Dostal jsem nápad,jak využít zrušené železniční tratě.Mezi koleje dát asfalt nebo něco (jemný štěrk, udusat hlínu) a vznikla by tím docela príma cyklostezka,která by vedla mimo komunikace, většinou mezi poli a lesy, ze starých železničních budov by mohli být občerstvovny,penziónky a opravny kol.Je to taková vize, ale mám dojem, že by to nebylo špatné. Co Vy na to??
Nápad je to dobrej, jenže tě už loni předběhla nějaká organizace. Vyzvídala tady, kdeže jsou nějaké zrušené tratě. Teda jestli si dobře pamatuju.:-)
Moc se těším, až se v Praze budou rušit tratě metra
Ty se rušit nemusí, stačilo by, kdyby nám povolili vjezd mezi půlnocí a pátou ráno :o)))
a na realizaci se můžeš podívat ve španělsku. teda ne, že bych tam byl ale funguje to tam:-)
velo, číslo nevim
No tak, co se týká starších nádražních budov, tak vím o dvou, které poskytují ubytování a mění se v penzionky.
Střížovice zatím neznám - mám jen tip
http://www.nezenmese.cz/2007/0721_Nadrazi/JHMD...
ale na Stožci jsem už i byla a jde to
http://sweb.cz/nadrazistozec/
Jinak to asi nápad není špatný, ale je otázkou, kdo je vlastně vlastníkem nefunkčního kolejiště a zda by byl tohoto počinu příznivcem...
Po telese byvalej zrusenej zelecnicky je urobeny kusok cyklocesty z Ruzomberka do Liptovskej osady. Miestami je vyasfaltovana, miestami sotolina (ta je dokonca lepsia ako asfalt). Kolajnice boli odvezene, bolo treba este upravit mostiky cez potoky. Pokial ja viem, tak vlastnikom pozemku bolo mesto. Cely projekt platil mobilny operator, ktory do telesa zeleznicky ukladal opticke kable. Bolo to prenho vyhodne, lebo mu stacilo jednat s jednym vlastnikom o rozkopavkach a preto sa zaviazal upravit povrch zeleznicky.
Tak nás zase bratia předběhli.
Nepřeběhli, cyklotrasa č. 19, úsek z obce Hamry n.S. do Sázavy u ZR vede po bývalém tělese CK železnice už nějaký rok, akorát to člověk neznalý nepozná.
Hmmm, nenechali tam koleje, že?!? A ono je vlastně fakt, co by naše obyvatelstvo zabývající se sběrem šrotu učinilo, pokud by zjistilo, že jsou tam koleje nadbytečné...
No, soudě podle vývoje, budou brzo tímhle obyvatelstvem všechny dostupný koleje považovaný za nadbytečný. Za kilo železa ti daj bůra, tak co chceš?
Nejen koleje, ale i nosníky - aby se pak člověk bál o střechu nad hlavou :o)))
Dokonce jsem přemýšlel,že na vybudování by stačil nedlouhý vlak, který by měl vagony se zařízením na pokládku a dusání toho nějakého podkladu a svrchní vrstvy. Za tímto vlakem už by byla hotová stezka.Kdyby se toto opět mělo změnit v železniční trať, tak by se to obráceným způsobem "seškráblo" z kolejiště pryč.Co to navrhnout Straně Zelených jako program ekologického využití nefunkčních železničních tratí????? Mám dojem, že pozemky pod kolejemi patří státu???
No jasně, ať se zabývají něčím užitečným a ne tím, že pruděj, když Neumannová vyjede na trénink do uzavřené oblasti...
Nebylo by jednodušší prostě sundat pláště a jet rovnou po kolejnici? Navíc získáš bezpečně oddělený obousměrný provoz. Předjíždět by se dalo na výhybnách.
Jen by to chtělo širokorozchodný ráfky :o)))
Nebo úzkorozchodný kolejnice.
Taky by nebylo špatný, kdybys mohl jen na tu trasu (musel by to být ale okruh nebo tam a zpět) vyměnit jen kola od kola - svoje bys dal do úschovy no a prohodil s "drážníma bezdušovkama od lokomotivy" :o)))
Ale to by se asi gramážistům nelíbilo :o)))
u nás už se to zrealizovalo, kolegyně jednu takovou už kolaudovala :)
Kde?!?
nech se přeqapit, zřejmě tě tam v rámci jednodenní nákolácké akce pozvem :) někdy... :) ale nevím, ještě jsem to neviděla :-P
No tak yo...
Já bych dával předost jezdit po neužívaných tratích na šlapací drezíně. Třeba by drezíny mohli půjčovat i provozovatelé penzionů a občerstvoven při trati.
Já jsem přemýšlel o jedné z tratí, že by se na šlapací drezíny hodila, ale v okamžiku, kdy jsem začal promýšlet organizaci provozu, zjistil jsem, že je to docela náročná atrakce.
Jinak si myslím, že pokud se přeměna neudělá dostatečně rychle, začnou být problémy zejména s mostky, které zmizí.
Několik roků po sobě jsem pěšky procházel zrušené tratě, vždy na velikonoční pondělí, protože takhle na jaře jsou v terénu hodně patrné a vždy jsem narazil na nutnost se někde brodit potokem.
Pěkná cyklostezka ze zrušené tratě je z České Lípy do Dobranova.
Tratě asi má pod palcem SŽDC (správa železniční dopravní cesty), vlečky majitel.
To s tím zahrnutím kolejiště mě také napadlo, ale myslím,
že jsou mezi námi tací, kteří by kolejnice vyhrabali a do sběru prodali. Ono, když si vezmete, že hmotnost kolejnice na regionálních tratích je nějakých 49 kg/m, je prodej kolejnic do sběru docela kšeft.
Drezíny vlastní například soukromé železniční muzeum v Sudoměři. Bývá možnost se projet na kousku zrušené trati Skalsko-Chotětov.
Železnicici na drezínu maj v Ratiškovicích, teda myslim, jezdí se tam asi na kilometrové trati, je to moc zajímavý, o prázdninách tam plánuju zajet!!!
http://www.ratiskovka.com/
Dá se to spojit s krásnou cestou moravskou saharou a třeba s návštěvou Strážnice nebo Hodonína, lépe Bzence a Domanína, je to při hlavních železničních tazích, doporučuju!!!
Obyvatelé i návštěvníci Prahy si jistě všimli, že se v současné době staví tzv. Nové spojení. Po staré trati, která bude díky tomu opuštěna se plánuje vedení stezky pro pěší a cyklisty - viz: http://www.novespojeni.cz/technicke_udaje.php?tu=6
Jinak, největším problémem použítí starých těles pro podobné věci jsou umělé stavby (mosty, propusty, opěrné zdi ...). Na rušených tratích jsou často v "dožitém" stavu a jejich rekonstrukce by pro místní samosprávy představovalo podstatný finanční problém, totéž platí samozřejmě i pro jejich údržbu. O totiž most i přes malý potůček může být na dráze docela slušný most, protože na dráze na rozdíl od silnic (chodníků, cyklostezek, ...) platí pravidlo, že nastoupaná výška se nechce jen tak zbůhdarma ztrácet. Proto tam kde by cesta přes údolí přešla stylem: dolů do údolí (např. serpentínami), malý mostek přes potůček a zase z údolí nahoru na kopec, na dráze je velký (dlouhý a vysoký) viduktpřes celé údolí. Shrnuto v původně železničních mostech bych pro takovouto "aplikaci" viděl největší problém (např. ocelové mosty bez průběžného štěrkového lože nemají pod kolejí výdřevu).
To jen tak co mě v rychlosti napadlo.
P.S. Na tom Novém spojení by snad měl být pro pěší a cyklisty využit i stávající Vítkovský tunel - to by mě zajímalo kolik cyklistů z něj vyjede na kole a kolik půjde po svých ;-)
Mám dojem,že pro místní cikány to bude zlatý tunel(obdoba zlatého dolu).Lidem,kteří použijí tento tunel se od základu změní život a prožijí něco nového.Z cyklistů se stanou najednou pěší, možná běžci, aby zachránili zbytek svých věcí.Policii tam neuvidíte,aby se jim tam náhodou něco nestalo.A na bezdomovce nebude pršet.
Ahoj,
v Anglii je cyklostezka po zrusene trati v podstate z Manchesteru az na vychodni pobrezi
a ze Scarborough na sever do Whitby.Koleje jsou snesene, jen na nekterych prejezdech zustaly. Obcas uz umele stavby (mosty)
chybi a je nutno to objizdet, na druhou stranu tam jako atrakci maji prujezdny tunel.
Ovsem pres Penniny jsou vrcholove tunely (tri vedle sebe) uzavreny.Cehoz ovsem neni skoda litovat,
protoze by clovek prisel o ty nejkrasnejsi pohledy :-).
vice na http://www.transpenninetrail.org.uk/
Teď mě napadá - vždyť v Rakousku v Bregenzu je něco obdobného. Je to teda jen kousíček, ale také tam stezka v jednom úseku vede místem bývalé železnice a projíždí se tunelem
http://www.bbcc.cz/hist/1998/980819Bregenz...
Toz decka,
uz jsem zase zpet.
A zazila jsem tedy veci.....
Budu vam vykladat pres vikend.
Jinak z prizpevku, uz nazev vypovida vystizne o cem se dale pise:
Nápad, co vy na to??????????
To clovek ani nemusi klikat a uz vi, to je neco pro pavlinu a rodinku nakolaku.
To me uplne burcuje prispet se stene chytrou odpovedi:
asi tak, ze jsem konecne jedla spravnou, vybornou spenatovou pizzu.
Byla skvela a s nakole nemella nic, fakt nic spolecnyho. A v tom to je.
Jozivek si ale pochutrnal take.
Jestli chcete, muzeme si vymenovat recepty, ju?
Klavesnici mam na notbuku jen anglickou, budu vykladat, proc, ju, pres vikend, tak pisu bez hacku.
A topolanek, to je fak borec,
sotva prijede Pavlina z ciziny, uz je hned jako mezi svyma. Jak nakole tak v politice.
Tak zatim mili nakolaci
pa pa
Že sis místo tý pizzy nedala radši ftipnou kaši...
A zajímalo by mě, kdo z nás tak strašně zlobil - jen to vzdá Medvěd, už je tu pavlínka :o)))
Ale mohla si nás nechat aspoň přes víkend vydechnout - zasloužíme si to :o)))
Radko,
musim se s dobrodruzstvim sverit - o vikendu.
A verim, ze budes mezi prvnimi, co budou reagovat.
Jinak - oznacim zretelne nazev - coz znamena - klikat jen ti, co chteji komentovat, ju? Ostatni at se nezajimaji a ignoruji, dohodnuto?
Jako v hospode, jdu k vedlejsimu stolu, kdyz me ten muj moc nezajima a necham zit.
Tak jsme se preci dohodli, ju? Nepamatujes?
A jak tu pred vanocemi mnozi psali, jsou i taci, kteri me maji opravdu radi. A ty nechci fakt sklamat.
Pa pa.
V tom případku si ale založ téma a zkus napsat příště zklamt se "z" :o)))
kousek po zeleznicni trati je jiste na sunave trasa Heidmile - Passau, u nas tam jeste nastesti jede vlak.
Mist kde by to slo je dost.. okoli ostravy a karvine jak delane
http://www.eurocykl.cz/zajezdy/kan.htm
http://www.eurocykl.cz/zajezdy/bur.htm
http://www.eurocykl.cz/zajezdy/ens.htm
http://www.eurocykl.cz/zajezdy/fal1.htm
Hele, tuhle cestovku jsem neznala - maj to móoooooooooc pěkně udělané.
jo jsou fajn. Já s nima byl dvakrát. Dělaj nám zájezdy od práce. Já jinak z cestovkama nejezdím. Jsem radši natěžko a svým vlastním pánem. Ale sem sem prsk ty zájezdy co jsou po zrušenejch železnicích. Ta Kanada by mě docela i brala, ale za ty prachy pojedeu jinam :o))
Já s nima byl loni. Dobré to bylo.
Na Eurocykl jsem slyšel dobré reference. Ale protože nedělají noční přejezdy, tak jsou výrazně dražší než konkurence. A taky nástupní místa jsou většinou jen na Moravě.
Jezdím s nima od jejich vzniku - asi 6x a jsou to pohodáři /asi dražší to jo/.Spěj zásadně v posteli, což je fajn, noční přejezd je většinou jen dvakrát /mě to úplně stačí/ a nástupní místa při cestě do zahraničí jsou od Ostravy až po Plzeň ale zastavili nám po domluvě i mimo. Trošku jsme se například té Korsiky báli ale s Herdegenem kdo chce, vyjede si Col de Vergio dvakrát, někdo jednou a ostatní tam vyvezou. Prostě možnost volby. Těch úžasných 40km sjezdu v květnu bez jediného šlápnutí nikdy nezapomenu.
A fakt mi nic neplatěj :-)))
No tak výjezd na Col de Vrgio od říčky Gola není nic strašnýho, ale ten více jak 30ti km sjezd do Porto, ten teda fuckt stojí za to. A předpokládám, že jste to jeli takhle.
Ovšem některé cestovky (např. Kudrna) tuhle trasu volí opačně - tedy 30 - 40 km výjezd z Porto na Col de Vergio a pak těch necelých 20 km k říčce Gola.
Nic proti Kudrnovi ale ta druhá varianta mi příjde přitažlivější :-) My jsme bydleli v Sagone a dojezd byl do Porta. Kde je říčka Gola se mi už nějak vykouřilo :-)))
No, tys teda objevil Ameriku :-D
Já nic neobjevoval,byl to jen nápad, jak ekologicky využít něco co chátrá bez užitku.Nemám dojem,že jsem génius,je mi líto,že něco leží ladem,když by to mohlo sloužit lidem,kteří mají rádi přírodu.Příště,až mne něco napadne,tak se s tebou poradím,zda má cenu se o tom dát vědět ostatním.
Ale notak.
To víš že to má cenu. A to že už něco takového funguje neni důvod aby se to tady neprobralo. Mně to příde zajímavý.
Jejda, to jsem netušila, že se tě to tak dotkne - tak to promiň - každopádně předělat staré železnice na cyklostezky by bylo smysluplné - jen že si s tím přišel, jako s nějakým naprosto novým převratným nápadem, který by byl z tvé hlavy .... a přitom třeba ve Francii nebo ve Španělsku to tak už kolik let skvěle funguje. Problémem je, že u nás to nikdy tak fungovat nebude - proč, to by bylo na hóóóódně dlouhou diskuzi ............ takže se obávám, že stejně skončí jen u téhle diskuze
A co když to byl opravdu nápad z jeho hlavy a přišlo mu to skvělé.
Ty máš všechny své znalosti načtené, nebo si se k něčemu dopracovala i vlastní úvahou? Nezjistila si někdy, že už to co napadlo Tebe napadlo i někoho jiného? Děláš si u každého svého nápadu rešerši před tím, než jej zveřejníš?
Ale nejvíc by mě zajímalo, když o tom něco víš, jak co se musí udělat, aby to fungovalo. Počítám, jestli to takhle půjde dál, že za pár let budu mít za barákem dvě tratě o délce 18 a 5 km se zastaveným provozem, tak ať se na to připravím.
Jo děvče, každý nepsal ročníkovou práci na téma cyklistika či cestovní ruch nebo co to bylo. To jsme ti byli dobrý, když jsi sháněla podklady, že jo a teď budeš dělat chytrou?!? To si trošku ulítla, že jo...
A cedniku, ty se tím nenech mást - až zase bude něco zajímavýho, jen to sem klidně šoupni.
Čendík není žádný cedník ;-))) Čti pořádně ;-)
No, jo, no, jo - když ty klávesy jsou si tak podobný :o)))
No nevím kdo tu dělá chytrou ............... s diplomovou prací to nemá nic společnýho .... jinak viz moje reakce výše, a navíc článek o snaze předělat želenice na cyklostezky se objevil i na tomhle serveru
Hele "chytrá", já jsem to nepsal jako objev.Jestli ti vadí, že někoho něco napadne a řekne to ostatním jako zajímavost(podělí se s nimi o ten nápad), tak se dej izolovat.Ono se lehce kritizuje,to umí každý primitiv.
Já to psal,protože mi kamarádi řekli,že zrušili vlak do Mšených - lázní a na výletě v okolí Mělníka a Kladna jsem potkal plno zarostlých kolejí,které se vinou mimo exhalace v polích a lesích bez užitku.Jestliže jsi to takto nepochopila, jsi kapánek duševně nevyspělá.Škoda.
Nedej se, ono prostě mezi lidma, co jezdí na kole je více povědomosti o tom, že by se ze zrušené tratě dala udělat cyklostezka. Takže to třeba pro někoho je posměšným "objevením Ameriky".
Ale na druhou stranu, zase je to nejjednodušší způsob, jak se o těch fungujících něco dozvědět a srovnat si myšlenky.
Teď ještě jak ten nápad zrealizovat.
Tady se Cyklistky trochu zastanu... Přečti si hned první svojí větu - "Dostal jsem nápad...". Takto to opravdu zní jako bys na to přišel Ty sám samojediný ;-)
Jinak nápad je to samozřejmě dobrý, něco málo v ČR už i funguje. Obávám se ale klasického ignorování a výmluv "vyšších míst"...
Možná bys mohl nejdříve zapřemýšlet o své duševní (ne)vyspělosti, když tě dokáže jediná věta (a ještě k tomu psaná ze srandy) takhle vytočit.
Děvče, děvče, tento týden už jsem jedno sprosté slovo použila a další opravdu nechci. Takže se uchýlím k tomu, že použiji část jistého bonmotu - kdyby blbost nadnášela, tak tu nelítáš jako holubička, ale přistaneš na Měsíci...
Že by vlastní zkušenost?
Ano, životní...
Ale musím konstatovat, že u tebe se už opakuju. Již se jedna, tohoto bonmotu hodna, v mém životě vyskytla, tak promiň, že jsi až druhá... Je fakt že by sis právem zasloužila být první...
P.S.
Jo a mimochodem, zneužívat ozančení "kvalitní názor" ve svůj prospěch, to se tady tedy fuckt nenosí... Zkus se příště při označování chovat neutrálně :o)))
Musíš mít poslední slovo, viď, tak ti budiž přáno. Nechám ti ho :o)))
Víš, připomínáš mi moji dceru. Ale i ta, byť je o kousek mladší než ty, už začíná chápat, že mít poslední slovo za každou cenu není vždy to pravé ořechové :o)))
Tak to se jí ani nedivím, protože s tebou se jí zřejmě jen těžko podaří mít poslední slovo (teď to fakt nemyslím nijak zle a v žádném případě nechci nějak napadat tvůj vztah matka - dcera .... to vážně nemám na mysli a ani k tomu nemám důvod - to jen aby sis to nevyložila špatně) ... jen bych řekla, že s tím posledním slovem to je u tebe taky tak trochu na štíru (aspoň co soudím podle diskuzí) :-)
PS: Sice to tak vypadá, ale tohle neměl být pokus o poslední slovo - jen jsem prostě na to musela reagovat :-) Tak teď si to poslední slovo klidně napiš - já už odpovídat nebudu.
Ajajajajaj, to jsem se včera nějak rozvášnila a ni vlastně nevím proč. Tak se Vám všem móooc omlouvám, že jste to museli číst a jdu zpytovat svědomí do kuchyně. Snad mi bude odpuštěno. Jinak sem budu muset stokrát napsat "2x měř a jednou řež" nebo lépěji "2x změřím než jednou zhřeším" :o)))
No ono máš s tou Amerikou vlastně pavdu, tu také nejdříve objevili Vikingové a pak znova Kolombus.
A že ho vytočila jediná věta, tak to se ani moc nediv, vždyť jsi jich víc nenapsala.
Já to četl ;-) Takto rozžhavenou Radku jsem tu totiž ještě nezažil ;-)))
Zapiš si to do deníčku, nehodlám to opakovat :o)))
Nějak se mi to špatně zařadilo, tohle byla reakce na Cyklistku dnes 10:38...
Neboj, tohle si budu pamatovat i bez psaných poznámek ;-)))
Tak to je poprvé, co jsem tímto způsobem vstoupila do historie :o))) Moc radost z toho ale nemám...
Napad to je dobry, ostatne to tak je i jinde. Ovsem Ceske drahy maji problem vubec zvladnout fungovani sama sebe a ted po nich jeste chtit, aby resili, jak to navleknout, aby se daly pronajmout budovy podel trati a jestli vubec chteji, aby po necem, co nechteli vyuzivat nekdo neco delal! A do toho ti nebozi urednici na magistratech a stavebnich odborech a odborech cestovniho ruchu!!! Vzdyt oni by museli zacit premyslet... A jak to udelat, aby z toho neco meli? Tu zminenou politickou stranu tady nekteri spravne pisou v uvozovkach...A to nemluvim o tom, ze v Cesku existuje dost lidi, kteri stezky vlastne ani moc nechteji, jim to vyhovuje tak jak to je a kdyz by ty stezky byly dobre, tak by sem zase zacali jezdit nejaci cizinci a to oni take nechteji... Proto to hned tak nepujde.
něco takového už je po staré tišnovce ze ž'dáru tuším do hamrů nad sázavou. doporučuji.
No ja si myslim, ze cyklostezek v CR je haba kuuuuuk...je v nich bordel a vetsinou jsou to spise stezky nez cyklostezky. Takze bych doporucil se venovat tem, jenz uz existuji a obcas nesplnuji to co by meli (takova polabska cyklostezka na tezko je docela sranda:-) ).
Prijde mi, ze v CR se cyklostezka udelala z kde jake cesty, cesticky. Nekomu se za barakem zalibila cesta a tak ji prohlasil za cyklostezku. Takze mame cykloatlas plny nesmyslnych cyklostezek. Ale paterni cyklostezky jsou nedomyslene....jet je treba na tezko je docela hrozne...
Podle mého by bylo nejlepší, kdyby se všechny druhy dopravy k sobě chovaly ohleduplně. To bychom pak snad ani žádné cyklostezky nepotřebovali.
POhadka...to uz snad sam vis. Myslim, ze je lepsi resit realne veci, nez pohadky.
Přesně tak, Medvěd má krásné a zbožné přání, ale je to bohužel jen pohádka. Ale i co se stávájících cyklostezek týče, nějak nevidím skutečně reálný nápad, co by se s tím dalo dělat, ty snad ano ? :((
Jak premluvis vice jak 10mil. lidi v CR, aby se k sobe chovali jak andilci? To je preci utopie. Neni lepsi resit realne veci nez zit a nastolovat pohadku?
Utopie to možná je, ale určitě ne důvod přestat se o to snažit. Řekl bych, že je to určitě nejlevnější cesta. Všude to tady hlásám, že by se motoristi mohli trochu omezit v počtu svých jízd a maličko (nebo spíš hodně) změnit své chování vůči slabším účastníkům provozu. Možná by pak cyklisti nebyli dvojnásobně ohrožený druh - jednotlivě v provozu a jako celek vymřením (zvláště ve velkých městech).
Hlasam a jestli sis nevsiml....vetsina zdejsich motoristu se ti vysmala!!! Tak co chces napravovat?
Když se mi i tady šest zdejších zastánců nekontrolovaného motorismu "vysmálo", tak to asi fakt nespasím. Předpokládal jsem, že právě na tomhle servru, kterej má v podtitulu "Ve městě na kole" najdu přece jen víc pochopení pro své myšlenky. Ale na druhou stranu nemůžu říct, že bych tu nenašel žádné. Jen jsou ti odpůrci víc vidět a slyšet.
Prostě mi připadá, že ta motoristická nákaza zasáhla i část příznivců cyklistiky.
No prave, ze jsi nenasel ani tady...server plny cyklistu. Tak co chces spasit? Tohle je v lidech. A ze to jinde funguje...se podivej v cem zili lide tam a v cem tady? Tech vice jak 40 let ty lidi zblblo....myslej jinak nez ti na "zapade". Myslej vic na sebe, na to, aby se darilo jim...aby jim naaahodou neco neuteklo, nekdo jim neco nevzal....
Naprosto souhlasím. Jestli je to v lidech, tak se právě s lidmi musí pracovat (i když právě tohle jsem nejspíš vzal za špatnej konec). Že tady lidi uvažujou jinak, je dáno tím odlišným vývojem. Lidi viděj "vyšší" materiální úroveň na Západě a chtějí jí dosáhnout za každou cenu. Jenže tam zase došlo v myšlení lidí k určitému pokroku a začínají si tam uvědomovat, že neustálým stupňováním spotřeby kvalita života neroste.
Zajímavý, že v některých státech to funguje - neříkám, že jak z pohádky, ale ty lidi se tam většinou k sobě chovají slušně a ohleduplně - jak je teda možný, že zrovna v Česku jsou s prominutím takový hovada?
To je tim, co se tu delo poslednich par desitek let....lide mysli jinak...
Jo to mi je jasný - to byla spíš řečnická otázka ... já spíš nechápu, že to těm lidem nevadí
No, některým to vadí, jak si můžeš ověřit na mně. A myslím, že nejsem sám, i když to tak občas působí.
Takhle můžou plakat motorkáři proti řidičům osobáků, řidiči osobáků proti autobusákům, autobusáci proti kamioňákům. Podle mně se to možná vyřeší postupným vymíráním generací, aspoň pěti.:-(
Čekat, až se obmění několik generací, aby se k sobě lidi začali chovat slušně? Někteří to snado dokážou sami od sebe dobrovolně a v podstatě hned a ty druhé je potřeba k tomu přimět přísnějšími zákony.
V tom je ale problém, protože většina těch, kteří zákony tvoří, jsou motoristy a nebudou schvalovat něco, co by šlo proti jejich individuálním sobeckýcm zájmům. Takže ochrana těch nejohroženějších je asi ve hvězdách.
Nejsem právník, ale vidím to takhle. Zákon je jenom nástroj, a nástroj je k ničemu, když se nepoužívá.
S tím nástrojem je to určitě pravda, ale ten nástroj se nesmí stát cílem. A každý nástroj se má používat tehdy, když to k něčemu je, a ne za každou cenu a v každé situaci. Rozhodně mě nikdo nepřinutí čekat na zelenou, když stovky metrů kolem mě nic nejede. Připadal bych si jako nemyslící naprogramovanej robot.
Mně se zdá, že ty mluvíš takhle: Co jsi neztratil, to máš. Neztratil jsi rohy. Máš rohy.:-)
Myslíš, že je mým příspěvkům a názorům stejně málo rozumět jako tvému příměru?
Ale kdepak, Abyho příspěvky jsou naprosto srozumitelné :o)))
Jen potrefená husa se vždycky ozve :o)))
Na tohle moje vzdělání ani míra mé přirozené inteligence nestačí. Tak mi to někdo vysvětlete. Rád se nechám poučit.
Volnej preklad...."Berane"
O volném překladu něco vím. Pokud má být tento příspěvek vysvětlením onoho nesrozumitelného příměru, pak bych prosil také předlohu toho "volného překladu". Nerozumím slovu "Berane". Měl bych já být "beran"? Jak to vše souvisí s nesrozumitelným přirovnáním, na které jsem se tu ptal?
Někdy je mlčeti zlato, pane doktore Medvěde...
Ano, kdybych byl mlčel, mohl jsem zůstat filozofem. Z vašich úst to ovšem zní jako další pokus o mé umlčení.
Jenze tady je maaalo kdo filosof. Tady jsou spise realisti, lide zijici v realnem svete... Filosofie je krasna vec, ale je to jen bloumani...
Je jen na Vás, pane doktore Medvěde, jak si to přeberete - já nic takového nevyslovila :o)))
Nicméně vkus máte dobrý...
Někdo to dělat musí. :o)
Vloni jsem plánoval dovolenou s dcerou, tak jsem našel s velkou publicitou ohlašovanou cyklostezku na zrušené slapanské trati u Chebu. Otevřena byla v souvislosti s česko-německou krajinnou výstavou. Na mapě jsem našel, že je to asi 11km. jsou tam i další cyklotrasy, tak jsme tam vyrazili. Hotová a otevřená byla, dokonce mezinárodní (ta trať vedla do Německa), na hranicích je to moc pěkně udělané. Jenže v provozu je na naší straně 900m a na německé asi 400. Já vím, že se musí začínat postupně, moc jsem se namlsal, protože o tom úseku se nic nepsalo. Ale i kromě toho je tam hodně pěkného mezinárodního poježdění. Tak držím chebskejm palce, aby se jim to podařilo dodělat.
Nemyslíš Valdštejnskou stezku?!?
Té ale bylo zprovozněno trošku víc - celý okruh až 35 km, tuším... Někde je tu k tomu článek.
Jojo, Valdštejnská stezka má dvě větve, severní a jižní a je v provozu celá mezi Chebem a Marktredwitzem a ještě je mezi nima spojka na německém území, ale po tý trati zatím je ani ne 1,5 km na jižní trase :-( Ten zbytek se po trati dá jet sice taky, ale je to jen nalehko a i odpružená vidlice se hodí. Kdybych neměl s sebou dítě a měl horáka, tak bych si to i užil...