Tak odborníci, jsem zvědav jestli někoho něco napadne? Občas si zajedu nějaký závod a dokud se jede v terénu, tak to jde, ale jakmile se vyjede na silnici, tak je evidentní, že se musím dřít víc než ostatní. Jistě něco je fyzička a na profiky neútočím. Ale po rovině a při sjezdech na silnici musím šlapat jak blazen a stejně nejedu tak rychle jako okolní závodníci, kteří mnohdy ani nešlapou a ujíždějí. Je to pro mě záhadou! I když vyjedem s přítelkyní (která na kole téměř nejezdí), tak musím z kopce šlapat, abych jel alespoň stejně rychle (ona nešlape, jen se veze). Čím to je?
Pokud ti to v terenu jde a rozdil je evidentne jenom na silnici, videl bych to na plaste. A to pocinaje podhustenim, pak jde o smes gumy, vzorek, samotnou sirku plaste, jeho vahu atd. Jaky plaste mas?
Pak jeste castecne muze jit mozna o nejakou chybu v technice slapani, ono se to v terenu az tak moc neprojevi...
Asi jsem pomalejší i v terénu, ale tam se to tolik neprojeví. Na silnici je to pak markantní, když šlapu a okole mě nikdo ani nešlapne. Pláště už jsem zkusil několikatery těd mám vzadu MAXXIS 1,95 KRAKEN (nedoporučuji - mám pocit, že plavu - koupil jsem ho jako nouzovku, když se mi rozlítl HUTCHINSON v Krkonoších) a v předu HUTCHINSON - Scorpion, Hustím na horní hranici doporučených hodnot. Už jsem odjel závody i na měkkých směsích s uzkými plášti (ale to je rodeo v terénu, když zaprší), taky nic. Sjedu tak tří pláště za rok, ale pořad jse nenašel ten pravý. Pokud je to v plášti. Podhuštění vylučuji, určitě.
Plaste Maxxis jsem teda jeste nejezdil, ale mrkl jsem se na toho Krakena na netu. Je to spis univerzal az semislick, navic v sirce 1.95 a natlakovanim blizko k maximu nevidim duvod, proc by prave na silnici nemel jet rychle. Zase vzhledem k cene to nebude urcite az takovej zazrak, ale kde jinde nez na silnici by uz takovyhle plast mel jet..?
Hutchinsony nejsou spatny v terenu, jenom maji vetsi valivy odpor a hlavne na asfaltu se ti budou asi dost sjizdet. Ale zase pneu na prednim kole nema zdaleka takovy vliv na rychlost jako zadni.
Special na bahno se ale delaji uzke plaste, jenom s ridkymi a jinak tvarovanymi vystupky.
Ja jsem byl asi nejvic spokojeny s Schwalbe Racing Ralph, kevlar, mel jsem je na HT, takze v sirce 2.25, ale foukal jsem je spis k minimu. Ta spokojenost se tyka hlavne rychlosti a pohodli, jinak jsou super spis na ne moc narocny teren a povrch a vicemene jenom do sucha. A hodne rychle ubyvaji. Jako vic "terenni" :o) beru taky od Schwalbe Nobby Nic, ma je ted zena, taky v sirce 2.25, uvazuju o nich taky i na fullika, jenom jeste vaham ktery rozmer. Tohle uz jsou drzaky. Taky nekdo pouziva RR dopredu a NN dozadu. Sam jezdim uz druhou sadu Continental Explorer Pro, kevlar, 2.1 . Jsou pomalejsi, ale takovy univerzalni a hodne levny :o)
Ale dosli jsme spis k tomu, ze ty plaste to muzou byt jenom okrajove. Jak rika Michal- zkontroluj si taky i nohy :o) a fyzicku, mozna posez na kole- nesedis treba extremne vzprimene? Nebo druh biku vubec- hodne nakopla vidlice s vlastovkama nahore taky udela z cyklisty aerodynamickou brzdu :o/
Co se týče plášťu, také si myslím, že to nebude zásadní. Je pravda, že pláště s měkčí směsí na silnici mizí před očima, ale když jsou nové tak sedí jak prcka do kalhot a dá se na nich dělat vše. Nohy - pochopil jsem, že fyzička. Nejezdím jak bych si představoval, ale i letos se už blížím k 10 000 km a i nějaká fyzička je (samozřejmě by mohla být lepší). A znovu opakuji, že pozoruji hlavně při sjezdech, že jsem pomalejší. Jezdím spíš zhrbený, až mě chytají záda. Při sjezdu se urřitě nevzpřímuji, to spíš všichni zabalíme. Nakoplá vidlice - rozumím. Nemyslím, ale možná trochu může být. Manitou black 100-120. 120 jsem ještě od zakoupení nejel.
mam plaste vepredu maxis Calibos a vzadu Maxis kraken,mam je uz neco pres 3000km a ve predu je celkem zachovaly,i kdys oproti puodnimu je to znacny rozdil,ale stale v terenu drzi a vzadu je to dost uz jen na silnici,ale puvodne jako novy to byla vysoka svine vylozene na teren,tim padem nesouhlasim s nazorem zee to semislick ci univerzal...na silnici sem se s nim trapil...behem te doby co mam tyto plaste sem jeste mel dalsi a tak ruzne sem je kombil(hutchinson cameleon,continental endless pro a geax),ale vsecky se pomerne hodny rychle sjely,jo sou na teren,ale cekal sem trochu vic,prece jen 1000... jinak doporucuju IRC Mythos...ma ho moje pritelkyne,zkousel sem ho a parada,navic ma takovou akorat smes.je to universal kery je podle me tak akorat i cenove,bo je to drat
Nohy!
oholit?
Tak to mě nenapadlo! Ale, že by to mělo takový zásadní vliv na aerodinamiku. Vlim možná ano, ale zásadní???
Samozřejmě aerodynamiku.
No jistě že má - to se tady už probíralo, tak zkus zalistovat.
Ale aby tě to tak výrazně zbrzďovalo, to by si musel mít srst jak medvěd :o)))
Medvědice, kdy pojedeš na tu 'Kožovku'?
4.11. :o)))
Neboj, dám vědět - momentálně máme návrh trasy, příští týden to vypilujem a hodíme to taky sem. Ale tobě to určitě pošlu i na mejl :o)))
hmotnost. tedy to se projeví při sjezdu, pokud je to i po rovině, nic jinýho než pláště mě taky nenapadá:-/
Asi tak, hmotnost jezdce a kola. Maximalne jeste stredy kola a vaha rafku/pneu + jejich vzorek a nahusteni.
Jinak do terenu se ma hustit spis ke spodni hranici nez k vyssi.
Nechci sabotovat všechny Vaše odpovědi, ale protože se to snažím řešit, tak můžu některé věci vyloučit. Hmotnost jezdce a kola určitě ano, ale přes svoji výšku jsem potkal i vyšší a těžší závodníky a švihali to pěkně kolem mě. Středy - pořídil jsem teď obě kola nová a zase jsem na silnici nestíhal. Hmotnost celého kola - určitě jsou kola lehčí než mám já, ale to budou odchylky, které by se neměli takto projevit. Hustím víc, protože jinak mám pocit, že mám defekt a táhnu to za se bou jak sopel. Taky se špatně řežou zatáčky. Je pravda, že si to koleduje o defekt, také se tak i občas děje.
Tak ted troška teorie, ta hmontost by mohla mít zásadní vliv. Kolik vážíš ty a tvoje kolo?
Obecně platí, že je úplně jedno kolik kdo váží, tank dopadne stejně rychle jako kámen. Ale pozor, tohle platí při volném pádu a ve vakuu! Takže díky větší hmontosti má člověk větší setrvačnost, tudíš lépe "překoná" odpor vzduchu, plášťů atd. Takže dámy a pánové: Jestli chcete být rychlí, hodně jezte at máte 200kg :D :D Tohle samozřejmě platí jen při jízdě z kopce, do kopce už to bude horší
To je sice pravda, ale větší hmotnost -> větší objem těla -> větší odpor vzduchu.
Tady mám radu jedinou. Do vany si na hraní neber svýho oblíbenýho kačera, místo toho nech lehce kapat vodu (tady jsou ve výhodě majitelé starších kohoutků u pákových baterií to moc nejde) a sleduj jednotlivý kapky. Není nic jednoduššího, než na kole tvar kapky napodobit. Komu se to povede zaručeně bude z kopce nejrychlejší. :-)))
Trocha fyziky???
Cyklista pucek se bude nahoře na kopci těžko rozjíždět a bude mu to trvat déle, ale při dlouhém sjezdu by měl být dole rychlejší, ale bude se mu těžko brzdit - musí začít dřív. To jen k těm vaším teoriím.
Co se týče kapky vody to není správný příklad ten tvar kapky je dán něčím jiným, ale o tom třeba jindy. Obtáhni si formuli nebo nějaké jiné závodní nebo sportovní auto tvar kapky máš obracený (proti směru jízdy), že by to dělali špatně? Mají začít jezdit na zpátečku? Budou tak rychlejší?
Cyklijsta takový tvar nemůže na kole vytvořít, tak alespoň hlavu k řidítkům.
Jenže on tady řeší, že když už je rozjetej, tak mu ostatní ujíždí, takže rozjíždění na kopci neberem v úvahu....protože se NEŠLAPE. Tvar kapky je ideální, proč si myslíš že takový tvar mají ponorky, letadla, jejich křídla(ale ty jsou "uřízlý podél jedné z os) nebo helmy dráhových cyklistů....Ale kůže člověka se skládá ze skupenství pevného, takže asi jen těžko si řeknu: Ted se přeliju do kapky a ted do formule i s křídlem :D
Ještě mě napadá co špatná geometrie rámu = těžiště jezdce na kole? To by možná mohlo být. Ale že by RB byl špatný rám to si nemyslím. Možná s mou výškou 193 cm a váhou 86 kg, ale podle tabulek velikost rámu odpovídá. Ale to je možná cesta. To by zde musel být mezi vámi opravdu nějaký machr, který ví. Nebo zkuste někodo doporučit. Já klidně přijedu i s kolem, pokud bude někdo ochoten poradit.
A kolik tak jedes normalne po rovince km/h?
Jinak ja kdyz si posunu sedatko dopredu a stred kolene neni nad (je vic k prednimu kolu) stredem slapaciho stredu, tak to hodne unavuje a mam pocit jako kdyby to vubec nejelo.
Staci 1-1,5cm na sedle dozadu a unava je pryc. Zvlast se to projevuje pak do kopce.
To je různé 30-40 i 50, ale to není rozhodující. Jde o to že musím z kopce šlapat a ještě nestíhám kolemjedoucím, kteří mnohdy ani nešlapou. Poloha sedla to by mohlo být a pak to tedy souvisí zase s těžištěm jezdce na kole a geometrií rámu. Když nestíhám do kopc, tak se to dá vysvětlit sílou v nohou a kondičkou
Teda wewe, ty si myslis, ze se pri stoupani musi jezdec posouvat dozadu? Znas urcite ty poucky o umisteni sedla (kolmice od cesky ma + - protnout stred slapatka ve vodorovne poloze kliky vpredu). Pri stoupani se soustava kolo + cyklista naklani dozadu, takze aby bylo slapani efektivni a cyklista neztracel energii pritahovanim se k riditkum, je potreba jit dopredu. Vedlejsi produkt presunu vpred je i mnohem mensi pravdepodobnost kotrmelce dozadu. Takze sedlo vpred, telem nad riditka a taky se nekdy mrkni na nejaky zavody v TV, kde maji cyklisti ve stoupani zarazenou spicku sedla :o)))
Nene, samozrejme jdu v sedle dopredu. Jde mi spis o opirani do sedla a o ten "pocit v nohou".
Jako priklad uvedu tohle. 8 let jsem jezdila crosse a neprislo mi nic zvlastniho. Pak jsem si koupila fulla s krasne natazenym posezem a po roce jezdeni jsem jednou sedla na crosse. Tu trasu, kterou jezdim bezne (40km po rovince + 1 kopec), jsem malem diky unave nedojela. Kazde slapnuti bylo peklo. Proste jsem mela sedlo moc vepredu a slapala jsem tak moc dopredu.
To same se mi stalo nedavno, kdyz jsem si posunula diky delsimu predstavci posez dopredu. Musela jsem doladit i sedlo a po 2 dnech jezdeni se dostavila hrozna unava, stacilo sedlo dat z5 o 1,5cm a najednou unava pryc.
Mozna jeste doplnim, ze jsem kdysi jezdila na crossu do prace a tak 2-3x tydne 18km me totalne odrovnalo. Od doby zakoupeni fulla pro me neni problem udelat 1200km mesicne.
Nejhorsi je, ze mi to tenkrat neprislo vubec divny :)
Aha, to pak jo. Jasne, ze cim je ses vic na kole natazena, tim je jizda sportovnejsi, mas mensi odpor vzduchu apod.. Ale ty popisujes spis problem s hledanim teziste na kole vubec. Tim, ze si das delsi predstavec, bys totiz pro zachovani stejneho rozlozeni sve vahy mela posunout sedlo naopak dozadu misto dopredu.
Cim vic "dupes" do pedalu, tim je lepsi mit prave teziste vic vpredu, i kdyz je to takhle receno hodne zjednodusene. (+ vyska sedla, riditek, ...) Zkratka telo ma tvorit jakysi volny kyvadlo, vyvazujici silu, jakou se opiras do slapatek. Ja kdyz se jedu treba jen tak projet pomalinku s nejakymi znamymi, co na kole moc nejezdi, nestacim se divit, z ceho me boli zada...
Hm... to zni jako dalsi teorie k prostudovani :) Nekolik lidi mi totiz rikalo, ze mam sedlo a riditka moc vzadu. Mam (mela jsem) totiz kratky predstavec kvuli lepsi manevrovatelnosti s uhlem asi 15 stupnu a k tomu rovna riditka. Tak jsem koupila o 2cm delsi s uhlem asi 6 stupnu a ze si posunu i kousek dopredu i sedlo.
Ta uvaha o posunuti sedla taky vychazi z toho, ze se mi podarilo ohnout sedlovku :) Proste na tom sedim i kdyz je nejaka dira a porad slapu. Holt ani ten full nevychytal moji vahu a sedlovka se ohla :(
No asi to mam ted teoreticky dobre nastavene, zada me boli obcas taky, ale mam Schoermanna(?!), tak nevim jestli je ta bolest z kola nebo diky tem vystupkum v pateri.
Jinak posunovani sedla ma jeste jeden negativni vliv a to, ze v aktualni pozici mi nejak prestava fungovat specialized sedlo. Kdyz posunu sedlo dopredu, tak problemy nevznikaji. A protoze myslim, ze posez je tedka dobre, tak asi budu hledat nove sportovnejsi sedlo :(
Jsme si tu z toho udelali chat, co? :o)))
Ja mam prave pozici dost natazenou, sehnal jsem si i jinej predstavec, otocil ho dolu (ted teda - 8 stupnu), vyhazel jsem vsechny podlozky pod nim a mam rovny riditka, takze jsem na max dole (v neposledni rade taky kvuli riziku poskozeni ramu brzdovou pakou, bud bych byl moc vysoko, nebo proste musi byt tak dole, jeste 2 cm niz by bodly :o( ). A prave proto me ty zada bolely, ze kdyz neslapu, ale s ohledem na spolujezdce spis jenom pokladam nohy do pedalu, musim v takovym pripade s takovouhle geometrii drzet vahu zadama a rukama.
Jak moc mas tu sedlovku vytazenou, ze se ti ohla? Taky i samotny sedlovky jsou ruzny, na mych 64 kg si clovek muze dovolit klidne neco i s musi vahou, aniz by mel strach, ze to nejak rupne (a nejen sedlovku). Kony jsou taky navic vsechny spis kratsi a hravy, tak to budes mit teda asi dost fusku s hledanim idealni pozice na trochu chrteni...
Že vám do toho nočního chatu vstupuju:-)
Tipuju, že wewerce do 30 cm vysunutí sedlovky moc nechybí, není-li to víc:-)
Ale jinak nic proti, tohle je jedna z těch velkých alchymií, nastavit správně posaz, tak jen pokračujte, jsou to zajímavý názory.
Ale porad jsme k tematu, myslim :))
Sedlovka je zhruba takhle.
http://www.acoma.cz/img/kona5big.jpg
Je tam Truvativ XR a po 3 tydnech mi rekli, ze ji nemaji a mit zrejme nebudou. Takze se teprve rozhlizim po dalsich variantach. Jinak na fotce je jeste stary predstavec. Fotku s ohnutou sedlovkou bohuzel nemam.
To uz je silnicka s -8 stupni ne? :) Bratranek (zavodnik) s timhle prisel taky pote co si pujcil na den silnicku :)
K tématu to určitě je!! Jen tak dál, mě to teď čeká taky, tak ať mám inspiraci...:-)
Jenze ty nechces kolo na chrteni a do terenu, ale na pohodove vyjizdky po rovince :) Tam bych ten posez zase tak moc neresila... navic budes prestupovat z crosse na crosse, takze asi vis co te zhruba ceka. Ledaze bys chtel opravdove kolo :))) a koupil si taky nejakyho mtb fullika :)
To je sice prauda. I když pokud se člověk někde sejde zrovna s Tebou, tak se moc o pohodových vyjížďkách mluvit nedá, pokud teda Ti chce člověk stačit;-))
Ale vážně. Pravda je ta, že přestup je z krose na krose, ale přeci jen se to musí krapet vylaborovat, z prodejny to nebude úpně to pravý ořechový.
Pořádný kolo, říkáš??? Fullík, říkáš??? No, jen kdyby bylo místo na zagarážování, možná by mi nedalo moc práce se nechat zlomit:-)))
Ale ani ne, ja jsem celkove malej, tak kvuli sportovnejsimu posezu proste s riditkama dolu jit musim, cim niz, tim lip. I kdyz zase mensi lidi maji i kratsi ruce, takze nehlede na prevyseni sedlo x riditka mam vlastne uhel trupu stejne vic polozenej nez spousta jinych lidi.
Ad sedlovka- nekoukej na vahu a kup si nejakou festovni.
Jestli máš "Šérmana" tak se asi uplně bez bolesti na kole neobejdeš. Nevím, tedy kde ho máš. Já to mám na krční páteři a díky tomu na obyčejném kole nemůžu už jezdit vůbec. Bolest zadku bych vydržel a děti koneckonců nechci, ale díky páteři sem třeba na kostkách přestával vidět. Dělaly se mi bolestí mžitky a černo před očima. Takže jsem na kolo deset let nevztáhl ruku. Pak jsem zkusil a hned pořídil lehokolo a je po problému. Krk se ozve jen občas a ne víc či hůř než z jiných čiností.
No neobejdu. Mam ho v bederni casti, ale diky cviceni v detstvi je skoro pod kontrolou. Vetsinou boli jen pri nadmerne zatezi na zadech.
Na krku mam zase nejaky defektni obratl a jeste navic vecne neprotazene trapezaky, coz je vrazedna kombinace (zvlaste kdyz ofouknou). Na krk beru obcas ataralgin (pomaha jak od bolesti zubu, tak i od bolesti krcni patere). Driv jsem ho brala skoro pri kazde jizde, protoze ta bolest byla silena, ale nejak jsem to vypracovala a ted uz je to jen tak 2-3x mesicne.
Jinak kdyz jsem jezdila na crossu, tak mi vadily i otresy v podobe malych kostek na novych chodnicich. Tak jsem si koupila fulla, navic mam podhusteno a uz mi nevadi ani velke kostky :) Nejvic je to teda znat na predni vidlici nez na zadnim odpruzeni. (Divny, ze si nekdo kupuje fulla spis ze zdravotnich duvodu nez z "adrenalinovych" co? :))
no, ještě jsem o tom neslyšel, jsi první :o))
Taky jsem furt jedl prášky. Pak jsem si řekl dost! Nic to neléčí jen tlumí bolest a bolest je v podstatě dobrá. Jen upozorňuje na to, že je něco špatně. Když jsem to oblbl, tak jsem to dělal špatně dál a příště to bolelo o to víc. Pře šest let jsem v sobě neměl jediný prášek. Konečně jsem zdravej a tu bolest, která se díky páteři (zkurvený obratel mám na H1-H2 po úraze taky:o( ) občas ozve eliminuje Silvovou metodou. (takový psycicický cvičení nebo jak to popsat.) Jo ale byl jsem se nechat srovnat na Dornově metodě a přesto, že to není stoprocentní a už asi nikdy nebude, tak to bylo naprosto úžasné a vřele doporučuju. Všechno se zlepšilo alespoň o 90% !!!! ( http://www.dornova-metoda.com/ )
No tak já asi budu druhá :o))) Taky zvažuji fulla kvůli zádům... Zatím mám jen sedlovku s paralelogramem a musím říct - "nebe a dudy". Naprosto nesrovnatelné...
No a než budou penízky, tak zkouším čarovat s geometrií...
Hele, ta metoda je zajímavá - řekneš mi o tom zítra něco?!?
Také jsem se na tu metodu koukl a zkusím si zjistit víc, mám také problémy s bederní části zad, ale o tom to tu dnes není. Proč všichni zvažujete fully? Nehoupete se na tom jak na koze? Nopohlcuje full vynaloženou energii. To musí zpomalovat ve stoupání a po rovině víc než s čím mám problém já. Nebo jezdíte všichni sjezdy?
Kdepak, správně seřízené odpružení ti rozhodně žádnou energii neubere...
Řeknu ti o tom zítra všechno co vím. Dokonce jsem absolvoval kurz, tak bych teoreticky měl dokázat pomoci ostatním, ale bojim:o( Raději jen sebe. Jinak já mám lehokolo taky odpružený vzadu i vpředu. Možná to něco pohlcuje, tedy určitě, ale je mi to jedno. Nezávodím, jsem turista na kole a žádnej velkej vliv nepozoruju. Navíc to není silnička stavěná na rychlost už podle rámu. Je to takovej kros ve verzi lehokolo. Tedy silnice a lehkej terén a na tom to jezdí báječně.
Možná bych se na tvém místě zajímal, jak mi to pojede na kole přítelkyně a jí na tom mém. Zkrátka bych vyhlídnul kopec a na něm si kola vyměnil.
Doufám, že máte oba podobný typ kola a neporovnáváš sebe na fulovy s přítelkyní na krosu. ;-)
No to nepůjde, jsme jako obr a trpaslík. Na mém kole by nedosáhla ani na řidítka. Já když mám obě kola nepojizdný nebo potřebují z nějákého důvodu přejet na jejím kole, tak jsem na něm jak vosa na bonbónu. To se takhle nedá vyzkoušet. Mame oba krosy.
Předem díky za Vaše názory, v noci už jsem musel skončit, nestíhali mi oči.
Jak jsme včera napsal dotaz a rozběhla se diskuze, tak jsem začal tušit že to bude geometrie - to je ovšem průser a může to skončit tak, že bude muset být nové kolo. To mi asi neprojde. Možná ještě si pohrát s představcem. Řidítka mám vysoko protože i sedlo mám hodně vysoko - jezdím nejdelší sedlovku co se dala sehnat. Ukázal bych Vám i fotku kola, ale nemám své stránky tak nevím kam ji šoupnout.
Když už se tady všechno probralo a zpochybnilo, napadá mě už jedině zdánlivá blbost. Pokud máš ráfkový brzdy, neškrtají ti špalky? Ale jezdec s tvou najetou kilometráží by tohle měl objevit hned. Potom už jedině ty přetažený náby.
Mám V-čka ale špalky opravdu neškrtají. čekal jsem, kdo příjde s tím ať pustím brzd. Ale doplňuji tedy, že nebrzdím, když se rozčiluji, že mi to nejede. Přetažené náby - myslel jsem na to, ale pořídil jsem celá nová kola a problém zůstal. Díky
Ahoj, tak mne napada
1- nemas "dvoustope" kolo?
ja jsem kvuli tomu musel stale slapat aby se mi lepe drzela rovnovaha. /a domnivam se ze to muze i spomalit/
2- ty nova kola nejsou na prumysl. loziskach? /prumysly maji o neco vetsi odpor nez klasicky konus/
2a- a zkousel jsi jak se ti na nich toci osy?
3- pokud se Ti v sjezdu provesuje retez muzes mit prilis utazeny mechanizmus "cvcku" a ten muze brzdit. Ale na rozdil vezt se / muset slapat z kopce to asi nebude.
4- ty nova kola mas dobre vycentrovane a nemas "volne" draty?
Jedny kola mám na nábojích Shimano LX, a druhá na nábojích SWISS - komplet od Swissu - náboje, rychloupínáky, ráfky - centrování i zapletení vpohodě. Řetěz se mi neprověšuje.
takze - nevim. omlouvam se za zbytecne stourani.
V pohodě, netušil jsem na kolik různých možných příčin zde narazíme, ale zatím to pořád není ono. Rychlá, plynulá a bezbolestná jízdá to je alchimie.
Cece, koukam, ze jsme tu rozebrali cele kolo a na vse jsi odpovedel, ze to je OK:-) Tak ted fakt nevim. Asi se s tim hold musis smirit. Dle meho, co kolo, to original.
Kdyz jedu s pritelkyni, tak jsme na tom podobne. Ona slape vpodstate porad a ja si jen tak obcas slapnu a pritom jedem stejne rychle. Oba mame Authora, oba mame podobne vzorky na plastich. Taky jsem se tomu divil, ale kdyz jsem to tak pozoroval, zjistil jsem, ze kazdej slape trochu jinym stylem...takze ja bych hadal, ze zakopanej pes je tady. Treba slapes neekonomicky. Proc ne? Ja kdyz zas beham, tak mi kazdej rika, ze beham tezkopadne, ze musim na kazdej krok vynalozit strasne usili...
To mi ani nepřipomínej ;-) Tenkrát jak jsme svištěli silničkou dolů ze Zvičiny, tak já měl na tachometru stíží 62km/h a Ty sis to kolem mne prosvištěl jak drak... Dole jsi říkal, že jsi měl maximálku 70km/h.
U mne je to ale kombinované i s mojí muší váhou ;-) Prostě mi to víc než 65 nejede ;-)
Skoda, ze uz nemam silnicku na 17mm "tlustych" plastich...to byla pila na kopce:-)))
Reaguji, protože mě to asi zajíma a snažím se vyřešit problém. Chci z Vás vyždímat co jen půjde, někde chyba být musí. Pokud tvá přítelkyně šlape a ty nemusíš, tak se třeba jen vyvážíš - ten přední šlapat musí. Vše nasvětčuje na tu moji geometrii.Máš pravdu, že téměř na vše píši Ok, protože jsem to nezačal řešit včera, ale už se tomu snažím přijít na zoubek delší čas.Mám něco vychytaný a něco vyzkoušený. Podle mě a snad to píši naposled pokud za někým jedu a on nešlape, já musím a ještě mi ujíždí, tak je něco špatně. Díky za příspěvek
Nevyvazim se...jezdime casteji vedle sebe.
Pockej...ty jedes v zavesu a pritom jedes pomaleji...Tak bud se neumis schovat a tim padem ti ten predni neprorazi dobre vzduch (treba kdyz je bocni vitr) a nebo ten pred tebou jede natolik rychle, ze mu jakoby nestacis a musis ho doslapavat.
Me by treba zajimalo, jak by to dopadlo, kdyby sis s tim druhym vymenil kolo...
Samozřejmě nevyvážím i když bych někdy i rád, ale frnkne mi. Předjede mě a je fuč, někdy celá skupina - většinou více než jeden, apk to musím stahovat v kopci, al to bere síly. Pozoruji to hlavně při závodech, tam si kola asi nevyměníme. Asi maj ty bejci nějáký suprový bajky za těžký prachy, který prostě jedou. Jinak ta výměna mě taky zajímá, ale jak to udělat.
No...slezes ze sveho kola, poprosis kamarada at ti pujci svoje kolo a nasednes na nej...nemusi to byt hned nejakej zavodnik.
Jo a co kdybys cele kolo promaznul. Ja se vzdy tesim na tu jizdu po ocisteni a namazani celeho kola. Jede citelne lehceji.
No a pokavad to pocitujes prevazne na zavodech, zamysli se nad tim, zda to fakt neni NOHAMA. Nemyslim tim chlupy a smrad....ale silu!!! Preba nejsi tempar, coz se na rovince projevi. Treba jsi clovek, co nedokaze moc udrzet tempo, ale zato dokaze maknout do kopce... Ja bych az tolik chybu v kole nehledal...!!!:-))
Pri sjezdu muze byt vic faktoru...viz nahore.
Kazdopadne je mi divne, ze jsi na zavodech a divis se, ze na rovine a ve sjezdech je nekdo rychlejsi...ikdyz neslape a ty jo. Vzdyt o tom jsou zavody...nekdo je rychlejsi ikdyz skoro neslape a nekdo je pomalej ikdyz slape imrvere. Kdyby vsechny kola jezdila na chlup stejne, bylo by to divne... Nekomu jede vic z kopce, ale treba hur dokopce. Nekomu naopak. No a na jezdci pak zalezi kde makne a kde ne....
Šel bych na to vylučovací metodou. Tj. s někým kdo je rychlejší a zhruba stejně vysoký si vyměnit na pár km kolo. Tak by se mělo ukázat jestli se pomalost bude držet kola nebo jezdce.
OK
Já 193 cm, 86 kg, cross, Praha, (pomalé kolo).
Je tu někdo prporčně srovnatelný s rychlým kolem?
Brzdy neškrtají,pláště by měli jet tak zkontroluj jak moc máš utažené kónusy v nábách.Kola by se tolik netočila a to by byla pak dřina.
Si přečti co píšeš :) Já jsem 183/82 a mám normální postavu. Zkrátka jseš vysokej a hubenej. Tak se nedív, že funguješ jako plachta a nejede Ti to.
Když už jsme u toho, mě na asfaltu taky všichni ujíždí, ale to bude tím že mám Bontrager Jones 2,2 vpředu a Ritchey Z-max 2,1 vzadu a relativně těžkou vidli MX-comp 105. Zato ve sjezdech a v technických pasážích neustále řvu "bacha jedu". Vím, že by bylo lepší mít semislicky, ale to by nebyla taková švanda :)
No a je to. Ani to nebolelo. I kdyby to nebyla pravda, tak alespoň nejsem sám.
V technických pasážích a sjezdech jsem taky někdy rychlejší, ale to bych řekl, že je to pudem sebezáchovy. I v těchto sjezdech jsou rychlejší, ale to už je o brždění a o strachu o kolo a sebe. Proti tomu neprotestuji.
je to nejenom pudem sebezáchovy (i když toho se mi skutečně nedostává). Bez vidle, která to pobere a plášťů, které drží jako přitlučené (a jsou to balóny- kvůli defektům) si člověk náročnější sjezd s dropy a šutry jako hlava prostě neužije. A taky jde o techniku jízdy - často vidím chudáky, kteří nejsou schopni posunout zadek dozadu a nechat si lítat sedlo mezi stehny...
Máš recht, ale tady ať jsou rychlejší Ti co se nebojí to je vpořádku.
Když se posuneš hodně dozadu, lítá Ti sedlo mezi stehny a vidlice se Ti o něco zaboří nebo zastaví, tak se otočiš přes sedlo a to je bolest náramná. Pak je zase chvíli bezpečnější mít zadek výškově nad sedlem a může se stát jen to, že Tě to katapultuje, dopad také bolí ale není to taková pecka.
Vím co říkám, au.
Tak abych vam to zamotal jeste vic, mam kamarada, co je vysokej taky lehce prse 190 cm a vazi cca 85 kg. Zavodi, a to tak, ze jezdi opravdu dobre. A to jezdi nejvic na silnici, ale i kdyz jede na MTB, rozhodne se neda rict, ze by na asfaltu zpomali :o) Kdyby meli byt z rychlosti diskvalifikovani vsichni velci a lehci, nebo lidi s jakoukoli fyziognomii jako typ, nevim, kdo by pak uz jezdil rychle :o) .
Jako plachta clovek funguje jenom v pripade vzprimeneho posezu, se sportovni polohou za riditky to rozhodne nema proc brzdit. Ale i ten posez jsme tu uz probirali, to by nekdo Bbb musel na tom kole videt, aby z toho nebyl jelen :o) . Treba u me na HT jsem si jenom tim, ze jsem kdysi snizil riditka a otocil predstavec smerem dolu, vylepsil prumernou rychlost cca o 1-2 km/h, coz je hodne (samozrejme ne v narocnem terenu, tam to nema skoro zadny vliv).
a proč jsou všichni vrchaři do 170/60? Naopak spurteři chlapi jako hora?
To pochopitelne, ale nema to vliv na rychlost jako takovou, to jsou jenom specifika jednotlivych morfologii. Ve finale vsichni dobre trenovani stejne vetsinou dojedou pekne spolu v baliku, pozadu nezustanou ani ti pod 170, ani ti chlapi jak hora. A na biku se ty rozdily smazavaji snad jeste vic, protoze je jizda jeste "pestrejsi".
Myslím, že tudy ceta opravdu vede. Ze snížení řidítek mám trochu strach kvůli zádům, ale půjdu do toho a pár věcí vyzkouším. Na krátké vzdálenosti se to možná bude dát vydržet, ale co dlouhé maratony. Nic zaexperimentuji s představcem a kroužky.
Díky za příspěvek.
Moje kolo má zase pomalého cyklistu.
Jak to tady tak čtu, tak přesto, že kolo máš v pořádku, tak tě všichni předjíždějí aniž by šlápli do pedálů. Jediné co mne napadá je, že oni, narozdíl od tebe, mají dokomalý tvar (koule).:)))))))
ps.je to záhada
Pořád se ti žádná rada nezamlouvá, tak jestli tě to uklidní, tak mě taky vždycky každý předjede - do kopce, s kopce i po rovince :o)))
To samozřejmě ne. Děkuji za všechny rady a připomínky, ale nemyslím si, že je to pravé ořechové. Bude to kombinace několika příčin, ale rád bych vyeliminoval vše co jen trochu pujde. jen se domnívám , že není neco košér, kdýž... viz několikrát výše.
Jed nekdy s nakolakama na vejlet a prohod si tam s nekym kolo....a uvidis, zda to bude lepsi nebo ne... Hlavne se vrad domu na tom svem:-)))
Ne že bych byla proti jeho účasti, ale s jeho výškou moc lidí není... Váhově by se to srovnalo, ale jinak bychom si museli vrazit polštář nebo dva pod zadek :o)))
Určitě bych se někdy rád přidal. Jezdím z 98% sám, nevadí mi to tempo si určuji sám, ale někdy hodně lenoším.
Takže snad někdy jo, ale nahlásím se předem, aby nebyl nějáký problém.
Žádný problém - může se přidat kdo chce a rychlejší vždycky čekají na pomalejší, tedy na mě :o)))
Tvá pomalá jízda z kopce a po rovině může být způsobena mnoha okolnostmi, o kterých píší ostatní. Posed( odpor vzduchu), pasivní odpory rotujících částí na tvém kole, pláště-jejich typ směsi, vzorku a TPI (valivý odpor). Některé z nich si sám vyloučil. Zbývá mi jediný, tedy z těch nejhmatatelnějších. Technika šlapání. Je totiž rozdíl v porovnání se stejnými soupeři jestli jedeme v terénu nebo na silnici. Je to dané technikou šlapání. Ta se paralelně projeví s profilem terénu, jednotlivými nerovnostmi jako hrby, kořeny, kamení atd. V těžším terénu je težší udržet správný rytmus, kruhové šlapání spolu se stále stejným posedem. A to se podepíše na tepové frekvenci a tím pádem i na samotném výkonu. Možná máš lepší parametry právě v těžším terénu, prostě tvůj organismus není tak citlivý na výše popisované. Méně to kolísá TF, jsi schopen v takto se měnících podmínkách podávat konstantnější výkon na klice. Vjedeš -li však na silnici, projeví se u tebe více než u jiných neumění šlapat efektivně, protože to rovný povrch nabízí ale zároveň vyžaduje pro rychlou jízdu. Správné šlapání má základ již v dobře nastaveném posedu, tedy sedět tak, abych v této pozici mohl celkem pohodlně ( to pohodlí je celkem důležité, méně důležité bude pro profíka jedoucí hodinovou časovku, tam se hledí na výkon na klice a aerodinamiku)podávat dlouhodobě pořád vysoký výkon. Potom je to koordinace pohybů, tedy samotné efektivní šlapání, pěkně do kulata, zabírat nohou do pedálu pokud možno po celé otáčce. Jde to, ale vyžaduje to trénink. A správné držení těla, neklovat, nazabírat zbytečně přes břišní svaly, nohy kmitají podél horní štangle pěkně svisle. S tím souvisí kadence, tedy naučit se jezdit na převodech, na kterých mám největší dlouhodobý výkon a mít pro sebe správně zpřevodované kolo. U silniček s tím nebývá problém, ale vícekolečka u bajků jsou mnohdy podivně naskládané, tedy vyhovující mase, ale ne závodníkům. Ti si je dělají sami, podle svých požadavků.
Techniku slapani jsem uz taky nakousl, ale Bbb jde o to, ze jede pomaleji hlavne po asfaltu z kopce a BEZ SLAPANI.
Viz prispevek c.1 a autorova odpoved na nej.
Ano netvrdím, že mám vypilovanou techniku šlapání, ale opravdu jde čistě o ten sjezd. Díky za příspěvek
Byl jsem dnes na cyklojízdě a vyjelo se až těsně před půl, tak jsem zbytečně spěchal, ale to je jedno.
Dostal jsem sprďák o wewe, že se k Vám nehlásím. Ani Vás nepoznám. (Ale není to úplně tak, wewe jsem jedinou po chvíli podle kola našel. A pak i Jirka na lehocipedu je nezaměnitelný, ale minule tam bylo lehocipedů více, tak jsem si nebyl jistý) Spíš jsem čekal jestli třeba poznáte někdo mě.
Omlouvám se všem co jsem nepoznal, nepozdravil a mohl jsem nebo měl. Jdu klečet do kouta.
Ale neboj, my tě odhalili - ono zase vysokých hubených cyklistů moc nejezdí :o))) Ale je každého osobní věc, jestli chce vystoupit z anonymity nebo ne a tu je nutno respektovat.
A jestli si poznal Jirku, tak s ním jsem jela já a Kukyn :o)))
Bbb čo keby si skúsil nasadnúť na ten bicykel a spustiť sa z kopca dolu, potom ťa určite málokto predbehne, maž bickel a chodiť pešo :-)))))
Teď se ho musím zastat - na kole jet jsme ho viděli :o)))
Děkuji, že jste se mě zastal veliteli.
Žádný velitel, já jsem tady jenom host :o)))
P.S.
Mimochodem - už je to lepší nebo máš pořád pomalý kolo?!?
Já teda nevím, ale podle mě si se moc pomale na tom kole nejevil a RB snad ani pomalý být nemůže - měla jsem ho na pár dní půjčené a jedinou jeho brzdou jsem byla já... Ovšem na mě se čeká vždy a všude, mě se pomalu točí kyčličky :o)))
Jestli máš namysli ten peloton na cyklojízdě, kde byl průměr kolem 5,2 km/h, tak tam jsem měl pocit, že mám kolo rychlé, ale teď si dávám pauzu a popojíždím si jen do práce. Za měsíc to , ale zase vypukne doufám, že bude už sníh.
No, tak jednak jsi tam přiletěl jak fotonovej a pak - i při pomalý jízdě (nebo právě při pomalý jízdě) se pozná kdo umí :o)))
Ten holt umí :o)))
No tak to jo. S tím musím souhlasit, ale co když jen předstírá že umí a přitom neumí (a třeba ani nečumí, alespoň né něják výrazně)?...? (:o))
Pak je důležité umět dobře předstírat :o)))
a nemůže to být odpružením? Ostatní to zamknou a jedou? Jinak zážitek z neděle, sjížděl jsem kopeček u Lažánek a dojižděl jsem cyklistu, nahoře asi 50m a já ho dojel bez šlapání zalehlej na kole, on šlapal a bylo mu to prd platný (oba dva silniční kola). Dole jsem brzdil, abych ho nemusel v tom nepřehledným předjíždět.
Také jsem se s něčím podobným potýkal. Dříve jsem měl Superiora (železná kostra, pevná vidle). Pak jsem si pořídil Acstar (alu, odpružená vidle) a byl jsem z Acstaru nemile překvapen, jak nejede (hlavně z kopce- musím šlapat) Prohodil jsem pláště ze starého Superiora, ale stále to není ono. Buď ta vidle, středy a nebo celkově špatný rám???
No zamykám vidly kdy to jen jde. Resp. odemknu ji jen v těžkém terén při sjezdu jinak jizdím zamčenou, Druhou vidli co tam mám teď zamčit nemůžu, ale téměř nepruži první rok jsem se rozčiloval co s tím pořád je, pak se to ještě zhoršilo a teď povolí jen, když už to je opravdu rána - neřeším to, protože mi to vyhovuje.
Tak si všinmi tých rýchlejších aké majú pervody. Alebo sa ich opýtaj.
To nebudou převody - on je příliš hubený a tím pádem vytváří velmi nízkou kinetickou energii :o)))