Tak k nám do vidlákova zase dorazilo poslední číslo německého časopisu BIKE a z obrázků se dají vyčíst docela zajímavé info a říkám si, škoda se za ty prachy (174 Kč za výtisk) s Vámi nepodělit, abyste taky něco měli z toho velkýho bikerskýho světa. určitě se Vám to bude líbit a tak si tady zavedu rubriku "Bikerské okénko". takže:
1. Stejně jako my němci šílí z příchodu zimy. Sestavili si seznam destinací, kam se dá jet v zimě, přidělují jim sluníčka např. takto:
GARDA 3 sluníčka, jet na jih, jižní strana Monte Balda, závěr v Terme di Cola
ANDALUSIE 4 sluníčka, jet do Almerie 23 slunečných dní je víc než v Mnichově v srpnu
MAROKO 5 sluníček, jet na jih od Velkého Atlasu, pisty v Draatalu, od oasy k oase. Slavný závod Marokem se letos koná od 5 do 12.11., to už nestihnete a ani bych Vám to neradil.
KAPVERDY 4 sluníčka, doporučené jsou ostrovy Santo Antao, Santiago a Sao Nicolau, techniku jízdy si vezměte s sebou cesty jsou doslova "kurevský"
2. Absolutní hit je Dominikánská republika. 31. ledna tam startuje závod inspirovaný Transalpchallengem.
3. INOVACÍ sezony je sedlovka, jejíž výška se dá nějak regulovat za jízdy. To se mi moc líbí, protože, když jedu z kopce tak mám vždycky strach a dávám sedlo nízko, abych nepadal z takový vejšky. Stojí to tak od 200 EUR na horu a vypadá to zajímavě.
4. Nejlepší pláště na podzim jsou SCHWALBE "Black Shark Mud"
5. DEUTER přichází s nabídkou zateplovacího obalu na camelback a i na hadičku od něj.
6. Od 9. do 17. června se pojede závod Trans Germany. Vede to z St. Wendel na západě do Oberwiesentalu na východě. Myslím si, že to bude moc pěkný. Kopcovitou krajino severně od Alp.
7. Vychází kniha ERLEBNIS TRANSALP. Návod jak jezdit přes Alpy. Plánování, tréninky, výbava. To musím mít, bude to legrace, německá důslednost.
Je toho ještě víc, ale Vás už to možná nebaví....
Teď si asi opět udělám pár nepřátel, ale musím to říci.
Ten kdo neumí nebo nemůže při sjezdu z příkrého kopce vysednout za sedačku :
A) Je zbabělý a dělá ostudu bikerům.
B) Má špatnou geometrii rámu (některá levná kola).
C) Má příliš velký rám vzhledem k výšce postavy.
D) Má příliš vysoko sedlo.
Jinak souhlasím s abernathym
Tak a teď se do mně pusťte.
nemužu jinak a musim vyjádřit svuj nesouhlas, přestože toto téma už zapadlo na další stránku. myslíš si, že při "sjezdovejch disciplinách" jako je 4x, fr, dh, splnují jezdci některý z tebou vyjmenovaných nedostatků? nevim jak tobě ale mně už se stalo, že sem se dostal do situace, kdy sem zadkem brousil zadní gumu a přesto sem měl sevříno páč sedlo se ti dostane někam do oblasti žaludku, nejdál na solar plexus a potřeboval bys prostě jít i s hrudníkem níž. a tak mi připadá neseriozní vykřiknout do prostoru něco ve smyslu, že všichni, co si dávají při sjezdu sedlo níž, sou blbci, co si neumí vybrat kolo anebo na něm jezdit.
abernathy to myslel trochu jinak(aspon doufááám;-)), než ses toho chytil ty...
Tak sorry, já jezdím spíš marathony než 4x, fr, dh. Jestli si někdy nějakej jel, a já věřím že jo. Musíš uznat že tam se ve sjezdu pozná naprosto bezpečně a neomylně kdo je srab, a to především v technickejch prudkejch padácích. Asi jsem zaujatej, ale ti lidi překážejí a ohrožují ostatní.
Ještě k tý geometrii, pokud máš kolo správně nastavený jseš fajšmekr, nebo si kápl na pobrýho prodavače. Bohužel ne všichni jsou na tom stejně. V poslední době je móda dělat geometrii typu štafle nejen u crosse ale už i u MTB. Podívej se do katalogů. Mraky podložek pod představci a představce otočené nahoru. S takovou geometrií se člověk žádné akrobacii učit nebude. Pak raději zajde do krámu a vyplázne 200 euro, a ta to vyřeší za něj. To je podle mně ta rozežranost.
Já přidám ještě:
E) má sedačku od zadku až za krk.
Za jizdy regulovaci sedlovka byla novinkou uz pred dvanacti lety :-/ a kdyby to melo smysl, tak by se to delalo doted
Hydraulicky brzdy treba taky nejsou novinkou, ale diky vychytani much v jejich funkcnosti/hmotnosti atd. se taky v podstate rozsirily opravdu masove az za posledni cca 3 roky... :o)
V tom clanku slo o kompletni test vcetne zkousky s jednim profi jezdcem tymu Giant. (A sli az do absurdity- merili casove rozdily na jedne trati na sekundy s tou sedlovkou i bez ni :o))). Melo by to fungovat, navic kazdy, kdo jezdi opravdu hodne v terenu, si dava na narocny pasaze sedlo o neco niz.
Ale ja bych to stejne nechtel :o)))
o))))Taky mi to přijde německy punktlich, ale vyzkoušet bych to chtěl.Ten rozdíl dělal na 100 výškových metrů 1,4 sec.
Jo, a v Bike jsou uplně blbý, že to označili za inovaci sezony. Jako dlouhodobý (a poražený) odmítač opruzené vidlice to taky hned mít nemusím, ale připadá mi to vymakaný. V testu jde o porovnání 4 systémů Gravity dropper, Gravity descender a Maverick speedball R a Maverick speedball. Všechny obstály výborně. Dva mají ovládání páčkou na řídítkách a dva čudlík na sedlovce. Jedinou nevýhodou je zvýšená váha - jedno porovnání s normál sedlovkou je o 126 grammů.
Líbí se mi to proto, že se sedlem manipuluji často. Jinak je tam podán důkaz užitečnosti matematickým výpočtem W(lage)=m x g x h a dašími rozbory a testy.Ale to už je na mne moc.