kola favorit su velmi jakože napiču,nejezdí to,váží to přes 20kg
Fa ó řiť možná na to je, ale kola Favorit mám dvě, na jednom jezdím 40 let, na druhém 10 let a ani jedno nemá přes dvacet kilo. A nikdy mně nenechalo na holičkách.
Když si vzpomenu na chlapecká a jinošská léta, kdy jsme na Favoritech a Sportkách jezdili v terénech, do kterých se nyní nedoporučuje jezdit ani na krosech ... Musela to být velmi kvalitní kola.
(Ještě jich máme několik schovaných ... Lehká, trvanlivá, v původním laku elegantní)
Favorit to je pro někoho láska na celý život.
DLE MÉHO NÁZORU JE AUTOR TOHOTO PŘÍSPĚVKU "FAVORIT" FAVORITEM NA TITUL BLB ROKU :-))
nahodou to boli moc dobre bicykle. ja ten svoj velmi pietne opatrujem doma na stene.niekedy je mi naozaj hrozne luto, ze uz sa na nom nikdy nesveziem. si asi trosku predpojaty...mal by si potom radse kupit nieco ultralahke a cool.
To spatne zarazovani je nekdy i vtipne. Nesouhlasis s tim, ktery taky "nesouhlasi" :)
To Wewerka.ty jsi nejela do JČ????
Jak se tak dívám z okna,moc tě to nemrzí,co?Nevím jak v Praze,ale nad Vysočinou od rána buď jen prší a nebo leje.
Nemrzi, jet jsem nechtela :) Jinak tady sviti slunicko, ale fouka vitr.
wewerky už spinkají...je na ně ziminka :-))
No já sem měl včera s veverkama docela dost zkušeností... První dřu do kopce v Brandýsku a tam je hostinec na Veverce, někdy přidám foto. Nevipadal, že by tam měli ten oříškovej likér, ale hospoda na posilnění v půli kopce to je. Pak si jedu tak dál a bylo mi nějak zima, zalíbila se mi cukrárna ve Zvoleněvsi, du dovnitř a přímo naproti mým očím je desert Veverka, ty oříšky jsem nemohl vynechat, tak jsem ještě kvůli veverce přibral.... Ještě jedna veverka na trasách a založim vlastní téma...
Tož nespí,dnes mi jedna málem skočila za krk při průjezdu přerovským parkem....
V Písku bylo naprosto nádherně. Zmokli jsme jen v neděli na posledních 5 km. Začíná se z toho stávat klasika :o)))
Jo a v motelu měli na jídelním lístku "vývar veverka s karlovarskými noky" a "steak Navara" :o)))
A wewe, docela jsme na tebe vzpomínali - terénky byly suprové :o)))
Svatá pravda.Podzimní listnaté lesy nádhera,
panoramata super, nedělní vítr už méně, terénní vložky taky na úrovni, akorát ten důležitej vrátnej ve Vráži, ten mi lehce...... no škoda mluvit. A zmoknout jsme prostě museli, abychom se vyhli proceduře odbahnění, takhle jenom namažeme a jede se dál.....:-))
Už se teším na zápis, Raduš!!:-)
Ja si dala terenni vlozku v sobotu. Pohodovym tempem 50km tady v okoli.
Zbytek vikendu jsem poctive lenosila... :)
No tak aspoň že si úplně nezahálela, to tě šlechtí:-) A lenošit se občas taky musí...:-)
A kdepak jsi jezdila ? Já se shodou okolností v sobotu také přemluvil a vyrazil na stejně dlouhou štreku po okolí...;-)
Neděle byla klasicky od slova nedělat ;-)))
Jela jsem se projet do velkych popovic na jedno maly studeny pivco a smazak. A pak lesem pres kamenici a pres psary zpet.
To by byla hrozna nahoda kdybys jel stejnou trasu :))
To ses měla zastavit na kafe u vyhynulce - on je teď "vidlák" z Petříkova :o)))
Ale musela by si mi dopodrobna vylíčit ten jeho úděs ve tváři, kdyby tě spatřil na zápraží :o)))
Cyklista nezná slovo lenošení.
Správný cyklista relaxuje. Já relaxoval celý víkend. :-))))
Jeste lip zni regeneruje... ja proregeneroval celou nedeli po tezce pracovni sobote.
...anebo zexhumuje - to už ale vyjadřuje opravdu značné opotřebení tělesné schránky :o)))
...a že to někdy pěkně ztuha :o)))
Doufám, že jste nás nesežrali.:) A jestli jo, tak že jste pak za nás aspoň drželi minutku ticha.:)
Nesežrali, zůstaly jste netknuté obě dvě:-) Dyť byste nám ležely v žaludku:-))
A potom, přišli jsme na to docela pozdě a navíc jsme dostali naordinovaný nějaký kuře na mexický způsob.
Omyl - Tom pozřel vývar a velmi si ho pochvaloval :o)))
Aha. Tak to mi nějak uniklo. No ale že se ten Tom nestydí, pojídat veverky:-)
Nevoz demižón s vínem, je fakt těžkej. Musí ti stačit bidon s borovičkou a samozřejmě během jízdy nezapoměň pít.
Na konci projížďky ti bude úplně jedno jakej máš nápis na rámu kola.
Možná najdeš pod lakem tu původní s nápisem ,,Ukrajina".
No, nejen legendární silničky byly ty Favority. Taky se pod tímhle názvem vyráběly horáky. A nevím, jesltli byly na pi... ale rozhodně stály za ho...
Hoši,co tu řešíte?Téma je trochu s prominutím stupidně zadáno a jednak nějak někomu uniklo,že kola Favorit se už dávno nevyrábí...to,co se pod touto značkou vyrábí a prodává nemá s Favoritem už dávno nic společného.Poprvé došlo ke zneužití značky od páně Kozumplíka a ten jak všichni víte "obohatil" náš kolařský trh skvělou značkou JOKO-jak pravil dobový slogan-Joko...a baví tě svět.No nevím,ještě dnes,když se mi dostane v servisu něco takového do ruky,začínám vidět poněkud rudě a mám militantní sklony a chutě navštívit nejbližší Kovošrot.Favorit ve své době,opakuji ve své době byl dobrým kolem a spousta lidí si ho "po listopadu" nechala upravit na rovná řídítka,převody"šimáno":-))) a získali tak velmi lehký stroj,který splňuje jejich představy o kole a nedali by ho za nic.Po X letech pánové v Osace začali vyrábět něco,čemu říkají fitnes kolo,ale ty upravené Favority tu byly o pár let dřív-je to to samé(principielně),akorát trochu levnější a bez humbuku-toliko tedy já k tématu :-)))
To nebyly horáky, ale turistické Favority, dnes by se tomu řeklo trekingové kolo. Rozdíl od silničky byl pouze v převodníku, řidítkách a byl vybaven nosičem s brašnami. A jak jsem psal výše, jezdím na něm už 40 let i při svých nynějších 125kg živé váhy, tak nemůže stát za houby.
Turistický Favorit. Na tyto kola se pamatuji. Jestli se po těch letech nepletu, měla řidítka vlaštovky a šedivé velké brašny. V devadesátých letech se opravdu vyráběly Favority - něco jako horské kolo. Moc jich nebylo vidět, ale byla to hrůza. Kola to byla dost těžká a to provedení, ty sváry, barva atd., jední slovem děs. Ani se nedivím, že ta továrna zanikla.
Kola Favorit, to byla velmi kvalitní kola a na tehdejší /1960/dobu i dost drahá. Favorit s tříkolečkem stál 960 kčs a ten lepší s pětikolečkem a dvojtácem stál 1100 kčs. Platy byli v ČKD tak asi 1400kčs.
Kolik stál ten turista to si již nepamatuji, já chtěl být tenkrát závodník. No a když někdo píše v nadpisu " faorit", tak nevím co si mám myslet. Asi kolo Favorit nikdy neviděl. O mém modrém Favouškovi se nechci rozepisovat, je mi smutno, když si na něj vzpomenu.
Turistický Favorit stával v roce 1964 990 Kčs. Měl třílolečko a dvojtác s tzv horský převodem. Měl jsem Favorit s tříkolečkem, na silnici byl dobrý. Nebyl ale použitelný ani v lehkém terénu.
Ten můj měl čtyřkolečko (teď na něm mám pětikolečko), brašny červený, lak zelený a stál 980,-Kčs.
S horákem jsem neměl tu čest, ale mám asi 9 let kolo Favorit - cross. Tenkrát při výběru zvítězil nad Authorem Horizon, protože byl při stejném osazení (Alivio) cca o 1500,- levnější a dal jsem přednost klasickému rámu s vodorovnou horní trubkou.
Taky se spřiznávám, že jsem si na tomto kole užila spoustu radosti a taky strhla díky nadměrné velikosti záda. Když jsem si loni chtěla připomenout, jaké je to jet na silničce s větrem o závod, půjčila jsem si dceřinu Bianchi - už v menší velikosti. Což o rychlost, ale přes karbonovou vidli musím říci, že ten zde vysmívaný Favorit byl mnohem pohodlnější a najela jsem na něm určitě dost tisíc km.
Nedá se ani srovnat, co jsem najezdil v dětství na favoritu s tím, co jsem najezdil za tři roky na leháči. Byli jsme na kole denně. Jsem z vesnice, takže jsme se slízali různě po okolí ze všech vesnic a jezdili třeba na třešně 15km daleko. To kolo vydrželo všechno. Jezdili jsme po lesních cestách i mimo cesty v lese na silnici prostě všude. Mělo to kožený sedlo, který se dalo povolit a nechat rozcabený, aby to člověk neměl jak tu středověkou mučící kozu. Berany nahoru, to byla frajeřina:o)) A 20kg rozhodně nevážilo a to ani před našima úpravama, kdy jsme z toho sundali všechno kromě sedla, řidítek a brzd. Měl jsem ho více jak desetiletí a sloužilo furt dobře. Kromě špalků a lanek brzd tam bylo snad všechno původní. Řetěz jsem měnil snad dvakrát. Nebyly na to peníze :o)) Kolikrát nebylo na nový špalky nebo se zrovna nedaly sehnat, tak se jezdilo třeba měsíc dva totálně bez brzd a brzdil jsem podrážkou čínskejch kecek narvanou mezi rám a přední kolo. Dneska nechápu jak jsem na tom mohl v tomhle stavu dojet od nás třeba do Č. Brodu nebo do Ondřejova, ale tehdy mě nenapadlo myslet na to, co by se mohlo stát. Zkrátka to kolo bylo skvělý, zažil jsem na něm moc a nedám na něj dopustit.
Kola favorit byla velmi dobrá na svoji dobu.
Člověk co to psal je trocho mimo.
To víš, cítí se jako "favorit"...
Počátkem 70. let jsem si koupil galuskový Favorit F 1. Tehdy stál 1245 Kčs. Bylo to dělo. Od té doby jsem vystřídal několik kol. Mohu ale říct, že již nikdy jsem neměl tak fantastický pocit z jízdy jak na právě na tomto F 1.
Ja este mam favorita z r. 81. jsem spokojenej, vydrzel dost a slouzil bez problemu. mel jenom 1 chybu - nebrzdil, jednalo se o provedeni super. Special na tom byl precejenom lip. Nikdo mi ale nevyvrati, ze od 2. pol. 80. let zacala qalita smerovat do sraciek a zabredla do nich tak, ze se z nich uz nikdy nevyhrabala. Tech prasklych ramu (videl jsem i ram prasklej a svarovanej na 2 mistech) patek predni i zadni vidlice. neqalitni naboje i slapaci stred. Nebyl to jen boom MTB, co zabilo favorita, favorit se zabil sam.
No nevim na cem jezdite vy, ale ja zatim stale na favoritu a zakladatel tematu pekne lze, nevazi 20 kg. Jednou jsem ho vazil a vcetne pumpicky to bylo kolem 16 kg.
Nektera kola asi jezdi rychleji, ja mam max z kopce jen 72 km/h, ale mne to staci. Do kopce pak uz stejne nezalezi tolik na kole jako na kondici.
no ja bych rek, ze je este lehci...favorit vubec nebyl tezkej. Ram byl spis takovej subtilni.. ve srovnani s ukrajinou nebo libertou to byl hi- tech. Bohuzel vyvoj se zastavil uz nekdy v 70. letech a pak nejen ze neprisli s necim novym, ale nedokazali udrzet ani qalitu.
Měl jsi být na Sportlife . Bys docela čuměl. Jako spousta ostatních včetně nás.
Já už si taky myslela, že Favorit skončil. Fakt nás překvapili.