Ještě jeden dotaz ke spojkám.
Právě se vrátil z nákupu nýtovačky ale nesehnal Shimanovské čepy. Tak mi v jednom obchodě radili, že mám použít spojku Sram stříbrnou na řetěz Shimano HG93 - prý zlatá je moc úzká a jen pro Sram-řetězy, tak jsem ji koupil stříbrnou.
V druhém obchodě mi ale tvrdili, že ty čepy stříbrné Sram spojky jsou moc široké pro Shimano řetěz na 9-kolo a prý je naopak zlatá spojka správná.
Tak jsem z toho jelen. Co je správné?
Zlatá spojka SRAM je správně na devítkový řetěz Shimano.
Pokud jde o ty čepy - když dáváš nový řetěz, tak ho obvykle o pár článků zkracuješ. Na jednom konci mívá už připravený nýt. Ok.
Když ti řetěz praskne, tak se asi budeš snažit tam dát nový nýt, se zaváděcí užší částí, která se po aplikaci odlomí. Když tenhle nýt neseženeš, tak můžeš řetěz (nouzově) o článek zkrátit - ale opatrně, nevytlač nýt úplně! - a po sesazení obou konců ho tam opět natlačit. Jak ale ten nýt vytlačíš úplně, tak zpátky to (v terénu) moc nejde, doma v dílně bys to dokázal.
Díky za rady. Průser je v tom, že jsem čep vytlačil úplně a náhradní se mi zlomil, protože se mi na půjčené nýtovače ulomil jeden vodicí výstupek na fixaci řetězu a tlak nýtovacího trnu nasunul čep šikmo. Takže musím koupit buď správnou spojku nebo nový čep.
Dnes jsem konečně sehnal jak zlatou spojku od Sramu tak čep od Shimana. Jenže - spojka stála 15 kč a čep - ano, jeden jedinný malej tenkej originál čep od Shimana pro řetěz HG 93 stál 59 Kč!!!
Sram spojka zlatá je 9-tkové řetězy. Lze použít na Sram, Shimano HG 53, HG 73 a HG 73 (asi i na XTR) a taky na Campu C9. ....odzkoušeno, nýtování řetězů už nechci. Jinak pokud rozpojíš řetěz nýtovačkou, tak to chce čep vyhodit a použít nový, jinak hrozí jeho rozpojení za jízdy hlavně při řazení v horších podmínkách a pak můžeš zničit i šaltr až to se někde namotá.
No jo taky jsem se učil roznýtovávat, třikrát jsem to zkusil a třikrát mi vypadl ten čep :-)). Naštvalo mě to, zašel do krámu a koupil tu spojku.
Nemáte na to nějakou fintu aby to při tom roznýtovávání nevypadávalo??
5 a pul otacky.
:-))))
To je jedno jaký mám nýtovač?
;-)
Prostě opatrně kroutíš a kroutíš, ze začátku to jde docela ztuha a pak když to jde už lépe, tak si dáváš pozor. Případně to párkrát z nýtovače vyndej a podívej se jestli to už je nebo není. Lepší 2-3x vyndavat a zandavat než pak shánět nový nýt ;-)
Děkuji :-)
Vytáhnu si asi nějaký starší řetěz za sklepa a bude trénovat
Jestli zatím nemáš žádný nýtovač, pořiď si podobný tomu na pravé straně (se šroubem vlevo):
http://www.volny.cz/olla/nytovace.gif
Kousek před dotlačením nýtu povol levý šroub (dosud pevně dotažený k řetězu) o 1/6 otáčky (vlevo tak, že hrana vpravo bude na stejném místě, jako předtím ta od ní vlevo — snad je to srozumitelné) a potom trochu dotáhni čep. Tím se nýtovaný článek uvolní a není tak tuhý a nepohyblivý, jako bez této finty.
Mám defakto tento, jen od jiného výrobce. Ale vypadá úplně stejně.
http://www.kovys.cz/index.php?pid=200&id...