Hodily by se pláště Panarcer Dart? (26x2,1) Pro hjaký terén byly tyhle gumy, co se už nedělaj, určeny?
Jedná se o universální plášť velmi vhodný pro přední kolo. V kombinaci s Panaracer Smoke který byl určen na zadek jsem odjezdil celou sezonu 2004.
Kam se hrabeš?o)))
Já bych navrhoval Schwalbe Racing ralph 2.1. Dobře se kutálejí a připadají mi na sucho úplně výborný. V opravdu těžkém terénu na krajně prudkém svahu to už není ono, vzorek není moc hrubý a zadek pak ustřeluje.
Hrabu se do Jemenu :) A co ty Panaracer Dart? Ty byly do mokra a do blata? Samočistící vzorek? Mám v tom binec.
Já sem si to fakt myslel. S tou Adventurou? Jel bych tam hned, ale bojim se. Jak to máte promakaný z hlediska bezpečnosti. Je mi jasný, že u nás se nebezpečí vždycky přehání a že únosy tam nakonec vždycky dobře dopadnou, ale nechce se mi mít o dovolený potíže.
Odpověď mailem. Potřebuju vyřešit ty pláště :) Jinak se zabiju sám!
Já zůstávám na těch Schwablích racing.O stupeň výš jsou podle mne Z-maxx, ale ty nepotřebuješ, když tam neprší. určitě tady bude někdo fundovanější. Možná taky ty Schwalbe Noby nick, by šly.
Do terénu Schwalbe doporučuje kombinaci Nobby Nic + Racing Ralph. Do horského terénu pak alpskou kombinaci Fat Albert + Smart Sam (viz třeba katalog na www.imexpo.cz). Nobby Nic vpředu a Smart Sam vzadu, obojí 2.25 na 3 atmosféry (docela dost), mi teda dnes učarovaly. Ale žádnej odborník na srovnávání nejsem. Nejen v blátě, ale třeba v šotolině z kopce to prostě drží, jede to tak kam si myslím že by to jet mělo. Smart Sam vydrží víc než Racing Ralph a příjemě jede i po asfaltu. Ale neni tak rychlej, podle údajů výrobce.
Dík Žofka. Katalog Schwalbe je OK. I Když každá liška chválí svůj ocas a tvrdí tam o každém plášti jak je úžasnej, něco vymyslím.
Mě se na Schwalbe líbí, že dávají k dispozici podrobné informace. Spousta dalších jich je na jejich stránkách: http://www.schwalbe.com/gbl/en/homepage/
Takže víš, k čemu je plášť určenej, proč je drahej či levnější, kolik přesně váží a proč, i jak dlouho vydrží. :')
Raději to upřesním, protože jsem to trochu zjednodušil: Na XC a maratony doporučuje kdosi od Schwalbe široké RR a na těžkou trať NN dopředu. A pak je ta nová kombinace Alpencross.
Je ale otázka, zda pro tvé expediční potřeby není vhodnější spíš něco z řady Maraton ("pro nejhorší cesty, pro nejdelší trasy, pro velkou zátěž"). Ale s tím tu myslím nikdo na MTB zkušenosti nemá.
RR jsou vyborny, ale tezko v rozmeru 2.1- to je fakt spis na zavody, diky jejich opotrebovavani taky. Ve 2.25 jsou i pohodlny, jinak totez co 2.1. Nobby Nic uz jdou vzit do terenu, i kdyz i u nich je to, ze v terenu podrzi, vykoupeny nizsi zivotnosti, logicky. Schwalbe jsou vyborny, jenom nejde tvrdit, ze to jsou jediny dobry gumy. :o) Jsem taky pro Schwalbe :o) - Nobby Nic, ale urcite ve 2.25, pokud tazatel vylozene nezavodi.
Ja ti doporucim kevlarovy Tiogy Blue Dragon 2,1". Jsou to spis sjezdovy pneu, ale drzi dokonale. Nicmene vzadu vydrzi max 1000km a vepredu dvojnasobek.
Pak mam spoustu dobrych referenci na Nobby Nic, ale k otestovani budu mit sanci az za minimalne 14 dni...
Dík. Ale obávám se, že Blue Dragon je dost těžká pneu a na expediční účely to nebude ono. Je strašně težké najít "univerzální" gumu, na vše mimo mokro. To jediné tam nehrozí.
550g je sice trosku tezsi, ale bezne turisticke pneu (hlavne s vyztuzi proti propichnuti nebo treba reflexnim pruhem) maji i 800g. Ono na expedici neni ani ten Nobby Nic (2,1" maji 495g).
Fakt je, že na expedici, když máš 15 kg v brašnách, už pak na nějaká deka v pláštích tak nekoukáš. Zato obden spravovat cvaklé duše nebo defekty každýho štve děsně. Když to vydrží do večera, tak to jde, ale během cesty - sundávat věci, stín ani voda nikde, zdržuješ ostatní - fakt chuť.
Odbočka - když píchneš a si na těžko, nemusíš sundávat věci. Dělal jsem to tak dlouho, ale je daleko jednodušší položit kolo jakoby na jednu brašnu, normál na stranu a v pohodě zadní kolo vyndáš i nandáš. o))))
Tys nebyl vzdycky bikerem, ale kdysi i turistou? :)))
Já jsem byl vždycky turistou (i KČT !) a teď chci být bikerem o)))) Ale tohle jsem se naučil až minulej rok v Maroku. Jinak jsem jako blbec vždycky sunadaval brašny a otáčel kolo na záda.
Takhle - v Maroku jsem jel asi hodně podobným terénem. Měl jsem tam Z-MAXX a myslím, že byl o moc hrubý. Stačil by tam v zásadě takovej ten hodně málo hrubej maxxík, já tu značku najdu, ale teď si nevzpomenu. A po Maroku jsem vyzjoušel ty Schwalbe Racing a pořád si myslím, že to je ono. Hlavně jde o to, že pořád to je v zásadě cesta i když jen pro jeep a pořád je tam sucho.
Souhlas. Ta guma by měla jíét dobře do štěrku, po kamení, přes písek a taky se měla snadno odvalovat po asfaltu - ten bude nepochybně cca 30% neli víc. A kdybych si měl ještě přidat, tak by měla být odolná, abych jí nikde neproříz - t.j. boky a taky by mohla být dobře odolná proti defektu i cvaknutí - protože lepit a měnit duše mě neba :) Ale takový plášť by chtěli asi všichni, co?
Když už tady vidím Freeridové pláště všeho druhu, mám taky svého favorita.
http://www.epinions.com/bike-Tires-All...
Čím horší terén tím lépe se cítí. Defekty nemohu posoudit, je nezničitelný. V širší verzi se používá i na sjezd a dual slalom. U nás má poslední kusy Cyklošvec. Ale přemýšlím o tom že je všechny vykoupím do zásoby. Tenhle plášť je totiž naprostá špička.
Škoda, že už Hutchinson nevyrábí modely On the Rock 2, 1 kevlar a Coyote. To byly neprorazitelné nezmary. Byly těžší, upečené z gumy tvrdé jako křemen, měly výztuhu proti proražení a dalo se na nich najezdit obrovské penzum kilometrů. Přes svou robustnost a hmotnost slušně jely. A s defekty jsem neměl problémy.
Sázel bych každopádně na hrubé vzorky a větší šířku a výšku pláště. Nebál bych se hustit více než je doporučeno.
Ovšem vyznat se ve všech značkách a modelech je nad naše možnosti. Výběr je velký.