Mel bych dotaz.Jaka je pozice kola pri odvzdusnovani zadni brzdy?Predpokladam ze po sundani zadniho kola by melo kolo byt v poloze jako pri jizde po zadnim kole tedy brzdova paka v nejvyším bode.
Myslite ze predpokladam spravne?
No zalezi taky jak mas vedenou hadicku ale urcite to chce aby brzdova paka byla nejvys a hadicka se pak svazovala k brzde.Takze kdyz podlozis predni kolo tak chybu rozhodne neudelas.Ale prehanet to nemusis,staci kdyz bude hadicka z kopce.
Tak asi takhle-nepíšeš,co máš za brzdy-je to dost podstatné.Za druhé,snad jsi to neodvzdušňoval bez kola ?Na každý typ brzdy existuje sada na odvzd.-každý slušný servis ji má.Ne že by to bez ní nešlo,ale je to tak nejjednodušší a hlavně čisté a beze ztrát kapalin.Je taky nutné mít náhr. balení kapaliny-tedy buď minerální olej do brzd SH nebo brzd. kapalinu do ostatních-tedy DOT4.Kolo stojí normálně,jen se pootočí brzdová páčka nahoru-u AVIDu ani to ne,bez sady to jde špatně a chce to pomocníka.V nouzi je postup jako u auta-jeden mačká páčku,druhý obsluhuje odvzd. šroub.Je-li sada,zvládá to jeden a beze ztrát,kapalina se protlačuje systémem odspoda nahoru,několikrát se opakuje-jak prosté:-))))
No mam brzdy Hayes HFX 9 a odvzudneni se provadi bez kol.Odvzdusnovat uz umim jen jsem si chtel overit jaka je pozice kola(ramu) pri odvzusnovani zadni brzdy.
Taky jsem odvzdusnoval bez kola,ale pochopitelne s nacvaklou tou umelohmotnou destickou.Chtel jsem minimalizovat nebezpeci ze si pobryndam kotouc olejem :-).
no nejlepsi je desticky uplne vyndat pac jakmile je zaseres brzdovkou muzes je vyhodit :((((
http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...
Kapalinu jsem koupil v e-shopu (jméno už jsem zapoměl), stříkačku mám z plnící sady na HP, hadičky z auta, svěrku jsem koupil v akci v Lidlu a upravil doma, lahvičku mám medvídka od medu.
Tak do toho :-)))))
Už jsem to dělal, není to nic těžkého. Jen jsem poprvé použil neoriginální kapalinu. Chtěl jsem ušetřit. Nakonec jsem stejně musel koupit originál a tu cizí vypustit. S originálem to funguje o 100% lépe. To jen pro ty co by si chtěli nechat pro korunu vrtat koleno jako já.
S neorigo kapalinou neradno riskovat,může dojít k poškození těsnění,gumiček atd. Jinak pro ostatní-nejproblémovější brzdy z hlediska servisu HAYES,to je pořád něco.Sice se k nim dá koupit kde co,od těsnění až po samostatné tělo ,páčka atd.,ale jsou s nimi pořád potíže.Což je smutné vzhledem k ceně.O mnoho lépe je na tom AVID a SH-DEORE.Aspoň u nás tomu tak je.Montuje je Kelly's,tak jich jezdí dost .
Mám SH-LX a jsou super. Kdybych se v nich hned na začátku nehrabal, asi bych si jich do dnes nemusel ani všimnout. Na druhou stranu, alespoň jsem se to naučil plnit sám. Jinak rozdíl v náplních byl takový, že ta neoriginální houstla a páčka i pístky se vracely pomaleji.
Predpokladam ze vlastnis vsechny tri znacky a tudis mas se vsemi zkusenosti ja mam Hayes a naprosta spokojenost.....myslim ,ze kdyby byly poruchovy tak by je nedavaly na drahy sjezdovy kola za 100000,-
Předpokládáš špatně-jsem mechanik a přicházím s nimi skoro denně do styku-dnes jsem to konzultoval s několika kolegy a vyšlo nám to stejně.Jinak američani taky vyvíjeli raketoplán 10let a nakonec jim spadl....jednoduše řečeno-ne všechno drahé musí být nutně dobré.
Odvzdušnenie zadnej (aj prednej) brzdy Hayes. Záleží či máš novší typ z vyrovnávacou nádržkou, alebo starší bez. Potrebuješ večšiu striekačku, hadičku, klúč na odvzdušňovaciu skrutku (myslím, ze 9mm, už som to dávno nerobil). Vrch nádržky, alebo na starých typoch odvzdušnovacia skrutka (na páčke) musí byť v najvyššom bode brzd. sústavy. Otvoríš nádržku/ skrutku, na odvzdušňovaciu skrutku na prasiatku nasadíš klúč a nasadíš hadičku so striekačkou v ktorej je kvapalina podla typu brzdy (brzd. kvap.,al. hydraulický olej). Brzdový kotúč musí byť v prasiatku. Ak chceš trocha dlhší chod páčky, dával som medzi brzd. doštičku a kotúč z každej strany 0.2 mm hrubú mierku, tým sa potom posunie bod záberu páčky (brzda nie je tak jedovatá). Potom povolíš odvzd. skrutku a tlačíš kvapalinu striekačkou do prasiatka, hore v páčke vidíš ako vychádzajú bublinky vzduchu. Vyššiu hladinu v nádržke odsaješ druhou striekačkou. Poklepaním poprasiatku a celej hadičke "vytrasieš" všetok vzduch. Ak už nejdú bublinky zatiahneš odvzd. skrutku. V nádržke, alebo v staršom type v dierke po skrutke musí zostať kvapalina zarovno povrchom, volným pádom sa do tejto hladiny položí tesnenie/skrutka, prebytocnú kvapalinu utrieť. Zaskrutkovať nádržku, vybrať desatinové podložky okolo kotúča (ak boli použité) skontrolovať dotiahnutie víčka nádržky/skrutky, tiež odvzd. skrutku na prasiatku a stláčaním páčky natlakovať. Výhody odvzdušnovania od prasiatka: stačí jeden človek, vzduch sa tlačí prirodzenou cestou smerom dohora, nie nadarmo tento postum doporučujú aj výrobci (používa sa aj u áut). Ako cyklo mechanik som tento spôsob z úspechom používal niekolko rokov. Ešte k tým kvapalinám, namiesto originál brzdovej kvapaliny môžeš kludne použiť aj lacnejšiu, podmienka je dodržať triedu DOT. Ak dáš hociakú DOT5 nič nepokazíš. Namiesto svinsky drahého Shimano oleja môžeš kludne použíť Madit (alebo iný) hydraulický olej. Tento postup je overený a vhodný pre tých čo nechcú investovať do sady, sada na odvzdušnovanie aj tak nahradí iba tu druhú striekačku na odsávanie prebytočnej kvapaliny z nádržky.
jee to je informaci ted kdyby mi to nekdo napsal cesky :((
To si delas legraci nebo to myslis vazne? Tomu prece nelze nerozumet.
tu je fajn videonavod na odvzdusnenie hayes brzd, ked si to pozres tak uz aj tomu prispevku vyssie vpohode porozumies ;) http://www.youtube.com/watch?v=KpdTKzgoVGk