Ahojky všem, když je teď na diskuzi živo, což takhle otázku. Chci si postavit lehokolo se spodním řízením. Je lepší přímé nebo nepřímé?Přímé je podle mě jednodušší na výrobu a při pádu uhne. Když jsem viděl na netu spousty špatných kloubků z nepřímého řízení od Azubu, tak ta práce s vychytáním detailů mě neláká.Úhel natočení předního kola není běžně potřeba tak velký, aby ho přímé řízení nezvládlo, alespoň u běžného kola.Budu mít přední kolo 20". Co vy na to ?
Nepamatuju jediné kolo s přímým spodním řízením, jehož ovládání by se mě líbilo. Některá nejsou špatná, ale vždycky se to víc kormidluje než řídí (tiller efekt je mi u spodního řízení protivný). Tohle bude dost subjektivní.
Většinou to má s přímým řízením menší rejd, udělat jej dobrý je náročné - když si představíš všechny polohy, které můžou někdy řídítka rotující kolem osy hlavy zaujmout, zjistíš, že vyhnout se nohám, sedlu i řetězu je docela zábava. Posunutím osy jinam si můžeš (ale nemusíš) usnadnit práci.
Taky nemyslím, že by to při pádu mělo větší šanci přežít než nepřímé řízení, podle mě je to nastejno. Odolnost bude záviset na provedení řídítek. O plastový kloub táhla u Azubu jsem přišel jen jednou, když mě sejmula Avie, takže mi připadají odolné dostatečně. Jsou ale lidi, co jich dokázali pár zlikvidovat. Pokud stavíš sám, nic ti nebrání dát tam nějaké kovové.
Za základní výhodu přímého řízení považuju menší náklady na materiál a čas na výrobu. Ve všem ostatním u mě vede nepřímé.
azub uz ted dela kovove klouby. To jen pro upresneni.
Nic Ti nebrání použít kloubky kovový.Já tam mám kulový čep z auta.Jak psal Jirka to přímý jenom vypadá jednoduše.Až to začneš realizovat nebudeš se stačit divit co všechno překáží.Táhlo je jednodušší.
Mám doma rám dlouhýho kola se spodním řízením.Je to s vidlí a řidítkama.Inspirace EZ.Kdyby měl někdo zájem určitě se domluvíme.
Jak náročný by byl upgrade na celoodpružený dual 26? Asi by mi z toho rámu moc nezbylo a měl bych radši stavět nový, ne?
ty chceš stavět dual 26" LWB?? To chceš jet kolem světa nebo co?
Spíš jsem měl na mysli něco opravdu terénního, s pořádnými zdvihy, nízkým těžištěm a dosahem nohou na zem, nulovou interferencí šlapání a předního kola a co se nepřevrátí dozadu ani dopředu v sebevětším svahu. Někde na YouTube bylo video nějakýho Kanaďana co na takovým jezdí, včetně výjezdu asi šesti až osmi betonových schodů s převýšením víc jak metr. Zkusím to někdy vyhledat, až mi pojede rychlejší připojení.
nojo, to je pěkný, ale jak budeš v terénu jezdit s takovou dlouhou krávou?
Jediný, kde může délka překážet, jsou prudký kličky mezi překážkama - slalom mezi stromama a podobně. Ale narozdíl od Maxu máš předek zatáčecí, není tam ten autobusový čumák s šířkou pedálů, nic ti nebrání přijet přední pneumatikou úplně do kraja překážky, takže ten rozdíl v délce není zas tak velkej. A s tímhle rozvorem to bude pekelně stabilní, když se nezvoře geometrie.
Tak tady je: http://www.youtube.com/watch?v=cNH7inTPNnw
ten sám stroj v lese:
http://www.youtube.com/watch?v=IkOEeJg0G98&...
A do třetice na technicky náročnější trati, ale s horší kvalitou (roztřesenjší): http://www.youtube.com/watch?v=ADqaQddIp-g
Je to nějaký pětačtyřicetiletý Kanaďan, ale nikde jinde než na YouTube jsem ho nenašel, web asi nemá. To je škoda, ten jeho dvoukolový šlapací Hummer se mi docela líbí.
Jo to je dobrý!!! Když vidím jak v plný rychlosti přejede tu kládu, tak to bych si taky rád vyzkoušel. Škoda, že tam je vždycky vidět jeho pohled. Rád bych to viděl z cizího pohledu. Jednak bych si udělal lepší představu o tom, jak se to kolo chová, ale hlavně bych si to kolo samotný, taky rád prohlíd.
Proto jsem sem dal napřed ten odkaz s těmi schody, úplně na začátku je tam boční pohled na to kolo, než ten týpek nasedne. Není to nic moc, je viděd jen že jde o dual 26 LWB s přímým horním řízením a pořádným odpružením.
Jo já si všim, ale jak jsi sám řekl nic moc toho nevidíš :o( Škoda:o(
Jo to vypadá docela hezky. SIce by mě nenapadlo, že to má nějakou dobrou průchodnost terénem, ale určitě je to lepší na stabilitu, alespoň v začátcích, protože se posez více podobá klasice. Takovej šlapací Harlej. Něco podobnýho jsem chtěl pro přítelkyni, ale nechce o tom ani slyšet :o( Líbila se mi ale ta jejich tříkolka ta je fakt krásná. Snažil jsem se ukecat příbuzný do tříkolky pro babičku. Už se necítí na normální kolo, protože se jí špatně udržuje rovnováha při malých rychlostech. Nejdřív jsem chtěl Azub a pak alespoň Loped, ale nevyšlo to a sám na to nemám :o( Tak jsem jí nechal spravit pionýra:o(
V9š co se mi líbilo? V tom příslušenství ta stříška :o))))))) Ale ta mě spíš rozesmála, zato ta úprava pedálů mě zaujala. Nechci kupovat kufry, chci jezdit v tom, v čem chodím a tohle byla zatím nejlepší úprava pedálů na lehokolo, co jsem kde našel.
To je klasika20/26.Raději nový než přestavovat.
Moje první kolo mělo spodní řízení přímé - a musím říct že nic moc - malý rejd, vadí vdedení řetězu. Další kola co jsem stavěl měla už klouby a je to mnohem lepší..
Nemáš třeba nějakou fotku toho rámu?Já jen pro představu......
no nějaká fotka byla na www.lehokolo.com - bylo to předělaný bmx.. jestli to najdu, tak sem přidám link..
Čau, mrkni se na Kondor a Dragon od Optimy ( www.optima-cycles.nl). Mají přímý spodní řízení, ale nad rámem. Dřív tam myslím měli fotky zblízka, zkus proléz sekci "Pics". Na mail ti posílám nějakou starší fotku, třeba tě to bude inspirovat.
Ty fotky zblízka jsou v NL verzi:
http://www.optima-cycles.nl/nl/2-05-1.htm
Díky za odpovědi a fotky....Bohužel jsem byl pracovně mimo a tak odpovídám až dnes.Myslel jsem že přímé řízení je jenom nad rámem, že existuje spodní jsem neměl ani páru.Jinak ta Optima(Dragon?) je přesně to co se mi líbí, jenom tu zadní kyvku mám k dispozici trochu jinou.Podobný kolo je na nějakým videu na Youtube,kde kdosi představuje lehokolo úplným laikům japonsky s anglickými titulky a opačně. Přesně můj jarní cíl. Ještě jednou dík.
Jestli myslíme oba to samý video, tak to je HPVelotechnik StreetMachine.
Asi jo, výroba Německo. Pak ten samej chlap tam má ještě video o servisu přední vidlice.Nevíš www stránky na výrobce toho kola?
A je to ono. Aji jsem se na tom svezl, jako jediný mínus toho kola mě připadlo právě přímý spodní řízení. Jinak pohodlí i geometrie podvozku supr, i když pořádný hrboly jsem zkusit nemohl a vyšší rychlosti taky ne. U lehokol se nejvíc hodnotí řízení v malé rychlosti. Připadlo mě, že je to pěkně stabilní, akorát mi bylo divný hýbat rukama s řídítky spíš do stran než otáčet - to je právě kvůli tomu přímýmu řízení.