Když už jsme u těch zákazů, jak reagujete této značky
http://www.vrstevnice.com/zakaz2.JPG
Je jednoznačné, že je to značka zákazová a asi jednoduše řečeno je tam zákaz vjezdu jízdních kol. Takže jet na něm se v tomto úseku rozhodně nesmí, ale co když kolo vedu?!? Můžu tam s ním vstoupit nebo ne?!?
Navíc rozměrově je poněkud menší než standardní zákazová značka, takže je vůbec platná?!?
Tahle značka je konkrétně ze Šumavy - je to podél Hamerského potoka od zdola od Antýglu nahoru na Kvildu. V opačném směru platí zákaz také a konec zákazového úseku je označen přeškrtnutou značkou.
No to je "zákaz vjezdu na silničním kole bez řetězu s otočenýma beranama vzhůru". To je totiž mimořádně nebezpečný stroj, kterému by měl být zákaz provozu udělen plošně na celou ČR. :o)
Já to tušila, že to maloval nějakej myslivec pov ečerech na koleně, aniž by vůbec tušil, jak kolo vypadá :o)))
je to zákaz vjezdu a okolo Vydry a Hamerskýho potoka podle mýho názoru naprosto oprávněnej. Je to tam moc pěkná cesta jednostraně z kopce a tak se po ní i bez šlapání dá jet docela slušnejch +/-30. Chodí tam ale spousta lidiček, takže by soužití nefungovalo. Šli jsme tudy vloni s rodinkou a vzhledem k tý značce jsme neočekávali cyklisty. Jaký bylo přejkvapení když nám děcka (bylo nás víc a tak se jich kolem hemžilo deset) pročesal houfek kolařů jedoucích právě těch 25 - 30kph. Oni jistě neměli již dostatek sil aby ten úsek objeli přes Srní nebo Kvildu, a vlastně proč by měli? Šumava je tady přece pro všechny a ta cesta je pro cyklisty jak stvořená :-)
Jasně, v těhle úsecích má zákaz jízdy na kole rozhodně svůj neoddiskutovatelný význam a tady jsme to i bez řečí dodrželi. Ať jsou důvody jakékoli, pak minimální je ten, že tyhle úseky prostě stojí za to projít a ne jen profrčet na kole. Okolí Vydry a Hameráku je prostě nádherné... Jen by tam ještě měla být nějaká WC nebo více odpadkových košů, protože množství použitých papírových kapesníčků odpovídá hojné návštěvnosti této lokality...
Ale zpět ke značce - mě jde hlavně o to, jestli tam vůbec můžu s kolem vstoupit, byť ho jen tlačím.
Kdyby jsi chodila do druhé třídy, kde se toto téma probíralo tak by jsise tady nemusela ptát.
Jenže já ji přeskočila...
Sem teda nevěděl, že když někdo propadl, tak se řeklo že přeskočil ?
teď se tě Radko zastnu:
Víš ty Kocoure, jak dávno už to ja co Radka chodila do druhé třídy? Jak si to má pamatovat!
To jsem mu to za tebe nandal, co :-)))
Já když chodil do druhé třídy na Žižkově, tak jsme tam probírali v matice, že pět čtvrťáků je dobrý litr. A pamatuji si to dodnes. A chodil jsem do té druhé třídy když jste ještě nebyly na světě.
Jako vždy, gentleman tělem i duší :o)))
To bylo pro avlp :o)))
Ten kocour je s těma 4 prackama nějakej rychlejší - nestíhám ani všema deseti :o)))
Vyhláška č. 30/2001 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích
a úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích.
KAM NESMÍ CYKLISTA VJÍŽDĚT:
- Zákaz vjezdu jízdních kol č. B8 (dříve cyklistů) – zákaz se vztahuje i na motokolo,
do takto označeného úseku pozemní komunikace je dovoleno vést jízdní kolo, osoba,
která ho vede je považována za chodce a musí dodržovat všechna ustanovení zákona
platná pro chodce
Tenhle zakaz, pokud znacka neni podle norem neplati... i kdyz ja jsem mekkys a nejel bych tam, at se nemusim s nekym dohadovat.
Na druhou stranu, proc maji mit pesaci prednost? Proc oni to nemuzou obejit pres Srni nebo Kvildu? Teoreticky, kdyby tam jezdilo hodne kolaru, tak se tam da zakaz pesakum?
Kolem Vydry a Hameráku je to všeobecně známo, že se tady nesmí na kole - to byl snad první zákaz pro cyklisty, jaký kdy udělali. Ale právě proto je tenhle úsek krásným příkladem pro to, kdy zákazy mají a nemají logiku a smysl a jak je označit tak, aby splnily svůj účel.
Zatím mi vychází, že by značka vlastně vůbec platit neměla, právě proto, co říkáš ty, ale hádej se uprostřed cesty s ochráncem. Teď nejde o to, jestli nemůžu jít kousek pěkšy - tyhle úseky si projdu pěkšy vždycky, protože je tu pořád na co koukat, ale jde o jakýsi princip... Když prudit, tak ať to má aspoń úroveň a všechny náležitosti.
Kdyby se sem totiž nesmělo s kolem vstoupit vůbec, pak by mne zajímalo třeba takové srovnání s dětským kočárkem. Když kolo vedu, jsem s dětským kočárkem naprosto srovnatelná co do šíře, váhy apod. Naopak, díky jen dvěma kolům mi přijde, že zem ojedu méně...
Ale to už do toho "*****" fuckt dost šlapu...
Pokud kolo vedes, Jsi normalni chodec a muzes vsude kam chodci... tak priblizne pravi vyhlaska. Problem by to asi byl na nekterych uzkych pesinkach, kde by jsme s kolama zavazeli.
No, ze zasady teda zakazy neprekracuju, ale zrovna v tomhle useku jsem na kole jel, s kamaradem. Bylo to smerem nahoru, takze jsme snad nikoho svou zavratnou rychlosti nevydesili, a navic vzdycky, kdyz sel nejaky pesak, jsme sesedli (nejsme my hloupi? :o)))
Záleží na tom, jestli je to komunikace (silnice) ve smyslu zákona o provozu na pozemních komunikacích nebo je to účelová komunikace (lesní cesta), případně navíc cesta v chráněné oblasti. To by mělo být jasně označeno někde daleko dřív, než je umístěna tahle značka.
Je-li to silnice, veřejná komunikace, tak tamtudy smíš kolo vést jako chodec. Chůzi po silnici zákon povoluje a ta touto značkou zakázána není.
Je-li to běžná lesní cesta, tak jako cyklista musíš dbát pokynů majitele lesa. Podle lesního zákona: http://www.env.cz/www/zakon.nsf... Majitel lesa může cyklistům průjezd zakázat, to mu zákon nezakazuje (les je v tomto případě soukromý majetek!). Ale chodcům tam majitel lesa vstup musí povolit, to mu zákon přikazuje (až na výjimky, bohužel obrovské - to ale bývá oploceno). Trochu podrobněněji to zákon specifikuje u lesů v majetku státu. Ale význam téhle značky na lesní cestě asi nikde definován není, pokud je na soukromé (lesní) komunikaci. I když asi většina lidí mu rozumět bude. Z té značky samozřejmě nevyplývá, že by tamtudy směla jezdit motorová vozidla bez povolení. Takovou jízdu zákon zakazuje. (A že je to asfaltka, do toho nikomu nic není. V lesích mezi Rálskem a Bělou jsou třeba perfektní affaltky, ale jsou to lesní cesty. Auta tam nesmějí, cyklisté ano, dokonce v hojném počtu.)
Je-li to navíc nějaká zvlášť chráněná oblast (třeba národní park), řídí se vztahy zákonem o ochraně přírody a krajiny: http://www.env.cz/www/zakon.nsf... A tam může skutečně být (a bývá) zákaz jízdy na kole mimo ty cesty, na kterých je to výslovně povoleno. Nebo zákaz vstupu i pěším, vyžaduje-li to ochrana přírody (třeba kvůli nadměrné návštěvnosti). Ale raději si ten zákon prostuduj, není to jednoduché.
V každém případě je rozhodující, v jaké oblasti a na jaké komunikaci je tahle značka umístěna. To si musíš zjistit v nějaké nejbližší obci, zajímá-li tě to. Od toho se odvíjí její případný význam či oprávněnost. Taky tam může být nadbytečná, jen pro upozornění, vyplývá-li zákaz jízdy na kole z nějakého jiného rozhodnutí. (A to bych považoval za nejpravděpodobnější. :')
Jen pro upřesnění zákon o provozu na pozemních komunikacích (zák.361/2000) neupravuje co je pozemní komunikace. To upravuje zákon o pozemních komunikacích (zák.13/1997). A z něj vylpývá, že i na lesní cestě (je to účelová komunikace) platí zákon o provozu na pozemních komunikacích.
Já jsem pochytil něco jako že pozemní komunikace musí být jako taková zanesena do katastrální mapy. Ale nevím jestli to platí i mimo obce.
Aha. Pak tedy umístění každé značky (podle vyhlášky 30/2001) i třeba na lesní cestě musí být zřejmě někým schváleno. Jen nějak nemůžu najít kým. Pouze vlastník lesa to asi není.
Protože v tom tak trochu dělám - dopravní značení (svislé i vodorovné) VŽDY schvaluje místně příslušný silniční správní úřad (= odbor dopravy na příslušným národním výboru), a ten jako podklad si vyžádá stanovisko Policie ČR - dopravní inspektorát. To platí i pro značku v téhle diskuzi.
Obecně platí pouze takové dopravní značení, které je dáno platnou vyhláškou. Jestli si tedy někdo do zákazu vjezdu všech vozidel přimaluje třeba čtyřkolku, má smůlu (pokud to není schválená značka, to nevím).
Nedokážu ale říct, jestli by nakonec občan před soudem uhájil neplatnost značky s tím, že není předepsaných rozměrů - to už závisí na kvalitě jeho advokáta.
Jinak i do zákazu vjezdu všech vozidel mohou vjíždět občané, kteří mají za touto značkou své bydliště (neplést se zákazem vjezdu všech motorových vozidel!)
Howgh :-)
Hleďme, máme tu i odborníka. Dík za názor. :')
Smutné je, že pro mě zřejmě platí i značka umístěná na černo, bez povolení (například na té účelové komunikaci v lese). Minimálně v očích různých ochránců. Asi jediné, čeho se můžu domáhat, je její odstranění.
Ale zákaz vjezdu všech vozidel umístěný u vjezdu na lesní cestu budu na kole stejně ignorovat (jistě mimo přísně chráněné oblasti). Získal jsem totiž dojem, že při umisťování téhle značky se na cyklisty nemyslí. Oni jsou lesníkům úplně ukradení. Nebezpeční jsou pro ně motoristé, když například jedou krást dřevo, ukládat do lesa smetí, nebo pytlačit. Takže si tuhle značku vykládám, jako neobratné označení lesní cesty, aby se motorista nevymlouval. Závora nebo tabulka s textem je samozřejmě lepší.
Treba v Krcskem lese jsou tyhle zakazy jeste od dob soudruhu a nikdo z cyklistu je nedodrzuje. Chlupati tam obcas chodi, ale nikdy me nezastavili.
V Krčskym lese, kde je dost lidí, by to zrovna v pořádku bejt mělo. Zvlášť když je to jeden z těch "lesoparků" určených k rekreaci včetně cyklorekreace. Možná by za tím měl někdo jít, a příslušný úřadi by to dal do pořádku (jako to udělal Aladin, i dvojtečka má v tomhle myslím zkušenosti). Nejlépe nějakej nevyužitej cyklodůchodce, ať si tu demokracii ještě užije. :')
Jinak občas s klidem ignoruju značku Průjezd zakázán umístěnou v nějaké vedlejší ulici. Taky si to (svévolně) vykládám tak, že nechtějí, aby jim pod okny zkratkou jezdila auta. Kdo ví.
K významu týhle značky nám kdysi v autoškole řekli, že se takto označenou ulicí může projet, jenom pokud v ní jízdu přerušíš (zastavíš). Je to absurdní, možná to byl jen soukromý vývod policajta, ale prodávám, jak jsem koupil.
Nás to přesně takhle učili taky - když tam vjedeš a zmerčíš nebezpečí, tak prostě vystoupíš a okometricky zaměříš nějaký barák a zvonky s tím, že někoho hledáš.
Mohu Tě ujistit, že zákazy vjezdu na lesní a polní cesty ignoruji také :-).
Jaks to psal? "Ale samozřejmě, kdo značce rozumět odmítá, ...", případně sarkasmus jako "pravidla, která mi nevyhovují, nedodržuji". A teď najednou "Získal jsem totiž dojem, že při umisťování téhle značky se na cyklisty nemyslí"?? Takže si občas značku taky vyložíš po svém? :o)))
Ale co se týká značky zákazu vjzedu (všem vozidlům), tak mám opravdu problém s jejím výýkladem. Obvykle si totiž věci vykládám empricky. Takže když jsem poprvé narazdil na zákaz vjezdu s dodatkovou tabulí "neplatí pro cyklisty", došlo mi, že ten zákaz jinak platí a i pro cyklisty. Pak jsem ovšem objevil jinou kombinaci značek na jednom sloupu - zákaz vjezdu všem vozidlům a zákaz vjezdu cyklistům. A teorie byla v troskách. Že by zákaz vjezdu všem implicitně nezakazoval vjezd cyklistům, když tady se explicitně cyklistům zákaz doplňuje? Nebo to mám číst "zákaz vjezdu všem, zejména cyklistům"?
A jak pak mám rozumět kombinaci značek "směrový ukazatel cyklotrasy přímo" a "zákaz vjezdu všem"? To abych se bál vjet do ulice označené současně jednosměrnou a současně slepou ulicí. Vjet tam můžu, ale co pak?
Takže si dovolím občas použít mozek v rozporu s přesným významem značení, dokud budou tyto nesmysly na komunikacích, a v dobré víře se pokusím odhadnout, co tím bylo myšleno, a zachovám se tak. :o) (ten smajlík je tu jen pro jistotu, ne že se vysmívám právnímu řádu;)
Jo mimochodem, když jsme u značení, nikoho nenabádám, ale kdo si potřebuje šikovně zrušit levý bok auta, tak vím o jedné prima křižovatce nekřižovatce, na které by se právník řidiče v právu de facto asi dost zapotil při dokazování, a podle mě by se mu nepodařilo obhájit nevinu, protože de jure by byl v právu ten, co přijížděl zprava na nerozlišené křižovatce. Ale díky chybnému značení (resp. chybějícímu) se ten přímo jedoucí jen domnívá, že je na hlavní.
Hele a nemohl by si říct, co je to za křížovatku ?!?
Mohl. Smíchovská x K Velké ohradě v Praze: http://www.mapy.cz/?query=Loc:%2050%C2%B02'...
Z jihojihovýchodu (K Velké ohradě) není trojúhelník (ani stopka...), ze západojihozápadu také nic, poslední značka v tomto směru před křižovatkou je před křižovatkou se Slatinovou hlavní a za ní třicítka a autobusová zastávka, pak nic až před místem propojení Smíchovské s Jeremiášovou (a po cestě nějaké třicítky a vítá vás Praha 13).
Ano, někdy pokyn, který je mi značkou dán, ignoruji. Ale nevymlouvám se na to, že značce nerozumím a že je "nedostatčně ukotvená". A jsem ochoten nést případné důsledky, třeba že mě napadne lítý nimrod.
Značka zákaz vjezdu cyklistů je například na Petříně. Zřejmě je tam pro cyklisty, kteří (jako kdysi ty) nevědí, že jsou taky vozidla. (Stejně tamtudy cyklisti běžně jezděj, ale nemůžou se vymlouvat, že si mysleli.) Nebo je zákaz vjezdu cyklistů na mostě v Kralupech, protože tam mají souběžně s mostem širokou lávku, dělenou pro cyklisty i chodce.
Žlutá cyklistická značka přímo a zákaz vjezdu možný dohromady je (nemají být ale na stejném sloupku). Už tu na tohle téma bylo stanovisko policie. Cyklistická značka ukazuje směr nebo cíl jízdy, neopravňuje tě k průjezdu (taky můžeš kolo vést, třeba u Anděla). Pokud je to někde v lesích řídí se cyklisti v téhle zpravidla vlastní úvahou. Může jít i o omyl, pak je možné řešení to, které zvolil Aladin - jít za tím.
To mě jednou napadl lítý zemědělec. Na podzim si oral svoje políčko, byl zrovna asi 60 metrů od vyšlapané cestičky a já hrozně pospíchal, tak jsem si to zkrátil po té cestičce. Zemědělec zastavil a vyskočil z traktoru a něco strašně vulgárního na mě hulákal a běžel mi vstříc. Mohl jsem sice uhnout do nevyšlapané části a asi mu i ujet, ale tím by dopadl jeho vztek na moji ženu, která jela za mnou. Málem mě schodil, jak do me vrazil, bez ohledu na to, že jsem měl v sedačce tehdy asi 18 měsíčního juniora.
A když jsme se odpoledne vraceli, pole bylo zorané celé, včetně vyšlapané cestičky (po které jsem mimochodem nikdy předtím ani potom nevkročil ani nevjel). Ale jak byl onen oráč v ráži, tak rozoral i asi metr šířky přilehlé komunikace.
Fakt jsem ho nechtěl vytočit a ani jsem nepředpokládal, že si dá přespolní běh v gumákách sprintem na 60 metrů. Ale když jsem ucítil v jeho dechu pivo, raději jsem s ním nediskutoval na téma orby a vyšlapaných cestiček a z místa nehody ujel bez nahlášení policii :))
:')))
No, oni snad nějakou povinnost umožnit průchod (průjezd?) přes svůj pozemek maj. Věcné břemeno. Možná, že dokud tam ta pěšina byla, tak tohle právo platilo, proto ji potřeboval zrušit. Mě takhle zastavil majitel dokonce na asfaltce, která ležela na jeho pozemku, prej kam jdu. Když jsem mu sdělil, že "na jih", tak mě velkoryse nechal projít.
Oni to taky nemaj vždycky jednoduchý. Všude tam měl cedule Skládka zakázána, byl to velkosedlák (mimochodem své statky objížděl černym terénnim Mercedesem). Když tam totiž jemu někdo udělá černou skládku, tak se mu nikdo nepomůže. Ještě pokutu dostane.
Dopravní značka platí ve směru, v němž je umístěna a její platnost končí buď značkou ukončení zákazu či příkazu, nebo nejbližší křižovatkou v tomto směru. Krom toho musí barevné a tvarové provedení přesně(!) odpovídat předepsanému vzoru (včetně např. okrajů - např. dopravní značka zastávky se nedodržením požadavků stává jen označníkem zastávky).
Každé umístění dopravní značky musí být schváleno a je zakázáno svévolné osazování dopravních značek. Z tohoto důvodu jsou neplatné např. svévolně osazené značky zákazu zastavení na garážových vratech (ve směru značky je prostor garáže a značka byla umístěna či namalována svévolně, navíc zpravidla ani neodpovídá vzoru).
Pro neplatnost dotyčné značky stačí např. jiný tvar řídítek, než má být.
http://www.hicon.cz/ClientData/DZ.pdf
Ta znacka asi neplati. Ale stejne jako ignoruji nektere platne, tak specialne zde ji chapu a respektuji. I kdyz jak kdy - v sezone ano. Ohrozeni chodcu pri jizde dolu je znacne a oni jsou ti, kdo tam maji prednistni pravo fungovat. Mimo sezonu jsem to tam take nekolikrat projel, ale to tam nebylo ani zivacka.
Docela zajímavé čtení na téma je zde
http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=1739
Největší problém vidím v tom, že Ministerstvo dopravy a PČR si s cyklisty neví rady a podle všeho ani nemají zájem se jimi zabývat.
Cyklista není ani automobilistou, ani chodcem. Dříve nebyl problém s pohybem cyklistů po silnicích. Jenže s přibývající hustotou silniční dopravy a agresivitou řidičů je potřeba se cyklistů zbavit. Pro chodce už dávno byly zbudovány chodníky mimo silnice a přechody přes ně. Co ale s cyklisty? Jsou dvě možnosti: buď je nechat na silnici, nebo je z ní vyhnat (jako pomalá vozidla z dálnice). My jsme ale bohužel převzali ten nejhorší možný systém — německý, t.j. cyklista ven ze silnice za každou cenu, po čem pak pojede, nás nezajímá. Proto to, co se honosně nazývá cyklostezkami nemá s (příkladně) rakouskou cyklostezkou nic společného , o cyklotrasách nemluvě. Žádný asfalt a plynulý nájezd z cyklostezky na silnici, ale v nejlepším případě zámková či jiná dlažba, vhodná pro chodce, ale nevhodná pro cyklisty (představte si novodobé „kočičí hlavy” na silnicích ze zámkové dlažby), cyklochodníky, kde dochází k vzájemnému ohrožování cyklistů chodci a chodců cyklisty, atd. Takový cyklochodník se liší od obyčejného chodníku jedině dopravní značkou a povinností cyklisty tudy jet.
Přejezd cyklisty přes silnici je vyřešen příkazem vést kolo po přechodu (otázka cyklisty a cyklistky před přechodem neřešena…).
Nic by například nebránilo v umožnění přejet na kole silnici vedle přechodu pro chodce (po pravé straně v příslušném směru): cyklista přece i při vedení kola na přechodu může ohrožovat či omezovat chodce a oni omezovat jeho, atd.
Podobně jednosměrné ulice. V povoleném směru není nutné žádné značení, v protisměru stačí metrový pruh pro cyklisty.
Dokud nebudou stanovena přesná pravidla výhradně pro cykostezky tak, jako jsou pro provoz motorových vozidel, nebude v tom pořádek.
Zcela samostatnou kapitolou jsou „kolečkáři” na bruslích.
Nejlepší asi bude sestavit skupinu amatérských tvůrců příslušného „cyklistického zákona”, která prostuduje systémy používané v jiných zemích, vybere přednosti a zbaví se nedostatků a výsledný zákon dopraví do parlamentu ke schválení. V zákonu by měla být sjednocena terminologie a ošetřeno jak značení cyklostezek a cyklotras, tak stanoveny přesné a závazné podmínky pro jejich stavbu a tvar.
Jestli příslušný zákon bude součástí zákona o provozu na pozemních komunikacích či bude samostatným zákonem, není důležité, byť se domnívám, že by měl být samostatnou kapitolou silničního zákona, protože jak cyklista potřebuje znát určité jeho části, totéž se týká i motoristů ve vztahu k cyklistům.
Výborně! Cyklisté přeci sami nejlépe vědí, jaká jsou jejich práva a jaké jsou povinnosti ostatních vůči nim. Jaké potřebují cesty, jaké kvality, jak značené a tak. Jen to sepsat! Riskantní dopravou do parlamentu není potřeba se obtěžovat. Stačí cyklistický CYKLISTICKÝ ZÁKON vyhlásit a okamžitě začít stíhat jeho porušování. Musí být ovšem součástí ústavního pořádku a nadřazený Listině práv a svobod. Ta se neosvědčila, protože nesmyslně přiznává stejná práva všem. Dokonce i motoristům a chodcům.
Nebojme se toho, bude to nová Ústava Česko-Moravské cyklistické republiky, průkopnický čin. Konečně musí být zakotvena VEDOUCÍ ÚLOHA CYKLISTŮ VE SPOLEČNOSTI! Absence vedoucí třídy ve společnosti vede k úpadku, chaosu a demokracii. A to je to nejhorší, co může společnost potkat.
Nějak jsem nepochopila, proč jsi na něj tak zaútočil. Mě to připadalo docela rozumné, co napsal.
Tím je ta "nevinná" myšlenka nebezpečnější.. Pak si majitelé zbraní napíší zákon o zbraních a střelivu (oni přece nejlépe vědí), motoristé zákon o provozu na silnicích (tam už cyklisti nebudou mít co pohledávat) a policisté zákon o polici (kdo už jiný by tomu měl rozumět). A všichni ho jen "dopraví k podpisu".
Takhle demokracie nefunguje. :')))
No a kdo má podle tebe ten zákon navrhovat..?? Ten kdo o tom v životě ani neslyšel..??
1. Pokud by cyklistický zákon skutečně řešil jen cyklistiku, tak je úplně zbytečný. Zbytečných zákonů tu máme dost (třeba zákon o sportu). Pokud by třeba deklaroval, že cyklistika je výborná věc, nařídil by povinnost šlapat do kulata a předepsaným způsobem se navzájem zdravit. Patrně by oni nedemokraticky vybraní nejlepší z nejlepších vyřadili ze skupiny cyklistů například koloběžkáře a bruslaře. Možná i lehokolisty, to by záleželo na tom, kdo se prohlásí za toho nejlepšího odborníka.
2. Má-li zákon řešit vztahy příslušníků různých skupin, jejichž zájmy si mohou navzájem konkurovat, nemůžou takový zákon sepsat a "dopravit ke schválení" jen nikým nedelegovaní příslušníci jedné skupiny. Zákon o provozu na pozemních komunikacích navrhuje ministerstvo dopravy. Zákon o lesích taky nenavrhují zástupci vlastníků lesa ani zástupci volného sdružení houbařů a pytláků. Ani motorkáři, kteří by o využití lesa měli zas jiné představy.
3. V okamžiku, kdy je zákon poslaneckou sněmovny v prvním čtení schválen (t.j. sněmovna se jím bude zabývat), je předán poslaneckým výborům k projednání a k navržení změn v předloze. V této chvíli se zájmové skupiny obracejí na poslance a navrhují a věcně zdůvodňují změny a upřesnění. To je to lobbování. V tomto procesu často dochází k dost podstatným změnám oproti původní předloze. Tady je to pravé místo pro odborníky či pro hájení vlastních skupinových zájmů. Další změny pak navrhují a upřesňují poslanci ve druhém čtení. I tady můžou zohlednit požadavky, které jim kdokoli, koho se zákon týká, předal. Všechny navržené změny v odsouhalseném znění pak procházejí schvalovací procedurou ve třetím čtení. Další možnost je pak obrátit se na senát, ale už to nebudu protahovat.
4. Z toho, co (Bin)Ládin píše je znát, že ani současný zákon o provozu na pozemních komunikacích nezná, snad nikdy neviděl. Jen se doslechl a opakuje, že ho psal někdo, kdo "o tom v životě neslyšel". A je tedy asi špatný, jistě cyklisty nějak (jak?) utlačuje. Což není tak docela pravda. Zákon o provozu naopak staví cyklisty na roveň ostatním vozidlům. Jak co se týká práv, tak i co se týká povinností. Jistě i cyklistovi nařizuje respektovat práva ostatních účastníků, ani cyklista není na světě sám. A to žádný "nový zákon" nevyřeší.
Asi tak. :')))
"Zákon o lesích taky nenavrhují zástupci vlastníků lesa..."
Ńavrhují, ale šikovně přes ministerské úředníky. Tzv. odborní poradci.
Co by mělo být cílem "cykloparagrafů"? Pokud legální soužití cyklistů a chodců na některých chodnících, tak bych nejdřív bádal u zkušenějších. Např. v Holandsku, co mají v zákonech a jak to v praxi funguje. Není tu někdo znalý?
Ano, v původní předloze zákona často převáží zájmy některé skupiny. Proto je podstatná ta druhá fáze pozměňovacích návrhů. Tam jsou (bohužel pro nás) ve výhodě dobře organizované zájmové skupiny. Co se týká lesů, tak se nepodařilo majitelům lesů prosadit myšlenku, že každý návštěvník lesa, který trhá borůvky, je škůdce. Ale záleží to samozřejmě na tom, jak se ti sběrači borůvek chovat nadále. Podobně se ani motoristům nepotařilo prosadit odstranění cyklistů ze silnic, i když některým by to jistě vyhovovalo. Ale záleží to na tom, jak se cyklisti na té silnici chovají. Pokud sami zavdají dost důvodů k doměnce, že na silnici nepatří, mohou pak mít při schalování případných dalších novel zákona smůlu. To se týká například těch notoricky neosvětlených cyklistů.
Svatá pravda.
Se mi lbí, Žofka, jak to máš hezky srovnaný. Nejdřív by se mělo vystřihnout pár definic. Např "Cyklistou ve smyslu toho zákona se rozumí zpravidla fyzická osoba používající k pohybu vpřed jízdní kolo. Použitím jízdního kola k pohybu vpřed se rozumí i tlačení nebo nesení jízdního nestanoví-li tento záíkon jinak. Pohybem vpřed se rozumí i couvání tlačením nebo nesením. "
Pak by se definovalo jízdní kolo. Myslím si, že takovou definici náš právní řád citelně postrádá. Jestli ji náhodou má, tak určitě se hodí udělat novou.
Pak by byly jednotlivé části zákona: Práva a povinnosti bikera, cykloturisty, natěžkysty atd. Mě se to líbí. Rád bych na tom dělal.
A ten pozdrav stanovit závazně zákonem je taky bezva nápad. Jednou tady někdo pozdravil "Zdarec jako svině", strašně se mi to líbí, zkouším to používat v praxi, ale zatím bez odezvy (pozitivní).
Takže s Tebou vlastně nesouhlasím, myslím, že zákon o cyklistice je potřebný , aby tak nějak jednotně upravil a závazně stanovil, komplexně, takovou vlastně kuchařku.......
Proti takovému "zákonu" vůbec nic nenamítám. Neukládá ostatním žádné povinnosti ani je jinak neomezuje, neklade nároky na veřejné rozpočty. Samozřejmě není důvod, aby ho podepisoval prezident a byl vyhlášen ve sbírce zákonů. Dokonce by pro takový vzácný dokument bylo potupné, tísnit se někde spolu s ostatními zákony.
Ten musí vyjít v kůži! A jeho vyhlášení budou provázet zvuky fanfár a třesk ohňostrojů. (To se bude má skoro osmdesátiletá matka divit, že je teď taky biker. Nebo stařenky na kole budou z řad těch pravých cyklistů vyloučeny? :')
S tím nemůžu souhlasit, když zákon, tak povinnosti ! My pfilosofičtí odchovanci Hanse K. (vídeńáka) jinak nemůžeme.
No tak dobře. Ty si asi vezmeš na zodpovědnost sekci kulatého šlapání, viď. To přinese dost výdajů (aby se ta nově zavedená cyklistická daň nakonec nevymstila). Nainstalovat všude kamery, aby se dodržování dalo globálně kontrolovat. A ne, že to budeš kontrolovat jen v Perlovce. :')
Hele, teď jsi mě přivedl na zajímavou myšlenku - jsem vlastně cyklistka a zákon řeší jen cyklisty, takže na mě se vlastně absolutně žádné nařízení nevztahuje :o)))
A mám vyřešeno :o)))
Jen doufám, že teď nebudu muset jezdit v šatičkách i v zimě, aby to případnému příslušníkovi státní moci bylo jasné hned od pohledu :o)))
PROZOR, to je nebezpečná úvaha! Mohlo by se ti tak mohlo stát, že ti příště odmítnou prodat pánskej rám, a budeš muset jezdit na Autoru ve verzi LADY...
No tak od Authoru pánskej rám už jsem zkusila a nechci. Nechci ani zadarmo ani rám Author ani pánský ani dámský... A teď nevím, jestli ale nejsem moc vybíravá :o)))
Vybirava bys byla, kdybys chtela Konu :))
to právě Radka nemůže, poněvač Kona dámskej rám nedělá :-)
http://www.kona.cz/2k7_kolo.php?bikeID=35
:)
to není dámskej model, maximálne feministickej. Vždyť nemá vzadu síťku na zamezení zapletení sukně do zadního kola!
Radka ma stejne sukni maximalne do 1/3 stehen :)
To chceš říct, že mám tak krátký stehna :o)))
No tak ta barevná kombinace teda nic moc... Asi zůstanu vybíravá :o)))
Teda... zrovna takhle kombinace je bezva :) O hodne horsi jsou ty barvicky na okolnich kolech dane kategorie.
Dyž já chci modrý kolo :o)))
jo. Teď k praktické stráce. Dal by se tady pravděpodobně vytvořit team lidiček, kteří by (v případě, že by do toho měli chuť) byli schopni po odborné stránce pokrýt celou šíři tohoto tématu. Jak ale efektivně řídit práci na tak komplexním díle? Panuje vůbec mezi cyklisty shoda co je to pravé ořechové? Jak bude případně zajišťována podpora pro schválení takového zákona? Ono je hodne cyklistů, ale většinou to maj jako volnočasovou aktivitu. Mimo ní nebudou příliš interesováni na práci pro věc. Pokud by podobný zákon z říše snů (alespoň pro mne by to sen byl), nařizoval nějaké konkrétní stavební úpravy (a pokud by je nenařizoval, tak by se vlasně nic nevyřešilo - byl by papír, ale v realitě nic) jak by byly profinancovány - tzn. vazba na státní rozpočet atd.
Na srovnatelných místech může jízdu zakázat jen blbej rakušan (však jsme taky ze stejných vajec). Všude jinde (a nakonec i v tom rakousku) už došlo k uvolnění. Zákazová vlna tam byla tak začátkem 90 let a teď už opadla. Výjimky samozřejmě jsou např. nezpůsobilý pokus Trenta zavřít pro kola všechny cesty, které jsou užší než délka kola. Od toho , ale museli před zavedením (letos na jaře) ustoupit.
Přesvědčil jsem se na těch strašných závodech, že ani 500 divokých bikerů přede mnou nepoškodilo nikterak terén. jiná věc je, že ty čuňata odhazovali odpadky.
Klíč desítku a odšroubovat !!o))))))
ááá budoucí velkej biker má pocit, že pro něj pravidla neplatěj...
zas dobrá provokace :-)
Neboj na Tebe a Tvá dítka dám ve sjezdu pozor, jste slušná rodina.o)))
počkej! přes víkend naučím synka několik sprostejch slov a uvidíš!!!
Přijeďte ve vidlákově se koná Himalájský medvěd, kdo víckrát vyjede nebo vyleze na kopec, start je v devět na parkplatzu pod lanovkou. Budu tam s fullem na zkoušku.
To je zákaz vjezdu cyklistů, tam nejedu (jedině pokud není jiná možnost, což ale v rozumných zemích je, zatím jsem porušil akorát v Maďarsku.
Jestli je to na lesní cestě a neodpovídá to vyhlášce, tak bych se i tak prvně snažil hledat jinou trasu a jen v případě, že bych tam fakt musel (třeba pokud bych měl před sebou 150 km a za sebou 20 km bloudění vinou podobných značek - což jsem zažil v tom Maďarsku:-) ).
Já žasnu, myslel jsem si že sem chodí inteligentní lidé, kterří měří stejným metrem pro všechny a ono ne. Na jednu stranu se tady nadává na motoristy, jak překračují rychlost a porušují značky. A na druhou stranu se tady obhajují cyklisti, kteří tento zákaz poruší?
Samozřejmě, beru, když je někde zákaz vjezdu všem vozidlům, často je zbytečné zakázat vjezd i cyklistům. Ale tohle? To je výhradně zíkaz pro cyklisty, a kdo tam vjede tak je pro mě hajzl nejvyššího kalibru. Srovnám to když se auto projíždí v pěší zoně.
Prostě berte že tam ta značka je a má nějakej důvod, i když je o 10cm menší. Vymlouvat se že je značka neplatná je jako by se řidič auta vymlouval v pěší zoně, že je na značce odchlípnutá barva, takže je neplatná