Jinak jsem byl včera na školení fy KASTAR-dovozce MAVIC,ADIDAS,GEAX.Nejzajímavější pro obecnou veřejnost je asi info,že zapletená kola Crossride ještě polevnila a nově se dělá verze s ráfky pro kotoučové brzdy:-))))Tak rideři GO GO. Ostatní novinky z oblasti jsou asi pro obyčejné bikery z říše snů a i když jsem si odtud odvážel jeden pár Crossmaxů XL disc-bohužel nebyla pro mně,ale na jedno kolo co právě stavíme na rámu Duratec.:-((((((((((
tak teď ty Crossridy stojí kolik?
OFIC. maloobchod je 5000Kč-čili by měli slevit i internetoví pašeráci dílů z Holandska-odkud většina zboží v e-shopech pochází.Tam se to dnes pohybuje okolo 3600Kč a to je cena za kterou to český obchod ani nenakoupí.Každopádně je to za tu cenu hodně dobrá volba-u všech kol Mavic existují veškeré náhr. díly do nejmenšího detailu od ráfku po praporky do "ořechu".Což je taky dost dobré.
Me by zajimalo jak jsou na tom tyhle sady treba v porovnanim se samotnym rafkem.
Na strance mavicu nic konkretniho o slozeni sady nenachazim a libil by se mi treba rafek 317 disc.
Nemas nekde prehled dilu? Pripadne je podle tebe lepsi koupit cela zapletena kola nebo spis samostatne dily? Premyslim, ze k tomu 317 bych dala jeste DT Swiss Onyx a nejake lehke draty.
Tak teď nerozumím, chceš říct, že CrossRidy 2007 budou stát stejně jako teď 2006? Tzn. 3800 Kč černé?
Zapletená kola jako celek existují tak jak jsou-tedy ve spojení určitého ráfku a náboje.Ořech je pro všechna kola stejný-to Mavic hrubě dotuje-dává totiž na Crossridy stejný ořech jako na ty nejlepší ráfky.U vlastních nábojů jsou rozdíly v typu tzv.kompresních konusů kterými se vymezuje vůle na ložiscích.Jinak ráfky jsou k mání samostatně-náboj si tam můžeš dát jaký chceš-jsou v nabídce.Ráfky pro zapletená kola se liší-zejm. ty lepší-jsou v bezdušovém provedení,vyžadují nejen spec. dráty(závit je v ráfku),ale není možné to zaplést bez tenziometru-tedy měřit napětí drátů při pletení.Pro Meriďáka:Cross ride 07-verze jsou černé i stříbrné a s broušeným bokem na "v"brzdy i bez něj pro kotouče(a to je novinka)Náboj je uni-má přírubu na kotouč.Dráty samo zase ploché-24ks a vymyšleno tak,že jsou stejně dlouhé vpředu i vzadu,vlevo i vpravo:-)))))Nipl má zajišťovací plast proti povolení.
zu Merida
Ikdyž jsem nebyl tazatelem, děkuji za odpověď. Zřejmě pracuješ někde kolem Stárka, indicie a vědomosti tomu napovídají.
Kola Mavic jsou kvatilní, o tom se nemá smysl bavit. Měl jsem na biku CrossLandy, dal jsem je manželce a pořídil si levnější CrossRide, rozhodně na mě dělaly lepší dojem. Na silničce jsem měl Cosmic, ale byl o ně zájem, tak jsem je prodal, protože jsem měl v zásobě ještě Rolfy, takže je jasné, že Maviky zde šly pryč.
Na biku se mi občas stane, že něco tak jakoby kovově lupne odněkud zezadu, mám dojem, že z ořechu, takový zvuk nevyloudí řetěz na pastorku ani jinde. Stává se to zřídka, tak jednou za dvě-tři stovky kilometrů. Praporky? Nebo něco jiného?
Díky za odpověď.
Dodatek
Ten zvuk se ozýval občas i z CrossLandů, zřejmě asi prto, že jak píšeš, používají stejný ořech. Vždy při rozjezdu, při některém z prvních šlápnutí.
Manželce se to však už nestává, takže to má něco společného s přenosem kroutícího momentu.
Dík.
Jak je to staré? Crossridy by měly být už bezproblémové.Všechny starší ořechy z "nižších sad" mají bohužel problémy-Mavic šetřil a výrobce byl jiný než u vyšších sad.To vše neplatí od r.v. 2006.Staré ořechy se řeší reklamací,většinou se dává celý náboj.Jinak při rozebrání ořechu nelze znovu použít kompresní konusy(už se povolují) a ořech nemazat vazelínou jako Shimano!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Pouze a jenom lehce přetřít rohatku a praporky MINERÁLNíM olejem,ne polo či plně syntetickým!!!Jinak jsem jen prostý mechanik s 13ti letou praxí a chutí neustále se vzdělávat.S fy Kastar máme dobré vztahy,docela od nich bereme materiál pro zakázkové stavby kol.A s jejich "dvorním" mechanikem jsem kdysi dělal-taky kola:-)))))
CrossLandy jsem pořídil v červnu 2004, CrossRide letos v červnu. Dva roky jsem na nich jezdil, abych je témeř jako nové dal na kolo manželce. CrossRide se mi zdají tužší, tedy méně pohodlné, ale tenhle parametr neřeším, kolo má jet dopředu a ne se pohupovat na všechny strany.
Do ořechů nelezu, snad že by selhaly, ale to snad nehrozí.
Přeji mnoho úspěchů.
Díky za rady.
Rádo se stalo-taky ctím zásadu čemu nerozumím do toho nelezu,i když já se hrabu ve všem-i v naší Astřičce:-))))
Jo jasný, ale pořád mě zajímá, jestli víš tu jejich cenu. Nahoře si někde psal, že došlo k nějakému snížení cen.
Důvod je prostý: Chci nějaké CrossRidy koupit - na kotouče. Takže určitě min. černou barvu, ale jestli ty 07 budou stát stejně jako 06 (což nepředpokládám), tak počkám. Zatím jsem je viděl nejlevněji za 3800 Kč.
Takhle-ofic. cena byla 5600Kč MOC,letos se snižuje na 5000Kč.Takže když se snížila maloobchodka,měli by snížit i pašeráci na netu-tedy níže než 3800Kč.A nově se pro tebe dělají bez broušeného boku na kotouče,ale na trhu ještě nejsou-Kastar má prvních 50 párů skladem,ale ty vyprodali během 3 dnů.Ale sezona je ještě daleko-tak hlavu vzhůru,budou.Pochop,že cena na netu je cena kol pašovaných z Holandska a Německa-nejsou to ofic. dodávky z Francie.Každé jedno kolo se dá podle výr. čísla vysledovat kam bylo dodáno!Proto ti píšu země kam se dodávaly,ale prodávají se tady...horší je to pak se zárukou.Nevím jak se k tomu shopy staví.U ofic. zastoupení je to nemožné,vyžadují zár.list a kontrolují podle výr. čísla dodávky.Ale ta cena na netu je lákavá a asi se vyplatí si případné díly prostě koupit.