Vyrobil sem si docela jednoduchou a velice levnou sedacku na lehokolo. Návod sem našel někde na webu. Nevypadá sice tak profesionálně jako mi udělal třeba Jirka z laminátu, ale na takové pokusné stavby lehokola to určitě stačí. Má to žebra z 15 mm překližky, jako desku se v návodu uvádí Dibond, já jsem od kamaráda dostal kus desky z tohoto materiálu a je to docela pevné a hůř se to tvaruje, zbytek sedačky sem udělal z nějakého plastu, který sem doma našel.
Foto jak to asi vypadá:
http://www.xantiaclub.cz/111/sedacka3.jpg
http://www.xantiaclub.cz/111/sedacka4.jpg
http://www.xantiaclub.cz/111/sedacka5.jpg
Teď jem to našel...To vůbec nevypadá špatně.Něco podobnýho si chci vytvořit, ale z kovu. Mám ale jeden problém.Ať kreslím podle fotek jak chci,nemůžu trefit správný profil žebra.Pořád mi vychází nějaký patvar. To tvoje se mi líbí. Nemáš nějaký výkres?
Poslal jsem ti výkres na email.
Já ci taky !!! B-)))
Byl bys tak laskav a poslal mi ho též ? Ď.!
P.S. Kolik měříš ? (Qůli úpravě)
To není moje sedlo já mám L Optimu
Výkres je na M
Můžu taky poprosit. Díky Tom
Není kam
Můžu dostat taky jednu kopji?
Tady je link na PDF kde je to 1:1 vytisknete na normální tiskárně, vystřihnout a slepit, popřípadě upravit pro svojí velikost, toto je zhruba velikost L
http://www.archive.org/download/RibSeat/Rib.PDF
Je to asi nejjednodušší nejpřístupnější sedlo co jsem zatím viděl. Máš nějak spočtený kolik peněz a času to stálo a zvážený kolik váží výsledek?
No jenom jestli se to nebude moc kroutit...
Nevím, bylo-li to na cruzbike nebo na atombike, měli sedlo podobné jako má Holfi (tedy žebra), ale nebylo pokryté plast. deskou. K žebrům byly přichyceny zřejmě překližkové příčníky 7-8 cm široké a cca 5 cm od sebe. Takové sedlo by mohlo i větrat, takže ba se na něm čkověk ani nezapařil. (pochopitelně mělo na sobě Schaummaterial a potah ...) 8-)))
Váží to necelý 1,5 kg, co to stojí nevím, protože žebra z 1,8 mm překližky mě stály 2x startky a zbytek sem měl zadarmo. Ten Dibont je docela pevný a používají ho reklamní agentůry na různé reklamní desky. Já dostal nějaký zbytek od kamaráda a nahoře sem to nastavil, ale i kdyby se materiál musel kupovat nebude to dražší jak 200 - 300 Kč za komplet sedlo. Já to mám na první pokusy se stavbou, jinak mám od Jirky už laminátové. To si šetřím na něco "lepšího" v dalších pokusech o lehokolo :o) třeba něco jako postavil PavelŠ , to se mi docela libí.
Hmotnost je dobrá, cenu jsem odhadoval podobně, možná i míň, podle toho, jakou člověk sežene překližku. Podle mě by šlo udělat z překližky i tu plochu, kdyby se vzala třeba jen 3mm silná a trochu se namočila vařící vodou, šla by přivrutit vrutama k žebrům a po uschnutí zalejt zezadu škvíry epoxidem. V podstatě tak nějak je dělaný sedlo naší dřevěné tříkolky.
Jinak nevím o tom, že by PavelŠ něco postavil, jezdí na Maxu. A já sem ten co ti dělal sedlo. Ale nedivim se, taky začínám ztrácet přehled. Kde jsou ty doby kdy jsem dokázal všechny internetově aktivní české lehocipedisty vyjmenovat z hlavy? :-)
Omlouvám se, myslel jsem Pavla P neboli pamak (viz pokrytí) , že mám laminát od tebe samozřejmě vím, psal jsem to tak nějak všeobecně, ne jako přímou odpověď jenom tobě. Teď sem si vzpoměl, že jsem ještě nepočítal polstrování sedačky, ale to víš sám nejlíp :o). Já jsem na tom zkoušel jezdit bez polstrování a taky to nebyl celkem problém i když, samozřejmě kdyby na tom člověk absolvoval nějakou delší trasu, bylo by to horší.
Taky jsem se už svezl na laminátu bez polstru a docela to šlo. Byl to ninkův celoodpružený uhlíkový lowracer. V podstatě mě vadily akorát hlavičky šroubů a že to klouže - člověk se snadno nechtě pohne do strany a tak. Na svým neodpruženým lowraceru jsem míval asi 15mm silný molitan zašitý v tvrdé látce a taky to bylo ok. Bulprenové 50mm silné potahy jsou opravdu luxusní.
Měl bych dotaz, čím přilepit suché zipy na sedačku , ale hlavně čím na ten Bulpren, respektive jakým nejvhodnějším lepidlem ??
Na sedačku používám suprpevnou oboustranou pásku, prodávají ji tuším v Hornbachu ne jako kotouč ale plato formátu cca A5.
Na Bulpren jde s trochou štěstí přilepit sucháč Chemoprenem nebo podobnou s..čkou, co nateče do bublin a tam zatvrdne a zároveň chytá i na textilní stranu suchýho zipu.
Kde se dá ten Bulpren sehnat?
Co použít na sedlo pěnovou pryž viz http://www.gumotex.cz/index.php?typ=GUJ&... , podle toho jak to popisují by to byl asi celkem vhodný materiál. Jaký na to máte názor ?
Zkoušel jsem na svém lehu molitan, jeho nevýhoda je, že když se zpotíš, nebo zmokneš, tak si absorbovanou vodu podrží a musíš ho vyždímat. Filtrační pěna, kterou používám teď má jinou strukturu. Materiál pěny tvořící buňky pěny je pouze ve spojovacích hranách buněk, nejsou to bublinky, jako u molitany, ale spíše vlákna. Materiál si vodu nedrží a velmi rychle vysychá. Nevýhodou této pěny ale je, že je hrubá, nepříjemná na omak. V létě, kdy se jezdí jen v tričku, jsem si na něj dal potah. Molitan a jemu podobné materiály jsem definitivně zavrhl, v létě je to pořád mokrý od potu.
Nemyslel sem molitan ale právě tu gumovou pryž, což by mělo mít vlastnosti vhodné,podobné jako má Bulpren a právě že by to nemělo být tak hrubé.
No právě jde o ten rozdíl ve struktuře buněk. Pokud ta pěna na matrace má strukturu bublinek, (jako třeba dělá saponát), pak se podle mne bude chovat jako molitan. Ale, jestli to budeš zkoušet, pak dej vědět, jak jsi dopadl.
No podle výčtu mechanických vlastností se zdá, že mechanicky by to vyhovovalo. Otázka je jak to bude s tou vodou, jestli proteče snadno durch nebo jestli jsou tam místa, kde by se držela. Další věc je povrch, člověk ani nemusí být ekzematik aby se mu na gumě sedět nechtělo. Ale to mě jen tak napadlo, nikdy jsem to neměl v ruce, netuším jaký je to na omak.
to lada: eh sorry , nepochopil sem dobře tvojí reakci ,ale pokud se týká stránek zkus se kouknout sem http://www.phprs.cz/forum/list.php?27,page=1 a najdeš tam i spousta jinejch vychytávek pro tvoje stránky. Hlavně by to chtělo upgradovat na vyšší verzi phpRS , je to vychytanější a bezpečnější než verze 2.3.5a.
to Holfi
urcita stridmost designu je zamer
a zbytek je nedostatek casu, jsem rad kdyz zvladnu davat aspon obcas nejaky obsah, formu uz neresim
Mas nejake konkretni napady nebo bezpecnostni vyhrady?
ladislav.blaha(chciplaryba)lehokolo.com
lada
Asi nejvetší chyba je , že nemáš stránkování na hlavní stránce a člověk se musí složitě dostávat ke všem článkům. Další je asi zabezpečení komentářů proti robotům, možná že už si s tím něco dělal, ale nedávno si mazal všechny komentáře právě kvuli nim. Příde mi logičtější diskuze v komentářích přímo na stránkách u konkrétních článků, než třeba tady.Vzhled není zas až tak důležitý, jde o obsah, ale možná by malá úprava nebyla na škodu :o))
www.cruzbike.com - co ty na to?
Jakou zkušenost jsi udělal se svým strojem? Co je na něm fajn a co je horší? Dá se něco zlepšit? Než se pustím do stavby, abych věděl, co udělat jinak.
Ďík, Pavel.
Já jsem zatím nadšen, je to asi nejlevnější varianta jak si postavit lehokolo. Lehoskládačka byla první pokusná verze a vlastně sem na tom některé věci zkoušel. Nyní mám předělaného jednoho supermarketového horáka a na něm začínám sbírat jízdní zkušenosti. Jinak pomalu si připravuji verzi 3 - finální. Nejdůležitější na tom asi je, že vše jde postavit bez jakéholkoli sváření. Asi to nebude tak rychlé jako klasické lehokolo, ale pohodlné to tak rozhodně je :o) . Ještě přemýšlým vyzkoušet řidítka jako jsou na Cruzbike Freerider.Možná ještě někdy časem vyzkouším postavit na týhle bázi High Racer, protože mám ve sklepě dvě silničky.
Holfi, zkoumala jsem právě ty řidítka z Freerideru. Proč si myslíš, že jsou takto navrženy? Je snad potřeba k ovládání těch na Sofrideru hodně síly, pakliže řádně nezkoordinuješ k řízení i nohy? Díky
Jinak ke Cruzbike, to že nemusíš nic svařovat a použiješ k výrobě levného supermarketového horáka je asi pohodlné. Předpokládám, že na kvalitě toho výchozího horáka stojí celý projekt.
Při shlédnutí videa, kde na Cruzbike někdo sjíždí schody a k tomu jiný komentuje, že kolo perfektně absorbuje rázy, bych se trochu pozastavila. Ten jezdec na kole skáče až o 20cm nad sedlo, tudíž žádná absorbce, nýbrž čistě pružení. Z toho lze myslím usoudít, že při jízdě na tomto kole ztratíš mnoho energije právě v onom důmylném odpružení.
Po estetické stránce je kolo snad nejkostrbatější, co jsem kdy viděla. Ovšem při výrobě prvního kola domácí stavitelé na estetiku věci nehledí.
Tož tak.
No já bych to spíš viděl na to, že to jde snadno ovládat, takže spíš babičkovský řízení :o) Jinak ono ani nejde o to , že použiješ supermarketové kolo, můžeš na to použít horáka za 50 litrů, obrovskou výhodu tohodle lehokola vidím, v tom, že je vše vratné a bez problémů z toho budeš mít zase horáka a samozřejmě možnost toho, že si to může doma udělat kdokoli s minimálními náklady i manuální zručností, o estetiku tady snad ani nejde. Mě se třeba současné Azuby vůbec nelíbí,sou takový kostrbatý , to Azub 4 je mnohem hezčí :o) .
Kdokoli..?? Tak to pak pošli fotku.... :O))
Fotku najdeš na "Pokrytí", lebo na www.cruzbike.com 8-)))
Jak se to chová do kopce - dá se do těch pedálů opřít nebo to má tendenci "uhýbat" ?
Mám tu jednu novinku. Ještě to není otestované, ale vypadá to zajímavě už teď. 200Kč, tři a půl hodiny, váha 620g a super ventilace!
http://hebike.borec.cz/sedlo.htm
Příčky byly myšleny z lamel (lamelového roštu, kterých se všude válí hafo)
Jiříku a jak se to chová na krut? Jakou má sílu ta překližka?
Překvapilo mě, jak je to tuhý. Na to, že je to jen 6mm překližka. Chytit to za konce a zkroutit rukama dá šílenou práci, nejsem si jitý, jestli to vůbec jde. Za jízdy zase předpokládám uchycení jako na Azubu, jedno dole a jedno nahoře ne níž než ve vrcholu horního oblouku, a za obě žebra. Pak to zas nemá důvod se někde kroutit.
Začínám mít obavy, že olámu ty vyčnívající šprušle. Myslím, že to občasné lupání je z nich, jak v nich praskají postupně vlákana. Ale než budu něco vyztužovat, napřed to trochu víc testnu.
Tak ty šprušle udělej z bambusu.
Ten by asi vydržel víc, ale zas se bude blbě spojovat s těmi žebry. Fakt napřed vyzkouším tohle. Když rupne jedna dvě příčky, nahradím je a nějak je pospojuju na konci, aby se váha víc roznesla. Pak se uvidí. Než se pustím do bambusu, chci vědět, jak tlustý bambus potřebuju.
No mužná kdyby ty šprušle byli z nějakého jiného dřeva (předpokládám že to máš buk) . Takový jasan by byl lepší - je pružnější...
Jasan je super. Dělali se z něj konstrukce kastle. VIz třeba auta JAWA
Ty šprincliky jsou 100% j jehlicnatyho dřeva tomu smrku bych věřil. Žádný tvrdý dřevo to určitě není. Jinak mezi bukem a jasanem není zas až tak markantní rozdíl v pevnosti. Jasan je pružnější, buk vlivem vlhkosti hodně bobtná. Pokud by se konce lámaly, zkusil bych dát žebra dál od sebe, nebo změnit průměr na 12 mm. Ze slabé překližky by to taky mělo jít ohnout. Nemáčet ve vodě, spíš použít horkou páru a směr vláken vrchní vrstvy dřeva orientovat kolmo k žebrům.
Špricle z fieberglas lyží. (my z toho dělali luk a byl k nezničení ...) B-)
jojo, zase tak tupý nejsem :) Bambus tyčku 40mm sem dal jako příklad, vedou samozdřejmě všecky průměry a délky a množství jistě bude na přehrabování dostatečné, ale záleží na tom "jestli nechají hodinku přehrabovat". Něco o konstrukci bambus kol a bambus architektury mám naštudováno takže klady a úskalí tohodle matroše sou mi známy. V mojem Obi a Baumaxu mají bambus hold fakt jen na zapíchnutí do záhonku jako oporu pro fazole, ale na tu sedačku by se dalo vybrat aji tam.
S tím počítám, že na sedačku později koupím něco takového. Dneska jsem jel 10km ve sněhu a ledu na naší tříkolce asi hodinu a čtvrt, včera taky, a bolí mě nohy jak když jsem si v létě dal s ninkem na lowraceru 100km za tři hodiny. Takže testování prvního pokusu ještě chvilku počká:-)
Jestli jsi z Brna tak mám dobrý tip na zdroj materiálu bambusu Velkoobchod Pasic http://www.pasic.cz/sortiment/doplnkove...
Mají sklad v Brně a druhej kousíček od nás u Opavy ale psaly mi že tyčky mají jen v Brně (třímetrová 40-50mm průměr za pouhých cca 150Kč narozdíl od vydřiduchů v zahradnictví kteří za jednu takovou dvoumetrovou tyčku chcou kolem tří stovek Kč). Ty smrkový tyčinky se budou určitě lámat (dělal sem z toho šípy do luku a lámaly se). Jaký bambus kolo budeš stavět? Něco jak Breno Mares ze slovenska bambusový horák slaminovaný v kloubech?
Bambus na kolo nemůžeš koupit ledajaký, potřebuješ malou firmu, se kterou se dá domluvit a která vozí kvalitní bambus. Musí tě v tom skladu nechat hodinku přebírat a přeměřovat. A tímhle způsobem jsem už na podzim koupil něco, co se jeví ucházející a pravděpodobně se u nás nesežene lepší. Bude z toho lowracer se Z-A rámem spojovaným pravděpodobně karbonovými spojkami.
Na sedlo tohohle typu je bambus 40-50 mm stejně naprosto k ničemu, potřebuješ 10-15mm.
Smrk 10mm opravdu dřív nebo později rupne. Mě jde o to zjistit, které ty tyčky rupnou první a za jak dlouho. Jinak totiž nezískám odhad, o kolik silnější ta konstrukce musí být. Přístupu "radši trojnásobně předimenzovat" jsem si už užil dost, a tady mě rupnutí jedné dvou příček nijak neohrozí, obzvlášť pokud rupnou při testování na rotopedu kde ležím 15cm nad kobercem obýváku. Takže se vrhám do experimentování.
Na lehoBambusKolo by možná nebylo špatný si ten základní rám oblouček kde se pak sedí zkusit ohnout z tlusté bambus tyčky (60-70mm průměr), se to nechá namočený ve vodě pár dní, upne za jeden konec a kolem železné obruče se to nahřívá plamenometem(normální výkonný opalovací PB hořák) a jakmile se z bambusu začne kouřit(pára) se to ohýbá jako žvýkačka. Pokud to bude vypadat jako Ninkova žehližka Zoxx tak bych se bál že se to ve zalaminovaným spoji pod prdelí před předním kolem na nějaké díře zlomí vejpůl(je tam velká páka na na ohyb).
Tak do toho ohýbání se pouštět nechystám. Nebude to přímo Žehlička, bude to mís sedlo výš, ale bude to podobné. A určitě to nepraskne, něco laminátů už mám za sebou, vím jak na to, neboj. Mimochodem nevím jistě, jak to myslíš s tou velkou pákou na ohyb. V tom místě bych se bál leda vysunutí středí trubky (skoro svislá mezi hlavou a sedlem) z objímky, ale laminovací pryskyřice je řídká a už jsem ověřil, že se do bambusu vsákne hluboko, takže ve smyku se to asi neutrhne.
A nejvíc namáhaná část rámu lehokola je čumák s pedály, přesněji řečeno jeho spoj se zbytkem kola v oblasti hlavy. Většina zlomených homebuildů postavených začátečníky se láme právě tam. Když totiž na lehokole šlápnež do pedálu vší silou, na naprosté většině SWB kol je i pouhým okem vidět, jak ten předek pruží do strany. Zapřením mezi sedačku a pedál vytvoříš dvakrát větší sílu než svou vahou.
Tam kde je to namáhaný na tah na to sou dovnitř konců bambusu vlepené buď Alu tyčky případně jiná pevná spojka (konec trubky bambusu 4-5cm zaslepený tvrdým dřevem, do toho se vyvrtá dírka kde se dá vlepit pryskiřicí ocelová vroubkovaná kulatina a zajistit to třeba ještě kolíčkem provrtaným přes to dřevo i ocel). Čím ležatější poloha tím míň se jezdec může "legpresem" zapřít(aby nevyskočil ze sedla nebo se nemusel rukama tahat za řidítka). U Lighting P 38 se jde zádama opřít vší silou a to se pak jede do kopců (kolik Newtonů má taková veš na legpres?). Ten předek se šlapátkem budeš mít taky bambus nebo by to bylo jistější zkombinovat s ocelí(alespoň mezikus uložení přední vidlice) ? Ohýbaný rám střední část z bambusu by byl podobný jako má Optima Baron (mi se prostě kulaté a ladné křivky líbí víc než ostré hrany a zlomy s koncentrací napětí).
Výroba kulatých křivek je holt mnohem těžší, ja stavím kolo v pokoji vedle postele, takže dělám dle možností.
Bude to bambus od čumáku po ocas. Spojky budou karbonové, někam tam narvu sklo nebo možná kevlar kvůli bezpečnosti při havárii. Každá trubka bude mět uprostřed nechaný takový to koleno, kde má bambus příčku uvnitř, a na konci je něčím zaslepím. Buď dřevem, nebo expanzní pěnou.
Velikokst využitelné síly nezávisí jen na poloze sedla, ale ne vzájemné poloze sedla a pedálů - na šlapacím úhlu. Takový ty močopudný kolo jako P-38 kde si kopeš koleny do brady mají díky tomu dobrý zrychlení, ale při svojí výšce a vzpřímenosti trupu zas velkej odpor vzduchu. Lowracer má sedlo víc naležato, ale pedály výš než sedlo. Na tom oceláči co jsem měl se nakonec šlapací úhel moc nelišil od Azubu 4, co mám jako dopravní kolo. Takže síly bylo dostatek občas někdo na silničním kole moje zrychlení komentoval po té co jsem mu dovolil mě dohnat:-). Mimochodem ta poddimenzovaná zadní vidle rupla vpravo mnohem dřív a víc než vlevo, evidentně kvůli tahu řetězu.
Změřil jsem si, na jaké vzdálenosti zrychlím s Azubem na 25km/h (a už si nepamatuju kolik to bylo, jeslti dvacet něco) a z toho potom průměrné zrychlení a nutný průměrný tah vpřed. Když se započetly i rotační hmoty obou kol, vyšlo mě, že průměrná síla na pedálu musela být asi 850N (plus mínus 100 :-) ). Pokud uvažujeme průběh točivého momentu na klikách za absolutní hodnotu z fce sinus (což je asi nejbližší jednoduchá aproximace), tak z toho vyjde 1200N v amplitudě, když je pedál v místě, kde mám nejlepší záběr. Vážím 62kg, takže to přibližně odpovídá tomu, že v tom legpresu má veš sílu ekvivalentní asi dvojnásobku své tíhy. Tady je původ velkého zrychlení lehokol, sice víc váží, ale na silničce nedáš víc jak 1,2 násobek svojí tíhy kdyby ses rozkrájel.
Ahoj Jirko. mas tu sedacku uz otestovanu? velmi ma zaujima ako to dopadlo. kazdopadne dobry napad
Na kole jsem s tím dal jen asi 20km. Je to na můj vkus moc úzké, sedák moc krátký a vrch opěradla moc dlouhý. Na lowracer by to sedlo bylo akorát (možná zkrátit vrch), na kola konfigurace Azub 4 by to chtělo protáhnout dole a zkrátit nahoře a udělat širší. Největší mínus téhle konstrukce je asi v potahu - jel jsem s bulprenem z původního azub sedla a ten se promáčkl mezi kulaté tyčky hlouběji na krajích než uprostřed, protože uprostřed jsou ještě ta žebra. Tím to sedlo získalo jakoby průřez spojné čočky - nejvyšší uprostřed a ustupující na krajích. Laminátová sedla bývají tvarovaná dokonce opačně - prohlubeň uprostřed a vyšší kraje. Asi tohle ve spojení s šířkou způsobilo, že pocit z kola nebyl tak jistý na jaký jsem zvyklý a sedlo se zdálo hrozně úzké.
Řešení je více, asi nejvhodnější je nějaká kombinace:
1. delší příčné tyčky - širší sedlo
2. pospojování konců tyček něčím - propletení šénou, nalepení něčeho
3. jiný druh potahu - nejsem si jistý, co by fungovalo nejlépe
Na domácím "dřevěném lowraceru" - horizontálně otočeném rotopedu s trámovou konstrukcí pro sedlo - to je namontované prakticky celou dobu. Občas na tom trénuju já, několikrát se na tom svezl otec, který přes devadesát kilo, sedlu stále nic není. Navíc je na tom docela pohodlné. Poslední dobou používám na trenažéru jako potah starý tlustý svetr složený na půl - asi 1cm pletené vlny - a k tomu polštářek pod hlavu na horním konci sedla. Je to velice pohodlné.
Zatím stále počítám s tím, že pokud dám dohromady bambusový lowracer, bude mít nějakou variaci na tohle sedlo.
Pěkné sedlo!!! Já bych ještě udělal jednu věc - dal bych ještě na okraje sedadla co nejblíže ke koncům tyček další dvě žebra, ale jen tenká. Tato žebra by nebyla nosná, ale pouze by spojovala konce tyček a tyčky by tím byly podstatně odolnější proti ulomení, protože pokud někde zachytím jednou tyčkou, tak se síla nárazu "rozdělí" přes žebra na další sousední tyčky a tyčka vydrží.
Výborný nápad! Napadl mě ještě než jsem to dodělal:-). Se zakřiveným obrysem sedla to není jednoduché, ale něco by to chtělo. Napadlo mě ještě proplést to cikcak třeba rowingem a pak ho prosytit, ten by to taky pospojoval. Ale zas už by to nebylo celý dřevěný. No uvidíme.
tak to je krásný, ještě by mě zajímalo, kolik z toho váží ty tyčky a kolik žebra, ale předpokládám, že kdybys to před sestavením vážil, tak bys to tam asi ají napsal...
Ale nápad geniální, myslím, že se do toho taky pustím, sedadlo na Azubu se mi trochu rozpadá a navíc mi vadí, že nevětrá.
Vidíš, nepsal jsem to tam, ale když jsem vyřízl první žebro, připadlo mi hrozně lehký, tak jsem hodil na váhu a bylo tam myslím 180g nebo tak nějak. Zbytek dopočítáš.
A co na ty příčky užít plastové roury, kt se užívaj´ na vodovod? Jsou lehké, pružné a velmi pevné. Bambus, pokud se štípne, má hranu ostrou jak nůž ...
A co na ty příčky užít plastové roury, kt. se užívaj´ na vodovod? Jsou lehké, pružné a velmi pevné.
Bambus, pokud se štípne, má hranu ostrou jak nůž ...
( při rekonstrukcích bytových jader jsou trubky odpadem) 8-)
Sice nejsem designér, ale některé vzhledy nesnesu, zvlášť na stroji co postavím sám a chci na něj být hrdý. Když to bude mít bambusový rám, tak sedlo V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ nebude obsahovat platové vodovondní trubky!!! :-)
No dyš jináč nedáš ... 8-)
tak jsem se inspiroval a delam si stejne sedlo. Ale pouzil jsem tycky 8mm bukove. Uvidim jak to bude drzet ale tuhe mi to prijde dost uz pred lepenim
Tyhle tyčkové sedla mi přijdou vysoce interesantní! Až budete mít nějaké poznatky z ježdění na nich, napište je.
Sám se do toho sedla chci pustit. :o)
Pokud jsou ty žebra ve velikosti L, tak jaké jim dát zvětšení na postavu 191cm?
Pokud bychom počítali L na výšku 180cm, tak na 191cm to musíš zvětšit o šest procent. Nicméně je klidně možné, že ti to padne jak to je. Nebo naopak budeš potřebovat 10 procent. Záleží jak máš poměr délek nohou a trupu vůči celkové výšce.
Mám laminátovou sedačku, kterou mi dělal Jirka ve velikosti "L" a potom tuto sedačku z překližky. Nejsou to stejné velikosti. Už když sem sem tenkrát dával odkaz na plánek, psal sem že to zhruba odpovídá velikosti "L", ale proti Jirkovu L je trochu menší. Najeto mám kolem 2 000 km a při mojí výšce 185 cm vím, že je ta sedačka o kousek malá, ale možná někomu stačí , že si na sedačku "sedne v bundě" a ví, že perfektně sedí. Tož asi tak :o)))
dnes jsem zacal delat novy model, zebra 12mm preklizka, pricky hliniková trubka 12/1 a nekolikrat 20/1,2 . Jiny odpad jsem doma nenasel a kupovat se mi nic nechce
tak po pár tisících km múžu říct že konstrukce se celkem osvědčila. Sice přece jenom trochu pruži v krutu, ale neovlivňuje to pocit z jízdy. Jen musim pravidelně mazat uchyceni k rámu, jinak to dělá poněkud pazvuky. Ti co se mnou občas vyjedou dobře ví.