Původně jsem to sem nechtěl vůbec psát, ale čím déle o tom přemýšlím, tím více začínám mít pochybnosti ;-)
Teď mám možnost v akci koupit LX hydry, komplet (páky, třmen, kotouč, hadička) přední + zadní za 4400,-. Přemýšlím, jestli do toho mám vůbec jít a hlavně, přežije to ten můj 100mm Axel ? Přemýšlel jsem i o 180mm kotouči na předek, ale vzhledem k mé váze to bude už asi zbytečné ;-)
Mám do toho tedy jít ???
Přežije to určitě. Já mám taky základní typ vidlice 100 mm + hydry, a taky o trochu víc vážím, než Ty, a OK. Být Tebou, vůbec neváhám a kupuju :-)
(navíc si myslím, že sada LX je v poměru cena/vlastnosti/výdrž ze všech sh sad nejlepší).
Zdravím !
To je přesně to co jsem chtěl slyšet ;-)
Podle mně tomu fakt asi moc neuškodím... Na začátku 2008 bych chtěl stejně nové kolo, tak tohle stávající by mohlo ještě jednu sezonu vydržet...
Hmmm, když to po sobě čtu, tak mne napadla další věc... Má cenu vrážet peníze do upgradu kola, které má před sebou už jen jednu sezonu ? ;-)
V případě nového by pak asi bylo vhodné koupit nějaké dost dobré buď s šitózníma brzdama a okamžitě je vyměnit za tyto nebo s V-čkama, ale s náboji pro kotouče a opět provést výměnu...
To mně trochu nelezlo do hlavy - co budeš dělat s tímhle kolem. Pokud si vzpomínám, tak parkuješ v bytě a tam asi místo pro dvě nebude. Takže ho zřejmě prodáš. Jestli by sis ho ponechal, tak bych ty brzdy koupil, v opačném případě je to na zvážení. Jinak nové kolo bych kupoval už s hydrama, které budou definitivní. Prostě o tomhle se dá polemizovat...
Ono je to tak 50 na 50. Ještě se uvidí. Buď úplně nové kolo, které bude už "hotové"aby se na něm nic už nemuselo měnit, maximálně jsem ochoten prohodit ty brzdy... Nebo začít postupně vylepšovat to současné... Tady se zase bojím životnosti rámu, už ho mám tři sezony, tak až to dám dohromady podle svých nápadů aby rám neodešel do věčných lovišť ;-)
Životnost (předpokládám rámů z hliníkových slitin) není vázána na stáří, ale na styl jízdy.
Pokud nejezdíš extra super agresivně, nebo ho nerasuješ na trenážeru, tak vydrží daleko víc než tři roky.
Jinou otázkou je, že už je morálně zastaralý. To platí především pro fully.
U HáTéček to není tak kritický.
Ani jedno z toho mu snad neprovádím ;-) Občas si skočím z obrubníku nebo max. z 50cm vysokého hrbu, ale jinak se snažím stále se dotýkat země oběma kolama;-) A se svojí váhou mu snad neškodím už vůbec ;-)))
Mám HT...
Tak už jsem to vyřešil, objednáno ;-)
Dík za názory, pomohly mi...
:-)
Naprostý souhlas ....
Tak jsem si je dnes večer přivezl domů ;-) Je to opravdu pěkný kousek hardware... Jen to teď dát sám dohromady ;-) Teorii podle servisních manuálů mám už zmáknutou, tak jsem zvědav na praxi ;-))) Stejně to ale asi budu muset odvézt do servisu, protože pro jediný montážní krok je potřeba něco jako svěrák a ten jaksi v paneláku v ložnici nemám ;-)
Poradí mi někdo, jak bez svěráku "nakrimpovat" ty koncovky hadiček ?
To jsi ty brzdy nekoupil uz sestaveny a odvzdusneny???
Bohužel byly ještě každý díl zvlášť ;-) Asi nějaké OEM balení, protože tam podle mně byly i věci, které se ke koncovému zákazníku normálně nedostanou... Oni by mi to i udělali za 180,-/kus, ale já to ještě neměl pořádně změřené, tak jsem to vzal takto... Hrozně jsem totiž pospíchal aby mi to nevyprodali ;-)
Na to jsem svěrák nepotřeboval. V dodávaném přípravku (ty dva kousky žlutýho plastu) jsem bowdeny zkrátil a udělal kolmá čela. Natáhnul jsem převlečnou matici, nasadil olivu, zasunul banjo do bowdenu a převlečnou matici přes olivu dotáhnul. Toť vše, je to celkem jednoduché až primitivní. Pak už jen naplnit a odvzdušnit. Za dvacet minut není co řešit.
Hodně štěstí při práci.
Takhle teoreticky to už umím také ;-) Už to ale vidím jak to půjde ve skutečnosti ;-)
Jinak dík za tip. Podle Service Instructions od Shimana tu žlutou potvoru totiž chytili do svěráku... Asi se do toho mezi svátky pustím ;-)
Jo, nepustím, nekoupil jsem olej. Tento rok jsem už vyčerpal svojí nadlimitní finanční hotovost, takže až příští měsíc ;-)
Další dotaz ;-)
Jak přichytím hadičku od zadní brzdy k horní rámové trubce, u které návarky počítaly jen s lanky ? Vím, že se dělají nějaké speciální úchyty, ale ta cena za ně mi připadá dost úchylná... Co třeba stahovací pásky ? Nebude to vypadat už moc blbě ?
Jé mám na předku takto přichycenou hadici už od výrobce.
To ano, k vidlici se to snad ani jinak přidělat nedá. Kromě takového samolepícího umělého kousku umělé hmoty za 100 Kč, který také odmítám platit...;-)
Jen se ptám jestli mi to nějak nepokazí celkový design kola ;-)))
Já když si dával kolo do servisu, tuším na vycentrování(asi 50JKč) tak mi tam sami tu hadičku uchytili těma plastovejma udělátkama a nic za to nechtěli. Holt dobrej servis, tak mu tímto udělám reklamu :)) Brno-Křenová
Tak, Vánoce jsou už skoro za námi, tak začínám opět myslet na blbosti ;-)
Celou dobu si tu průběžně hraji s tím nadělením a především páky mi připadají trochu divné... Přesněji levá. Na můj vkus jde zmáčknout dost ztěžka... Oproti pravé, která jde skoro sama. Je to tak správně nebo se mám ozvat prodejci a nechat si to vyměnit ?