Nevíte někdo, zda se dají sehnat válcové 12 V PB aku? V GESu jsem viděl 2 V značky Cyclon, líbily se mi. Pěkně by pasovali do košíku, ale cena už se mi moc nelíbyla. Jirka by asi napsal: vyrábí se v menších sériích než klasické PB aku a výroba je asi i složitější, proto ta cena. A taky jsem bohužel viděl jen 2 V. Ve vyhledávači na seznamu jsem nic nenašel :(
Jaká to byla značka ? Zkoušel´s zadat i jména jiných výrobců baterií? To jistě už jo, že. A k čemu (do čeho) byl ten akumulátor určený? Nešlo by to vyhledat podle toho? Mně by to taky docela zajímalo - pokud něco objevíš, pochlub se ! Ď.
Jé, ajo, cyclon není značka, to jsem to zmotal. Třeba v tom gesu nabízí CYCLON BC CELL 25Ah Výrobce: HAWKER EN.
Pb akumulátor, 2V/25Ah 1.5mohm -65°+65°C ø65x159mm Imax 1300A 1670g , ale cena 1742,70 ,- ( ve výprodeji za 1244,74,- )
Speciální Pb akumulátory se spirálovou strukturou elektrod. Nízký vnitřní odpor, vysoká životnost (10let/20°C), vysoký teplotní rozsah (nabíjení -40 80°C ). Po dohodě lze dodat též větší typy (5,8,12,25Ah) a speciální bloky z nich zhotovené.
Napřed jsem dal vyhledat jen cyclo aku 12 V a teď přímo výrobce HAWKER EN. cyclon aku a nic moc to nenašlo. V GM to nemají, alespoň v jejich katalogu na netu. Zkusím se spíš zeptat v týdnu v gesu. Ale jestli budou samé podobné ceny, tak se na to stejně vyprdnu :) a nic kupovat nebudu. Tím ale nikomu nebráním, aby si to koupil, proč neé
www.hawker.com v ČR maj´ sídlo v Hostomicích (Brdy)
Hele, Bubík, musí být ten akku válcový? Nemohl by to být takový ten k bezkabelovému nářadí? Ten snáší i dost velký odběr a kapacitu by mohl mít také dostatečnou. A ani není moc těžký ...
No, bylo by to lepší :) , ale není to nutnost, hlavně, aby šel šikovně upevnit někam na rám a už je jedno, jestli bude mít třeba 2 kg. Do toho báglu se mi to moc dávat nechce, jet s tím v létě a pod batohem se pařit, to je nepříjemné, ikdyž né nepřekonatelné :)
Tuším, že Varta má v nabídce 100% bezúdržbové Pb akku, složené z válcových segmentů, => jeden segment má cca 2 V
Tahle firma dodává mnoho atypických výrobků a je schopna sehnat snad cokoli existuje. http://www.melichar-praha.cz/
Jen jsem si tak dneska premyslel, zda by to bylo pouzitelne a zda by to fungovalo.
Co udelat vozik ve stylu slavneho jednostopeho voziku Bob Yak (viz. Azub), ale mensi (cca 30x20cm). Nemusel by mit ani klasicke kolo. Stacilo by treba kolecko od in line brusli (snadna udrzba, jednoducha vymena...a mozna by se do toho dalo svihnout i dynamo). Clovek by v tom mohl vozit malou "elektrarnu". Usadil by do toho nejake PB aku (nebo jine) a cele by to zastresil solarnim panelem (mohl by byt upevnen na tuzsi kloub...moznost mirneho naklopeni za sluncem). Ke kolu by se to pripevnovalo nejakym fofr udelatkem. Rychle by se to dalo sundat, v pripade nutnosti, a prenest treba v ruce. Na delsi cesty by to bylo zajimave......
Michale, nefantazíruj!
Nepublikoval´s zde dříve, náhodou, pod nickem Morčák? Ten vymýšlel podobné pí..viny ... B-)))
Morčák chtěl mít na kole jenom to, co mnoho mladších motoristů považuje v automobilu za nepostradatelné!
Ted jsi me urazil:-)))))
Hele, nevim, kdo tu fantaziruje....spoustu lidi tu vymejsli kde co na kolo (dalkove svetla, blinkry, strkaj aku vsude mozne) a jsou normalni a nejak se na to nikdo divne nekouka. Nevim, ale me treba zasprijdou tyhle volovinky jako zbytecnost. Ja jen resim, jak ziskat energii...tohle by byl jen malej vozejk, kam by se to vse veslo.
Přirovnávám-li tě k J. Verne-ovi, pak to je i pro takového formáta, jako jsi ty, lichotka. 8-)))
Já jsem to zkusil, do vozíku jsem umístil pořádnou baterii a na kolo pár pořádných halogenů. (Byla to takové ta světla, co si různí tuneři dávají do spojleru) Svítilo to jako víno, ale budu to sundavat, protože když jsem spočítal, kolik minut jsem to během loňské sezóny používal, tak jsem usoudil, že je to akorát krám. A to nehledě na to, že kdybych spočítal vynaložené úsilí na realizaci, tak ty X6 Blackburny jsou zadarmo. I když vlastně tohle svítilo podstatně líp.
No me jde hlavne o nabijeni baterek, pripadne napajeni GPS....a urcite to bude na dlouho....rok v provozu:-)
Válcová baterie je myslím značka Optima baterie, používá se jako trakční autobaterie, má 12 V, Pb, 45-100Ah a cca 20kilo, dovede prej dávat proud 100Ampér plných čtiřicet minut, 1000Watů pro elektromotor na kole s připojeným vozíčkem s baterií to by mohlo svítit a jezdit jako blesk, V práci odpojit vozíček, šupsnout do zásuvky dobít nabíječkou a odpoledne hurá zpátky třeba i 30-40km, rychlejc jako autobus. Akorát ta baterka stojí cca 5-7tisíc :( to už je možná lepší a trvanlivější NiMh
Spatne chapes...zadna prace, zadna nabijecka....snazim se najit neco, co mi umozni byt nezavislej na el. na cestach. Neco, co mi umozni nabijet baterky do fotaku, napajet pripadne nejake to osvetleni a napajet GPS. Zadnou dvacetikilovou baterku...nic takoveho. To bych mohl jet rovnou autem.
Jo aha :-) No jako elektrikář bych to řešil dynamem v náboji předního kola(800 - 1400Kč ve verzi s rychloupínákem), usměrňovač(zdvojovač napětí- dva jednocestné usměrňovače nabíjející větší kondenzátory aby se z dynama vyždímalo napětí cca 12-20V(tvrdost tohodle zdroje podle velikosti kondíků)) na rám kola přidrátovat 12v gelovou baterii cca 4Ah(za jízdy se bude automaticky dobíjet), optočlenem bych dobíjení odpojil pokud na baterce dosáhne napětí 13,8V. No a na dobíjení baterek si buď postavit nějakou jednoduchou nabíječku na 12V a pro napájení přístrojů DC/DC snižovací/zvyšovací spínaný konvertor(černá krabička která umí s vysokou účinností převádět 12voltů na napájecí napětí pro GPS). Ideální by bylo aby přístroje rovnou fungovaly na 12Voltů z baterky. Dobíjet dynamem klasickým přiklapnutým z boku je pěkný opruz. Taky se včil za pár kaček prodávají měniče 12DC/230V cca 70-150Watů v ceně cca 800-1200Kč kerý z té baterky umožní napájet nabíječky mobilů, notebook, a ta krabička váží cca 0,5-0,9kg.
Uf...jakozto elektrikarsky analfabet jsem si pekne pocetl:-) Neco jsem zvladl prelozit, ale moc ne. Hold ja rikal, ze jsem mel na ty prednasky z elektra chodit:-)
Jinak problem je v dynamu. Co jsem slysel a co jsem cetl, nic moc to nevydrzi....
Ono dynamo- ono fakt nevydrží(desítky cyklohodin provozu cca ) ale to je tím že sou tam slušně řečeno ložiska na p*ču(aby se to co nejjednodušeji vyrábělo a aby si člověk co nejdřív přišel koupit nový dynamo). A známá věc že kde něco dře to ubírá pro destrukci materiálu energii pohybu cyklisty. usměrňovač tam musí být protože dynamo je alternátor(dává střídavé napětí) a ten největší zdroj ztrát sou ložiska v něm. Ty dynama v náboji vydrží více a člověk nemusí myslet na to aby to zapnul a za jízdy se baterky dobíjí(z kopce-vyšší rychlost-víc to nacpe do baterek).
Cetl jsem o klasickem dynamu a psal jsem si i s clovekem, jenz ho pouziva. Klasicke, seriove mu vydrzelo cca 300km. Pak si tam teda nechal udelat luzka na klasicka loziska a to mu fungovalo dele. Pak jsem prohledaval vsemozne info o tech nabojich....dle zkusenosti taky moc nevydrzi. Ale jak komu. Nekdo na tom ujel 10tis, nekdo 4tis. I tech 10tis mi prijde celkem malo...kdyz pojedes nejakou expedici, mas to treba za pul roku. No a pak nekde nechat zaplejtat kola....to me odrazuje.
Zatim vidim sanci v solaru. Neco o tom vim, neb jsem to mel jako soucast specializace na skole. Ale v praxi jsem jeste nenasel neco, co by fungovalo tak, jak by clovek potreboval. Copak nabijeni baterek....clovek si klidne 2-3 dny pocka, ale prime napajeni neceho (GPS), to by asi za deste moc neslo. Proto jsem chtel narvat do toho vozicku (na kole mi to prijde nesikovne) nejakej akumulator. Jenze, kdyz tak o tom premyslim, bylo by to nachylne na zniceni:-) Asi by to tam poskakovalo jak koza:-)
Takze to vidim bud na...
1. vyprdnout se na GPS, vzit mechanickej fotak (pripadne dgizaznamnik na dve tuzkovky) a kaslat na energii
2. nebo koupit neco jako je Silva Solar II a obcas si to dat na brasny, pripadne nekam na zem pri odpocinku a v prubezne si dobijet baterky (jak do fotaku, tak GPS).
No tož expedice to je trošku mimo moje hobby :-) Solar nějaký maličký bytelný by byl fajn, pojistit se náhradníma alternátorkama s preventivně předělanýma ložiskama. Tak půlkilový miniaturní Temelín do kapsy s non stop 10Watt turbínkou se někde sehnat nedá? V případě nouze vyrhnout pojistky a mít zbraň poslední obrany před lidožroutama :-)
co takhle: dynamo - usmernovac - nabijeci lokika super kondenzatoru ( 1 do 2.5 v , serie 2*2.5 ae polovoicni kapacita pri 2.stejnych kusech - 100 f 2.5 V *2 = 5V 50 F ) na sviceni staci ledky supersvitive - najde ty si zapojeni led na 1.5 V ... , superkondenzatory vyresi i to gps - menic - vyhoda tech superkondiku :az 1 000 000 ciklu nabijeni , velmi rychle nabiti - nevyhoda cena , sem schopny i dat do kupy sam jej chci delat ale jen na sviceni , super kondenzatory sou budoucnost ( sou typy kery maj i 2700 F na 2.5 V a to je upu straaaaaaaaaaaasne velaaaaaaaa kapacita . dyby neco kotaktujte na email
O něčem podobným teď přemýšlím. Co třeba spojit dva 3V solární panely
http://www.elektroraj.cz/detail.asp?floor=15...
a z toho nabíjet 6V PB akumulátor.
Je mi jasný že výkon těch panýlku bude dobíjet baterku dost slabě, ale na trochu posvícení podvečer po celodenním výletu by to mohlo stačit.
Našel jsem něco lepšího:
http://www.kobras.cz/143120000000_1000.php?kod...
ale je to na 12V aku