Jaký je rozdíl ??
http://katalog.cykl.cz/index.php?action...
Na těchto stránkách je to trochu vysvěleno, ale moc moudrý z toho nejsem. Intuitivně bych řekl, že potřebuji All mountain. Chi jezdit přece po všech horách. Moje nastávající Trek fuel EX 9 je, ale v kategorii XC full suspension. Co je to vlastně to XC?
Podotýkám, že chci kolo na alpské chodníčky, bez kompromsů.
A chces taky chrtit po silnicicich? Pak chces XC.
Si to preloz... XC == cross country == napric krajinou (terenem). Proste kolo na vsechny povrchy.
Zdvihy u endura a allmountain se na rovne povrchy moc nehodi. Pokud to nema lockout, docela se to houpe. Zase do terenu je to prijemna zalezitost.
Já se z toho asi zblázním......, ale dík. Já už si v tomhle světě neumím koupit ani boty. Přijdu do obchodu a líbí se mi jich tam tak desítka, odejdu ve starejch.
Televizi nemám, protože bych jí koupit neuměl. Ale nový kolo chci. Chrtit nechci, natož po silnicích. Tak mám zase změnit značku?
Že mi to "XC" nedošlo, viď?o))))
Jaky muze byt problem s nakupem televize? :))
Ja mam tohle uz 2 roky a jsem spokojena :))
http://www.alza.cz/hauppauge-wintv-nova-t-pci...
Mels to kolo vubec pujceny? Videls jak se chova v ruznem terenu? Netusim jak vypadaji ty tvoje alpsky cesticky, ale urcite sis tu musel najit neco obdobneho kde sis to vyzkousel.
Ja mam XC, protoze chci jezdit dlouhy vylety. Nechci se zbytecne drit a fulla mam protoze chci pohodli. To, ze vedlejsi efekt je lepsi pruchodnost terenem je jen bonus navic :) Ale obcas mi to houpani leze krkem. Proto si budu kupovat chrti HTcko...
Měl jsem půjčený EX 7. Vyzkoušel jsem všechny známý cestičky a sledoval sebe a kolo. Nejzazanamenatelnější bylo, že to dolů jelo po šutrech tak, že jsem mohl sedět. Do kopce po asfaltu jsem po zavření těch páček měl dobrý pocit, že to nehoupe. Nejslabší mi to připadlo do kopce terénem, ale pak jsem zjistil, že nemám přehozeno.o))).
Řekl jsem si to je ono. te´d už mne jen prodavač láme na vyšší třídu. No a já jsem začal znova studovat. Když to kolo ošahávám tak myslím na tuhle cestu: http://martin.fotodock.co.uk/p35672454.html
Je to z Eisjochlu a tam jsem poprvé zjistil na co mám horské kolo. Nebo tohle:http://www.pbase.com/peterbray/image/47965248
Jojo :) O tom to je... jedes a nemusis vstavat ze sedla. Ja takhle ohla sedlovku :)) ale stoji to za to :)
Tak uz ti asi nezbyva nez si pujcit nejaky ten all mountain a porovnat to s timhle.
Upgrade v te same kategorii imo nema az tak moc smysl. Ziskas podobne fungujici komponenty, maximalne s vice nastavenimi.
Koukam na to Ex7 a mozna bych vymenila vidlici a razeni. To razeni asi urcite :)) Osobne bych tam nacpala vsude Srama :)
Jeste jsem jukla na obrazek.. to ma fakt mechaniky? Zdalo se ti, ze to brzdi? :)
Teda za tu cenu bys mohl mit vybavu mnoooohem lepsi.
http://www.kona.cz/2k7_kolo.php?bikeID=16
Určitě to mělo "hydry" to jsem se tady naučil rozeznávat. S tvrzením, že Trek je předražený s ohledem na použité komponenty jsem se včera zrovna setkal a to je to co mne rozhodilo.
Tak to je maso !!! Kolo za 60k a dají na to ty nejhorší brzdy od Shitmana... To jsem ještě neviděl ;-(((
Tak jsem k tomu našel i tyto informace... http://www.kitbike.cz/detailn.php?tabulka...
Ale stejně, mechaniky na tak drahém kole...;-(
Přihazuji do mlýna .. kdybych dneska kupoval, tak jedině něco takového, HT je na delší trasy super, ale protože si (v km poměru) vychutnávám terének celkem často a dávám přednost adhezi v terénu, tak to mám stejně osazené bagrama a řádnou vidlí, ovšem na pořádný terén je to záhul, když si člověk nemůže ani sednout na sedlo ...
takže asi tohle:
http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?id=11...
Ježiš, sorry, překliknul jsem se a hodil tam starý model ... tady je to správně:
http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?id=1280...
No jestli te tvoje aktualni kolo hodne tizi, tak za 15 bych ho koupila :))
Kdo ví, co dnes není, zítra může být ... záleží až na tom, jak půjde ve firmě kšeft a jaké budou bonusy, teď jsem totálně vykrvácel na tom počítači (btw. 3dMark 06 - bez overclocku a ladění ovladačů - 10370 bodů) a je také potřeba v bytě udělat nové podlahy a tak .... no, uvidíme :o)))
Co rikate na tohle?
http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
Mozna sice trochu drazsi, ale zatim jsem na nej nevidel jediny negativni ohlas. A jednotlive komponentky rozhodne osizene nejsou. Silne o nem uvazuji.
To kolo je vyborny, mel jsem ho i moznost zkusit. Jenom ve verzi 2006. Ale za tu cenu tam urcity veci osizeny teda jsou, za cenu skoro 90.000 Kc si dovedu predstavit treba jiny naby nez Deore...
No to jsou teda židi. Merida dělá All Moutain za 90000kč na kompletní sadě XTR.
http://www.merida-bike.cz/prodej/am-5000-d
No židi, to bych zrovna neřekl. Je ale pravda, že Spešl patří mezi dražší značky.
Ten SJ má oproti té Meridě Brain Fade jednotku, která nebude zrovna levná. Na druhou stranu si nejsem jist, zda bych vůbec poznal např. rozdíl mezi XTR a XT shimano komponentami, rozhodně asi nijak zásadně.
Jinak u toho SJ mě mimo jiné uchvátil i jeho nestandardní vzhled, který se jen tak nevidí ;).
Rozdíl nepoznáš ani mezi LX a XTR, o to tu nejde. Jde o to že dá firma na kolo za 90000,- náby za 1200,-. To by pro mně jako zákazníka byla urážka a pohrdání.
Právě o to tu jde. Deore sada je poměrně kvalitní s jedinou vyjímkou. Tou jsou právě ty náby. Každej mechanik ti řekne že náby LX které jsou nepatrně dražší vydrží 2x víc než Deore. Deore náby jsou shit a na kole za 90000,- nemají co dělat. Tím spíš že je to kolo do drsného terénu.
K tý TV ... tohle mi slouží taky výborně a cenově to vyjde lépe :o)
http://www.alza.cz/asus-mycinema-p7131-dual-pci...
All Mountain je kategorie mezi XC a Endurem. V zasade jde FS se zhruba XC geometrii, ale s vyssimi zdvihy, takze se na nich da snadno plout terenem i jet po rovine, se vsemi plusy i minusy techhle kategorii. Driv se kategorie All Mountain treba nepouzivala vubec, asi to souvisi s celkovym trendem zvysovani zdvihu a tim i vzniku novych (sub)kategorii.
Podrobny prehled rozdeleni kol do kategorii podle jejich druhu mas (nemecky) treba tady: http://www.bike-magazin.de/bko/bike_artikel/...
Ty chodnicky, co mas na tech odkazech (jsou super!) jinak nekdo dokaze docela v pohode sjizdet i na HT, jinymu nepomuze ani FR stroj.
Zatím díky. Začínám od znovu. To co píšete jsem většinou tak intuitivně cítil, ale Vaše doporučení mi fakt pomůžou. Musím se nad tím zamyslet znovu. Dokonce možná předefinuji účel, na co kolo chci. Totiž chci ho na přejezdy Alp. Když jedete třeba z Bayernu na Gardu tak se asfaltu stejně nevyhnete. Někdy se tak jede třeba půl dne. Člověk na to, ale rychle zapomene a pamatuje si jen to nejkrásnější z hor, pamatuji si ta místa, kde mne štvala (nízká) hranice mých schopností a kolo by mi mohlo pomoc. Jenže je pravda, že alpencross není jen o tom.
Jinak ty chodníčky na fotkách (cizích) jsou z mého prvního opravdu bikerského sedla z Eisjochu. To si dejte. Asi před rokem to vyhrálo soutěž (hlasování v Biku) o nejhezčí alpské sedlo.
Nechtel jsi puvodne tohle? http://www.trek-bikes.cz/index.php?show_page... To bys nemusel zacinat odznova :o)
Jo tohle byla (a pořád je) jedna vývojová fáze a pořád je žhavá. Vím, žes mi to radil. Já jsem se potácel do včerejška mezi tímhle - EX 8 a EX9. Přičemž vyzkoušenou mám EX 7.
Teď, ale začínám mít obavy:
a) je trek to pravé?
b) na co vlastně (po té kategorizaci) to kolo chci ?
Nejradši bych kdybyste hlasovali o té EX 8. o))
Ta EX 8 je každopádně vhodnější, než EX 7, ale ty nejsi na sto procent přesvědčený ani o Trekovi, viď? Ještě jednou bych se vrátil k Wewerkou navrhované Koně. Téměř totožné osazení, cena mírně nižší (asi nehraje takovou roli), ale pocitově bych se přiklonil ke Koně. Jednoho takového Treka máme totiž v klubu a tak můžu říct, že na traily v Alpách bych ho nechtěl, přestože by to asi zvládnul. Prostě bych volil Konu (přestože já sám jezdím spešla).
Ta Kona je taky paradni. Prijde mi uz malinko vic do Endura, je takova drsnejsi, kratsi, hravejsi. Ale asi bude i tezsi. Babo rad :o) To chce vsechno vyzkouset osobne.
Přesně tak to vidím. Záleží na poměru alpský trail / běžná cesta, co bude mirekbik víc upřednostňovat. Kona tohle kolo na svých stránkách uvádí jako :" ...směsicí kombinující čistokrevnou svižnost závodních cross country kol se zvýšeným zdvihem a odolností freeridového kola. Pokud chcete mít pouze jediné kolo, které pokryje vaše nejširší potřeby, toto je správná volba". S označením "závodní XC" bych byl asi trochu opatrný, ale to ostatní se mi zdá jako OK.
To víš člověk se k stáru (o))) vrací k tomu co měl rád dřív. Já si teď uvědomuji, že někde v hloubi mám zafixovanýho spešla. Bylo to první horský kolo na kterým jsem se svezl a upadl (Trei Cime se mi kutálely před očima) a ted´ mi hlodá ten S-Works. Ale jestli projde ten Trek EX 8 tak už necouvnu, leda na EX9 o))).
To by byla skvělá volba ten S-Works (taky na něm jezdím), ale cenově je to "trochu" výš než ten Trek. Ale ta radost když to člověk kupuje nebo staví... :o))))
Grrr... ja se vcera zase zahledela do katalogu a taky bych to FSRxc hnedka vezla domu :)) Ale vezla jsem si kdysi zadecek na SX a to byla bomba :) Totalni houpacka a obrovsky plaste. Ten clovek s tim dupal po hodne rozmlaceny cesticce 40km bez problemu :)
No jo, měl super kolo a byl to asi vynikající mladý cyklista. Sakra - nebyl jsem to já? Ten popis na to (zcela objektivně) dokonale sedí :o)))))))
Také si myslím, sedí to naprosto přesně :o)) Jinak mám s tebou podobnými vynikajícími mladými cyklisty jeden jediný problém, a to že svým vzrůstem většinou nedosahují dostatečných rozměrů, aby za sebou vytvořili dostatečnou větrnou kapsu, která by mi umožnila se za nimi také jednou svést takovou rychlostí ... prostě musíš ještě vyrůst :o)))))
:o) hlasovat... musis prijit sam na to, co chces :o)
Jinak k te 8-icce: podle kategorizace casopisu Bike (viz vyse) je zhruba mezi marathon FS a All Mountain, takze zvladne v klidu jak asfalt, tak prejezd Alp (v terenu se bude citit lip). Brzdy jsou podle obrazku Hayes, podle popisu hydr. Sh.LX, verme popisu, takze by to melo byt uplne v poradku. Vidlice i tlumic za 1* , cena necelych 70.000 je podle me docela odpovidajici, pokud ti jde teda o nakup v kamennym obchode. Jinak na internetu se daji podobny kola sehnat i levneji.
:-/ včera sem to tady pročet a řek sem si, že se do toho nebudu montovat protože a) se mě nikdo neptal b) s mirkem sme to probírali soukromejma zprávičkama a najednou mi neodpověděl c) wewerka se mnou přestane mluvit;-) a v neposlední řadě d) vůbec si nejsem jist správností svýho názoru. jenže sem se před hodinou a půl probudil a pokud nenapíšu tak se budu převalovat nejmín další hodinu:o)))
na tvym místě bych šel do vyššího zdvihu než pro xc.
nevybíral bych si podle zvučnýho jména ale podle systému odpružení zadní stavby, protože ta rozhoduje o chování kola. vidlice se dá vždycky vyměnit za jinou(to vidim jako samostatný téma), zadní stavbu nevyměníš jinak, než že si koupíš jiný kolo. spešl (pokud se nemýlím) má zadní stavbu na vahadlech-proměnný bod otáčení (stejně jako giant) a tedy zcela nezávislou na šlapání a brzdění(pohyb zadního kola po svislý dráze) na rozdíl od kony, která nemá ani horst-link a potřebuje nutně inteligentní tlumič.
když už iq-tlumič tak nějakej nadsamec (nadtlumič:-P), moc se mi líbí od manitou Evolver ISX-6, resp. Swinger Coil SPV 6-Way http://www.answerproducts.com/depts.asp?deptid=12 . jde o to, že útlum stlačení je nastavitelný ve dvou rozdílných režimech a to při pomalym stlačení (nehoupe se při šlapání) a při rychlym stlačení (při nárazu na překážku je citlivý bez omezení) tedy je to něco trošku jinýho než spv, motion control, platform valve a další už nevim jaký.
matyx tady nadhazoval gt. stejný (se slabšim osazením) jezdím. čím víc o tom přemýšlím, tím víc se utvrzuju v názoru, že i-drive je humbuk, jde o jednočep s umístěním čepu lehce nad řetězovou linkou a proto se nehoupe, resp. houpe se opačně, tedy když šlápneš tak se zadní stavba zvedne. samostatnej člen se středovym složením vidim jako blbinku navíc...
ale každopádně to chce vyzkoušet různý kola na vlastní kůži než se rozhodneš, jak už sem ti psal před časem. a moc neřeš poměr trail x silnice jak to jezdíš ted protože s fulíkem se poměr změní ve prospěch terénu:-)
budu rád, když se ted do mě pustíte argumentama a uděláte ze mě blbce veřejně než když si to budete myslet soukromě;-))
Každopádně Ti i ostatním díky vette. Já jsem teď z jedný strany nahlodanej (jako, že ne) a z druhý strany nalomenej, jako že jo. o)))
Jestli jsem Ti neodpověděl talk promiň. Já ty rady fakt potřebuji.
Já tu nikde nevidím zmínku o tom, že XC je hlavně druh závodů. Cross-country není jen "napříč krajinou", ale především druh trati. Jestli se něco nezměnilo, tak XC kolo by mělo bejt předevšim rychlý na náročném okruhu s časem jízdy okolo jedné hodiny (?). O pohodlí vůbec nejde, jde jen o rychlost a zvládnutí trati při velkém nasazení. Tomu by měla být podřízena geometrie, pružení a hmotnost. A do prudkého kopce se běhá.
Jestli to tak není, odborníci mě doufám opraví. Další věc pak je, že označení XC má u nezávodních kol možná jiný - marketingový - význam. To nevím.
mirek v úvodním dotazu hodil odkaz na jakousi definici.
myslim, že rozhodně nehodlá závodit.
aspon já mám v podvědomí jakýsi rozdělení horskejch kol, kde pro xc platí to, co pášeš ty ohledně vlastností kola, definice ohledně závodu se mi neuhnízdila(nikdy tam nebyla:-P)
každopádně se u tak popsanýho kola rozumí zvih do 100mm, nebo ne?;)
Nojo, do 100 mm a "závodní" posez a pro závodníka ještě závodní vidlice (tu já bych při svých rychlostech v terénu z kopce asi nerozeznal od pevné vidlice :). A možná raději véčka než hydry, kvůli těm pár gramům. Tedy nic pro Mirka, myslím. Ale on si to každej výrobce bude inzerovat po svým, takže to označení XC nakonec možná obecně neznamená vůbec nic. :')
A na těch sránkách http://katalog.cykl.cz/index.php?action... se mi popis zdá hodně chudičkej. "Vhodné na jízdu krajinou, v jakémkoliv terénu" - to může bejt třeba Ukrajina. Vůbec neberou v úvahu jak a proč člověk tou "krajinou" jezdí.
Tak já to teda zkusím :-)
Teda jenom to vyvracení a to právě s tvým GT.
Ten systém není jenom vysoko položený čep. Ten je položen opravdu extrémně a kdyby nebylo systému s tím vahadlem dole docházelo by k extrémnímu napínání řetězu a systém by tahal hodně za kliky. Takhle dochází opravdu k velmi účinnému zamykání díky vysoko položenému čepu a tah řetězu je samozřejmě trochu krocen excentrem na středu s vahadlem. Přitom dochází ještě k pohybu středového složení a pophyb by měl jít registrovat i při jízdě s extrémními nerovnostmi.
Tohle, co dosahuje I drive nemá obdobu u žádného běžného systému běžně užitých v bikovém odpružení. Výjimkou jsou samozřejmě obdoby tohoto provedení u koncernových značek Schwin a Mongose.
Na druhou stranu ostatní běžné systémy VPP a čtyřčepy označované jako FSR, či Horst Link systém jsou svojí funkcí téměř navzájem totožné ale velmi přitom se výrazně liší svým nastavením a dosaženým efektem. Záleží samozřejmě na konkrétní konstrukci a vyladění systému od jednotlivých výrobců a to, co jde dosáhnout je velmi málo známé. Systémy se liší od velmi komfortního nastavení až po výrazně se zamykající systémy vlivem šlapání.
Ostatně tohle jde rozebírat opravdu do detailů a jde se dobrat spousty věcí i odlišností, kdo by měl zájem se do toho opravdu pustit, tak zde je k dispozici výborný soft, který i v demo verzi nabízí spousty možností k porovnávání. http://www.bikechecker.com
Vše, co jsem uváděl dosud byla jenom jedna část odpružení a to je takzvané zamykání tahem řetězu. Další vlastností, která výrazně ovlivňuje komfort je přepákování tlumiče a díky tomu výsledná charakteristika pruření zadní stavby.
K tvému GT jde říct tolik, že je jistě obtížné naladit vhodnou charakteristiku. Buď dochází často k chodu na doraz a nebo je systém na počátku dost necitlivý. Podotýkám, že jsem na GT nejel a informace jsou prostě odečteny ze softwaru uvedeného v odkaze.
A tlumiče, to už je vyložená nadstavba, nad těmito systémy a je třeba říct, že některé kombinace by dokázaly nectnosti některého systému a jeho konkrétního nastavení ještě zvýraznit.
Celé téma zadního odpružení je ještě složitější, než odpružení předního protože právě ono přepákování, tah řetězu a inteligence v tlumičích, to jsou nepřeberné kombinace, kde se nachází obrovské pole k výběru i když se to na první pohled tak nezdá.
díky:-)
A co teprve tahle krasotinka ? Na XC maratony to fakt není, ale pro zadnici to musí být luxusní svezeníčko :o))
Když už jsme u té terminologie, tak rozhodně ne "XC maratony". To jsou jiné tratě, jiná kola!
(A postrádám odkaz nebo co na tu krasotinku. :')
Promin, tady je ten odkaz:
http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?id=1300...
A jinak samozrejme vim, jaky je rozdil mezi XC a XC maratonem, ostatne moje GT (www.matyx.com) jsem vybiral jako kombinaci kola pro "trenink na XC maratony" zaroven se schopnosti lehkych sjezdu, protoze to je typem trate a pouziti asi nejblize tomu, co mam rad ....
Aha, já mám výhrady proti tomu spojení "XC maraton", které považuju za nesmyslné. Podle pravidel MTB je to buď cross-country (XC) nebo je to maraton. Ale nemůžu ty pravidla najít. Na http://www.csc-cyklistika.cz/ se nemůžu připojit na na http://www.ceskysvazcyklistiky.cz/ pravidla MTB vůbec nejsou (?). Maraton je prostě jinej, hlavně podstatně delší. XC se jezdí na okruzích a je to také olympijská disciplína.
Copak zadnice, ta si urcite stezovat nebude, jenom netusim, jak se s tim jezdi do kopce :o)
vcelku normálně .... bratránek jezdí závodně DH a docela jsem koukal, jak to jde ... jezdí na podobné bestii a do kopce, kde jsem se na HTčku začal předklánět, pořád šlapal v sedě a když už jsem málem slézal, tak si stoupnul do pedálů, předklonil se a v klidu ve stoje šlapal dál (ono to bude asi také trochu tou fyzičkou ;o))
Ale jo, ono se da do kopce jet + - s kazdym kolem, jenom je rozdil mezi jednou "JET" a mezi vickrat nebo na delsi vzdalenosti,relativne v tempu a opakovane "JEZDIT". Se silnickou taky muzes do terenu, ale taky to nebude ono. S DH taky muzes po silnici nebo po polnackach, ale citis ten rozdil? :o)
Rozhodně, na silnici jsem brachanci skoro i ujížděl, zatímco na polňačce si na tom monstru jen hopkal a ja se trsavě plížil kdesi v dáli :o)))) ... takže rozhodně ten rozdíl cítím :o)))