http://album.volny.cz/honday/browse.php?album...
kdyby se někomu hodila, může se ozvat. Mám udělaný kopito.
Nechcu být válečný štváč, ale tohle podezřele připomíná starý šalinový sedačky. Je to náhoda, protože tohle je prostě ten správný tvar, nebo nějaká z těch sedaček tvořila část kopyta?
Máš pravdu, ten přechodovej rádius mezi sedákem a opěrákem je šalinovej a ještě ten tvar hrbolu do páteře, jinak je to domodelovaný - vybroušený a podle modelu vylaminovaný kopyto.
Ty jo to je jak závodní skořepiny do auta:-) ale dobrý..
Na kolik to vyjde?A co dáš jako polstr?
Vyjde to na asi 650,- za materiál + ojetý dural převodník, který je zalaminovaný v sedáku jako výztuha pro uchycení na rám Celé to váží 2,2kg. Polstr - zatím nevím. Teď po prvních jízdách se mi zdá, že není potřeba, ale čas a teplejší počasí ukáže.
Z jakýho materiálu to máš? Rohož nebo tkanina, PES nebo epoxid?
ke hmotnosti- říkáš, že nehoníš gramy... Dobře. Já také ne, ale můj celý rám kola, bez sedačky váží 2,2kg... Tím se nechci chlubit, ale 2,2kg jen na sedačce mi příjde příliš. I když je ze skla.
Respektuji a chápu tvůj názor, ale já mám poněkud jiný stroj a vím proč těch 2,2kg. Nechci se chlubit, tak ani nebudu psát kolik váží kopito, ale možná by ses divil jak málo.
mensi detail, vim ze to to nickname neni poznat, nicmene v lezakovem svete je evan = efina coz je holka...
U kopyta je to přece jedno, to může mít klidně tunu (aspoň neutíká pod rukama při práci. Pokud kopytem myslíme to samé.
2,2kg celkem odpovídá tvaru a materiálu té sedačky. Optimácký tvar pro ležatější kola je výhodnější, ta žebra vzadu ho dělají extrémně tuhý, takže stačí méně materiálu na stejnou nostnost. Nejsem si jistý, jestli to u tvého tvaru sedačky jde taky. Na sebe bych sedačku v tom tvém tvaru udělal nejspíš okolo 1,5kg, měla by taky dutá žebra na zadní straně.
Jasný, že u kopyta na váze nezáleží. Tím jsem chtěl jen říct, že to jde udělat mnohem lehčí, kopyto má vlastně téměř stejnou plochu. Pokud se žeber týká, asi jsi na fotkách přehlédl, že po celém obvodu sedačky mám vlastně límec, který supluje žebra. Tím pádem není nikde na vnější ploše ani ostrá hrana. Toho 1,5kg váhy by nebylo problém dosáhnout a možná i míň pro bezpečnou jízdu. Ale asi by nevydržela skotačení malých cigánů v počtu 3ks, skákající samozřejmě v botech na sedačce. Nějak si můj stroj oblíbyli a stačí zaparkovat na pět minut před obchodem a jsou tam. A pak chtějí ještě svézt a člověk se jich nemůže zbavit. Nechci to dál rozpitvávat, zkrátka potřebuji ji pevnější a už dnes mohu říct, že pevná je dost.
Lemy po obvodu jsem si prohlížel, to se neboj. Jsou pěkné hlavně kvůli té ostré hraně, ale jsou tak nízké, že toho moc neunesou. A dvakrát nebo třikrát vyšší udělat nejdou, protože coby placatá struktury by se pak při zatížení bortily. Proto jsem psal otěch žebrech. Mají zakulacený dutý profil a jsou vysoká aspoň 5cm, takže při tloušťce stěny 1-2mm unesou mnohem víc než lemy jak je tam máš. Akorát se mnohem obtížněji vyrábí.
nojo, ale ta finnova sedačka má v dolní části zakulacenej "miskovitej" tvar, takže další žebra netřeba (má to vlastně žebra místo zespodu shora na stranách). Jen horní část je rovná, ta se možná ohýbá, ale to by snad ani nevadilo, ne? Na takovéhle sedací sedačce se stejně nebudeš do šlapání opírat o vršek zad...nebo snad jo?
Vršek bude podle mě pružit o několik cm i bez nějakého velkého zapírání. Zčásti jeho vlastní pružnost, z části charakteristika toho "miskovitýho" vyztužení co o něm píšeš. Když zatáhneš za vršek opěradla dozadu, tak přes ty okraje táhneš za boky sedáku nahoru. Pokud mi něco neuniklo, tak sedáku nebrání v prohnutí nic než ten nízký lem vpředu. Sedák je kratší, takže jeho prohnutí o 1cm udělá 2,5cm na vršku opěradla. Výsledek je cítit jako pružný. Přesně tahkhle nehezky má snahu se chovat prakticky stejně tvarované sedlo na handbiku, co jsem ho vyrobil. Budu ho muset vyztužovat, protože na něm se pojede rukama a to pružení by vadilo.
Je možné, že to Finnovo sedlo moc pružit nebude, podle váhy má ten laminát hodně silný, a taky záleží na uchycení k rámu.
Hm, Jirko celkem jsem se pobavil tvým rozborem o vlastnostech mé sedačky, kdybych ji nedělal a neodzkoušel, tak bych ti i uvěřil - tvé teoretické rozbory zní celkem přesvědčivě, ale PavelŠ ji odhadl daleko lépe. Základní věc je, že podle těch obrázků není možné udělat seriozní hodnocení. Mimochodem ten límec dokola je vysoký 1,5 - 4,5 - 1,5cm /sedák - ohyb - opěrák/ a kombinace epoxid - polyester není taky náhodná. Jo a síla vrstvy je 3 - 4mm. To jen tak, když už se diskuse stočila tímto směrem. Obrázky jsem pověsil jen tak pro ilustraci - kdyby někdo takový typ sedačky potřeboval, jako já asi před měsícem. Nikdo se mi neozval, tak jsem byl nucen se do toho pustit sám. Moc se mi do toho nechtělo, protože vím co to obnáší, nějaké zkušenosti, s laminováním mám. Předpokládám, že většina lidí co sem chodí pochopila, že nepoptávám hodnocení na dálku ale spíš nabízím - pokud by se někomu tato sedačka hodila.
Asi čtyři metry ode mě právě leží sedačka velice podobného tvaru, z té jsem vycházel, když jsem hodnotil tu pružnost. Jenže ta má polystyrenové jádro pokryté 1-2mm silným laminátem (sklo+epoxid), vzadu dvě žebra podél opěráku a hlavně je uchycená k rámu jen za sedák - za ní už žádný rám není. Proto se asi chová tak jak jsem psal. Ze zkušenosti vím, že uchycení jak máš na těch fotkách (pod i nad ohybem) udělá s její tuhostí divy, takže hlavní rozdíl asi bude tam. Pro LWB kolo a s montáží jak ji máš na fotce bude asi fakt dobrá a opravdu hodně vydrží. Nezkoušels jak by se chovala, kdyby úchyt k rámu byl jen dole? To by mě docela zajímalo.
Jednoho velmi vzdáleného dne si snad postavím terénní LWBčko. Tvou nabídku sedačky si budu pamatovat:-).
Došel počet úrovní, proto odpověď tady.
Jo, to beru, ta co je 4m od tebe je vyrobena odlišnou technologií a taky materiálově se liší. Tak je to ekonomičtější, pokud děláš jen jeden kus. A daleko více pruží, protože tam není zakomponována vrstva z polyesteru. Kdyby byla, je mnohem tužší. Předpokládám, že znáš jak rozdílné vlastnosti má epoxidová skořepina versus polyesterová. Dobré je tyto materiály vhodně zkombinovat a pak ti vyjde lehká sedačka s dostatečnou pevností. To jen tak ve stručnosti. Nemíním tu psát technologické postupy. Uchycení pouze za sedák jsem nezkoušel, to bych ji konstrukčně řešil trochu jinak, ale když si do ní sedneš bez podpěry opěráku, zdá se, že je pevná, ale na to bych při stávající konstrukci nespoléhal. Preferuji bezpečnost. Jinak kopita se samozřejmě zbavovat nebudu, takže není problém kdykoliv uplácat seslo.
Že polyester radši rupne než by zapružil už vím, ale laminuju doma a epoxid nesmrdí...
Navíc na některých místech jsou jen dvě vrstvy tkaniny, takže moc kombinování materiálů tam člověk nevymyslí. Tenhle kousek byl myšlený jako jediný a nízkonákladový, proto ten obalený polystyren. Po zkouškovým to trochu vyztužím na správných místech (vím kde) a bude to ono i pro to uchycení jen dole.
Teď když jsme probrali podrobnosti, mám dojem, že pokud se někde poblíž tebe odehraje jaderný výbuch, přežijou to švábi a tvoje sedačka. To by mohlo znamenat, že přežije i to poskakování méně přizpůsobivých jedinců po sedáku v botách...