http://auto.idnes.cz/zbran-hromadneho-niceni...
Tak tohle je důvod proč to auto nechat doma, kdy to bude jeden z nás???
Nevím co je na tom hustého. Kardiovaskulární nemoci mají na na svědomí určitě více obětí než auta a taky nikdo nedemonstruje, když v magazínu Ona dnes vyjde recept na pečenou husu.
Až se bez aut obejdeš, tak se můžeš klidně pohoršovat.
Já se bez něj budu asi muset obejít!!!
To, že auto nemáš ještě neznamená že se bez něj obejdeš. Auto přivezlo rohlík, který ráno snídáš, auto přivezlo pivo, které si dáš večer "Na růžku" atd. Ostatně i MHD , kterou asi jezdíš, je součást silničního provozu. Nebo snad autobus ještě nikdy nikoho nepřejel ?
Jo, jenže když to sníš ohrozíš jedině svůj život, ne někoho dalšího. Auto zkrátka je zbraň a jako se zbraní by se s ním mělo zacházet. Kromě klasických testů v autoškole by se podle mne měli vyžadovat i stejné psychotesty jako na zbrojní průkaz. Navíc by podle mne mělo být nějaké pravidelné přezkušování. Nechápu jak můžu po dvanácti hodinách jízdy dostat řidičák na furt!?!?
Jestli chceš zlikvidovat automobilovej průmysl, přednes to svýmu poslanci, nabij mu volební zbraně.:-)
Ale ne to vůbec ne. Dnešní svět by se bez aut zhroutil a mě se sice smrad z aut nelíbí, ale nemám lepší řešení a autem taky jezdím. Najezdím tak dest patnáct tisíc za rok. Ale prostě si myslím, že někteří lidé by řidičák neměli mít, protože jejich sklony k agresivitě ohrožují nejen je ale hlavně ostatní. Jestli někdo chce spáchat sebevraždu je to jen jeho věc, ale vadí mi, když někdo riskuje kromě svého, život těch dalších a tyhle typy, díky tomu, že se na silnici autem nebo na kole pohybuju často, vídám čím dál častěji. Já dělal řidičák před patnácti lety a předpisy se za tu dobu změnili několikrát. Ale nikdo nikoho nenutí k nějakýmu přezkoušení, aby bylo jistý, že umí i ty nový a nejen, že před lety zvládl ty starý. Já kvůli práci absolvuju přezkoušení každej rok a nepřipadá mi to divný nebo omezující, naopak. Školitel vždycky přijde s něčím novým, nebo sporným. Upozorňuje na nejčastější chyby a seznamuje s předpokládanejma novinkama. A může se ho kdokoli zeptat na cokoli. Něco podobnýho bych zkrátka udělal pro všechny. Proč se dělá tolik cirátů ze střelnejma zbraněma, když auto je jako vražedná zbraň použitý několikanásobně častěji a tam je to ponecháno takové benevolenci?
Myslím, že zhovadilé chování některých účastníků silničního provozu se ani hrozbou přezkušování odstranit nedá. Dopravní předpisy se naučí odrecitovat každej trouba, ale dodržovat je, i když je na silnici sám, to už je o něčem jiném. Hlavně o disciplinovanosti a toleranci. Ale to už se tady omílalo bezpočtukrát.
odstranit ne, ale minimalizovat. A psychotesty odstraní z provozu ty největší blázny. Jistě, že to není ideální, ale co je? Máš lepší nápad?
Bohužel neodstraní - dneska nedělá téměř nikomu (a hlavně těm největším blbcům, co se chovají jako by jim patřil svět) problém jezdit bez řidičáku či vlastnit zbraň bez zbrojního průkazu...
AUTO NENI ZBRAN
stejne jako motorova pila neni zbran apod.
tohle trvzeni je demagogie. to se neda brat ani ironicky ani jako hyperbola ani tim jak to tady prezentujes jako zaklad diskuse
prober se
Motorová pila může být zbraň a taky samozřejmě nemusí. Jenže spousta lidí auto používá jako zbraň, kterou ohrožuje ostatní k ukojení svého ušláplého ega. No a já nevím, jaký jiný způsob použít k eliminaci takových typů. které asi potkává na silnici nerad každý z nás. Přísnější podmínky k získávání a udržení řidičských průkazů mi přijdou jakonejjednodušší a nejlevnější řešení. Nevadí mi , že nesouhlašíš, ale řekni mi jaké řešení navrhuješ ty? A pro Radku: Jo to je fakt, ale to je jiná kapitola. To je o vymyhatelnosti práva celkově.
moje reseni je chovat se slusne, vest k tomu ostatni a byt prikladem a to v mire, ktera by idealne prevysovala moje bezne tendence. dlouhodobe a konzistentne (to je v mem pripade opravud velice idealizovany stav). dalsi logickou a prioritni nadstavbou by bylo efektivni vymozeni stavjicich pravidel - cistym strachem z postihu (pravidla ovsem musi byt ujasnena, a dlohodobue a konzistente ustalena). chapu, ze tohle ty asi jako dostatecne reseni povazoavat nebudes, ale vem v uvahu, ze dalsi regulace by pravdepodobne vyresila situaci pouze okrajove. prilisna regulace je cesta do pekla. lide zbaveni moznosti seberegulace ztraci pocit vlastni zodpovednosti, dodrzuji nejmensi mozne minimum vsech ruznych zakonu, vyhlasek, narizeni apod. a naopak rebeluji proti nim uz jen z duvodu ze maj pokrk toho ze jim jejich casto meneceni "predstaveni" stale cpou co maj delat aniz by to sami dodrzovali. tretim krokem by bylo stizit a zuzit podminky pro "vykon" automobilismus a to hlavne nenapadnou systematickou (tedy neindividulani) "sikanou" a "prenastavenim" celeho systemu. a hlavne nezapominat mene je vzdy vice! ber to jako teoreticky diskurz
Ale no tak, auto muze byt zbran dokonce i u nas (nemluve o USA, tam se myslim bere umyslne najeti autem do auta taky jako utok zbrani). U nas by to snad melo byt nejak takhle:
89/5 – Trestný čin je spáchán se zbraní, jestliže pachatel nebo s jeho vědomím některý ze spolupachatelů užije zbraň k útoku, k překonání nebo zamezení odporu anebo jestliže ji k tomuto účelu má u sebe – zbraň se tu rozumí, pokud z jednotlivého ustanovení nevyplývá něco jiného, cokoliv, čím je možno učinit důrazný útok proti tělu.
K odst. 5
1. Zbraň se tu rozumí nejen zbraň v technickém slova smyslu (např. střelná zbraň, sečná zbraň jako šavle, bodná zbraň jako kord apod.) ale jakýkoliv předmět způsobilý přivodit zranění. V konkrétním případě to může být kámen, železná tyč, vidle, silný klacek, tzv. kasr, nebo i motorové vozidlo, pokud jím pachatel najíždí na jinou osobu, jestliže tyto nástroje splňují podmínku, že je možno jimi učinit útok proti tělu důraznější a za předpokladu, že z jednotlivého ustanovení nevyplývá něco jiného.
2. Užitím k útoku nebo k překonání nebo zamezení odporu je nejen užití zbraně k fyzickému násilí (např. vystřelení proti tělu poškozeného, bodnutí dýkou, atd.)
Pro trestný čin užití zbraně „úmyslné užití násilí“ je třeba prokázání úmyslu !!!, neboť pachatel pomoci zbraně ovlivňuje chování poškozeného, nebo ji má za tímto účelem u sebe. Pro splnění podmínky napadaní nelze v mém případě zákoně uplatňovat jakékoliv hypotetické najetí auta na auto, neboť se ze zákona musí jednat o úmyslný útok na tělo !!!
Opravdu je auto zbraň??? Pak ale i každé jízdní kolo je zbraň i třeba každé pécéčko či střevíc. A podle této logiky je dokonce každý člověk vrah: Protože každý člověk může někoho zabít (auto je možno použít jako zbraň), pak tedy každý je vrah (auto je zbraň). To je nesprávná logika, že. A je-li auto (podle článku) zbraň hromadného ničení, je každý z nás dokonce masový vrah, fuj.
Ne, auto opravdu není zbraň (je dopravní prostředek) a tohle tvrzení taky považuji za účelovou demagogii. Na tom nic nemění skutečnost, že je lze (stejně jako většinu ostatních předmětů) jako zbraň použít, ve smyslu trestního zákona. Ale nezpochybňuji názor, že jízda autem (či na kole) může být okolí nebezpečná, při nesprávném použití (a zpravidla se při tom ani zbraní ve smyslu trestního zákona nestává, protože není použito k záměrnému útoku).
Ano auto je dopravdí prostředek, který se jako cokoli jiného, dá použít jako zbraň. Jenže autem je usmrceno více lidí než čímkoli jiným. Jistě, je to jeho nesprávným použitím, abych tě citoval. A já si právě proto si myslím, že je třeby pravidla používání auta zpřísnit. Čistě jen proto, aby bylo těch usmrcených méně.
Kdepak, nejvíc lidí je usmrceno vidličkou a nožem. :')))
Ale souhlasím s tím zpřísněním či zpřesněním, tak jak jsi to srovnával se zbrojním průkazem. (Tedy že každý má právo na řidičák při splnění jasně daných podmínek. A odebrání řidičského oprávnění že není trest, ale vylývá pouze z nesplnění těch podmínek.) Myslím, že dcela významné procento řidičů prostě řídit neumí a každá trochu mimořádná situace (třeba předjíždění cyklisty, když jiné auto jede v protisměru) se pak stává nebezpečnou. V té souvislosti bych se přimlouval i za řidičáky pro cyklisty. To se tu myslím kdysi setkalo celkem se souhlasem.
Jo, existovalo to, děti potom dostávaly průkaz cyklisty. Odehrávalo se to na dopravních hřištích, ale asi už to nějak vyšumělo.:-(
tak to neznám? to jsme neměli. Ale jezdili jsme na kole po dopravním hřišti a dělali jsme, že jsme auta a museli jezdit podle předpisů a hodnotilo se to a jezdili jsme v tom na soutěže. TO mě aspoň na rozdíl od soutěže "O zemi kde zítra již znamená včera" docela bavilo.
Přečti si Solženicynovo Souostroví gulag, to je taky o tý zemi a garantuju ti, že tě to bavit bude.
Mám na nočním stolku cca třicet knih. Nejméně polovinu rozečtenejch a nestíhám:o( Ale zařadím to mezi tipy na knihy, který je třeba přečíst. Už jsem konkrétně o týhle knize přemejšlel několikrát, ale vždycky mě odradilo to, že se mi nechce číst o ničem špatným, depresivním, zkrátka o utrpení, bolesti apod. Negativních impulsů dostávám od života i tak dost, tak se snažím do sebe knížkama dostat spíš něco pozitivního.
Sakra, ty máš ale velkej noční stolek - já tam asi 5 knih a je přeplněn...
Jo mám ho za hlavou přes celou šířku postele, což je dva metry a je 35cm hlubokej. Já ho nechal dělat takhle schválně, aby se mi to tam vešlo, protože frontu knih na přečtení mám od tý doby, co umím číst:o))
Tak začni Jedním dnem Ivana Děnisoviče, Matrjoninou chalupou, Případem na stanici Krečetovka a Ve vyšším zájmu. To je trochu odlehčenější, tím začal svoji kariéru spisovatele. Potom přejdi třeba na Rakovinu.
Proč všechny zásluhy zas připisují jen automobilům? Vždyť tam jasně píší "v silničním provozu" - a to přece zdaleka nejsou jen auta. Tady se to tak nezdá, ale třeba v Číně odhaduju tak miliardu cyklistů. Taková hromadná havárie v tamějším silničním (cyklo)provozu, to musí bejt maso. To nejsou žádný troškaři, jako tady. Prostě zase cyklisty šiděj, opomíjej a odsouvaj na vedlejší kolej. Asi budem muset sepsat petici za obhajobu cyklistiky - že kolo je taky plnohodnotná zbraň hromadného ničení (když už si teda tenhle blbej příměr vybrali).
Teda, ono je to jinak skoro jedno, na jednoho mrtvýho sapiense na silnici se jich stejně narodí tak sto novejch. A navíc, stejně se nejvíc umírá na následky dlouhodobého nadměrného příjmu potravy. Ano, potrava - to je ta hlavní "zbraň hromadného ničení". :')))
Od chvíle, kdy automobil zabil před 110 lety prvního člověka, má už na svém kontě 25 milionů obětí Takže auta né cyklisté.
V Číně umírá každodenně na silnici 600 osob, ale v roce 2020 jich bude již 1300. Rovnice je jednoduchá: víc aut, víc mrtvých
né víc cyklistů, víc mrtvých.
To mě fascinuje jak někdo přesně ví, kolik lidí zemře v Číně na silnici za jeden den v roce 2020. Není to náhodou 1425 nebo 1257 ? Takové "výzkumy" přece nikdo nemůže brát vážně, ale aby to vypadalo dost vědecky tak se tam musí uvést přesné číslo.
Ano, tebou citovaný podtitulek je v záměrném rozporu s vlastním článkem, když si to přečtš celý. V článku se totiž píše: "od chvíle, kdy automobil zabil před sto deseti roky prvního člověka, zahynulo v silničním provozu pětadvacet milionů osob". Tedy ve veškerém silničním provozu (!), nikoli pouze zásluhou aut. Tak krutá nespravedlnost mě až rozlítostnila. Jízdní kola se prostě snaží ignorovat, a to i za cenu překroucení obsahu vlastního článku..
Jsou to .., ti novináři. Důchodce z Vysočiny má pravdu. :')
Víc aut - víc mrtvých? To už si ale vymejšlíš ty! V článku se naopak na srovnání Británie a Švédska na jedné straně a afrických rozvojových zemí na straně druhé ukazuje opak. Totiž, že čím víc aut, tím méně mrtvých! Ale jistě i na těchto zdánlivě zcela průkazných údajích by se dal najít nedostatk. Jakoby se tam totiž obcházela základní souvislost: čím víc živých, tím víc mrtvých.
Takže shrňme základní body petice:
1. I jízdí kolo má právo být považováno za rovnocennou zbraň hromadného ničení, nikdo nemá právo cyklisty diskriminovat.
2. Čím víc aut, tím méně mrtvých na silnici.
3. Základním nástrojem pro snížení počtu mrtvých na silnici je snížení počtu živých.
Z bodů 2 a 3 tedy vyplývá nutnost snížit počet automobilů (a jízdních kol), aby se zvýšil úbytek živých (snížení počtu aut zvýší počet úmrtí na silnicích, viz. článek), a tím došlo k perspektivnímu snížení počtu úmrtí na silnicích pro nedostatek živých. Je to jasné? :')
Nejnebezpečněji se jezdí v Latinské Americe, nejnebezpečnější pro jízdu autem je však Afrika. A nejvíc se umírá v Asii. Jezdí tam sice jen šestnáct procent aut, která jsou na světě, ale šedesát procent všech obětí aut zahyne právě tam. V Číně umírá každodenně na silnici 600 osob, ale v roce 2020 jich bude již 1300. Rovnice je jednoduchá: víc aut, víc mrtvých
Zkopírovala jsem ti celý odstavec!
Ale tady jasně vidíš, že si odporují. Jakoby tam tu poslední větu vlepil někdo dodatečně. Jinak z celého odstavce (zejména z asijských údajů) přece vyplývá opak: Míň aut, víc mrtvých.
Nebo už se opravdu počítá s tím, že lidé zapomněli myslet?
Ale Žovko, to je přece to samé, jako když budeš hodnotit úrazy na kole. Dejmetomu že vemeš silničáře a ty maníky co s kolem skáčou ze skal. Silničářů je víc než těch druhých, ale úrazů mají míň. A čím více lidí začne skákat ze skal tak tím víc úrazů bude.Nemůžu si vzpomenout jak se jim říká, ale od nás znám Márošiho. Snad jsi mne pochopil.:)) Podle mne to tak nelogické není.
Z čeho vyplývá, že maníci co skáčou ze skal mají více úrazů než silničáři ? Třeba je to jako s těmi auty v Asii. Silničáři jsou neschopný polena co se stále válejí v pangejtu a skákající maníci to bravurně zvládnou. Už se těším jak i o tom přečtu nějakou statistiku v Junge Fronte Heute.
Dokázat se dá, co chceš. U kol by myslím bylo velmi zajímavé dokázat, že na kolech vybavených komponentami z Asie je víc úrazů. A to ti klidně dokáže kterýkoli mediální začátečník. :')
A to je myslím to hlavní, co měl článek demonstrovat (i když to tam výslovně řečeno není, samozřejmě, to by bylo žalovatelné) a taky KDO a PROČ si ten ČLÁNEK ZAPLATIL. Prostě asijská auta jsou životu nebezpečná, proto je to skóre v Asii nejhorší. Na ochranu Evropanů, ohrožených vražednými asijskými stroji, a pro jejich dobro je tedy potřeba použít nové ekonomické nástroje: ZVÝŠIT CLO NA DOVOZ nebezpečných automobilů z Asie.
A ještě drobnost: "Smrt způsobená autem se stane třetí nejčastější příčinou odchodu z tohoto světa po srdečních chorobách a depresích", což je samozřejmě blbost. Druhou příčinou jsou a zůstanou nádorová onemocnění. A na třetím místě jsou a patrně zůstanou úrazy a jiné vnější příčiny. Ale to je autorům jedno, potřebné zvýšení dovozních cel to nezpochybňuje. A stejně se nepočítá s tím, že by někdo článek opravdu četl. On má jen úderně zapůsobit a připravit půdu pro další totalitní omezení evropanů. :')))
Jj, z jedné a té samé statisiky se dají udělat různé a někdy i dost protichůdné závěry...;-)
Z podobného soudku se dá brát i to, že po nějaké době, kdy začal platit "nový silniční zákon" se objevily optimistická čísla a že tedy řidiči asi začali jezdit opatrně, když pak bylo méně nehod... Pro ty, kdo ten zákon vymyslel, dost povzbudivá zpráva a další argument proč ten paskvil neměnit... Akorát, že už k tomu nikdo neřekl, že těch nehod může být méně i z toho důvodu, že vlastně ubyly "hlášené nehody". Jak asi všichni víme, tak se v zákoně změnilo i to, že policie se volá až při škodě 50000 a více. Dříve to bylo 20000... Takže o nějakém 'tukanci na křižovatce, kdy jeden druhému nedal přednost a moc ty auta oba nezmuchlali, se policie ani nedozví...
Ještě jeden možný motiv "kdo a proč" mě napadá. Jak známo, v našem beznadějně zadluženém státě chybí asi tak bilión Kč (dle bývalého ministra dopravy) na opravy silnic. Tak prohlásíme auta za zbraň hromadného ničení a silnice necháme shnít úplně. Vlastně bychom údržbou silnic ohrožovali posvátné zdraví lidu. (A rakovinu budeme léčit lékama proti depresím. :')))
Dám ti příklad ze života. Po silnici jedou proti sobě dvě auta,. Čelně se srazí. V jednom osazenstvo zahyne v tom druhém se nestane nic ani malému dítěti.Nelogické? neměli zahynou i ti v tom druhém autě. Jedno z těch aut bylo BMW a to druhé tuším Škodovka.Určitě uhodneš v kterém autě lidi přežili.A o tom to je.
Ano, máš pravdu, může může se jednat i o konkurenční boj mezi jednotlivými výrobci automobilů. Pak bude následovat evropská směrnice (nadřazená zákonu, akorát že o její platnosti nikdo nehlasuje), která Škodovky a podobná "nebezpečná" (komu?) auta zlikviduje. Pod záminkou starostlivé péče o zdraví evropského lidu. Nejdřív se ale ze silnic vykážou cyklisti, o jejich ohrožení se přece článek také zmiňuje. Hlavně musí být bezpeční ti v tom BMW, na cyklistech přece automobilový koncern nic nevydělá. Jen se na silnicích "pletou a jsou nebezpeční sobě i ostatním", jak se až příliš často opakuje.
Prostě totáč, no. Akorát že socialistickej. :'(
V Asii je jen 16 procent aut ale je tam 60 procent obětí. Naproti tomu v Evropě je aut většina v celkového počtu, ale obětí je tam nejméně. Z toho jasně vyplývá, že až bude v Asii aut jako v Evropě, tak tam bude i obětí méně. Rovnice je jednoduchá: čím více aut, tím méně mrtvých.
Já to tady zas' tak černě nevidím. Statistiky úmrtnosti zvedá hlavně Asie, Afrika a Jižní Amerika, Evropa se relativně zlepšuje. A to, že v ČR to občas na silnicích vypadá jako v džungli, to už je problém náš a našich policistů. Jak tady někteří před pár měsíci horovali za nový zákon a bodový systém - a podívejte se na statistiky úmrtnosti na silnicích za září 2006! Můžeme stokrát předělávat zákony, pokud budou policajti stát jen tam, kde se dobře vybírá nebo tam, kde je to blízko na služebnu, tak jsou všechny legislativní změny marný!
Auto je v drtivé většině příjemný pomocník, kvůli pár debilům, kteří si v něm hojí svoje mindráky, se ho nevzdám. Jistě, se vzrůstajícím počtem aut přibude kolizí a úmrtí. Stejně tak si ale můžem' říct, že při rychlejším stylu dnešního života bude víc infarktů a už vůbec se nezmiňuju o epidemii AIDS, která hlavně v Africe nabývá obrovských rozměrů.
Berme to z rezervou. I když se vzdáme aut, přestaneme se denodenně nervovat, budeme se chránit při sexu, jíst zdravě..... stejně pochcípáme na ptačí chřipku:)
S tou ptačí chřipkou ale je to blbost, že. Tu si vymyslely farmaceutické koncerny a prostřednictvím své WTO donutily všechny státy zakoupit nefungující léky proti neexistující nemoci. Virus jistě existuje (a ptáci by si s ním poradili, kdybychom hned nezabíjeli každého nakaženého), ale umřelo na něj údajně jen několik lidí. A ty slavné léky, kterých teď máme zásobu stejně nezabraly. V tom jediném případě, kdy byly použity. Ale začalo to všechno samozřejmě údernými články, podobnými tomuto článku. :')
To víš, že jo, kšeft musí být. Já to tak taky beru, proto byl na konci smajlík. Ale pro ty, kteří se takovýmto článkem opravdu vážně zabývají, to rizikový faktor je, protože takoví se chytnou všeho:)
Nezabíjí zbraň, ale ten kdo ji ovládá.
To je samozřejmě fakt. Taky mám doma spoustu věcí, které jde charakterizovat a použít jako zbraň, ale nezabíjím nikoho. Ani lidi ani zvířata. Přesto bych nebyl z volného prodeje např. střelných zbraní vůbec nadšenej.