Proč není dodnes v centru Prahy ani metr použitelné severozápadní cyklostezky podle břehu Vltavy? Proč se do hlavní budovy městské knihovny v Praze nedá jet na kole?
Netrvám na tom, aby pod orlojem bylo obrovské parkoviště jízdních kol, ale vjezd cyklistům do centra města by měl být rozhodně umožněn a pokud možno ještě usnadněn.
A zcela určitě by neměli mít motoristé v centru víc práv než cyklisté. Automobil historické atmosféře památkové rezervace škodí podstatně více než jízdní kolo.
Jsem rozhodně pro drastické omezení vjezdu soukromých automobilů do městské památkové rezervace. Výjimku bych neposkytl ani těm, kteří tam bydlí. Snad jen invalidům. Možná že by pak klesly i ty lichvářské ceny tamních nemovitostí.
Cyklistům by naopak vjezd do centra měl být pokud možno usnadněn, už jen proto, že pro svůj provoz vyžadují podstatně méně prostoru a plochy než auta. A vhodné stojany u veřejných budov by měly být samozřejmostí.
Jsem si vědom toho, že požadavek vymetení automobilů je dost nereálný, ale co takhle aspoň pro začátek pro auta uzavřít právě celou tu komunikaci mezi Národním divadlem a Pařížskou ulicí. Totéž pak na levém břehu mezi Újezdem a Klárovem.
Královská cesta by se pak v nejexponovanějších místech nekřížila s hustým automobilovým provozem a nesmírně by se tím také zklidnila Malá Strana. Toto opatření je reálné už dnes a není třeba s tím čekat na otevření nějakých desítky kilometrů vzdálených obchvatů. Na co máme Strahovský tunel?
Když už jsme u těch změn v dopravě: Jak by se vám zamlouvalo změnit pražskou severojižní magistrálu na páteřní pražskou cyklostezku?
Hmm, smělý požadavek "vymetení" automobilů, jízdních kol a podobných rachotících nebezpečných ocelových monster z centra Prahy, to zní slibně. Také se přimlouvám. Centrum má být přístupné pouze chodcům, kočárům a jezdcům na koních. Žádné výjimky pro invalidy, proč? Invalidní vozíky bys měl taky zakázat.
Budu asi muset být důslednější: Kde ses v mém příspěvku dočetl, že chci vymetat kola? Kde jsem psal, že nechci výjimky pro invalidy? VŽDYŤ JSEM TAM PSAL PRAVÝ OPAK! To už hraničí s pomluvou.
Mám z tebe dojem, že neumíš číst. Přečti si to ještě jednou a zkus reagovat znovu a věcně.
Vidíš, jak jsi nedůsledný! Opatrnicky se zastavuješ v půli cesty. Já tvou myšlenku dovedl do důsledku - "vymést" z centra všechna vozidla, která tam nepatří. Proč dělat pro některá vozidla výjimku? Myslel jsem, že tě to potěší.. No, nepotěšilo. :'(
Zkus se znovu zamyslet nad slovy jednoho ze svých odpůrců, která jsi se zpupným pokrytectvím smetl se stolu: "Jsem ještě ještě ekologičtější než vy. Nepotřebuju ani těch pár kilo hliníku, plastů a gumy. Kolik litrů potu musely vypotit nebohé čínské děti když ho v šeru nehostinné čínské továrny montovaly? Kolik energie muselo být vyplýtváno když hydroformovaly jeho trubky? Pyšníte se tím, že nepoužíváte automobil. Sám ho jistě neřídíte, ale řídí ho kvůli vám jiní, kteří přepravují věci které pak používáte, zajišťují chod služeb které používáte."
Pokud tě baví jen provokovat úmyslným překrucováním něčích myšlenek, tak na tvé výpady už reagovat nebudu. Mně jde o skutečnou diskusi a ty se tady snažíš velmi podlým způsobem tento záměr torpédovat. Ještě že vás tady takových moc není.
Naštěstí vidím, že už ti došly vlastní nápady, jak mě vyprovokovat, tak opakuješ cizí argumenty. Ale na ně jsem už přece taky reagoval.
Zopakuju ti tedy hlavní myšlenku té reakce: Kdybych si mohl vybrat,nikdo by kvůli mně žádné auto řídit nemusel. Naše společnost, tak jak je uspořádaná, mi ale v tomto ohledu na vybranou nedává, a tak volím jen tam, kde je mi to umožněno. Ale tam pak volím důsledně.
Pokud mi síly stačí, budu se snažit tlačit společnost, ve které žiju, do takové podoby uspořádání, kde si pak budu moci vybrat, jestli kvůli mně budou jiní muset řídit automobil nebo ne. To, že si v tuto chvíli vybrat nemůžu, mi umožňuje jen jeden způsob chování, a to, že pokud možno omezím svou spotřebu, což činím.
Protože jsi článek pouze zneužil pro hlásání své bludné představy o boji s vraždícími, línými a páchnoucími motoristy. V článku se nic neříká o "drastickém omezení vjezdu soukromých automobilů" ani o "požadavku vymetení automobilů". A na to se nedá reagovat jinak, než ironí. Což je ovšem tobě nepochopitelné.
Ohrazuji se proti slovu "zneužil". Nemám žádnou moc k tomu, abych mohl cokoli zneužít. Zveřejnit ten text nebylo mé rozhodnutí. Je to jen názor jako každý jiný. Stejnou možnost prezentovat svůj názor máš určitě i ty. Pokud bys nějakým článkem chtěl přispět do věcné diskuse nad nějakým problémem, zcela jistě by tě neodmítli.
Myslet si o mých názorech můžeš opravdu, co chceš, a budu rád, když s nimi budeš věcně polemizovat. Ale tvoje metody "argumentace" jsou podlé. Záměrně překrucuješ cizí (většinou moje) myšlenky (a ještě se tím chlubíš) a své smyšlenky pak interpretuješ v můj neprospěch. Vlastně mě tím skandalizuješ, protože záměrně vytváříš dojem, že ty hlouposti, co "kritizuješ", jsou mé myšlenky.
I ironie má svá pravidla. Ty v podstatě ironizuješ svou vlastní představu o mně a o mých názorech. Ta má ale po čertech málo společného se skutečností. Pro ironii mám pochopení, a pokud si vzpomínám, tak jsem u Marcela, který mi mimochodem taky nic nedaruje, jeden ironický šleh velmi ocenil. Jenže to musí být ironie chytrá a inteligentní, která člověka nutí se zamyslet. Tvá "ironie" taková ani vzdáleně není. Ta je jen a jen zlá.
Některé tvé výpady navíc postrádají elementární logiku, takže se na ně i těžko reaguje. Jak mám odpovědět na takový blábol, jako že jsem se ve svém článku o něčem nezmínil? Mám tisíce dalších myšlenek a nápadů, o kterých jsem se ve svém článku nezmínil. No a co?
Svým článkem jsem nastínil problém a naznačil jsem, jak jsem se k němu postavil já. Ale dopravní politika v Praze je prostě jiné téma. Proto se o něm v článku "nic neříká".
To jsi se trošku spletl. Tyhle diskuse je tu k jinému článku, ne k tomu tvému. Nejsi jediný autor, víš. :')))
Reagoval jsem na tvé útoky, které byly vedeny jednoznačně na moji adresu. Takže si nech ty provokace. Tvému humoru nerozumím, tak si ho nech pro někoho jiného, kdo to ocení.
Díky za varování. Jsi hodnej. Určitý obrázek jsem si o tomto pánovi už udělal, ale nemám v povaze používat ostrá slova. Kromě toho si myslím, že Žofka určitě není hloupý, jen svou inteligenci nesprávným způsobem a nesprávným směrem využívá, což je škoda. Ale kdo je neomylný?
Nebráním se věcné diskusi s kýmkoli, ale to, co Žofka předvádí, není diskuse. Pracuje s velmi jednoduchým schématem: Vytipuje si vhodné pasáže něčího názoru, ty pak překroutí tak, že vyzní zcela opačně než byly míněny, a tyto překroucené myšlenky pak srdnatě kritizuje. Až sem by to bylo (téměř) neškodné a možná i úsměvné. Ale když pak z toho začne vyvozovat závěry k osobě postiženého diskutujícího, je to už podlost. Tohle mu vyčítám především.
Hezky jsi to napsal .... ale ve skutečnosti Žofka jen prudí, protože ho to asi baví ;o)) Někdy věcně, někdy už méně, ale buď rád že jsi se ještě nesetkal s dvojtečkou, pajanou a jim podobnými. Oproti těm je Žofka ztělesněná chvála a přitakávač ;o)))))
Samozřejmě že mi došlo, že Žofka jen provokuje, ale i to má své meze slušnosti.
Tak to jsem zvědav, až bude i někdo z těchto dvou pánů překrucovat moje myšlenky. Jsou ti dva taky takhle hrozně osobní a jízliví? Mně nevadí, když mi někdo odporuje. Mně vadí, když mi někdo vkládá do úst něco, co jsem neřekl, a pak mě na základě toho odsuzuje a zesměšňuje. A to nejsem z těch, kteří by se brali nějak extra vážně. Na střední škole jsem měl přezdívku Hurvajs.
To ani ne, ti které jsem zmiňoval rozhodně nepřekrucují myšlenky ... jen si vyčíhají vhodnou chvíli a pak jízlivě a velmi osobně útočí přímo na tělo. Ostatně dej si nahoru vyhledat dvojtečku (nebo třeba .. ) a uvidíš sám ;o) Jestli tě takhle vytáčí Žofka, tak bych ti je fakt nepřál, ale naštěstí už tu nejaký ten pátek nebyli ....
Jinak Žofka je v reálu prý strašně príma chlap ......
Věřím. Jsem dalek toho, abych někoho šmahem odsuzoval. Vždycky se vyjadřuju jen ke způsobu chování, nikoli k osobě jako takové. Na druhou stranu z Žofkových projevů jeho "príma" povaha moc vidět není. Předpokládám, že dokáže být třeba i vtipný, ale přesto mi příliš mnoho příčin k touze setkat se s ním osobně neposkytl.
Koho jsi volil ? Chtěl to, co chceš ty ? Nebo ses spolehl na jeho zdravý rozum ? Tak si nestěžuj !
(O zdravém rozumu, v podniku kde dělá, tu měl nedávno krátký rozklad Žofka ...)
Je ta otázka smerována na mě? Na čí zdravý rozum jsem se měl spoléhat? Vlastně otázku vůbec nechápu.
Pokud ta otázka byla směrována na mě a chtěl jsi vědět, koho jsem volil, pak odpovídám, že jsem určitě nevolil stranu, která o dopravě v Praze už patnáct let téměř neomezeně rozhoduje. Těžko mě tedy můžeš vinit z odpovědnosti za současný stav dopravy v Praze, pokud jsem byl pokaždé přehlasován. A na stížnosti mám tedy plné právo. Řekl bych nejen právo, ale i povinnost. Teprve kdybych mlčel, pak bych si možná mohl něco vyčítat. Ale jak vidíš, nemlčím.
Naštěstí to není natolik nereálné, jsou místa kde se to již děje. A zrovna ty zmiňované lokality se něčeho podobného dost možná brzo dočkají. Ale v cyklostezku bych nedoufal, protože stojící šňůra soukromých automobilů se v takovém případě změní na jedoucí šňůru taxíků. Mrkni na NY, tam má také jen minimum lidí auto (díky mrakodrapům to prostě jinak nejde), ale zato taxíků tam jezdí tolik, že kolony jsou stejně non-stop.
Není to náhodička, že o předláždění nevyhovující stezky na náplavce se začalo mluvit hned po " primátorské " projížďce při otevření stezky v Bráníku ? Naši byrokracii a kolektivní nezodpovědnost lze někdy překonat jen shodou šťastných náhod, kdy se Jeho veličenstvo vydá mezi prostý lid a samo uzná, jaké špatné věci se dějí. Pak se i památkář(ka), který(á) viděl(a) kolo naposled u nich doma na dvorku před padesáti lety nechá přesvědčit.
Již předlážděný úsek je zcela vyhovující ( u Čechova mostu ), příkladem poměrně bezcenného a poněkud mladšího města, kde na dlážděné náplavce mají asfaltovou (!) cyklostezku je jakýsi Řím s Tiberou, ale to víte , Italové ....