Včera bylo defektů dost. Tak mě napadá, že bychom mohli orientačně posoudit odolnost námi používaných plášťů (respektive celých pneumatik). Zkuste se pro pučení ostatních vyjádřit k tomu, proč podle vašeho mínění k defetktu došlo (třeba nejen včera). Typ pláště, opotřebení, nahuštění, terén styl jízdy. A co jste případně našli v plášti.
(Já teda nepích. Schwalbe Smart Sam 26"x2.25", poměrně nový (on ale údajně dlouho vydrží), bez ochrany proti defektu, nafoukanej k horní hranici. Má poměrně vysoký čudlíky, dost hustě u sebe, což ho možná včerejším střepům vzdálilo. :')
Kdyz uz najedes na sklenenej strep, nejde az tak o druh plaste (krome tebou zminenych specialu se zvysenou ochranou), ale o loterii. Riziko proriznuti se muze malinko snizit vyssim vzorkem, mnohem vetsi vliv ale bude mit taky zminovany tlak vzduchu. Cim nizsi, tim mesnsi riziko defektu (plast strep "obtece", ale nedojde k proriznuti).
Jinak jsem mel jeste posledni par Continental Explorer 2.1 s kevl.patkou, netusim proc, ale nepichl jsem.
Jaký mám pláště fakt netuším--ale na ležáku jsem měla problém s předním kolem. S někým už jsem to tu řešila----měli jste pravdu vy, kdož jste říkali, že tam může být špona. Na Silvestra jsem opět "píchla"--tak jsem opatrně sundala duši a tak jsem našla místo. Zbrousila jsem to šmirglem na čištění duší před lepením--a snad mám pokoj (to zatracený místo mě pěkně potrápilo-měnila jsem kvůli tomu snad 4 x). A pak jsem "píchla" po pár kilometrech ještě jednou. Snad mám na nějakou dobu vybráno...
Co se týká včerejška, tak by mě spíš zajímalo, jestli píchnul někdo o něco jiného než o střep...
Plášť AT - Spanker I 26x1,95 nový a již druhý defekt.
kdyby to takhle mělo pokračovat tak se asi vrátím k Rubeně - typ nevím ale na běhounu má nepřerušené šípy. Ale ten včerejšek přičítám na vrub silvestru.
Authory Spankery jsem jezdil přes léto kvůli nízkému valivému odporu. Přispěli minimálně z jedné poloviny k mému smutnému letošnímu rekordu deseti defektům. Když připočtu zkušenosti s Rubenou, zapřísáhl jsem se že už nikdy v životě nekoupím plášť od české firmy.
Na novej rok sem píchl 3x, a všechno kvůli tomu stejnému střepu. Ráno jsem jel na cyklojízdu, měl sem čerstvě nahuštěno na 4,5atm. Než jsem dojel na místo, tak jsem píchl. Tam kde byl sraz tak jsem to zalepil, ale neprohlídl sem si plášť, takže sem po dalším kilometru měl znova prázdný kolo. Další lepení nebylo, tak jsem to vzdal a je MHDčkem domů. Tam jsem vytáhl střep, zalepil a znovu vyjel. Co se mi nestane, za dalších 10km prázdný kolo. Teď zjištuju, že je ta díra těsně vedlet tý z toho střepu, takže moje teorie je, že to ten střep na jednom místě píchl, jak sem kolo tlačil tak se duše posunula a tam to střep jenom vydřel a při natlakování a jízdě to holt prasklo. Takže tlak 4,5atm, přední koli, plášt Maxxis Wormdrive
Tenhle plast jsem pichla na asfaltu po prejeti jakesi drte ci hliny z pole. Maly kaminek jim prosel krasne skrz.
Jinak tenhle plast hrozne nedoporucuju. Valivy odpor ma stejny jako terenni plaste a navic v terenu paradne klouze. U mokre kaluze podklouzne a zaberou az postranni zoubky. PB se s nim vyflakal v zatacce na prasne ceste. Takze dopredu vubec ne a dozadu taky nevidim smysl.
Hochu, hochu, taková šklácká chybka neprohlédnout plášť. To bych neudělal ani já stařenka :o)))
Nakonec, je to zpravidla to jediné, co mám možnost při výměně dušičky učinit, pokud to také neučiní někdo dřívěji než si navléknu rukavičky :o)))
Maxxis Wormdrive, s těma nemám dobrou zkušenost. Lepil jsem je tak po 50 km, jestli to nebyla jen smolná náhoda. Pak jsem místo nich pořídil Schwalbe Hurricane s kevlarovou vrstvou proti píchání a spokojenost. Vypadaj podobně, ale chovaj se o dost jinak. Jsou takový celý "tvrdší" a víc závislý na nahuštění.
Pozor, neplést si s Maxxis Overdrive. Ty jsou naopak ceněné pro svou odolnost.
Na léto plánuju tyhle maxxisy :
http://www.vseprokolo.cz/vseprokolo/Pl%E1%9At%EC+a+du%9Ae/Pl%E1%9At%EC+MTB/MAXXIS/929-MAXXIS%20Ranchero%20MTB.html
Podle recenzí mají velmi malý valivý odpor a velice slušné jízdní vlastnosti. Taky už je začala obouvat Merida na některé modely 07
Teda ty jsou nádherný... Moje stávající Maxisy začínají být už poněkud sjetý a tyhle by se mi teda móoooc líbily.
Jen nevím, nevím, jak budou držet do stran - s tím mám největší problém...
Ja nemam duveru v ten stredovy vodic. Bude se s nim spatne brzdit. Ale zase na druhou stranu ty nejezdis jako ja :)
Tak s brzděním problém nemám :o)))
Je ale fakt, že já bych to obrzdila za měsíc a do stran by mě to nedrželo... No tak nic, já si vyberu něco jiného...
Tak nějak ;-) Chtěl bych někdy zkusit tohle http://www.vseprokolo.cz/vseprokolo/Pl%E1%9At%EC+a+du%9Ae/Pl%E1%9At%EC+MTB/MAXXIS/1542-MAXXIS%20Tomahawk%20MTB.html
Ten by se mohl chovat o mnoho lépe...
Další varianta jsou tyhle :
http://www.kupkolo.cz/product_info.php?cPath=66...
Slušné a levné. Jen se musím rozhodnout rychle. Maxxisy počkají ale tyhle ne (alespoň ne za tu cenu).
No, ke mne pocestuji za par tydnu tyhle mrsky (2,25" ted skladem nemaji).
http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=2350...
Hezký vzorek na zimu. Podobný maji ty WildGrippery.
Tady jsou ty moje mršky :
http://www.epinions.com/bike-Tires-All...
My co jsme se pak jali dohánět ujetý peloton jsme poznali zda jedeme dobře podle toho, že každých sto metrů stál cyklista lepící díru, i když po nějaké době to začlo řídnout a od Komína dál už nebyli. Buď ne měl být sraz na Svoboďáku (ale s tím se nehne, to je přec ta TRADICE) nebo si vážně měl někdo dát tu práci prohnat tama zametací vůz. Při odjezdu z náměstí a ještě na Masarykove prakticky pořád praštěly pod kolama střepy, ať jel člověk kudy chtěl.
Na mě došlo na velodromu, kolo se mě po sjetí z klopené zatáčky dolů (pod 40km/h nemá cenu zkoušet jet po klopence projektované na 60, tak jsem zahl dolů) se mi to začlo vlnit a po dvaceti metrech jsem měl přední kolo prázdné. Mám tam nějakou BMX gumu Specialized 1,8" se vzorkem kolem dokola, zatím byla vždycky dost robustní a celkem drží. Byla na plným tlaku 7bar. Po zalepení jsem přiložil duši jak byla uvnitř a podle polohy záplaty objevil zelený lahvový střep asi 6x6mm zaražený v plášti. Jelo to s ním několik km a nebouchlo to naráz, vysyčelo to tak pomalu že by člověk i z 50km/h stihl jakž takž zastavit, takže na tuhle gumu slevněnou na dvě stovky jsem se rozhodně nenaštval.
Už jsem jezdil na spoustě plášťů ale od té doby co jsem nasadil Michelin Wild Gripper Hot S kevlar jezdím bez jediného defektu. Jsou to All mountain a Freeride pláště. Ideální na zimu na měký podklad. Po silvestru jsem přejel snad všechny rozbité láhve v okolí (ne schválně) a Michelin se tváří jako by nic.
Kdybych jezdil v zimě, tak bych asi obul zpatky Tiogy (Yellow Kirin / Blue Dragon). Jinak i tyhle "letňáky" zatím bez defektu, tak doufejme že to vydrží:
http://www.cykloexpert.cz/plaste/schwalbe-nobby...
Tahle cena se mi uz prici. Objednala jsem si je za 714,- z koloshopu.
Za Tiogu mi neni lito dat asi 1100, protoze ji pouziju vetsinou jen v terenu a to jeste jen parkrat do roka.
Já ty Nobby Nic kupoval za skoro "nákupku" 660 Kč u kámoše v kamenném krámu. Tiogy jsou fakt super, jen se mi poměrně rychle sjely, alespoň tedy přední. Zadní ještě mám, ale je mi k ničemu, protože na přezouvání plášťů jsem lenoch. Proto také ty Nobby Nic, je to pro mě ideální kompromis, jezdím je na silnici i v terénu a spokojenost.
Mimochodem, kdybys tu Tiogu chtěla, můžu ji přivézt, a když se ti bude ten vzorek ještě líbit, tak nechám za hubičku.
Maxxis Overdrive třetím rokem, zatím jediný defekt. Byla to ocelová špona ve Staré Hlíně před bývalým JZD.
To se mi stalo taky. Rukou nešla odstranit. Po třech defektech jsem to vzdal a dotlačil domů. Když jsem jí rval kleštěma, přetrhla se. Nakonec jsem jí vypreparoval skalpelem ale zničil jsem při tom plášť. Byla ocelová a zakroucená jako vývrtka.
PS : To PF nemělo chybu!
V Metru(noviny) byl článek o tý Brněnský cyklojízdě, učast 150cyklistů a napočítáno 58 defektů :D
Jinak jsem se chtěl zeptat co děláte proti píchání? Viděl jsem na netu nějaký duše, asi za 250kč, která by měla být odolnější, ale moc tomu nevěřím. Nebo nedaj se použít ty spreje na opravu bezdušovek? Funguje to i jako prevence. Já píchám celkem často, tak asi vyměním plášt, tenhle dám bráchovi na prosmykování :D
Hele, o tom už se tady mluvilo, tak zkus vyhledávač. Jakýmsi ochranným páskem lze vyložit plášť. Zkušenosti ale byly rozporuplné...
Pomuzou treba plaste s ochranou proti defektum, o tech vlozkach pochybuju. Specialni duse treba s roztokem uvnitr na zaceleni defektu budou fajn tak max. na maly dirky, strep tim projede jak maslem, proti proriznuti ti jiny duse nepomuzou. V zasade vsechny ochrany docela brutalne zvednou obvodovou hmotnost kol, ale pokud ti nejde o vteriny, tak to neres. Jinak na trny a spol. je asi lepsi uvazovat o bezdusovych rafcich a plastich nebo o bezdusovych kitech i na klasicky kola. Ale strep v plasti to nevyresi.
My jsme píchli prase, mělo 200 kg.Ani jsme ho nelepili,spíše více rozřezali.
Tak jsem vyrazil letos poprve na silnicce a mel jsem ssssssssssssssmulu, letos poprve. V plasti jsem nasel sklenenej strep. Chvilku jsem se pral s tezko se sundavajicimi plasti a pak jsem vyzkousel novou pumpu na bombicky. Super, na 1* (a bez problemu na 8 baru).
A to jsi zkousel ten Vanocni darek? Jak se na tom jezdi?
Je to rychly, jak mi jen nohy a hlava dovoli :o) Ale na tech par km v destiku tam, defekt a zpatky docela zbytecnej luxus... (to uz je druhej defekt asi na 200 km :o(
Pekneee...jak na novej rok, tak po celej rok....No, tak snad to tak nebude a doufej, ze sis to ted vybral
Na Novej rok jsem nahodou vyvazl bez ztraty kyticky :o), to bylo az az dneska vecer. Silnicni plast + strep zkratka konci defektem :o(
No...mel jsi hopnout, nebo zakroutit rididlama:-) Kazdopadne at je to posledni vpich v tomhle roce!!!!
Ja mam plaste asi tezce nebikerske, ale mam s nima dobrou zkusenost... tak snad nikoho nepohorsim. Author (V licenci Panaracer) Silk road 26" http://www.author.cz/dily-prislusenstvi/detail/... jsem vyfasoval na novem kole, vzhledem k pocasi letosni zimy jsem na zubatejsi vzorek jeste porad neprezul... a oba plaste, predni i zadni, uz maji najeto pres 3000km bez defektu. Tolik jsem jeste snad nikdy bez defektu nenajel. Tak nevim, bud jsou fakt dobry, nebo mam posledni dobou fakt stesti, nebo dela opravdu hodne kdyz jsou plaste novy... nevim.
Tak lep aspoň cvičně, abys to nezapomněl.:-) Já koupil kolo se semislicky Ritchey Speedmax, lehoučký, odsejpalo to na nich (na silnici jsem je foukal na pět kilo), ale po pár tisících začaly defekty. Tak jsem je postupně nahradil Rubenami a byl pokoj. Už jsem nelepil přes rok. Záleží na mnoha faktorech, ale nejvíc asi na náhodě, buď se trefíš, nebo ne.:-)
Lepim, lepim, zadny strach. Nedavno jsem 'cvakl' svuj malo nahusteny 'city bike' - to je to kolo pro vsedni den, o ktery se clovek neboji a moc se o nej nestara, takze ho skoro ani nafoukat nenapadne... je to hrozny, ja vim, ale je to tak. tyhle kola maji tezkej zivot, mozna je to taky trochu tim, ze maji (financni) hodnotu par stovek, zatimco ten horal na vylety ma hodnotu x tisic, tak je jako v bavlnce... i kdyz z praktickeho hlediska, co do uzitkove hodnoty, jsou ty kola natom presne naopak...
ale abych to nezakecal - mam jeste jedno tema v souvislosti s pichanim a lepenim - ted zda se je pomerne novinka zaplaty bez lepidla(tedy samozrejme bez lepidla v tube, takovy samolepky), nedavno mi je nabizeli v obchode a ja ze je teda zkusim... ale od te doby zadny defekt :] -- mate s nima nekdo zkusenosti? jake? drzi dobre? nebo je to spis na dojeti? abych byl konkretnejsi - to co jsem si koupil ale nevyzkousel se jmenuje Airdam Glueless Patch ...
Jeste to doplnim :] - taky lepim kola cele rodince, takze ze cviku urcite nevyjdu. Ale hlavne chci doplnit toto - jak jsem mel cvaklyho toho city bejka a byl linej to lepit, tak jsem jezdil i po meste na horalovi - a v prvnim tydnu novyho roku jsem si docela simuloval i mestskou novorocni jizdu, parkrat jsem s trnoucima zubama prejizdel nejakou tu rozbitou lahev, ktera unikla uklidu (ony ty zametaci vozy leccos vynechaji) - a zatim porad v pohode. tuk tuk.
Mam speedmaxy...taky na authoru...a dle meho je na nich taky neco malo pres 3tis bez defektu....mozna uz i vic, netusim, nemam na tomhle kole meridlo.
Zato na druhem kole (taky author:-)....wewerce se asi kroutej palce u nohou:-)) to pichnu kazdou chvilku:-( Mam prumer 300km na jeden vpich:-)
To je ještě slušnej průměr, já jsem před výměnou defektoval i dvakrát tejdně, zadní byl dost sjetej, měl tuším přes šest tisíc.
No pred trema rokama jsme byli na Sumave a tam jsem behem 2 dnu pichl tusim 6x....docela jsem z toho byl nastvanej:-).....pak jsem nasel piditrn v plasti o kterej se to neustale pichalo:-) Ale byl tak sikovne zastrcenej, ze pri vymene duse, kdy pokazde prohledavam plast, jsem nic nenasel. Ale prezouval jsem pak jak v depu F1:-)
TAk jsem se nejak debatne rozpumrdlikoval... snad to nevadi. mam jeste jednu anketu: O CO jste pichli? ja mam zatim jeden zaznam pro rezavej hrebik, asi tak dva pro strepy, par pro kaminek nebo nezjisteneho pachatele... ale bezkonkurencne u me vedou akatovy trny. to jsou desitky pripadu. jak musim projet akatovej lesik, tak sproste nadavam a jsem (doslova :]]]]]] ) jak na trni, jestli zase nepichnu....
tak co? najdeme statisticky nejvetsiho skudce?
Hřebíky, střepy, někdy jsem nenašel nic. Jednou jsem odbyl kontrolu vnitřku pláště po pomalým defektu, takže do rána zase prázdno. Byl tam drátek jakoby z ocelovýho kartáče, jenže mnohem tenčí. Na cestách je tolik bordelu.:-(
Největším překvapením byl trn z jalovce (na Slovensku v roce 2000), který jsem měla v plášti 3 dny než dílo zkázy dokonal :o)))
Pak hřebík (na Konopišti před 2 lety) a pak nějaké bezvýznamné útvary blíže bez bližšího určení :o)))
Jo a mojí dceři bouchla jednou dušička (cyklistická...) při pumpování kompresorem - skřípla se mezi plášť a ráfek.
To byla neuvěřitelná šleha...
He, me jednou 'sama od sebe' praskla duse na stare dobre ukrajine (velke balonove plaste, hodne vzduchu...) - den predtim jsem lepil a nafoukal. Mila Ukrajina v te dobe (na private) bydlela s nama v pokoji oprena o zed. Asi ve tri hodiny rano, vsechno pokojne spalo, se najednou ozvala priserna rana, prvni vysvetleni, co me po tom sokovem probuzeni napadlo, bylo ze zed prorazil nakladak a shodil tu veeelikou skrin co jsme tam meli. Vzapeti jsem nakladak zavrhl a zustal jen u te padajici skrine. Ale kdyz jsem se rozkoukal, skrin stala na miste, ale kolo lezelo na zemi.
Ta duse (na zadnim kole) nejak pomalu pracovala a v noci najednou s obrovskou ranou praskla, strhla plast z rafku a shodila kolo na zem. Takova blba historka, ale z rodu tech, ktere se nezapominaji. :]]
Tak přesně tohle se stalo kamarádovi, co parkoval svého miláčka v pokoji. Musím konstatovat, že to probuzení nepřál ani svému nepříteli :o)))