reklama

pořád kolem osvětlení

Já vím, že už se to tu probíralo, diskuze sleduju a vím, že vítězí Luxeon. Ale berte, že jsem celkem levej na ruce a zhnilej a chtěl bych koupit nějaké konfekční světlo. Co se dá doporučit. Diskutovala se tu Hella 2000, má někdo zkušenosti třeba s čelovkami od Bateria Slaný / 539,-, ale není to orig. Luxeon/, Silva / pěkně mastné/ nebo Princeton - od posledně jmenovaného mě zaujal typ Bike s 1 W luxeonem, který se dá používat jako čelovka nebo se dá umístit na řidítka. Taková univerzalita by se mi docela líbila.Děkuji. Laďa

[ Zpět ]
Datum: 08.10.2006
Autor: vladaza
  • Re: pořád kolem osvětlení

         

    trochu mimo, ale jen bych chtěl podotknout, že s luxeonoidní čelovkou nemám příliš dobré zkušenosti, světlo je na blízko až příliš silné a když je trochu mlžno, tak do dálky stejně není nic vidět, osvítí to mlhu. Když jsem takovouhle čelovku měl, musel jsem ji nosit v ruce u pasu, abych něco viděl.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.10.2006
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pořád kolem osvětlení

         

    Pokud chceš opravdu světlo s kterým je vidět téměř jako ve dne, tak se podívej na: http://web.telecom.cz/es.ova/sales/index.html . Má trošku větší hmotnost, ale ta svítivost, to je paráda.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Papji ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      Viděl jsi to svítit? Na jakou vzdálenost to šajní? Dá se štelovat rozptyl? Pokud to bude fakt pořádně svítit, tak na váhu kašlu, ale váhám, protože podle popisu to sice nevypadá zle, ale neviděl jsem to ve skutečnosti :o(

      [ Zpět ]
      Datum: 12.10.2006
      Autor: Jirka-As
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Je to 3W žárovka, i kdyby halogen, bude to srovnatelný s 1W luxeonem.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.10.2006
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Máme je v práci,tak se ti v neděli podívám a změřím jak daleko svítí.Už je nepoužíváme,ale co si ještě pamatuju,tak si myslím že štelovat nejdou.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.10.2006
        Autor: dodo
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Kdysi jsem mel hornickou lampu a svitilo to docela pekne, byl tam prepinac dalkove/obrysove (nebo jak to nazvat, proste to prepinalo mezi temi dvemi vlakny zarovky), ale myslim, ze na dnesni moderni systemy to nema. Kdyby v te parabole byl luxeon nebo X watova halogenka bylo by to dobre, ale to uz jsme u zase u tech dnesnich typu.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.10.2006
        Autor: mgt
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Nemohu ti říct, že právě tyto lampy svítí tolik, nebo tolik, ale před 20-ti léty jsem měl půjčenou hornickou lampu, když jsem byl s dětma na táboře a ta tenkrát svítila super. Jak píše níže mgt byl tam přepinač a s tzv. dálkovým světlem jsi na cca 100m viděl opravdu jako ve dne.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Papji ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pořád kolem osvětlení

         

    Nemáte někdo náhodou tohle - http://www.marwiusa.com/default.aspx?taxid=24... ? Vypadá to velmi zajímavě, ale ta cena!!! Něco je i na www.marvi.cz

    [ Zpět ]
    Datum: 12.10.2006
    Autor: Jihra
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      Tak to tedy opravdu nevím, proč se "nezamodřil" celý odkaz?! Celý odkaz je až po =44
      Jo a správně je www.marwi.cz - už bych měl asi jít chrápat.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.10.2006
      Autor: Jihra
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Proto6e tam místo "...;" má být &

        [ Zpět ]
        Datum: 13.10.2006
        Autor: Nehas
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          No jo člověče, máš recht, ale jak to že to tam není, když jsem to jen zkopíroval a vložil? Takže správný odkaz je (snad se to povede) tento: http://www.marwiusa.com/default.aspx?tax…&...

          [ Zpět ]
          Datum: 14.10.2006
          Autor: Jihra
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pořád kolem osvětlení

                 

            Tak zase blbě!!?? Ale do textu jsem to vložil stopro dobře!! To jsem z toho jelen se zlatýma parohama.

            [ Zpět ]
            Datum: 14.10.2006
            Autor: Jihra
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: pořád kolem osvětlení

                   

              ty vase odkazy fungují. Proč ale nejsou vidět komplet je předpokládám nová vychytávka od webmastra. V některých diskuzích docházelo k rozbourání celé grafiky webu právě kvůli velmi dlouhým linkům, které se nevešly do standardní šířky rámečku diskuze. A protože se link nedokáže dělit jako slovo na dva a více řádků, roz hodl se to webmaster řešit zobrazením jen části linku při zachování jeho podstaty...

              [ Zpět ]
              Datum: 19.11.2006
              Autor: evan
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      Tak jsem to světlo koupil na aukci za 999 kč, ale bez akumulátoru. Origoš akumulátor 6V/8Ah k tomu světlu stojí (prý) 1099 Kč. Já ale uvažuju, že si k tomu pořídím olověný akumulátor 6V/10Ah, stojí nějakých 295 Kč. Je sice těžší, ale na lehokole mi to až tak nevadí. Tu jsou další odkazy na to osvětlení - snad budou funkční:
      http://www.outdoorsportz.com/BGLTOOOO1012.html
      http://cgi.ebay.com/Marwi-Nightpro-Pro-Elite...
      http://www.triathlete.com/store/product.php?id...
      Až to rozjedu, tak dám vědět výsledek.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2006
      Autor: Jihra
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pořád kolem osvětlení

         

    kupuju nyní 3w Luxeon s reflektorem 18stp, kterej se připojuje na 12V, pak poreferuji. Napájení malým:) akecem voženám v cykloflašce

    [ Zpět ]
    Datum: 13.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      Poreferuj, budu vděčnej! Dneska jsem se ráno už nakrk a vyřešil to tak, že jsem vzal sjednu super svítící baterku na tři monočlánky (váha tedy alespoň dvě kila) a pomocí textilní pásky (duct tape) jí přidělal na kolo. Vypadá to šíleně a doooost se mi to nelíbí, ale svítilo to pěkně. Ovšem vypadá to tak blbě, že jezdit s tím za světla se mi nechce a furt to odmotávat a přimotávat se mi taky nechce :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 13.10.2006
      Autor: Jirka-As
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        To se nedá nazvat jinak než "zoufalý čin" :o)))
        Ale musí to vypadat úděsně :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 13.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          no jasně, že vypadá :o)) Ale svítilo to tak, že na mě blikali auta, abych to sklonil :o) Což vzhledem k "uchycení" nešlo :o((

          [ Zpět ]
          Datum: 13.10.2006
          Autor: Jirka-As
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        to ja se taky nakrk a ted prede mnou lezi krabice s http://www.boomspeed.com/saiyaman/phpThumb.jpg
        Tak sem zvedav..

        [ Zpět ]
        Datum: 13.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Otaku)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          Tak pěkně nás napínáš - odkaz mi nefunguje, někde je asi chybka...

          [ Zpět ]
          Datum: 13.10.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pořád kolem osvětlení

                 

            zdar, zkus copy&paste

            [ Zpět ]
            Datum: 13.10.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Otaku)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: pořád kolem osvětlení

                   

              No jo, no, mě to zase hází "blackliste - zamítnuto"... Chjo... tak až doma...

              [ Zpět ]
              Datum: 13.10.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pořád kolem osvětlení

                 

            Funguje to v pohodě ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 13.10.2006
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          Ty jo ! To zírám ! To chci taky ! Jen ne za cenu co za to chtějí ;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 13.10.2006
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pořád kolem osvětlení

                 

            tjn, cena mne rozplakala. Ale co, zijem jen jednou...

            [ Zpět ]
            Datum: 13.10.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Otaku)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: pořád kolem osvětlení

                   

              To je fakt. Já bych si ale musel nejdřív koupit pořádné kolo (rozuměj drahé) aby se ty ceny trochu lišily ;-))) Takhle by mne to osvětlení vyšlo asi dráž než to na co to nainstaluji ;-)))

              [ Zpět ]
              Datum: 13.10.2006
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          Tak už jsem to viděla - ty brďo, to je věcí :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 13.10.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      Poreferuj, jsem na to také zvědavý...

      Jen si myslím, že 18st. bude asi málo...

      [ Zpět ]
      Datum: 13.10.2006
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      takže reflektor dorazil, první zkouška v bytě zatím OK, na stěně je lehce zvýrazněn střed (asi samotná LEDka). Jsem trochu nachcípanej, takže první test z reálu asi pátek nebo až příští týden. Cena a hmotnost: akec 12V 2.2Ah cca 0.8kg 198kč (přijde do flašky), světlo 3W cca 150g (kolem je chladič) 800kč, vypínač a kabel zásoba:), nějaký uchycení na rodla. Doba svícení nad 5hod. V porovnáni s 20Whalogenem je to slabší, ale s tím jsem počítal. Čelovku z toho určitě nebudu dělat, chci aby to svítilo pod očima a navíc se někteří motoristi můžou posr...t, že je to moc oslňuje

      [ Zpět ]
      Datum: 18.10.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        ten aku je Pb?

        [ Zpět ]
        Datum: 18.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Otaku)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          jj, hermetickej

          [ Zpět ]
          Datum: 18.10.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        první test, výdrž 5hod a pár minut, což je tak maximum, dýl jsem nechtěl týrat akec. Měnič jede od nějakých 6.6V. Momentálně bádám:) jak to nabastlit na kolo, páč verze dát to nefungujícího světla rozměrově neprošla

        [ Zpět ]
        Datum: 20.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          Luxeon 3W s optikou 18stp. a zabudovanou elektronikou - první test z provozu, svítí to jak dobrá 10W halogenka, míň jak 20W o kus. Světlo je studenější, šířka až zbytečná a je s tím dobře vidět. Střed je opravdu o značnej kus světlejší. Byla lehce mlha, ale světlo bylo přidělaný na řídítkách, takže OK. Fotky mám, ale jsou takový nicneříkající

          [ Zpět ]
          Datum: 08.11.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pořád kolem osvětlení

                 

            Mlha posouvá testy malinko v neprospěch luxeonů, protože mají studený až namodralý světlo, pro který je mlha méně propustná než pro něco blíž červenýmu konci spektra. Proto na autech nejsou xenonový mlhovky, a někdy se dělají i záměrně nažloutlý. Moc velký vliv na subjektivní porovnání luxeonu s halogenem to nemá, ale trochu přece jenom.

            [ Zpět ]
            Datum: 08.11.2006
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pořád kolem osvětlení

                 

            A jaký to má světelný tok?

            [ Zpět ]
            Datum: 19.11.2006
            Autor: Bubík
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pořád kolem osvětlení

         

    popularni je http://www.cykloexpert.cz/svetla/cateye-hl-el-400
    Spousta mej znamejch to vozi.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Otaku)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      To je jen hodně dobrá blikačka. Viděl jsem to v provozu venku na něčím kole, je to pěkně jedovatý a suprově vidět, ale na cestu si s tím moc neposvítíš. Stačí se podívat na výdrž 80h z mikrotužkových baterek - pokud nevynalezli perpetum mobile, nemůže to nějak extra svítit.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2006
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Samozřejmě máš pravdu. Jenže nemůžu každého nutit koupit stejné světlo jako mám já..:)

        [ Zpět ]
        Datum: 14.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Otaku)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          Jasně, já jen kvůli lidem, kteří moc fyzikálního myšlení nepobrali nebo si ty dvě věci dohromady nedají. Už jsem mockrát slyšel nářky kolik to stálo a jak málo to svítí (ne tohle konkrétně, obecně jakýkoliv světlo), a ono je to přitom evidentně navržený na malou spotřebu a ne velký výkon.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.10.2006
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      Mám něco podobného -smart- jako blikačka vynikající, jako svítilna ve stanu nebo jiném uzavřeném prostoru také, ale pokud není vůbec žádné pouliční osvětlení tak je to slabé. Protože vlastním dvě tak jsem byla vyzkoušet ve tmě v lese, ale je to jen na přesunutí (pomalá jízda) a to jsem jednu nastavila na blízko a druhou do dálky. Do úplné tmy to chce něco výkonějšího.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Navara.)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pořád kolem osvětlení

         

    Několik názorů kopírovaných (porovnání Catey 200,210,400)

    SVĚTLO JE SICE DOBRÉ ALE S CATEY HL-EL 210 SE NEDÁ SROVNAT TOTO SVĚTLO NENÍ O MOC VĚTŠÍ JE LEVNĚJŠÍ ALE HLAVNĚ O MOC LÉPE SVÍTÍ.

    dobrý den, kopíruji srovnání ze stránek výrobce:
    HL-EL400: LED x 3 (white), AAA x 3 (LR-03), 160 h. (blikání), 80 h. (svícení), ø16~32 mm, 76 g včetně baterií
    HL-EL210: LED x 5, AA x 4 (LR-06), 200 h. (blikání), 100 h. (svícení), ø22-26 mm, váha se neuvádí

    CATEY 210 je moderní nástupce dosud nejlepší svítilny 300 z minulého roku (jedna z mála, která prošla testy v Německu a je možno s ní jezdit na ulic podle jejich nových předpisů pro cyklisty

    [ Zpět ]
    Datum: 13.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (v.m.)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      No, já teda nevím, ale když to má za zdroj 3xaaa baterii a vydrží to na ně svítit 60hodin tak to s dosvitem asi nebude moc valný :o( Řek bych, že to bude něco jako to, co už mám a to je dobrý tak leda, když člověk odemyká, aby si posvítil na klíčovou dírku. :o(( Je to vcelku fajn, když chci, aby někdo viděl mě, ale naprd, když chci před sebe vidět rád a jet rychleji než rychlostí chůze.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.10.2006
      Autor: Jirka-As
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Ono je to tezky.Pokud nekdo chce neco co doopravdy posviti na cestu tak si musi pripravit slusny balik nebo neco zbastlit pokud to umi. Proste za cenu do tisice (i vic) se moc muziky cekat neda.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Otaku)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          COž nechápu:o( Do ruky mám baterku s nabíjením do zásuvky nebo zapalovače u auta, která svítí jako blázen (cca100m) ja stála tuším něco přes dva. Chci něco podobnýho ale na kolo, to je všechno Vyrábět to nechci bo mě to nebaví a taky (ačkoli jsem maturoval slaboproudý průmce) o tom už nic nevím, a musel bych do makovice nacpat spoustu vědomostí, které jsem úspěšně (a rád!!) zapomněl.

          [ Zpět ]
          Datum: 13.10.2006
          Autor: Jirka-As
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pořád kolem osvětlení

         

    Nemáte někdo zkušenosti se Sigmou Mirage?
    http://kupkolo.cz/index.php?cPath=69&sort...

    [ Zpět ]
    Datum: 14.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Navara.)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      Cenu slusna, ale aku je jen Pb 3,2Ah. Nicmene jen 5W vydrzi svitit 3,5 h. Rek bych ze 5+10W vydrzi tak 1 hodinu. Dobry je ze by nemel byt problem koupit jinou. Ciste nahodou jsem dneska jel s clovekem co je ma, jen s NiMh baterii. Zpracovani pekny, jem mi prijdou ty lampy celkem velky. Lampy se od sebe lisej krom vykonu i sirkou paprsku - 5w je siroka (18-20°) 10 W bude tak 10°. Pokud bys chtel jezdit po singlikach chtelo by to asi rozdvojku a dat jedno svetlo na hlavu.
      Nasel jsem foktu jak to sviti: http://terrengsykkel.no/img/guide/tester...

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Otaku)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        No, nevím, jestli je to fakt ono, ale vypadá to tak. Když jsem obíhal cyklokrámy a chtěl světlo, tak mi všude nabízeli ty blikačky a několikrát něco, co vypadalo jako tohle. Jenže to je tak na dojetí. Když to na plnej výkon dokáže svítit jen hodinu:o( Prodavači jsem se pokoušel jevysvětli, že když pojedu na dovolenou, tak bych s sebou taky musel furt tahat nějakej zdroj na dobíjení. Zkrátka je mi to na nic. :o(

        [ Zpět ]
        Datum: 15.10.2006
        Autor: Jirka-As
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          Domnívám se, že se mýlíš ... Je ti nejen k něčemu, je ti to dokonce na dvě věci ... :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 15.10.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Ej)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      Sigmu Mirage + Mirage EvoX mam, jenom s malym akumulatorem, vypada to takhle: http://www.sigmasport.de/de/produkte...
      Udajne by to melo vydrzet s timhle NIPACK akumulatorem pri plnem vykonu tak 2 hodiny, nevim, mam ty svetla teprve neco pres tyden. Na silnici staci uz jen to jedno s nizsim vykonem, plnou palbu zapinam spis v naproste tme a velke rychlosti nebo jako svetelnou houkacku. Je ale pravda, ze s touhle "vydrzi" jsem od toho taky cekal trosku vic, i kdyz za vyssi vykon uz by clovek musel zaplatit radove nasobky tehle ceny :o(
      Zahajujeme od patku taky nocni jizdy v terenu, doplnim to celovkou se sedmi LED diodami a napisu zkusenosti na svoje Kolostranky.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.10.2006
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Článek vypocen! :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 14.11.2006
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pořád kolem osvětlení

         

    Páni bastlíři, nezkoušel někdo z vás vložit Luxeon do ohniska třeba moto-reflektoru a svítit s ním "dovnitř"? To by přeci muselo být "dělo" (tedy pokud se nemýlím ... :-) ).

    [ Zpět ]
    Datum: 18.11.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      Nezkoušel jsem to, jen jsem to zvažoval. mohlo by to fungovat, chtělo by to asi "batwing" vzorec vyzařování, aby člověk nesvítil zbytečně kam nepotřebuje. Problémem bude chlazení, protože čím větší chladiš tím lépe, ale když to bude otočené jak říkáš, tak velkým chlacišem by sis stínil. Asi by šly použít tři distanční sloupky a kus hliníku jen v půdorysu toho hexagonu (samotný emitor bych nezkoušel, to se hned usmaží). Dost komplikovaná konstrukce, která navíc omezí výsledný výkon.
      Někde jsem viděl jednoduché schemátko spešl reflektoru pro luxeon, který tohle řešil. Byl to jen svislý řez. V podstatě šlo o to, že luxeon se přidělal na masivní kus hliníku (právě kvůli chlazení) tak, že směřoval jakoby dolů a mírně dozadu (proti směru jízdy vozidla). Část světla šla přímo na zem šikmo před reflektor, větší část ale svítila na odraznou plochu pod a za luxeonem, parabolického tvaru s ohniskem v tom emitoru luxeonu. Jaký tvar by ta odrazná plocha měla mít ve vodorovném řezu nevím, asi taky nějakou parabolu, s odlišnou ohniskovou vzdáleností. Asi by to celé šlo vyrobit na CNCčku a nechat reflexní plochu pokovit (asi stříbrem) a vyleštit. Pěkně drahý špás, ale bylo by z toho nejlepší světlo jaké lze mít - to jak je vidět, jak je s ním vidět, jakou má účinnost - všechno supr. Šlo by poskládat složitější reflexní plochu pro víc emitorů a postavit třeba něco s příkonem 9W co by svítilo jako 30W halogen a všechno světlo by šlo tam, kde ho chceme. Ale stálo by to hodně experimentování a peněz.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.11.2006
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Text: Novinky - Svět outdooru (zadara v outdoorových prodejnách) čelovka Peli ...

        [ Zpět ]
        Datum: 19.11.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          P.S.: Peli HeadsUP Lite Recoil , výdrž na 4 tužky až 33 hodin, světelný tok 33 lm, ale cena 8-( ...! (79,95 eur)

          [ Zpět ]
          Datum: 19.11.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: pořád kolem osvětlení

                 

            Pokud bys ale odečetl (dřív to šlo, nevím jak teď, když jsme v EU) 16% DPH (v Německu), není to už taková drsnota. (S ohledem na výkon a výdrž)

            [ Zpět ]
            Datum: 19.11.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (HAF)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Tvar odrazové plochy (paraboloid?) má "v kapse" optik na katedře fyziky, jednoduchý program pro CNC stvoří i čerstvý vyučenec, takže poučený VŠ zvládne paraboloid. Chlazení Luxeonu zadat mikroelektronikovi - radši středoškolákovi (praktikovi). Problém bych viděl až při hledání realizátora. Cenu bych tipoval na 4 flašky :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.11.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Oj, oj, joj!)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Asi jsme si nerozuměli. Bastlíř využívá běžně dostupné díly, nejlépe ze šroťáku (smeťáku), kupuje jen to, co tam nenajde. Je to konstruktér samouk (někdo jako strýc František ze Saturnina ... 8-) )
        Budu-li luxeon krmit 350 mA, bude se hřát. Dostane-li jen 200 nebo 150 mA, bude se sice hřát taky, ale o dost míň. Takže i chladič by mohl být menší. (Petzl má v nabídce čelovku s Luxeonem bez chlazení - do modulu jde jen 170 mA) Baterie vydrží déle a světla bude dost.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.11.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: pořád kolem osvětlení

         

    Neporadite mi nekdo, prosim, jak prodlouzit dobu sviceni me Sigmy Mirage? Original mam akumulator Nipack, NiMH 6V 4Ah, ale idealni by byla aspon dvojnasobna vydrz :o( Co by slo misto nej pouzit? Slysel jsem uz neco snad i o baterkach do videokamer..?

    [ Zpět ]
    Datum: 19.11.2006
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: pořád kolem osvětlení

           

      A vadilo by Ti, kdyby ta baterie měla i dvojnásobnou velikost ? Zkus se třeba podívat do nějaké modelářské prodejny nebo do prodejny s elektronickejma součástkama, jestli by něco šikovného neměli. Ale pozor, ty lacinější můžou mít menší dovolený vybíjecí proud a odběr halogenu nemusí snést. Po několika nabití by sem mohlo stát, že by měl aku o něco nižsí kapacitu. Za nějakou dobu by mohl mít stejnou výdrž jako ten původní s poloviční kapacitou.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.11.2006
      Autor: Bubík
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: pořád kolem osvětlení

             

        Dik, zkusim to, jenom jak je to s tim vybijecim proudem? Staci mi ten fakt, ze ta S.Mirage ma 5 a 10 W?

        [ Zpět ]
        Datum: 19.11.2006
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          Jj, v podstatě to stačí. Když si uvědomíš, že proud je výkon / napětí.
          Tou 5 W poteče proud 0,833 A .
          Tou 10 W poteče proud 1,666 A .
          Když pojedou obě najednou tak z baterie poteče 2,5 A .
          Ale bude lepší, když tam bude větší rezerva. Asi bych si vybral článek co snese tak 5 A, pro jistotu.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.11.2006
          Autor: Bubík
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: pořád kolem osvětlení

               

          Ale určitě se zkus zeptat i na ty baterie do videokamery. Třeba by se dali taky použít, to já nevim, kameru nemáme a nikdy jsem je nezkoumal.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.11.2006
          Autor: Bubík
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Philips Pride LED

         

    Dostal se mi do ruky katalogový list novinky Luxeon-Philips. Místo půlkulové čočky má obrácený kužel a většinu světla vyzařuje bočně. Nabízejí je jako moduly včetně elektroniky, 1Watový v patici P13,5 (náhrada žárovky "prefocus" krypton, halogen) a 3Watový v pouzdru prům.25, výška15mm. Oboje pro 2,4 ; 3 ; 3,6 ; 4,5 ; 4,8 a 6V
    http://www.lighting.philips.com.hk/hk/en/Portal...

    [ Zpět ]
    Datum: 20.11.2006
    Autor: PepikW
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Philips Pride LED

           

      Pěkné, byl jsem zvědavý, kdy s tím někdo přijde, vyrobit přímou náhradu žárovky. Teď zbývá počkat pět let než to začnou dovážet k nám.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.11.2006
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

145 cyklistů (9 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024