Ahoj borci, po letech neježdění jsem do toho konečně šlápl. Po zvážení všech pro a proti jdu do Authora Airline, potřebuji však od někoho zkušenějšího poradit, jestli model 2004 nebo nový letošní. Vyplatí se ty 3.000 CZK za model 2005 přidat? Docela to spěchá. A druhá, všeobecná otázka - co všechno za výbavu doporučujete dokoupit? Za vaše rady upřímné díky a ahoj na cestách.
Netroufám si poučovat, jen má zkušenost:
jezdím tenhle stroj model 2003 a je FANTASTICKÝ!!!
Jestli máš možnost koupit ve slevě model 2004, klidně ho vem, ušetřené peníze vrazíš do výbavy, která je pekelně drahá. Jediný podstatný rozdíl loňského a letošního modelu je ve vidlici, ale rozsah pružení téměř stejný, nech to klidně plavat.
Já na tom jezdím vysloveně dlouhé sportovně- turistické trasy, takže pro zvýšení pohodlí jsem tam nandal: blatníky, nosič + brašny, podsedlovou brašničku, držáky na přední a zadní blikačku (ty nasazuji, když se vracím za soumraku), klipsny (teď budu dávat SPD), dlouhé rohy, které umožňují více úchopů, na ty jsem natáhl neoprény, na představci mám zvonek (podle mě má význam, někdy jsou pěšáci doslova po celé šířce cesty).
Airline je rozhodně vynikající volba, mám na něm dodnes přes 13 tis. km, bez problému, měnil jsem pouze řetěz + brzdové botky (než jsem tam dal maguru).
Přeji spoustu krásných kilometrů.
Jo a samozřejmě mám na řidítkách kompjútr, kterej je tak vymakanej, že snad ukazuje i okamžitou vzdálenost mezi kolem a Měsícem. A na dlouhé jízdy vozím řidítkovou brašnu.
Ahoj Airline, tušil jsem, že tě název tématu vzhledem k tvému nicku přitáhne :-). Dneska jsem byl v obchodě a fakt jsem neodolal, když jsem viděl tu červenou, ty 3 litry jsem připlatil a vybral letošní model. Nechal jsem si tam dát jiné rohy (BBB) a sedlo (to původní se mi zdálo dost sportovní). Jsem domluven, že mi celé kolo osadí doplňky a podle toho, jak to bude vypadat, uděláme případné konkrétní korektury. S tím vybavením, které jsi napsal, počítám. Chci se tě ale zeptat ještě na 2 věci: obutí kola - mám nechat 35 mm pláště? (jeden prodavač mi radil, abych si vzhledem ke své postavě 196/110 - posiluji - přezul na 40 mm, eventuálně je nutné dávat DT swiss?); a potom obutí moje - co doporučuješ (naposled jsem jezdil před lety na silničním speciálu s obyč. botami v klipsnách)? Chci jezdit alespoň 3x v pracovních dnech a o víkendech po celé oba dny, převážně zpevněné stezky, maximálně lehký terén.
Díky moc za tvoje rady, samozřejmě jsem už patřičně nažhavený, ale vzhledem k daním musím ještě 2 týdny vydržet...Určitě se potom ozvu. Ahoj Kitaro
No to gratuluju, ta červená je fakt nádherná (ale černá taky, obě velice elegantní barvy).
Já tam mám originál gumy a maximálně mi vyhovují (vážím 93, jezdím na tom hl. asfalty + sem tam přejíždím po nějaké lesní či polní cestě, žádné velké terény). Já bych to tam nechal, užší gumy se přece jenom líp odlepují od podkladu (můžu porovnat s horákem). A řeknu Ti, že pokud se ke gumám budeš chovat hezky, myslím tím co do foukání a ne- brzdit smykem, tak se na nich najede opravdu hodně - já měnil zadní plášť po více než 9 tis km!
No a pokud se týká pedálů: já jsem založením strašně konzervativní, tak jsem tam dal klipsny a bylo to v pohodě. Ujel jsem na nich 11 tis. Pak mi řekli, že když budu jezdit "připnutý", tak mimo jiné ušetřím energii - šlapu jednou nohou dolů + druhou táhnu nahoru. Tak jsem se dal celkem lehce ukecat - je to tak. Vzhledem k tomu, že nejradši jezdím delší (jednodenní) štreky, tak cca 150 - 220 km), mohu potvrdit to, co ti chytřejší věděli už přede mnou - je to mnohem lepší, hlavně při jízdě do kopce.
Jestli to budeš mít teď na víkend už doma - počasí bude perfektní - tak si to užívej.
Jo a to sedlo jsem také hned vyměnil, zdálo se mi na dlouhé cesty úzké a tím nepohodlné, dal jsem tam rovněž authorácké - s tou gelovou výplní, maximálně mi vyhovuje (letošní model je taky OK - kožený potah + gel - nedals tam právě tohle?
Jo, sedlo jsem tam dal to gelové, konkrétně ten typ co je na Synergy, to bude určitě ono. Dneska jsem zaskočil do prodejny, tak mi řekli, že kolo přivezou příští týden, to víš, rám 24". Zatím sháním informace o doplňcích a vybavení, kde se dá (ponejvíce tady na diskusích). Příští týden nakoupím helmu, boty apod. Bohužel na kolo si budu muset počkat do 20. dubna, kdy teprve beru provize. Pak dám vědět, jak dopadlo první testování :-)
Kitaro - tak už...už?
jo to sedlo na synergy je fakt pohodlne a dobre slouzi.mam ale kamose co ho kritizuji ze prej pri jizde bez cykl. kalhot to tlaci do zadku,tak nevim.ja i kdyz jedu jen v teplakach tak se mi zda byt pohodlne.asi je to tim ze za tu cenu si to nemuzu zkrityzovat.
Každému asi vyhovuje něco jiného, trefit skutečně dobré a pohodlné sedlo není někdy jednoduché. Já měl kliku, ale přiznám, že při tůrách nad cca 170 km taky už různě přesedávám.
Ahojky, pro kolo si jdu až v pátek 22.4. v 9 ráno,kdy otvírají :-) . S ohledem na prachy dřív nemůžu, no snad to už vydržím. Určitě napíšu první dojmy z víkendo
Když už sem
sorry, píšu to na MDA ve vlaku a odešlo to dřív než mělo. Takže za týden po víkendu sem hodím zprávu o mém jistě otlačeném pozadí :-)
Jinak prosím ještě o radu s cyklocomputerem - jako bonus ke kolu si prý můžu nějaký vybrat - zadáčo (no určitě tam ale bude nějaké fin. omezeníí). Tak co mám vzít? V jedné prodejně mi nabízeli SIGMU bezdrát s 12 funkcemi v akci za tisíc...Bacha, určitě budu něco jako jezdící statistik na kole :-) - mám rád, když vím, kolik, za jak dlouho, průměr atd. atd. Takže co vzít? Díky za radu.
Mě maximálně vyhovuje VDO Cytec 15+, tam se dá sledovat spousta údajů. Sigma má dobré reference, mám ji na starém kole už 7 roků a OK. Až budu mít zbytečné peníze, tak se chci podívat po nějakém výškoměru, to by mě dost zajímalo.
Tak konečně už....mám za sebou sobotní a nedělní vyjížďku, vzhledem k tomu, že jsem na kole neseděl 14 let, tak jsem začal opatrně - 30+30 km, ale i tak to cítím, v pondělí půjdu reklamovat, že mi ke kolu nepřibalili náhradní nohy :-) ... Jinak kolečko je to výborný, ještě sem tam poštelovat a ono to půjde. Taky budu muset aspoň 15 kg shodit, pak to bude lepší, sice dost sportuji, ale všechno horní půlka těla, s nohama je to slabší. No je mi to jasné - jezdit, jezdit, jezdit...
Tak to je skvělé, tenhle víkend byl na kolo ideální. A těch 2 x 30 km na začátek vůbec není špatných, naopak - kdybys jel napoprvé víc - a dozvědět se o tom Dais - tak by se jí to asi nelíbilo. Jinak s tím sportem jsem na tom přesně opačně - mám vyježděné nohy a pořád vedu boj s horním tělem, potřeboval bych asi šlapat břichem. A co sedlo - pohodlné? A pedály - dals tam klipsny, nebo používáš ty nášlapy nebo jen platformy - nášlapy Ti ušetří hodně energie, nevěřil jsem tomu, ale je to tak.
Zdar pánové. V pátek jsem si po dlouhé uvaze koupil též Airline a musím říct, že je to opravdu dost vymazlené kolečko. Za víkend sem najel cca 150 km a vše funguje na 110 %. Hlavně přední vidlice mě velice potěšila- funguje na jedničku.
Jůůů, to už nás ale je. Airlinistům zřejmě patří budoucnost...
Zdravím!!! Asi je nás ještě víc. Já si to tady normálně čtu pasivně, protože jak jsem Airlina viděl (a nic jiného už se mi jaksi nechtělo líbit), potřeboval jsem být neustále ujišťován, že i technicky je to slušná volba :) Jinak jsem ujel prvních 40 km tuto sobotu. A byla to naprostá pohoda a spokojenost.
Nepatrným problémem je nejrychlejší převod (největší převodník, nejmenší pastorek), kdy mi při záběru řetěz lehoulince tře o vnější unašeč přesmykače. Sám jsem to dokázal vylepšit jen nepatrně, aby se totéž nezačalo dít na opačném konci rozsahu.
Další drobností je lehká vůle buď ve hlavovém složení (které jsem zkoušel přitáhnout, ale nemělo to vliv) nebo ve vidlici. Při zabrždění přední brzdy a pohybu kolem dopředu-dozadu cítím v řídítkách malé rázy. Slyšet ale nejsou a za jízdy také není absolutně nic poznat.
Protože jsem zatím spíše nezkušený, tak budu vděčný k jakémukoli vyjádření se k obou problémům (bohatě stačí odpověď typu: dělá mi to taky - mě to nedělá). Díky moc.
Vítku, na nejtěžší převod mi to dělává také, jenom velmi slabounce řetěz líže vnější plech smyku. Už si toho nevšímám. A vítám Tě do rodiny airlinistů.
Aj ja sa hlasim do rodiny Airlinistov - mam model 2004 sivomodry a nemam co by som mu vytkol skratka parada. Navyse som nan mal 7tis. zlavu
žádnou vůli ve středovém složení jsem nepozoroval, takže bych doporučoval co nejdříve servisní prohlíku ( co si budem povídat- kolo za bezmála 23 tis. by takovéto problémy rozhodně mít nemělo. Co se mě osobně týče, zatím se mi moc nezamlouvá je příliš lehký nejtěžší převod. Co vy na to???
Zdar, koupil jsem vcera Airline 2004 a jsem max spokojen , za usetrene 3 tisice oproti 2005 modelu jsem si poridil par cyklo doplnku a hlavne novou prilbu (stara dostala 2x zabrat a diky bohu , ze jsem ji mel na hlave)
Jinak - predni vidlice je super, celkovy dojem taky na 1-ku :)
Díky za odpovědi. Byl jsem se dnes podívat v prodejně na stejné kolo a zjistil jsem, že mělo v hlavě (nebo ve vidlici) ještě mnohem větší vůli než to mé, takže bych měl být asi spokojen :) Co se týče přesmykače, tak ten byl k mému překvapení jiný (kolo mám na chatě a teď nevím, co přesně tam mám :-) a fungoval perfektně ve všech režimech. Takže doufám, že tam mám Deore LX, stejně jako to kolo v prodejně. Servisák tvrdil, že to je vždy jen o seřízení - tak uvidíme.
Co se týká nejtěžšího převodu, tak mi zas tak lehký nepřipadá, ale nemám s čím srovnat - jedině s Favoritem před deseti lety, kde jsem si o takto rychlém (a těžkém) převodu mohl nechat akorát zdát...
Kolo mám týden, ve středu jdu na garančku a při té příležitosti měním řídítka (dávám tam endurácký vlašťovky), delší představec a silnější gripy. Co mi dělá hlavu, tak dost často mi "střílí" řetěz, hlavně když jdu do pedálů, a je to fakt dost nepříjemný. Máte s tím nějaké zkušenosti? A ještě dotaz - na kolik foukáte kola v závislosti na terénu (dejme tomu asfalt, štěrk, lehký terén - lesní pěšiny, polňačky)?
Ahoj najdi černý nýt u řetězu a rozhýbej ho mazat olejem.Ono se to občas stává když ten co kolo sestavoval nýtování dostatečně nerozhýbal.Musí se i do strany at se uvolní .Zkus i celý řetěz není li někde zatuhlý.Kola opravuji mám stím zkušenost že to tak bývá Ahoj
Ještě k těm gumám.Na silnici se dává tlak k horní hranici a čim měkčí terén tlak snižovat ,nedoporučuji ale jít pod povolenou mez ,protože je nebezpečí průrazu gumy třeba o skrytý kámen atd,volil bych raději vyšší tlak nedochází tolik k poškození propíchnutím ,gumy jsou tak konstruované. Pokud chceš pořád měnit tlak kup Bombičkovou pumpu.Je ale dražší než mechanika.
Zdravím všechny,ještě nejsem v rodině
airline,ale poslední měsíc uvažuju že koupím právě tenhle model.Jsem laik
a chci začít po deseti letech jezdit na kole,naposledy jsem osedlával favorit speciál z r.85.Proto uvítám pokuď možno nestrané argumenty proč by jsem si měl koupit právě tohle kolo a ne třeba kolo ve stejný cenový hladině od TREKu.
Kup si tohle kolo proto, že je:
1. spolehlivé
2. krásné
3. dobře se na něm jezdí
4. poměrně lehké
5. dobře osazené komponenty
6. prostě nejlepší.
Mám na něm najeto necelých 15 tis. km - bez závady. Tohle kolo mohu z vlastní zkušenosti pouze jen a jen doporučit.
(malými písmeny: ten trek je taky dobrej. Ještě menšími písmeny: a merida taky, souhlas, Petře).
Ale vážně: asi se nemohu k tomuhle kolu vyjadřovat nestranně, když na něm jezdím, jsem s ním plně spokojen a naprosto mi vyhovuje. Prostě spolehlivý stroj na moje turistické zaměření. Ovšem jsem naprosto přesvědčen, že stejně by mi posloužil i autor v nižší cenové relaci (řekněme od stratossu nahoru), a samozřejmě i synergy (ale zase proč dražší - LXková přehazovačka u mě pracuje stejně dobře jako XTčková u synergiho a moje tektry brzdily určitě na stejné úrovní jako jeho LXka).
A navíc jeden nezanedbatelný argument: třeba se na podzim sejdem (tím myslím airlinisty), třeba přijedeš i Ty, samozřejmě jsou zváni i "mimoauthoráci", ale jak už to v bitvách bývá - airlinisti budou mít možná nějaké výhody - víc jídla, teplo vodu ve sprchách a tak. To všechno bys měl uvážit.
Ale tenhle odlehčovací dotaz po ránu mi udělal radost.
Tak jsi mě přesvědčil :-).Ne vážně,to kolo na první pohled vypadalo skvěle(až na sedlo,to na 2004ce nemělo chybu) a problém byl v tom že to bylo vlastně první kolo,na který jsem při hledání narazil.Tak jsem si řekl přece neskočíš do prvního kola co uvidíš(takhle už jsem koupil nejednu věc a do teď lituju) a hledal jsem dál.Takže jsem zase vlastně na začátku a na 99% jdu do airline.Sem se chtěl jen ujistit :-).
sportu zdar
Ale to se - jestli máš ve svém okolí možnost - porozhlédni. Merida Tě taky namlsá, stejně tak GT... Všechno to jsou skvělé mašiny. Také se mi teď hodně líbí Kellysové a slovenská Dema. Prostě je toho moc. Letošní airline má krásné barvy - decentní černá nebo ta dravá červená, nádherný odstín, po mé luxusní šedé určitě nej nej barvy, co jsem kdy viděl.
Frufru, mohu jenom potvrdit, mám AA sice teprve měsíc, ale jsem maximálně spokojen, super kolo (no a ta červená - náááááááádhera). Taky jsem na AA kápl jako na první kolo, pak jsem do rozhodování přibral ještě Meridu, no nakonec rozhodlo to, že se mi tohle kolo prostě tak nějak víc líbilo :-). Má jedinou vadu, nedodávají k tomu pořádný nohy a plíce :-). Ale to snad časem "dokoupím". Jinak venku je nádhera a s kamarádem za 3 hodiny razíme do Českého Švýcarska (kdo tam nebyl, tak může litovat, opravdu něco eňo něňo), a do nedělního večera jenom KOLO, KOLO, KOLO...to se mám, co?
Koukám, žes tomu už taky zřejmě úplně propadnul. Což konečně není divu. Do cyklistiky se člověk zblázní raz dva. Taky mám před sebou perfektní cyklistický víkend - kolo a slunce a pečený buřty a kolo a slunce a pečený buřty a kolo a slunce a ... Jo, razím dost daleko proti Sázavě...
Ahoj!
Tak se taky hlásím k vám.
:-))
Ale nejsem "Airline-ista"
Koupil jsem před měsícem Zenith model 2005.
A nelituji. I tak jsem dal za kolo o 6 tisíc víc, než byla má původní představa. Vybíral jsem cca 3 týdny. Ve finále jsem se rozhodoval mezi modely: Gary Fisher Zebrano, Trek 7300, 4ever Credit a Author Reflex nebo Zenith.
Na každém kole jsem měl možnost se v klidu 10-15 minut projet
Jak jsem sedl na Zenith, bylo vše jasné. (Na Airline jsem raději nesedal, protože ten už byl cenově mimo )
Takže jezdím (po cca 5 letech nesportování) předtím jsem hodně jezdil na favoritu (tak 2-5 tisíc km ročně)
Nyní jsem kolo koupil hlavně kvůli kondici - kterou ztrácím a kilogramům, které naopak neztrácím.
:-))
Uvítám i zkušenosti lidí s tímto modelem, případně jakékoliv postřehy a rady. Pro začátek mě zajímí, čím mažete řetěz. Mám v plánu vyzkoušet suché mazadlo Nicro 666 K-4 Ultra. Zatím jsem mazal nějakým olejem co mi doporučil prodejce (koupil jsem kolo v KL Sport v Mostě), ten je dobrý, ale na začátku se na něm "tahají nitky" a také je dost lepivý - chytá dost prachu.
To je zatím vše. Těším se na vaše reakce.
:-)
To neva. Airlinista nebo Zenithista - podstatný je, že obojí končí na - sta, to rozhoduje! Jóóó, kdybys byl Meriďák, to -ák, to už by bylo jiný.
Já jsem s mazáním řetězu prováděl doslova výzkumné práce, nakonec po cca 2 letech výzkumů tento závěr: jedině už olej na jízdní kola a šicí stroje, levný, na životnost řetězu v porovnání s drahými mazadly to nemá vliv, alespoň já ho nevysledoval. Také jsem nevypozoroval negativní vliv na kazetu, přehazku, smyk ani tácy.
Aurline: díky!
:-)
A cos všechno za ty dva roky zkoušel ?
Loni v červenci jsem se pokusil v Třeboni sníst najednou 15 kopečků zmrzliny. Pak jsem si dal párek a nějak jsem z toho nabobtnal.
Ale na kole jsem toho zas tak elaborovat nezkoušel, proč taky, když všechno chodí.
V těch mazadlech se točí veliké peníze, i když ten můj olejíček je prachsprostý, tak mi řetěz nikdy nevrže a šlape to. Musím sice mazat ob vyjížďku nebo ob dvě, ale jak říkám - ta cena je výhodná. A pro zajímavost - na tomhle webu ve starších diskuzích píše kluk, co udělal stejnou zkušenost jako já, takže to nebude pouze výmysl mé uvadající mysli, anžto to by jeho mysl musela také uvadat a to vylučuji.
ja jsem dlouho jezdil silnici(10let)a předloni jsem přítelkyni kupoval author reflex sx a tam si všiml author airline 2003.pak se na něho asi rok chodil dívat a nakonec ho loni koupil.jsem spokojený a myslím,že je to opravdu kvalitní kolo.kamarád si letos koupil taky,ale model2004.
Jo tady:
<a href="http://www.ctan.cz/databaze/uvod_doplnek/nicro... 666 K-4 Ultra</a> je ten přípravek na řetěz, který chci vyzkoušet. Má s ním někdo zkušenost ?
:-)
hypertextové odkazy nejdou ?
takže adresa:
http://www.ctan.cz/databaze/uvod_doplnek/nicro...
zkusím to, takhle
Sorry za "zdvojený" příspěvek
Airline: díky
OK !
:-)))))
Tuhle stránku už jsem zařadil mezi své oblíbené a budu sem chodit.
Měj se zatím!
Čus.
:-)
Užij cyklovíkendu. Čus!
vypada to,že máš dost zkušenosti s ruznými věcmi kolem kola.jaké brašny mi poradíš na meho luxusně šedého AA?chci něco na zadní nosič,ale ten taky nemám,tak porad.nechci ale ten brutalní velký trojkapsovy.spíše jen jednu kapsu zhora,nebo takový,kde se dají z boků té horní otevřít zipsy a sjedou dolu boční kapsy.už se těším na sraz AA,jsem zvědavý kterych AA tam bude nejvíce.žeby LUXUSNěšEDé?
Díky za důvěru. Já teď vozím vzadu ty klasické autorácké brašny. Ale rád bych na vícedenní akce, takže šetřím na systém Sport Arsenalu - ten mi připadá hodně stavebnicový a dobrý. Ale také dost drahý. Nestačila by nahoru na nosič ta od authora ale i jiných značek? - na jednodenní akci mi to vyhovuje. A nosič jsem koupil authorácký "expediční" - je k dostání, černě eloxovaný hliník, k LŠ (=luxusní šedá) barevně vysloveně vynikající.
Tak koukám, že tohle téma už na 5 dní usnulo, tak ho zase popostrčím dopředu (když jsem ho teda už založil)....ráno jedeme s kámošem cyklobusem na Cínovec a odtud po celý den s AA po hřebenech Krušných hor ....hoj!
No kdyžs ho teda založil Ty, Kitaro, tak Ti ho také popostrčím někam do čela diskuzí. Já si dal v sobotu dlouho plánovanou trasu Říčany - Č. Šternberk a dál - dál - a ještě dál a pak zas trochu jinudy zpátky. Bylo fantastický vedro, vyšláp jsem všechny kopce, a že jich bylo, vypil jsem 4,7 lt vody, u Sázavy prorazil zadní duši, bohužel i s pláštěm, spálil si ruce od rukávů po zápěstí, sněd dva buřty, ujel 174 kiláků, v noci jsem se únavou i budil, ale stálo to za to.
...
a já jsem si dal v pátek (měl jsem volno) prvn větší letošní vyjížďku:
Z Korozluk přes Most a Horní Jiřetín na Novou ves, odtud směr Hora sv. Kateřiny, Háj, Kalek, Boleboř a přes Jirkov zpět domu.
Samé kopečky, horko a na konci, z toho Jirkova domu, posledních 20 km jsem už polykal andělíčky.
Celá trasa měla jen 95 km a to horko a netrénovanost mě odrovnala.
:-(
Ale dnes už bych jel klidně zas (ale počkám až poleví horka)
:-)