Ačkoliv cyklista, dosud jsem si vystačil bez ostatních cyklistů. Poslední dobou mě ale cyklistika jako fenomén začala zajímat více, a to ve světle změny životního stylu nebo spíše uvědoměním si, jak špatně jsem dosud žil. Bez auta pomalu ani ránu, s utrácením peněz za blbosti jsem si nedělal hlavu a nepřemýšlel o tom, co vše se kolotočem peněz a spotřeby způsobuje. Dost k tomu, proč jsem se odhodlal se obrátit na Vás ostatní cyklisty. Jenže - zjistil jsem, po přečtení řady diskusí, že nejsem tak moc mezi svými. Je tu spousta z vás, kteří cyklistiku vnímají jako doplněk k životu, k životu spotřebně intenzivně naplňovanému. Takže zpřízněných duší, těch, kteří by si nelibovali v konzumu, jsem tu dokázal vytipovat jen minimum.
Mám nějaké zkušenosti z jízdy na kole v zahraničí a při hodnocení bezpečnosti řešení cyklistiky jsem došel k následujícímu závěru: charakter převládající funkce cyklistiky je určující pro řešení prostředí pro cyklisty. Jsem více příznivec ježdění jako způsobu dopravy, než ježdění pro ježdění či výkon nebo relaxaci. Kde je významný podíl osob pohybujících se na kole jako na dopravním prostředku, je velmi dobře řešena situace pro tento typ cyklistů. Kde je cyklistika vnímána více jako rekreace, sport a výkon, pak jsou lépe upravena pravidla a podmínky pro tento typ užití kola a řešení cyklistiky jako dopravy je opomíjeno. Samozřejmě si uvědomuji, že jsou to vzájemně závislé jevy, bezpečnost a kvalita podmínek a množství cyklistů daného typu.
Nejlépe se mi v tomto smyslu jezdilo ve Francii - široké bezpečné pruhy pro cyklisty integrované do automobilové dopravy, zvláštní semaforový systém, úprava křížení, to vše mě uvádělo v úžas. Zejména Paříž, cesta z Paříže do Versailes, ale i ostatní francouzská města, to byl ráj pro cyklisty.
Problém naší bezpečnosti - vedle obecných zákonitostí, zmiňovaných v diskusích, je v tom, že drtivá většina našich cyklistů je charakteru rekreačního, oddechového, sportovního. Proto dopravující se cyklisté jsou stranou zájmu. Dokonce mám pocit, že městské cyklostezky jsou záměrně řešeny tak nešťastně, aby se po nich nedalo dopravovat, ale jen je využívat jako pochybná sportoviště. Pak po nich cyklisté dopravující se ani nemohou jezdit, což pro osoby na odpovědných místech bude argument, že to vlastně není vůbec potřeba, když se po nich nejezdí. Řešení cyklostezek je sice v programu snad všech politických stran, ale ani jedna snad nedokázala vyslovit tu odvážnou větu:"cyklostezky ano, na úkor automobilové dopravy, vyčleněním pruhů z automobilových pro cyklisty". Všechny strany se snaží cyklisty vytěsnit mimo silnice, jako něco, co není doprava. Tím se zavděčují početné motoristické veřejnosti, neubližují příliš rekreačně sportovním cyklistům a dopravním cyklistům? To je fuk, těch je přeci málo. Prostě řešení cyklostezek není řešení problému dopravy, ale investice do rekreace a sportu, tedy do ekologicky pochybné spotřební černé díry. Ekologický efekt ale může přinést pouze zajištění bezpečí a cyklostezek pro dopravu, integrovanou do automobilové. To je však voličsky nepopulární a přeci jen, jde o moc, nemyslím "o hodně", ale o vládní moc.
O jedno Vás prosím, pokud budete na toto téma diskutovat, zachovejte slušnost vůči autorovi i vůči ostatním diskutujícím, občas se to na zdejších diskusích nedaří. Řešení není v převálcování a osočování druhého, ale v nalezení společných zájmů a hledání cesty, jak je zkusit prosadit.
Zdraví vás DanSed
Jakpak by nebyly strany, které by se nebály nevyslovit větu: "Cyklostezky ano, na úkor automobilové dopravy, vyčleněním pruhů z automobilových pro cyklisty"? Jistě že jsou. Na té větě přece není vůbec nic odvážného. Jen legitimním způsoben formuluje skupinový zájem.
Jenže jaksi je nikdo nevolí. To je ta stinná stránka demokracie. Jo, to dřív, když se nějaká strana "odvážně" zvolila sama ..
Tebe mi sem snad seslalo samo nebe! Na tom příspěvku bych po obsahové stránce nezměnil ani slabiku. Jen nevím, jestli jsem svou dosavadní pětitýdenní urputnou argumentací ve stejném nebo velmi podobném směru, jako je tento příspěvek, případné diskutující už nezničil natolik, že nebudou mít sílu na tenhle skvostný příspěvek reagovat. :o))
Zničil! Až najdu sílu a čas číst další předlouhé příspěvky ..............:-((
Moc se omlouvám. Jsem toho prostě plnej a hrozně rád si takhle s někým popovídám! Už jsem se dokonce i trochu poučil a mé příspěvky snad už nejsou tak sáhodlouhé jako před měsícem. A taky už nereaguju na úplně každou hloupost, ale začínám si vybírat. Člověk se prostě učí. :o)
"Cyklostezky ano, na úkor automobilové dopravy, vyčleněním pruhů z automobilových pro cyklisty"...a jak presvedcis vetsinu tu agresivnich ridicu, jenz nerespektuji v podstate nic. Ani mista na parkovani, parkuji tam kde nemaji, parkuji na mistech pro invalidy....myslis, ze budou pruhy pro cyklisty prijimat? Nebude jizda pro cyklistu spise v takovem pruhu nebezpecna?
Ja vubec nejsem proti prosazovani cyklistyky ve mestech, proti pruhum...naopak. Bylo by to velice prijemne a tesim se na tu dobu, az to bude mozne. Ale zas pisu to me....JAK presvedcis ty ridice, aby se chovali ohleduplne, aby nevjizdeli do cyklo pruhu? Jak to udelas? Tohle u nas nebude fungovat...ted ne.
Ziju ve Skotskem meste, kde jsou vsude pruhy pro cyklisty. Jenze....ridici je respektuji. Ten ridic, kdyz te vidi zpomali a pocka az treba projede protijedouci auto. Kdyz je uzka silnice, tak ten ridic za tebou jede tak dlouho, dokavad nebude mozne bezpecne predjet. Nekolikrat se mi stalo, ze protijedouci ridic na uzke silnici zastavil, aby prujezd pro me i pro nej byl bezpecny. Kde to vidis na nasich silnicich? Kde? Ja teda skoro nikde. Tady maj ridici uplne jinou mentalitu, citi se byt pani silnic a podle toho se chovaji. Pak ti pruhy pro cyklisty budou na prd.... Nejdriv se musej lidi zmenit. A jak to napsal abernathy...to se zmeni az vymrou 4-5 generaci a lidi se zacnou chovat jako ti na "zapade".
Jo, taky jsem najezdil dost km po Edinburgu na kole, když jsem nechal auto na okraji na placeném parkovišti (bohužel s útržkem lícem dolů, takže mi všude přítomní policisté hned napařili 60 liber fine. A když zaplatím do 14 dnů, tak jen 30). Ještě nic? U nás máme zákony, kterým se každý směje, následky za porušování předpisů směšné, ale na druhou stranu spousta nesmyslných předpisů. Takže je to v politické kultuře - pokud budou předpisy rozumné a minimální a zároveň důsledně vymáháno jejich plnění, pak se můžeme posunout i v respektu cyklostezek. Nemyslím si, že by to byla otázka 5 generací lidí, spíše by stačilo vyměnit pár generací politiků:-)) Mimochodem Edinburg se svým dost podobným charakterem (řeka, staré město, nové široké silnice, kopce) by byl výborným vzorem pro Prahu, což?
Ty jsi jezdil po Edi na kole? I v centru? Vzdyt tam se neda hnout ani pesky.
Jasne ze je to dano zakonama a predpisy. Ale jak sam pises...u nas nefunguji a jsou smesne. Takze jak chces pokracovat? Za 16 let budovani jakesi demokracie jsme se na poradne zakony, jenz by fungovali nezmohli. Furt to jen okecavaj a skutek utek....tak to mas za chvilku prvni generaci. Tohle je jasnej priklad, ze to u nas nefunguje. Nefunguje soudy, vse se tahne leta a pak se na to stejne zapomene. Jak chces v tomhle bordelu a zmatku prosazovat nejake cyklostezky a cyklistiku ve mestech? Umis si predstavit, ze tam nekdo nahore omezi vjezd do stredu Prahy? Umis si predstavit, ze za nepovolenej vjezd by byla poradna pokuta? Ja si to neumim predstavit, protoze pani politici by si na SEBE a na SVE rodiny timhle usili boudu. Jak by se pak pan poslanec dostal do prace? Na kole? Jak by se pak pan bohatej podnikatel dostal do prace? Na kole? Prdlajs...jel by autem a pokutu by neresil.
Zavedli se celkem velke pokuty a jak to nefunguje. Cim vetsi pokuty, tim vetsi moznost korupce.
Nebude to fungovat a nebude, ikdybych byl rad. Lide si proste musej zvykat a uvedomit si to.
Jo, byl jsem tam v době festu, to se fakt centrem dalo jen vodit, ale podle řeky už se dalo jezdit dobře. V Praze po Starým Městě by se taky muselo vodit, kvůli pěším, to je stejné.
Máš pravdu v tom, že v ČR je morální a právní marast, Představit si lze leccos, ale realita se utváří jinak. Bohužel je to o lidech a v současné době naši mocipáni moc státotvornosti nepobrali. A to měli teď ohromnou příležitost, společně se v patu dohodnout na 4koalici a myslet nejen na své voliče, ale i na voliče druhých stran. Jenže tihle kohouti toho nejsou schopni. Ale musíš pochopit, že tohle si lidi zavinili svou závistí. Platy poslanců jsou tak nízké, že skutečně schopný člověk by to nedělal ani za dvojnásobek. Ale lidi jsou celý říčný, jaký že to mají obrovské platy. S těmito platy a nulovou odpovědností tam mohou být buď idealisti bez síly cokoliv prosadit, blbci, kteří se jinak neuplatní a zloději, kteří doufají, že si přikradou ať už přímo nebo kontakty do budoucna. Čest výjimkám, ale o žádných takových nevím:-)). Tož politiku sem netahejme.
Ale da se jezdit, snad jen ty krpalky a uzke dlazdenky kolem Haymarketu, ale jinak v pohode, viz prejezdy na Dean Village ke galleries, smerem k Ocean Drive atd.
To je smutné, co říkáš, ale bohatí podnikatelé by možná neřešili pokuty, ale budou pak třeba už muset řešit ztrátu řidičského oprávnění po nasbírání dostatečného počtu bodů. Že by si ten řidičák "koupili" zpátky? Za korupci nebo jízdu bez řidičáku - bez milosti vězení. Oni si musí uvědomit, že beztrestnost se za peníze koupit nedá.
:-) A to myslis, ze by tam nahore proslo? Za korupci zalar? Pro koho? Ten co penize dava nebo bere? Vzdyt by byla pul republiky za mrizema. Ale hlavne....proc to teda uz davno neudelali, kdyz to zni tak uzasne?
Dneska se da za penize koupit vse...hlavne tady u nas v CR. Lidi za hranicema jsou strachy potentockovani, kdyz maji obchazet zakon. Malej priklad. Bratranek kupoval v USA baskytaru...z druhe ruky. A tak prodavajicimu napsal, at napise na krabici, co v ni je a at tam napise polovicni cenu, nez za co ji prodava...samozrejme kvuli clu a danim a tak. A american, ze ne, ze se do niceho zaplejtat nebude a podobne reci. Proste se boji. Ale cechacek ...ten obchazi zakony bez problemu. To same vidim ve Skotsku. Blbe DVD a CD...u nas se palej az se nam z disku coudi a tam to nechapou....Tam placky poctive kupuji...
Bude potřeba kombinace obojího. Lidi musej dozrát a to dozrávání by se mělo postupně promítat i do státní správy. Sám za sebe vidím tu možnost taky spíš v té ochotě lidí dobrovolně v zájmu celku změnit své spotřebitelské návyky, ale musí je k tomu někdo nebo něco vyburcovat. Řešení každého problému začíná tím, že se vůbec dovíme, o jeho existenci. V tom spatřuju mimo jiné svoje "poslání" - upozorňovat na existenci problému, který zatím část lidí není schopna vnímat a část k tomu jen není ochotna.
Jenže v tom je právě ten problém. Řidičské hovado, které jede párkrát týdně navíc po známé a stále stejné trase, má pravděpodobnost přijít o papíry nasbíráním bodů mizivou. Zatímco třeba podnikatel, jezdící denně a hodně, relativně slušně, prostě občas může jet o víc než 10% rychleji na bezpečném místě a prostě body nasbírá. Ani bodový systém není samospasitelný.
Edinburh znám a myslím si, že tam jsou podmínky pro cyklistiku podobné jako v Praze. Občas nějaký ten kopeček, frekventované silnice, obtížné možnosti se těm frekventovaným místům inteligentně vyhnout.
Pražský magistrát zneužívá relativně kopcovitého terénu v Praze jako záminku k tomu, že se pro cyklisty toho tolik dělat nebude, protože jich prý kvůli povaze terénu stejně nikdy nebude tolik jako třeba v Hradci Králové. Takže je to nejen o kultuře lidí, ale hlavně také o dobré vůli politiků.
Před nějakou dobou jsem se pohyboval na nějakých německých cyklostránkách, a tam si na podobné řešení (cyklopruhy) docela stěžovali. Ale ne na princip jako takový, ale hlavně na chování řidičů jedoucích i zaparkovaných aut. Takže ani v tom Německu není všechno ideální a myslím si, že by bylo dobré se z jejich zkušeností poučit. Mně z toho zatím vyplývá jediné ponaučení: Dopravně technické řešení může něčemu pomoct, ale samo o sobě nestačí. Vždycky půjde i o práci s lidmi, hlavně s motoristy.
Zdravím DanSed, prima příspěvek, dává smysl...
S mojí drahou polovicí jsme kola po letech jen tak zkusili ve 2005 ale trochu víc (v rámci možností) začli jezdit ve 2006, včetně nákupu kol a pár dalších věcí. Já hlavně protože mi před časem nějak přestalo fungovat koleno, a musel jsem nechat basketu (hrál jsem od 6. třídy včetně NL, předtím závodně lyže).
A 1-pohyb mi chyběl, 2-kg začly přibývat. Přišli jsme na to, že to je prima věc, a ježdění na kole doporučujeme každýmu na potkání.
Přesto si ani jeden neumíme představit jezdit na kole každej den do práce. Samozřejmě je to hlavně naší pohodlností, myslím ale, že by se našly důvody snad i objektivní - z pohledu zarytého cyklisty by ovšem samozř. byly jen a jen subjektivní (nemožnost se v kanceláři osprchovat na následujících 12 hodin; sauna je od 16:50 a prac. doba je do 17:00; ráno v 5h nepojedu na kole, aby mě nějakej Němec, pospíchající domů z bordelu srazil, ze služebky v 19h po 8mi hodinách v autě ještě na kolo; atd.). I když by to tady v malým městě šlo, i bez cyklostezek.
K řidičům: koupit si přilbu mě donutila právě dobrá zkušenost z D, kdy mě na úzký silnici autem chlapík nepředjel, dokud nebylo jistý, že mně neomezí; hned po vjezdu do ČR mě ale nějakej šlahoun málem odfouknul do škarpy. Byl to ale taky Němec! ...
Rozhodně bych je ale neházel do jednoho pytle. A určitě funguje dobrej příklad, dá se to vypozorovat i tady.
Zkusím nějakej závěr s tím, že ve velkým městě to asi (asi škrtám) máte těžší, tedy z pohledu cyklisty z malého města: cyklostezky by se daly brát jako zoo, do který se, ať už dobrovolně nebo ne, nechci nechat zavírat. Nebudu se ale přetlačovat s autama na silnici 1.třídy, pojedu po 3. kde mi při předjíždění nechá normální řidič dostatek prostoru, a nejen proto že občas jezdí taky na kole.
Hodně štěstí!
Velkou prednosti prispevku je drzeni se tematu a, jestli mohu komentovat, normalni vyjadrovani. Proto ani snad nemuze dojit "k osocovani" a "prevalcovani", jak k tomu primo vybizeji nektere jine grafomanske prispevky na podobne tema. V tech se ovsem smesuje 5 pres 9 a ,michaji do problematiky cyklostezek pojmy jako souboje civilizaci, konzumni sex a kdovico jeste, vse podstinene averzi k autum, varovnym ukazovackem (jako ten blazen, co vykrikuje nekde pred porodnici a broji proti potratum) a nenormalnim vyrazivem a uvazovanim... Vas prispevek mi pripada vecny, ale reagovat se mi moc nechce. Radsi prectu na tomto serveru neco o mazani odpruzenych sedlovek ci tipy na vejlet ci neco lehciho; podobna temata a diskuzni prispevky by se snad hodily na nejaky koncil (tip: udelejte ho v KOLODEJICH).Uz jen DELKA podobnych prispevku primo nnuti se reakcim venovat dukladneji a kdyz pak dojde ke stretu, jsou to neskutecne disputace. A kazdy vime, ktere srazky jsou nejhorsi...
Pěkně napsaný příspěvek, ale měl si ho umístit do sekce "Ve městě na kole" a tady na to jen upozornit.
Koho by to zajímalo, přesunul by se k diskuzi tam. Tady je to jen další téma pro přeškrtnuté sluníčko...
Je mi líto, ale nic neřešící romány pana doktora Medvěda jsou jen zabíjením času.
Presne tak...pan doktor mele pohadky skoro porad dokola. Kdybych v tech romanech alespon videl neco realneho, neco co by me bouchlo do oci a rekl bych si, ze je to dobrej napad, kterej jde USKUTECNIT. Ale pohadky o vylidneni Prahy, premlouvani ridicu a obraceni na viru slusneho cloveka....fakt pohadka. Nesmime snit, ale resit neco, co by se dalo vyresit. Myslim, ze kdyz tu padne dobrej napad, tak i zdejsi lide se ho radi uchopi. Ale z tvych romanu nekouka nic....jen sny, touha po dokonalem svete cyklisty.
Vylidnění centra Prahy není pohádka. Tímto fenoménem typickým pro velká města se zabývají urbanisté a sociologové po celém světě.To je přesně to, proč tady ty věci "melu". Hodně lidí si tu myslí, že když problém nevidí, tak neexistuje. Někdo ty problémy skutečně nevidí, někdo je vidět nechce. V obou případech se jedná o zavírání očí před problémy neboli o pštrosí politiku.
Touha po dokonalém světě by měla být vlastní každému člověku. A už vůbec bych to neomezoval na cyklistiku.
"zabývají urbanisté a sociologové po celém světě"...ale koukam, ze jim to nejak nefunguje a az na malilinkate vyjimky (kousky historickych mest) to nikde nefunguje. Proc to chces resit pohadkove, kdyz by to slo resit treba tak, aby se to vubec vyresit dalo. K cemu nam jsou tve sny a vsech tech vedcu, kdyz to neni realne?
Funguje jim to. Do center některých německých měst se po desetiletích vylidnění začíná vracet život, ale určitě to nezajistila neviditelná ruka trhu, nýbrž koncepční práce odpovědných míst. My tady v tomhle státě experimentujeme s něčím, co se jinde neosvědčilo.
Sice už se do center měst nevrací původní pestrá sociální struktura, ale rozhodně už se nejedná o města duchů, jako tomu tam bylo ještě poměrně nedávno. Jen hloupá politická reprezentace se nepoučí v zahraničí a odsoudí tím zdejší obyvatelstvo k tomu, aby si tu slepou uličkou prošlo taky.
Změnit niterné přesvědčení cyklistů a těch ostatních je obtížné. Daleko snadnější by bylo, kdyby se z cyklistiky stala snobská záležitost - například palcové titulky v Blesku "Vítěz xxx superstar jezdí do práce na kole", v lyfestylových časopisek v kolonce "in" by byla městská cyklistika, "při jízdě na kole ani nevím o tom, že mám intimku xxx". apod." Samozřejmě by se příslušným způsobem musela démonizovat automobilová doprava.
proč ne. To zase není takový problém, jen sehnat prachy na kampaň a odměny pro účastníky akce. Nějaké sponzory, známé tváře, podporu magistrátu a radnic, mediální partnery, nějaký prachy by se daly vytáhnout i z evropských fondů. Podle mých odhadů už by se za takových 30-50 miliónů dalo věcí dost pohnout. Jenže někdo by se toho musel ujmout. Já mohu nabídnout marketingové a komunikační poradenství. Najde se někdo, kdo k tomu bude ochoten založit občanské sdružení a vážně se do toho pustit?
To byla tak napůl nadsázka... nicméně pokud by se pro věc získaly známé osobnosti, které mají vztah k cyklistice, možná by se něco dělo. Možná někdo, kdo není "malým pánem" a má ty správné kontakty.
Užitečné by bylo také přesvědčit úředníky, aby zřídili webovou stránku/adresu, kam by občané posílali své konkrétní návrhy na zlepšení cyklistiky ve městě (něco jako po zavedení silničních pravidel v Praze lidé posílali návrhy, kde zavést "sedmdesátku").
To existuje. V Praze:
http://doprava.praha-mesto.cz/...
Jinde určitě něco také bude, pokud ne tak zcela jistě má každý obvodní úřad odbor dopravy a odbor životního prostředí.
Mozna by bylo jednodussi, kdyby spise nekdo z nich zabital na tyhle stranky....:-)
Docela mne to zajima. Ale nechci to resit na tomto foru a predem varuji, ze pokud tam budou "cyklo ultras", je to ztracenej cas.
No tak podle mého názoru by tohle mohl být zajímavý námět pro redakci nakole.
Urcite realizovatelne to je....vic nez ty medvedoviny.
Dle meho vetsina z nas tu ma cyklistiku rad (kdo ne at se prihlasi) a urcite by byli pro, aby se vice propagovala. Navic redadakce nakole.cz se hodne angazuji v propagaci kol ve meste. Ale dle meho to musi mit hlavu a patu, dobrou myslenku a hlavne se to musi dat realizovat. Sny, ktere tu nabizi Medved jsou opravdu jen sny, ktere ani nikoho nezaujmou. Spise pobouri, kdyz cte takovou naivitu.
nehledě na to, že by to pro tyto stránky bylo slušné promo. Ale to by museli narvat nějaký prachy do servrovny:-))
Už jsem fakt podlehl dojmu, že seš další totalitní magor. Ale ne, ty chceš jen poctivě vydělat peníze na modní populistické vlně "změny životního stylu". Ke spokojenosti všech. Sponzoři budou mít reklamu, náklady si zahrnou do daňového základu. Regionální politici si získají pověst, že se "nebojí vyslovit odvážnou větu". Spotřebované peníze z rozpočtu se vykáží jako "náklady na podporu cyklistiky", i když půjde jen o jejich reklamu. Firma zajišťující peníze z fondů také nepřijde zkrátka. A ty holt poskytneš to "marketingové a komunikační poradenství". Zlatý důl, tyhle veřejné finance.
Jen ještě tu gramatiku trochu opraš, víš, někoho by mohlo napadnout, že nemáš o marketingu ani páru. Nebo si aspoň najmi pomocníka s maturitou. Například se nepíše "zpřízněné duše", ale "spřízněné". A Versailles, kde se ti tak líbílo, se píše s dvěma "L".
Nebo jsi to celý myslel jako )( - pak gratuluji. :')))))
na tohle se mi opravdu nechce odpovídat. Je to příliš ubohé. Nabídl jsem své služby bezplatně. Ty jsi ten, který škodí, který se snaží likvidovat sebemenší náznak nezištné iniciativy. Destrukce je snadná, ale zkus tedy Ty sám se chopit díla a něco dokázat a ne jen osočovat druhé z falešných pohnutek a hloupě se vysmívat dvěma překlepům.
:'))) Já si, na rozdíl od tebe, v konzumu nelibuji a nikdy jsem si v něm neliboval. Nevidím se (na rozdíl od tebe) jako těžkej podnikatel, kterej v rychlym fáru s hamburgrem v ústech honí "prachy". Mám prostě jiný pohled na život, takže se mnou nepočítej. Tvá Strážná Věž mě neoslovila.
Vždyť ani nepotřebuju auto. Nic od tebe nepotřebuju. Takový lidi jsou obtížně zneužitelný, to je přece známo ze všech totáčů.
Nesuď nerozvážně. Nevím, kde jsi nasbíral informace, které v Tvé hlavě o mně udělaly takový obrázek. Takže se zkusím trochu popsat, abys měl šanci svůj pohled na mě korigovat. Nikdy jsem si v konzumu neliboval, nevidím se a nejsem těžký podnikatel. Rychlý fára jsem měl, ale hamburgry nesnáším z principu. Prachů honím jen tolik, abych zajistil sebe a další lidi, co jsou na mně závislí. Pokud jsi nabyl dojmu o mně z toho, jakým způsobem navrhuji řešit posílení cyklistické dopravy v Praze a nenásilné omezení motorismu, pak věz, že jako člověk pohybující se v prostředí marketingu vím, že pokud někdo má v úmyslu prosadit větší změnu, pak se bez podobného postupu nechytá.
Jsem rád, že se shodneme alespoň na jedné věci, totiž že od sebe navzájem nic nepotřebujeme, že se považujeme za nezávislé lidi, kteří jsou obtížně manipulovatelní. I pro mě je jednou z priorit života uchovat si osobní svobodu a nezávislost. Nechci Tě zneužít, jen jsem nabídl zdejšímu publiku možné řešení toho, o čem se tu diskutuje. Nabídl jsem své síly a vybídl i ostatní, aby se zamysleli nad tím, zda by se nechtěli projektu zúčastnit. Nikoho do toho nechci vmanipulovat. Ani to nechci řídit. Mým motivem pro tuto nabídku není to, že chci pomoci sobě (ani finančně, ani si zneužitím lidí zajistit vybudování integrovaných cyklostezek pro sebe a svou rodinu), ale to, že právě nemyslím jen na sebe, ale na potřeby dalších lidí a i (ač to zní velikášsky) na potřeby životního prostředí. Sám nic nezmůžu. Pokud Ty sám jsi spokojen se svou nezávislostí, pokud Ti stačí, pokud necítíš, že je potřeba udělat něco navíc pro ostatní lidi a pro přírodní prostředí, pak klidně zůstaň stranou, byl bych poslední, kdo by Ti to vyčítal. Tohle je věc osobního rozhodnutí a nikomu nepřísluší soudit, zda to rozhodnutí je správné nebo ne.
Ale chci Ti napsat ještě jednu věc: kdyby se našel člověk, který by se toho chopil, byl schopen uřídit bandu dobrovolníků a úspěšně snížil automobilovou dopravu o 5% a zajistil, že se cyklistů ve městě objeví několikanásobek, vůbec by mi nevadilo, kdyby na tom vydělal milióny. Nejsem závistivý a rozumím potřebám jiných lidí. Pokud takový člověk uspokojí svou potřebu mít hromadu peněz a přitom zároveň udělá spoustu práce pro životní prostředí a hlavně pro změnu uvažování lidí a změnu přístupu k dopravě, pak si tu odměnu plně zaslouží a i tak může být opěvován.
No vida, konečně slovo do pranice ! Rozpočet vskutku asi nedostupný, ale to neznamená, že se to nedá rozjet třeba v menším. Je tu někde nějaký daňový poradce ? Jen mě napadlo, jestli si třeba nelze náklad na osvětovou, pro-ekologickou kampaň odepsat z daní ? Kdyby ano, dost možná by se daly oslovit některé přední inet portály a rozjet to tam ..... to už není tak úplně nereálné, ne ?
Jde to. Chce to to zájmové sdružení, správně ho naformulovat a pak sponzorské dary tomuto sdružení se dají odečítat ze základu daně. I s tím bych mohl pomoci.
Hlasim se jako pokladnik....:-)))
Pokud jsi ochoten ručit svým majetkem, doživotním otročením a případně hlavou, vyznáš se v účto a evropských fondech, tak proč ne.
ne...to nechci...chci jen sedet na pokladne:-) A "hlidat" ji
v tomto se mohu angažovat jen málo, neb jsem neustále na cestách, ale jako člen s radostí a určitě ... klidně bych i na případné "schůze sdružení" jezdil na kole, místo autem ;o)))))
No a o tom to je... Každý by chtěl, aby se něco změnilo, ale nikdo nechce máknout, jen diskutovat. Takhle se nikdy nic nevyřešilo.
No pockeeeej....ja budu hlidat pokladnu:-))) Ale mas recht. Hodne lidi je takovych...i ja. Kdyby treba nebylo na tehle strankach par lidi (Radka), tak zadne srazy a vejlety asi ani nebudou. Hold se musi objevit motor...ten to nakopne a pak uz se to nejak rozjede...
Mno, já vlastně zrovna nějak extra nestojím o to, aby se zrovna tato konkrétní věc změnila, protože mě osobně to nijak neubližuje a názorově jsem někde trošku jinde, co se dlouhodobé strategie řešení týče.
Na druhou stranu ale chápu, že se to (do)týká spousty mých známých a přátel, kteří na kole do města jezdí, nebo jezdit chtějí, takže z tohoto důvodu jsem ochoten obětovat jistou míru svého času a úsilí i za ně. Ovšem pouze do určité míry, především z hlediska nestálosti mého pracovního programu bych nemohl zastávat jakoukoliv zodpovědnější funkci, neb nevím jestli zítra budu v Praze, Budapesti nebo třeba v Londýně. Takže asi tak ;o))
Rozhodně se nezříkám pomocné ruky - navíc začala bych orat pole neorané a mě teda vždycky baví poznat něco nového.
Já osobně bych začala u té redakce - nechť k tomu řeknu svůj názor.
Suhlas...ani se mi nechce do Skotska, kdyz se tu zacina rozjizdet docela zajimava akcicka. Myslim, ze Jitka a Vasek, jakozto propagatori kol ve meste, se pridaji...
Já tomu vůbec nerozumím.
Autor prý došel k závěru:
"charakter převládající funkce cyklistiky je určující pro řešení prostředí pro cyklisty"
Podle mě je ten DanSed Medvěd nebo už se množej, bacha na to.
Ne, ne, mirku, teď semusím DanaSed zastat. Srovnávat jeho projev s Medvědovým, to jako bys srovnával víno a vodu.
Navíc jsem napsal, že se to navzájem ovlivňuje. Jako spojené nádoby. Na rozdíl od Medvěda jsem ale motorista každým coulem, aut mám několik a nemám v úmyslu je darovat na dobročinné účely:-))
Já Vás varoval.
My vidláci na philosophii moc nejsme, ale to:
"charakter převládající funkce cyklistiky je určující pro řešení prostředí pro cyklisty", to mi leží v hlavě.
Možná až zdrncnu nějaký schody tak se mi to setřese.
No, ale jestli mu baštíte i tu "ohromnou příležitost" udělat 4koalici (viz jeden jeho příspěvek), tak takový ohromnosti si tedy strčte v Praze za klobouk.
Chceš říct, že nám neuděláš právní osvětu :o)))
Hele mne do toho netahej. Chcete prosazovat "společné zájmy všech" a my vidláci jsme povětšinou metodologický individualisti.
Zkusím tu větu přeložit, schválně jestli se mi to "setřáslo" ;o))
"charakter převládající funkce cyklistiky je určující pro řešení prostředí pro cyklisty"
rovná se =
"dle toho, za jakým účelem jezdí většina cyklistů, se odvíjí i typ investic do podpory cyklistiky"
To bych jako mohl dostat podporu na novýho fulla?? Když jezdím za účelem bejt na horách.: o))))
To asi ne, ale kdyby bylo hooodně moc lidí, co by chtěli jezdit na/po horách na kole, tak by se třeba nějaké ty hory udělaly i tam, kde nejsou ;o))))))