Ahoj, chcem sa opýtať na nastavenie bŕzd V brake. Mám ich na TREK 4300. Údajne by sa mali pri nastavovaní osadiť tak aby išli mierne do šípky, teda predná časť by sa mala ráfku dotýkať o niečo skôr ako zadna časť gumky. Akokoľvek pozerám, nie a anie nájsť možnosť natáčania kolíčku v tom smere aby toto bolo možné toto nastaviť, ide to len v smere hore dolu a vymedzovacími podložkami dližšie či ďalej od ráfku ale do šípky nie. Viete mi poradiť?ďakujem.
Jsou na nich miskové podložky a v nich se to nechá natáčet. Možná je máš už vymačkané a opět se ti usazují do původní polohy. Při koupi nových špalíků dostaneš i ty miskové podložky.
Nevím přesně co to V brake brzdy jsou, ale jestli jsou to ty s centrálním tahem, tak ty s úspěchem nahrazuju normálníma véčkama s bočním tahem. Jsou účinnější a líp se nastavují. Za 300 kč i s poštovným je můžu dodat.
Reference: Abernathy - snad mi nevynadá. :-)))
Ono či sú to V brake to neviem isto ktosi mi to tak povedal a som v tom, že sú V brake. Veľmi si s tým hlavu nelámem. Doposiaľ som ich tiež iba normálne vymieňal akurát teraz som sa dozvedel, že by to malo byť zaštelované do šípky. Bežne ich 2-3 krát do roka mením.Ale dík za odpoveď.
V brake = Ve brzdy = Vecka. "Centriky" se delaji dneska uz snad jenom na cyklokros, kvuli oficialnim regulim.
Jinak ta predni cast, co se dotkne rafku driv, ma zabranit rozkmitani brzdovyho spaliku, v pripade jizdy v desti setrit necistoty a vodu pred uplnym dosednutim spaliku. Otazka je, jak az moc to skutecne pomuze, jak dlouho tohle nastaveni vydrzi, nez se zase obrzdi a nakolik by nebylo lepsi si koupit rovnou spaliky s nekolika ruznymi druhy smesi gumy, ktere tohle obstaraji i bez nastavovani do "sipu".
Videl jsem na to jinak prodavat dokonce specialni podlozky, co se vlozi pod spalky pri jejich dotahovani, levnejsi varianta je pouzit jako podlozku treba tenkou minci.
Taky jsem je seřizoval "do šípu", stačí na to dva proužky papíru z krabice od bot, ale už to nedělám. Podle mých zkušeností je to úplně zbytečný, Hrubíšek v Horském kole od A do Z to doporučoval pro mírnější nástup brzdného účinku.
Tady u Andyho to máš i s fotkama:
http://www.cyklobanda.com/index.php?page=servis...