Začínám se bát jezdit po silnicích kolem Brna. V letošní sezóně jsem zde byl agresivními řidiči mnohokrát ohrožen. Pro většinu zdejších řidičů neplatí žádná pravidla. Je to u Vás v jiných městech taky tak hrozné ?
Myslím, že je to všude stejné. Často si říkám, že mám velké štěstí, že se mi nic nestalo. Blbů za volantem je opravdu hodně, možná to není blbost, ale spíš bezohlednost a pocit beztrestnosti. Snažím se jezdit po silnicích minimálně, bydlím u Berounky za Plzní, pokud chci na druhý břeh tak musím po mostě, takže jízdě po relativně frekventované silnici se nevyhnu. Nehledě na to, že hodně cyklistických tras je projektováno po silnicích 2. a 3. kat. a tam je to docela zážitek být předjížděn lufťákem spěchajícím domů v něděli odpoledne. Ale ono to není bezpečné ani v lese, je lovecká sezóna a tudíž je koncentrace "milovníků přírody" opravdu vysoká ...
No obcas mne nekdo trochu opral, ale obecne to nevidim tak cerne. Jsem z kladna a jezdim do prace do prahy. A je to v pohode. Samozdrejmne to chce akceptovat fakt, ze na silnici nepatrim a podle toho se chovat. Vetsinou eistuje cesta mimo hlavni tahy nebo upne mimo silnice a kdyz uz na silnici jedu tak premyslim i za ridice. A chodnik je take reseni.
Proste si hledam svoji cestu a necitim se nejak ohrozen na zivote.
No nevím ..., s tím chodníkem bych si nebyl moc jistý, pokud kolo nevedeš. Taky si myslím, že na silnici nepatřím, nicméně až do silnice 1. kat. to u nás není zakázané ( doufám, že to stále platí ). Na druhou stranu jezdím autem a vážím si těch, kteří nekomplikují to co už komplikované je.
Začínám se bát chodit po chodnících po Praze. V letošní sezóně jsem zde byl agresivními cyklisty mnohokrát ohrožen. Pro většinu zdejších cyklistů neplatí žádná pravidla. Je to u Vás v jiných městech taky tak hrozné ?
Jako chodec jsem nezaznamenal případ, kdy by mě ohrozil cyklista, ale při mý paměti už se není čemu divit. Taky těch mých pěších pochůzek je málo, za vším jezdím na kole.:-) Jsme město pohodářů, nebo se mi to zdá.
Vynatek z dusledku fyzikalnich zakonu:
Srazka cyklista - auto znamena zpravidla vazne zraneni nebo smrt.
Srazka cyklista - chodec znamena zpravidla lehle zraneni.
Pro mne je tedy rozhodnuto. Nase zakony jsou moc pekna vec, moje zdravi je mi ale prednejsi.
Vytlačení cyklisty do příkopu - maximálně odřenej lak.
Objetí obloukem - riziko střetu s protijedoucím vozidlem.
Takže bychom asi neměli mluvit o "agresivních" řidičích, ale o "opatrných". Ano, zákony jsou moc pěkná věc. Ať je dodržují ostatní, že. :')
A z jak velké skupiny byla ta "většina" stanovena? Např. u nás doma jezdí většina ohleduplně po silnicích, jen nejmladší dceři ještě nebylo 10, takže smí i po chodníku, ovšem taky ještě nikoho neohrozila, natož agresivně.
No jistě, všem ohleduplným, opatrným a pozorným cyklistům se omlouvám. Jen jsem žertem parafrázoval vstupní příspěvek tohohle tématu: "Pro většinu zdejších řidičů neplatí žádná pravidla". To je přece blbost, ne? A jestli pro někoho "neplatí žádná pravidla", tak jsou to právě někteří příslušníci té skupiny, které nejvíc křičí "chyťte zloděje".
Tak s tím souhlasím.
Bože, co se děje? Já souhlasím se Žofkou? ;))
Nechci tě děsit, ale zřejmě se začínáš kvapem blížit myšlení zkušených kmetů :o)))
Nebo že bys konečně začal chápat Žofinčin smysl pro humor :o)))
A proč se toho tak lekáš? Souhlasíš přece jen s obsahem jeho příspěvku. Jako osoba ti žofka může bejt dokonce protivnej:-)))
No právě, jestli on to necítí naopak :o)))
Ááále, Žofka mi může... být i třeba protivný, protože soudě podle většiny jeho příspěvků bych s ním ani nešel na pivo.
No, ja vlastně pivo nepiju, takže to nic neznamená.
Žofka taky ne, takže byste si náramně rozuměnli :o)))
No tak super, jestli navíc nekouří...
Hele, zase nějaké neřesti mu musíš nechat, to by byl tak dokonalej, že by s ním nebylo k vydržení :o)))
Profesionálního prudiče Žofku ignoruji. Pro něj zákony, když se mu to hodí, neplatí (třeba zákazy vjezdu), ale od ostatních jejich dodržování vyžaduje za každých okolností.
Ze svého pobytu v emigraci líčí J. Werich příhodu s americkým taxikářem. Ten ho v noci vezl a přejel křižovatku na červenou. Werich se ho ptal, proč to udělal a taxikář odpoví: "Víte, semafor je jenom stroj, nemá rozum. Já vidím červenou, ale taky úplně volnou křižovatku, tak proč bych zastavoval." A nějak to způsobem sobě vlastním dal do souvislosti s používáním zdravého rozumu.
Moje zkusenost je, ze nejhorsi neurvalci jezdi prave v okoli Ostravy. A to jsem se nedaleko narodil.... Letos jsem mel tyden na jezdeni po Beskydech a chvilema jsem vahal, jestli dalsi den radeji nezustanu doma abych prezil :-(
no někdy je to hrůza. Ze včerejška: vracím se po 150km tréninku domů po cyklo (Rebešovice-Brno) a u Tesca to nějakej pičus, aby nemusel čekat ve frontě aut od Tesca vzal po cyklostezce, najel před nás asi tři metry a museli sme viset na brzdách, abychom to ubrzdili. Za mnou jel nějakej starší pán na horáku a bylo to tak, tak. A jinak ze včerejška opět musím říct, že spoustě řidičů dělá problém pohnout tím volantem doleva a objet tě s větším odstupem
jo a ten pičus jel v autě.....
A proč by nemohl jet autem po cyklostezce?
1. protože tam nemá co dělat
2. při nájezdu tam najel před nás a byl problém to ubrzdit , i když je tam cedule zákez vjezdu
tento týden mě ve Zlíně málem sundali 2x během 1 minuty. Zvažuji pořízení panzerfaustu.
Dnes ráno jsem jel do práce a všichni se chovali důstojně a v souladu z pravidly. Auta stála v kolonách tudíž nemohla nikoho ohrozit, ba i policisté, keří mne pozorovali jak jedu po chodníku, vzali v úvahu, že tento je liduprázdný a oni by museli přejít pře ulici, jen aby mi sdělili co stejně vím.
Cca 14 dni.. Brzo rano, Praha.
Popelarsky vuz, co stal na krizovatce za mnou , mne pri predjizdeni zacal schvalne natlacovat na svodidla. Priznam se za ve mne byla mala dusicka. :o/ .. Idiot .. pardon..
Myslim ze prasa za volantem jsou rovnomerne rozmisteni vsude... Pripad u nas, to ale nebylo prase, publikovatlnej vyraz pro neho jsem zatim nenasel, jenom samy hodne sprosty... Tovacov - Anin, bily peugeot asi 307 nebo neco podobnyho, srazil cyklistu, zastavil asi po 200 metrech, obesel auto, zjistil ze nema znacku, vratil se na misto nehody, znacku sebral a prejetyho cyklisty si pry nevsimal a odjel... cyklista zemrel...
Jednou jsem viděl ve filmu, jak kohosi v noci přejeli, vrátili se a přejeli ho znovu. Ještě že to nebyl cyklista, ale obyčejnej chodec. Asi na něj měli pifku.:-)
no mozno to bude zniet trochu xenofobne, ale zidia a bicyklisti. ako sa kedysi zvyklo vsetko ospravedlnovat a vysvetlovat.
Jo samozřejmě se mi to taky stává. Pokud ovšem beru poměr aut, který kolem mne projedou bez jakéhokoli ohrožení či problému a těh, která mne ohrozí, pak to není ani promile okolo mne prjedoucích aut a statisticky je to vlastně v pořádku. V každém vzorku populace, tedy i mezi řidiči, bude vždy nějaké procento blbců či idiotů, s tím se nedá nic dělat. Problém je, že i jeden idiot za deset let, tě dokáže zabít. Nezbývá nic jiného než si dávat pozor.
Nase firma se stehovala, takze chodim ted celkem daleko pesky (skoda, ze na kolo je porad mokro a autobusy sem jezdi blbe a autem se mi nechce). Vcera jdu na obed jako vzdy po spravne strane silnice a zezadu nejaky idiot v terenaku predjizdel nakladak, ze div o mne neskrtl. Smozrejme jsem ho zezadu nevidel (mam uz i pesky nosit zpetne zrcatko?) a poradne se lekl, takze vzdy se asi bohuzel pozor davat neda :-( ...
Hernajs proc mne to tu porad odhlasuje a i na takovou kratkou zpravu se musi prihlasovat znovu ??? :-(
Dnes jsem nasel tento clanek.
http://www.blisty.cz/2006/12/11/art31738.html
Ano, autor stížnosti o tom rozpoutali také diskuzi na http://www.nakole.cz/vemeste/tema.php3?id=346
Spíš řeším otázku kam nás z těch silnic vytlačí. Pomalu bude čas zahájit legislativní útok na chodníky. Jiná varianta je, že jednoho dne konečně nalezneme odpověď na manifest "Proč nejsem motoristou": Protože došla ropa.
Práce na legalizaci záboru chodníku již začaly. Kdosi tu přece navrhl pověřit ty nejlepší z nás nejlepších sepsáním Cyklistického zákona a jeho následnou dopravou do parlamenu k podpisu. Ano, cylisté přeci nejlépe vědí, co je pro ně dobré. :')
Cítím správně ironii? Ale takhle to v praxi chodí. Právě zájmové lobby jsou ty, které diskrétně chodí po úřednících ministerstev a následně poslancích a protlačují své verze zákonů. Např. zákon o autorských právech, reklamě na kouření... Nemusí té být vždy nutně špatné, nakonec mluví do toho lidé, kteří věci rozumí. Ale současně tam samozřejmě tlačí své povětšinou finanční zájmy. Cyklistická lobby moc neexistuje, možná výrobci a dovozci kol se trochu motají kolem ministerstva dopravy.
Sám jsem zkoušel nějakou iniciativu z ryze ušlechtilých vlastních zájmů (nepodnikám v cyklistice, ale zajímám se o pomocné elektropohony kol a koloběžek). Sepsal jsem trachtát obsahující návrh a zdůvodnění nějakých zákonných úprav podmínek provozu těchto vozítek a odeslal na výbory dopravy sněmovny a senátu a na min. dopravy. Samozřejmě přišly nějaké zdvořilé odpovědí, ale kdyby za tím stála nějaká hmatatelnější skupina tak by se možná leccos dalo dosáhnout. Ministerští úředníci se jistě nebudou bránit když jim někdo přinese na stůl hotovou práci, pod kterou se jen podepíšou. Tohle je zcela legální využití demokratických principů, které by snad mohlo projít i přísným sítem Vašeho právního fundamentalismu. Zákonodárnou iniciativu může prostřednictvím svých zastupitelů provozovat každý občan. Na nějaké osvícené a moudré taťky z odborných komisí, kteří vytvoří high-end zákon o cyklistice nevěřím, těm je to totiž fuk. Čest výjimkám.
Ironii cítíš správně - ta byla namířena proti naivní představě sepsání "cyklistického zákona" a jeho následnému "dopravení k podpisu". Lobbování naopak považuji za správnou proceduru, nikdo od poslanců neočekává, že budou odborníci na všechno. Bohužel, málo skupin asi je vnitřně tak nesourodých, jako jezdci na šlapacích kolech.
Možná nějakou naději na zastřešení bychom mohli vidět ve sdružení výrobců a prodejců kol, pokud něco takového existuje. Ale je otázka, zda by takovou podporu od "kapitalistů" všichni cyklisté přijali. Nezřídka se totiž za údajnou podporou cyklistiky skrývá politický boj. Což samo o sobě samozřejmě nic špatného není. Jen takoví "bojovníci" asi těžko mohou vystupovat jménem všech cyklístů.