Ne že bych si to chtěl pořizovat, ale celkem by mě zajímaly Vaše zkušenosti. Zejména:
1. jestli to pak má opravdu menší odpor vzduchu
2. jak se s tím jezdí za deště - je přes to sklo vidět, když tam nejsou stěrače?
3. Neruší konstukce a okraje skla ve výhledu?
3. A hlavně: co s kolem s touto "plachtou" udělá boční nárazový vítr? Jde to ustát i v malých rychlostech?
Jezdil jsem v tom na podzim 12 dní, než jsem to rozbil o to auto:-(. Byl to starší model, na novém se právě pracuje.
Nový model bude mít několik důležitých vlastností, které starý postrádal jen částečně:
1. opravdu klesá odpor o zhruba 10% i u starého typu (starý o malinko méně, nový snad bude přes deset procent). Z toho plyne vyšší průměrná rychlost tak o 2km/h.
2. Nedíváš se skrz sklo, ale přes něj (většinou). Zvlášť ten nový je navržený tak, aby jeho horní část vyla v ose kola přímka směřující do očí, protože ten průhledný materiál je neprůhledný pod velmi malými úhly. Proto ten předchozá, který měl zakřivený vršek, vytvářel určitý nenulový slepý úhel, několik metrů před kolem bylo na zemi místo, kam nebylo vitět. Pohled přímo vpřed a samozřejmě do stran jde mimo štít. Skrz se díváš jedině při pomalé jízdě když prohlížíš překážku těsně pře kolem na zemi. Za deště mě průhlednost nepřipadala tudíž nijak zhoršená ani na tom sterém, a suché nohy byly příjemné.
Podpěra mě vadila malinko, než jsem si zvykl ju nevnímat, olemování ja tak tenké, že ho nevnímáš vůbec.
3. Boční profil toho štítu je minimální, v nehlubším místě tak 15cm, na koncích jde k nule, pruměř mezi 5 a 10cm. Při stabilním bočním větru tak 5m/s mě připadalo, že to funguje jako profil křídla letadla a táhne mě to dopředu asi stejně, jako vítr 2m/s vanoucí ze zadu. Poryvy nedělají nijakou zvláštní paseku, rozdíl oproti holému kolu je cítit, ale je malý. Nejsou s tím problémy ani v malých rychlostech.
Nojo, jenže ty máš 20"26", já mám 26"26" takže mám nohy přímo před očima.. to bych se asi přes to sklo musel dívat, aspoň trochu...
To je fakt, jak to pasuje na Max nevím. Záměr toho nového návrhu je, že každý uživatel si ho nastaví tak, aby kolena a špičky bot těsně míjely vnitřek štítu a dlouhá rovná horní část směřovala přímo k očím. Tím to dostaneš co nejníž a zároveň minimalizuješ ten slepý úhel. Na Maxu by to myslím skončilo tak, že by ses díval mezi pedály skrz tu spodní část častěji než já na 4ce, ale během dlouhé jízdy po silnici by stejně šel pohled mnohem častěji mimo než skrz. Ale to fak hádám, to by se muselo zkusit. Až bude hotová druhá generace prototypů (snad do 14ti dnů), zkusíme to a dám vědět. Jestli to půjde do produkce, tak se stejně objeví fotky na Alešově webu (Azub).
Nazdar chlapy.
Již delší dobu sleduji diskuzi o lehokolech a musím se přiznat , že i jedno kolo stavím . pořád ho však pro málo času nemohu dodělat , takže jsem to už nevidržel a koupil 4 od Aleše . Musím přiznat ,že mě k tomu přiměli zdravotní potíže při jezdění na klasice.
Hned jak u nás v Podkrkonoší slezl sníh (tento týden) jsem vyrazil . Závěr po první projížďce cca 35 km je tento :
1/lituji , že jsem kolo nekoupil dřív
2/táhlo mi na nohy nad ponožkama
3/vyjel jsem kopec na který jsem si na klasice natroufnul a to v pohodě
4/cákolo mě na zadek od předního kola
5/v takové pohodě jsem na kole již dlouho najel. Naposled zamlada na dvojkole .
Když to shrnu vše co se zde o lehokolech napsalo je pravda až na problémy s kopci(tam problém nevidím). Musím si však pořídit blatníky a to nové přední sklo. Chtěl bych tímto požádat Jirku až bude k mání aby mě dal vědět .
Trochu mimo... táhlo mi na nohy... Taky mi připadá, že na tom musí táhnout do nohavic. A v létě ty včely a vosy...
Co na to odborníci?
Jerguš - jestli ještě párkrát zabásníš o lehokole, tak už budu fakt zlomenej - jsem blázen do všeho cyklo a tohle mě silně láká.
VR - vosy a včely nevím, ale mám v živé paměti, jak mě v děsným kopci předjelo auto a vzápětí jeho řidič vyhodil z okna hořící cigaretu - skončila mi za trikem, nikdy bych neřekl, že od ní mohu být tak popálený (mluvím o klasickém kole).
V zimě stačí sepnout široké nohavice klipsem (nebo kolíčkem na prádlo).
Ty nohy řeším zasunutím nohavic do ponožek, což zároveň předchází namotání do převodníku.
Blatník na předek doporučuju Author za 150Kč pro odpružené vidle na MTB (pokud máš odpruženou vidlici), do Azubové 20" pasuje skvěle a perfektně pochytá všechnu vodu jdoucí na zadek a skoro všechnu co občas zasáhne paty bot.
A jak to myslíš s tím bytím k mání - seš z Brna?
Nejseš, seš z Podkrkonoší, takže jak´s to myslel?
Jsem z Trutnova. Píšeš že se připravuje nová verze předního skla . Myslel jsem ,že se na tom nějak podílíš. Blatníky na 4 jsem objednal u Aleše . Foukání do nohavic jsem zatím vyřešil gunou pod patu jako u šponovek . S windshieldem bych to chtěl stejně zkusit , trochu mě odrazuje cena . Dělám trochu do plastů tak bych zkusil něco vytvořit za tepla z 1 mm PE . Stejně pod velkým úhlem není přez plexi vidět .
Jo tak, no v pátek večer by měla vzniknout druhá generace prototypů, tentokrát snad použitelná. Pokud to půjde, cílem je mít do SPEZI (23.-24.4) nachystanou výrobu a pár vyrobených kusů. Bude to mít mnohem lepší tvar, to s tím slepým úhlem jsem taky bral v úvahu, zároveň s aerodynamikou a vzhledem. Každý widshield co jsem zatím viděl (na netu) měl bez ohledu na výrobce určitý slepý úhel od očí jezdce šikmo dolů, díky té neprůhlednosti. Ten náš by ho měl mít zmenšený na geometricky dosažitelné minimum.
štít se mi líbí, na silnici a v dešti a v zimě určitě luxusní záležitost, ale když sebou někde praštím o zen tak bude asi po štítu a co v lese, tak by to asi taky nebylo úplně ono a to nemluvím o přenášení, co na to odbornící ?
Poškrabeš to snadno, rozbiješ ztuha. Je to hrozně pružný, ale se zranitelným povrchem.
A prožite volné jízdy ??
Pak se motují má dojem auta.
Tam nefouá aspoň ne do mojeho.
Jazyk Hotentotů se těžko překládá do češtiny.