Zelené stezky jsou u nás známější pod anglickým jménem Greenways. Zelený koridor, neboli Greenway, je souvislý nepřerušený pruh krajiny propojený stezkou. Trasa je volena s ohledem na místní potřeby a tradice. Co jsou Greenways a kde křižují území České republiky?
Bylo by daleko lepsi, kdyby se budovaly normalni cyklostezky, dobre oznacene, splnujici ucel jak rekreacni ci "prosty dopravni" nez nejake Grinvejs. Jenom to tristi usili, odcerpava penize z rozpoctu a nekteri cinitele na radnicich si snad i mysli, ze to je ten spravny smer. Neni. Zadne Greenways jsem jinde v Evrope nevidel a ze ji mam projetou celou a nekolikrat. Neskutecne me drti ta anglictina a celkova nepouzitelnost projektu. Prosim o reference o trase do Drazdan a nejlepe o srovnani s pokracovanim z Bad Schandau, pry je to na ceske strane dost hrozny. Projekt Greenways je dobry pro ty, kdo ho delaji... cykliste, uzivatele kol na venkove a ve mestech potrebuji neco jineho.
Tak jsi se asi spatne koukal....Grinvejs je plna Evropa...
http://www.ecf.com/83_1
Tak tohle je super odkaz - snažila jsem se o trasách eurovelo něco najít už předloni, ale nedařilo s emi to. Narazila jsem na č. 6 cestou do Vídně a musím říct - naprostá bomba. Paráda. Skvěle volená cesta, parádně značené.
Zpátky jsem jela po Greenways (z Vídně na hranice) a to teda nic moc. Tuhle část jsem jela vlastně už dvakrát a musím konstatovat, že značení místy prabídný a pokaždý jsem ve stejném místě zabloudila.
No...ja se ted snazim najit nejake podrobnosti...planky, mapy...ale bohuzel na netu nic neni. Da se to jen koupit.
Kde?!? Já sháněla mapy k eurovelo a nic. I ve speciálkách na mě koukali jako bych mluvila čínsky...
No prave, ze vsude jinde, jen ne v CR. Ve Skotsku se da zdarma zaslat nejakej propagacni material, ale asi tam nic extra nebude. Ale za penize se tam neco sehnat da. Ja chtel nejake info hlavne o te "1"
Ve Skotsku to vede kolem naseho baraku a je to normalne znacene...takze by clovek teoreticky mapu nepotreboval
Hele, jestli získáš nějaké propagační materiály zdarma, tak je prosím, prosím, prosím, vyzískej i pro mě :o)))
Uz hledam ten Eshop, kde se to dalo objednat....nejak nenachazim.
http://www.sustransshop.co.uk/
Tam se neco ziskat da, ale je toho pomalu:-(
Prosim Te: jake Greenways vedou ve Skotsku? Jestli snad nejsem moc zvedavy: jaka Greenway Ti vede za barakem? Znam Skotsko hodne dobre, ale GREENWAYS jsem tam nikde nevidel: pouze znacenene CYKLOSTEZKY.A pokud nekde jezdim, je pro me, a jiste i pro normalni uzivatele, at mistni nebo turisty odjinud, dulezitejsi, ze jedu po cyklostezce vedouci od-do, proste od nekud nekam resp. uzivam komunikaci, na ktere se mohu rozhodnout, kam chci jet a kolik je to tam kilometru a nee jet po nejake Greenway, soucasti nejakeho mezinarodniho networku. V Irsku jsem se bavil s lidmi od Sustrans, ty to delaji i v UK a porad byla rec o siti cyklotras spojujicich zajimave partie zeme a slovo Greenway tam , na zelenem ostrove dokonce, nepadlo ani jednou. System znacenych cyklostezek vsemi smery je praktictejsi... mozna z komercniho (pro infrastrukturu v te ktere zemi) ci turistickeho (pro navstevniky) hlediska PRO NEKTERE je jiste zajimave jet Jakubskou stezku ci si projet North Sea Cycle Route, ale v Cesku je smysluplnejsi budovat v prvni rade nejprve vseobecne komunikace, ktere se PAK mohou stat neceho soucasti.
No, já to teda pochopila, že mu za barákem vede EuroVelo :o)))
No asi tak nejak...ale hold nekdo neumi cist:-)))
A co je to EUROVELO??? Umyslne blby dotaz: ja totiz a spolu se mnou jiste statisice jinych cyklistu se nehodlaji pidit po nejakem networku, at uz se jmenuje Greenway, Eurovelo nebo Amway, cyklisti jezdi po cyklostezkach a sami si mohou, pokud ty cyklostezky vedou normalne , jako treba silnice pro auta, zvolit kam chteji jet a ne tam, kam jim nejaky kreativec s ohledem na "mistni moznosti" urcil. A kdyz jsme u toho umeni cteni: ptal jsem se, CO TI VEDE ZA BARAKEM?Neodpovedel jsi... Jake Eurovelo? Odkud kam? A jezdil jsi po Skotsku jenom po "Eurovelech"? A kolik jsi toho videl? A na konec: Tve poznamce neumeni cteni jsem moc nerozumel OD TEBE uz z toho duvodu, ze to neni tak dlouho, co jsi se pidil po trajektech v Norsku. Kdybych byl takovej jako Ty, neposlu Ti ani tipy ani odkazy ale napisi Ti "To neumis pracovat s vyhledavacem?" a dtto Tvuj pomerne naivni dotaz na plynove varice- misto aby jsi se pidil sam, placnes na net dotaz a cekas.
:-) Aaa....dalsi rejpal. Kdyz nechces, neprispivej. Kdyz nechces, nemusis radit Kdyz nechces, nejezdi po Greenways. Nemusis nic. Ale zase tu hulvatsky plkat a rejt do lidi... Takovyhle chytraky ja miluju.
Ralsi na black list
Mimoto...samozrejme, ze jsem hledal...a nasel jsem si toho dost...jak o trajektech, tak i o tom tvem varici. Trajekty jsem daval kvuli tomu, ze jsem dlouho nic poradneho nemohl najit. Na varic jsem se ptal, protoze jsem o tomhle tipu nikdy nic neslysel...pro me to byla novinka. A jsme tu na Diskuzi, proto jsem se ptal. Mozna to nekdo po nas cetl a mozna mu to neco prineslo. Kdybych se neptal, nic by tady na te diskuzi k hledani nebylo. A kdyby sis prolezl, jak sem obcas prispivam, tak se snazim tazajicimu poradit....a pouzivam pri tom Goooogl.
To Jenik: no nevím, jestli se trefím správně, ale na mě to působí tak, že názvy prostě dává zřizovatel trasy.
EuroVelo se pak domnívám, že by měly být trasy tak nějak napříč Evropou a měly by být známy ve všechn státech, kudy procházejí. Michalův odkaz na tyhle trasy by tomu i odpovídal a moje zkušenost v Rakousku také.
Proč se o napojení do těchto tras neví u nás, resp. proč nejsou značeny i přes naše území, to je asi otázka, která by měla směřovat výše. Já osobně si myslím, že nedošlo k dohodě mezi zřizovateli a zástupci našeho státu, kterým tato agenda patří.
Pokud ale smysl tras EuroVelu chápu správně, pak si myslím, že rozvoj cyklistiky a turismu vůbec je to úžasná věc.
Systém tras Greenways má zase jiný zřizovatel a tudíž má svůj systém označení. Nevím, jak je to v jiných státech - já mám opět zkušenosti pouze s tím Rakouskem a tam teda nic moc. Tabulku jsou bílo/světle zelené a tudíž nevýrazné a špatně čitelné. Ale konkrétě Rakousko není v úvodním článku zmiňováno. Nicméně je fakt, že systém tras Greenways je u nás známější a existují cyklotrasy, u kterých je přímo vyznačeno, že jsou součástí Greenways - nejznámější je asi právě ta trasa Vídeň - Praha.
Možná se mýlím, možná ne, ale logicky mi to takhle vychází...
Tož to musíš do prodejny Freytag a Berndt na Kohlmarktu ve Vídni - tam snad mají vše.Loni v létě jsem tam strávil hodinu a šla mi hlava kolem dokola a ještě nahoru.
Presne tohle (to bloudeni diky mizernemu znaceni) mam na mysli. Nejprve postavit stezky "normal" a palk se to vysperkovat logy a tematickymi okruhy, prome za me treba Greenways. Ted jsem v severnim Nmecku, kde na kole jezdi kazdej v kazdym pocasi a zadnou Greenway jsem tady opravdu nevidel...
No tak co se toho Rakouska týká, tak tam teda byly velmi nenápadné cedulky, mnohde jen jakési papírové opatřené proti dešti i igelitem. Všimnout si jich byla kolikrát bojovka :o)))
Asi jsi nepochopil poslani tehle tras....Jde o poznavaci trasy a ne o trasy pro babky s nusi na zadech. Zrovna Greenways jsem na uzemi CR jel a dalo se podle ni jet. Jen urcita mista nabyla hold dobre navrhnuta pro jizdu na tezko.
Myslim, ze se tu bavime o trasach pro cykloturisty a ne pro lidi, jenz potrebuji cyklotrasu do prace.
Kdyz se teda bavime o trasach pro cykloturisty, tak by mela byt trasa pro cykloturisty postavena tak, aby se dala jet na tezko, ne? Sam potvrzujes, co jsem tvrdil. A az uvidis na kole babku s nusi na zadech, vyfot to, ja to jeste nevidel a myslim ze nejsem sam.A uz koncim, takovyhle debaty nebavej.Ale libi se mi, ze jsi pochopil smysl tehle tras. Ja ho nechapu: stavet v zemi,kde nejsou cyklostezky pro normaly, stojany na kola pred uradama a vubec jinde, kde neni v podstate nic(ve srovnani s vyspelymi zememi), o chovani ridicu a vztahu spolecnosti k cyklistum ani nemluve jakesi Greenways je fakt nesmysl. NESMYSL. Je to jako zacit stavet kostel odshora.
Babku s nusi nekde mam...a pro tvoji radost ti ji najdu.
To, ze tu nejsou stojany a podobne, to me taky stve. Ale nekde se zacit musi....
Kdyz ti vsude postavej stojany, budes nadavat, ze nemas cyklostezky...
To je fakt dost dobrý Michale!! Už jsem si vybral trasu! JAk moc dobře je to značený? A jakejma značkama? Kde se dá napojit v Praze? Nevíš, prosím?
Jejda, ted uz si nepamatuju, jak je to znaceny. Ale vim, ze jsem to Kamile ukazoval..."Hele, tahle vede na Nordkapp". Obcas jsou tam na tech strankach popisky, ale jen v anglictine.
Zatim jsem se o to moc nezajimal...bohuzel informace na netu chybej:-( Ale mysli, ze "nase" Greenways je tohodle komplexu soucast.
Taky jsem si uz vybral trasu:-) Samozrejme se po ni neda porad jet, ale jako voditko urcite pomuze....
no jedna trasa vede v podstatě přesně tam co chci, takže bych po ní jel klidně až k moži. Nemusel bych řešit mapu a hledat kudy to je na kole dobrý.
Kampak????
Hele, já to jela v tom Rakousku a tam to bylo značený naprosto úžasně. Napojili jsme se na to náhodou někde za Mikulovem a parádně to šlo až na předměstí Vídně - tam se nám záhadně ztratila.
Už si jdu fláknout odkaz na stránky, aby se mi to neztratilo :o)))
"Bylo by daleko lepsi, kdyby se budovaly normalni cyklostezky, dobre oznacene, splnujici ucel jak rekreacni ci "prosty dopravni" nez nejake Grinvejs. Jenom to tristi usili, odcerpava penize z rozpoctu a nekteri cinitele na radnicich si snad i mysli, ze to je ten spravny smer."
Já jsem tedy článek pochopil zcela jinak, zbrklý jeníku. Greenway je především návratná investice do turistického ruchu, ať už je investorem kdokoli. Vlastně pouze malá část investic, větší část je samozřejmě v ubytovacích a podobných službách. Má-li být návratnost čtyři roky, musejí tudy projet denně stovky (spíš víc) cyklistů a utratit svých 1000 Kč denně. Orientační cena kvalitní cyklostezky se udává 4 miliony Kč na kilometr, návratnost je pak v daních a zejména v regionámní zaměstnanosti.
Takže se nejedná o žádnou místní dopravní cyklostezku ani o značenou trasu k pouze rekreačním účelům (já samozřejmě jako tuzemec žádnou greenway nepotřebuju, ani mě k tomu nikdo nenutí). A je to zřejmě záležitost, která se musí odhadovat na léta dopředu. Na rozdíl od tebe ale právě doufám, že "cinitele na radnicich si mysli, ze to je ten spravny smer". O žádné "odčerpávání peněz" by se jednat nemělo (pokud se to podaří), ale o návratnou investici.
Tvemu predikatu "zbrkly" nerozumim, spis sis ho mohl odpustit, ale jeste jednou, byt je to asi zbytecne ( v jine diskuzi jsi horoval proti zkomercneni cykloturistiky a ted ho tady zase podporujes, tak nevim). V Cesku neni sit cyklostezek. Aby se mohlo jet odnekud nekam,musi byt jet po cem.Pak se to muze nejak jmenovat.V Cesku se utraci penize za cislovani silnic a nekdo jiny zase startuje iniciativy Greenways, Eurovelo atd. Vysledek:na netu nenajdes na prvni ranu zadnou pouzitelnou strukturu. Kazdy kraj si to dela jinak a nevyznas se. Podivej se na visitczech.cz. oficialni stranky Ceska resp. Ceske centraly cest. ruchu... tam uvidis, kde je cela cykloturistika.Ale porad se vracim k tomu, ze kdyz bude komunikace pro cyklisty, bude to mit vetsi prinos I PRO TURISTIKU nez nejake Greenways, o kterych uz tady jini ostatne sami napsali, ze to je spatne znacene a neda se to jet na tezko:tak k cemu to je a jaka je odborna kompetence tech kreatoru?Nejdriv stezky a pak nejake tematicke lajny. Obracene to je blbost. Mej se hezky, uvazlivy Zofko
Moment, moment, jak se nedají jet na těžko?!? Nevím, tohle mi tady nějak v příspěvcích uniklo. Greenways - alespoň co jsem teda po ní jela já, tak se dá jet na těžko naprosto bez problémů. Oba roky jsem ji tak jela a nemůžu si uvědomit jediný úsek,který by cyklistice "na těžko" nevyhovoval.
Nevýrazně značené ano (tedy v Rakousku, abych byla konkrétní a nevztahovala to na vše), ale s bagáží opravdu problém není.
Ano, je zajímavé, jak trochu jinak postavené informace z té více než stostránkové práce ve mě vyvolávaií odlišné dojmy. Klíčová otázka pak je, co si pod cykloturistikou představovat. V diskusi k prvnímu článku jsme se spíš motali okolo sítí cyklotras a jejich značení. Jde o trasy celkem levné, ekonomicky nijak zajímavé, spíš pro rekreační turistiku. Pod cykloturisty jsem si pak představil rekreační cyklisty, s různými potřebami. Z tohoto pohledu tu síť (rekreačních) cyklotras existuje, a hustá. Lepší či horší, podle (mikro) regionů. Jejich kvalita a použitelnost je věc subjektivního názoru.
V tomto druhém článku mě nejvíc zaujala ta čtyřletá návratnost vložených prostředků. A velikých prostředků, jak lze odhadnout. Z tohoto pohledu pak chápu smysl nějaké greenway jako investice. I kdyby to byl "cyklodrom", který sám používat nehodlám. A cykloturista pak je především člověk, který je schopen utratit peníze. "Kvalita" takových greenways je pak měřitelá ekonomicky.
Tak nevím, jestli ty dva pohledy vidíš také. Turistiku jako rekreační činnost, kterou si nepatrně dotujeme ze svých daní a turistiku jako perspektivní komerčí odvětví. Kde počáteční investice by měla zajistit návratnost dalších investic do infrastruktury. Pak jsou pořadavky na cyklistické trasy úplně odlišné.
Směšováním těchto dvou pohledů mohou vznikat nedorozumění. Na to jsem se tě pokoušel upozornit.
Pridam svoj pohlad. ako prvu velku vypravu sme sli s kamaratmi Greenways Praha Vieden. To oznacenei greenways je podla mna len meno a k tomu menu sa dala kupit knizk s mapou a popisom okolia tejto trasy. ale v terene bol acela trasa vyznacena tymi zltymi tabulkami (roznymi cislami). Mne bolo celkom jedno ci to, po com idem je greenways, alebo nei, hlavne ze sommal mapy, popisy zaujimavosti a ze sa nam na trase pacilo (odvtedy si bez cykloturistiky nevieme dovolenku predstavit). nemam velke oci a myslim,z e v Cechach (a uz voebc nie na Slovensku) nie je sanca vybudovat hustu siet cyklotras vyhradenych len pre cyklistov. Ved to nikto nezaplati. Tolko ludi bicykel nepouziva a asi ani nebude (z akych dovodov to neviem) V Rakusku, nemecku,a elbo Svajciarsku to maju daleko jednoduchsie. Tam maju skoro vsetky polne cesty vysafaltovane. tam kde je u nas kopa blaat je u nich slusna uzka cista asfaltka po ktorej sem tam prejde traktor. Musime byt podla mna radi,z e su poprepajane aspn tie kusky co jestvuju. Ja osobne som minul na dovolenkach v cechach kopu penazi (to je podla mna aj jeden z cielovpropagacie cykloturistiky) a este kopu ich aj miniem. Su uz aj v Cechach miesta, ktore si prilev cykloturstov pochvaluju. Uvediem priklad z Jindrichovho hradca. tam bud pride autobu s tursitami na hrad po navsteve sadnu do autobusu a odiu. cyklotursiti tu stravia cely tyzden (a este sa aj vratia. Kto tu necha viac penazi? A navyse nielen v Hradci, ale aj v okolitych zapadlych dedinkach.
Popíšu ti kus tý Labský Cyklotrasy. Od Sebuzína do Ústí solidní asfaltová stezka, místy prostřídaná kvalitním štěrkem. Čím blíž k Ústí, tím víc pejskařů, pěších a kočárků. Průjezd Střekovem po stezce, pak kousek po silnici (zatím), ale v odděleném, označeném pruhu a až do V.Března asfaltová stezka, místy po silničkách ve vilkách (průjezd jednosměrkami povolen a minimální provoz).
Od V. Března do DC je to po silnici II.tř., z Křešic na Staroměstské nábřeží po místních uličkách. Pak pokračuje náš 1,5km kousek cyklostezky pod zámek. Pokračuje se přes Labe a po místní silnici pod Prostř. Žleb. A teď přijde nejhorší část do Čertovy Vody, Nejdřív šílená "panelka" (zlatý ty jizerskohorský), pak hrubý, rozježděný štěrk, samá kaluž a bláto a nakonec veliký kočičí hlavy. Dohromady asi 3,5km masáží, snad jen na fullu se to dá rychleji, než krokem. A vůbec nezáleží na tom, jestli to je pojmenovaný "Cyklotrasa č.2", "Elberadweg", nebo "Greenway". Chudáci cykloturisti natěžko, v létě jsem se tam přiučil pár německých a holandských nadávek :( . Zlepšení je v nedohlednu, asi v polovině úseku má být možná, jednou, někdy, dá-li Bůh a Ekoteroristi, jez na Labi, takže teď na to každej kašle, stejně jako na okolí "stezky": všude je to zarostlé vysokými bylinami všech druhů, v tom černé skládky a stromy podél Labe, z poloviny vyvrácené, s všemožným bordelem ve větvích ještě po povodni 2002.
Dál se jede po místní silnici do Dolního Žlebu. K hranici vede si 1,5km tak pět let staré (mladé) cyklostezky, blbě navržené (obrubníky na odtokové straně zachytávaj na stezce všechno, co přiteče z železničního náspu) a nekvalitně narychlo postavené (místy už se asfalt trhá a ujíždí do Labe). Ta naše stezka je taky dost hrbatá, což se pozná při rychlejším přechodu z německé části k nám.
V Německu je pěkná asfaltová stezka až do Krippenu, jsou tam napříč odvodňovací strouhy od tratě překryté prkny, ale i přes ně to jde jet rychle (u nás teče voda většinou vrchem přes stezku). Do Bad Sch. je pak asi 1,5km štěrkové (ale celkem luxusní) cesty. Přes Žandavu už je to zas po silnici.
Dál by ti to líp popsal PetrP.
Jediná věc lepší u nás proti Sasku je žlutý značení (na takový trasy, na rozdíl od lesních, se hodí), německý bílý nálepky 15x15cm se blbě hledaj.
No, tak jsem si postěžoval a ulevilo se mi :)))
Tak jestli si slyšel ráno, tak to mi bouchla sanice o stůl.
Já tam jela v roce 2001
http://www.bbcc.cz/hist/2001/0518DeDeeR...
Je teda fakt, že to bylo akorát čerstvě otevřené a před povodní. Úsek do Žlebu byl už tehdy děs běs, ale dál to byla pohodička a super.
Musím říct, že z toho mám pocit, že zase něco bylo uděláno, odškrtnuto a dál nechť si to žije svým vlastním životem...
Nicméně tohle je myslím úsek trasy Greenways... Pokud se nemýlím, tak nic moc...
Jen by mne ale zajímalo, kde pak skončila ta 4letá návratnost financí...
Hm, jel jsem tudy včera (kondičně jen po rovince) a v ten slunečný čas jsem se vrátil zabahněnej jak prase.
Ten popovodňovej bordel je u Labe všude, přitom by stačil jeden maník bez kvalifikace, motorovka a multikára, a do půl roku by bylo 20km v cajku.
Návratnost asi je, ale jen v bufetu v Dolňáku, tam je to vždycky, teda v sezóně, obležený oreklamovanejma Bikerama. A ty ceny :( !
Docela škoda, tak to tam asi s Jurimírem na brusle nepojedem...
Myslis tuhle cyklostezku:-)
Kousek pred Neratovicema... http://mr.rajce.net/Jested_na_kole/images/00001...
Dost podobný, ale horší. Ona by teda byla škoda to přeasfaltovat, je to docela historický "nábřeží" s kruhama na poutání lodí, ale metrovej proužek jemnýho uválcovanýho štěrku vedle by byl bezva.
No po tomhle se natezko nedalo...vedli jsme to tam jeste s nejakejma holandanama a ty nechapali...jen se smali a kroutili hlavama.
Jinak, tohle je taky zajimava cyklostezka:-)
http://mr.rajce.net/Jested_na_kole/images/00003...
Tahat tam ty nalozena kola nebyla vubec prdel:-)
Idealni cesta ;)
Jinak ten ropovod nebo co to je, to je kousek pred Melnikem co? Taky mi vadilo to tam tahat, ale ja nemela batozinu, jen naslapano asi 110km...
Jojo...to je presno ono....a vsimla sis te cedule? Zakaz vstupu:-)
Dekuju za syrovou informaci. Skoro jsem to tusil, jen jsem slysel prave od lidi, co to zkusili jet, ze to stoji za prd. A to je takova ta tecka za tim nasim pripadem, opakuju, to je takova ta tecka za tim nasim pripadem :-). A to jsem se pokusil tady naznacit, totiz ze Greenways stoji za starou belu. Jen to hezky zni a skutek utek. Jeste chybi "Blueways", "Enjoy rivers of Czechia", "Pink bikes for health" a kdovico jeste. A hura do dalsich euroveloportalu, dalsich leafletu a specialnich map, on to nekdo zaplati a jeste si u toho mysli, ze ted teda tem cykloturistum pripravili podminky. A jeste jednou: diky za popis trasy- jen me mrzi, ze to asi nebudou cist ti, co by meli.
...existuje "Pink bikes for save" :o)))
http://www.ruzovekolo.cz/
No ja nevim, ale pred dvouma rokama jsem jel cesko-rakouske pohranici (velka cast vede po Greenways) a az na jedno male misto si nemuzu stezovat. Vse vedlo po peknych silnicich, pripadne polnich cestach. Bez problemu to slo dat natezko az na jedno misto v NP Podyi. Dobre znacene a cloveka to navedlo do zajimavych mist JM.
Horsi je to treba s polobskou cyklotrasou...tam souhlasim, ze je to jen nazev a narychlo sesita trasa, ktera jen kopiruje Labe a na hodne mistech se jet na tezko neda.
Přidávám pár fotek ze soboty k mému popisu trasy. Ale nenechte se nikdo odradit, jaro se blíží, všechno se zazelená a bude vypadat líp !
http://decin.cz/cyklotrasa-dc-d-zleb
http://decin.cz/cyklotrasa-dc-d-zleb-0
http://decin.cz/cyklotrasa-dc-d-zleb-1
http://decin.cz/cyklotrasa-dc-d-zleb-2
PS. tak jsem sepsal i supliku na náš magistrátek, uvidíme!?
není to sice u nás, ale taky jsme si zařádili :-) http://kolostranky.blog.cz/galerie/les-vosges...
To by mě zajímalo, jak jste v tý šuplíce potřebu kvalitního povrchu cyklostrády zdůvodnili. Asi nejsprávnější zdůvodnění by bylo, že na takhle hrbolatý cestě se z turistů eura vydrncaj a zakutálej už cestou, a nedorazej na místo určení. :')))
Tak jeste par webu s timhle souvisejici:-) :
http://www.northsea-cycle.com/
http://www.bike-norway.com/
http://www.visitnorway.com/
Pekna mapa....
http://www.northsea-cycle.com/index.php/en/maps...
Jen je skoda, ze o tom tady v CR neni vic info. Urcite by to nekdo pouzil treba na dovolenou....
Já se vám divím.Když tak koukám dneska na ty časy u vašich rozhovorů a vím, jak byl včera krásnej den...Pravda, večer už to začalo dost foukat. Projděte se venku na čerstvým vzduchu a budete rádi nejen za značený cyklotrasy nebo pár cyklostezek, ale hlavně za to pěkný počasí, který skutečnýmu cyklistovi umožňuje vyjet i uprostřed zimy. Provětrejte hlavy na kole a přijdete úplně na jiný myšlenky, než se furt dohadovat...Bud´me rádi, že tu můžem jezdit po těch našich okreskách a ještě nám nikdo nezakázal třeba odbočit náhodně do lesa , udělat si piknik. Když vidím všude v okolních zemí cedule u lesů privat, privat,privat, tak se nedivím těm holand´anům, že se sem na ty dovči na kolech jen hrnou a ani neřeší cyklostezky, jsou prostě rádi jen za to, že můžou skoro všude, kam se jim chce.Za pár let i tady může být všechno jinak, když to tak pozoruju...Tak užívejme cyklojízd kdekoli a kdykoli, pokud to jen jde...:-)))) Přeji pěkný den všem nakolákům!
Počkej, počkej, já osobně jsem se teda konkrétně tady dozvěděla spoustu užitečných odkazů. A tohle téma mě osobně teda zase až tak zbytečný nepřijde.
Coz ja bych jezdil....ale bacil mi to nedovoli:-) A bohuzel dneska po 4 hodinach u zubare si taky moc nezajezdim:-)
Mám na Tebe jeden dotaz. Kolikpak kilometrů jsi najezdil na kole v těch okolních zemích? Pokud bys je aspoň malinko projezdil, tak bys nemohl napsat, to co jsi napsal. V žádném případě nechci nějak prudit, ale já mám teda zkušenost naprosto odlišnou.
Tak mi ji osvětli. Dík! Jenom projít se po lese na venkově např. v Německu v oblasti Panoramaparku (oblast Olpe)bylo téměř nemožné. Tak po silnici či v obcích, ale co les to cedule privat. Podobné cedule jsem viděl i v agrooblastech Bavorska a Rakouska. Zatím jsem se s tím nesetkal např. na Slovensku či v Chorvatsku. Nemohu rozhodně říci, že jsem projel celou Evropu, pokud myslíš tohle!Poděl se, pokud si sjela "hafo" zemí:-)... Rozhodně však musím říci, že mám dost přátel a pracovních kolegů ze západoevropských zemí, kteří mi nemožnost "projíždět" se kdekoli a kamkoli na kole a usídlit se jen tak v lese potvrzují. Před několika lety byla má učitelka angličtiny v Americe a při pokusu projet se na kole k místní vodní nádrži a vykoupat se v ní ji její hostitelé velice striktně varovali, že tato vyjížd´ka by jí mohla přijít velmi draho - myslím tím pokutu. Rovněž vykoupat se v parném létě v jezeře bylo nemyslitelné, lidé se courali v potu splavení kolem, ale do vody nikdo nevlezl. Všude cedule vstup zakázán, přitom se nejednalo o žádné chráněné území, jen jakási umělá nádrž.
Vždycky mě ta nemožnost vstupu do lesa překvapí i když jsem zažil takovouto historku: Neteř tady měla nějakou známou z Londýna, přijela s dlouhým seznamem hradů a zámků, které chce vidět a nakonec to dopadlo tak, že každý den chtěla někam do lesa, případně na přírodní koupaliště a zámky ji byli ukradené.
OK, pokusím se stručně, dneska nemám zrovna psací náladu :-) Takže v první řadě bych chtěla uvést na pravou míru, že těch soukromých pozemků je v okolních státech skutečně více - to je pravda - ale to neznamená, jak píšeš, naprostou nemožnost projíždět se a usadit se kdekoliv.
Já taky nemám v žádném případě projetou celou Evropu, bohužel :-), další řádky se budou týkat především Rakouska, Německa a Švýcarska - cyklistických to zemí :-) .......... (jinak Amerika to je kapitola sama o sobě, to bych sem snad radši ani nepletla - navíc vlastní zkušenosti nemám)
Ono je tak trochu logický, že i u nás všechny pozemky vlastně někomu patří .... dost často se jedná také o soukromé pozemky aniž bychom to vůbec tušili, možná proto, že na nich jednoduše není vidět, že by se o ně někdo staral. Abych řekla pravdu, tak co se týče "svobodného pohybu" horší zkušenosti mám spíše od nás. U nás se mi dokonce stalo, že jsem byla vyhnána i z veřejného prostranství (obecního pozemku) - dodnes netuším, co jsem vlastně provedla ... a nedej bože abych se posadila někomu na "jeho louku" či opřela kolo o "jeho plot", no a o postavení stanu už nemůže být ani řeč. Pravda, českými lesy se může člověk většinou potulovat jak je mu libo.
"Rovněž vykoupat se v parném létě v jezeře bylo nemyslitelné, lidé se courali v potu splavení kolem, ale do vody nikdo nevlezl. Všude cedule vstup zakázán ...." věřím, ale vždyť i nás se pomalu ale jistě přibližujeme k tomuto "trendu" .... jeden příklad z vlastní zkušenosti - třeba Máchovo jezero, to je celé obehnané plotem s cedulemi zákazu vstupu, a bez zaplacení vstupného na veřejnou pláž nebo bez zaplacení kempu se nejenom nevykoupeš, ale pořádně nedostaneš ani k jezeru. A když pak člověk šplhá přes plot, visíc za cyklospodky, aby si vyfotil jezero v pozadí s hradem Bezdězem, neví jestli se má smát a nebo brečet. :-D
To ve zmíněných západoevropských zemích jsem nikdy nic podobného řešit nemusela. Nikdy jsem se nesetkala s něčím, nebo někým, kdo by mi jakkoliv bránil někudy projet, posadit se, postavit stan ap. Pravda, člověk se často ocitne na "soukromém území", ale nikdy jsem se nesetkala s někým, kdo by kvůli tomu "prudil". Bez problémů jsme projížděli po soukromých cestách např. při návštěvě hradů, nejednou jsme vlezli někomu doslova na dvůr, když jsme si chtěli načepovat vodu, stan jsme stavěli v soukromých jabloňových sadech - a téměř vždy jsme se setkali s majiteli, kteří místo nadávek popřáli šťastnou cestu. Navíc například i spousta cyklostezek vede přes soukromé pozemky, takže majitelé musí tak nějak počítat s tím, že si cyklisté udělají třeba piknik.
Ano, soukromé pozemky a "PRIVAT" cedule jsou jedna věc, ale ochota a vstřícnost místních obyvatel je věc druhá. Asi záleží i na tom, jakým způsobem a kde se pohybuješ - je fakt, že jinak můžou koukat třeba na "bikera", který jim drancuje hory a plaší stáda kraviček (trochu přeháním) a jinak na "cykloturistu", který se plazí po vesničkách a polních cestách a rozplývá se nad každým kostelíkem (zas trochu přeháním) :-)
V zákonech se příliš nevyznám, ale řekla bych, že cedule PRIVAT neznamená, že je pozemek "zapovězen" - když už nic jinýho, stačí souhlas majitele a s tím v těchto zemích většinou problém nebývá.
Já osobně jsem se v Rakousku, v Německu ani ve Švýcarsku nesetkala s jedinou, byť jen trošku negativní, reakcí, a zkušenosti mých kamarádů - cykloturistů jsou podobné. Třeba je to jen klika a štěstí na fajn lidi - nevím, ale prozatím mi tyto země připadají daleko "svobodnější" (a to i vzhledem k jiným faktům, než jen "svobody pohybu" - ale to do téhle diskuze nepatří) než ta naše země česká :-)
Toť můj názor a můj pohled na tento problém, v žádném případě Ti nechci Tvůj názor jakkoliv vyvracet - nakonec, myslím, že pravdu máme vlastně oba.
Moc se mi líbil ten úvod o stručnosti a nepsavé náladě ;o))) Dávám bod ;o))
Mam podobnou zkusenost z celyho Beneluxu, kde zijeme. Na spouste mist je sice napsano "Prive", ale nijak to neznamena, ze se po necim soukromym lese nemuzu projet nebo projit. Zvlast, kdyz pouzivam pesinky nebo dokonce obcas i cesty :o). Vyjimku tvori doby honu, to je lepsi asi vsude na svete myslivcum uhnout, aby si nas nespletli se skodnou a jezdit nekde jinde.
Toz to je jako tam u nas....vsude plutky, ploty a stejne turisticke trasy vedou skrz ne. Proste si otevres vratka a jdes. Takhle jsem se prosel i po golfovem hristi. Drive to tam bylo horsi, ale ted se pry vlada se sedlakama nejak dohodla a oni to toleruji. Ale stale je treba problem se stanovanim na divoko. To nemaji radi...a kdyz chces mimo soukromej pozemek, je to tezke, protoze vsude jsou ploty. Ale uz i to se nejak toleruje.
»určené pro všechny ostatní uživatele, tedy pěší turisty, cyklisty, in-line bruslaře, jezdce na koních a vozíčkáře«
Fu! a furt fuj! Něco takového nemá s bezpečností nic společného. Pokud ano, pak stejně jako dálnice pro auta, kombajny a volské potahy dohromady.
To už se cítím nesrovnatelně abezpečněji (prakticky zcela) na dálnici v odstavném pruhu (v Horních Uhrech 4 × po 64 km, v Polsku přes 100 km a poté na jiném místě několik desítek km).