST mívala velmi špatné provedení pouzder, které byly z jednoho bloku plastu a rychle se v nich dělala vůle. Takové provedení se ovšem najde i na Axelu. U Axela se totiž pod jedním jménem objevuje spousta provedení a třeba OEM verze. Jsou to ty nejlevnější mívají obdobu přesně takového provedení jako mívalo RST. RST Omega by však měla mít pouzdra již kovová s plastovým nánosem, jeko mají vidlice dražší a jaké má samozřejmě i většina Axelů.
Změny samozřejmě najdeme i dále. Axel v levném provedení mívá nohy z duralu a je to poznat na váze. takovéto provedení váží i 2600g. RST u typu Omega by mělo mít nohy magnéziové. Axel v dražších provedeních má samozřejmě také magnézivé nohy. Vše se pozná vahou.
Přejdeme ale k pružinám. Na RST je většinou montována pružina tvrdší. Axel, opět jak již bylo uvedeno má pod jedním názvem provedení mnoho a i ty pružiny jsou od extra měkké po extra tvrdé. Vše samozřejmě při stejných zdvizích a rozlišení, co je v které vidli si zjistí, zkušení pouhým promáčknutím a upřesnění může být rozebráním a barvou na pružině. Kombinace extra tvrdé pružiny pro těžkého jezdce a přitom celkem subtilní konstrukce 28 mm nohou považuju za velmi špatnou variantu.
A dále -mazání obou vidlic je vazelínové. Prostě standart třídy
Rozdíl je ale v tlumení. Axel, má opět spousty variací a špičkové provedení nabídne i seřizování útlumu. Důležité je, že tady tlumič neničí chod. To nelze říct o RST, kde provedení se zamykáním je určeno primárně pro onu výraznou funkci zamknutí ale na skutečný chod a přínos pro jízdu s odemčenou vidlicí se jaksi zapomělo. Tohle provedení RST nejde změnit ( zkoušel jsem a zavrhuju)
Tak tohle je můj pohled.
Když takhle vybafnu na člověka hledajícího jednoduchou odpověď stejně jako tázající, je to zbytečné a jistě ho to zaskočí.
Když mu rovnou a bez výkladu nabídnu něco lepšího, neuvěří, protože rozbor, který se za vším skrývá samozřejmě nezná.
Připravuju proto na svých stránkách obsáhlou nabídku, která bude alespoň základní rozbory ke konkrétním vidlicím obsahovat.
Díky moc za vyčerpávájící odpověď, tohle bych asi do kupy nedal. Mimochodem, přemýšlím že bych si začal na kole více věcí "servisovat" sám, ale do "rozborky" vidle se fakt nechci napoprvé pouštět sám. Děláš jen tuning, nebo i servis ? Na můj Recon už nikdo skoro rok nesáhl, tedy kromě navlečení duše na pružinu, aby nemlátila o stěnu nohou při vytaženém zdvihu. Kdybys souhlasil, tak bych od tebe nechal (za finance, samozřejmě) udělat její před-sezónní údržbu a zároveň bych trošku očumoval, jakže se to vlastně dělá ;o)))) Co říkáš ? :o)
Samozřejmě můžeš, kontakt přeci máš, nevidím problém.
Dělat budeš ty a já budu očumovat :-)
Chceš se to přeci naučit :-)
Lolky wdolky !! ;o)) Jasně, beru, ozvu se, díky !
Nechtěl bys mne vzít s sebou ? ;-) Toho mého Axela by už po dvou sezonách také měl někdo otevřít a "oservisovat" ;-)
No jasně, tedy až se vrátím z Maďarska :o( A možná že toho Axela by to chtělo spíš prohodit za Blacka nebo tak :o))
To by chtělo, určitě ;-) Spíš mne ale láká ten Tvůj a wewerčin Recon ;-) Jenomže jsem se zařekl, že kolo už má pro letošek s upgrady utrum ;-) Dostalo nové hydry LX, tak ho zase nemohu tolik rozmazlovat... Možná ještě do jara bude komplet žazení LX, ale to už bude opravdu maximum...
Udělejte si klidně hromadný zájezd :-)
Může se to pojmout jako školení větší skupiny.
Ahoj, kluci :-)
Já bych se taky moc rád zúčastnil tohodle poznávacího zájezdu.
Kór když bych se jen koukal a dělat bude Matyx :-))).
Ale vážně - rád bych to viděl a taky poznal Milana :-)
Zdar !
A co si někdy udělat tematický vzdělávací výlet ? ;-) Nemusíme pořád objíždět jen pamětihodnosti... Aspoň se něco dozvíme a někdo možná i naučí ;-)
Dole mám vyčerpán počet příspěvků a tohle je samozřejmě i pro Airline a plánovanou akci.
Kolem mě, v přímém okolí to není na ježdění nijak atraktivní ale není to daleko třeba od Okoře, tak tématicky můžete spojit. Jak vidíte možné je cokoliv a kdo by měl zájem se něco sám naučit před sezónou, tak je myslím velmi vhodná doba i počasí.
Jste samozřejmě zváni, jak jednotlivě ty, tak případně ve skupině.
Pokud bude skupina tématická, s cílem naučit se vlastní základní servis není od věci, když přijede i víc lidí najednou.
Super nápad Jardo ! Ai, souhlas. Jen jediná poznámka ... rozborku vidle si na místě dají všichni zůčastnění, odmítám být jediný, který odjede s kolem na zádech a zbytkem vidlice v ruce :o)))
2 Jarda .... to snad ani nepůjde, 32mm nohy vidle jsem u moc Nákoláků neviděl, alespoň ne u těch, kteří by se zůčastnili "kurzu", protože už to stejně umí :o)) Ale kdo ví, třeba bys tam tu pružinu z Reconu nějak narval, jen nevím co by to potom udělalo s Axelem ;o)))
tohle by se Ti taky mohlo hodit..
www.progresscycle.cz/n2006/40/vidlice.pdf
Díky, mám sice RS Recon a ne Manitou, ale někomu by se to tu mohlo hodit. Jinak mě pobavilo, jak první dvě stránky a tak 30% zbylého dokumentu jsou jen a jen varování před různými riziku. Když jsem to četl, tak jsem si říkal, jestli náhodou nebude bungee jumping bez lana bezpečnější sport než cyklistika :o))))
;-) Tohle už mám teoreticky nastudované dávno ;-) Praxe je ale bohužel malinko jiná... Např. se nikde nepíše, jakou silou rvát ven TPC patronu... Chtěl jsem se podívat jestli mám dost oleje, ale ikdyž jsem to odšrouboval, tak to tam za něco stále drželo... Kdybych se nezeptal jinde, tak se nedozvím, že se za to může vzít větší silou, že to drží jen za O-kroužky...
Ahoj,
co se dá říct o tomhle provedení Axel-a (vzduch, ne pružiny)? Moc informací se o něm na webu nedá sehnat nebo jsem neměl kliku s googlem. :(
http://www.cyklomania.cz/prodej/manitou_axel...
Díky,
ST
A co se radši zeptat tam, kde to nabízejí, není to náhodou součást výběru, taková technická konzultace?
Co myslíš že asi neplatí z toho, co bylo už popsáno? Skoro všechno bude asi stejné až na tu pružinu, takže spojeno a podtrženo je to vazelínou mazaný vzduch ke kterému si můžeš jinak dosadit vše již napsané.