Zdarec. Tak jsem se v sobotu v podvečer projížděl na leháči a jelikož už bylo tma a nevlídno, tak jsem byl na cyklostezkách sám a sám. Řekl bych, že mi byla poněkud dlouhá chvíle a tak mne napadlo, že by nebylo špatné mít na leháči nějaký "mjuzikbox". Mám hlavovou opěrku, tak bych na ni přidělal příčně držáček a na každý konec bych vedle uší přidělal malé reprobedýnky. Na řídítka rádio, naladit rockové Rádio Hey - a jedem. Sluchátka bych nechtěl, je třeba slyšet přibližující se auta atd. Co vy na to? Máte na leháči něco podobného?
Na leháči bych jako nejstylovější hudbu volil ukolébavky :-)
A automatickeho pilota:-)
Tak lehák zatiaľ nemám, síce po ňom pokukujem, ale ak by som mal vláčiť sebou batarky tak radšej na osvetlenie.
Já osobně váhu leháče nijak neřeším - nehodlám na něm závodit, jde hlavně o pohodu a pohodlí. Někdo nazval leháače "gaučovým kolem", což je myslím velmi přiléhavý výraz. Mám na něm třeba 2kg baterii pro napájení osvětlení, takže pár deka na rádio mne nevytrhne. Ono stejně rádio na "svoje" baterky vydrží hrát dost dlouho a pokud budu mít repráky vedle uší, tak nepotřebuju ani moc velkou hlasitost. Nechtěl bych to rádio napojovat na baterii pro osvětlení, moje světla žerou dost, takže potřebují každou miliampérhodinu.
Ahoj, jak vidím, tak ti to přece jen nedá. Buď si pořiď rádio, nebo postav něco se dvěma sedadly vedle sebe.
No někde na internetu jsem viděl 4-kolku se dvěma sedadly vedle sebe.
Taky jsem nekde na netu neco podobneho videl. Vypadalo to jak male autiko....jen v nem sedeli dve osoby a slapali do pedalu. Ale meli to pekne udelane...kapotovane, peknou palubku. Jen to nemuzu najit.
Polaci dělaj i čtyřmístné ... ehm, jak to nazvat? :)
http://republika.pl/rowerynietypowe/ggokarty.html
Nevím čím to je, ale ty polské stroje mi silně připomínají kombajn.
Teda mě taky první okamžitě napadlo "secí stroje", ale nechtěla jsem vám kazit iluzi :o)))
Me se nejvic libil sestimistny. Byl to takovy sestiuhelnik a ti lidi tam sedeli vsichni proti sobe, jako u nejakeho stolu, a slapali. Jak se to ridilo a jestli se to jeste pro efekt otacelo kolem vlastni osy nemam tuseni :)
No já mám MP3 přehrávač. A přítelkyně má k discmenu takový malý repráčky na baterky (2x2 malý buřty) přidělal jsem je na kufr, co mám na nosiči a zapnul do MP3, co jsem měl na krku. Hrálo to fajně, ale ne moc nahlas. Ale pro mne to bylo akorát a aspoň jsem nerušil moc kolemjdoucí. ALe je to naprd kvůli dešti :o(( Zatím jsem nevymyslel, jak to schovat a tak jezdím spíš se sluchátkama.
Právě kvůli hlasitosti chci dát repráčky co nejblíže k uším - a držák hlavové opěrky se přímo nabízí k upevnění repráčků. O ochraně před deštěm jsem taky už uvažoval, ale prozatím bezvýsledně. Takže v dešti asi repráčky schovat.
Ale když si to dáš co nejblíž k uším, tak to zase neuslyšíš ty auta, ne?
Tak si tam přidělej ještě stříšku, já mám kousek IPY, kdyby jsi náhodou potřeboval.
Fajn, beru, letlampu mám doma, tak tu IPU shora na bedýnky přilepím.
Už se těším až to budeš mít na kole. A co takhle Bramac?
Bramac je moc těžký.
najednou je pán gramař
Hlavová opěrka by už to neunesla. A kdyby mě ta taška Bramac při nějaké kolizi vzala přes ucho, tak už si asi nikdy nic neposlechnu.
Nóó, ale kdys tam ten Bramac měl, tak by ti na to možná půjčila stavební spořitelna.
No právě. Jsem je tam měl do prvního deště a nějak se mi nechce je furt sundavat a nandavat a vzhledem k počasí, kdy déšť je běžnou součástí v podstatě každého dne, jezdím se sluchátkama. Navíc pokud je dás fakt tak blízko k uším tak je podle mne jedno jestli budeš mít to nebo sluchátka, uslyšíš zhruba totéž.
Mám ale takovou otázku: Když nebudeš mít sluchátka a uslyšíš za sebou auto, co uděláš zvláštního pro svou bezpečnost? Já nic. Prostě jedu dopředu a to je všechno. No a když mám sluchátka tak taky, takže nemám dojem, že by to s nima bylo nějak nebezpečnější než bez nich.
Aby se ti ale nesekla pumpa, až tě předjede pořádnej tirák.....
Jednak když jedu po silnici, tak s tím prostě počítám a jednak i přes ty sluchátka je dost slyšet a tiráka přeslechnout nelze :o))
Neber to tak vážně.
Když za sebou slyším auto, tak se mrknu do zpětného zrcátka, jak jede, jestli mne chce "líznout" nebo mne objíždí uctivým obloukem. Kvůli autům jezdím (jak už tu na diskusích kdosi doporučoval) dále od krajnice ať mám v případě potřeby ještě kde uhnout, abych nemusel uhýbat do příkopu.
já si na kolo občas dávám bedničky od počítače, když se pustí naplno, tak je to tak akorát. Jsou dělaný na 9V adaptér, místo něho to píchnu do své 6V baterky, která to v pohodě utáhne na stejnou hlasitost. Žere to zanedbatelně, o dost míň než světlo (myslím cca 30 mA). K tomu mp3 přehrávač. Akorát jsem zatím nevymyslel lepší umístění, než do horní brašny. Radši bych to tam měl napevno, abych to mohl pouštět i když jedu nalehko. Jo a stereo rozhodně stojí za to, daleko lepší poslech než třeba v autě:-)
Naposled při nočním přejezdu z Prahy jsem si to dost užíval.
Zajímavá myšlenka. Je pravdou, že ty bedýnky k PC jsou podstatně kvalitnější (ale i větší) než nějaké malé repráčky k rádiu nebo MP3 přehrávači. V bazarech se jich válí plno. Akorát aby byly i na těch 6V (9V). Omrknu to.
sice jezdím na klasickém kole, dalo by se určitě jezdit se sluchátky, ale já jezdím ven i z toho důvodu, abych si vyčistil hlavu a odpočinul si od všeho toho hluku kolem nás. A že mám hudbu rád a dokonce i na nějaký ten nástroj hraju....
Pro poslech hudby na kole mám 2 důvody:
1. radši ležím na kole a jezdím po venku a u toho poslouchám muziku, než bych seděl doma u počítače a poslouchal muziku
2. na dlouhých cestách si občas něco pustit je taky příjemné. Repráky nejsou sluchátka, tolik neobtěžují.
Takže konečné řešení mé muziky na leháči je takovéto:
Na hlavové opěrce mám přidělané na "drátěných" nosníčcích dva repráčky (bazar 30 Kč) cca 8-10 cm od uší.
Na řídítkách mám MP3 přehrávač, v něm 1G SD kartu (na ní heavy metal), vše hraje na jednu malou tužkovou (AAA, používám nabíjecí akumulátorky 1000 mAh) cca 4-4,5 hodiny na plné pecky. Kupodivu má ten MP3 přehrávač dostatečný výkon na vybuzení těch reprobedýnek.
Jinak ten MP3 přehrávač s 1G SD kartou (doživotní záruka) a příslušenstvím mne stál 490 Kč. Koupil jsem to na Aukru - kdo má zájem tak zde:
http://www.aukro.cz/item226023096_mp3_prehravac...
Jo a ještě mám na řídítkách i VKV rádio (vietnamci, 150 Kč), které taky mohu zapnout na ty reprobedýnky.
Fotky zde (ještě tam není tem MP3 přehrávač, časem fotky dodám):
http://jihrab.googlepages.com/lehoskl%C3%A1da...
No a hned cesta líp ubíhá!
Nechci se Tě nějak dotknout, ale tohle prostě nechápu... Stačí, že mne rozčilují auta kterým řve hudba z okýnek, tak teď to budeme poslouchat ještě z kol ???
No nic, asi tomu fakt nerozumím a to mám moderní hudbu hodně rád. Jsou ale určité hranice...
Hudba z mého leháče určitě nikoho nebude otravovat, hlasitost reprodukce je tak malá, že metr od leháče už není nic slyšet. Kdybych to více ohulil, tak asi ohluchnu. Mám ty repráky dost blízko uší, takže ta nízká hlasitost bohatě stačí.
Pokud budeš mít sluchátka Sony fontopia takové ty špunty které se dávají i k mobilům SonyErixon, tak si vezmi míru na rakev, teda pokud uvažuješ jízdu v silničním provozu. Dle mých zkušeností, je to dost o hubu i bez sluchátek. Dost dobré řešení je tranzistorák na baterky přidělanej na kole, nebo v taškách. Ale když jedeš někam daleko, kde nevíš jestli koupíš baterky a poslech rádia je jediná možnost jak zjistit počasí, tak poslouchat rádio až při zastávkách.
Kdysi jsem jezdil s peckama, ale už nejsem takový blázen. Nebyly to ty z Erika. Problém u nich je, že sluchátka ucpou zvukovod, což je dobré pro basy a ve vlaku člověk neobtěžuje muzikou ostatní, ale v provozu na kole je to minus. Neslyšíš auta. S normálníma peckama ano. Říká se, že 60 % hlučnosti jedoucího auta jsou pneumatiky.
jen otázku na okraj Mio. V tom provozu, jak říkáš, když za sebou slyšíš auto, co děláš jinak oproti tomu, když ho neslyšíš? Já to nechápu??? Já jedu uplně stejně. Při pravým okraji, dopředu . . . Nedělám nic jinak podle toho jestli za mnou auto jede nebo nejede a není mi jasné, co bych jinak dělat měl.
Kdyz ho uslysis, mozna budes panikarit:-)))
No já teda při kraji nejezdím, to je moc nebezpečný, zásadně dál od kraje. Pokud byl na kraji lepší asfalt a jede za mnou auto, tak kvůli němu kousek od kraje odjedu. Pokud vypadá, že to s ním nehlo, nahodím opileckou kličku, aby si dal pozor. Tohle všechno ale zásadně podle zrcátka, jen podle sluchu je ti to na nic, ten pomůže jen proti tomu leknutí, dozvíš se auto těsně předem.
jo jenže v provozu, jak píše Mio se auta neleknu nikdy. Ve městě s ním prostě počítám a za sebou mám nějaký auto každou chvilku. A bych se nějak zasnil, tak to ve městě prostě nejde, to bych mohl bejt mrtvej. To se mi stává občas v lese, že jedu a z radosti nějak přestanu vnímat to, že vlastně šlapu a jenom si vychutnávám pohled okolo.
Jakoukoli změnu stylu a směru jízdy také dělám na základě pohledu do zrcátka. A opilecká klička:o), tak to taky občas aplikuju, ale jen, když mě nějaká kolona aut začne míjet příliš blízko. Na jedno auto kašlu, to bych se díval víc zpátky než dozadu:o) Ve městě prostě jedu dopředu a aut za sebou si nevšímám.
Jo, ve městě je to trochu jinak, ale tam ty auta taky většinou nejedou přes šedesát. Odhánět je do kraje aktivě je potřeba hlavně mimo město, kde jedou stovkou. Ne že by byl rozdíl jestli tě sejme šedesátkou nebo stovkou, ale je rozdíl v čase, kterej řidič má na případnou reakci, mimo město je potřeba přimět ho zahájit předjížděcí manévr zavčasu, jinak to neudělá vůbec.
Souhlasím, i hluší můžou jezdit v provozu. Navíc já na kole se sluchátkama se zapnutou muzikou slyším okolí o hodně líp, než když sedím v autě (i s otevřenýma okýnkama). Auto samo dělá větší hluk, než ta muzika ve sluchátkách. A orientace podle sluchu je sice dobrá jako doplňující, když nemáš zrcátko, ale se zrcátkem v podstatě nadbytečná. Cyklisti, kteří spoléhají na svůj sluch jsou na silnicích celkem nebezpeční, když je předjíždí něco, co není tak slyšet (například kolo, ale stačí i pomaleji jedoucí auto s tichýma pneumatikama), prostě to neslyší a klidně třeba začnou odbočovat doleva - už jsem se párkrát na kole s takovými málem srazil.
K poslední větě: Tak je to debil, protože se nejdřív nepodíval za sebe... V autě jsou od toho povinná zrcátka. Na kole nic takového není, tak se to musí řešit jinak, ohlédnutím se za sebe. Ale ne tím, že když za sebou nic neslyším, tak tam mohu automaticky vjet...
Přesně. I když jak ho jednou sejmeš (kolem nebo autem), je celkem jedno, že on byl debil, už máš průšvih ty. Tož bacha na ně.
Já se ohlížím i když zrcátko mám, protože řidiči obvykle neví, a nevidí, že ho mám, tak aby věděli, že o nich vím, tak se před odbočováním nebo objížděním překážky ohlídnu. I když vidím v zrcátku, že místa a času mám dost.
Tak nějak, jeden trouba a máš zaděláno na průšvih i nakonec Ty...
Jinak jsem nedávno pěkně vyděsil jednoho řidiče ;-) Řítil jsem se po cyklotrase až k silnici, která byla kolmo k mému směru a kterou jsem potřeboval přejet. A jak jsem zvyklý brzdit na poslední chvíli (ale bez smyku a podobných frajeřinek), tak jsem se k okraji silnice blížil docela velkou rychlostí, ještě kolmo přes chodník kam navazovala ta cyklo. Už předtím jsem věděl, že budu muset zastavit, protože z obou směrů jezdila auta. No, a zrovna když jsem to zasekl asi 30cm od vozovky (na chodníku s obrubníkem), tak jsem se koukal vpravo... Jenomže ten nervák v Octavii co jel z mé levé strany se asi lekl, že mu tam asi chci vjet, takže mne pěkně protroubil a ještě kolem mne hodil pěknou myšku aby mne objel ;-))) Docela jsem se bavil ;-)
Tak tohle je dost nechutná frajeřinka z tvé strany, navíc nevím jak by ses bavil, kdyby ti zrovna prdlo brzdový lanko. Ani bych se nedivil, kdyby ti ten "nervák" nakopal prdel.
Testoval jsem jestli řidiči sledují provoz kolem sebe, a zrovna tenhle obstál na jedničku ;-)))
Kdyby mi prdlo lanko, tak už se válím pod autem, to ano. Jenomže mně se tohle už stát nemůže, mám hydry ;-)
Tak Ti prdne hadička, no a co, a Good bye! Tihle, co se jim to zaručeně stát už nemůže, ti jsou nejlepší!:--))))) Mám silný a bezpečný auto, hotovej tank, tak tohle se mi fakt stát už nemůže a pak se ozve rána a už ho veze vrtulník a on se fakt diví...a takt bezpečný to bylo auto a přeci, ono pak tohle???? Tak nějak mi to připadá i s těmi tvými hydrami. Sorry! Nic ve zlým, ale člověk v dopravním provozu by měl být ve střehu at´ jede v kočáře anebo na káře, jak se zpívá v jedné písničce. Pak to nemá takhle vypadat, když si každej myslí že moderní pic..vinky mu vychytají i život!
Ach jo ;-)
Proč sem ale taháš to "být ve střehu" ? Vždyť už jsem psal, že se zastavením jsem počítal už pěkný kousek od toho místa kde jsem to nakonec zaflekoval... Nehledě k tomu, že si vždycky před očekávaným zastavením nějak podvědomě nejdříve sáhnu na páčky a zkusím jestli brzdy pořád fungují, pak teprve dojdu k názoru že za ně mohu vzít více, a pak teprve brzdím naplno.
No já jenom, že ses tak divil, že řidič té oktávie bral myšku. On totiž asi těžko mohl vědět, že ty sis zkoušel brzdy v kopci. Podle mě mu spíš připadalo, stejně tak, jako by to připadalo mně, že jseš další z těch cvoků, co zkouší, co si ještě mohou dovolit. Na takovéhle hazardéry a vtipálky má spadeno podle mě každy řidič i Nakolák!:-(
V každém případě si se choval jako pako (a to píšu ještě velice jemně) a ještě to napíšeš sem. On se tě leknul a po pár stovek metrů z toho leknutí měl infarkt a těžkou havárii, kterou nepřežil . A tohle všechno jenom proto, že seš děsbej frajer , kterej brzdí až naposlední chvíli. Hodně, ale hodně si klesnul, chlapče. Už nejseš žádný zajíc a mohl bys mít trochu rozum. Zamysli se nad sebou.
Hmmm, asi na tom něco bude...
To se dalo cekat, geronti se na tebe sesypou, protoze umis jezdit :))))
Fakt??? Tak OK, znamená to, že já tedy ještě jezdit neumím, vidím, že se budu muset ještě hodně učit. Ale víš co? Já radši budu jezdit dál jako školák - předpisově - podle značek a rozvážně, ale radši vždycky dojedu...celej :-))))) I když někdy vážně pochybuji, zda-li dnešní školáci vůbec mají nějakou dopravní výchovu, když vidím, co na tý silnici kolikrát vyvádějí:-(
Jo, Jarda uznal, že jeho styl plašení řidičů asi není ten nejlepší, vážím si jeho chlapské odpovědi, ale Wewerka tomu dala korunu. Na to Martis nemá význam už ani reagovat. Možná taky, že jen provokuje a čeká na reakce a baví se, nevím, neznám ji.
To vis. Me tohle ridici delaji stejne casto jako ja jim (upozornuji, ze neumyslne). Nedavno mi zastavilo nakladni auto autoskoly, protoze si myslelo, ze mu tam chci vjet. Pritom on mel zelenou a ja cervenou. A dneska rano na me na kruhaci najizdelo auto a na posledni chvili to zastavilo. To je naprosto normalni. Jenze vy vidite, ze nekdo nekoho ohrozuje a hned je ten dotycny hrozny zlosyn, co pripravil nekoho o zivot nebo minimalne bude brat do konce zivota invalidni duchod.
Na jednu stranu mi vase reakce prisly smesny a z druhe pulky zaroven hodne smutny.
Tak nějak mi to připadá, že já o koze a ty o voze. Ale nic ve zlým. Ono se to tady v těch diskuzích stává a když sem ty lidi potkal potom na sraze, naposledy tento víkend na Suchým, tak zjistíš, že jsou skvělí, určitě to znáš taky. Není nad osobní kontakt. Mimochodem tam skotačily moc roztomilý veverky po stromech.
Nechtěl jsem k tomu už nic psát, ale musím ;-)
Jediný předpis, který jsem tím porušil, bylo jen to přejetí chodníku (přerušené zastavením na jeho okraji) napříč... Nikde není psáno jak se má do křižovatky (která tam ovšem nebyla) vjíždět, jen něco v tom smyslu o vyšší opatrnosti a pak samozřejmě dodržovat značky, semafory nebo přednosti... Ale nic víc... Myslím, že bych to uhájil ;-)
Já už taky nechtěl reagovat, ale Jardo, tady přece nejde o nějaké porušování předpisů. Jezdi si v terénu jakým způsobem chceš, ale tady šlo spíš o to, žes svým jednáním vystresoval jednoho řidiče a podle mého názoru úplně zbytečně a přišlo mi, žes to i uznal. Já sem bohužel pár takových situací zažil i když v trochu jiné variantě, kdy byli ti řidiči v tvé pozici a do poslední chvíle sem nevěděl jestli zastaví nebo ne a moc dobře vím co to leknutí s tebou udělá, obzvlášť když víš, že tomu nemůžeš nijak zabránit.
Nechal bych to ale už vyšumět, já sem snažil ti napsat proč mi to vadí a přišlo mi, zes to i uznal, takže s tím končím.
Já s tím také končím...
Jenom se mne trochu dotklo, že Martis píše jak bude jezdit podle předpisů... Já tak jezdím také, ale asi je to tedy málo ;-)
Aby mne tu někdo neomlátil o hlavu mé dřívější příspěvky, tak přiznávám, že výjimkou v tom je jen jízda po chodníku na některých místech poblíž mého bydliště, kde ale skoro nikdo nechodí. Tam budu jezdit stále, pořád je to pro mne bezpečnější než se motat mezi náklaďáky a autobusy...
Víš, kdysi mi v autoškole učili, že řidič se nemá spoléhat na svou přednost, ale raději předvídat. Tenkrát jsem se tomu usmíval, ale dnes již po mnoha zkušenostech chápu. Ten řidič, co ti hodil myšku předvídal. Že to neubrzdíš a snažil se zabránit přímému sřetu. Neznamená, že pokud někdo vyhodí blinkr, tak skutečně nakonec odbočí a začít ho v té chvíli např. objíždět na kole je tak trochu riskovat svůj život. On si to nakonec na poslední chvíli rozmyslí, přehodí páčku pod volantem na druhou stranu a prostě odbočí na druhou stranu a ty vedle něj už ležís pod ním. S oblibou tohle rády dělají obzvláště řidičky - ty se často do zpětných zrcátek vůbec nekoukají, taková např. má zkušenost. Beru, žes uznal, že to nebylo zrovna fér a doufám, že až se příště potkáme někde na silnici, tak mi neuděláš to samé. To bych asi zastavil, vylezl a vysázel někomu asi fakt pár facek.:-))))) Fakt, nic ve zlým. Jsem rád, že jsme se nakonec domluvili, žes uznal, že to nebylo od tebe moc pěkné. :-)
Takovýto řidiče, jako jsi ty, nesnáším, zdržujou provoz. Nikdy nevíš, jestli tě vidí a jestli ubrzdí (často tě bohužel skutečně nevidí či neubrzdí, již několikrát jsem takhle jeda po hlavní zabránil srážce, brzdil jsem, přestože jsem měl dostat přednost, ale nedostal). Takže pokaždý když vidíš někoho takhle na poslední chvíli dobržďovat, musíš počítat s tím, že nedobrzdí - musíš taky brzdit. Přitom on tím žádnej čas nezíská, stejně ti musí dát přednost. Dokonce i sám sebe zdrží, protože ty, vylekanej, brzdíš, ač bys nemusel, křižovatkou projedeš pozdějc a tím mu ji později uvolníš pro jeho průjezd.
Ne na lehokole, ale na řídítkách předchozího kola jsem měl lehký, ale dostatečně výkonný reproduktorek 4 ohmy (ke koupi třeba u Vietnamců), jaké se montovaly k autoradiu.
Je to lepší než sluchátka v uších, ale při silném provozu je potřeba víc zesílit zvuk a pak to vypadá, jakoby projížděli komedianti.
http://www.volny.cz/ovl/riditka.jpg