reklama

Taky Vás to vytáčí.

TAKY VÁS VYTÁČÍ KDYŽ JEDETE PO CESTĚ A MOTAJÍ SE TAM NĚJAKÉ DRBNY A NEBO MLÁDEŽ JDE ROZTAŽENÁ TO JÁ SI VŽDYCKY PŘEDSTAVUJI KDYBYCH MOHLA JAK BYCH JE ŘÍZLA ČAGANEM PO ZÁDECH A NEBO KOPLA DO Ř..I.

[ Zpět ]
Datum: 06.10.2006
Autor: liška
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    :-) jo, ale čaganem snad ne :-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 06.10.2006
    Autor: mgt
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Taky mě to štve, ALE už si si někdy dávala pozor na to, jak chodíš po cestách ty?!?
    Já se jednou zkusila kotrolovat a nakonec jsem chtě nechtě musela uznat - "jsem stejnej debil jako oni..."
    A vzpomenu si na to vždycky, kdykoli bez rozhlédnutí či pohroužena do svých myšlenek vyběhnu třeba ze dveří domu apod.
    Bohužel, musíš myslet i za ně a předvídat a předvídat a předvídat... :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 06.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      Tak tak, pristihl jsem se pri tom samem uz nekolikrat a pak si davam chvili pozor, ale casem vzdy pozapomenu.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.10.2006
      Autor: mgt
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      Tak na to já si dávám bacha a já to mám už nějak zažité protože dělám s men postiženýma a ty neustále někde lozí tak pořád říkám nakraj takže opravdu ale opravdu mě nenachytají že se motám.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.10.2006
      Autor: liška
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        Nerozčiluj se!
        Zapni stěrače !

        [ Zpět ]
        Datum: 07.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Ej)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Jednomu cyklistovi se minulou sobotu takhle nelíbila v Modřanech u Vltavy moje matka s babičkou. No nepřesvědčil jsem je, že by měly jít v jednostupu u pravého okraje cesty, byly roztažené až do půlky, zkrátka jako na sobotní vycházce. Na druhou stranu cyklista počkal 4 s až projede kolo v protisměru a pak pokračoval nerušeně dál. Takže nevím, jestli ty 4 s za ty projevy nelibosti stály.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Oldřich Jirků ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      Naprosto souhlasím.
      S jistým druhem "nelibosti" - velmi slušně řečeno - jsme se setkali v sobotu kolem Berounky na akci geologů. Bylo nás hodně, to je fakt, ale místo jsme cyklistům udělali. V jednom případě to bylo asi o 1 s později než bylo pravděpodobně cyklistou předpokládáno a jeden z geologických fandů byl dost nelibě tímto cyklistou ohodnocen.
      Možná by bylo dobré mimo spanilých cyklistických jízd Prahou uspořádat obdobnou akci "cyklista a turista".

      [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (faust)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      A jak by asi spolu v jednostupu rokovaly, snad ne přes rameno? :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2006
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        Jo, já vím, moc to nejde. A taky to po nich nikdo nemůže chtít, dvojstup je povolen dopravními předpisy i na silnici, pokud není velký provoz (blíže nespecifikováno). No ale já jak z kola vím co mi jak překáží bych do toho jednostupu i šel.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Oldřich Jirků ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Příspěvků na toto téma zde bylo dost, stačí dohledat. Ale jinak za sebe říkám ano, štve. Na druhou stranu, je to o toleranci, a kdybych šel pěšky s kamarádem, tak se mi také nebude chtít jít v jednostupu v trávou těsně u cesty, místo abychom si v klidu popovídali.
    Takže tolerance. Jenže na tu je potřeba jistá míra komunikace, aby obě strany věděly, co se od nich očekává. Osobně to řeším tak, že krátce, ale prudce přibrzdím zadním kolem. Zvukový efekt který tuto činost doprovází, je natolik výrazným a výmluvným, že se mi ještě nestalo, aby někdo neuhnul. Ano, občas musím chvilku počkat, nebo i zastavit, než se třeba větší procesí nějak sesune ke straně, nebo když v protisměru jede jiný cyklista a je tam místo jen pro 1 kolo a 1 chodce, ale ještě jsem na to neumřel. A ty ? :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      No teda, nechtěl bych být tvým zadním pláštěm :)) Já spíš protáčím kliky pozadu, není to sice tak hodně slyšet, ale taky to zabírá.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.10.2006
      Autor: Bubík
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        Jo, to je pravda, pláště mi moc nevydrží ... ale nenajezdím tolik, abych kvůli tomu plakal, ostatně kupuji pláště v hodnotách přes 1000 CZK za kus, které pak vydrží 500-800km max., takže kdybych to bral takhle, tak brečím už při koupi a ne až při brždění :o)) A rozdíl při dojetí pláště ve vzorku na zadním a na předním je max. 2-3mm, takže to nebude tak hrozné.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        klasický zvonek dělá divy :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2006
        Autor: alvapinka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      Dělám to naprosto stejně, tento efekt je umocněn použitím kvalitních kotoučovek. Jelikož jsem člověk zlomyslný stala se pro mně tato činnost drogou a místo rozčilování se na neukázněné chodce těším jako malé dítě. Co se týče zadních pneumatik, zbavuji se tak poškozených kusů. Ročně najedu 12000 km a tak často defektím, tudíž o dostatek materiálu není nouze.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.10.2006
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        Na obzvlášť neposlušné chodce používám trumpetu :)))

        [ Zpět ]
        Datum: 07.10.2006
        Autor: Bubík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Taky Vás to vytáčí.

               

          Tu mi ukradli i s kolem.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.10.2006
          Autor: Petrun
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            To je mi líto. Jak se to stalo?

            [ Zpět ]
            Datum: 07.10.2006
            Autor: Bubík
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              Zamkl jsem kolo 12mm lankem k radiátoru na chodbě před posilovnou. Ten chlap musel být sebevrah, hned za rohem cvičilo cca. 20 hokejistů, kajakářů, judistů, karatistů a dalších skvělých lidiček. To lanko vypadalo jako kdyby to přeřízl žiletkou, naprosto čistý a nádherně lesklý řez.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.10.2006
              Autor: Petrun
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Nečiň jiným, co nechceš aby činili tobě. Opravdu se snažím držet tohoto hesla. Dobrovolně přiznávám, že i já jsem občas pitomec.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Papji ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Vidím, že bys volila radikální řešení, aspoň vzhledem k tomu co o sobě píšeš ve svém komentáři :o))
    Já mám pro takové případy na kole takový malý zvoneček - horší je, když někdo naschvál nechce uhnout, ale to se mně snad ještě ani nestalo.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2006
    Autor: Pepe
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Nevytáčí. Buď je objedu po trávě když to jde, když tam jsou stromy tak si klidně počkám až je širší místo a pak předjedu s přípodotkem nelekněte se. Oni se stejně většinou leknou ale berou to s úsměvem. Dnes jsem jela nějakou dobu za koňským zadkem a také mi to nevadilo. Docela mne mrzelo, že nemám sebou foťák. Koňáci mi uhli sami jakmile se cesta rozšířila.
    Co mne ale vytáčí je to, když na cyklostezce jde MP to si neodpustím prupovídku.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2006
    Autor: Navara
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      Dojet kamaráda ktery si to v pohodě šlapká na kole a prudce za ním zabrzdit. To je balzám pro moji dušičku, ale normální lidičky teda nelekám spíš jsem slušnák. Něco jako Navara.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.10.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (cibis)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Nech je žít.. Kdo je bez hříchu, první hoď kamenem. Jakým soudem soudíš, takovým budeš souzena. :')

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2006
    Autor: žofka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Proč by mě to mělo vytáčet?, Zacvakám páčkama, nebo zavolám, nebo je prostě objedu mimo cestu, od toho přeci máme terénní kola, ne?
    A páčkama cvakám, i když je místo na předjetí, aby tušili, že se něco blíží a nelekli se :o))).

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2006
    Autor: PepikW
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Záleží, čemu říkáš "cesta". Řekla bych, že mají stejný právo tam být, jako ty. Tím neříkám, že mě to nevytáčí, ale je třeba vytáčí, že musí v jednom kuse uhejbat "nějakej cyklistům".
    Takže přeju hodně tolerance a více ženské něžnosti :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Peggy*)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    mě to nevytáčí. Já mám zvonek. Není sice bajkersej, ale v Praze ho používám skoro častěji než brzdy.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2006
    Autor: Nehas
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Jak kdy. Copak dvojice vedle sebe se snese. Horší je že to dělají početnější skupiny a když na cestě potkáte trojici vedle sebe + pes na 5m dlouhém vodítku a za chvíli zase jinou skupinu roztaženou přes celou šířku cesty kteří na vás čumí jako telata a nehodlají uhnout ani o píď tak začnete po nějaké zbrani toužit.
    A cyklisti v tom nejsou o nic lepší, mohl bych vyprávět... :-(

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Je pravd, že proti psům na 5m vodítku není pomoci. Resp proti jejich majitelům. Po použití zvonku takový majitel začne psa přemlouvat stylem"Pojd sem Punťo, pojd sem, co jsem ti řek, ty neslyšíš, tak ale už honem" a to už stojím a čekám až ho přemluví.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2006
    Autor: Nehas
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Co se rozčilujete?
    Jistě ti chodci pouze protestují za lepší podmínky chodců na té cestě a vás těch několik minut zdržení nezabije. :-))

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2006
    Autor: pro_pa
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      Nebude důvod se rozčilovat, vždyť určitě na tuto akci chodců upozorní a pozvou představitelé města na servru Hlavního města Prahy tak jako to udělali při cyklojízdě (22.9)

      [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Navara.)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        zapoměl jsi dodat, že to byla jediná cykoljízda, která měla pozvání na serveru Hlavního města Prahy, ty ostatní bohužel. Proč by měli někde něco hlásit, podle shromažďovacího zákona to nemusí, jelikož je nikdo neorganzuje a jejich na jejich protestu je každý za sebe. :-))).
        To neukecáte, na jedné straně hájíte cyklojízdy a na druhé straně si vyskakujete na chodce, kteří jsou proti vám ve stejné pozici jako vy proti autům.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2006
        Autor: pro_pa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Taky Vás to vytáčí.

               

          jo, v tomhle máš recht. Já díky stavu svý krční páteře od puberty na kole v podstatě nemoh jezdit. Lehokolo jsem potkal a koupil před třemi lety. Jsem vandrák a pohybuju se lesem docela často pěšky a na dlouhých trasách. Teď to kombinuju s kolem a počet kilometrů pěšky a na kole je přibližně stejný. Než jsem si pořídil kolo, tak jsem cyklisty vyloženě nesnášel :o( Člověk si jde lesem po lesní pěšině, kouká se po přírodě a snaží se něco vidět a co deset minut musí uhýbat nějakýmu řítícímu se hovadu, který na něj troubí nebo kvílí brzdama a ještě minimálně několik minut po jeho odjezdu není slyšet ani kosa, natož, že bych viděl třeba srnku nebo kunu. Cyklisti mě zkrátka obtěžovali a srali. Teď, když to znám z obou stran, beru to z rezervou. Snažím se chdit tam kde nejezdí cyklisti a jezdit tam, kde to není stezka pro pěší a cyklista mě v roli pěšího opravdu hodně naštve jen na cestě, kde je kolům vjezd vyloženě zakázán. A naopak pěší mě v roli cyklisty štve jen při neočekávaných úkrocích či úskocích do stran a když jich jde vedle sebe po silnici víc než dva. Jenže ať uděláš jakoukoli skupinu lidstva podle jednoho či dvou vnějších znaků či projevů, tak tam najdeš ty úplně skvělý, ty úplný hovada a ten střed, ke kterýmu se dovolím počítat já. Průser je jedině v přílišný koncentraci hovad na metr čtvereční v daném místě a čase. Jinak je to jen o toleranci a chápání toho druhého. Nejlpší by bylo, kdyby si každý vyzkoušel vždycky všechny role. Cyklistu, pešího, automobilistu atd. atd. myslím, že bychom se pak začali chovat jinak všichni. Já se taky začal jako chodec na silnici chovat jinak od tý doby, co mi dali řidičák.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.10.2006
          Autor: Jirka-As
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Taky Vás to vytáčí.

               

          Jseš na omylu, já s chodci problém nemám. Ale to už jsem zde psala. Takže se opakuji tak jako ty s tou tvou hláškou výše.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.10.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Navara.)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            Né každý má problém s chodci, né každý má problém s auty, záleží na každém jedinci. Já chci jenom upozornit na skutečnost, že někteří cyklisti brání cyklojízdu a na druhou stranu se k chodcům chovají způsobem, který na autech kritizují.
            Jako příklad mohu uvést některé cyklisty, kteří za chodci zabrzdí zablokováním zadního kola, ale přitom nesnáší, když jim řidič zatroubí za zadkem.
            Dále pokud obhajují cyklojízdy v Praze, tak se zároveň nedokážou smířit s tím, pokud chodci dělají to samé a oni musejí chvíli počkat, než jim uhnou.
            Na jednu stranu jim vadí, když kolem nich auta projedou kousíček a na druhou stranu okolo chodců projedou na stejnou vzdálenost.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.10.2006
            Autor: pro_pa
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              Tak tomu se říká "trefit hřebíček na hlavičku".

              [ Zpět ]
              Datum: 09.10.2006
              Autor: PepikW
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              Nechci se chlubit ale když jedu někde po turistické značce kde se pohybují pěší tak v jejich blízkosti zpomalím, nechám jim čas aby si rozmysleli kam uhnou (pokud jedu proti nim tak už zdálky naznačuju po které straně pojedu), objedu je co nejširším obloukem a poděkuju. A nestalo se mi že bych se setkal s negativními reakcemi.
              Dnes je však zvykem dávat svým chováním nadřazenost vůči těm, kteří jsou - řekněme - slabší. Řidiči silných aut vůči řidičům aut malých, řidiči aut všeobecně vůči cyklistům, cyklisté vůči chodcům...

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taky Vás to vytáčí.

                     

                Jj, hned je to o něčem jiném, když poděkuji turistům nebo komukoli, kdo nás pustí projet na cestě. Najednou se dokáží i usmát a popřát krásnou cestu :o)))
                Někdy stačí strašně málo a ta kouzelná slůvka známe všichni a víme, že vůbec nic nestojí...
                Je to všechno v nás...

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  Přesně tak. Ještě se mi nestalo, aby mi po slovech s dovolením a děkuju někdo neuhnul nebo nedejbože nadával. Ale když je člověk objede pětatřičet trávou vedle cesty tak si akorát pomyslí něco o pitomcích.

                  Jo a ještě k mnou vychvalovanému zvonku. Není vždy tak super jak jsem si myslel. Jel jsem takhle po Brdech, svištím si to z kopečka, zvoním na chodce po průjezdu děkuji, ale jeden protijdoucí kůň si můj zvonek špatně vyložil a shodil slečnu co na něm jela. Nikomu se nic nestalo, ale já si připadal jak blb.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: Nehas
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  Přesně tak .... stačí jen trochu více ohleduplnosti a méně agresivity .... a hned by bylo na cestách líp :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: Cyklistka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Dnes při cestě do posilovny jsem zažil ukázkový příklad tupé stádovitosti. Jel jsem parkem po cyklostezce. Přesto že rovnoběžně o 20m vedle ní vede široká cesta pouze pro pěší, šli proti mně čtyři náctiletí. Přesto že jsem už minimálně 50m před nimi chrastil jak pojízdné železářství (klíče, zámek atd.) šli v řadě vedle sebe a dál tupě hleděli do země. Když jsem byl cca. 5m od nich a neviděl ani náznak nějakého myšlenkového pochodu v jejich dutých hlavách, zařval jsem na toho co mi vadil v jízdě nejvíc "čum debile!". Teprve potom zvedli oči od země a pomalu se rozestoupili. Co chcete ještě víc jako důkaz???

    [ Zpět ]
    Datum: 09.10.2006
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      Zkoušel jsi někdy zaslechnout cinkání klíčů na 50m na ulici? Fakt to není slyšet. Opravdu je takový problém říct "s dovolením" místo "čum debile", teda když už nemáš zvonek.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.10.2006
      Autor: Nehas
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        Ty jsi jseš nejspíš Nostradámus když víš že to byla ulice. Nebyla!!! Byl to klidný a tichý park, jel jsem po kočičích hlavách na fitnesovém kole které má ůzké pláště nahuštěné na 8,5 atmosfér! Ten rachot musel být slyšet až na druhý konec. A i kdyby nebyl, nevím proč bych se mněl někoho prosit abych směl pužívat cyklostezku která je určená pro kola!!! Neměl!!! Nechci!!! Nebudu!!! Nikdy!!! A nikoho!!! Protože pokud bych to udělal byli by všechny cyklostezky na hovno!!!!!

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2006
        Autor: Petrun
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Taky Vás to vytáčí.

               

          Definice cyklostezky je, že je to zpevněná komunikace, která je určená cyklistům, bruslařům, koloběžkařům a chodcům, pokud ti nejsou výslovně značkou vyloučeni, což z valné většiny není. Proč bych měl já uhybat někomu kdo si myslí, že on je jediný, kdo tuto cestu může používat, a proto Nechci!!! Nebudu!!! Nikdy!!! a žádného!!! cyklistu dobrovolně pouštět. Když mě chce předjet, ať si mě objede.

          Nepřipomíná ti to něco? Mě ano, tebe a to tvůj konfrontační styl soužití mezi cyklisty a chodci.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.10.2006
          Autor: pro_pa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            V tom případě se asi změní cyklostezky na válečnou zónu.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2006
            Autor: Petrun
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            Cyklostezka jako taková je určena jen a jen cyklistům + bruslařům... Chodec tam nemá co dělat !!! Pokud to tedy nebude "Stezka pro chodce a cyklisty", která se ale značí jinou značkou... Prostuduj si nejdříve pravidla ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2006
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              ... ještě tam samozřejmě mohou koloběžkáři...

              Ono se Ti to asi trochu popletlo, protože bruslař a koloběžkář se v silničním provozu považují za chodce...

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              V tom bude asi ten problém. Chodec znát pravidla nemusí, takže si myslí že pro něho žádná pravidla neexistují ani neplatí. Od toho je jen krok k tomu aby se choval jako vidlák.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: Petrun
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taky Vás to vytáčí.

                     

                No, znám jednoho cyklistu, který ještě donedávna tvrdil, že když nemá řidičák, tak že ho vlastně pravidla také nemusí zajímat ;-))) Párkrát jsem mu vynadal když přede mnou vlétl do křižovatky bez zkontrolování značek a teď už si kupodivu dává pozor ;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  Pokud jezdí mezi auty, v normálním provozu, přes křižovatky, a tvrdí že nemusí znát pravidla. Je to podle mne čistokrevný sebevrah! Budiž mu země lehká ... amen.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: Petrun
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Taky Vás to vytáčí.

                         

                    I když, setkal jsem se i s MP který neznal pravidla. Chtěl mi dát pokutu když jsem předjel zleva kolonu vozidel stojících na křižovatce!!! Když jsem přijel k semaforu, hrnul se ke mně jak velká voda a volal jestli vím jaký jsem spáchal přestupek. Když jsem mu odpověděl že žádný, a že by si měl prostudovat nová pravidla, měnil barvu jak chameleon.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.10.2006
                    Autor: Petrun
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Taky Vás to vytáčí.

                           

                      zde se nechám poučit, můžeš to zákonně osvětlit?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.10.2006
                      Autor: pro_pa
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        V novém silničním zákoně se doslova píše : Cyklista může předjet zleva stojící nebo pomalu jedoucí kolonu vozidel. Paragraf ti přesně neřeknu, mám pravidla v práci na stole.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: Petrun
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        to Petrun:
                        V silničním zákoně jsem v paragrafu 57 v odstavci 4 našel pouze toto:
                        (4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.

                        Z tohoto plyne, že by jsi je neměl vlevo předjíždět.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: pro_pa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        K tvému dnešnímu příspěvku: Mýliš se . Zákon říká, že cyklista může pomalu jedoucí vozidla atd. předjíždět vpravo. NÉ, že musí. Vždyť jsi onen 57 paragraf citoval ty sám.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Papji ([email protected]))
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        Myslím si, že si to špatně vykládáš, můj výklad je:
                        Pokud na semaforu stojí kolona vozidel, nebo existuje kolona vozidel, která velice pomalu popojíždí, tak jí nesmíš předjíždět, proto tento paragraf ti to dovoluje, ale po pravé straně, při krajnici a za zvýšené opatrnosti.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: pro_pa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        ješte bych dodal, že v paragrafu 17 odst. 3 je psáno, že Řidič, který se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel.

                        v odstavci 5b se říká, že předjíždět se nesmí, jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet

                        z tohoto mi vyplývá, že pokud kolona vozů stojí na semaforu, nebo jede velice pomalu, tak jí předjíždět nesmíš, jelikož tyto části tohoto paragrafu to vylučují, a proto v tom druhém paragrafu ti to jako cyklistovi zákon umožňuje vpravo.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: pro_pa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        V podstatě máš pravdu, ale nemůžeme posoudit, zda Petrun opravdu porušil pravidla. Teoreticky mohl předjet stojící kolonu a nemusel nikoho omezit. Stačilo, aby před prvním vozidlem bylo dostatek místa pro kolo. Nebo mohl předjet kolonu vozidel stojících na červenou při odbočování vpravo. Ale jak sám víš, pokud člověk chce, tak si dokáže vždy vše zdůvodnit.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Papji ([email protected]))
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        Naprostý souhlas, ale Petrun psal, že zákon doslovně umožňuje cyklistovi kolonu předjet vlevo, což vypadá, že tak není, že to předjetí ti umožňuje vlevo a i v příspěvku s příhodou s MP myslel, že to v tom zákoně takto je.

                        Já mám zkušenosti, že když policajtovi, nebo měšťákovi začneš vykládat o různých paragrafech, tak se často stane, že si není jistý v kranflecích.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: pro_pa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        chybička se vloudila:
                        že to předjetí ti umožňuje vpravo a i v příspěvku s příhodou s MP myslel, že to v tom zákoně takto je.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: pro_pa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Taky Vás to vytáčí.

                           

                      Jsem ale kus vola. Zleva je samozřejmně blbost, správně je zprava. Nevím na co jsem myslel. Předjížděl jsem kolem obrubníku a ten je samozřejmně také vpravo. Jinak ten strážník vypadal jak z pomocný.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 11.10.2006
                      Autor: Petrun
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        to vypadá mnoho strážníků :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: pro_pa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        Bacha na to, zdání někdy klame. Ve třídě jsme měli kluka, kterej tak nejen vypadal, ale se tak i choval. A už léta učí na vysoký škole.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: abernathy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        Ještě se omlouvam se že jsem nekontroloval co píšu, pro_pa měl naprostou pravdu.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: Petrun
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        a protože na to jenom vypadal, tak není měšťák :-))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: pro_pa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        to Petrun:
                        ta pochvala zahřeje u srdíčka. Díky

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.10.2006
                        Autor: pro_pa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              Zákon o pozemních komunikacích

              Modrá kulatá značka s vyznačením cyklisty a chodce C10a, nebo C9a Stezka pro chodce a cyklisty, která přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky; chodci a cyklisté se nesmějí navzájem ohrozit.

              Modrá kulatá značka s vyznačením kola C8a Stezka pro cyklisty, která přikazuje cyklistům užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky; pruhu nebo stezky smí užít i osoba vedoucí jízdní kolo; pruh nebo stezku pro cyklisty lze v jejím průběhu rovněž vyznačit barevně odlišeným povrchem nebo odlišným provedením povrchu; jiným účastníkům provozu na pozemních komunikacích, než pro které je tento pruh nebo stezka určena, je jejich užívání zakázáno.

              Na 99 % rádoby cyklostezek je označováno snačkou C9a, nebo c10a. I při tomto značení mnoho lidí mluví o cyklostezce. V mém minulém příspěvku jsem se nepřesně vyjádřil, když jsem tvrdil, že chodci musí být vyloučeni značkou (je použita pouze jiná), což ale nevylučuje, že takových cyklostezek je poskrovnu.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: pro_pa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taky Vás to vytáčí.

                     

                O.K. Ale jestli jsi to po Petrunovi četl pořádně, tak sice psal to všeobecné, nicneříkající "cyklostezka", ale hned další věta začíná "Přesto že rovnoběžně o 20m vedle ní vede široká cesta pouze pro pěší"... Tak jak to mám tedy chápat...? ;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  To sám nevím. V parku bývá většinou mnoho cest, které jsou od sebe vzdálené třeba jenom 20 metrů, možností je více:

                  1) je to pouze cyklostezka a Petrun se rozčiluje právem
                  2) je to stezka pro chodce a cyklisty a o 20 metrů vedle je pouze stezka pro chodce, kam nesmí cyklisti
                  3) je to park, kam mohou cyklisti, ale některé cesty jsou pouze pro chodce

                  Já trochu nemám rád takové kategorické a konfrontační jednání jako psal Petrun na začátku, protože kdybych tam šel já, tak bych na jeho hlášku "uhni debile" nejspíše nereagoval a situace by se vyhrotila více.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: pro_pa
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Taky Vás to vytáčí.

                         

                    Jsou tam rovnoběžně vlastně 3 komunikace po celé délce. Jedna je pouze pro cyklisty, zbylé 2 pouze pro chodce. To ale prakticky nic není proti všem cyklostezkám na nábřežích. Jsou tam výrazně barevně odlišené jízdní pruhy pro cyklisty. Prakticky se mi ještě ani jednou nepodařilo použít je po celé délce, vždycky !!! se v nich motá spousta barvoslepých hovad. Nedivte se že jsem naštvanej. Některé z nich už jsem přestal úplně používat a raději se motám mezi auty a brzdím silniční dopravu, protože pokud se chci vůbec někam dostat, je to jediná možnost!!! Používám jen ty kterým se nelze vyhnout. Zbylé můžou klidně zrušit, protože jsou prakticky znehodnoceny arogantním přístupem chodců.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.10.2006
                    Autor: Petrun
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taky Vás to vytáčí.

                     

                http://www.novapravidla.cz/uplne_zneni_zakona_o...

                [ Zpět ]
                Datum: 11.10.2006
                Autor: abernathy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Nevytáčí, nespěchám. Jedu v klidu za rojnicí a čekám na okamžik kdy si mne všimnou - většinou se leknou a uskočí ke straně. Což je důkazem, že mně fakt nechtěli naštvat. Když to trvá dlouho tak je prostě požádám zda bych mohl s dovolením předjet. Zatím nikdo neodmítl.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Luboš2)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      Opravdu nejlepší řešení, také ho praktikuji, to že mě kolikrát neslyší přijíždět je fakt, jelikož se mi často stává, že když je na asfaltové cestě dojedu a zpomalím, tak než jim stačím říct z dovolením, tak se kolikrát stane, že si mě všimnou a většinou se u toho řádně leknou, kde jsem se to tam vzal. Zvonek na kole nemám, jelikož říci sdovolením je podle mého lepší, než na někoho zvonit již z dálky.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.10.2006
      Autor: pro_pa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        Zacvakej páčkama, je to tlumený zvuk, ne jako zvonek, nebudou se lekat.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2006
        Autor: PepikW
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Taky Vás to vytáčí.

               

          můžu zkusit, uvidíme co to s nimi provede.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.10.2006
          Autor: pro_pa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            Mě se teda cvakání páčkama moc neosvědčilo, asi je mám tichý :o))) Musím jedině přehazovat a to mi přijde vůči mému kolu dost surový...

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              U hydraulik to jaksi moc nefunguje :)

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: wewerka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taky Vás to vytáčí.

                     

                Tobě zase jeden čas pěkně pískaly ;-) Akorát, že jen při tlačení...;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  Kdy wewerka tlačila... kolo... :o)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Taky Vás to vytáčí.

                         

                    Ono si stacilo stoupnout pri jizde do kopce a odlehcenim to zaclo vrzat.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.10.2006
                    Autor: wewerka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Taky Vás to vytáčí.

                         

                    ;-))) Např. při "průjezdu" Vlčí roklí nebo po posázavské červené... Obojí ale směrem nahoru ;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.10.2006
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Taky Vás to vytáčí.

                           

                      No Vlci rokle se snad nahoru ani vyjet neda :) A na posazavske cervene jsem kolo tahla do schodu a pak jeste na jednom miste pres schody. Kousek dal jsem to tusim vyjela, tam kde vy jste sli peso :))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.10.2006
                      Autor: wewerka
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Taky Vás to vytáčí.

                             

                        *pres koreny

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.10.2006
                        Autor: wewerka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  To uz je serizeny. Musela se sestelovat brzda + pritahnout neco v zadnim stredu.
                  Ale piskaji porad, staci trosku zaprset a ten zvuk je opravdu libezny. Neco mezi cirkukarkou a narychlo brzdici tramvaji :)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: wewerka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Taky Vás to vytáčí.

                         

                    jakmile projedu vodou a namočí se mi kotouč, tak mi přední brzda hvízdá při jemném brždění, jakmile kotouč osuším (delším přibržďěním), tak to hvízdat přestane.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.10.2006
                    Autor: pro_pa
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taky Vás to vytáčí.

                     

                bohužel vlastním hydrauliky, takže asi se budou muset smířit, že lekám chodce.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: pro_pa
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Uz me to nevytaci, jednak se snazim po cyklostezkach nejezdit (protoze to jsou vzdycky takove ty chodniky spolecne pro vsechny, takze se po nich moc rychle nepremistim) a kdyz uz tam jsem, tak z pozice silnejsiho si muzu dovolit byt tolerantni ;)

    Neco jineho je s ridicema, ti me nekdy vytaceji docela dost, nejvice takovi ti, co v mestskych cinzovnich jednosmerkach zastavi a nijak nedaji vedet, co zamysleji dal - stalo se mi to zase dneska, manik zastavil, jel jsem za nim, takze taky zastavim a koukam co dal, blikace nedal, takze treba hned pojede dal (nejel), blinkr nalevo ani napravo nedal, mohl bych zkusit z jedne strany jej objet, ale z ktere, kdyz mi tam muze najednou vyjet a zaparkovavat; takze koukam po mistech na parkovani a premyslim za ridice, co ma asi v planu, ten tam mezitim dal zpatecku aokamzite najizdi na mne, stihnul jsem se odvalit do boku akorat, i kdyz zadni kolo melo na male. Tak tohle me vytaci ...

    [ Zpět ]
    Datum: 10.10.2006
    Autor: Ludek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Pořídil jsem si zvonek a lidi ho dost respektují, málo kdy se neuhnou. Zkus to se zvonkem na místo s čakanem.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (kk)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Taky Vás to vytáčí.

           

      Já zvonek nerada. Jako chodec i jako cyklista.... Používám (po chvilce čekání všimnou-li si sami) pusu a žádám-či spíše prosím... Přijde mi to vynucování si uvolnění cesty pomocí zvonku nevhodné--vždyť tam vlastně ani nemám co dělat. Po cyklotrasách moc nejezdím, leze mi na nervy, že jsou víc neznačené než značené a cyklostezky tu téměř žádné nejsou.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.10.2006
      Autor: MM
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        Já ho na kole taky nemám...;-) Ale už mi chodci párkrát vynadali proč nezvoním... Takže ho asi očekávají spíše než zablokování zadního kola nebo zařvání "s dovolením"...;-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2006
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Taky Vás to vytáčí.

             

        Mam preste stejny nazor na zvonek. Na chodniku, kde nemam co delat, mi prijde pouzivani zvonku jako hulvatstvi. Radsi reknu zdovolenim a zasadne nesmykuju.
        Na cyklostezce nebo na silnici bych klidne zvonila, mit zvonek. Radsi ale prolitnu okolo chodcu a jsem ten typ, ktery do toho radsi slapne a proleti skrz zmensujici se skviru. Parkrat to bylo hodne tesne, ale cas prokazal, ze mam dobry odhad :)
        Kdyz na cyklostezce blokuji cestu chodci uplne, tak pouziju smykovani zadnim kolem nebo posledni dobou zacinam piskat. Kupodivu to dost zabira.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2006
        Autor: wewerka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Taky Vás to vytáčí.

               

          Já umím pořádně pískat jen na prsty a to je při jízdě blbý :o)) Když jedu pomalu, tak řeknu s dovolením, ale když jedu z kopce, nechci zpomalit na nulu a mám před sebou rodinku roztaženou po celé šířce cesty, tak se bojím předvídat co udělají a zahoukám na takovou houkačku s balónkem co mám pod sedačkou. Když to je z dálky a nedělám to moc nahlas tak se nikdo nelekne. Udělají mi místo zírajíce na mě s vyvylenýma očim a já jim poděkuju a jedu dál. Koneckonců, já chodím někdy taky tak blbě :o) a na zvuk zvonku uskakuji do strany a nijak mě to neštve.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.10.2006
          Autor: Jirka-As
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            Tedy pokud to není co deset kroků :o))

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2006
            Autor: Jirka-As
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Taky Vás to vytáčí.

               

          V mnoha příspěvcích na tomto fóru čtu, jak nějakého cyklistu opískoval nějaký řidič auta až mu skoro vyleštil rukou zrcátko. Tak nyní počítejme auto 50 km/h - cyklista 30 km/h je rychlostní rozdíl 20 km/h. Druhý příklad, wewerka šlápně do pedálů, aby mohla proleťet změnšující se dírou mezi chodci a opět stejné počty cyklista 25 km/h - chodec 5 km/h je rychlostní rozdíl 20 km/h. Myslíte si někdo, že to je méně nebezpečné?
          Mimochodem jsem si jistý, že ti prasáčtí řidiči si také říkají, jaký mají dobrý odhad, ale jednou....

          [ Zpět ]
          Datum: 10.10.2006
          Autor: pro_pa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            To vyzaduje slozitou matematiku... Mozna byses na to mel podivat z pohledu fyziky.
            Co udela takovy roh riditka odrazeny o chodcovu ruku v 30km/h? I primy naraz do chodce odnese hur cyklista. Samozrejme je v tom velka mira nahody/stesti.

            Pokud by nekdo mel pocit, ze rychlost je zakladni veci pro stanoveni nebezpecnosti, proc nejsou rychlostne limitovana kola a treba i inlajnari?

            Nemyslim si, ze bych jezdila prasacky. Jezdim adrenalinove, ale bezpecne.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2006
            Autor: wewerka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              No vidíte, to je přesně ono, použil jsem příkladu wewerky, protože se zrovna její příspěvek hodil, nemyslím to nijak osobně.
              Rozhodně si nemyslím, že je to stejně nebezpečné, ale takový roh na řidítkách dovede chodci zlomit ruku, což není zrovna příjemné. Příspěvek jsem použil jako ukázku jak to vidí cyklista při míjení chodce, ale zároveň si musíme uvědomit, že zhruba stejně to vidí řidiči. Chodec si myslí, že někteří cyklisti jezdí jako čuňata a někteří cyklisti si myslí, že řidiči jezdí jako prasata.
              Jirka As píše, že 50 od řidiče mu připadá jako v pohodě, ale vadí mu 90. Jinému vadí již těch 30. Některému chodci vadí rychlost ciklysti 30, jinému už 15 atd.
              Ohledně následků při nárazu do chodce cyklistou si netroufám hodnotit, kdo je na tom hůř, nejlepší je přibrzdit a projet v momentě až chodci budou o cyklistovi vědět a nehrozí, že mu nechtěně do cesty vlezou.
              Ještě jednou opakuji, že použití wewerčina příspěvku nebylo osobní.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: pro_pa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taky Vás to vytáčí.

                     

                No osobni se ti to povedlo udelat s poznamkou o praseckosti...

                Mijela jsem na lesni ceste 2 kocarky vedle sebe. Matky jsem na svuj prijezd upozornila 2 pisknutimi a stejne mi male dite vbehlo pod kolo i kdyz matka kricela "Lukasi, stuj".
                Z cca 15km/h jsem stala na fleku. Pokud bych jela o kousek rychleji, tak jsem dneska pravdepodobne vrah.

                Srazka muze byt v jakekoliv rychlosti a to i kdyz o tobe chodci vedi.
                Kdyz vyhodnotim situaci jako bezpecnou, tak dam prednost rychlemu projeti bez zbytecneho upozornovani chodcu, kteri pak vice zmatkuji a to i za cenu mensiho mista okolo chodcu. U kocarku jsem situaci nevyhodnotila jako bezpecnou a "vyplatilo se to".
                Takove vyhodnocovani nepovazuju za praseckost, ale za spravne zvladnuti situace a provedeni predjeti.
                Tolik k "praseckosti" meho jezdeni. S ridici auta to porovnavat nemuzu, auto neridim.

                Ohledne toho pribrzdeni a projeti az v momente, kdy o tobe budou chodci vedet. Nevim jak ty, ale ja mam zkusenost, ze predpokladam, ze o me chodci davno vi (treba se transformuji ve skupine) a pritom teprve reaguji na znamky prijizdejiciho cyklisty. Proste na to, abych podle tve vety predjela skupinu chodcu potrebuju skoro zastavit a ne jen zpomalit. Coz je vetsinou nerealne. Cykliste, kteri jezdi treba 8-10km/h to samozrejme budou vnimat jinak. Treba ja mam beznou rychlost 27-33km/h, takze 10km/h je u me skoro zastaveni. I z tohohle duvodu davam prednost rychlemu predjeti bez upozornovani. Samozrejme jen pokud to vyhodnotim jako bezpecne.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: wewerka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  Tak a máš to, pro_pa, seš zařazenej do kategorie "cyklista 8-10 bez schopnosti (neomylně) vyhodnotit situaci". Buď rád, že ještě nejsi Transformovanej.
                  A neberte to nikdo osobně, ale některý diskuse mě fakt pobavěj :))).

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: PepikW
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  Stále si nemyslím, že můj příspěvek byl osobní, psal jsem o prasáckých řidičích, nikoli o tobě, jestli jsis to vztáhla na sebe je mi to líto.
                  Chtěl jsem upozornit na to, že ty si to spočítáš, vyhodnotíš a podle toho jedeš, ale již nepočítáš jak to vidí ten chodec. Tady se hodnotí, jak se řidiči chovají k cyklistům, ale oni to berou úplně stejně jako vy, situaci spočítají, vyhodnotí a fouknou to kousek kolem tebe, akorát bohužel nepočítají s tvými pocity a s tím, že tobě se to zdá pro tebe nebezpečné.
                  Po pročítání diskuzí ohledně chování řidičů k cyklistům a cyklistů k chodcům, se mi zdá, že chování je k druhým skupinám skoro stejné.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.10.2006
                  Autor: pro_pa
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              limitovaní jsou, akorát za to nemůžou dostat flastr, protože řídí vozidla která nejsou povinně vybavena měřičem rychlosti :)

              [ Zpět ]
              Datum: 24.10.2006
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            Když jede auto 50 a já třicet opere mě deset centimetrů od řidítek, tak si sice řeknu vole, ale v klidu bez emocí, to se dá ustát. Vytáčí mě teprve, když jedu 10-20 a auto 90 a víc udělá totéž. To se skoro ustát nedá. "Vítr" mě odhodí do strany a tam je šotolina nebo svodidla nebo škarpa a to je o zlomkrk. Jinak nevím, jak moc jede wewrka blízko nich ani jak rychle, takže to komentovat nebudu.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2006
            Autor: Jirka-As
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            Tys normálně upad' nebo jsi alespoň měl kuli z fyziky. Rychlosti musíš umocnit na druhou a počítat rozdíl druhých mocnin! 25^2-5^2=600 50^2-30^2=1600... O tom co se stane s chodcem po srážce s cyklistou a co se stane s cyklistou po srážce s autem raději nediskutuji (nápověda jeden si kecne na zadek, druhý proletí pár metrů vzduchem a pak pojede několik metrů po držce. Jednomu hrozí maximálně komplikovaná zlomenina, druhému smrt zhruba v 30% případů...)

            [ Zpět ]
            Datum: 24.10.2006
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              to samozžejmě platí pro sražení zezadu, při čelní srážce to je horší...Chodec riskuje víceméně to samé jako při sražení zezadu (35^2), cyklista má dvouprocentní šanci na přežití (80^2)... Kromě rychlosti se totiž uplatňuje i hmotnost interagujících předmětů, auto je zhruba 15-25x hmotnější než cyklista (tady už platí obyčejná přímá úměra). Aneb E(kin.)=1/2*m*v^2

              [ Zpět ]
              Datum: 24.10.2006
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              Tys normálně upad' nebo jsi alespoň měl kuli z fyziky. Musíš počítat druhou mocnimu rozdílu, nikoli rozdíl druhých mocnin! To je rozdíl, víš, i když to zní podobně. (25-5)^2=400, (50-30)^2=400. Při střetu jde o relativní rychlost dvou těles vůči sobě. Od ní se pak odvíjí energie, která se uvolní při vzájemném střetu. O čelní srážce, kterou zmiňuješ, se v tebou napadeném příspěvku nemluví.

              I když škoda by jistě byla nesrovnatelná. Cyklista má přece daleko větší cenu než chodec. Chodec, to je něco jako hmyz, viď. To už jsi dost zaslepenej, když i fyziku přizpůsobuješ svému vidění světa. To si nedovolili ani komunisti.

              [ Zpět ]
              Datum: 24.10.2006
              Autor: žofka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taky Vás to vytáčí.

                     

                Ne, jen trojku, ale zas to bylo hned napoprvé. Tentokrát se určitě mýlíš. Na to, abys zrychlil/zpomalil o 20km/h spotřebuješ jinou energii když jedeš pomalu (5km/h) a 50km/h. Nepočítá se totiž s rychlostí, ale s kinetickou energií (což jsem ve svém předchozím příspěvku v důsledku přílišného zjednodušení nezdůraznil).

                [ Zpět ]
                Datum: 24.10.2006
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  Nerad to říkám, ale máš pravdu. Za své zbrklé soudy se omlouvám. :')))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.10.2006
                  Autor: žofka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              Raději to zkusím ještě polopaticky. Mějme cyklistu ideálního cyklistu vážícího 100kg (i s kolem) jedoucího rychlostí 9m/s (cca 32km/h). Takže je na energetické hladině 1/2*100*9^2=4050J a urychleme ho nárazem vozidla na 14m/s (cca 50km/h) na energetickou hladinu 1/2*100*14^2= 9800J - jinými slovy vozidlo mu muselo předat energii 5750J.
              Na druhou stranu mějme chodce vážícího 80kg pohybujícího se rychlostí 2m/s (7km/h) na energetické hladině 1/2*80*2^2=160J a urychleme ho 9m/s na energetickou hladinu 1/2*80*9^2=3240J takže cyklista mu musel předat energii 3080J.
              V obou případech jsem uvažoval automobil resp. cyklistu za nekonečně hmotné, čímž jsem se zejména v druhém případě dopustil určitého zkreslení. Pro ilustraci to však postačuje.

              [ Zpět ]
              Datum: 24.10.2006
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Teoretické úvahy

                     

                Škoda, žes z té fyziky neměl aspoň dvojku. :')))

                Ona totiž ta předaná energie zřejmě pro odhad destrukce při nárazu vůbec není důležitá (záleží na tom, ke které inerciální vztažné soustavě tu energii počítáš). Důležitá je síla, jakou se na těleso působí a doba působení. V obou případech se totiž oběť nárazu pohybuje např. se zrychlením 5,55 po dobu 1 s (aby dosáhl rychlosti 50 km/h z 30 km/h respektive 25 km/h z 5 km/h). Takže tam působí stejná síla po stejnou dobu. Ale v případě nárazu auta do cyklisty se to děje po větší dráze (vzhledem k zemi), proto ta kinetické energie vztažená k zemi naroste tak, jak naroste. Kdyby tomu tak nebylo, tak by se museli dva lidi, kteří se srazí při chůzi ve vlaku pozabíjet (rozdíl kinetických energií při rychlostech 100 km/h a 105 km/h je značný). Samozřejmě pomíjím to, že při nárazu auta do cyklisty a cyklisty do chodce bude ta srážka mít úplně jiný průběh (auto je "nepodajné" a má velkou hmotnost).

                Ale pro destrukci je zřejmě důležitější energie při následném dopadu na zem. A tam je i bez výpočtu jasné, že při rychlosti 50 km/h je energie potřebná k zastavení (která se zřejmě využije na destrukci dopadajícího) čtyřikrát větší, než při 25 km/h. A v praxi to samozřejmě nebude 25 km/h, ale spíš (25+5)/2, pak by rozdíl v energiích při dopadu byl až 50^2/15^2=11 (je to možný?). Takže ten rozdíl je opravdu značný, s tím souhlasím.

                No, neni to tak jednoduchý. Možná i tak se někde mýlím. Ale ta konečná srážka se zemí je myslím jasná, a ta je zřejmě podstatná.

                [ Zpět ]
                Datum: 25.10.2006
                Autor: žofka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              Věř mi, že až někdo na kole způsobí komplikovanou zlomeninu mým dětem, tak mě neukecá, že vlastně měli štěstí, jelikož jel na kole a nikoli autem.
              Chtěl jsi říci, že pokud nejde o krk, jde o nic, že si na kole mohu dovolit cokoli, jelikož jde pouze o zlomeninu?

              [ Zpět ]
              Datum: 24.10.2006
              Autor: pro_pa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Taky Vás to vytáčí.

                     

                komplikovanou zlomeninu nezpůsobím dětem, ale pouze starším lidem s řídnoucími kostmi. A navíc by to musela být docela veliká haluz. Nicméně tím příspěvkem jsem reagoval na porovnání srážky s cyklistou a srážky s automobilem, což je nesmyslné. Připomíná mi to řidiče, kteří přesvědčují jakou strašnou psychyckou újmu utrpí řidič, který někoho zabije. V porovnání s tím, že někdo zemře mi to přijde naprosto okrajové....

                [ Zpět ]
                Datum: 24.10.2006
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  To s tebou souhlasím, já jsem to také nepsal, aby se toho někdo chytill, že to je matematicky nesmysl, myslel jsem to tak, že i s kolem můžeš udělat pěknej průser, a že co kolaři může přijít jako OK, chodci to může přijít jako problém a stejné je to mezi řidiči a kolaři. Ten řidič tě také objíždí, že je to OK a nepočítá s tím, že tě sejme. Prostě je potřeba se také zamyslet, jak tu situaci může vnímat ten druhý.
                  Čistě hypoteticky, co udělám jako chodec, když se mi stane, že mě několikrát opískuje (podle mého názoru) nějaký kolař, příště půjdu tak, aby musel zpomalit a bude mi jedno, jestli musí brzdit, nebo ne. Pro mě bude důležité, že mě nesejme. Stejné je to s kolařema na silnici, také si hlídají více sebe (v nepřehledné zatáčce jezdí více středem, aby je auto nemohlo předjet, protože tam nemůže vidět apod.) a je mu jedno, jestli někoho zdržuje, protože hlídá své zdraví.
                  Mimochodem, když se něco podělá, tak se to často podělá úplně a i tím kolem se dá zabít, i když pravděpodobnost je nespočetkrát menší.
                  Chci jenom upozornit na to, že je mnoho kolařů, kteří nadávají na auta, ale zároveň se nechovají dost ohleduplně k chodcům (i když si z jejich pohledu myslí, že ano). Mamina s malým děckem, nebo starý člověk to vidí jinak, než cyklista. Prosím, nevztahujte si poslední odstavec nikdo na sebe, je to myšleno OBECNĚ.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.10.2006
                  Autor: pro_pa
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Taky Vás to vytáčí.

                       

                  No tak to teda s tebou nesouhlasím - i s kolem můžeš kohokoli docela slušně potlouct, když ho nabereš...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.10.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Taky Vás to vytáčí.

                 

            Tohle je jinak. To je věc hybnosti a zrychlení. Auto 1400kgX50km/h=70000kgkm/h, Cyklista 90kgX30km/h=2700kgkm/h, pA+pC=p=72700kgkm/h, p/m celk=72700/1490=48.79km/h tedy cyklista bude při nárazu urychlen na 48,79km/h to je o 18,79km/h na úkor 1,21km/h automobilu. A co chodec? v=5km/h m=80kg mXv=400kgkm/h, cyklista v=25km/h m=90kg mXv=2250kgkm/h pCh+pC=2650kgkm/h=p; p/m=2250/170=15,58km/h. Tedy chodec bude nárazem urychlen o 10.59km/h na úkor 9,41km/h cyklisty. Samozřejmě to platí jen při nárazu zezadu a pak oba pokračují společně. Tedy platí to i jinak, ale muselo by se to počítat vektorově a to tady moc nejde :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 25.10.2006
            Autor: Nehas
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Taky Vás to vytáčí.

                   

              tohle je už dost šílená modelařina, ostatně jsem ve svém příspěvku psal, že je pro přiblížení a ilustraci. Můžeš taky počítal, že u normálního auta se překulíš přes kapotu, je potřeba počítat jak zrychlení jaké je chodci / cyklistovi uděleno (to láme kosti) zda narazí do plochy, nebo na hranu (takové ty supr masky). zda jde o čelní náraz, nebo jen o škrtnutí o řidítka (tzn. jestli je chodec/ cyklista zachycen řidítky nebo narazí tělem) atd....

              [ Zpět ]
              Datum: 31.10.2006
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Taky Vás to vytáčí.

         

    Tak dobře, taky mě to vytáčí, ale jenom v zimě, kdy jsem nucený jezdit po cyklostezkách, a to ve 2 městech na 2 různých "zimních" kolech. Když je to celé zledovatělé a zasněžené, není poznat, která část je pro cyklisty a která pro chodce. Když spěchám na vlak, tak jedu co nejrychleji. Každé prudší zabrždění před skupinkou chodců pak znamená se v tom vyválet. Potom se i naštvu a agresivně zvoním, jednou jsem takhle zvonil schválně 2 km v kuse, protože už jsem fakt spěchal. Pomohlo to. A představte si, v práci mi říkají, proč nejezdím tramvají. Proč, když mě to přece tak baví :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 10.10.2006
    Autor: Radek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

195 cyklistů (14 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024