...nemáte nějakej tip na osvědčenou pračku řetězu?...nerad bych pořídil něco nepraktickýho
To se tu teď mlelo několikrát - zadej si nahoře do vyhledávače "pračka na řetěz" a najdeš k tomu spoustu příspěvků.
Osobně si myslím, že mezi nimi zas takové rozdíly ve funkčnosti nebudou... To spíše v ceně ;-)
...no jako solidní se mi jeví pračka od authoru, máte s ní někdo zkušennosti?...co vydrží kartáče?...daj se sehnat náhradní?... http://www.author.cz/dily-prislusenstvi/detail/...
Já ji přestal používat daleko dřív, než se kartáče stačily opotřebovat, takže nevím. Myslím, že vydrží, že je řešit nemusíš. Kdyžtak se tam vymějuje ta houbička. Žádnou výhradu proti ní ale nemám, je to myslím solidní výrobek. Používal jsem v ní cyklostar, teď už si vystačím s cyklostarem a štětcem.
Mám přesně to samé, jen od BBB, ale je to fakt dvojče. Postup: technický benzín, mýdlová voda, čistá voda, WeldTite: TF2 ... naprostá spokojenost.
Podle mýho názoru lepší než pračka je spojka na řetěz. Hodíš řetěz do misky s čistidlem, podle potřeby se odmočí, pak ho vezmeš tvrdou štětkou nebo zubním kartáčkem, vypláchneš, vysušíš a je vymalováno. Mezitím se můžeš věnovat očistě kazety, převodníků, příp. kladek přehazovačky.
Jo spojka to vyřeší. Zatím jsem nic takovýho nepoužíval, ale musím nějak vyřešit očistu. Mám mtb a řetěz HG53 a tak nějak po 1300km z 80% po silnici (sice trochu kopce) mi měrka div nepropadne řetězem celá až na zem :) . Očistu jsem řešil jen prostříknutím Konkorem a otřením hadrem. Vyzkouším SRAM PC971, spojku a důkladnější čištění a jsem zvědav kolik na tom najedu. Akorát řešim to mazání, názory jsou různý, nezbývá než experimentovat. Nevím jestli ten Konkor neni spíš vhodnej ke konzervaci, než k mazání.........někdo zas maže silikonovym olejem, mam v tom bordel :) .
Nedělej si stran výdrže řetězu iluze, před časem jsme se tady málem shodli na tom, že důkladná očista nemá smysl. Ale jestli jsi pečlivej a rád máš kolo nablejskaný, nic proti čištění. Pár lidí co znám namaže novej řetěz grafitkou a akorát ho měřej. Taky metoda.
...no krom toho zkusim taky šlapat spíš frekvenčně (jak se tu taky probíralo)...jsem zvyklý jet spíš silově, ale nedělá mi to poslední dobou dobře na kolena a mám pocit, že to i tomu řetězu prospěje...a díky, toť vše co jsem potřeboval vědět
Lepší rozpojovat řetěz na čištění bez pochyby je, ale take podtatně náročnější. Dobrá pračka na řetěz, nejlépe s kartáčky i na stranách, vyčistí řetěz dostatečně a mazat se dá i řetěz nasazen, kdo není úplné čuně, tak to zvládne.
Už jsem to sem jednou psal operu řetěz a pak ponořím
do horkého motorového oleje a parafinu 1/1.
Řetěz je tichý a dobře přehazuje. Pokud možno po 100 km.
...ano diky, taky vyzkousim, ale zatim zkusim pro jednoduchost nejaky sprej vyloženě na řetězy (Konkor asi nebyl nejvhodnejsi)...
Uh, delat tohle (i kdybych to umela) po 2 jizdach do prace by me asi zabilo :)
Obcas retez utru (zachodovym papirem od nejhorsiho nebo obcas prackou uplne), pravidelne mazu a po 1600km retez menim.
Teda Wewerko kudy jezdíš že musíš řetěz čistit záchodovým papírem?
To si nikdy nedělal?!? Já to používám na dlouhých několikadenních puťácích. Prostě toaletní papír je to nejjednodušší, co máš. Otřeš jím řetěz a znovu namázněš. Nemusíš sebou tahat žádný hadr a pod.
Jasně, já to chápu. Zatím jsem to papírem zatím sice nedělal, ale dovedu si to představit. Před tím to byl vtip.
Smajlíci, používat smajlíci - jako bychom tot u tento týden nediskutovali :o)))
Jo a pokud bys měl taky zájem o moje prasátko, tak se třema pusinkama je prostě moje :o)))
Tak trochu OT, alvšak nedá mi to nezeptat se.
nechci bejt teda nikterak indiškrétní, ale třeba by to mohlo zajímat i další, to jsou totiž zkušenosti k nezaplacení.
Tedy pokud při "dlouhých několikadenních puťácích" utíráš řetěz hajzpapírem, tak to musí bejt teda nějaká spotřeba. A když pak ten papír dojde a je potřeba pro svůj původní účel......tak to jako pračkou na řetěz??? Si to prostě absolutně nedovedu představit. To musí bejt doslova očistec. Brrrrrr, až mi běhá mráz po zádech:-))))
Ale Zakarre, netřeba si utrhávat od... no však víš :o)))
Dneska už kousek toaletního papíru vždycky někde utrhneš při obědě v hospodě apod. :o)))
Použítý toaleťák se dá pověsit na řidítka, kde během jízdy pěkně uschne. Pak stačí odrolit přebytečný "materiál" a máme papír opět bojeschopný ;-)
Jestli mohu prosit, tak bych někdy chtěla vidět praktickou ukázku, mě se papír občas protrhne při použití na k tomu určeným úkonu a tak na řetězu si to nedovedu představit,ale zas když bych se to naučila tak by mi klesla spotřeba rozstříhaných triček.:)
To vyjde nastejno. Jak se papír protrhne tak je to prostě v řiti :-)
...jo to je jak s tou cirkularkou, chvilka nepozornosti a prst je v prdeli
Teda to doslova čumím, po 100 km sundavat řetěz a takto se s ním takhle piplat. 100 km je v mém případě po každém vyletu! To si nedovedu ani dost dobře představit. Pokud opravdu máš podobnou vydrž na tuhle činnost, smekám.
Doporucuju Zanussi a retez prat na 40. Jinak za vysledek nerucim. Ta pracka je velmi prakticka, protoze se v ni da prat i spousta jinych veci klidne i pradlo.
V principu to neni nesmyslnej nápad. Třeba mosazný nábojnice se takhle perou, klidně dohromady s prádlem. Musej bejt ovšem ve vhodnym obalu, třeba v tlustý ponožce. Potíž vidím v tom, že řetěz je přece jen hodně těžkej. Mohl by poškodit buben a ždímaní by se asi muselo vyloučit. Ale řetězu samotnému by to myslím uškodit nemělo. Jen bych neriskoval prací prášek, kvůli usazeninám, raději bych doporučil gel. :')
Firma Miele vyvinula pračku, která má po obvodu bubnu upínací vehementy, do kterejch před ždímáním řetěz automaticky naskočí, takže rozvážení vyloučeno. A Severochema uvedla v listopadu na trh prací prostředek Řetězeks s vysokým podílem tenzidů a enzymoidů.:-))
Diky za doplneni. Řetezeks pouzivam taky. Jenom bych rada upozornila na jedno velke nebezpeci.
Po vyprani dostava retez tak vysoky lesk, ze dochazi k oslneni cyklistu a cyklistek jedoucich v haku. Resenim je dukladne promazani retezu cernou kolomazi.
To nesmíš používat aviváž...
Avivaz je nutnost! Bez ni je retez pro kontakt s ozubenim prilis hruby a na ozubenych kolech dochazi k poskozeni evolventy jednotlivych zubu.
Pri pouziti avivaze lze zivotnost kazety prodlouzit az o 30%.
Kam chodí jeptišky na odborné strojařské výrazy???:-)
U pracího prostředku se nabádá k opatrnosti při výběru vůně. Pokud se totiž v terénu používá zde doporučovaná metoda čištění (a současně mazání) řetězu použitým toaletním papírem, nemusí výsledná vůně zcela odpovídat dojmu, který inzeruje výrobce prostředku. :')
Tebou popisovaná metoda může být v terénu dokonce smrtelně nebezpečná pro schopnost kanálního odéru přitahovat různé predátory. Nebezpečná je už hodnota 27 ppb (píšu to dobře?). :-))
Spis asi ppm, ne ? 1 ppm = 1/1000 celku
...lol, tak z těch vehementů nemůžu... :-))......ale podívám se na Růžu a už zase můžu :-)))
...zkratka asi není element jako vehement ;-)
;-)
Řetěz že je těžký ? Kolik pak tedy podle Tebe váží např. prostěradlo (ne z umělých vláken) nasáklé vodou ? Novější pračky jsou dokonce vybaveny i jakousi "inteligencí", která buben zpočátku roztáčí pomalu, sem tam změní směr otáčení (tím to prádlo důkladně rozprostře po celém obvodu) až do úplného vyvážení bubnu, a pak teprve přeřadí na plné otáčky... Až budeš zase někdy prát, tak se na to zkus podívat ;-)
Pokud chcete ušetřit na pračce na řetěz, stačí vzít prázdnou PET láhev, vložit do ní rozpojený řetěz,nalít potřebné množství čistícího prostředku,uzavřít láhev a chvíli s ní třepat.V případě silného znečištění řetězu je nutné vše opakovat.Potom stačí jen láhev rozříznout a vyndat čistý řetěz.Účinek zaručen,mnohokrát vyzkoušeno.Je to tak snadné.
Není to snadné--já neumím ten řetěz sundat. :o(
Tak ho strč do PETky i s kolem :o)))
Na rozpojení řetězu dnes již existují nýtovače. http://www.bike4u.cz/index.php?pid=50&id...
Nebo řetěz kde nýtovač není potřeba
http://www.bike4u.cz/index.php?pid=50&vid...
Dobrá, dobrá... Rozpojit, sundat, dát do PETky a umýt... Ale kdo ten řetěz za mě nandá a spojí...???
Tak se na to vykašli a nedělej to, no:o))
Já ho taky nesundavám. Použiju reninger spray. umeju tím řetěz, tíc i devítikolečku a pak to stříknu speciál olejem na na namáhaný řetězy a je klid.
ALe nevím jestli jsem dobrej vzor v údržbě kola já totiž navzdory všemu co tady kdo doporučuje mám na kole řetěz tři roky, takže cca 7-9000 km. A zatím to furt bez problémů jezdí. Až nebude tak zkrátka vyměním řetězi devítikolečko, ale je to jednodušší a myslím, že to nevyjde ani o moc dráž
To nejsi sám. Řetěz má najeto přes 10.000 a maká imrvere.
Chceš říct, že máš na jednom řetězu přes 10 tis.?!?
A co tomu říkají pastorky?!? Ty musí být total ohoblovaný...
Nezalezi na tom, kolik toho clovek najede, ale v cem jezdi, jak radi atd., a to vsechno ukaze merka retezu nebo suplera. A kdo na to i tak kasle, tak potom proste s novym retezem dava i novy prevodniky a x-kolecko. Co vyjde komu levneji netusim, v mym pripade je urcite levnejsi vcas menit retez.
Já mám jeden řetěz a jedny pláště už více jak tři roky. Na kole měním akorát brzdový špalky. Pláště vyměním letos. Jelikož najedu tak ty 3000 za rok tak je to taky tak někde okolo 10000km na stejným řetězu. A nechám ho tam do té doby dokud bude bez problémů jezdit. Pak ho vyměním a s ním i převodníky atd. Držím se zásad: "Funguje to? Nechmatej na to!"
Používal jsem ji, ale není to ono. Začal jsem používat Sram spojky řetězu, řetěz pak hodím do technického benzínu a je umytý lépe než v pračce...ta se mi neosvědčila!
Občas to dělám také tak. Ale je vůbec vhodné vymývat mazivo i z vnitřku čepů ? Tam je ho potřeba asi nejvíc...
To je správná připomínka. Do praček se leje benzín. Ten má velkou vzlínavost a pronikne velice snadno do čepů a odmastí je. Problém je že olej se tam vrací dost těžko. Já mám statisticky potvzeno že čím častěji peru řetěz, tím rychleji mi odejde.
No, střídám to. Jednou, dvakrát za sezonu ho sundám a properu v benzínu, ale jinak to dělám jen pračkou. Do ní leju buď JARovou vodu nebo Cyklostar. Ale peru jen v případě nouze, tzn. když už je moc zaneřáděný nebo už v něm chroupe písek. Jinak pravidelně otírám jen hadrem a mažu až když už se ozývají kovové zvuky nebo v kladkách přehazovačky dělá moc kraválu.
o cisteni se mnnoho reklo a mnoho napsalo, tu je jeden zajimavy test odmastovacu (benzin, petrolej, nafta..) a zde naleznete jeho vysledky:
http://www.fotobiker.cz/cistimemotocykl.doc
je to sice puvodne urcene pro motoycklove retezy, ale to v tomto pripade nevadi
(Albiho test)
ten Cistic motoru se da koupit napr. v autodilech, ale mozna i v drogerii, neni to ani moc drahy
Hodi se to i na vice pouziti nejen na cyklo a nejen na retez...