Máte někdo zkušenosti s touhle vidlí?
Jezdim na ni, konkretne model Reba Race Dual Air, 2006. Co potrebujes vedet?
Jak je to s tuhostí? Jezdím R7 na kotoučích a nic moc, tak chci něco bytelnějšího. Máš 100 mm?
Reba (a fura dalsich novejsich modelu od RS) ma prumer vnitrnich noh 32 mm, coz uz samo o sobe o tuhosti neco vypovida. Na kotouce je opravdu potreba tuha vidlice a Reba v tomhle nezklame, R 7 ti to neposkytne (byvalej Skareb). Vozim zdvih jenom 85 mm, vpredu mam 180 mm kotouc, ovladani PopLock z riditek. Tu vidlici mam i s kolem neco pres rok, a ted ji teprve dam do servisu na prohlidku, funguje ale porad bezvadne. Je potreba si ale hodne pohrat s jejim celkem slozitym a specifickym nastavenim, nez bude dobre chodit.
Neni jednoduchy tady o tom psat takhle jednoduse, zalezi na tom, co jezdis, ale pokud vozis R 7, tak bude Reba asi asi v podobne kategorii, zavodni XC vidlice. Nekde uz jsem to tu psal, je to hodne zjednodusene receno neco jako RS SID s vyssim vyuzitelnym zdvihem, o neco vyssi hmotnosti (1600 g) a mnohem vyssi tuhosti- potvrzeno i laboratornimi merenimi ve spouste testu.
Je taky docela dulezity vedet, ze i pres stejny nazev "Reba" maji vidle s pruzinovym U-TURNem jinou charakteristiku, ale v tomhle ti moc neporadim, mam DualAir.
Díky Vašku za zkušenosti, ty jsou k nezaplacení. S R7 máš pravdu. Na kotouče je to máslo.
Ahoj, mohl by jsi mi prosim hodit jeste nejake info. Mam (mel jsem R7 Platinium 80mm) a jezdim MTBO. Odeslo mi tesneni v leve noze, oprava byla provedena v zaruce, ale i tak jsem se rozhodl vidlu strelit a koupit jinou.
Koukam po Rebe Race nebo Team, jen jsem slysel nedavno silene zvesti o unikani a vytikani oleje a tak. Mel jsi prosim nekdy podobne problem nebo tak neco. Prece jen se mi nechce investovat prachy a podruhe se zklamat. Premyslel jsem i o Marzocchi, ale ty nemaji zavirani na riditkach coz bych chtel.
P.S. pokud ma nekdo o mou R7 zajem, staci napsat na mail cena 5500,-
Už jí jezdím od února (Reba RACE 100 ) a je fakt nesrovnatelně lepší ve všech směrech než R7. Zatím jsem neměl žádný problém. Mohu jen vřele doporučit.
Taky jsem neco uslysel nebo cetl, ale pri poctu prodanych vidlic by byl zazrak, kdyby nektera nemela nejakou zavadu. Vzdycky se ozve spis ten, kdo nejaky problem ma, nez naprosta vetsina spokojenych uzivatelu. V mem okoli ma Rebu jakehokoli typu fura lidi a nikomu olej netekl, mne taky ne. Vic lidi melo pry problem s netesnosti mezi pozitivni a negativni vzduchovou komorou, ale pri normalnim nastaveni se v obou vozi stejny tlak, takze neni co resit, kdyz se to ani nema sanci projevit. Tohle jsem ale taky jenom uslysel, v okoli jsem se s tim nesetkal.
Ad "Lock-Out" na riditkach (ale pokud se zajimas o RS, tak to asi vis, v tom pripade to vynech :o) )- neni to lock, jaky znas od Manitou. Je to privreni tlumeni, kdy se omezi prutok oleje, ale pri razu od terenu (tu hranici, kdy se tak stane, si muzes sam nastavit) se tryska temer znovu otevre, takze vidlice zase pracuje (i kdyz ne tak citlive jako bez Pop-Locku). Pri absenci terennich razu se zase "uzavre". I kdyz je vidlice "zamcena", tak se porad trochu pri zaberu (ve stoje) pohybuje, u me to dela skoro 1 cm, ale to uz na ni musim hodne cvicit. Pouzivam to asi jako skoro vsichni uzivatele vidlic RS s Pop-Lockem jako sveho zpusobu Lock-Out s ochranou proti prorazeni, zkratka kdyz zapomenu vidlici vcas znova odemcit, tak se neposkodi.
Hezkou cenu na Rebu SL (jenom pro kotouce, 100 mm, Pop-Lock na riditkach) maji treba na http://www.zweirad-stadler.de , 299,- €. Vubec tam maji hezky ceny u vic veci, jenom jim trosku dyl trva zaslani, jinak spokojenost.
Diky za rady. Ještě jeden malý dotazek. Mám možnost koupit Rebu Race za cca 9K a Team za cca 10K (přes znamého známého na velkocenu). Má význam jít do Teamu? Pár gramů hmotnosti mě při mém stravování nespasí :) a hlavní důvod je spíš to, že odtržení je možné nastavovat z řidítek. Je to třeba neco si to člověk jednou "vytůní" a pak vy se v tom jen hrabal?
Diky Petr
Ten rozdil mezi verzi Race a Team je v cca 25 gramech, ktery jsou usporeny diky "jemnejsi" stavbe korunky vidlice. Na druhou stranu si myslim, ze i tuhost diky tomuhle odlehceni malinko poklesne, ale ani tohle, ani ten hmotnostni rozdil nejsou nijak podstatny hodnoty, to je jenom na tobe, jestli ti to za tu tisicovku stoji. Funkcne jsou na tom stejne.
Odtrzeni z klidu (Floodgate) jde i na Race nastavit externe- svrchu na korunce vidlice, ale po pravde receno nevidim duvod, proc to mit i na riditkach. Tu hodnotu si jednou nastavis a pak na to nema vyznam sahat, tim min asi behem jizdy. Az si vyzkousis, jak tahle vidlice funguje, mozna Floodgate taky nastavis vicemene natvrdo a budes to pouzivat jako ten zmineny "lock", takze na hodnotach odemceno - "zamceno" (s ochranou proti prurazu).
Super, diky za radu. Šlo mi přesně o to, jestli se vyplatí investovat do nastavování Floodgate na řidítkách. Hmotnostní rozdíl je pro mě podstatný (navíc 25g seženu jedním lokem vody). Spíš bych šel asi do Race verze, podle toho co píšeš bude možná trošilinku tužší (což při použití kotoučů postupně může získat na důležitosti) a pokud není důvod mít floodgate na řidítkách je vyšší investice bezdůvodná. Dikec moc za pomoc, ušetřil jsi mi asi litr a ulehčil rozhodování :) díííky
Jeeee - jen tam mělo být - "hmotnostní rozdíl je pro mě NEpodstatný" :)
Jo, slo to pochopit i tak :o) Neni zac, od toho jsou diskuze, ne? :o)
Ještě malý dotaz prosím, jaké jsou tak servisní náklady na tu rebu za rok? Dikec moc
Takhle jsem teda nikdy nepremyslel, s timhle na tom budou skoro vsechny vidlice asi stejne. Pokud na to mas cas a zvladnes vidlici rozebrat, vycistit a vymenit naplne cca 1x za rok sam, tak si spocitej cenu oleje a naradi.
Ja jsem na tom casove tak, ze jsem rad, kdyz mi zbyde cas kolo vubec umyvat a udrzovat, natozpak provadet servis. Takze jsem vidli nechal zgeneralkovat u p. Svorady v Brne, kdyz jsem byl v CR, samotna vidle vysla tusim na 800,- . Je mozny, ze kdyz to nechas delat nekde v neautorizovanym servise, ze to vyjde levneji.
U nove vidlice budes mit mozna narok na garancku, ted se tusim predepisuje u RS preventivne po prvnich 3 mesicich, predevsim pry kvuli hladine oleje uvnitr, vyrobce ho tam udajne obcas nedava moc presne. Pak si myslim ze 1x za rok staci. Ja s tim sel poprve az po roce (cca po 6-7 tis.km) a bez problemu, ale ty to radsi udelej driv, treba jsem mel jenom stesti :o)
Odservisování vidle po 300km nebo měsíci je teď jak u RS tak u Foxe (tam byla už dříve) opravdu podmínkou záruky, ovšem nárok zdarma na to není a právě, že to taky zacvakáš, což je docela trapný.
A cenově se dá dostat i kolem 300-400 v levnějších servisech (pro RS vidle).
Dik za upresneni, nebyl jsem si s tou lhutou garancky vubec jistej.
Ja jsem si ten servis vybral prave kvuli tomu, ze je to autorizovanej servis RS (aspon poprve :o) ), navic v miste, kde jsem pres zimu byl na dovolene, a hlavne mi udelali po domluve uplne komplet cely kolo za 4 dny.
Odsud z Luxu by se to muselo odesilat do Belgie, trvalo by to par tydnu a nechal bych za tu srandu pry asi 80-90 € !!!
Tak předevčírem objednáno:
RockShox Rebu Race Dual Air 85mm. Ale chvíli to potrvá, protože se to bere jaksi od výrobce kdesi z Asie. Hold sice ušetřím, ale musím počkat, už se těším :)
dnes mi došel balíček právě s novou rebou. Už se těším, až ten starý nefunkční shit, co tam mám, shodíme a přijde tam ta nová vidle. Uvidíme, jestli to stihneme do soboty, jedem závody... bylo by to lepší :-) zásilka nám od počátečního objednání trvala 3 týdny...