Poraďte kdy měnit řetez? Po určitých Km? Dá se to změřit šuplerou podle rozteče řetězu? Jaký je rozměr? díky
Jeden užitečný odkaz http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id... , než se tady strhne zase řežba.
Já bych řekl,že na tohle téma je toho už řečeno dost a dost v historii...
Třeba: http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=2833...
(Úplně nahoře na stránce je políčko "Hledat...". :')
132.3mm by měl mít nový řetěz. 132.9mm řetěz na vyhození. Jestli je to špatně tak mě prosím opravte.
hmm, tak tato metoda popisuje, že je čas měnit řetěz po 0,5% natažení; jinde jsem se dočetla, že je vhodné řetěz vyhodit při 1% natažení.
K čemu se přikláníte?
Nový řetěz má rozteč na 11 článcích 132,3 mm. Za vytažený se považuje, jestliže se rozteč 11 článků zvětší o 0,6 mm (na již zmíněných 132,9 mm). Při počtu 112 článků řetězu na mém kole, je délka nového řetězu 112/11 x 132,3 = 1347,054 mm. Při vytažení řetězu o 0,6 mm na 11 článcích platí: 112/11 x 0,6 = 6,109 mm.
Vytažení v procentech: 6,109/1347,054 x 100 = 0,453%. A máme vítěze, 0,5% je správná odpověď.
P.S:
Dle mých měření, se délka nových řetězů na 11 článcích pohybovala mezi 132,2 – 132,3 mm.
Kup si merku...stoji cca kilo a rekne ti, kdy menit...
mám takú myšlienku, čo používať lacné reťaze, častejšie ich meniť a to z dôvodu, že materiál je mäkší a tým pádom sa menej odiera kazeta a prevodník. Skúšal to niekto?
Zkoušel jsem řetězy do cca 300 Kč a také řetězy do 700 Kč. Moje zkušenost, vytahují se stejně. Otázka je co to je levný a kde začíná drahý řetěz.
lacné - tak do 200, drahšie nad 500 Cz, inak raťaz drahšiu ako cca 400 Sk som na bicykel ešte nedával, takže nemám skúsenosť, do 200 sa vyťahajú do 1000km a niekedy ešte menej, keď takúto reťaz vymením do povovice možného vytiahnutia podľa mierky, tak na prehadzovačke to vôbec nepraská. Teda otázka znie či radšej sedem lacných (200) alebo dve po 700.
Těžko říci. Záleží na stylu jízdy. My jezdíme natěžko, 20 kg na nosiči a tak kolem 3000 ročně. Vytahování řetězu není lineární (měřím posuvkou), nejdříve to jde rychle a ke konci životnosti pomalu. Měním řetěz každou sezonu, tady kolem těch 3000 km.
Nejlepsi je koupit tri az pet retezu a cyklicky je menit. Pak se vyhodi retezy, kazeta a streni a maly prevodnik. Vydrzi to daleko pres merku :-)
Zrovna teď jsem se o tom bavila se svými servisáky - řetěz je prostě spotřebka a tak ho prostě měnit jak je potřeba. Záleží to opravdu na tom, kde a v čem se jezdí.
Jednou vydrží 600 km, jindy 2000...
Já osobně používám řetěz v cenové elaci kolem 500,- a měním ho podle toho, co mi ukáže měrka. A zbytečně nepřetahuji. Loni jsem to přetáhla asi o 1000 km, protože to pořád řadilo v pohodě. Jenže jsem si oddělala pastorek. Nový řetěz si sednul cca po 150 km, ale moji vizi, že na tom odjedu další 2000 a pak to vyměním komplet mi ani ne po tisícovce rozmluvil chycený pastorek - řetěz si prostě skákal jak uznal za vhodné.
Pokud bych první řetěz vyměnila včas, původní pastorek by ještě držel.
Takže kup si měrku a měň řetěz podle toho, co ti ukáže. Mě to vychází na výměnu tak kolem 1000 km. A rozhodně se nenech rozptylovat tím, že někdo na jednom řetězu najede 5tis a více.
Jedna z možností je i ta, že budeš jezdit tak dlouho, pokud to bude bezproblémově řadit a pak vyměníš řetěz a dále kazetu a převodník. To bych ti ovšem nedoporučoval. Je daleko levnější řetěz občas přeměřit a vyměnit ho podstatně dřív, než měrka propadne skrz. Já většinou měním na třetím zubu měrky.