Ahoj, potřeboval bych radu co s tím? Mám sezonu jetou R7 Super a od začátku měla vůli v pravej noze.To bych ještě snesl, ale teď už je v obou. Někde jsem četl, že to je problém u všech R7 a že se na to záruka nevztahuje. Dá se vůle odstranit? Vidlici jsem důkladně rozebral, vyčistil, vyměnil olej....ale vůle přetrvává.
Pomoc....
Dík
Vůle se pouhou údržbou nezmění a doporučuju řešit s prodejcem.
Vůle je dost subjektivní posuzovat na dálku a jenom popisem. Určitá míra je tolerovatelná a objeví se na každé vidlici, zda to přesahuje běžný rámec, to je právě to, co se takhle špatně posuzuje.
Taky to navíc nikdo nemá možnost vyřešit za takových podmínek jako prodejce, pokud se to bude řešit v rámci záruky.
Tak to zase vyřeším já -a lehce.Zkusit to můžeš,ale všechny R-7,co odešly na reklamaci z důvodu vůle v té či oné "noze",se vrátily nazpět,lhostejno zda šlo o vůle způsobené provozem,či nikoliv(většina je měla v P noze už nová)2 kusy se vlastně posílaly obratem dodavateli aniž bychom je montovali,ale výsledek byl stejný.Takže teď vesele jezdí,ale jak říkám,zkusit to můžeš:-o))))Jinak ročník '06 je u Manitou vůbec "vydařený" a už to i sami uznali.Dnes se zrovna posílala do Progress Cycle další,tentokrát Axel-po 200km nedělá vidle nic a nejde ani LO.O problémech u vidlic,které mají dálkové přestavení zdvihu by se taky dalo chvíli psát-'07 už prý bude OK,tak uvidíme :-o))))
Hm, to potesi, takova informace. No ale furt lepsi vedet neprijemnou pravdu nez v blahove nadeji ztracet cas reklamaci.
Taková je zkušenost-s vůlemi,jinak ty ostatní věci bez problémů v rámci záruky opravili a už se to u žádné vidle neopakovalo.Já mám taky Blacka staršího data a je to no problem,chodí jako loď.Ale už mám doma nachystanou RS-SID,změna je život :-O)))))
Nemas doma nahodou nachystany i hydraulicky kotoucovky? Zminoval ses o tom jednou, zajimalo by me potom, jak to bude chodit na tom SIDovi..? Kolik vazis?
Na to zapomen :) Pry se to hrozne krouti.
Prave. Netvrdim, ze to chci. Jen se chci zeptat :o)
Já mám hydraulický kotouče na karbonové PACE, což je hmotnostně podobné jako SID a je to naprosto OK. Sám jsem ji zatěžoval svými 73 kg jen chvíli, teď vozí cca 60 kg. Ještě jednou - žádný problém. :o)
No já toho Blacka radši neprodávám:-o)))))))Ne ale vážně,co jsem tady montoval SIDy-ať už race,team nebo world cup,tak na některých jsou hydry,na některých "V" a zatím žádný problém nebyl.A některá kola docela fest závodí,tak uvidíme.Víte jak to je,chytne se horší kus a je to v pytli.Já teda s těmi Avidy SD7 problém nemám,jenže jsem se nechal zase ukecat na hydry,třeba se pokorně vrátím k "v",kdo ví:-o)))
Jo a vážím 72-74kg,tak jak mi zrovna chutná :-)))))No když jsme u toho kroucení,zkuste zamknout vidli a pak na ní vší silou "lehnout",což není nic proti tomu,když dostane prdu někde v díře na silnici,jak jde hezky do krutu na té zamčené noze-už jsem totiž viděl takhle prasklou korunku.Ten člověk si pěkně nabil hubu,ale dost dobře to dopadlo.
Krouti se vsechny vidle, jasne, ale je otazka, za jak dlouho bude po tom SIDovi s kotouci za predpokladu, ze s nim nekdo bude skutecne jezdit. Ja sam mam RS Reba Race, zdvih 85 mm. Coz je hodne zjednodusene receno neco jako SID, jenze o neco tezsi, s vyssim vyuzitelnym zdvihem a hlavne o hodne tuzsi. Vpredu vozim kotouc 180 mm, to by SID asi taky nespolkl... Vazim ted asi 65 kg. A diky MC se mi pri razu vidlice "otevre". Netvrdim, ze je to dokonala vidle, ale na muj druh jezdeni mi vyhovuje.
Možná znáš měření Bike- magazínu, tak tohle bude úvod pro ostatní.
Tuhost vidlice jde krásně ověřit, stačí opřít přední kolo o zeď a zkusit zatočit řídíty. Vynaložená síla a výsledné kroucení vidlice dá odpověď každému, kdo porovnává vidlice nevzájem.
Aby tiohle šlo uvést i v nějakých hodnotách, tak Bike magazín provádí už dlouho specializovaná měření pouze vidlice samotné, kdy je zatěžována přesně takhle na krut a je zaznamenána hodnota, která vidlici dokáže zkroutit o jeden stupeň. Tato hodnoty se běžně u XC vidlic pohybovala okolo 20 Nm. Výsledky jako 24 Nm již byly označeny pocitově za velmi pevné a pod hodnotou 17Nm bylo již hodnoceno subjektivně jako měkké.
SID dosahoval hodnoty 13 Nm.
Váha musí být něčím vykoupena a ten výsledek ani nemůže být překvapením. Jde jenom o to využívat vidlici pro vhodného jezdce a vhodné podmínky.
Jak jsi tak rychle zhubl? :o))) Ta Pace me zajima, skoda, ze se o ni nikde nijak nepise. Jo, videl jsem ji na Sauserove Epicu, ted jenom jestli mu ji meni jako vetsinu komponentu po kazdym zavode nebo jestli je vazne krome sve hmotnosti i tak dobra :o) Nemas odkazy na nejaky recenze?
I já mám malou zkušenost-před 2ma roky jsem tady dával do kupy kolo-rám Klein Attitude,vidle Pace,kliky Race Face Evolve.jinak Sram X-0,Avid atd.,prostě NO SHIMANO.Mám ho na očích,dělám pravidelně veškerý servis-chlapík váží určo 80kg,bývalý lyžař,docela kolu dává co mu patří.S vidlí byl po začátku problém s malým únikem oleje,vyřešeno v záruce-od té doby nic,chodí dobře a vůle nemá:-0)))))))))))
Nechci ho odrazovat, zkusit to může, já mu opravdu zdarma nabídnout nedokážu.
Já jsem slyšel od velice šikovnýho mechanika, že všechny vidle pod 1,5 kg mají kvůli úspoře hmotnosti plastový vnitřek a po sezóně odcházejí. Jsou to závodní vidle jako SID nebo Manitou R7. Na jeho radu jsem koupil Manitou Black a jsem šťastnej jako blecha. I když není nejlehčí, běhá jak po másle a podle všeho vydží ještě hodně dlouho.
Kdo vykládá takovéhle pohádky?
Black a R 7 je co do pouzder téměř totožná vidlice.
Black je přeci lehká vidlice a velmi blízká R 7.
Jak jsem nakoupil tak prodávám. To chceš říci že mi Black taky odejde? K té hmotnosti navážil jsem 1,8 kg zdá se mi to dost.
Ne, chci uvést na pravou míru to, co jsi přejal jako skutečnost.
Problematika vůlí je většinou a převážně dána výrobními tolerancemi a ve třídě vidlic, kterou probíráme není tak velký rozdíl materiálový aby mohlo dojít k bezvýhradnému odsouzení právě po stránce materiálu.