Ahoj cyklisté, zajímal by mě váš názor. Vím, že kola koupená v hypermarketu bývají dost nekvalitní. Ale jak je to s levnými typy kol ze specializovaných prodejen. Dejme tomu za 4000,-, to jsem našel něco od Olpranu, Vertecu... ? Jsou lepší než ta za dva tisíce z hypermarketů, nebo je to stejnej šunt? Vydrží takové kolo aspon jednu sezonu? Chtěl bych začít s cyklistikou, ale pro začátek nechci moc drahý kolo (ani na něj jako student tedka nemám), stačí aby se nerozpadlo se po pár kilometrech. Díky za vaše případné zkušenosti
Není to sice stejný šunt, ale dost podobný :-)
Nicméně jednu sezonu by to vydržet mělo, počítej ale s výdajema za opravy. Spíš bych doporučil třeba si půjčit a koupit o trochu lepší. Hlavně v téhle kategorii neber nic s kotoučovkama ;-)
Ve specializovaný prodejně máš v ceně garanční seřízení, záruku a odborné rady a porady. Takže si tam nevezmou nic, co by jezdit nemohlo nebo opravit nešlo. 4000, to by odpovídalo skoro 6000 mínus 30% sleva na loňský model. To by mohlo být kolo s levným ocelovým rámem, tedy trochu těžší, a vybavením sice levným ale už to nebude jen maketa kola. Jestli nebudeš pro začátek jezdit 5000 km ročně, tak to zkus. A když tě to chytne, tak nějaký peníze seženeš, vyděláš. To ti nedá. Já bych do toho v případě kritické finanční nouze šel. :')
díky za docela dobře vypadájící rady, ale dají se ještě sehnat loňský modely se slevou? Případně zhruba do kdy? Já myslel že je to jen podzimní záležitost...
jiank určitě v budoucnu bych chtěl lepší kolo, ale do léta bych si na něj nenašetřil a už bych do toho chtěl jít letos (myslim v roce 2007) a ne čekat rok na další sezonu...
No, oni je prodávaj, dokud je maj na krámě. Ale co teď ještě kde maj to nevím. To záleží na tom odkuď jsi. Můžeš se pro orientaci podívat
na internetu: http://www.cykloshop.cz/vyber.php?druh=2006-Kolo
MTB 2006: http://www.cykloshop.cz/nikita2/prehled2.php...
Cross 2006: http://www.cykloshop.cz/nikita2/prehled2.php...
Cross 2006 s neodpruženou vidlicí: http://www.cykloshop.cz/nikita2/prehled2.php...
Žádná sláva to neni, oni asi spíš budou zlevněný mít některý dražší modely. Ale jen přes internet se to kupovat nedá, pokud k tomu nemáš zajištěnou tu prodejnu se servisem.
Nebo dokonce model 2005 v kamenný prodejně: http://www.cykloprag.cz/author05_impulse.htm Ale 4000 to pořád nejsou.
Slevy dokonce až 50% má v Kamenném obchodě třeba Štěrba: http://www.sterba-kola.cz/clanky/sleva020806/18...
díky za tipy, já už si to prohledám ;-) stejně si ho asi budu kupovat až trochu k jaru, ale tedka se tak zajímám, jak intenzivně šetřit :)
Odborné rady a porady? asi nejsme ze stejnýho města.
Jak a kde se kolo meje, čim mazat řetěz, jak nasadit pumpičku na galuskovej ventilek, co to tam skřípe, jak vysoko sedlo, jakej tlak v pneumatikách, a tak. Prostě pro úplný začátečníky, to jsem myslel. Tohle ti v hypermarketu neřeknou, těm o nic nejde.
Ale samozřejmě máš pravdu, že úroveň rad se může lišit.
Kolo musíš vybírat podle toho, jak chceš jezdit. Jestli více po silnici, pak trekový kolo nebo terénem, pak horský. Pokud zvažuješ nějaký ty rekreační výletíky v kombinovaném stylu terénu, pak je to celkem jedno - vybírej podle toho, na čem se ti bude sedět líp.
Rozhodně je ale lepší kupovat ve specializované prodejně - je to jednak kvůli servisu, ale je to i s ohledem na to, že by ti tady o kole měli umět říci více než v marketu. Tam, pokud mám zkušenosti, vědí jen to, že kolo jsou dvě kola spojená rámem v kolo a víc nic...
Jdi rozhodně do specializované prodejny a nech si poradit.
Jedinej rozdil bych videl. Kdyz ti ho proda specializovanej obchod, tak ti ho taky v zaruce kvalitne opravi. V hypermarketu tezko. A hlavne sunt kupovanej v hypermarketu te pak vyjde pri oprave draaaz.
Tady jde o úplně něco jiného. Kolo ze supermarketu nevezme do opravy žádný servis. Pokud kolo koupíš u solidního prodejce se servisem nemáš s tím žádný problém. U nás doporučuji vždy osvědčenou prodejnu s kvalitním servisem. Nehledě na to že normální prodejce kolo před prodejem pořádně seřídí, a garanční servis je grátis. Kolo koupené ze supermarketu není k jízdě připravené ani omylem.
Ale je... Na cestu rovnou do pořádného servisu, kde Tě s tím okamžitě vyhodí ;-)))
Ani se jim nedivím. Kola z Kauflandu i z Hypernovy jsem už seřizoval a bylo to peklo. Například přišla známá že jí drhnou špalíky. Nebyly to špalíky, byla to osma na zadním kole. Když jsem to docentroval aby to neházelo, zjistil jsem že je to kolo vypletené mimo osu, k jedné straně! Navíc zadní vidlice byla tak ůzká že se do ní sotva ten šílenej drapák vešel. Kolo jsem s ní došel vrátit, a za týden jsem ho opět viděl na prodejně, přímo ten konkrétní kus!
Vždyť právě... Lidé jim tam přivezou kdovíjakou plečku která prostě seřídit ani nejde a pak zkoušejí vynadat servisákovi, že se jim to za dva dny opět rozhodilo a otravují až do úmoru ;-) Některá "kola" bohužel dlouho jezdit nebudou, no ;-)
ještě mě napadlo, co internetové obchody? doporučujete, nebo radši do kamených?
V kamenném vyzkoušet, na netu koupit, protože to vyjde levněji... Ikdyž to není moc košer, tímto způsobem to "kameňáci" mohou časem i zabalit...
Pak možná bude i problém s garanční prohlídkou... Doporučuji ověřit předem.
ja bych se mrknul na netu v nejakym bazaru, nejlip asi http://www.cyklobazar.cz
horskech kol do 7k je tam dost a nekdy i kvalitnich..ikdyz takhle na dalku jeden nikdy nevi. Treba za 5500,- author traction, zbytek jsou biky +- na alivku coz pro zacatek urcite staci:) nekde v kamenaku si jeste vyzkousej jakou potrebujes velikost..
Já bych v jeho případě byl dost opatrný. Jak je vidět, tak kolům zatím moc nerozumí a s bazarem by to nemuselo dopadnout dobře... Tam mu mohou napovídat cokoli, stejně jako v tom supermarketu...
Já bych byl opatrný i z toho důvodu, že se zde mohou vyskytovat kola kradená nebo sestavená z částí ukradených kol.
Definoval bych to asi takto:
1) Kolo pro ježdění nemusí být drahé. Základem jsou solidní komponenty, které odvedou svou funkci za dané peníze. Tím si můžeš rovnou vyškrtnout hypermarketová kola, protože tam jde o komponenty, které si hrají na vyšší třídu a ve skutečnosti jsou to z 95% aušusy.
To znamená, že v takové cenové relaci musíš počítat s: a) žádným odpružením, b) plášti s vysokým valivým odporem nebo minimální adhezí, c) těžkým kolem, d) pomalým a občas problematickým řazením. Ony existují i vcelku solidní a přitom levné komponenty, jejich nevýhodou je vysoká hmotnost a nízka míra "výkonu". Ale dá se to, ostatně třeba naše tetka mezi padesátým a šedesátým rokem života odjezdila na staré Esce pěkných pár tisíc km po polních a lesních cestách a na kole nedělala skoro nic. Ale je pravda, že tempo kterým jezdila by na Nákoláckých srazech neuspělo, průměr mohla mít okolo 10kmh
2) Ojeté kolo je lepší variantou. Samozřejmě je třeba být velmi opatrný a ideálně si na pomoc přibrat někoho zkušeného. Alternativou je kamenný bazar, kde ti i na ojeté kolo dají záruku a garanci servisu. Já jsem například pro "sezónu" 2005 koupil crosse za 18k, a protože mě hodně baví terén, tak jsem 2006 už jezdil na MTB. Kvůli místu v bytě šel cross na prodej, prodal jsem ho kolegovi z práce za 6k (mělo najeto asi 400km :o) a ten na něm jezdí denně a bez problémů.
3) Začít s cyklistikou je nebezpečný pojem. Pokud by to jenom šlo, zvážil bych variantu koupě lepšího kola na splátky. Ono se spoustou věcí jsem také "začínal" a i rychle skončil, jako třeba s in-line bruslemi, ale jakmile jednou sedneš na kolo a hodíš si výlet se super partou lidí, tak tě to velmi pravděpodobně nepustí. Kolo nemá chybu, je to dopravní prostředek, je to způsob jak vidět mnoho nových míst a tváří které bys jinak neviděl/nepotkal, je to legrace a adrenalin a je to zdravý pohyb (endorfiny dělají divy). Takže i kdybys nakonec nejezdil každý den, ale třeba jen na výlety přes sezónu (jako já), tak ti to přiroste k srdci. Proto bych neváhal, a raději zainvestoval víc na začátku, ty 4000 které bys dal teď, by ti mohli chybět až bys v zápětí zjistil, že přeci jen potřebuješ něco malinko lepšího. Pokud MTB, zkusill bych alespoň slušný rám a vidlici, další věci (sedlo, přehaz/přesmyk/řazení, pedály, řidítka, pláště/ráfky, brzdy atd.) se dají vyměnit později za pouhý náklad onoho dílu, takže postupně třeba jak co bude v akci.
Díky za vyčerpávající odpověd. Z hypermarketu kolo nechci, vím, že to stojí za houby. No a přece jenom bych radši nový než ojetý, možná za něj dám i o něco víc než ty čtyři litry.
Jinak s tím ježděním, hodlám taky jezdit jen ve volném čase, hlavně víkendy a volno někam s kámošema nebo tak. Pochybuju, že bych ročně najezdil víc než 2000, maximálně 3000 km....
2k-3k km rocne, navic s bandou ktera jezdi asi vcelku aktivne (ti kamosi), to by preci jen chtelo neco, co trochu pojede ... presmyk a prehaz tolik roli nehraje, zrucny jezdec si poradi a drevu je to jedno, ale spis bych si ohlidal hlavne veci jako naby, brzdy a plaste .. popripade vzit nejaky nejlevnejsi zaklad treba i ocelovy, a nechat si to pre-osadit ... napriklad plaste a rafky poznas strasne moc, tam se ta vaha nekolikrat nasobi (neznam presny pomer), protoze zatimco vaha ramu a komponentu je "staticka", tak kola musis jeste "rozpohybovat" do otacek, a naby hrajou dost velkou roli pri odporu ....
Pokud chceš porovnávat kolo za 4kKč ze speciálky s kolem za 2kKč z marketu je snad jasný jak takový srovnání dopadne.
Když ale srovnáš kola za stejnou cenu budou na tom zhruba stejně.
Rozdíl je v počátečním seřízení a následném servisu. Pokud nejseš úplně levej a jseš ochoten utratit pár stokorun za stahováky klik, misek středového složení, nýtovač řetězu a další nářadí tak ti servis může být ukradenej. Investice do nářadí se vrátí poměrně brzy. Nemusíš na opravu čekat a radost z toho, že si umíš kolo opravit taky není k zahození.
Na kole snad kromě výpletu není nic složitého, co by lehce podprůměrně zručný člověk neměl zvládnout. Kdo si vyzkouší výplet, zjistí, že ani na něm není nic nezvládnutelného.
To máš určitě pravdu, jen se musí jednat i o identický typ kola. Ono totiž klasické "jizdní kolo" ze speciálky se dá sice srovnat s podobným cesťákem ze supermarketu, jen je třeba nenaletět na takové ptákoviny, jako je třeba celopéro za 4kkc, coz se v supermarketech objevuje, zatímco ve speciálkách fakt ne :o))))
jinak tady jsem náhodou narazil na docela zajímavé doprodeje ... je to sice ta nejnižší třída, ale rozhodně lepší než supermarketové akce :o))
trekové - Author Compact
http://www.peksport.cz/index.php?page=shop...
horské - Author Impulse SX
http://www.peksport.cz/index.php?page=shop...
Né všichni mají desetitisíce na nové kolo a ani kolo za 20000 není zárukou kvality. Mněl jsem takové a po půl roce mne odešli tlumiče. Pokud nechceš na kole závodit určitě ti kolo od olpranu okolo 10000tisíc pár let vydrží.