podívej se na http://www.blisty.cz/2006/12/15/art31792.html
Zrovna jsem to cetla v cyklokonferenci :)
Pamatkari jsou parchanti.
Kvuli nim se pri potopach v 02 zatopilo vic prostor. Konkretne slo o zbytecne protahovani (v radu mesicu) schvalovani protipovodnovych zabran.
Myslím, že je v tom úmysl vytlačit cyklistickou dopravu ve městě do jakýchsi rezervací zvaných vznosně "cyklostezky" (a to bez ohledu na jejich sjízdnost pro cyklisty) a postupně zakázat cyklistům vjezd kamkoli mimo ně. Nejde o památkáře. Ten historický charakter města je tu jen hloupá záminka pro prosazování bezohledných zájmů řidičů aut.
Kdepak motoristi, těm je to jedno. To chodci a uživatelé hromadné dopravy zde bezohledně prosazují své sobecké zájmy. Ti by chtěli vytlačit cyklisty z chodníků, veřejných parků a ostatních prostor vyhrazených pouze chodcům. Tedy sice vyhrazených, ale podle zákonů a vyhlášek, které cyklisti "neuznávají". Chodci totiž dosud nepochopili to zvláštní postavení cyklisty jako "nadchodce".
Nezastávám se cyklistů, kteří ohrožují chodce na chodníku nebo v parku. Na druhou stranu ten tlak cyklistů na vytvoření prostoru pro jejich provoz ve městě je naprosto legitimní. Stačí si porovnat délku chodníků s délkou cyklostezek. Chodci i cyklisté jsou v centru Prahy diskriminováni, ale v případě cyklistů je ta diskriminace nesrovnatelně větší.
Možná namítneš, že chodců a motoristů je víc, takže proč by se mělo cyklistům ustupovat. Ale proč je cyklistů v Praze tak málo? Protože nemají pro svůj způsob pohybu podmínky. Pokud se ty podmínky vytvoří jako v jiných českých, moravských nebo evropských městech, určitě by jich přibylo. Rozhlídni se třeba v Hradci Králové nebo třeba v Neratovicích.
Vy řidiči, t.j. motoristé a cyklisti, máte v Praze skoro čtyři tisíce km silnic.Tak co se máte co roztahovat na chodnících a v parcích vyhrazených chodcům? Kam až nenasytná hrabivost vás řidičů povede? Pomalu snad budete chtít pro každý druh vozidla zvláštní síť komunikací, ne?
Chodci nejsou v centru Prahy diskriminováni. Chodci jsou v centru Prahy omezováni některými bezohlednými cyklisty (tedy vámi, řidiči).
Sám určitě víš, jak to bylo myšleno. Cyklista je vnímán jako nevítaný vetřelec jak na silnici mezi motoristy, a to přesto, že by měl být podle zákona rovnoprávným účastníkem provozu, tak i chodci na chodníku či v parku, kde je jejich nelibost oprávněná, aspoň podle zákona.
Cyklista se tedy stává štvancem, a právě kvůli tomu se musí stavět cyklostezky (které mimochodem spousta chodců absolutně neuznává). Kdyby bylo - hlavně mezi motoristy - více tolerance a ohleduplnosti vůči cyklistům, žádné stezky by se možná ani stavět nemusely.
Pro ilustraci jeden zážitek: Když jednomu motoristovi připadalo, že mu svou přítomností na vozovce (nikoli chováním nebo stylem jízdy) překážím, neváhal zastavit a rozkřikoval se na mě, co pohledávám na ulici, ať koukám mazat na chodník, kam všichni cyklisti patří. Takovým lidem nemá cenu cokoli vysvětlovat.
Tak takhle to je - motoristé by nás nejraději viděli na chodníku, chodci zase na vozovce a cyklostezek je málo... Možná že by stačilo víc snášenlivosti a tolerance a děti by pak na svých kolech mohly jezdit i po chodníku, dospělí zase bez obav po ulicích mezi auty.
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Tvé historky už beru s rezervou. Ty pozemní komunikace nepoužíváš pro dopravu, ty z nich děláš bojiště. To je v rozporu se zákonem o provozu na nich.
Třicet účastníků dnešního výletu ti potvrdí, jak vstřícně a ohleduplně se k nám motoristé chovali. Nehledáš chybu na nesprávném místě? "Pokrytče, nejprve vyjmi ze svého oka trám, a pak teprve prohlédneš, abys mohl vyjmout třísku z oka svého bratra." (Mt 7,5)
Bibli poměrně slušně znám, v tom mě školit nemusíš. Ale opět sis něco špatně vyložil. Já jsem neříkal, že já jsem řval na toho motoristu, ale on na mě. Z čeho mě tedy obviňuješ? Čím jsem tedy podle tebe v tomto případě porušil zákon? Tím, že jsem jel na kole? Nebo tím, že jsem na sebe nechal někoho řvát? Užíváš-li biblických příměrů a lidových přísloví, užívej jich na správném místě. Takhle pláčeš na nesprávném hrobě.
Záměrně jsem psal, že jsem tento incident nevyprovokoval, a pokud ano, tak jen tím, že jsem jel (podle předpisů) na kole. Ty to ovšem celé otočíš a zastáváš se arogantního motoristy, co na potkání řve na cyklisty jen proto, že se odvážili vyjet na silnici na kole. Kdyby ses u toho incidentu nachomýtl, nejspíš byste na mě řvali oba.
Ještě poznámku ke způsobu tvé argumentace: V každém mém sebemírumilovnějším příspěvku hledáš jakoukoli záminku, abys mi mohl odporovoat a oponovat mým názorům. Když ji nenajdeš, pak si ji vymyslíš, jako v tomto případě. Takže nikoli moje, nýbrž daleko spíše tvoje chování přispívá k nesnášenlivosti.
Jedno musim uznat. Vim, ze to tu melu porad dokola, ale me to neprestava udivovat. To, jak se ridici chovaji k cyklistum v CR je fakt hruza. Tady ve Skotsku je to absolutne neco jineho....nejdrive jsme z toho byli paf, ale zvykli jsme si hodne rychle. Ten pocit, ze ti na kruhaku daji OPRAVDU prednost je uzasnej. Ten pocit, ze kdyz jedes po uzke silnici a predjizdej te auta neuveritelne pomalu a snazi se ti VYHNOUT je uzasnej. To, ze kdyz je silnice uzka a proti tobe jede auto a ono zabrzdi a necha te projet a navic na tebe mavne a usmeje se je uzasnej. Na druhou stranu se i JA k nim chovam dobre!!!
Ja myslim, ze ceskej ridic je neuveritelnej hulvat. Takze cele ty nase sny o poklidnem jezdeni na silnici jsou na prd. Dokavad nebudou ridici ohleduplni, nebudou ani cyklisti. Vzajemna nastvanost proste nezmizi.
Je to JEN o lidech. Bohuzel v tomhle jsme sto let za Evropou:-(
Jeste dodam...vim, ze se to nema, ale zde casto jezdime vedle sebe a kecame spolu. Kdyby se tohle stalo v CR, uslysim troubeni a pak nadavky z okna. Tady se nam to nekolikrat stalo. Bud jsem za sebou citil, jak auto zpomaluje a ceka az uhnem (opravdu za nama jelo), nebo jen jemne zatroubeni. Kazdopadne pokazde nasledovalo vzajemne mavnuti a usmev jako DIK za jsme uhli. A ze v te dobe byl automobilista v pravu!!!
No to je trošku demagogie, že. Hlavní problém s jízdou po nábřeží na kole po silnici není ten, že by to bylo mezi auty nepěkné, ale ten, že ta auta se většinou nehýbou, neboť v přepočtu na jednoho člověka zabírají neúměrně moc místa a tolik místa v Praze prostě není. Jako cyklista za tu zablokovanou silnici nemohu, naopak se na to zlobím. Chápeš, že po takové silnici se jet nedá
(ve většině smyslů slova ,,jet'').
Kdyby se lidi v autech chovali rozumně, stačila by silnice na nábřeží pro cyklisty i auta. Jelikož se rozumně nechovají, musím hledat jiné cesty. Náplavka je dostatečně široká pro chodce i cyklisty, takže k žádnému konfliktu nedochází.
:'))) To byla samozřejmě konkrétní reakce na Medvědovu paranoidní posedlost krvelačnými motoristy: "Ten historický charakter města je tu jen hloupá záminka pro prosazování bezohledných zájmů řidičů aut". Ať se mu to líbí nebo ne (a ono se mu to nelíbí :'), jízdní kolo je vozidlo. Z pohledu běžného chodce stejné, jako třeba motorka. Běžný chodec opravdu nechápe, proč by jedna skupina řidičů měla mít nějaké zvláštní postavení na úkor chodců.
Něco jiného je jízda na kole po náplavce. Znám ji již padesát let, padesát let se po ní na kole jezdí (což se mi zdá rozumné, stejně jako tobě). Po té dlažbě, která je nyní prý nesjízdná. Hmm, asi ji znesjíznili motoristi. :')
Za svým názorem, že je to záminka, si stojím. Opět si vymýšlíš něco, co jsem nikdy neřekl: Kde jsi v mých příspěvcích četl, že bych nepovažoval jízdní kolo za vozidlo? Kdybys pozorněji četl, nehledal jen záminku k útokům a trochu přemýšlel o mých formulacích, musel bys přijít na to, že záměrně používám slovo "motorista" a ne třeba "řidič", abych odlišil cyklistu jako řidiče nemotorového VOZIDLA od řidiče motorového vozidla.
Kdyby ses jen trochu zamyslel, tak sis musel všimnout, že naopak ve všem, co jsem na tomto fóru napsal, vybízím motoristy, aby uznali jízdní kolo za rovnoprávné VOZIDLO, a ty napíšeš takovouhle hloupost, že se mi nelíbí, že kolo je vozidlo. To jsou z tvé strany prostě už jen výmysly, lži a nevím čím motivovaná potřeba někoho očernit.
Pokud tu vidím nějakou posedlost, tak u tebe. Jsi posedlý nenávistí k mé osobě a k mým názorům. Jinak si nedovedu vysvětlit, proč když o něčem prohlásím, že je to bílé, tak ty okamžitě přispěcháš se "zdrcující kritikou", že jsem magor, protože to vidím černé, když je to přece bílé. Vždyť je to směšné.
Pro další příklady nemusím daleko: Kde jsi v mých příspěvcích našel jedinou zmínku, že chci cyklistický provoz oddělovat od automobilového? Vždyť tu celou dobu hlásám, že cyklista nemůže pro svou dopravu používat jen cyklostezky a vybízím motoristy k toleranci na SPOLEČNÝCH komunikacích!
Znovu opakuju: Vytvořil sis o mně a o mých názorech nějakou představu, která neodpovídá skutečnosti, a tu tady hrdinně kritizuješ. Ale jsi úplně mimo a nejenže je to pro mě urážlivé, ale je to hlavně už směšné a v očích rozumně uvažujících lidí tě to musí diskreditovat.
Nechci a ani nemůžu ti zakazovat, abys na mé příspěvky reagoval, ale čiň tak prosím s rozvahou, s rozmyslem, věcně a hlavně bez emocí. Přestaň mi vkládat do úst myšlenky, které jsem nikdy nevyřkl a nesnaž se mě za každou cenu očerňovat a zesměšňovat. Není k tomu snad jediný důvod.
Vždycky jsem se na tvé výpady snažil reagovat přátelsky a shovívavě, nevím, čím si zasluhuju, abys ve svém nepřátelském a nesmiřitelném tónu pokračoval.
No musím se tě zastat v tom, že jsem si také nedávno říkal, že těch pár lidí, co prosazuje cyklistickou dopravu nejsou povětšinou motoristi, co přešli ke kolu, ale spíš chodci+MHD, co přešli ke kolu (tj. vlastně zabírají taky víc místa než dřív atd.) Jestli na Mariánském náměstí zůstane to parkoviště + tam bude několik stojanů napraných koly, no to není zlepšení. Ale ono je to provázané, ono to dle mého nejde takto striktně oddělovat.
Že by se po náplavce jezdilo jsem si nevšiml. V Praze se obecně na kole nejezdí a když někdo už teda jezdí a jede po nábřeží, tak ve významném počtu případů nejede po náplavce ale po chodníku nahoře. Nejvýznamnější však je, že se nejezdí. Člověk to zkusí, zjistí, jaké to je, a nechá toho. Jezdí nahoře tramvaje a pak ty automobily.
Těch, co prosazují cyklistickou dopravu, je málo právě proto, že potenciální cyklisty politika magistrátu a chování motoristů zcela zdecimovala a velkou část z nich to nahnalo taky do aut. A auto je jak známo droga - jakmile ho začneš používat, je obtížné se bez něj obejít a už vůbec s jeho užíváním pak definitivně skončit.
S tou náplavkou máš taky absolutní pravdu. Důvodem, proč se jezdí horem, je také možnost odbočit. Z té náplavky se odbočuje dost blbě. O povrchu už vůbec nemluvím. Občas to řeším tak, že jedu úplně po hraně těsně u vody - tam je to rovné a hladké. Ale jsem zvědav, kdy se nedobrovolně vykoupu.
Tak to je hodne smutny. Zatim co se vsude ve svete cyklistika propaguje, v praglu se zakazuje...to je fakt zhovadilost.
Že jsou památkáři v Praze spíše na škodu než k užitku (hodně slušně řečeno) vím už pěkných pár let. Zatím jsem měl jen pocit, že škodí pouze lidem v oblasti staveb, ale jak vidno, jejich škodolibá činnost zasahuje mnohem více společenských skupin :o((
Příklad ? Koupíte si starou usedlost/statek na okraji Prahy, s tím že ho zrekonstrujete a budete tam "po staru" bydlet. Statek stál pouhých 180 kCZK, protože je na spadnutí. Naplánujete dobovou rekonstrukci v hodnotě skoro půl milionu CZK, která by zachovala vnější vzhled, stavbu zachránila a umožnila její obývání (přechod ze 120V na 220V, kanalizace atd.). Jenže památkáři povolí pouze plně dobovou rekonstrukci, nebo spíše restauraci, která by vyšla sakra přes dva mio a k tomu objekt učinila dle norem EU neobyvatelný.
Tak co, rekonstrukci neuděláte, počkáte až barák spadne a pak pozemek prodáte na stavbu RD za 1,5 mio, protože mezitím dostavěli severovýchodní konec magistrály. A do podobných nucených rozhodnutí nutí památkáři denně desítky lidí, a chráněné objekty chátrají a jdou k zemi jeden za druhým.
Prostě, je to asi jako s právníky .... znáte ten vtip, ne ? Co je to deset tisíc právníků na dně moře ? Dobrý začátek ! :o))))
"V zásadě bych to shrnul asi tak, že většina Čechů nemá bohužel skutečnou představu o tom, co je to asertivita a jaký je rozdíl mezi 'kompromisem' a 'win-win' řešením.."
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3793... :')))
Jo jo, tak nějak ;o))))))
Z teorie poradenství by se k tomu ještě v tomto případě dal doplnit termín "majitel problému". Tedy ten, koho současný stav nejvíce trápí. A to památkáři jistě nebudou, už z principu (ani bych to po nich nechtěl :'). Majitel problému by pak měl při snaze o změnu vyvynout přirozeně největší úsilí. Optimální řešení nelze čekat od někoho, komu je to celkem lhostejné. Je otázka, zda ten konkrétní odmítnutý "stojan na kola" by něco vyřešil. Zda by za současné situace nebylo výhodnější hlídané parkoviště. Patrně placené stejně jako je tomu u aut. A patrně by se muselo uživit. Těžko lze očekávat, že ministerstvo kultury bude některým návštěvníkům knihovny platit ze svých prostředků službu, která s provozem knihovny nesouvisí.
Možnosti jsou různé. Pokud se z toho ale udělá ideologická záležitost, pak cílem není řešení problému, ale naopak jeho udržení či vyostření. To je běžnějšíí, než si myslíme. Například do chronického stavu se to často dostává v manželství, nemusí se hned jednat o komunální záležitosti.
Souhlas. Optimální by byl patřičný tlak radnice za účelem rozvoje cyklistiky v Praze. Před radnicí couvají i památkáři (viz. tančící dům) :o))
Ještě je důležité, problém správně pojmenovat. Je-li problém pojmenován třeba "Památkáři nechtějí cyklisty", pak se to zřejmě netýká ani stojanů na kola ani povrchu cyklostezky na náplavce. A těžko lze tento "problém" řešit jinak, než že se s tím cyklisti smířej. Památkáři nejsou jediní takoví. :')
Správnější pojmenování je "Když přijedu na kole do knihovny, nemám kde zaparkovat" (což je problém všech řidičů, kteří do knihovny přijedou, nejen cyklistů). Ale už se dá mluvit o konkrétních řešeních. Ale fyzická likvidace památkářů by to nevyřešila a fyzická likvidace všech zlodějů je zase nereálná (střelivo je drahé).
hm. Památkáři se opravdu často chovají neuvěřitelně nelogicky. Otec má stavební firmu, takže o tom vím svoje. Opravdu v 90% případů nechají raději objekt spadnout než zachovat s rozumnýmy kompromisy.
Má poznámku k té debatě co vznukla pod úvodním příspěvkem a prolíná se to skoro všemy tématy. Tedy že cyklisté jsou chudáci na jejichž práva není brán zřetel, a že je tu málo cyklostezek, a že třeba propagovat cyklistickou dopravu a nejlépe jí upřednostňovat před auty. Ptám se proč? na zálkadě čeho? Kdo rozhodl, že zrovna kolo je ten správný typ vozidla k přepravě po městě? Chápu argumenty proti autům, v pořádku, ale proč kolo? Proč ne koloběžka? Proč ne skateboard? Proč ne brusle? Už jste si někdo zkusil, jaký to je se po Praze pohybovat na bruslích? NA kole vás aspoň trohu respektují a nechají vám alespoň nějaký prostor, ale bruslaře sklí úplně. AKorát brunátní vzteky, když je na bruslích předjíždím. Budem tedy budovat Zvláštní stezky pro každý druh dopravy zvlášť? Cyklostezky, bruslostezky, koloběžko stezky atd. atd. ? Pardon, ale přijde mi to jako hovadina a nelíbí se mi, když se z kola dělá nějaký zvláštní dopravní prostředek, který mám mít více práv než ostatní. Ano v současné době se to tak děje z auty, ale nemyslím si, že je krok správným směrem v tomto směru nahradit auta koly.
A neni uz to moc velke filosofovani??? Cykloztezky, bruslostezky, kolobezko stezky....Sakra, vsude ve svete to funguje, jen mi to tady musime dokola okecavat...same proc, proc, proc. A proc ne?
Kdyby vypadaly a fungovaly tak jak mají, bylo by na nich místo i pro bruslaře. Třeba se toho fakt někdy dožijeme, i když jsem v tomto ohledu dost skeptická. Bylo by asi dost zajímavé, kam se poděly všechny ty dotace na cyklostezky..... :o(
Byl jsem napriklad v Breclavi a tam maj na hlavnich silnicich pruh pro cyklisty...uzasna vec. Maji proste metr pro sebe a ja se i v tak rusnem meste, jako je Breclav, citil bezpecne. To same je zde v UK...Ve vetsine mestech je pruh pro cyklisty. Neni vsude, ale na rusnych silnicich vetsinou jsou. Nejlepsi je, ze ridici tenhle pruh respektuji! Nevim, jak by to dopadlo, kdyby prazskej ridic videl volnej pruh...asi by to do nej napalil...cyklostezka, necyklostezka...hlavne ze se v kolone posune...
V Budyšíně je na silnici, kde se nevejde cyklostezka na chodník, namalován asi metr široký rudý pruh, aby bylo jasně vidět, že je to prostor pro cyklisty a nikdo tam nejezdí. Myslím, že něčeho takového se v Praze nikdo nikdy nedočká.
Ostatně město, ve kterém vznikl neologismus socka pro MHD je asi odsouzeno k ucpání automobily.
Tak tohle je trefa do černého! Nádherný postřeh! Nazývat MHD "sockou" je vynikající vizitka těch, kteří tenhle hanlivý termín používají.
Doufám, že něco podobného neexistuje i pro kolo. Že by to třeba evokovalo představu cyklisty jako žebráka nebo blázna. Co třeba Rosinanta? Jako že jezdec na kole svým počínáním bojuje s větrnými mlýny...
No pruh na chodniku je asi hloupost....kdo by porad pendloval ze silnice do pruhu na chodnik a pak zase dolu...to je mnohem nebezpecnejsi nez kdyby tam nic nebylo.
V Praze se nikdy niceho nedockame, pokavad se jedna o rozvoj turismu v tomhle smeru. Nove hotely, luxusni sidla...to jo, ale aby mesto bylo atraktivnejsi i ze sportovniho hlediska...to ne...
A to chteli v tomhle meste usporadat OH...no to by byla katastrofa
Ale to je omyl. V Praze ve Velvarské je červený pruh a je dokonce veden jednosměrkou a cyklisté tam mohou i v protisměru. Pravda ovšem také je, že je dlouhý jen asi 200m. Takže nezoufejme i my třeba jednou.....:))))))))))
A ještě je na tom pruhu pro cyklisty v jednosměrce ve Velvarský roztomilý to, že po celé té jeho délce (pravda,asi 200m) parkujou auta. Spatřeno minulé úterý. :-(
Člověce, tak to jsem tam teda nikdy nezažila a že jsem tam dřívjejs jezdila několikrát do týdne. Ale tím neříkám že se to neděje, český řidič zaparkuje kdeloliv co si budem povídat.
Já sem si všim, že je tam stezka jenom podle tý dodatkový tabulky pod značkou jednosměrky,protože už pár metrů za ní parkovala auta,takže nebyla vidět. Sme nevěřili svejm vočím. Hlavně že je tam ten pruh natřenej načerveno, aby to každýho ignoranta trklo. To už je drzost do nebe volající. Se divim,že si to tam ještě neviděla,protože podle počtu aut která tam parkovala, půjde asi o nějakej místní folklór. My sme tam šli procházkou s kočárkem, takže sem neměl moc času, což je škoda, protože by mě děsně zajímalo, jak by na to reagovala MP. Já je teda nechci podceňovat, ale mám takové neblahé tušení.
No, že tam auta parkují to jsem si všimla, ale napravé straně vozovky (jednosměrka) a tak nevím zda se bavíme o jednéaté samé straně. Když vjedu do jednosměrky tak jedu po vozovce a musím říci že (je-li i na této straně) tak je opravdu pod auty. Pruh využívám když tam jedu do protisměru a tam jsem auta neviděla.
Tak jsem se tam byl ještě jednou podívat. Předpokládám, že oba myslíme ten červenej pruh pro cyklisty kterej je u pravého okraje vozovky ve směru od peďárny k Hadovce. Koukal jsem a dnes tam žádné auto nestálo. Ale dáme krk na to (a u ženy jsem si ověřil,že to tak bylo, jestli mi už úplně nehráblo) že tam minulé úterý parkovala auta po celé délce tý stezky. Tak nevim, možná to byla výjimka.
Kolo je dopravní prostředek ve větší míře než než brusle (sportovní náčiní s problematickou ovladatelností), skateboard dtto. Článek popisuje postoj tzv. památkářů a nezpůsobilost města vyjít cyklistům vstříc. Při TROŠE (na druhou starnu, v netolerantním Česku, kde se někteří radikální cyklisté snad málem těší, jak si to v provozu s ostatními rozdají to asi nepůjde tak rychle) snahy se na cyklostezku vejdou jak bruslaři či kolaři (skatebardisti řádí jinak a jinde, to bys mohl vědět). Zajeď se nejdřív někam podívat, aby jsi viděl jak to funguje v praxi. Já to miluji v Hamburku ale jistě Ti tady někdo doporučí něco blíže: Mnichov? Vídeň? Pak mne napadá, co je skutečná hovadina (použil jsi to slovo ve svém příspěvku): Tvůj příspěvek sám...
Ahoj Jeníku"
Ano kolo je dopravní prostředek ve větší míře než brusle. Zatím. In-liny vymysleli podstatně později. Počet lidí, kterí bruslí se za posledních pár let zněkolikanásobil.
!Při TROŠE . . . snahy se na cyklostezku vejdou jak bruslaři či kolaři" Zkus se projet na cyklostezce podle vody do Bráníka někdy v létě:o))))))
"(skatebardisti řádí jinak a jinde, to bys mohl vědět)" Jistě jezděj třeba u Stalina nebo ve skateparcích. ALe taky po slinici, je to stejnej dopravní prostředek jako cokoli jinýho. VIděl jsem jezdit na ulici odněkud někm spoustu lidí. Kámoše třeba ze strahova na Smíchov :o))
Děkuji za ohodnocení mého příspěvku. Neberu ti názor, že je podle tebe mimo mísu. Podle mne není. Já opravdu nevím, co je na kole výlučného. Já bych třeba v Praze rozhodně uvítal stezky pro bruslaře. Na kole toho v Praze moc nenajezdím, ale na bruslích spoustu. Je to rychlý a nemusím přemýšlet kam je dám, aby mi je nikdo neukradl, takže když si dělám jednou za čas "svůj den" kdy si vezmu v práci volno a vyrazím na "turné" po galeriích a muzeích, tak jedině na bruslích!
"(sportovní náčiní s problematickou ovladatelností)," No tak promiň ale tohle je fakt mimo mísu:o)))) Jo možná to je pro tebe fakt problematicky ovladatelný, ale pro někoho, kdo na tom umí (a sebe mezi takový počítám) fakt ne :o))))))))))))))))))
OK....pro cyklisty cyklostezky, pro bruslare bruslostezky, pro skateboard skatestezky, pro kolobezky kolobezkostezky....jezis, o cem se tu bavime???? Zas brebtame kolem dokola a o nicem. Kdyz budou lidi normalni, tak by nam snad stacila JEN cyklostezka pro vsechny tyhle hejblata...jako to funguje jinde ve svete. Proc porad skatulkujem???????????????? Vsude bude cyklostezka, jen v Praglu budou mit sestiproudovku. Sakra je to tak jednoduche...kus pruhu pro rychle se hejbajici lidi...nic vic, nic min.
já si prostě myslím, že stávající silnice stačí a je třeba jen a jen víc ohleduplnosti to je všechno. Prostě s názorem na cyklostezky nesouhlasím.
Mimochodem když jedu na bruslích na cyklostezce do Bráníka, tak na mě cyklisti troubí, brzdí a nadávají. Zkrátka se chovají uplně stejně jako řidiči aut k cyklistům. A to jedu normálně a snažím se je neohrožovat. Jenže když musím dělat slalom mezi chodcema a lidma, co maj problém se na bruslích udržet a já jedu několikanásobně rychleji, tak je to těžký :o(
Tak vem brusle a jet se s snima podivat nekam za hranicema...a poznas kde je chyba...v LIDECH!!!
Taky mě už napadlo, aby cyklističtí aktivisté v Praze nakonec nesplakali nad vejdělkem. Jediný druh cyklistické komunikace, na které vám drasticky neklesne průměrná rychlost, je vyhrazený cyklistický pruh v hlavním dopravním prostoru (tam co jezděj auta). A takhle tedy ty pražské cyklistické komunikace zřejmě vypadat nebudou, to je vždycky vyznačený chodník, tedy - chodci, dávání přednosti na každé křižovatce, kličkování mezi pouličními lampami. Jestli to má být takhle, tak bych po těch cyklostezkách ani moc nevolal.
Na druhou stranu pro 99 % lidí je to využívání jízdního kola k rychlé dopravě naprosto nepochopitelné. Maximálně tak pochopí, že toužíte v neděli navléknout dres a jet se projet do lesa. Ale v pracovní den za povinnostmi? "Ty seš magor.", slyšel jsem už mockrát.
"Ty ses magor"...jo, to obcas rikavam i ja. Jezdit v dnesni dobe po Praze mi prijde silene. A pritom by to mnoha lidem usetrilo cas, zlepsilo naladu (urcite v lete)... Myslim, ze by se dobre cyklostezky pouzivali casteji. Byt prazak a mit moznost jezdit do prace po kvalitnich cyklostezkach, jenz by nekrizovali dopravu, tak pouzivam kolo. Je to urcite lepsi, nez travit rana v narvanem metru nebo tramvaji. Ale museli by ty stezky za neco stat. To, ze se namaluje cara na chodnik, nakresli se tam kolo a pak se tam postavej lampy...to neni cyklostezka. Blbe je, ze Praha ma strasne starou infrastrukturu...uzke ulice mezi barakama. Tam se proste dva metry sirokej pruh pro kolare nevejde.
Ted jsem si vzpomel na jednu pasaz z cest LaM kolem sveta. Bylo to tusim v Berline. Psali tam neco ve smyslu, ze tam byly cyklostezky vsude a ze projeli mesto aniz by zahledli rusne ulice...a pritom ta cyklostezka vedla nejatraktivnejsima mistama Berlina. Ale opravdu si nepamatuju, co to bylo za mesto... Navic si vychvalovali cyklostezky v Belgii, Svedsku, Finsku...
Ty lampy tam zpravidla byly dřív než namalovaný cyklopruh, nové řešení veřejného osvětlení ti samozřejmě nikdo nezaplatí. No, ta obdivovaná cykloměsta západní Evropy získala často prostor pro moderní dostatečně široké ulice způsobem, který bych tedy své rodné matičce Praze v žádném případě nepřál, totiž tak, že na ně v období let 1942-1945 stroje B-17 americké 8. letecké armády shodily pár tisíc tun bomb. V Praze to odnesl akorát Emauzský klášter, jinak se Praze válečné škody vyhnuly. A je to sakra dobře.
To jo, to souhlasim....muzem byt radi, ze je Praha takova, jaka je. Myslim, ze nam ji svet zavidi. Alespon Skoti vi, kde je a ze je to krasne mesto...vzdy ji chvali. Taky jsem psal, ze u nas to hold neni dost dobre mozne prave z nemoznosti upravy stareho mesta... Ale nasla by se urcitemista, kde by to slo. Nemusi to byt jen centrum...kvalitni cyklostezky nejsou ani na predmesti (soudim dle Pocernic z Cerneho mostu). Zde se stavi prevazne na "zelene louce" a nikdo se neobtezuje do navrhu zahrnout cyklostezky....tak jak se to dela vsude jinde....v tom ja vidim ten problem. S cyklostezkama se proste nepocita...asi to neni financne vyhodne a zajimave...
Jak už jsem tady někde zmiňoval, chtělo by to něco, jako provedli v Londýně ... zavřít centrum a zprovoznit těžce placené "povolenky" .... prostě donutit lidi buďto bydlet v centru a jezdit MHD a taxíkama (jako např. v Londýně), nebo se odstěhovat, pokud se nedokážou od auta odpoutat. Je to sice hodně ostré vůči české nátuře, ale pomohlo by to. No a pak by se ty 2 metry pro cyklisty našly skoro v každé uličce ;o) .......njn, asi ještě musíme chvíli žít v iluzi kapitalismu, než pochopíme o čem to je ...
V Praze jsou úzké ulice tak jako i v některých jiných městech, kde se jezdí na kole. Ačkoliv se nám to nemusí líbit, Praha opravdu není pupek světa.
Problém je hlavně v tom, že se ty ulice v centru Prahy využívají strašně neefektivně. Jsou zaplácané auty, jsou jimi úplně zaplavené, místo aby se preferovala efektivnější varianta chodci+cyklisti+bruslaři apod. To by najednou bylo místa!
Za nejzářivější a nejznámnější příklad nechť poslouží Václavské náměstí. To jistě není úzká ulice. Ale chodci tam málem přepadávají z chodníku a cyklopruh se tam teda doopravdy za současného stavu nevejde -- protože dvě třetiny toho náměstí zaberou auta patřící ve srovnání naprosto zanedbatelnému počtu lidí!
Myslím, že jsi dost blízko.. V Praze se preferuje dopravní varianta MHD + chodci + parkoviště (a samozřejmě stezky pro rekreaci, kde dopravní funkce je okrajová). Jenže za těmi parkujícími auty stojí zájmy patrně nadpoloviční části obyvatel Prahy (600 tisíc osobních aut?). Oni tu prostě žijí, bydlí a mají třeba i auto, ve kterém o víkendu vyrazí na chatu posekat trávník nebo na hory na lyže. Oni možná nebudou mít pochopení pro myšlenku, že auta dají do šrotu, protože svými parkovišti zpomalují spěchající cyklisty a bruslaře. Metro přepraví denně milión cestujících, běžný obyvatel Prahy žádnou potřebu plýtvat omezeným prostorem na zvláštní jízdní pruhy necítí.
(Možná, kdyby nebylo památkářů, už je z celé náplavky parkoviště. Rozhodně se o každé parkovací místo svádějí tuhé boje, je tu mnoho protichůdných zájmů. V celém centru je parkování povoleno jen pro lidi, kteří tam bydlí, a na nemnoha placených parkovištích. I tak je celé centrum ucpáno mračnem pěších turistů, kteří sem bohulibě přijíždějí utratit své peníze. :')
Naprosto trefně popsaná současná situace. Ono když by mělo odhadem přes půl milionu residentů bojovat s, řekněme, pěti tisíci cyklisty (kteří by kolo používali jako dopr. prostředek a centrem po bývalých parkovištích jen projížděli), tak to by byl dost nerovný boj.......
tak to "Seš magor!" jsem slyšel už milionkrát nebo možná víckrát a nejen v souvislosti s kolem. Hrdě odpovídám: "Ano jsem magor!" Když se totiž zamyslím nad tím, co je v naší zemi běžné, průměrné a tudíž normální, jsem hrdý na to že vyčnívám, že nepasuju do představ většiny o normálním životě. Jsem magor a je mi tak dobře. Takže ahoj bratře :o)))
Tak to bychom mohli založit "Bratrstvo magorů", co se nebojí pozitivně vyčnívat z normálu. A já se hned hlásím o funkci hlavního ideologa. :o)