Co vše jste zvládli udělat si sami? Vím že dnes spousta lidí si dá seřídit kolo do servisu i k vůli takových drobností jako je třeba seřítení brzd(ne kotouče), apod. Ale každý servis něco stojí..tak jak jsou na tom zlaté české ručičky??
Zvládnu kompletní rozborku a sborku kromě vidlice (než shánět patřičný olej, je jednodušší to dát do servisu) a výpletu (jakékoli pokusy o vlastní výplet skončily naprostým nezdarem). Seřízení špalků brzd považuji za nejkomplikovanější servisní operaci, vždycky při tom teču. Nevím jak vy, ale mě dlouho trvá, než to seřídím tak, aby to nepískalo a špalky se rovnoměrně opotřebovávaly. Nejradši bych kvůli tomu přešel na hydraulické kotoučovky.
No ty brzdové špalíky,,když se sjíždí jen z jedné strany, tak je otočím, pravý a levý a tak se sjedou rovnoměrně, mám starší typy, věřím že u těch nových to bude o něco složitější..nebo jsou jen jednosměrné a nedají se otáčet.
Zkus špalíky povolit a pak lehce přitlačit k ráfku brzdovou páčkou, malinko zaverglovat šroubem co se šapalíky přitahují a tím nastavit sklony. Potom brzdovou páčku co největší silou zmáčknout a špalíky utáhnout. V 90% je výsledek uspokojivý.
zatím jsem servis nepotřeboval. Seřízení čehokoliv, odvzdušňování kotoučovek, servis vidlic , centrování , vyplétání atd. jsou triviální záležitosti. Jedině pokud je třeba něco frézovat , nebo nejsou volně dostupné některé ND nebo nářadí , tak je třeba to dát do servisu a modlit se, ať to moc nezprasí.
Ahoj, tak to jsi dobrej, když všechno zvládáš. Vlastně na tom nic moc neni, ale já se zatim do vidlice nepouštěl a chtěl bych poprosit o rad. Mam Authora Reflexe sx (2004) a na něm je vydlice RST CT-COMMII T4 a mě by zajímalo, čím je nejlepší ji mazat. Možná to zní jako stupidní dotaz, ale rád bych to věděl.
Tak já rozeberu a složím cokoliv, nezkoušel jsem jen tu odpruženou vidlici. Většinou mě dokonce po znovusložení nezůstanou žádné šroubky :-). Vypletů už jsem dělal několik, 20", 26" i 28", třikrát křížený, ale nedávno jsem sehnal pdfko s obrázky podle kterých by šel udělat jakýkoliv výplet, je tam podrobný rozbor jak to funguje. Seřizoval jsem už i mechanické kotouče, zatím jenom trochu, pro testovací jízdy naší tříkolky. Jací jsme s tatíkem kutilové se mrkni na http://lehobrno.borec.cz.
Byl by jsi takova dobra duse o to PDFko me poslal. Diky.
Ja jsem ten email predtim napsal blbe. Tak kdyby se zadarilo, tak tady na ten. Dik.
Má to 3,37MB, takže radši napíšu odkaz sem:
http://humanpower.ligfiets.net/html/issues.htm
Je to stránka s bulletiny organizace IHPVA, rozbor výpletů obsahuje vydání 34-v10n3-1993, to je to pdf co jsem o něm mluvil.
Já toho ještě tak moc dělat nemusel, jen běžné úkony - řetěz a brzdové špalky. Takže asi mám kliku. Na rozborku + sborku vidlice si netroufám, potřeboval bych, aby mi to někdo napoprvé ukázal. A zatím se mi povedlo i docentrování, i když úplně nový výplet - nevím, nevím...
Kromě výpletu a přesného centrování zvládám vše, už řadu let si servisuju kolo sám. Tak ho mám udělaný přesně na sebe. Teď se právě chystám koleso rozebrat, jsem zvědav, v jakém stavu jsou náboje, už loni jsem se na to vykvákl. Nechceš se stavit a omrknout si to...?
Jo - brzdy. Nevím, jakou kdo učinil zkušenost, ale já nastavuju na svých véčkách špalky tak, aby byly mírně do šípu ve směru otáčení ráfku. Nikdy mi to nehvízdalo a brzdí velmi dobře.
Odkud jsi?
Brno. Proč?
No, nevynechám žádnou možnost k přiučení. Ale Brno je na mě z ruky. Dík.
Tak to mě potěšilo, díky za důvěru. Kdybys měl nějaký dotaz, klidně mi emailni a dáme to dohromady. Konečně - mám taky jeden nápad, možná bys zase ty věděl... Ale tím nechci zatěžovat zdejší diskusní fóra, je to trochu na jiné téma. Ozvi se. Taky dík.
Já jsem měl vždy každé kolo v 1. garanční servisní prohlídce v servise. Pokaždé mi tam něco na kole zničili. Např. povolené misky středu dotahovali jen z jedené strany (ne u talíře - to by dalo moc práce!!!), takže střed praskal dál a přitom stihli ještě ohnout a rozmlátit asi kladivem novou hliníkovou kliku!!! Přehazovačku neseřídili a rozcentrované kolo nevycentrovali, ačkoli jsem o všechny tyto úkony před garanční prohlídkou žádal a na závady jsem upozornil. V kole mi praskaly dráty, tak jsem ho dal přeplést do krámu a během prvních 200 km praskly zase. Myslím, že to vůbec nepřepletli, jen doplnili dráty a naúčtovali kompletní přepletení. Pak mi to přepletl kamarád a od té doby nemám problém. Každopádně moje zkušenost s takzvanými odbornými servisy je velice špatná , at´je to co je to. Lepší si je vše udělat sám, pokud to jen jde nebo po známých. Jinak mi též často kolo v servise omlátili, což např. u kola 3 měsíce starého docela zamrzí!! Takže určitě!!!Co můžete odělejte si radši sami!!!
Já dal kolo na garančku do Veloexpresu v Ostravě. (Merida SE). kolo mi přišlo z jednoho e-shopu v dezolátním stavu, tak jsem to tam musel hned druhý den odvézt. Praskal střed, drhl přesmyk, brzdy zcela rozhozené, dráty skřípaly až hrůza. V servise jen kroutili hlavou, ale dali mi kolo do kupy k plné spokojenosti.
Do servisu jsem svého oře ještě nikdy nedával a ani tuto možnost nepředpokládám. Svedu (a párkrát za rok provádím) rozebrat bike do posl.šroubku. I vidli (trochu ji mám i vytuněnou). Kola jsem si vyplétal taky sám... . Přez svou důmyslnost je kolo velice jednoduchý stroj. Člověk by se neměl bát. A když si s něčim neví rady, má tady server NAKOLE.cz.
No ten výplet kola jsem zvládnul, ale nejsem si jist do jaké míry se jednotlivé špice dotahují, při centování, aby nebyly příliš volné, to se dá celkem poznat, ale najít tu optimální mez(abych je nenapnul příliš a pak by praskly nebo se protáhly ráfkem).
ahoj chci se zeptat nedavno me jeden obchodnik v cyklo servisu presvedcoval ze
je dobre nejdele jednou za 3 roky rozebrat cele stredove slozeni a zase slozit ze prej tvz. "zaroste" a pak uz to nikdo nerozebere.mate nekdo skusenost?
Mnóóó - na favoritu jsem na něj nešáh 33 roků a točí se jak zběsilý.
A jde rozebrat?
Mnóóó - proč bych to rozebíral, když se točí???
Ale vážně - jestli jezdíš v blátě, brody a tak - tam ta pravidelnější údržba je zřejmě na místě.
Jen by mě zajímamalo, jakou má vůli do stran, seřídit konusy není sranda, někdy to dělám i půl hodiny, než je to OK.
No já se teda hrdě přiznám, že si kolo dám do servisu i na to seřízení brzd a přehazovačky :o). Není to v tom, že bych to nezvlád. Ale mě to nebaví, trvá mi to dlouho, nervuju se s tím a zabiju tím spoustu času. A vzhledem k tomu, že kolo je pouze jedním z mých mnoha koníčků a musím se ještě starat o barák, ušetřený půlden času mi přijde vhod a ty dvě stovky za seřízení a prohlídku (ne rozborku a sborku + opravy) klidně dám. U nás v servisu jsou v pohodě, ještě se mi nestalo, že by tam moje kolo přišlo k úhoně...
http://www.bme.szm.sk/bambooframe.htm
...moje práce to nejni :)
www.andykolar.wz.cz - a to JE moje práce... :))
Tak tohle je super, díky za odkaz.
Trochu mi klesla čelist. Skvělé.
Není pro mě problém během večera přehodit všechno z jedné kostry na druhou, včetně seřízení přehazky a přesmykače a přepletení obou kol. Bál bych se dát kolo do servisu, zvlášť potom, co jsem seřizoval kola kamarádům, kteří si kolo přinesli ze servisu, zaplatili cca 500 Kč a kolo bylo utřené jenom hadrem od prachu.
I na výlety vozím s sebou všechno potřebné nářadí a ještě se nestalo, abych nedojel. Teda jednou jo. To mi praskl plášť a ten s sebou náhradní nevozím. :-))